Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Conditii CFR

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
Rixthinna

Rixthinna

    Khenifra

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,096
  • Înscris: 19.04.2015
Vezi sa nu ramai incuiat! Am patit odata cand nu puteam deschide usa sa cobor in statie!

#20
omg99

omg99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,910
  • Înscris: 06.04.2005

 cuddles, on 16 septembrie 2016 - 22:41, said:

Stie cineva daca iau un bilet la vagon de dormit , pot cobora din el pentru un minut sa iau un pachet de la cineva dintr-o statie de pe traseu? Ca am inteles ca se inchide dupa o anumita ora?

Ultima data cand fost am putut trece dintr-un vagon in altul fara probleme.

NU, nu se poate nici la vagon de dormit nici la cuseta. E destul de clar dece. Dar daca urca cineva in acea statie atunci poti si tu cobora dar vorbeste cu nasu sa vezi daca il rogi frumos poate te ajuta.

#21
cuddles

cuddles

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 10.09.2014
Ultima data cand am fost cu vagonul de dormit m-am putut plimba in tot trenul si evident ca am putut cobora la celalalte vagoane. Nu prea inteleg de ce nu as putea face asta si acum. Eu din cate stiu vagonul de dormit se inchide doar pe timpul noptii nu si in timpul zilei.Pai daca vreau sa merg la vagonul restaurant...

#22
omg99

omg99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,910
  • Înscris: 06.04.2005
De regula vagoanele de dormit/cuseta sunt primele in garnitura trenului urmat de cel restaurant si de restu vagoanelor de clasa. Da in mod normal doar pe timpul noptii se tine inchis vagonul asta din ratiuni de siguranta. Pe timpul noptii doa rpana la o anumita ora este deschis restaurantul deci in mod normal nu ai cum sa ajungi in alte vagoane dupa acea ora.

#23
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Binenteles ca poti cobori din tren .

#24
Steetch

Steetch

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,210
  • Înscris: 15.09.2015

 fictivul, on 28 ianuarie 2016 - 12:18, said:

Buna ziua.

Am de mers cu trenul si ruta cea mai convenabila este noaptea. Motiv pentru care imi voi lua bilet pentru vagon de dormit in regim single. Vreau sa va intreb care sunt conditiile in tren? Este curatenie in pat si in vagon? Te poti incuia in vagon ca sa nu ti se fure lucrurile? Posted Image

Care e trenul ala de iti ofera facilitatea single? Baga link, sa ne minunam si noi.

 testor73, on 28 ianuarie 2016 - 12:55, said:

Este curatenie. Lenjerie de pat primesti dupa ce urci in vagon si este lenjerie noua de unica folosinta.

Depinde de lenjerie, din ce material e facuta, ca daca e bumbac, nu e noua, doar spalata.

#25
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
http://www.cfrcalato...e-dormit-cuseta
Tarifele la single sunt foarte mari, dar cine isi permite e ok. Conditiile sunt foarte bune inclusiv la cuseta, unde ai lenjerie imaculata, si calcata, perne, pilota , apa, posibiliatatea sa incalzesti mancarea la cuptorul cu microuunde, toaleta separata de wc.

#26
cuddles

cuddles

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 10.09.2014
Am fost la  vagon de dormit single pe ruta Satu Mare - Bucuresti dar conditiile sunt foarte proaste. Pentru un pret premium de 280 de lei ( practic , mai scump decat un bilet de avion la bluair pe aceeasi ruta) primesti :

1) Un compartiment cu 2 paturi (sus / jos) doar pentru tine ... foarte prost ( spre catastrofal) izolat fonic. De abia am adormit in el. Vagonul se vede ca e vechi si reconditionat (???) de la nemti.
2) Imposibilitatea de a opri caldura (daca stai in patul de sus , esti mort) metoda romaneasca de a "deschide geamul" la dat de manivela.
3) Din cauza la 1) si proasta reconditionare + vechime ... auzi perfect tot ce vorbeste vecinul de langa. Usa despartitoare (mai exact zonele de imbinare nu se inchid perfect si poti trage lejer cu ochiul putin la vecinul.
4) Un praf de un deget pe masuta din interior. Overall nu e de speriat jegul general dar el exista ..si  bai nene , am platit 280 de lei futa-i pastele ma-sii de CFR.
5) 2 periute de dinti , 2 sapunuri , 2 servetele umede. Toate de foarte slaba calitate.
6) o chiuveta complet inutila deoarece presiunea apei e atat de mica inca nici nu merita amintita si folosita.
7) De timpul pierdut nu mai amintesc



Ca o idee , nu mai exista vagoane restaurant decat pe trenurile internationale . Sii daca nu ma insel o sa fie scoase si de acolo. Pe trenurile interne exista o mizerie de vagon BAR  cu , in 40% din cazuri , snacksuri  si alte mizerii pe care ti le poti luat din gara oricum.

CFR este o adunatura de imbecili care nu stie sa faca bani. Sa compar experienta cu o  calatorie cu trenul in Germania ce am avut-o acum un an ar inseamna sa ii injur de mama pe aia. Nici nu merita amintit.

Vai de CFR!  Liniile aeriene intre principalele orase o sa cam ii scoata din joc complet in urmatorii 5-10 ani. Asta e rezultatul unui management de hoti si incompetenti. Pacat.

Edited by cuddles, 01 October 2016 - 19:48.


#27
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Nu trebuie sa generalizam . Eu am calatorit mult cu trenul, si la cuseta totul era imaculat. In general sunt sensibil si ma trezesc la cel mai mic zgomot, insa zgomotul produs de rotile trenului ma adoarme dupa ce ma obisnuiesc. Zgomot de la vecini chiar nu am auzit, desi erau multe compartimente ocupate. Este adevarat, mai sunt uneori si vagoane care nu sunt foarte curate , dar am mereu pregatit un set de servetele umede pentru praf.

#28
cuddles

cuddles

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 10.09.2014
Nu am calatorit niciodata la cuseta si nici nu o sa calatoresc din mai multe motive , unul ar fi ca nu stii niciodata peste ce nesimtiti si nespalati dai. Apoi ca sforaie , apoi ca etc
.
Cand iti faci o parere despre ceva, iti faci incercand produsul de top ( in cazul nostru vagonul de dormit in regim single) Este cel mai scump serviciu de la CFR. La fel cum la masini compari modelul de top ... nu low costuri.

Apoi daca crezi ca eu generalizez , te rog sa-mi spui un vagon de dormit modern - dotat la deceniul in care traim (si mai putin in aii 70 si reconditionat) si sa-mi zici si mie ruta ca vreau sa vedem.

Daca CFR ofera astfel de conditii la segmentul premium... imi si imaginez mai jos ce placut ii...

Edited by cuddles, 07 October 2016 - 11:41.


#29
gunnlaugsson

gunnlaugsson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 01.09.2010
București - Cluj cu low-cost și de acolo transfer.

#30
xperia_ray

xperia_ray

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,090
  • Înscris: 13.01.2013
"Minune" la CFR, dupa ce conducerea vede mizeria din vagoane. Cum arata trenul de pe aceeasi ruta, cateva zile mai tarziu

http://stirileprotv....mai-tarziu.html

#31
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Vagoanele acelea de dormit sunt produse cam în perioada 1966-1973. Cele mai vechi sunt cele care au frână pe saboţi (sunt 2 "plame" - una în stânga, una în dreapta fiecărei roţi), cele mai nou au fână pe disc (nu mai au acele "palme" la roţi). Despre ceva documenaţie despre ele voi posta mai jos. Interesant că e niciodată nu am văzut acele paturi de sus coborâte.
Mai există şi unele vagoane noi, produse la "Astra" Arad, dar sunt foarte puţine în circulaţie (cred că maxim 10). Pe ce trenuri sunt folosite... nu ştiu, am să întreb + mai sunt 71-70 (modernizate din 71-80, aduse în 1992-1994) - căutaţi pe "Google" şi YouTube.
Vagoanele de dormit sunt aşa cum le-a lăsat "ce ne-am face noi fără?" (adică Germania, mare oferitor * de second-hand). Dacă au avut aer condiţionat, nu ştiu. Unii zic că dacă, alţii că nu. Să văd dacă găsesc o sursă sigură.

Vagoanele cuşetă sunt modernizate. Nu ştiu cât de. Sunt cele produse în anii '70 în Germania de Vest (alea au geamuri ghilotină) la care sigur au schimbat paturile, în rest nu ştiu ce au făcut pe la ele, puteţi vedea ceva cu ele aici
şi sunt cele produse în Germania de Est în anii '80 (posibil să fi modernizat şi din cele aduse în 1992-1994, după reunificare) - cele aduse începând cu 1984? au fost primele cuşete ale C.F.R.-ului (până atunci nu existau cuşete la C.F.R., de aia în mersurile vechi unele trenuri aveau dormitoare, dar cuşete ioc) la care s-a instalat aer condiţionat - de aceea au nişte geamuri care deabea se rabatează (dacă se strică aerul condţionat, ce te faci?); în rest, nu ştiu ce au făcut la ele.

Eu numesc vagoanele cuşetă şi de dormit vagoane de disperaţi. Înţeleg, e mai de lux, umblă oamenii în pijama, risc de furt (dar la restul de ce nu se face nimic? - camere şi doar atât?; la vagonul de clasă  compartimentat măcar poţi să vii cu lanţul cu lacăt), dar de ce la 20-30 min după ce a plecat trenul nu pot deschide uşile dintre vagoane; la confluenţa vagon de disperaţi - vagon de clasă pus un însoţitor care să verifice biletele celor care intră înapoi şi numai cine are bilet de cuşetă/dormitor să poată reveni.
În Ungaria sunt nevoiţi să le deschidă şi de aia operează hoţii (în special Albanezi) că Poliţia Ungară nu poate să umble înarmată în vagoane să-i încalţe pe hoţi.

Revenind la lucruri mai plăcute, vagoanele de disperaţi au ceva călători. La cuşetă cel puţin gradul de încărcare e mai mare decât la vagoanele de clasă. La cele de dormit, depinde.
Am mers cu un dormitor din ăla din 1966-1973 în 2007. Frumos, nu mai ţin minte cât de mult zgomot. Am adormit deabea la sfârşitul călătoriei, căci eu de felul meu, oricât de iubitor de trenuri aş fi, nu pot să dorm în tren decât dacă mi-e foarte somn.
Românii cică fură capetele de la duşuri... În 2007, la întoarcere am vrut să fac un duş (nu într-unul din ăla vechi, era un vagon nou sau modernizat), dar apă caldă ioc. Noroc că nu transpiram aşa de mult pe atunci, că 2 zile jumate fără duş... Presiune mică poate să fie şi din cauză că nu e destulă apă în rezervor.
Eu sunt tare curios cum sunt vagoanele astea ex-D.B. comparativ cu cele care circulau în anii '70-'80, cunoscute ca dormitoare Y (Y erau vagoanele alea R.D.G.-iste, cuşetele aduse în anii '80, precum şi vagoanele seria 50 - tot optzeciste, erau de asemenea Y-uri). Y-urile arătau şi ele destul de bine pe dinăuntru (m-am suit cumva anul ăsta într-unul - nu mai sunt în circulaţie de prin 2003   Posted Image   ); poze nu pot pune, dar dacă doreşte cineva, să-mi dea p.m. cu adresă de mail.
În fine, dacă zăriţi vreunul din ăsta, da-ţi-mi de veste! (sunt f. rare): http://transport-in-...l/vag_60-41.htm

* nu-mi vine acum în minte un alt cuvânt în Română pentru "provider"


Documentaţia promisă (căutaţi deutschefotothek.de  schfalwagen (vagon de dormit) şi speiswagen (vagon restaurant) - pt. liegewagen (vagon cueştă) nu am găsit nimic  şi veţi găsi chestii interesante).
Vagonul din poza color cred că era ceva mai special sau un model îmbuntăţit, că cele din România (seria 71-31) nu sunt apte decât de maxim 140 k.m./h (alea "Astra" sunt de 200 la oră, posibil unele să fie de 160 dar în afară de Bucureşti - Constanţa nu avem nici o linie de 160 la oră).
Uite şi câteva poze de interior făcute în Ro (deşi nu sunt 100% sigur că toate sunt de la cele actuale, că 71-31 au fost şi T2S-urile, care nu mai circulă): http://www.railfaneu...terior/pix.html
Uite şi o filmare

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pro-a/0003000/df_pro-a_0003407_038.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pro-a/0003000/df_pro-a_0003407_039.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pro-a/0003000/df_pro-a_0003407_040.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 25 December 2016 - 03:17.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate