Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Mazda MX5 1998 - My Fun Machine!

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#37
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Zic ca ar fi bine sa mai updatam si jurnalul asta. Intre timp prima masina a fost dezmembrata si vanduta, fiind intr-o stare mult prea proasta pentru a o folosi ca baza pentru un proiect de circuit. Asa ca vara trecuta am luat alta si i-am montat kitul turbo. Asta s-a intamplat in decembrie 2017. Pana prin februarie masina a facut 2000 km in regim de strada fara nici o problema. Din pacate, la un track day la circuitul de la prejmer a cedat un rulment al arborelui cotit. In mod normal asa ceva se repara fara probleme, dar fiind motor cu care se merge si la circuit si avand in vedere pretul extrem de mic al motoarelor SH, am luat decizia de a comanda un motor din UK. S-a schimbat motorul si sambata am fost cu masina la primul track day in noua configuratie. Prevazator, am scazut limitatorul de la 7200 RPM la 6000, fiind extrem de cald sambata si nedorind sa imi  fortez norocul. Timpii nu spun nimic, 15s in plus fata de ce scoteam cu GTI-ul, dar sunt mai multe probleme de rezolvat la masina pana sa fie fix ce trebuie pentru circuit.

Configuratia de acum:
  • Motor stock 1.6 + kit turbo de la Flyin Miata - acum ruleaza intr-o setare de ~150CP, astept evacuarea noua pentru a urca pana la 250CP
  • Suspensii reglabile Vmaxx
  • Placute de frana pentru circuit, furtunase de frana metalice si lichid special Motul
  • Volanta marita si ambreiaj special
Ce mai trebuie facut:
  • Montat noua evacuare si refacuta harta pentru a folosi toata puterea disponibila

  • Gasit o solutie pentru a putea face heel & toe (taiat din scaun, schimbat volan sau adaugat o extensie la pedala de acceleratie)
  • Refacut sistemul de spalat parbrizul Posted Image

  • Modificat sistemul de racire al motorului si schimbat radiatorul

  • Scos complet sistemul AC

  • Radiator ulei si senzori de temperatura si presiune cu montare in bord

  • Scut motor (pentru racire)

  • Bucse si suporti motor pentru circuit (mult mai rigide)

  • Pompa ulei cu angrenaj mai rezistent

  • "damper" arbore cotit (reduce vibratiile care distrug pompe de ulei la turatii mai mari)

  • Roll bar, scaune de competitie, ham

  • Semi-slick-uri

  • Un milion de alte lucruri mai mici, dar care mananca enorm de mult timp si bani...
Ce e foarte important intr-un astfel de proiect este studiul. Fiecare masina are anumite limite si orice imbunatatire trebuie facuta pentru a ridica punctele slabe ale respectivului model. La anumite masini este sistemul de racire, la altele sunt franele, la altele pistoanele sau bielele si tot asa. O reteta care se potriveste la MX5, nu se va potrivi si la un Evo sau STI. Comunitatile din afara tarii, unde sunt mii de pasionati cu modificari asemanatoare sunt incredibil de utile. De la "retete" sigure pentru fiecare treapta de putere si pana la varietatea mare de piese aftermarket disponibile, intotdeauna e bine de ales o masina care are deja o comunitate de pasionati in spate.

Attached File  motor.jpeg   159.91K   110 downloads

Attached File  track1.jpg   181.22K   116 downloads

Edited by figo1988, 27 August 2018 - 17:54.


#38
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Ok, a inceput din nou treaba si la MX5. Lista e lunga, banii cheltuiti (in fata altora le zic "investiti" :lol:) vor fi multi, dar sper sa fie ultimul upgrade semnificativ. Pe scurt, in urmatoarele saptamani sper sa se rezolve urmatoarele:
1. Aspect - desi avea surprinzator de putina rugina pentru un MX5, vopseaua era intr-o stare destul de proasta (lac sarit, vopsea matuita etc). De aceea masina va fi vopsita complet in Lotus Laser Blue. Inca nu sunt decis ce culoare sa fac hardtop-ul, daca sa-l pastrez negru sau sa-l vopsesc in culoarea masinii (jantele sunt tot negre).

