Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 

Instalații electrice, alternatoare și acumulatori, pentru motosape și motocultoare.

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Cel in scurt nu va fi fiert, nu? Daca vrea, va recunoaste defectul de fabricatie.

#38
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Uitati un lucru, bateria are si rol de condensator in circuitul electric respectiv.
Elemenetul in scurt va fi cel mai fiert. fiind in scurt se incalzeste singur pana isi taie contactul sau face bum.
Poate sa se uite la dopuri cat vrea meseriasul daca o stergi bine cu o carpa si completezi cu apa la nivel.

Edited by IdI1, 27 February 2016 - 08:42.


#39
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010
Elementul in scurt are 0 ohmi, nu fierbe nici de`al dreak!
Fierb celelalte bune deoarece caderea de tensiune se repartizeaza pe ele si depaseste 2,4 Vdc pe element, tensiunea la care incep sa fiarba elementii ajungind la 2,75Vdc,
tensiune la care fierbe de`i sar dopurile!
Cel in scurt este la 0Vdc.

Grig

#40
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Am avut odata o baterie la care un element era in scurt. Cand il apuca fierbea ca apa in clocot si era singurul care era fierbinte. Am dus bateria imediat la un magazin de piese auto si a doua zii dimineata vanzatorul scosese toate bateriile uzate afara si m-a luat la rost ca de ce am vrut sa-i fac rau, sa-i dau foc la magazin.

#41
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010
Daca e in scurt e scurt e 0 ohmi ( nineinteles ca nu`i acel 0 absolut, e spre 0 desi unele preusesc sa se sudeze bine la interioe si duc chiar demarorul).
Daca vorbim de momentul in care intra in scurt , da fierbe pina se descaraca , se mai intimpla sa si topeasca
plasticul insa dupa aia daca pui bateria la incarcat fierb celelalte, ala ce este in scurt ramine cu 0Vdc pe el si rece.
Discutia era despre incarcarea unei baterii ce are deja un element in scurt nu despre fenomenul de intrare a unuia in scurt.



Grig

#42
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006

View Postpanaitepaul, on 26 februarie 2016 - 21:55, said:

..............................................
Totusi, m-ar interesa daca @NickRvl ar detalia partea cu 16V. Nu clocoteste la tensiunea asta? Si daca o face nu se termina? Nu se sulfateaza? Nu trebuie completat apoi cu apa distilata electrolitul?
.................................

La o cautare scurta cu gogu am dat si peste: http://www.rombat.ro...erii-de-pornire
si un printscreen dupa aceasi pagina:
Attached File  b.jpg   201.61K   34 downloads

Cum am spus detalii "complexe" le am pe alt calc, adica la servici, si nu le am la indemina dar cautati cu incredere si o sa gasiti detalii.
Altfel ce sa spun, si eu am ramas interzis, dar dupa m-am lamurit.
De fiert fierbe dar nu in sensul rau ca atunci cind pui direct un redresor cu asa zisa "incarcare rapida" ca sa porneasca repede masina, de fapt atunci fierbe si i se scurteaza viata si mai mult, ci face un lucru normal, elimina hidrogen, de acea mare mare atentie, se scot dopurile, are si asa ceva sint ascunse sub etichete etc dar are, si musai operatiunea se executa intr-o camera special amenajata/ventilata sau si mai bine in spatiu deschis, se stie ca hidrogenul e foarte inflamabil respectiv exploziv (am vecin la tara cu garaj ars) si are efect doar daca bateria nu este deja dusa...., vedeti acei volti din tabel, daca sint la minim 12,3V sau chiar 12,2V mai merita incercat daca deja sint doar 12V bateria e epuizata si buna de "aruncat" sau mai merge doar pe moment, daca sta doua trei zile neincarcata nu va mai invirtii motorul ...

Acei 16V nu se aplica "di-n prima", este/sint etape de parcurs pina atunci si procedeul este de durata, din pacate nu-mi amintesc unde am gasit pe net detalii de incarcare, si nu se aplica tuturor bateriilor, in principiu doar celor "ordinare" cu acid de pe masinile noastre....
Si nci obligatoriu nu este  :)

#43
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010
Aici :
http://www.radioamat...view.php?id=173
http://www.radioamat...view.php?id=178

Sa incarci la peste 14,4 Vdc la 20C inseamna doar sa consumi apa din baterie.
Daca faci asta trebuie sa verifici mai des nivelul electrolitului si sa`l complectezi cu apa distilata.
La cele fara intretinere sau VRLA asta e mai greu de facut si trebuie sa ai grija sa nu sari de acei 14,4Vdc, daca nu`i scris pe baterie nimic.
Sint unele care merg si spre 14,8-15Vdc la egalizare, seria Odissey heavy este una din ele .

Grig

#44
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Am construit un redresor simplu si tensiunea in gol , dupa puntea redresoare(fara condensator de filtraj) este de 15V.In momentul cand este cuplat la baterie,curentul de incarcare este intre 6A si 8A.Am montat un condensator de filtraj dupa puntea redresoare(fara sa cuplez bateria) si tensiunea ajunge la ~21V.
Am constatat ca ,cu bateria cuplata pt incarcat,curentul masurat de ampermetru este ~ diferenta intre tensiunea in gol(filtrata) a redresorului si tensiunea pe baterie la un moment dat(masurata direct pe bornele acesteia).De acest lucru tin cont atunci cand mai confectionez cate un rederesor...

#45
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006

View PostIon_Bumbu, on 27 februarie 2016 - 20:14, said:

.....................
Sa incarci la peste 14,4 Vdc la 20C inseamna doar sa consumi apa din baterie.
Daca faci asta trebuie sa verifici mai des nivelul electrolitului si sa`l complectezi cu apa distilata.
...............................

Avind baterie Rombat am incercat sa ma conformez prescriptiilor mai ales ca am fost in service-ul lor de la noi din zona si am vazut efectiv cum le intretin/incarca, au pe pereti "postere" cu tabele ca sa sa vada toata lumea unde sint trecuti parametrii de incarcare si conditii evident specifice fiecarui tip in parte, asa ca daca se face incarcarea/resuscitarea "ca la carte" nu trebuie completat absolut de loc electrolitul sau mai bine spus apa distilata, la bateria mea, luata in 2012, sa facut aceasta incarcare de ei dupa 1 an de cind am luat-o (probleme cu incarcatul la masina) + de doua ori eu "preventiv" fara a fi nevoie de completat cu lichid deoarece cum am spus trebuie incarcata conform specificatiilor, la inceput orice baterie trage mai mult curent decit normal si asta trebuie evitat cu un curent mai mic chiar decit acei 10% pina cind se poate urca cu tensiunea la maxim 14,4V si curentul sa nu depaseasca 10% din capacitate astfel se mentine "ore" pina ce curentul scade spre minimul posibil, va ramine stabil undeva pe la sub 1A, dupa care se trece pe acei 16V unde curentul o sa fie tot sub maxim 10%, altfel se repeta opertiunea din urma, si astfel se mentine 24 ore, bateria nu va fierbe va elimina doar bule relativ slab.....
Daca la incarcare se va trece direct la curenti si tensiuni mari fara a urma pasii de mai sus sau specificatiile atunci nici incarcarea nu va fi corespunzatoare chiar daca aparent asa pare si sigur va fierbe cea ce inseamna completare cu lichid.
Pur si simplu am exemplu bateria proprie, ce sa spun mai mult, o consideram epuizata de mult deoarece cel putin de doua ori am descarcat-o pe masina de nu mai putea invirtii motorul si am incarcat-o dupa ureche pina ce mi-au deschis ochii cei de la service, si acum are "ochiul magic" pe negru dar inca ma incapatinez sa o folosesc cel putin inca un an, poate din ambitie dar cred ca mai mult din curiozitate, la urma urmai inca o zi doua "pierdute" pentru inca o incarcare/resuscitare nu sint o pierdere....
Inca o data spun ca asta se aplica la tipul bateriei mele si nu e universal valabil unde e o baterie "clasica" si in teorie fara intretinere, ca sa am acces la dopuri am rupt (de fapt la service au rupt) plasticul/eticheta de deasupra unde puteam sa jur ca nu are asa ceva, dopuri, si nu am pus nici un strop de lichid in plus

View Postgcom61, on 28 februarie 2016 - 07:52, said:

Am construit un redresor simplu ..............

Asa se construiesc cam marea majoritate de redresoare asa zis ieftine pe care le gasim in comert, un traf, o punte, un panelmetru si o siguranta, simplu si ineficient, aparent incarca o baterie bine dar in timp ii scurteaza viata, procedeul de mai sus l-am gasit si intr-o revista Tehnium cu un montaj analogic care parcurgea pasii de mai sus in mod automat, revista pe care nu o mai am dar poate o mai are cineva si-mi poate confirma spusele....

Asta ca si incarcare separata ca pe masina incarcarea se face asa cum poate "instalatia", cum sa spus si in posturile precedente.....




L.E. Ceva asemanator aici: http://www.schemeele...ie-auto-masina/

Edited by NickRvl, 28 February 2016 - 09:51.


#46
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010

View PostNickRvl, on 28 februarie 2016 - 09:43, said:

Avind baterie Rombat am incercat sa ma conformez prescriptiilor mai ales ca am fost in service-ul lor de la noi din zona si am vazut efectiv cum le intretin/incarca,

E o diferenta minora , eu ma ocup din 2000 de sisteme de backup cu baterii de pina la 3000Ah.
Daca insa asa zice Rombat, incarcati`le  la 16Vdc si gata.
Pierderea aia de apa unii producatori o rezolva in mod super elegant cu celule de combusite puse iesirea gazelor.
Mai rare dar m`am lovit cu din astea la lucru.

Grig

#47
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006
Celule de combustie? e si asta o idee, pretul se justifica probabil "prin marime", a acumulatorului sau blocului de acumulatori, pentru ca eu consider mai ieftin completarea cu apa....

Probabil ca am intins prea mult discutia cu acumulatorii dar trebuie atentionat ca aceasta operatiune se aplica la acumulatorii descarcati, e un fel de resuscitare.

#48
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

View PostNickRvl, on 28 februarie 2016 - 17:33, said:

...Probabil ca am intins prea mult discutia cu acumulatorii...
Ba chiar deloc!
Toate posturile de mai sus au fost mutate de pe accesorii, sunt acum pe topicul potrivit.

#49
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,419
  • Înscris: 05.02.2009

View Postgcom61, on 28 februarie 2016 - 07:52, said:

Am construit un redresor simplu ...
Am montat un condensator de filtraj dupa puntea redresoare(fara sa cuplez bateria) si tensiunea ajunge la ~21V.
.
1) nu ai nevoie de acel condensator. Este un "moft".
Ptr a încărca o baterie este necesară puntea ptr a transforma curentul alternativ în curent continu.
Condensatorul de filtraj are rolul de a elimina "brumul de rețea". (La tv sînt mici purici, la radio un "bîrîit".)
Bănuiesc că ai pus un condensator de 1000 micro. Poți pune unul de 4 micro, dacă ții neaparat !
Tensiunea aceea mare este o tensiune falsă ! “Tensiune în gol”.
Pune-i un mic consumator, un bec, un led, sau o rezistență de 100 kohmi (1 Mohm) și tensiunea se va apropia de cea normală. (Dar rezistența să fie măcar de 0,5 W.)
2) tensiunea reală este cea măsurată în sarcină. (Cu cît sarcina e mai mare, tensiunea va fi mai mică și invers !)

#50
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010
Tensiunea aia mare este tensiunea de virf.
Daca nu pui condensatorul apar doar pulsuri.
In acel mod nu prea poti controla preocesul de incarcare a bateriei ca la carte.
Totusi experienta arata ca daca proiectezi trafo corect merge.

Grig

#51
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Incercati si puneti un redresor(traf+punte) pe un acumulator obosit.In timp ce conectati cablurile redresorului la acumulator,sa aveti un voltmetru deja conectat la redresor.Veti observa ca,...tensiunea pe redresor creste exact ca atunci cand se pune un condensator de valoare mare.

...acel '' brum de rețea '' este riplul de redresare si valoarea lui este invers proportionala cu valoarea condensatorului si frecventa tensiunii de redresat; altfel spus,este vorba de acele varfuri de pulsatie,pe care condensatorul nu le poate tine constante,datorita curentului consumatorului.

ps.eu am dat doar o idee,cum poti sa calculezi tensiunea unui redresor,in functie de curentul pe care doresti sa il aiba pt   
incarcare,facand abstractie de detalii privind sectiunea conductorului si puterea transformatorului...

... si da...nu este nevoie de condensator de filtraj pt redresor,pt ca asta o face bateria(netezirea varfurilor de pulsatie)
               este nevoie numai pt masurarea/realizarea redresorului...

Edited by gcom61, 29 February 2016 - 07:47.


#52
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006
In principiu acumulatorul este tot un "condensator", cu asta sint de acord, dar nu prea as indica constructia unui redresor pentru incarcat acumulatori fara controlul curentului doar dupa principiul las` ca merge si asa, asta daca tineti la acumulatori altfel intradevar merge si asa, o perioada....

#53
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,553
  • Înscris: 31.01.2010
Pentru cei "saraci" financiar daca doresc se poate face fara probleme si merge bine .
Conditia:

1. se pune un condensator la iesirea din punte si se masoara tensiunea pe o sarciana de 500-1000ohmi.
    Trebuie sa fie in domeniul 14,4-14,6Vdc in cazul tensiunii de intrare de 230Vac.
2. Limitarea curentului initial de incarcare, cel mai simplu se pune un bec de 45W/12Vdc in serie cu borna + sau -, in esenta nu conteaza.
    Se masoara curentul de incarcare la inceputul ciclului, daca e sub C/20 se pune in paralel cealalta faza, in mod normal e suficienta o faza pentru un acu de 50Ah.
    La acu cu Pb cu cit mai mic este curentul de incarcare cu atit mai bine doar ca in loc de 14-15h ajungem la 2-3 zile insa merge, am incarcat un acu de 45Ah, Rombat de la Solenza cu 0,6A dintr`un incarcator
    de masina de gaurit la baterii, a durat vre`o 3 zile, eram in concediu si doar ala a fost disponibil , a mers perfect dupa descarcarea accidentala .

Dezavantajul este ca incarcarea dureaza mai mult dar in nici un caz nu va distruge un acumulator.
Esentiala e acea tensiune de 14.4 Vdc, max 14,8Vdc sa nu fie depasita, daca aveti baterii fara intretinere, daca sint cu dopuri si nu sare de 15-16 Vdc singurul impediment este ca trebuie completata cu apa.
Curentul se jongleaza din acel bec de 12 Vdc la care se pot pune filamentele in serie sau in paralel.
Mai este o varianta, cu bec de 230Vac in primarul trafo.
Se modifica purerea becului si se limiteaza curentul de incarcare.
Mie imi place mai mult cu prima versiune, am avut asaceva si a mers foarte bine.

Grig

P.S. Bineinteles alea dedicate din comert stiu sa faca automat o groaza de lucruri si`s bune deoarece nu trebuie nimic supravegheat.

#54
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Eu a trebuit sa incarc un acumulator de 70 Ah cu...un incarcator de laptop de 3A...Dupa ~4 ore am reusit sa pornesc masina...
Prea multa electronica [adaugata] la cea a masinii nu este recomandata...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate