Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Instalații electrice, alternatoare și acumulatori, pentru motosape și motocultoare.

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#19
unic635

unic635

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 09.07.2013
La lidl au avut la 70 80 lei redresoare incarcatoare, xum le o zice, f bune. Merg si pe 6 v si pe 12 si pe auto si pe moto, decupleaza automat, nu fierbe bateri, la cele sulfatate face incarcare cu impulsuri, iar daca bateria e caput total nici nu porneste. Nu are functie de quick charge, sau robot pornire. E mic ieftin si si fce treaba cu brio. Testat.

#20
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006

 unic635, on 26 februarie 2016 - 11:54, said:

La lidl au avut la 70 80 lei redresoare incarcatoare.............

Numa` ca nu le poti convinge sa mearga la motosape nici batute Posted Image , acesta era oful, cum incarc bateria "direct" din motosapa?!....

Edited by NickRvl, 26 February 2016 - 18:18.


#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Nu va bateti capul sa puneti baterie pe motosapa mai ales daca aveti motoare diesel.
Din cauza vibratiilor se scutura pasta de pe placi si mor inainte de termen.
Nu`i ca la autorurisme, acolo motorul e pus pe tampoane de cauciuc, la tractoare motorul e
solidar cu tot ansamblul si din cauza masei de citeva tone vibratiile sint mult mai mici decit la o motosapa mai ales ca
motoarele sint multicilindru.
O poti porni foarte bine cind e rece cu bateria jos, dupa prima pornire nu mai e nici o problema
in ziua aia.

Grig

#22
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
@NickRvl:
Așa-i cum spui, mai ales când ești la zeci de Km distanță de o priză...

Edited by scaiba, 26 February 2016 - 18:33.


#23
costinium6

costinium6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 22.01.2012
Curentul tras de baterie creste direct proportional cu tensiunea de peste 12.6v a bateriei, de ex un 13v aplicat bateriei ia sa zicem 1A, la 14 ia 3-4A si asa mai departe.
Bateria poate sta pe remorca, am vazut mai demult niste pompe cu UP186 parca, unde bateria statea direct pe motor dar cred ca aveau rol de greutate de balast ca au picat toate in cateva zile Posted Image
Se poate incerca schema asta.

Attached Files



#24
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009

 NickRvl, on 26 februarie 2016 - 11:49, said:

Orice baterie se incarca cu un curent limitat la prescriptiile fabricantului sau dupa ureche undeva pe la 10%, ca si exemplu o baterie de 80A se incarca cu un curent limitat undeva pe la 8A, deci nu lasati bateriile sa traga curent cit vor ele le veti fierbe si in scurt timp "kaput" bateria.
Asta fac acele "regulatoare de incarcare", limiteaza curentul de incarcare, asta inseamna ca da poate exista un curent mai mare de incarcare.....
Stiam ca se incepe incarcarea cu 1/10 din capacitatea bateriei si pe masura ce se incarca se reduce la 1/20 din capacitate. Nicidecum ca isi ia bateria cat ii trebuie...

Edited by panaitepaul, 26 February 2016 - 18:48.


#25
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Da, asa e cel mai bine si se foloseste la bateriile stationare de backup dar pe auto....ia bateria cam cit ii da alternatorul.
Adevarul este ca si bateriile auto sint altfel proiectate decit cele stationare si admit curenti mari de incarcare.
Cele de tractiune si mai mari.

Grig

#26
costinium6

costinium6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 22.01.2012
Bateriei auto ii este citita tensiunea de catre releul de incarcare (avr) care stabileste cu cat sa excite alternatorul, in functie de tensiunea bateriei releul excita sau nu, daca apar consumatori mari tensiunea bateriei scade si releul incepe sa excite alternatorul. de asta incep sa scartaie curelele la masini mai ales iarna cand apar consumatori mari pe baterie iar alternatorul intra in sarcina. Bateria rece nu poate suplini consumatorii, tensiunea scade si alternatorul preia consumatorii.

#27
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Pe alternator il doare la banana de tensiunea de pe baterie.
El stie sa debiteze 14,4 Vdc daca temperatura este joasa si in jur de 13,8-14Vdc daca este temperatura ridicata.Atita stie , atita face!
Bateria se descurca cum poate adica daca este incarcata nu ia curent, daca este goala trage curent
din alternator ori pina se incarca ori intra alternatorul in protectie datorita temperaturii ridicate( releul stie sa faca asta).
Fiind cuplati consumatorii si bateria in paralel de unde sa stie alternatorul cine vrea curent?
E simplu si eficient, pe timp indelungat sistemul merge Ok deoarece bateria nu este lasata descarcata prin functionarea in tampon.
Nu`i foarte sanatos pentru baterie insa e simplu .

Grig

#28
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006
In cea ce priveste incarcarile "astea", stationare, stiam pina de curind ca e indeajuns acei maxim 14,4V si o limita de aproximativ 10% insa dupa ce m-am "imprietenit" cu cei de la Rombat in urma unei baterii (evident) am aflat ca nu e chiar asa, acei maxim 14,4V se numeste "incarcare de mentinere" dar daca o baterie da semne de slabire se face o incarcare cu adevarat adica la inceput se face o incarcare de citiva amperi pina se apropie de valoarea recomandata dupa care se trece la acei 14,4V si dupa ce curentul de incarcare scade si mai mult (nu stiu acum cit) se aplica tensiune de 16V si se mentine astfel zeci de ore...!!, am si notat dar nu in calculatorul acesta si astfel vorbesc "din amintiri" dar daca se da cautare pe gogu se gaseste explicatia detaliata. Personal astfel am mai trecut o iarna cu bateria de la masina programata pentru iarna trecuta si probabil ca o sa-i mai fac inca o astfel de "mentenanta" pina-n iarna viitoare.
La motocaprele noastre crudul adevar cred ca la punctat Bumbu cu bateria "zdrancanita", poate totusi cele cu gel? sau cele uscate?

Edited by NickRvl, 26 February 2016 - 20:43.


#29
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
14,4 Vdc este tensiunea de egalizare, se mentine pina scade curentul la o valoare prescrisa, sau o durata de n ore, asta se gaseste in fisele bateriilor.
13,8Vdc este tensiunea tampon sau "float" , pe aia o mentine redresorul timp indelungat.
Ambele sint date la temperatura de 20C.
Coeficientul de corectie a tensiuniilor este in medie 2,3mV/C/element.
Asta inseamna ca daca temperatura creste cu 1C peste 20C la o baterie de 6elemente (12Vdc) tensiunea tampon va scadea cu 13,8mV/C.
La temperatura sub 20C va creste cu aceeasi valoare , astfel ca la 0C tensiunea de la 13,8Vdc va fi aprox 14,076Vdc, asta in mod normal o face si alternatorul.
Despre baterii care rezista, da exista dar pretul este prohibitiv, cred ca la Odissey battery au ceva de genul asta.

Grig

Edited by Ion_Bumbu, 26 February 2016 - 20:56.


#30
costinium6

costinium6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 22.01.2012

 Ion_Bumbu, on 26 februarie 2016 - 20:08, said:

Pe alternator il doare la banana de tensiunea de pe baterie.
El stie sa debiteze 14,4 Vdc daca temperatura este joasa si in jur de 13,8-14Vdc daca este temperatura ridicata.Atita stie , atita face!
Bateria se descurca cum poate adica daca este incarcata nu ia curent, daca este goala trage curent
din alternator ori pina se incarca ori intra alternatorul in protectie datorita temperaturii ridicate( releul stie sa faca asta).
Fiind cuplati consumatorii si bateria in paralel de unde sa stie alternatorul cine vrea curent?
E simplu si eficient, pe timp indelungat sistemul merge Ok deoarece bateria nu este lasata descarcata prin functionarea in tampon.
Nu`i foarte sanatos pentru baterie insa e simplu .

Grig
Aici gresesti, releul de incarcare vede tensiunea din instalatie, inclusiv a bateriei si in functie de asta incepe excitatia alternatorului prin carbunii cuplati la rotorul alternatorului. Daca tensiunea bateriei scade sub pragul de 13v atunci releul creste tensiunea de excitaie si ridica tensiunea la borne si face treaba asta indiferent de turatia alternatorului.

#31
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Nu gresesc deloc.
Pe alternator il priveste in mare  sa tina o tensiune constanta la borne. Atit.
Nu are de unde stii ca`i baterie, far , radio!
Este o sursa de tensiune constanta.
Are corectia tensiunii cu temperatura si astea mai noi au si limitare de curent.


Grig

#32
costinium6

costinium6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 22.01.2012
Pe alternator il priveste ce tensiune este in baterie si cati grei trag din ea si se muschiuleaza si le da curentul necesar.

#33
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Total de acord cu ultimul post al lui @Ion_Bumbu. Alternatorul trebuie sa mentina tensiune constanta la bornele bateriei indiferent cati consumatori sunt sau care ar fi acestia.
Totusi, m-ar interesa daca @NickRvl ar detalia partea cu 16V. Nu clocoteste la tensiunea asta? Si daca o face nu se termina? Nu se sulfateaza? Nu trebuie completat apoi cu apa distilata electrolitul?
Eu am fost cativa ani in urma la o reprezentanta Rombat pentru a primi stampila pe certificatul de garantie (era gratis la ei iar in service-uri pe bani). Tipul mi-a pus stampila fara a masura nimic. Probabil ca a vazut uimirea de pe fata mea si mi-a explicat: "Poti sa te stergi la nas cu certificatul de garantie ... Cand vii cu bateria la garantie ca sa ti-o schimb, eu ma uit la dopuri. Daca a fost fiarta, ti-o scot din garantie si cu si fara certificat!" Pana la urma mi-a masurat instalatia si a confirmat ca e buna.

#34
costinium6

costinium6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 22.01.2012
Cred ca nu intelegeti ce face un alternator...

#35
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Eu am impresia ca stim cu toții ce face alternatorul dar exprimam in mod diferit asta. Releul de încărcare măsoară tensiunea la bornele bateriei și în funcție de ea excita alternatorul pentru a pastra tensiunea corecta indiferent de consumatori. Normal ca in funcție de consumatori va genera mai multi sau mai puțini amperi pentru a pastra tensiunea constantă. Nu stiam insa ca această tensiune variază in funcție de temperatura ambianta si nici nu vad cum măsoară alternatorul temperatura.

#36
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Releul de incarcare electronic are senzor de temperatura.


Grig

P.S. Cinstit nici la alea mecanice nu bag mina`n foc ca nu creste tensiunea la temperatura scazuta.
Asta se poate  rezolva dintr`un arculet care la temperatura mica se intareste.

 panaitepaul, on 26 februarie 2016 - 21:55, said:

... Cand vii cu bateria la garantie ca sa ti-o schimb, eu ma uit la dopuri. Daca a fost fiarta, ti-o scot din garantie si cu si fara certificat!"

Destept meseriasul!
Si daca a intrat un element in scurt?
Fierb alea bune de le ia gaia!
Iti va recunoaste el ca e defect de fabricatie?
La cele stationare se umfla din cauza asta  incit desfaci rask-ul sa le poti scoate!

Grig

Edited by Ion_Bumbu, 26 February 2016 - 22:30.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate