Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Alegere motorizare perfecta pentr...
 contor bidirectional

Instant Gaz Propan - pe butelie s...

Loc LEGIT unde sa imi curat PS4 P...

Free Now iese din Romania
 Acte necesare schimbare buletin

Baza fierbator apa Selecline Auchan

La multi ani @ranit6996!

La mulți ani @Ciubex!
 Renault intenționeaza sa van...

Andor (2022 - ...)

Curatare rezervor apa uscator ruf...

A murit Andy Fletcher - Depeche M...
 

Pana in Mongolia si inapoi cu o Dacie Logan, Trei prieteni, 17 tari, 26500 km

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#37
Spadan

Spadan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 817
  • Înscris: 22.11.2009

View Postlaurentxp, on 29 februarie 2016 - 14:21, said:

Masina mereu a fost un simbol al libertatii iar posibilitatea de a te pune la volan si a porni in lume o chemare greu de refuzat pentru toti cei cu spirit de aventura. Toti cei care se aventureaza in aceasta parte a forumului consider ca au acest spirit in ei si cauta evadarea spre taramuri necunoscute. Haideti sa va povestesc ce s-a intamplat nu demult:

Vara anului trecut mi-am indeplinit un vis. Impreuna cu doi  prieteni am cumparat un Logan second hand si am plecat in lume. Destinatia a fost Ulanbataar, Mongolia. Urma sa parcurgem drumul dus prin sud, adica Turcia, Irand si tarile cu Stan si sa ne intoarcem traversand Rusia si coborand prin tarile baltice spre casa.

Dupa trei luni de pregatiri in 18 Iulie 2015 dimineata eram in fata casei in Cluj Napoca, cu pasapoartele burdusite cu vize si masina pregatita, gata de drum. Asa incepe povestea drumului nostru:

http://www.mastersof...uj-la-istanbul/

Am inceput sa scriu pe blogul nostru ( http://www.mastersofadventure.ro/ ) povestea calatoriei, momentan ajungand pana la Kyrgyzstan iar incet-incet, in cateva luni sa le finalizez pe toate.
Am creat si o pagina de facebook ( https://www.facebook...ersOfAdventure/ ), unde cei interesati de aventura ne puteau urmari. Albumul foto al excursiei il gasiti aici:
https://www.facebook...11357779&type=3

Impart aceasta poveste cu voi, adaugand ca Loganul a rezistat cu brio si am fost uimiti de versatilitatea ei in toate conditiile. Va raspund cu placere la orice intrebare.

Lorand.

Mi-ai dat material de citit. Felicitari

#38
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016
Salutare. Sunt aproape gata cu povestea Tadjikistanului asa ca pun totul pe blog in zilele ce vin. Prima parte e sus:

http://www.mastersof...pa-spectacolul/

#39
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016
Partea a doua e publicata:

Tadjikistan - privelisti spre Afghanistan

Avem prima urcare la peste 3000 de metri, vedem terenuri minate si Super Mario Tadjik ne duce dupa bere.

#40
C4t

C4t

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 29.03.2016
Asteptam si continuarea, faina calatoria din ce-am citit pana acum :D

#41
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016

View PostC4t, on 07 aprilie 2016 - 19:18, said:

Asteptam si continuarea, faina calatoria din ce-am citit pana acum Posted Image

Multumesc. Episodul urmator vine luni sau marti ;)

#42
mihai901

mihai901

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 01.09.2015
Superba calatorie, mi se par foarte interesante toate tarile cu stan -un amestec de cultura extraordinar.Felicitari si tot binele din lume vi-l doresc!

#43
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016

View Postmihai901, on 08 aprilie 2016 - 00:11, said:

Superba calatorie, mi se par foarte interesante toate tarile cu stan -un amestec de cultura extraordinar.Felicitari si tot binele din lume vi-l doresc!

Multumesc! Si noua ne-a placut foarte mult sa le parcurgem. Sper ca reusim sa inspiram cat mai multa lume sa le viziteze.

Edited by laurentxp, 08 April 2016 - 12:10.


#44
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,978
  • Înscris: 02.12.2014

View Postlaurentxp, on 08 aprilie 2016 - 12:09, said:

Multumesc! Si noua ne-a placut foarte mult sa le parcurgem. Sper ca reusim sa inspiram cat mai multa lume sa le viziteze.

Mie mi-ai dat o tema serioasa pentru vara 2017. Ma apuc sa citesc tot ce ai facut public ca sa-mi fac o idee mai clara despre traseu (ca altul ca si salbaticie/aventura nu prea vad). Poate totusi 69 de zile e putin prea lung si-l mai scurtez.
Pentru inceput ca sa-mi fac o idee :
1. Eu ma gandeam ca ar fi bine sa existe 2 masini pentru intr-ajutorare in caz de probleme, ce zici ?
2. De asemenea ma gandeam la tractiune integrala si garda mai mare. Ce zici ar fi benefic ? Si ar fi de ajuns SUV ? sau ar fi bine chiar off-roadere ?
3. Masinile ar fi bine sa fie mai ponosite ca sa nu starneasca "pofte" de jaf, sau nu conteaza ?
Nu in ultimul rand am fi 2 tovarasi pe care ne bate gandul acestei excursii, daca stii persoane amatoare, in sensul de a merge 2 masini, (ma gandesc ca poate ai mai fost intrebat), cu sau fara masina, te rog sa-mi spui.
Multumesc.

#45
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,046
  • Înscris: 24.01.2008
Eu as fi tentat de-o tura de-asta.  Eventual pe doua roti.   :P

#46
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,978
  • Înscris: 02.12.2014

View PostBarboso, on 08 aprilie 2016 - 14:11, said:

Eu as fi tentat de-o tura de-asta.  Eventual pe doua roti.   Posted Image

Avangarda ? Daca auzim Heeelp in statie ne intoarcem. Macar minimizam pierderile.

#47
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,046
  • Înscris: 24.01.2008
Stiam eu ca pot conta pe voi !   :D

#48
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016

View Postmufasa, on 08 aprilie 2016 - 14:07, said:

Mie mi-ai dat o tema serioasa pentru vara 2017. Ma apuc sa citesc tot ce ai facut public ca sa-mi fac o idee mai clara despre traseu (ca altul ca si salbaticie/aventura nu prea vad). Poate totusi 69 de zile e putin prea lung si-l mai scurtez.
Pentru inceput ca sa-mi fac o idee :
1. Eu ma gandeam ca ar fi bine sa existe 2 masini pentru intr-ajutorare in caz de probleme, ce zici ?
2. De asemenea ma gandeam la tractiune integrala si garda mai mare. Ce zici ar fi benefic ? Si ar fi de ajuns SUV ? sau ar fi bine chiar off-roadere ?
3. Masinile ar fi bine sa fie mai ponosite ca sa nu starneasca "pofte" de jaf, sau nu conteaza ?
Nu in ultimul rand am fi 2 tovarasi pe care ne bate gandul acestei excursii, daca stii persoane amatoare, in sensul de a merge 2 masini, (ma gandesc ca poate ai mai fost intrebat), cu sau fara masina, te rog sa-mi spui.
Multumesc.

Salut,

Din 69 de zile ai de unde taia, nu e stress. Ce recomand e sa nu fusaresti ruta sudica prin Iran si Stan-uri. Noi am facut 40 de zile pana in Ulanbataar si daca esti foarte grabit in 5 zile poti fi inapoi in Romania. Voi publica la un moment dat programul nostru detaliat si de acolo o sa poti vedea ce se poate taia.

1. Eu zic ca nu te ajuta prea tare. In afara de 2-3 mii de km de traseu exista service-uri si daca ti-ai facut revizie calumea din tara nu o sa ai probleme. Noi am avut la noi tot felul de piese de schimb si nu am avut nevoie de absolut nimic. Ba mai mult, am intalnit niste suedezi, carora in Uzbekistan un mecanic le-a reconstruit un amortizor. Mereu se va gasi o cale, daca esti suficient de rabdator. Gandeste-te ca au fost oameni care au ajuns la finish intr-un Reliant Robin.
2. Daca nu vrei sa faci nu stiu ce traseu pe care ti-ai fixat tu mintea, nu ai nevoie nici de garda la sol, nici de tractiune integrala. In episodul urmator scriu despre romanii cu care ne-am intalnit prin Tadjikistan si am facut exact acelasi traseu ca ei, doar ca diferenta de pret a masinilor a fost de 37000 de Euro. Ca si rezultat final nu a existat vreo diferenta. Am vazut oameni care s-au descurcat cu Nissan Micra, Renault Clio, Ford Focus, VW Polo fara probleme. Mai mult conteaza soferul decat masina. Cu un pic de atentie si tehnica rezolvi cam tot ce iti poate arunca in fata un astfel de drum. Noi am verificat Loganul nostru dupa portiunile grele si o singura zgarietura superficiala am avut pe capatul scutului metalic de la motor. La noi in tara la raportul pret-calitate Loganul e rege. Iti iei o masina intretinuta cu ~3000 de euro in care trebuie sa investesti minim. Ar fi variante pe la acest pret dar vor fi masini mult mai vechi si umblate. Am mai intrebat si taximetristii de prin Cluj si tot Loganul a fost no 1. Are garda la sol mai mult decat suficienta si e o masina destul de usoara iar confortul a fost excelent si partea buna e ca masina isi va tine valoarea pe cand o aduci inapoi in tara. Al doilea sfat este sa o tineti "light". Sunt tari in care gasesti aproape orice, asa ca nu are rost sa va duceti casa cu voi. Noi am avut multe chestii pe care nu le-am folosit (ex: piese de schimb, detergent, rezerve de mancare)
3. Nu e cazul. Tarile acestea sunt destul de sigure. Daca respecti regulile de bun simt(gen nu iti lasa laptopul pe bancheta), nu se va intampla nimic. Noi nu am avut nici o neplacere, desi aveam masina colantata si chestii pe acoperisul masinii.

Mi-au scris niste baieti din Iasi care merg vara asta cu Dacie 1310. Pe 2017 nu stiu doritori dar te pot anunta daca imi mai scrie lume. Eu as mai face inca o data partea de Rusia, dar mai incet, si de data asta sa mergem pana la Vladivostok.

View PostBarboso, on 08 aprilie 2016 - 14:11, said:

Eu as fi tentat de-o tura de-asta.  Eventual pe doua roti.   Posted Image

Se poate face dar e mult mai obositor. Eu as calcula undeva pe la 50% mai mult timp este necesar pentru asta. In rest este mult mai greu sa repari motociclete de la Iran incolo, pana in Rusia asa ca trebuie sa fii pregatit din punct de vedere mecanic.

#49
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,046
  • Înscris: 24.01.2008
De ce sa dureze mai mult pe motocicleta ?  Voi mergeati non-stop, conducand cu schimbul ?

#50
LouisCyphre

LouisCyphre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,802
  • Înscris: 24.01.2012
Barboso, ia de citeste asta.
Nu o sa iti para rau.


http://mongolia.ro/?p=1

#51
laurentxp

laurentxp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 29.02.2016

View PostBarboso, on 09 aprilie 2016 - 01:30, said:

De ce sa dureze mai mult pe motocicleta ?  Voi mergeati non-stop, conducand cu schimbul ?

Am si eu motocicleta, cu cel mai lung drum fiind un roadtrip pana la Istanbul cu intoarcere prin Grecia. Condusul pe motor il resimt mult mai puternic decat cel de masina. Cu motorul am mers cel mult 650 km intr-o zi pe cand cu masina am reusit si 1300 singur iar spre mongolia am facut si 2200 in 24 de ore. Cea mai mare problema este durerea de spate, care imi apare dupa cateva zile de mers si necesita o zi de repaus, chiar daca port o centura. In rest factori importanti ar fi:
- vantul (am prins in Mongolia destul de puternic)
- temperatura de afara(cum crestea altitudinea, cum era destul de rece si pe ghidon iti amortesc rapid degetele sau in Uzbekistan, Turkmenistan, Iran am condus la temperaturi de aproximativ 50 de grade)
- conditiile de drum (foarte valurit sau prost pe alocuri)
- remedieri de defecte ce apar pe drum mai des la moto (schimb cauciucuri, ulei, lant si pacatele specifice fiecarui model)

La noi regula era ca schimbam dupa doua ore de condus efectiv. Atfel cel din spate se putea intinde/relaxa/dormi iar cel din dreapta era dj/navigator/admirator de peisaje. Atfel zilele cu multi km au fost foarte lejere.

Recomand si eu lectura recomandata de Louis.

View PostLouisCyphre, on 09 aprilie 2016 - 01:40, said:

Barboso, ia de citeste asta.
Nu o sa iti para rau.


http://mongolia.ro/?p=1

Da, am cumparat cartea cum m-am intors din excursie :) E faina.

#52
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,046
  • Înscris: 24.01.2008

View PostLouisCyphre, on 09 aprilie 2016 - 01:40, said:

Barboso, ia de citeste asta.
Nu o sa iti para rau.
Mersi, am pus la bookmarks !
Ai fost cumva implicat ?


View Postlaurentxp, on 09 aprilie 2016 - 07:49, said:

- temperatura de afara(cum crestea altitudinea, cum era destul de rece si pe ghidon iti amortesc rapid degetele sau in Uzbekistan, Turkmenistan, Iran am condus la temperaturi de aproximativ 50 de grade)
Asta, intr-adevar, ma sperie si pe mine.  Nu frigul, doar caldura.

#53
LouisCyphre

LouisCyphre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,802
  • Înscris: 24.01.2012

View PostBarboso, on 09 aprilie 2016 - 10:25, said:

Mersi, am pus la bookmarks !
Ai fost cumva implicat ?



Ca si sustinator, sunt doar prieten cu Mihai.

#54
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,978
  • Înscris: 02.12.2014
Am citit tot pana acum cu exceptia Turkmenistanului care nu exista ...?
Fain ! Bravo ! Sunteti tari.
Exista undeva si jurnalelor celorlalte expeditii pe care le-ati facut ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate