Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Mazda MX5 1998 - My Fun Machine!

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Salut,

Dorinta de a lua un MX5 a aparut doar dupa ce am mers cu masina pe care tocmai si-o cumparase un prieten, un MX5 din 2002. Initial, nu credeam ca o sa fiu prea impresionat de jucaria de 110cp, mai ales ca masina de zi cu zi este un Golf 5 GTI. Ma rog, nu m-a dat pe spate ca acceleratie, dar modul in care se simtea pe sosea si cat de conectat te simteai la ce face masina (frane, directie, suspensie) mi-a placut mult. Dam timpul inainte cu vreo 2 ani si, intamplator sau nu, lucram cu firma mea la un produs dedicat fix MX5-ului, ocazie cu care am apucat sa conduc mai multe versiuni, de la NA (cel cu faruri escamontabile - https://s3.amazonaws...8d280931981.jpg) cu motor aspirat de 1.6, pana la versiunile mai noi, unele avand si turbocompresor adaugat ulterior. Toti cei care deja detineau una spuneau ca e cea mai distractiva masina de weekend posibila, iar asta, plus propriile-mi impresii au dus ca, anul trecut, in iunie, sa cumpar una si pentru mine. Posted Image

Un NB din 1998, cu motorul de 1.6. Am apucat sa merg cu el vreo 1200km pana cand, la trackday-ul organizat pe circuitul de la Adancata, am inceput sa aud un tacanit la motor, am intrat la boxe si masina s-a intors in Bucuresti pe platforma. Diagnosticul venit ulterior: motor decedat. Avand in vedere problema de la motor si deja celebra rugina de la lonjeroane, masina a intrat intr-un proces de restaurare cu urmatoarele planuri:
  • Reconditionat motor
  • Reparat elemente de caroserie prinse de rugina si revopsita toata masina
  • Reconditionat/schimbat tot ce e mecanic si nu e perfect in parametri
  • Upgrade frane
  • Schimbat soft-top-ul
  • Montat turbo! Posted Image
Cam atat pentru moment, o sa revin cu mai multe poze de pe parcursul procesului de refacere daca exista interes pentru asa ceva Posted Image

Attached Files



#2
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,942
  • Înscris: 02.09.2005
So stapanesti sanatos!
Interes exista, asteptam poze si detalii. Pe forumul monomarca esti? Sunt acolo baieti care te pot ajuta cu sfaturi, daca ai nevoie, bineinteles.

#3
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Mersi!

Sunt si pe forumul monomarca, acolo am tinut un jurnal de la inceput, aici trebuie sa recuperez :)

O sa revin cu mai multe poze si detalii spre seara, cand ma eliberez un pic.

#4
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,942
  • Înscris: 02.09.2005
hahah, gata m-am prins, esti ala care cand vine din state isi umple bagajele cu ambreiaje, injectoare &shit, in loc sa aduca prietenilor si familiei cadouri Posted Image

Edited by jericho, 29 March 2016 - 12:35.


#5
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Pacat ca nu ai motorul de 1.8

#6
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
@jericho: Cadouri gasesti si in Romania, kit-uri turbo la jumatate de pret, mai greu :P

@marius: Da si nu. Daca nu ii pui turbo, cei 30CP de la motorul de 1.8 ajuta mult, dar, cu turbo, e un pic mai convenabil sa ai motorul de 1.6. Sunt atat de multe pe piata SH incat, chiar daca-l crapi, poti sa-l schimbi cu vreo 200 de euro.

#7
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postfigo1988, on 29 martie 2016 - 13:00, said:

Sunt atat de multe pe piata SH
Presupun ca nu te referi la Romania cand spui asta.

#8
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,988
  • Înscris: 15.06.2007

View Postbladhaund, on 29 martie 2016 - 13:32, said:

Presupun ca nu te referi la Romania cand spui asta.
Internetul n-are frontiere.. nici comertul.

#9
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Posttfmercedez, on 29 martie 2016 - 14:13, said:

Internetul n-are frontiere.. nici comertul.
Si nici timbrul de mediu, inmatriculatul in Bulgaria si drumul de 2000 km ca sa verifici o masina veche.

#10
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,179
  • Înscris: 13.07.2005
Super faina masinuta !
Te felicit pentru proiect !
Am sa urmaresc cu maxim interes derularea acestuia.

View Postbladhaund, on 29 martie 2016 - 15:48, said:

Si nici timbrul de mediu, inmatriculatul in Bulgaria .....

Chiar in situatia in care masina nu ar fi inmatriculata, taxa aferenta timbrului de mediu pentru o masina mai veche de 14 ani, non euro, este de 0,37 Euro/cmc !
Vorbim sa ne aflam in treaba - in cazul de fata, inmatriculatul in Bulgaria te costa cat timbrul de mediu ....

#11
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
Nu stiu daca stii de ei sau nu, dar au facut un proiect asemanator cu ce ai tu in minte
MX5 Turbo Part 1: http://www.youtube.c...tch?v=vUKgKt...
MX5 Turbo Part 2: http://www.youtube.c...tch?v=xt0M-B...
MX5 Turbo Part 3: http://www.youtube.c...tch?v=F8ZDL5...
Mazda MX5 Race Track Shakedown: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ru9p9hcRBP4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Preparing the Mazda for Battle: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sXPtUBfeoAk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Oricum mult succes in proiect!

#12
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,988
  • Înscris: 15.06.2007

View Postbladhaund, on 29 martie 2016 - 15:48, said:

Si nici timbrul de mediu, inmatriculatul in Bulgaria si drumul de 2000 km ca sa verifici o masina veche.
Eu credeam ca se refera la piese de schimb. Ca doar vorbea de piese stricate.

#13
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Sa o stapanesti sanatos, am avut o Mazda mx-6, o rx-8 insa in mx5 nu a incaput =))

#14
C4t

C4t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 29.03.2016
Interesanta jucaria, cum se compara cu CRX-ul de la rivali?

#15
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
@t-balt: mersi pentru link-uri, in principiu avem toate informatiile care trebuie, kit-ul turbo are si un ghid destul de stufos cu privire la instalare, deci nu ar trebui sa fie probleme.
@i860: Dar ce inaltime ai, dom'le? :D Ca am vazut si oameni de >1.85 in mx5-uri.
@C4t: Habar n-am, sincer. Nu am condus niciodata. Oricum, as zice ca, de la rivali, e mai interesant si mai apropiat un S2000, decat un CRX.

Cat priveste piesele, eu le iau din UK. Mecanicul meu mai are drum pe acolo si, fie le ia el, fie la pun intr-o cutie mare si le expediez printr-una din firmele care fac transport Anglia-Romania. Oricum, asta e o problema doar la un proiect mai mare, cum e asta, pentru reparatii uzuale se gasesc cam toate direct in Romania.

Din septembrie de cand masina a intrat in refacere si pana acum am alergat dupa piese. Mai mult virtual, dar a durat ceva sa gasesc fix ce voiam pe piata SH si pe urma sa aranjez si transportul pana in Ro. In ordine am cumparat asa: Attached File  transport.jpeg   105.85K   158 downloads

Intre timp, masina era cam in starea asta, cu puntile date jos si asteptand restul pieselor de tinichigerie...
Attached File  12511245_10207173934885704_1762408792_o.jpg   340.92K   182 downloads

[...]
Era deja decembrie si s-a luat pauza de sarbatori. In afara de dat jos totul de pe masina, din lipsa de piese si timp nu s-a mai facut nimic. Profitand de un drum pana SUA la un partener de-al firmei mele, am adus in bagaje si 'cadourile' de care vorbea Jericho Posted Image Ce vedeti acolo e un kit complet de turbo (galerie evacuare, turbina, intercooler, furtune si alte acareturi) plus un ambreiaj nou, capabil sa suporte pana la 430Nm.

Attached File  turbo_kit.jpg   114.19K   153 downloads

si am condus asta...adica un MX5 NC, varianta modificata de Flyin Miata cu motor V8. Plus toate celelalte versiuni de MX5, toate avand turbo si puteri intre 200 si 450 CP. Precum si noul ND care, sincer, m-a impresionat enorm. Chapeau pentru omuletii de la Mazda care au facut un roadster adevarat, usor si distractiv de condus. Posted Image

[ http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201408/2009-flyin-miata-atomic-b-16_600x0w.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


De curand s-au cumparat si livrat elementele de reparatie pentru aripile spate, urmand ca, de maine, sa intre pe mana tinichigiului. Intre timp, lista de cumparaturi a ramas la fel de lunga (desi am tot taiat din ea, ce naiba...):
  • Volanta de 1.8
  • Toate bratele de suspensie
  • Discuri, placute fata si furtunase de frana metalice
  • Scaune - s-ar putea sa le aman totusi
  • Lambda controller - ofera in timp real informatii despre amestec (http://www.aemelectr..._failsafe_0.jpg)
  • Injectoare mai mari
  • Cauciucuri
  • ...benzina Posted Image
Am scris postul pe repede-inainte, daca aveti intrebari sau vreti anume detalii, o sa incerc sa raspund pe cat pot. Off-topicul e permis si incurajat! Posted Image

Edited by figo1988, 30 March 2016 - 13:36.


#16
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postmarr, on 29 martie 2016 - 15:58, said:

Super faina masinuta !
Te felicit pentru proiect !
Am sa urmaresc cu maxim interes derularea acestuia.

Mersi, sper sa o duc pe sosea cat mai repede, e cam lunga pauza asta Posted Image

In alta ordine de idei, aproape am terminat cu piesele:
  • Coilovers Vmaxx ajustabila pe inaltime
  • Pedale si covorase Posted Image
  • Controller lambda (informeaza ECU-ul cu privire la amestecul aer/benzina - f util pentru un motor turbo, avand in vedere ca un ameste prea sarac/bogat il poate face praf). Are si un 'ceas' misto de pus pe bordPosted Image
  • Furtunase de frana metalice HEL
  • Placute de frana Rodders (e o firma din UK care participa in diferite curse de MX5. Si-au facut propria lor compozitie de placute si toata lumea care le-a incercat au spus ca ar fi peste majoritatea placutelor de pe piata)
  • Volanta de pe motorul de 1.8 (necesara pentru chit-ul de ambreiaj pe care l-am luat)
  • Un suport metalic care sa impiedice miscarea cilindrului de frana (la frane puternice, cilindrul se misca cu tot cu panoul de care este prins, facand raspunsul pedalei un pic mai prost).
Revin cu poze pe masura ce ajung piesele sau primesc informatii noi de la tinichigiu Posted Image

Pana una alta, un filmulet cu cei de Autoexpress comparand un MX5 supraalimentat cu un Porsche Boxster
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zSsJqFYfQrU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
"@i860: Dar ce inaltime ai, dom'le? :D Ca am vazut si oameni de >1.85 in mx5-uri."

Am 1.93, insa am incaput in smart roadster.

#18
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Si ce MX5 ai incercat? Cel cu faruri escamotabile (are cel mai mult spatiu daca nu ma insel, dintre cele <2005) sau altul?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate