Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Intrebari din Solidworks

- - - - -
  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#1
Tavi24

Tavi24

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 18.04.2011
N-am gasit sa existe un asemenea topic, similar celui de la AutoCad, asa incit deschid eu unul dedicat problemelor concrete.
Intimpin unele neclaritati mai marunte, ale caror raspunsuri sint mai greu de gasit pe net. Acestea se refera deocamdata la desenele 2D, de executie.

Asadar:
1. La vederile sectionate pe jumatate, exista vreo posibilitate de eliminare a liniei (groase) de separatie? Sa se vada numai linia de axa. Iar scara liniei de axa se poate modifica local?
Sau ruprurile practicate in scop de sectionare (cu Spline), pot fi facute cumva sa apara cu linie subtire?  
2. In urma unei modificari a corpului 3D, programul mi-a aruncat hasura in afara conturului. Oare din ce cauza? La fel si cota aceea de raza. Trebuie repuse manual. Actiune care devine incomoda, daca-s mai multe suprafete si cote pentru remediere.
3. La importarea cotelor din modelul 3D, mi le-a varsat pe toate, si de la plane, schite ajutatoare si cutitele de generare a filetelor! S-or putea defini inca de la inceput sub diverse layere? In pasii urmati de mine si prin tutoriale nu se specifica.

PS: Mai constatasem o anomalie destul de ciudata. Sper sa fie doar de natura estetica, si gravitatea acesteia pare a fi influentata de raportul dintre diametrul si inaltimea piulitei. Am definit limitarea de cursa, functioneaza asamblarea, inelul se opreste la contactul cu lentila... dar imi parea foarte ciudata "macinarea" filetelor (aveam o ilustratie mai groaznica).

Attached Files



#2
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
pai hai sa o luam pas cu pas.

liniile se pot ascunde, orice linie poate fi ascunsa in 2D, ca este sectiune sau vedere, nu conteaza, poti desena si tu altele peste sau langa, dupa care sa faci si cotare.

nu am inteles ce anume sa modifici la linia de axa, zici de scara, dar nu inteleg ce anume vrei sa faci.

hasura in afara conturului este un bug din program, zilnic imi este dat sa observ astfel de anomalii, nu mai spun si de altele mult mai grave, dar care nu pot fi eliminate nicicum si terbuie sa faci un "workaround". mai grav este ca sunt desene oficiale de productie si prezentare.

cota aceea cu raza nu este aruncata in afara, ci doar repozitionata, dar observ ca este facuta in stilul SW, adica ti-a prelungit raza pt care a pus cota. adica este normal, tu doar trebuie sa o reasezi si sa "rupi" linia de cota in 2 ca sa arate asa cum trebuie. si catia face la fel, asa ca nu e nimic anormal.

nu vad ceea ce specifici la punctul 3, ce cote sunt in plus? ce anume nu e la locul lor?

in sectiunea 3D, acolo este doar din cauza faptului ca versiunile mai vechi nu erau asa stralucite in a folosi astfel de sectiuni, tu ai 2012, nu spun ca este rea versiunea, insa iti pot spune ca s-a mai progresat de atunci si astfel vechile versiuni au ramas cu bugurile vremii. eu folosesc 2014 la munca, nu am apucat sa folosesc 2016, imi place mai mult, au adus ceva schimbari in bine. acasa am 2015, insa sa stii ca fiecare are propriile probleme inca nerezolvate.

#3
Tavi24

Tavi24

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 18.04.2011
Multumesc pentru raspuns.

Prin scara liniei de axa ma refer la o eventuala comanda echivalenta cu "ltscale" din AutoCad, aplicata local. Adica sa am control asupra lungimii segmentelor care compun linia de axa, in functie de lungimea acesteia si dimensiunile fizice ale piesei desenate. E mai putin importanta si tine de estetica.

Cotele erau foarte stufoase initial, dupa importare, si suprapuse de nu se mai distingeau. Captura e facuta dupa ce le-am sters pe cele irelevante si le-am reasezat pe restul.

Da, am gasit optiunea de ascundere a liniei centrale verticale. Cred ca nu se selecta cind am incercat, fiind peste cea de axa... cam asa voiam.

Attached Files



#4
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
pai orice linie de axa, chiar de o pui tu manual, ori o pune singur, se poate modifica lungimea ei, cand dai click pe ea iti arata cele 2 "end line-uri", adica acele buline albastre, iar daca tragi de ele, o manevrezi cum doresti tu. idem si la liniile de sectiune, etc.

pai problema principala la tine acolo este scara la care ai vederea, pt ca in cele 2 imagini vad aceeasi scara, adica prea mica pt cotele tale, sau cel putin pt marimea cotelor tale, pt ca si alea se pot modifica, astfel ca vederea iti arata stufoasa si incarcata.

eu merge pe baza de template, am facut template cu cele necesare, astfel ca la orice desen, nu mai am probleme de suprapunere cote si alte alea. evident, folosind o scara potrivita detaliilor necesare vederii.

sunt destule stilizari ce se pot face la acea vedere ca sa arate mai aerisit, chiar si la acea scara.

si ca sa nu uit, tu ai lasat programul sa puna cotele singur, crede-ma ca este mult mai usor sa le pui tu, mai ales cand faci mai multe vedei, sectiuni alte alea.

cand lucram in catia la un proiect ceva mai stufos, mi-a fost lene sa pun manual cotele, l-am lasat sa puna singur, vreau sa spun ca mi-a luat mai mult timp sa prelucrez ulterior cotele puse de program, fata de cat mi-ar fi luat sa le pun pe ale mele, asa ca m-am lasat pagubasa si nu am mai folosit functia.

#5
Tavi24

Tavi24

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 18.04.2011
Mai intocmisem niste observatii referitoare la cotare, dar aspectele alea sint minore, poate oi reveni alta data asupra lor.

Acum intimpin alte dificultati la montarea unui arc lamelar intr-un ansamblu. Schita de baza a acestui arc, ca componenta, am lasat-o sub-definita, conform logicii unui tutorial despre arcurile elicoidale. Merge sa trag cu mouse-ul de o extremitate a fibrei sale sau de acel punct cotat la 8mm de capat, si sa-i modific raza. Dar in ansamblu nu pot sa-l mulez pe un interior cilindric mai mic in diamnetru. Mai exact, arcul montat se va sprijini partial intr-un locas cilindric si spre celalalt capat va presa pe un bolt radial.

As aprecia orice fel de sugestii la problama expusa. M-am chinuit azi citeva ore, dar n-am reusit, iar pe final am facut un "arc" estetic (cu raxa fixa), pentru a-mi finaliza provizoriu dispozitivul.
1 - deci, in prima faza, as vrea sa pot mula un astfel de arc (desenat ca componenta la raza sa libera, mai mare) in interiorul unei tevi... sa zicem, intr-o exprimare mai generala.
2 - a doua etapa ar fi aceea cu boltul radial, pentru aplicatia la care lucram acum, bolt care sa-l deformeze suplimentar si realistic, intr-un anume mod, cu extrema opusa sa ramina fixa.

Pe internet n-am gasit indicatii SW despre asemenea arcuri. Multumesc anticipat pentru eventuale sugestii.

Attached Files


Edited by Tavi24, 09 April 2016 - 19:28.


#6
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
Salut, apelez si eu la binevointa maestrilor sunt incepator maxim.
De ce nu pot face Trim surface la patratul din figura1 , dupa ce ii dau trim se coloreaza toata suprafata si nu pot trece mai departe ...Specific ca nu e desenat direct pe suprafata ci pe un plan paralel si apoi cu split line proiectat pe suprafata de lucru. Celelalte figuri le-am putut trimui pt ca le-am desenat direct pe "tabla"
M-am uitat in help da nu m-a ajutat...Attached File  Untitled1.jpg   201.41K   26 downloadsAttached File  Untitled2.jpg   180.65K   24 downloads

#7
robotelu

robotelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 12.08.2005

View PostTavi24, on 09 aprilie 2016 - 19:23, said:

Mai intocmisem niste observatii referitoare la cotare, dar aspectele alea sint minore, poate oi reveni alta data asupra lor.

Acum intimpin alte dificultati la montarea unui arc lamelar intr-un ansamblu. Schita de baza a acestui arc, ca componenta, am lasat-o sub-definita, conform logicii unui tutorial despre arcurile elicoidale. Merge sa trag cu mouse-ul de o extremitate a fibrei sale sau de acel punct cotat la 8mm de capat, si sa-i modific raza. Dar in ansamblu nu pot sa-l mulez pe un interior cilindric mai mic in diamnetru. Mai exact, arcul montat se va sprijini partial intr-un locas cilindric si spre celalalt capat va presa pe un bolt radial.

As aprecia orice fel de sugestii la problama expusa. M-am chinuit azi citeva ore, dar n-am reusit, iar pe final am facut un "arc" estetic (cu raxa fixa), pentru a-mi finaliza provizoriu dispozitivul.
1 - deci, in prima faza, as vrea sa pot mula un astfel de arc (desenat ca componenta la raza sa libera, mai mare) in interiorul unei tevi... sa zicem, intr-o exprimare mai generala.
2 - a doua etapa ar fi aceea cu boltul radial, pentru aplicatia la care lucram acum, bolt care sa-l deformeze suplimentar si realistic, intr-un anume mod, cu extrema opusa sa ramina fixa.

Pe internet n-am gasit indicatii SW despre asemenea arcuri. Multumesc anticipat pentru eventuale sugestii.

Din pacate SW nu stie sa faca aceste simulari in modulul de design.
O alternativa ar fi sa creezi 2 configuratii al acelui arc, una pentru pozitia "comprimata" si una pentru pozitia "relaxata".
Exemplu.

In modulul de simulare poti folosi non-linear-analysis iar rezultatul este unul mai apropiat de ceea ce doresti tu.

#8
robotelu

robotelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 12.08.2005

View Postsailor62, on 09 aprilie 2016 - 20:54, said:

Salut, apelez si eu la binevointa maestrilor sunt incepator maxim.
De ce nu pot face Trim surface la patratul din figura1 , dupa ce ii dau trim se coloreaza toata suprafata si nu pot trece mai departe ...Specific ca nu e desenat direct pe suprafata ci pe un plan paralel si apoi cu split line proiectat pe suprafata de lucru. Celelalte figuri le-am putut trimui pt ca le-am desenat direct pe "tabla"
M-am uitat in help da nu m-a ajutat...Attachment Untitled1.jpgAttachment Untitled2.jpg

Incearca sa bifezi optiunea "Split all" din poza a doua.

#9
robotelu

robotelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 12.08.2005
Sailor, acum am verificat si se pare ca ai dreptate. Daca ai o linie proiectata pe o suprafata cu comanda Split Line nu poti folosi comanda Trim Surface.
Ca si o alternativa incearca sa extrudezi acel patrat in asa fel incat sa treaca prin "tabla" dupa care poti sa folosesti Trim Surface.

Totusi, ca sa poti folosi Trim Surface trebuie sa utilizezi comanda Project Curve (Insert>Curve>Projected).
Attached File  Solutie Trim Surface.jpg   42.29K   8 downloads

Edited by robotelu, 10 April 2016 - 16:13.


#10
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
Da multam, cu projected merge , cu split line nu....
...si rezultatulPosted Image
Attached File  Untitled.jpg   149.46K   23 downloads

#11
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
Schitez un patrat in 3D sketch pe care vreau sa-l extrudez, desenez directia punctat , dar nu vrea s-o preia ca directie de extrudare... Care-i baiu' ?Attached File  Untitled.jpg   123.36K   14 downloads

#12
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu schitezi directia de extrudare, aia o faci din setarile din stanga de acolo. o linie punctata este de constructie, adica o linie ce te ajuta doar pt cotare, referinta, etc. dar nu o va lua niciodata in calcul ca si linie utila in viitorul tau design

tu desenezi pe un plan, acela este de baza, iar acele 2 sagetute din stanga, iti schimba directia de extrudare, evident, in functie de planul ales anterior de tine.

#13
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
M-am lamurit unde greseam , nu ieseam din modul sketch.

#14
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nici nu e nevoie sa iesi, se poate face direct din schita extrudarea. dar daca nu ma insel, tu folosesti o versiune mai veche de solid, iar asta poate nu permite anumite chestii.

dar pe de alta parte, din poza pusa de tine, ar fi trebuit sa functioneze extrudarea

#15
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
SW2014

#16
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
atunci nici nu se pune problema

#17
sailor62

sailor62

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 28.07.2008
Da , am inteles un principiu de extrudare (la mintea cocosului poate pentru altii ) , greu ,  cu ceva nervi , da' am priceput. Il explic aici si pentru alti incepatori....
Incercam sa extrudez (swuept) dupa o linie in spatiu ,un cerc - deci sa fac o conducta indoita, desenam traseul desenam cercul si nu reuseam sa accesez comanda swept boss. Am reluat de mai multe ori , uneori mergea alteori nu, ce drequ greseam ...Posted Image ...
Simplu , se vede si in poza , ce extrudezi trebuie sa fie un sketch separat de schita care indica directia de extrudare . Normal ca daca le faci pe amandoua in aceasi schita programul nu intelege ce vrei...Valabil si pentru nelemurirea mea de mai sus, aceasi treaba.
Directia o poti face cu ce tip de linie vrei
Attached File  Untitled.jpg   121.57K   18 downloads

Imi place programul tot mai mult, si macar pentru faptul ca iti pune mintea la contributie...

Edited by sailor62, 15 April 2016 - 21:19.


#18
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
pt cineva care lucreaza zilnic cu ele, nu este asa de greu de facut, trebuie sa recunosc ca si eu eram tuta la inceput, ca fiecare de altfel, insa cu timpul castigi experienta si razi de ce puteai sa faci candva.

dar am o "provocare" pt tine. incearca sa faci un revolve, iar daca ai fi lucrat si cu catia, ai fi vazut optimizarea solid. insa incearca sa vezi cum sta treaba cu el.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate