Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Kawasaki ER5 - Blue Thunder

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#1
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Octavia are jurnal, ma gandesc la motor ca i-ar trebui si lui un loc unde sa tin evidenta lucrarilor, plimbarilor, intretinerii etc.

Dupa ceva cautari (am dat doar peste gunoaie), am pus ochii pe un Kawasaki ER5, albastru si destul de standard. E luat din Iasi, intretinerea facuta in special la MADRAS. Tehnic e in stare foarte buna (mai trebuie un cauciuc nou pe fata, ca asta are DOT 2009 si, chiar daca arata foarte bine, am inteles ca e numai bun de aruncat, un schimb de ulei, filtre si antigel). Vopseaua inca arata bine, piesele polishate nu mai sunt insa ca la inceput. Nu e bai mare, voi incerca sa le fac argintii cu vopsea pudra, iar arcurile spate vor fi facute negre inapoi (acum sunt un pic atinse de rugina). Motorul porneste destul de usor chiar si la -8 grade, m-a surprins. Esapamant Leo Vince, urla ca un tunet (de aia am si botezat motorul Blue Thunder). Partea proasta e ca nu am inca permis (incep legislatia saptamana viitoare) si nici echipament, insa pana da caldura oricum nu o scot la plimbare.
Acum am cateva intrebari:
- gasesc pe undeva burdufe pentru protectia furcii? Amortizoarele nu curg, insa am praf mult prin zona si vreau sa le protejez.
- cu ce se curata/intretine saua? E din material sintetic, arata foarte bine si intentionez sa o pastrez astfel. I-as pune crash-pads, insa preturile sunt oribil de mari (facea cineva custom pe un site, insa nu mai retin care), se gasesc unele adaptabile?
- merita sa ii pun benzina "premium" sau e ok si asta de 95? Nu vreau sa fac curse, nu sunt genul, dar eram curios daca pateste ceva de la benzina normala.
- pinionul spate se misca vreo 4 mm inainte-inapoi, cred ca damperele sunt duse. Se recomanda inlocuirea sau mai merge asa?

Daca tot am dezbracat-o ieri de plastice, i-am scos si curatat vasul de expensiune (mai erau maxim doua linguri de apa in el, am completat cu antigel TOTAL, pana la gradatia de jos), am sos si apa din compartimentul de sub sa (intra multa apa cand o spal, voi cumpara o husa impermeabila, sa o acopar cand e necesar, mai ales daca plec cu ea de acasa), curatat pe unde am putut de unsoare de lant si praf, gresat toate yalele cu WD40, pulverizat TyreCare pe cauciucuri, dupa care am tras-o la adapost. Pare destul de manevrabila pe loc, dar se simte ca e grea. Ma uit pe louis.de dupa echipament (casca, geaca, pantaloni, manusi, protectii coate si genunchi + tibii, poate si niste ghetute). Macar ceva entry (nu ma scald in bani) si tot e mai bine decat nimic. Poze nu prea am, decat cu telefonul, era prea intuneric aseara cand am terminat treaba la ea. Claxonul a fost periat si vopsit, arata binisor acum. La fel si lantul si pinionul, bascula si janta spate. Omul nu o mai pornise/spalase din octombrie, nu a fost pregatita pentru vanzare (ceea ce e foarte ok, multi le fac boboc inainte sa vina clientul, in speranta ca vor face impresie si vor obtine un pret mai bun, ascunzand astfel anumite defecte). I-am dat ghidonul un pic mai in fata si am reglat comenzile mai jos, ca sa duc mai usor degetele la frana si ambreiaj. Pare mai confortabil acum, inainte trebuia sa ridic mult degetele la leviere si era incomod.
Prima poza e mai veche, nu a fost facuta dupa interventia de ieri.

Attached Files


Edited by Lucian_M, 28 January 2016 - 17:42.


#2
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Ce-a patit acolo la amortizor?

#3
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Belitura aia? Asa era cand am luat-o.

#4
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005
Nu trebuia sa dai cu tyre care pe anvelope.
Burdufe nu ai nevoie, are furca semering de praf.
Benzina 95 e suficienta.
Cu pinionul spate, ramane de vazut - dar trebuie data roata jos.

#5
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Am dat cu spray pe anvelope pentru intretinere, dau si pe cele de la masina, am terminat pana acum doua tuburi.
Daca zici, las furca asa cum e, doream sa ii fi protejat partea cromata.
Cu benzina- tot la fel ziceam si eu, am facut experimente cu fostele masini si aia scumpa o sorbea mai rapid, fara sa observ plusuri de putere. Plusuri or fi, dar la masinile/caprele cu multi muschi.
Roata spate va fi data jos in viitorul nu prea indepartat, vreau sa curata pe langa bascula, sa o verific si pe ea si eventual sa o protejez cu o vopsea.

#6
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
A venit astazi cumnata-miu pe la noi si am zis sa pornesc oleaca jucarica. I-am pus bateria, contactul, apoi am zis sa pornesc cum am fost indrumat: cateva secunde la automat fara soc, abia apoi sa trag socul si sa o pornesc normal. Surprise, la 4 grade a pornit din prima, fara soc. Parca a afumat un pic in prima jumatate de minut (era un pic intuneric), insa am tras socul (cam 3000 rpm), s-a incalzit repede, apoi statea lejer pe la 1200 rpm. Mi s-a parut ca iese un pic de abur pe la radiator, dar e posibil sa fi fost ceva condens, zilele astea a cam fost vreme umeda pe la noi.

Maine incepem legislatia, examenul medicat si cel psihologic au fost trecute cu brio, vom trece mai intai pe la politie sa ridicam si cazierul. Daca am timp, caut si niste vopsea argintie, pentru inelul farului, cilindrii furcii si suporturile radiatorului, urmand ca, daca am timp, sa lucrz un pic si la aspect (ca tot nu costa mult).

#7
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Cursurile de legislatie sunt in toi, avem si carti pentru asa ceva. Practica din parti, vremea nu tine cu noi.
Intre timp:
- desfacut nenorocitul ala de surub de la etrier (era intepenit rau, din 12 acum e de 11 hexagonul);
- curatat evacuarea de jeg si rugina (mai e de lucru, insa pe moment e ok);
- curatat unul din ornamentele de la radiator cu burete de vase, abraziv de 1000, apoi 2000, apoi polish cu pasla si pasta verde (oare se vede diferenta?). Nu stiu ce sa fac, sa il dau cu lac sau cu spray argintiu pentru temperaturi inalte (am cumparat deja spray-ul, il voi folosi si pentru paharele de la furca);
- cumparat azi un bidon de MOTUL 10w40 (pentru moto, logic!!!) si un filtru Hi-Flo 303 (135 + 25 lei, de la AutoRiv Piatra Neamt).

Saptamana trecuta am facut cateva ture prin curte (am zis doar c anu o scot sa ma dau pe sosea decat cand voi avea permis si pentru categoria A). Frana e cum trebuie, suspensiile lucreaza placut, puterea insa mi se pare exact ce trebuie (poate un pic cam mult pentru un incepator), trebuie sa crosetez fin cu ambreiajul si gazul, dar o simt ca are cuplul inca de la ture foarte mici. Vineri sper sa ii schimb si antigelul, daca nu- saptamana viitoare.

Attached Files


Edited by Lucian_M, 18 February 2016 - 19:07.


#8
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Uleiul
Daca nu e full sintetic l-as schimba..

In rest... sunt foarte invidios ca tu te-ai apucat de el si eu nu...
Foarte, foarte

#9
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Din ce am vazut, e ce trebuie, are si ester, din ce am inteles e un ulei decent. Oricum nu fac eu mai mult de 3-4k km anual si nu o sa o duc in red-line.

Nu scrie pe eticheta daca e sintetic sau nu. E fix cel de aici.
Scrie ca e semi-sintetic, nu stiu exact ce presupune, insa fabricantul spune ca se foloseste aceasta norma 10w40 si macar sezonul asta o sa-l folosesc. Tot asa ceva a folosit si fostul proprietar.

Edited by Lucian_M, 18 February 2016 - 19:04.


#10
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Tu faci ce vrei, eu n-as pune intr-un motor de suflet, ulei din dinozauri
mai ales ca faci km putini
Am cumparat o masina noua mandrei si aia vine cu semi-sintetic

Pot tine uleiul un an in ea.
Ea face in jur de 8,000km/an
L-am schimbat dupa 2 saptamani. Nu vreau depuneri in motor, vreau ca uleiul sa fie controlat si moleculele sa aiba toate aceeasi dimensiune, nu rafinat din petrol si amestecat cu ulei ars regenerat.

#11
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Nu stiu ce sa zic, dar aici scrie ca cere 10w40 SAE SG, ceea ce scrie si pe bidon http://www.motorbike...1&make=Kawasaki .

Daca ma uit mai bine, pretul e de 110 lei la emag (era 140 acum cateva zile), eu am dat 135 in oras (asta e, nu stiu daca mai pot sa-l returnez), iar 10w40 tip 7100 era 174 lei (tot la emag). Anul asta merge cu 5100, la anul poate iau altceva. Daca m-am grabit, asa imi trebuie...

Attached Files


Edited by Lucian_M, 18 February 2016 - 19:34.


#12
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Daca mergi cu ea pe vreme rece, i-as pune 0-40, altfel de la 15°C incolo nu-i bai
Specificatia SAE scrie in carte, trebuie sa fie ce scrie acolo sau mai buna.
Daca in carte scrie SG, ii poti pune SG, SH, SJ...

La ce m-am referit este daca este full synthetic sau "blend"
Eu nu as pune in nici un motor "blend" motivele ti le-am spus mai sus
Vreau uleiul ala constant produs in laborator, nu rafinat si amestecat cu cel ars.

Eu il am p-asta:
[ http://i241.photobucket.com/albums/ff108/tsunnami/product_640x800_mobil-1-0w-40_zps9tpvufp3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si-l pun in toate cele 3 vehicule:
[ http://i241.photobucket.com/albums/ff108/tsunnami/IMG_3563_zpsogtlg9ry.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://i241.photobucket.com/albums/ff108/tsunnami/Tsunami3_zps3anpuxcd.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#13
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Te inteleg perfect!
Insa daca la mine scrie 10w40, asta ii pun. Ca nu e un ulei top-quality acest 5100, asta e, sa vad cum se comporta anul asta, poate la anul sa ii pun 7100. Altii merg cu un schimb si 10k km, daca eu merg un an si nici macar 4k km, n-o crapa motorul.

#14
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
In nici un caz, motorul merge.
Ce e 7100? N-am auzit pana acum.

Eu sunt paranoic si vreau ca atunci cand il desfac sa nu vad nici o depunere, vreau ca racirea sa fie fara cusur, care se face prin ulei si vreau ca uzura sa nu fie mai mare daca o pornesc la temperaturi joase.
Vreau sa aiba presiune suficienta atunci cand afara sunt 40°C +

In nici un caz nu o sa ai probleme de la uleiul pe care vrei sa-l pui.

#15
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Motul 7100, uleiul full-sintetic de care spuneai.

Cât o sta la mine, nu vreau să îi desfac motorul, însă mi-e cam greu să cred ca Motul 5100 10w40 e un ulei atât de slab calitativ, mai ales că nu am în vedere să trag (la propriu) de motocicleta asta, să o țin non-stop în ture inalte. Uleiul va fi schimbat anual, nu face mai mult de 3-4k km.

#16
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Luci, nu am spus ca e slab calitativ, am spus doar ca full-ul e mult mai bun
Poti trage de ea, fara probleme, dar, pentru mine daca exista ceva de o calitate superioara, merg pe acel ceva
A fost o perioada de vreo juma de an in care am facut probe pe uleiuri.

Daca e vorba de "simtit" se simp=te un pic la consum, dar nesezabil si probabil ca cel mai mult e in perioada de incalzire a motorului
Gradul de transmitere a temperaturii la sintetic este mai mare, dar nu iesit din comun. 2 lucruri insa sunt importante la mine:
1. Depunerile (nu-ti imagina ca le iei cu lopata, e mai mult o chestie pe creierul meu ca undeva s-ar depune 0.5mm de alge moarte)
2. Temperatura de fierbere, care in cazul sinteticului e mult mai mare.
Temperatura fiind mai mare inseamna ca si graduld e evaporare e mai mic, iar consumul de ulei la un moment dat, in special la drumuri lungi vara, nu vine neaparat de la uzura motorului

Deci intre alegerea de mineral / sintetic eu as spune bun / perfect, cam in termenii astia.

#17
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
De acuma, să fie un pic mai cald, ca să mă apuc de bijuterit la ea. Abia aștept!

#18
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Cred ca in weekendul asta incep si eu la tractor

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate