Apple ID payment information
Last Updated: Mar 14 2016 22:41, Started by
_-_
, Mar 05 2016 14:51
·
0

#1
Posted 05 March 2016 - 14:51

Dupa cum probabil cunoasteti, atunci cand efectuati modificari asupra metodei de plata pentru Mac App Store / iTunes / iBooks sau relativ la Family Sharing, atunci Apple va blocheaza temporar o anumita suma pe contul corespunzator mijlocului de plata ales in scopul de a verifica daca acest mijloc este valid pentru achizitionarea de produse comercializate prin intermediul aplicatiilor enumerate mai sus: https://support.appl.../en-us/HT201292
Valoarea acestei sume este de 1 dolar pentru utilizatorii din Statele Unite, de 1.98 Euro pentru romani (probabil Apple considera ca romani-s mai bogati) s.a.m.d. (Microsoft merge "pe incredere", deoarece verificarea metodei de plata alese pentru Microsoft Store este gratuita. Ar putea sa le dea lectii si celor de la Apple...) Adaugarea unei metode de plata nu este obligatorie pentru descarcarea de continut gratuit din AppStore s.a.m.d. (cum nu este nici in cazul Microsoft Store), iar eliminarea oricarei metode de plata este in orice moment posibila cu exceptia cazului in care se utilizeaza Family Sharing. Ei bine, cu aproximativ o luna in urma am activat Family Sharing si am avut surpriza sa constat ca in acest interval Apple mi-a blocat in mai multe randuri pe cardul de credit suma de 1.98 Euro, desi habar nu am cu ce ocazii s-a intamplat aceasta. Ultima oara s-a intamplat ieri la ora 13:19 (ora pe care am aflat-o in urma unei convorbiri cu un reprezentant al bancii) cand imi aduc aminte ca am pornit MacBook-ul doar pentru cateva minute, timp in care sistemul m-a batut la cap sa fac anumite update-uri si mi-a cerut parola pentru Apple ID pe care prima oara nu o introdusesem corect. Am sunat la banca, deoarece am tot observat ca imi dispar anumite sume din cont. Astfel am aflat ca mi s-a blocat de 4 ori suma de 1.98 Euro in cursul lunii februarie si inca 1.98 Euro ieri (la inceput de luna martie) din cauza ca... iTunes. Practic mi s-au blocat cate 8.82, respectiv 8.81 RON intr-un interval de aproximativ 3 saptamani. Cu alte cuvinte, Apple a inceput sa "imprumute" bani de la mine... Din aceasta cauza, am dezactivat Family Sharing si momentan am selectat ca metoda de plata "None". Asa va ramane cel putin pana cand Apple va binevoi sa-mi restituie banii "imprumutati" fara acordul meu. De altfel, avand in vedere ca in aplicatia Store din Windows 8/ 8.1/ 10, Windows Phone/ Mobile se gasesc in principiu aceleasi aplicatii si aplicatiile pot fi instalate de catre orice user din contul lui pe computerul pe care am si eu un cont, atunci pot foarte bine ca de acum inainte sa cumpar doar aplicatii pentru Windows. Oricum folosesc si Windows + Windows Phone, iar Microsoft nu mi-a luat niciodata bani cu "imprumut". Deci mare atentie daca ati introdus o metoda de plata asociata ID-ului dumneavoastra Apple si/ sau utilizati Family Sharing, deoarece riscati sa va treziti oricand cu sume blocate succesiv in cont chiar si fara a efectua nicio tranzactie! Aceste sume se deblocheaza automat dupa un anumit timp (in general de cca. 2-3 saptamani), dar atunci cand sumele se cumuleaza poate deveni neplacut. |
#2
Posted 05 March 2016 - 16:09

Nu stiu de ce face asta, dar ideea este ca suma e suspendata (HOLD), banii nu ajung la Apple.
|
#3
Posted 05 March 2016 - 16:43

Enervant, mie cel putin nu cred ca mi-au restituit vreodata aceste sume pe care Apple le blocheaza la atasarea cardului.
Prefer sa nu il tin atasat cardul si astfel de fiecare cand achizitionez o aplicatie trebuie sa il adaug, evident imi ia si acea suma in plus de fiecare data. Astfel asteptam sa achitionez mai multe aplicatii o data. Deocamdata nu mai folosesc cardul, am luat niste gift carduri cu care mi-am incarcat contul. Ar trebui sa imi ajunga pentru o perioada buna de timp. As fi incercat sa vad cum e cu plata prin PayPal, dar Apple nu ofera aceasta optiune pentru conturile de Romania. ![]() Edited by deathnite, 05 March 2016 - 17:03. |
#4
Posted 05 March 2016 - 16:58

https://support.appl.../en-us/HT201292
"About the authorization hold period Authorization holds are removed by your card issuer after a short time. The exact time it takes to remove authorization requests varies by financial institution. If you use a debit card, you might see authorization holds as charges on your online statement. These charges are automatically reversed by your financial institution. If you have questions about the way your card handles authorization requests, contact your financial institution." Unde e problema? |
#5
Posted 05 March 2016 - 17:26

Intr-adevar, suma ar trebui sa se deblocheze automat dupa un anumit timp.
Insa problema blocarii succesive a acelei sume de bani, desi datele cardului sunt aceleasi nu ar trebui sa se petreaca. Eu nu stiu in cazul meu de cate ori a mai fost blocata/ deblocata suma respectiva, deoarece pe extrasele de cont/ card nu apar aceste informatii. Insa deja m-a pus pe ganduri faptul ca mi s-a blocat aceasta suma de 5 ori intr-un interval de 3 saptamani dupa ce am activat Family Sharing si am adaugat o persoana in Family Sharing. Mentionez ca nimeni altcineva nu a utilizat datele cardului meu pentru tranzactii si nu am efectuat absolut nicio modificare asupra datelor cardului ori schimbat metoda de plata. Atunci care sunt motivele pentru care mi s-a blocat de mai multe ori aceasta suma? |
#6
Posted 05 March 2016 - 17:37

By default (la bancile din Romania, HOLD se ridica automat in 30 de zile, daca tranzactia nu a fost finalizata.
Aceste HOLD-uri nu apar pe extrasele de cont, pt ca mai mult ar incurca situatia. Daca banii sunt luati, atunci apar pe extras. E usor sa fii paranoic, dar in cazul asta zau ca miza e mult prea mica. |
#7
Posted 06 March 2016 - 12:56

Doar ca nu prea.
1. Banii retrasi din cont sunt retrasi si aia e, apar in extras. 2. Banii pusi pe "hold" sunt retrasi din cont (adica nu te poti atinge de ei) si la unele banci apar in extras ca fiind tranzactii in curs de procesare iar la altii apar in lista de tranzactii in asteptare. 3. Unii comercianti pot cere bancii o perioada mai mare de blocare a banilor 4. Nu toate bancile deblocheaza suma de bani automat la final, ci trebuie sa faci o negare de plata. Sfat personal (nu pentru aplicatii de pe store, ci in general): faceti negarea de plata imediat cum sunteti siguri ca suma aia de bani e blocata degeaba si stiti ca se va intoarce in cont. Altfel puteti astepta perioada respectiva (30 zile) + 30 zile cat dureaza procesarea refuzului de plata. Bancile au o birocratie interna mai ceva ca la administratia publica. |
#8
Posted 07 March 2016 - 10:26

By default (la bancile din Romania, HOLD se ridica automat in 30 de zile, daca tranzactia nu a fost finalizata. Aceste HOLD-uri nu apar pe extrasele de cont, pt ca mai mult ar incurca situatia. Daca banii sunt luati, atunci apar pe extras. E usor sa fii paranoic, dar in cazul asta zau ca miza e mult prea mica. +1 asa se intampla si in UK. Si eu am fost mirat la inceput ca nu cumparasem inca nimic si aveam cam 1£ trecuta la HOLD dar banii nu s-au luat efectiv. S-a intamplat doar la inceput cand am schimbat ca modalitate de plata cardul de Ro cu cel de UK . Eu zic ca nu e un motiv serios sa "injuri" Apple. Sunt altele mai grave Edited by costel78, 07 March 2016 - 10:39. |
#9
Posted 07 March 2016 - 11:17

OK. Dar cand ti se blocheaza acea suma de 5 ori consecutiv intr-un interval de 3 saptamani, fara a face modificari relativ la "payment information", fara a primi nici macar un e-mail explicativ si sa fii nevoit sa suni la banca pentru a se cerceta de ce este blocata suma respectiva, atunci cum mai pare?
Daca ar fi fost vorba de blocarea echivalentului a 1.98 Euro, atunci puteai intui despre ce este vorba. In cazul meu a fost blocata suma de 44.10 RON reprezentand de 5 ori cate 1.98 Eur la cursuri diferite de schimb. Mie imi aparea doar suma totala blocata, care era de 35.28 RON si cand am verificat iar inainte de a suna la banca, urcase deja la 44.10 RON suma blocata. Nu facusem altceva decat sa introduc parola pentru iTunes pe care o gresisem prima oara. Iar restul sumelor habar n-am de ce au fost blocate. Intelegeam daca era blocata o singura data. Ca sa nu ma trezesc din nou cu sume blocate aleator pentru care nici macar nu exista o limita maxima de bun simt am preferat sa dezactivez Family Sharing, ceea ce m-a obligat sa elimin datele cardului, altfel nu se poate dezactiva. De ce as sta sa calculez de fiecare data cand ma trezesc cu sume blocate daca se invart in jurul unor multipli de 1.98 Eur? Si chiar daca ar fi valorile pe aproape (datorita cursurilor de schimb diferite), atunci ce garantie as avea ca sunt blocate de Apple fara sa sun la banca? Pe de alta parte de ce as fi obligat sa tin o suma in contul de card, doar pentru ca Apple are obiceiul sa blocheze din ea? Din motive de siguranta prefer sa nu tin o suma mare de bani in contul pe care il utilizez pentru tranzactii online. De obicei, imi transfer prin serviciul de Internet Banking atat cat am nevoie. |
#10
Posted 07 March 2016 - 12:34

In cazul tau da, este un pic aiurea ca au blocat de 5 ori suma aia insa nu-ti fa grija ca banii nu vor fi trasi.
Asta este politica Apple, verifica pe toata lumea de la dezvoltatorii de soft pana la useri. Eu cand mi-am cumparat un telefon online folosind un card de business pana nu m-au sunat si m-au intrebat n chestii legate de firma mea nu au onorat comanda. Sunt paranoici cu securitatea dar daca stai sa te gandesti, este un lucru de apreciat. Cei de la Microsoft nu cer asa ceva pentru ca sunt mici si nu vor sa supere userii cu chestiile astea. |
|
#11
Posted 07 March 2016 - 14:52

Cam două săptămâni vei avea suma blocată, apoi va reveni la soldul disponibil.
|
#12
Posted 14 March 2016 - 22:41

Rectific ce am zis inainte. Pentru a testa, in urma cu o saptamana am adaugat cardul in contul Apple si am achizitionat un gift card. Au blocat suma de 2€ (9 lei), iar acum vad ca a fost deblocata si nu apare la istoricul tranzactiilor decat gift cardul de 10 EUR (44.56 lei), pare sa fie ok.
Enervant, mie cel putin nu cred ca mi-au restituit vreodata aceste sume pe care Apple le blocheaza la atasarea cardului. Edited by deathnite, 14 March 2016 - 22:44. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users