[ https://www.flyinmiata.com/projects/LS1/images/dsc_0502.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

2. Siguranta - extrem de importanta la o decapotabila veche care merge pe circuit. Pentru asta am comandat deja:
  • Scaune scoica omologate FIA Cobra Monaco Pro
  • Hamuri in 6 puncte omologat FIA
  • Roll bar GCR
  • Volan (mai mic decat cel stock)
3. Manevrabilitate
  • Bucse poliuretan
  • Suporti rigizi motor si diferential
  • Anvelope semi-slick (inca nu le-am ales, deocamdata oscilez intre Yokohama Advan A08 si Toyo R888R - dimensiunea de 195/50/15 limiteaza alegerile in Romania)
4. Fiabilitate motor
  • Kit termostatat racire ulei cu radiator separat
  • Senzori temperatura si presiune ulei conectati la un display digital cu avertizare, in masina
  • Radiator si furtune de racire schimbate
  • Scut motor (imbunatateste racirea)
  • Gura ventilatie in capota
  • Pompa de benzina cu debit marit

Plus alte mici mizerii. Saptamana viitoare intra la vopsit :D

#39
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
La pneuri am auzit review-uri bune pentru Nankang AR-1 - se vand si in Romania. Principala calitate find pe langa grip si rezistenta in timp pe circuit. Utilizate in regim de taxi pe Ring aparent au rezultate bune.
https://www.anvelope.../sportnex-ar-1/
http://www.tyrerevie...ankang/AR-1.htm

- oamenii par foarte multumiti

Edited by t-balt, 22 January 2019 - 17:20.


#40
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,804
  • Înscris: 12.06.2010
Fain proiect :)
Cat te costa revopsirea si unde anume?

#41
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postt-balt, on 22 ianuarie 2019 - 17:13, said:

La pneuri am auzit review-uri bune pentru Nankang AR-1 - se vand si in Romania. Principala calitate find pe langa grip si rezistenta in timp pe circuit. Utilizate in regim de taxi pe Ring aparent au rezultate bune.
https://www.anvelope.../sportnex-ar-1/
http://www.tyrerevie...ankang/AR-1.htm

- oamenii par foarte multumiti

Mersi, o sa arunc un ochi si pe varianta asta. :) Cred ca va fi efectiv ultima chestie pe care o voi face totusi, sa o vad pe toata gata pana atunci.

View PostalliNdanuTz, on 22 ianuarie 2019 - 17:26, said:

Fain proiect Posted Image
Cat te costa revopsirea si unde anume?

Cotatia e de ~6000 de lei, inclusiv pregatire completa, dezmembrare (cred ca partiala) si vopsit. Inclusiv ventilatia din capota. O sa-l intreb pe cel care se ocupa de proiect si iti spun.

#42
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Ne mișcăm, ne mișcăm :D

Am strâns aproape toate piesele într-un depozit din UK, mai trebuie sa ajungă rollbarul și le spun sa le trimită spre țara

Attached Files



#43
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Prima poza dupa vopsire. Arata senzational. Parca nu imi vine sa mai pun nimic pe ea.

Attached File  WhatsApp Image 2019-02-18 at 14.13.46.jpeg   242.96K   101 downloads

#44
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
A ieșit absolut incredibil

Attached File  IMG-20190225-WA0008.jpg   228.59K   141 downloadsAttached File  IMG-20190225-WA0004.jpg   326.04K   160 downloads

#45
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007
Ești pe aici?!

Attached File  IMG_20190504_142344.jpg   317.23K   101 downloads

#46
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Din pacate, nu. Se monteaza elementele de siguranta acum si a durat mai mult decat ma asteptam...

#47
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007

View Postfigo1988, on 06 mai 2019 - 15:27, said:

Din pacate, nu. Se monteaza elementele de siguranta acum si a durat mai mult decat ma asteptam...
super comunitate. m-am uitat puțin și inevitabil am intrat în discuții cu câțiva. 10+

#48
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postbobalex18, on 06 mai 2019 - 15:31, said:

super comunitate. m-am uitat puțin și inevitabil am intrat în discuții cu câțiva. 10+

Intre timp am apucat si eu sa mai ajung pe la intalniri, cu unii am ajuns sa stau la baute pana dimineata. Oameni tare faini. Posted Image Ba chiar am prins o sansa si pot sa mai mesteresc si eu la masina din cand in cand, castigi ceva satisfactie punand si desfacand singur pe acolo. Posted Image Cu oamenii astia am inceput sa corectam din greselile mecanicilor care au lucrat la masina de-a lungul timpului. Ca sa va faceti o idee de nivelul la care era, suruburile de la scaunele scoica nu erau stranse aproape deloc in spate, iar harness-ul era doar incolacit un pic peste bara, consecintele in cazul unui impact fiind dupa cum va puteti imagina si voi...

Attached Files



#49
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007
Și eu am un chef nebun de un proiect. Eu tot visez la rx8 dar lista e deschisa și către alte modele care mereu m-au fermecat.

Am.fost la un pas de a lua "o broscuță" decapotabila - dar un prieten cu mai multă experiență m-a sfătuit că e prea hard pt început.

#50
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Da, daca ai un service de încredere... Merita? :)

Nu aș zice chiar asta. Una din vederile mai realiste e că dacă tot ajungi sa bagi banii in restaurări de mașini vechi, mai bine iei ceva special că a repara un panou ruginit tot atâta costa și la mx5 și la un e-type. Mă rog, exagerez, dar cam asta e ideea. Când te apuci sa bagi mii de euro într-un mx5 sau ceva de genul, o faci cu gândul că ai dat foc la bani sau că ții mașina și o duci personal la remat după 10 ani.

Daca ar fi sa reiau, fara presiunea de a alege un model legat de business, nu cred că aș lua mx5 :)

Rx8 e foarte mișto, chiar discutam cu cineva. O variantă mișto e rx8 și swap cu ceva motor mai fiabil sau chiar un rx7

#51
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007
cam orice mașină iei dai foc la bani. eu așa o văd. am zis, pentru mine mașina are preț doar de achiziție, niciodată nu iau în calcul ce se poate obține la revânzare.

rx8 cu swap. am văzut că mulți fac. merită un motor cinstit (diesel) :)))) - dar pierzi farmecul mașinii. știu câte probleme are, dar la 2000-5000 de km pe an nu prea contează

#52
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Sau direct un S2000 cu motorul corect si ai si turatii nebune, dar si fiabilitate. :D

#53
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
S2000-urile au crescut in valoare destul de mult.

#54
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Multe chestii s-au mai intamplat. Am mai lucrat cu baietii la masina, aproape am scos-o la lumina. Urmeaza sa-mi iau peste iarna LSD si cred ca termin cu ea. Eventual mai pun niste electronica prin bord, niste butoane si cam aia e Posted Image Intre timp am iesit la o plimbare superba ieri cu baietii din MX5 Romania. Am plecat din Bucuresti - Ploiesti si pe urma pe Drumul Vinului pana la Ferma Dacilor. Absolut superb drumul per total, a fost foarte liber si am putut sa tragem de masini in voie. Singura pata neagra au fost cativa km pe langa cateva sate unde aproape plangeam auzind cum mi se distruge evacuarea noua prin tot felul de cratere si denivelari.

PS: Pozele nu sunt facute de mine, ci de sotie si un fotograf exceptional pe care-l avem pe grup. El a facut si poza asta: https://www.instagra...g_web_copy_link

Attached Files


Edited by figo1988, 13 October 2019 - 10:51.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate