Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Îmbrăcămintele românilor în Evul Mediu
#361
Posted 21 March 2017 - 20:35
grrrrr, on 20 martie 2017 - 09:17, said: O mai tii mult cu turcofiliile acute? Portul otoman e un AMESTEC de port arab, central asiatic si bizantin. Portul arab e un amestec de port bizantin si persan, nomazii arabi ne-avand o mare traditie vestimentara. Deci influenta bizantina e probabil majoritara in portul otoman. Turcofilie ți se pare ție, pentru că ești românaș verde, adică trucofob, rusofob etc Nu e nici o turcofilie să spui că hainele turcești sunt turcești sau că hainele est-europenilor au fost fie turcești de-a dreptul, fie de origine turcă. Străinii care au trecut pe aici se cam repetă "valahii se îmbracă turcește". Cu mult înainte de fanarioți. De țărani nu zic nimic, nu-i intersa. Cât despre influența bzantină asupra hainelor otomanilor - poți să dai detalii? |
#362
Posted 21 March 2017 - 20:59
Ghita_Bizonu, on 18 martie 2017 - 16:20, said:
... in ce priveste costumul zis romanesc .... el ramne cam acelasi .. nu atat din "statrnice" si "consrvatorism" cat din constrnagere materiala Nu mai vorbim de una așa de complexă și frumoasă ca a românilor. Quote
Sau .. sau iile erau cusute cu rosu si negru (pe fond alb) Care sunt cilorile ceramcii elinesti (a antica)? Exact!!! Ma rpg azi se gasesc si fire lalbastre si mov si galbene .. asa ca costumele unor camterti de folcorica nu ### chiar "trafitionale" Să fi inventat vreo culoare nouă ? sau măcar vreo combinație ? Roșu și negru - e o combinație foarte frumoasă, și o găsești de la clanurile scoțiene (vezi Cunningham Tartan) pănă în Japonia și Mexic, asta nu spune mult. Tre să mergi mai la detalii ca să găsești originalitatea. Nu mai zic, că la noi nici o regiune nu a rămas doar la roșu și negru, chiar dacă pentru Maramureș sînt emblematice. [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Cunningham_tartan_(Vestiarium_Scoticum).png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Morosanul, 21 March 2017 - 21:01. |
#363
Posted 23 March 2017 - 22:37
#364
Posted 26 March 2017 - 14:16
Excelent. Am luat citeva poze și le-am pus la subiectul „Dacii, obiceiuri și tradiții.
|
#365
Posted 04 April 2017 - 21:50
Un articol pe tema asta espe și pe Wiki.
https://en.wikipedia.../Romanian_dress Interesantă alăturarea din imaginea asta pentru că la daci era tipică întoarcerea căciulii spre înainte, care la români s-a cam pierdut în favoarea întoarcerii spre lateral sau înapoi. În imagine apare exact situația inversă, mai neobișnuită. [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/D-R_comparison.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#366
Posted 04 April 2017 - 22:41
Morosanul, on 23 martie 2017 - 22:37, said:
Ceva fumos despre trecutul nostru: trecutul ala nu e chiar indepartat. Unii din noi au apucat sa-l cunoasca, cu proprii ochii. Sa-l miroase si sa-l pipaie. Nicidecum la muzeu. Ci in stare naturala. Stii care e partea nasoala? Ca in 10 ani s-a evaporat. Daca in 1963 il puteai vedea acest trecut oriunde calcai in mediul rural romanesc, la 1973 el practic disparuse. Mai a ramas pe ici pe colo, printre batrani sau cazuri extreme. In rest, pauza, se evaporase intr-o masa compacta de muncitori angajat pe marile santiere ale patriei. O masa transformata peste noapte in oraseni, populand caminele uzinelor, imbracati in straie orasenesti, ce se gaseau in magazinele patriei, haine urate, culori inchise sau oribile, cu indivizi ce purtau radiourile portabile Mamai sau mai stiu eu ce, poluand cu zgomot asa zis muzical strazile patriei. Edited by fane_only, 04 April 2017 - 22:46. |
#367
Posted 05 April 2017 - 08:55
Chestia asta e valabila acuma in China.
Maine va fi in India si Nigeria. Poimaine... well... nu-s sigur ca sistemul o duce mult. Oricum, ca sa mentii macar un embrion de traditii trebuie sa le legi de religie, altfel nici o sansa. Vezi Amishii sau altii similari. Edited by grrrrr, 05 April 2017 - 09:00. |
#368
Posted 05 April 2017 - 14:28
grrrrr, on 05 aprilie 2017 - 08:55, said:
Vezi Amishii sau altii similari. Amishii se imbraca in haine "nemtesti" de la 1850 toamna. Sunt traditionale - in masura in care redingota si tilindrul lui Abraham Lincoln erau traditionale - dar n-au nicio legatura cu vreun port popular, folcloric, autentic traditional |
#369
Posted 05 April 2017 - 15:53
Asta am așa e, la vremea aia olandezii și nemții erau deja "modernizați", nu mai erau hainele tradiționale.
Dar în principiu e corect ce zice, un suport religios a putut păstra sute de ani un model de viață. Putem adăuga habitul monastic, și de la ortodocși și de la mai multe ordine călugărești apusene. |
#370
Posted 05 April 2017 - 17:10
Este acolo și o imagine interesantă cu un cioban de la anii 1700.
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Costume_of_a_Romanian_shepherd.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#371
Posted 05 April 2017 - 18:34
Morosanul, on 05 aprilie 2017 - 15:53, said:
Dar în principiu e corect ce zice, un suport religios a putut păstra sute de ani un model de viață. Eu nu cred. Dovada o vezi in faptul ca in 10 ani, puf, totul s-a sfaramat, in mii de cioburi. N-a mai ramas decat satul format din betivani, ti.gani, samd. Morosanul, on 05 aprilie 2017 - 15:53, said:
Putem adăuga habitul monastic, și de la ortodocși și de la mai multe ordine călugărești apusene. Atat in occident ca si la bizantini. Biserica intotdeauna a combatut spiritualitatea satului. Amishii sunt definiti de economia in care traiesc. Exact cum șerbii erau definiți de economia predominantă in perioada lor. Când economia respectivă s-a prăbușit șerbia s-a făcut puf, praf si pulbere. Amișii dispar și ei la fel. In momentul în care un membru al unei comunități iese din ea, puf, s-a dus, nu mai este amiș O economie poate fi aparată prin acte legislative, care să-i definească identitatea în societatea mamă. De exemplu, legislatiile astea gen "discriminare pozitivă" a permis creerea de ghetouri. Care ghetouri permit supraviețuirea unor economii paralele, cu obiceiuri paralele societății mamă. E vorba de exemplu in occidentul european, al supraviețuirii societaților musulmane, hinduse, etc. Ori in SUA a ghetourilor negrilor, talmudicilor, musulmanilor, etc. Edited by fane_only, 05 April 2017 - 18:26. |
#372
Posted 05 April 2017 - 19:57
fane_only, on 05 aprilie 2017 - 18:34, said:
crezi ca biserica a avut vreun rol in pastrarea modului traditional rural in Romania pana in 1963? În ultimii ani au mai făcut ceva, că preoți încurajează oamenii să vină îmbrăcați tradișional de sărbători. fane_only, on 05 aprilie 2017 - 18:34, said:
Amishii sunt definiti de economia in care traiesc. Nimic nou dealtfel, vechile religii aveau toate incorporate principii științifice, medicale, sociale, economice, de igienă, etc. fane_only, on 05 aprilie 2017 - 18:34, said:
Biserica intotdeauna a combatut spiritualitatea satului. La ănceputurile creștinării, sau la colonizarea Americii, poate. La noi dimpotrivă, a fost esența și liantul spiritualității satului. |
#373
Posted 05 April 2017 - 23:31
Morosanul, on 05 aprilie 2017 - 19:57, said:
În ultimii ani au mai făcut ceva, că preoți încurajează oamenii să vină îmbrăcați tradișional de sărbători. La noi dimpotrivă, a fost esența și liantul spiritualității satului. este total aiurea. Un exemplu. Sărbătorile de crăciun, evitate de popi. Sunt multe astfel de exemple, bogate în pilde ale vieții satului distruse de biserică. Să susții teza cu popii care-i obligă pe oameni să vină îimbrăcați tradițional mi se pare dea dreptul aberantă. Nu că n-aș crede în existenața unor astfel de imbecili, ci fiindcă e vorba de formă fără fond. |
#374
Posted 06 April 2017 - 00:59
fane_only, on 05 aprilie 2017 - 23:31, said:
ideea asta, ca biserica ar fi perpetuat satul traditional românesc, este total aiurea. De la Bisercă se ramificau toate activitățile satului, și muncile și petrecerile. Quote
Sărbătorile de crăciun, evitate de popi. Quote
Sunt multe astfel de exemple, bogate în pilde ale vieții satului distruse de biserică. Quote
Să susții teza cu popii care-i obligă pe oameni să vină îimbrăcați tradițional Dacă omul n-are... Le zice că arată bine satul în sărbătoare, că e o atmosferă luminoasă în biserică cu cămășile albe, îi mai educă cu alte cuvinte. Și chiar arată fain, tre să vezi odată, față de fiecare cu pestrițăturile lui |
#375
Posted 06 April 2017 - 17:43
Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 00:59, said:
A fost esența lui, nu doar că l-a perpetuat. De la Bisercă se ramificau toate activitățile satului, și muncile și petrecerile. Multe sate nici nu aveau popă. Popii deserveau mai multe sate, de multe ori la distanțe mari. Spre deosebirea de lumea catolică unde biserica orânduiește viața mirenilor, la ortodocși mirenii sunt cei care-l cheamă pe popă si nu invers. Mirenii la ortodocși își orânduiesc singuri viața, conform datinilor din străbuni, și nu invers. Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 00:59, said:
Cum evitate frate eu cred chiar că se cam prea bucură de ele De exemplu, Traian Herseni Forme străvechi de cultură poporană românească Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 00:59, said:
Poi zi, să știm și noi unul. Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 00:59, said:
Le zice că arată bine satul în sărbătoare, îi mai educă cu alte cuvinte. comunismul i-a transformat pe popi in activiști. Și tu vezi in asta legătura cu satul tradițional? Păi ești și tu un pa.pistaș.. Nici măcar nu-ți dai seama PS: trebuie să scriu pa.pistaș căci editorul îmi transformă în catolic. Ăștia ciuntesc limba românească. Edited by fane_only, 06 April 2017 - 17:45. |
|
#376
Posted 06 April 2017 - 18:36
fane_only, on 06 aprilie 2017 - 17:43, said:
satul traditional era 80% păgân. După ce a devenit creștin, biserica era centrul satului. Quote
Popii deserveau mai multe sate, de multe ori la distanțe mari. Și amplasarea și aspectul bisericii în arhitectura satului o dovedește. Picturile astea sunt edificatoare: [ http://media.modernism.ro/wp-content/uploads/2013/09/DAN-Aurel-Village-CLXXVIII-2007-43-x-48-cm.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://expo-arta.ro/wp-content/uploads/2013/05/19971.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Quote
la ortodocși mirenii sunt cei care-l cheamă pe popă si nu invers. Mirenii la ortodocși își orânduiesc singuri viața, conform datinilor din străbuni, și nu invers. se sfințeau ogoarele primăvara, bucatele de Paște, apoi grînele de rusalii, cununa anului, rugăciuni de ploaie, apărare de furtună la Sf.Ilie, citire pentru boli. Pănă și colindatul pornea de la vecernia serii de Crăciun. Deci datinile alea din bâtrâni sănt cele mai multe elemente creștine adaptate la cultura locală. Quote
ăsta se numeste activism pa.pistaș. Și nu știu ce legătură poate avea, catolicii sînt prea puțini oricum pentru a face diferența. Attached FilesEdited by Morosanul, 06 April 2017 - 18:38. |
#377
Posted 06 April 2017 - 19:47
Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 18:36, said:
Era, înainte de creștinare, aia am zis și io Eu am zis, in 1963, când satul tradițional mai exista. Și înainte de comunism, la fel. Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 18:36, said:
Mda, înainte întrebai de ce nu fac ceva pentru tradiții, iar când fac e activism catolic... Eu vorbeam de raportul bisericii catolice/protestante față de enoriaș versus cei ortodocși. E o mare diferență. De la cer la pământ. Că în ultimul timp preoțimea ortodoxă copiază activismul pa.pistaș e altă poveste, n-are nimic de a face cu perpetuarea tradițiilor. Creștinismul niciodata n-a pătruns profund in sate. În sate predominau superstițiile, reprezăntările păgîne despre viața si interacțiunea omului cu natura. Popa servea acolo ca o umplutură. Morosanul, on 06 aprilie 2017 - 18:36, said:
După ce a devenit creștin, biserica era centrul satului. Și amplasarea și aspectul bisericii în arhitectura satului o dovedește. Picturile astea sunt edificatoare: MOtiv că artiștii sunt cautați. Se adresează bolilor psihice. |
#378
Posted 06 April 2017 - 19:52
Cred că nu la pictorii e de fapt problema
Dar revenind, eu ți-am dar exemple clare de cât de puternic era împletit creștinismul cu viața. Superstiții și remanente păgâne erau puține și superficiale, cam cum e la copii cu jur pe roșu și pisica neagră Acum hai și tu cu exemplul acela ! Edited by Morosanul, 06 April 2017 - 19:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users