Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Statul. Agresor sau ... ?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
455 replies to this topic

Poll: Statul Ajutor sau Agresor? (138 member(s) have cast votes)

Statul asa cum este organizat in anul 2016 este vazut de catre voi cetatenii mai mult ca fiind:

  1. Indiferent; (29 votes [21.01%])

    Percentage of vote: 21.01%

  2. Ajutor; (8 votes [5.80%])

    Percentage of vote: 5.80%

  3. Agresor; (100 votes [72.46%])

    Percentage of vote: 72.46%

  4. Nu stiu. (1 votes [0.72%])

    Percentage of vote: 0.72%

Daca este "vazut" ca ajutor, care dintre cele de mai jos ar fi cea mai utila societatii?

  1. Subventiile (toate tipurile) (8 votes [5.80%])

    Percentage of vote: 5.80%

  2. Subventii (unele) (12 votes [8.70%])

    Percentage of vote: 8.70%

  3. Ajutoare de la Stat pentru tineri (4 votes [2.90%])

    Percentage of vote: 2.90%

  4. Ajutoare de la Stat pentru IMM (16 votes [11.59%])

    Percentage of vote: 11.59%

  5. Ajutoare de la Stat pentru agricultura (11 votes [7.97%])

    Percentage of vote: 7.97%

  6. Ajutoare de la Stat pentru primul copil (5 votes [3.62%])

    Percentage of vote: 3.62%

  7. Ajutoare de la Stat pentru incalzire (4 votes [2.90%])

    Percentage of vote: 2.90%

  8. Niciuna dintre cele mentionate sau nementionate mai sus (78 votes [56.52%])

    Percentage of vote: 56.52%

Daca este "vazut" ca agresor, care din urmatoarele ar fi cele mai nocive sau nejustificate ori injuste?

  1. Impozitarea terenurilor, apartamentelor si cladirilor proprietate privata (5 votes [3.62%])

    Percentage of vote: 3.62%

  2. Subventiile (cele care produc distorsiuni majore pe piata) (4 votes [2.90%])

    Percentage of vote: 2.90%

  3. Ineficienta "aparatului de stat" (27 votes [19.57%])

    Percentage of vote: 19.57%

  4. Toate impozitele si taxele excesive (13 votes [9.42%])

    Percentage of vote: 9.42%

  5. Dubla sau tripla impozitare si taxare (6 votes [4.35%])

    Percentage of vote: 4.35%

  6. Toate cele 5 mentionate mai sus (59 votes [42.75%])

    Percentage of vote: 42.75%

  7. Niciuna din cele 6 de mai sus (10 votes [7.25%])

    Percentage of vote: 7.25%

  8. Unele ( din cele precizate in chestionar sau care nu sunt precizate) (14 votes [10.14%])

    Percentage of vote: 10.14%

Vote Guests cannot vote

#379
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Asa dispar, fara urme vizibile, banii dumneavoastra:

"Deși spitalul suporta două abonamente de câte 35.000 de euro pe lună pentru ”reparații curente”, managerul Monica Boer a mai lansat încă un contract de 450.000 de euro tot pentru ”reparații curente”

"Când vrea să verifice ce s-a făcut, Curtea de Conturi nu găsește nici măcar unde s-a făcut."

"Inspectorii consemnează în raport că atât firma cu abonamentul lunar, BI Euromconstruct SRL – care are un sediu fictiv, cât și cea care a dat lovitura în decembrie AF Consulting SRL – un colos specializat în lucrări cu primăriile, nu pot dovedi lucrările."

Curtea de Conturi a găsit la ”Obregia” aceleași lucrări plătite cu 5 milioane de lei unei firme și cu 2 milioane altei firme!

#380
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Birocratia sau lipsa de informatii detaliate sau complete fac ca:

"Experienţa de la Registrul Comerţului

Recent, Crăescu a luat decizia de a se muta definitiv în România, la Iaşi. Şi-a luat liber de la muncă o săptămână, cea care tocmai s-a încheiat ieri ca zile lucrătoare, cu gândul că, înainte de a se întoarce acasă, să îşi deschidă o firmă în domeniul serviciilor de curăţenie.

„Mi-am trasat idea afacerii, am făcut planul de afaceri, mi-am calculat câţi bani trebuie să investesc. M-am docu­mentat online şi am văzut că în România durează între 3 şi 5 zile lucrătoare pentru a-mi deschide o firmă. Mi-am luat bilet de luni până duminică (mâine, n.r.) şi am venit pentru a înfiinţa firma“, spune Eduard Crăescu.

Când a ajuns la Iaşi, a aflat că lucrurile nu stau tocmai aşa. Bărbatul a apelat contracost la o firmă de înfiinţări societăţi, sperând că astfel va reuşi să-şi înfiinţeze firma mai repede, în aşa fel încât să nu fie nevoit să îşi prelungească şederea.

„Am plătit ce mi-au cerut cei de acolo, le-am dat toate actele necesare şi mi s-a spus că, în maximum 4 zile, e gata firma. Joi trebuia să fie gata. A doua zi mi-au spus că mai trebuie nu ştiu ce avize de la pompieri, şi mi-au mai cerut nişte bani. Nu a fost aşa. În cele din urmă, m-am dus eu la Registrul Comerţului şi mi s-a spus că dosarul meu e amânat până pe 14 aprilie pentru că mai trebuie o hârtie cu acordul vecinilor. La început, nu mi s-a spus acest lucru. Atât timp cât am plătit, am crezut că cei care trebuiau să îmi înfiinţeze firma ştiu ce documente sunt necesare. Nici acum (n.r., interviul a fost realizat ieri) nu a fost înfiinţată firma, şi nici nu ştiu când va fi gata. Iar eu trebuie să plec duminică înapoi la muncă“, ne-a mai povestit ieşeanul."


"„Birocraţia distruge România”

„Merită sau nu?“, e întrebarea pe care ieşeanul şi-o pune acum când se gândeşte la investiţia pe care voia să o facă la Iaşi şi care, spune el, urma să creeze locuri de muncă.

„Experienţa aceasta nu m-a convins că cei plecaţi din România au de ce să revină şi să investească. Pentru că birocraţia distruge România. Sistemul ne termină, ne zăpăceşte. În Marea Britanie, ca să îţi înfiinţezi o firmă, îţi depui actele dimineaţă la 8 şi la 16 e gata firma. La fel de simplu e şi în alte domenii. Statul român cu ce mă ajută? Cu nimic!“, e de părere ieşeanul, care şi-a mai creat o convingere, după experienţa cu societatea care trebuia să îi intermedieze înfiinţarea firmei: „Cum te prinde, să te «fac㻓, e dezideratul după care, crede Crăescu, se ghidează mulţi români. Ieşeanul va peca înapoi la Londra şi spune că, dacă la început era convins să se stabilească în ţară pentru a-şi deschide afacerea, acum nu mai este deloc sigur că vrea. „Nu sunt convins că merită să investim şi să revenim în România“, spune el, referitor la cei plecaţi în alte ţări pentru a munci.

„Dacă noi, toţi cei din afară, ne unim şi nu mai trimitem acasă niciun ban se prăbuşeşte economia. N-o să-i mai auzim pe Dragnea şi Tăriceanu că bubuie economia“, crede ieşeanul, în opinia căruia mulţi dintre românii care şi-ar dori să revină în ţară „pleacă de unde au venit“ atunci când se lovesc de birocraţia din România."

Ce a păţit un român care s-a întors în ţară după 16 ani pentru a-şi deschide o afacere: „Birocraţia distruge România. Merită să-mi investesc banii mei aici?”

#381
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
"Adrian Mihai, unul dintre acţionarii Fan Courier: De un an încercăm să obţinem autorizaţie pentru construcţia unei hale de sortare în Bucureşti; birocraţia este foarte mare.
“Trebuie să onţinem aprobări de la toate instituţiile, mai întâi aprobarea PUZ-ului, apoi aprobări de la Mediu şi Pompieri pentru autorizaţie, sunt foarte multe hârtii care trebui semnate şi durează foarte mult. Toată lumea are de pierdut, noi pentru că nu putem folosi această  hală, statul că nu încasează bani de la noi şi tot aşa. În urma aceste investiţii vom agaja câteva sute de persoane.”

NEPI, cel mai mare fond de investiţii imobiliar din România, aşteaptă de aproape 2 ani autorizaţiile pentru construcţia unei noi aripi la Mallul Promenada din Capitală. Au banii de investit  - peste 50 de milioane de euro, există chiriaşi, există consumatori. Nu există autorizaţii.

Astfel de exemple sunt în toată ţara, unde multe proiecte de investiţii private, mai mari sau mai mici, sunt ţinute pe loc, sunt blocate, sau chiar se renunţă la ele pentru că nu pot fi demarate în timp util din lipsa autorizaţiilor administrative, de construcţii, de mediu etc.

Conform ultimului studiu al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), cea mai mare problemă pe care o întâmpină companiile este legată de procedurile îndelungate şi complicate de autorizare (63,3%). Numeroasele taxe parafiscale sunt pe locul doi ca probleme (57,7%)."

"Cea mai mare dramă din sectorul privat este că sunt firme vor să facă investiţii, au bani, dobânzile sunt la minime istorice, au cerere, au oameni, dar nu au acele hârtii, semnături din partea instituţiilor statului, din partea celor care reprezintă aceste instituţii, şi care trebuie să-şi dea avizul.

Sertarele uitării, acolo unde ajung proiectele, sunt pline.

Parcă statul, Guvernul, primăriile, Ministerul Finanţelor nu ar vrea banii din TVA, din impozitele pe salarii şi profit, din taxele pe proprietate etc., de pe urma unei investiţii private. Parcă nu ar avea nevoie de venituri."

""În schimb, pentru a acoperi deficitul bugetar, deficitul fondului de pensii, creşterile salariale la bugetari, statul/Guvernul/Ministerul Finanţelor se împrumută săptămână de săptămână  - miliarde de lei sau de euro pentru care plăteşte dobânzi -,  împrumuturi care nu sunt rambursate niciodată pentru că nu sunt suficiente  venituri la buget pentru acest lucru. Aşa că datoria statului creşte an de an.

Fiecare zi de întârziere în eliberarea unor autorizaţii înseamnă un medic sau un profesor sau un absolvent de facultate care preferă să plece din România.

Uitaţi-vă cum se împrumută primăriile sau consiliile judeţene, o bombă care va exploda peste un deceniu şi care va fi plătită din bugetul de stat - aşa cum se întâmplă acum la fondul de pensii -, prin majorări de taxe şi impozite, prin alte împrumuturi, prin tăierea investiţiilor de la bugetul naţional etc.

Creşterea economică din ultimii ani s-a datorat aproape exclusiv  creşterii consumului, venită prin scăderea TVA, majorare de salarii,  scăderea dobânzilor bancare sau din creşterea creditelor de consum."

De ce creşterea economică este adusă numai din consum? De ce salariile în sectorul privat cresc atât de puţin şi sunt sub cele de la stat? De ce se pierd investiţii şi locuri de muncă? De ce statul nu are nevoie de bani? Hrănită şi îngrăşată de toată lumea, hidra administrativă a ajuns mai puternică decât oricare guvern

#382
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
"Sistemul e furat de peste tot

Să nu aud placa cu „nu sunt bani”. Bani sunt, dar sunt furați cu ghiotura de directori, medici, firme paravan, trimiteri la clinici private pentru analize etc. Vorbim de sute de milioane de euro sau de miliarde de euro la nivelul întregului sistem de sănătate din țară. Miliarde de euro la care se adaugă sutele de milioane pe care pacienții le scot din buzunar pentru consumabile, pentru tratamente, pentru operații și, mai ales, pentru șpăgi.

M-am lovit zilele trecute de o modalitate de scoatere a banilor din sistemul de stat către cel privat. O modalitate legală și foarte răspândită, pe care o întâlnește aproape oricine ajunge la un spital sau o clinică.

Copil cu probleme legate de polipi, răceli repetate, dar nu grave, care afectează urechea interioară. După mai multe controale la o clinică de stat, unde am fost trimiși de medicul pediatru de familie, am fost trimiși la o timpanogramă. O verificare pentru a vedea dacă mai există lichid în urechea internă.

Știți cum se face o timpanogramă? Cu un aparat micuț, de dimensiunile unui telefon mobil de 5-6 inci, care măsoară timp de zece secunde cantitatea de aer din ureche, conectat apoi la o imprimantă pentru hârtia pe care ies rezultatele. Durează câteva minute și sunt destul de sigur că respectivul aparat costă câteva sute de euro, nu mai mult (atenție, nu este audiometru și nici aparat auditiv).

Ne-a costat 50 de lei și, din câte am înțeles, cu trimiterea de la medicul specialist, cabinetul mai ia niște bani și de la Casa de Asigurări pentru analiză. Pentru noi nu aceasta a fost problema, ci pierderea a trei ore pentru plimbarea până la cabinet (ni s-a spus exact la cel cabinet de pe listă să merge, nu putea alege noi). Copilul luat mai repede de la grădiniță, învoit de la serviciu, plimbat prin jumătate de oraș.

Mă scuzați, dar un astfel de aparat care nu ocupă loc și care nici nu costă mult ar fi trebuit să existe la cabinetul medicului specialist. Care putea taxa cei 50 de lei pentru analiză și amortiza investiția în aparat în două – trei luni sau mai repede. De ce nu există? De ce trimitem pacienții la cabinete particulare (de regulă, specificat clar la care cabinet să mergi)?
Dacă înmulțim cei 50 de lei plus banii de la CASMB cu sute de mii de cazuri de acest gen anuale, o să ajungem la sume amețitoare. Sume care în mod normal ar trebui să rămână în sistem, în spitale și în clinici. Dacă eu ca pacient aleg să ma duc direct la un cabinet sau un spital particular pentru analize sau operații e foarte bine și plătesc pentru „privilegiul” de a nu plăti infirmiera când schimbă cearceaful sau asistenta când îmi face injecția. Dar atunci când medicii te trimit special la cabinete particulare (probabil pentru că au și ei ceva de câștigat de la cei care își măresc numărul de clienți) nu este deloc normal.

Problema sistemului de sănătate nu este doar furtul organizat de la vârf, unde se fură în continuare sume de ordinul milioanelor de euro chiar și acum când DNA și presa sunt cu ochii pe ei. Problema este și la aceste „ciupituri” legale ale celor implicați, dar care scot sume foarte mari din sistem. O problemă la fel de mare precum cea a șpăgilor ce trebuie date de la portar până la medicul șef care te operează. Șpăgi tolerate de șefi pentru că toți „au salarii mici”."
Sistemul de sănătate nu se va vindeca doar cu ajutorul DNA. Trebuie schimbat din temelii

#383
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011
Am citit episodul asta. Ineficienta statului roman in toata splendoarea lui.

Romani, bucurati-va! Traiti intr-una dintre cele mai extraordinare tari de pe continent. Unica, as zice.

#384
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
ce sa-i fac daca nu parcheaza unde trebuie
si apoi, la TM, la primarie poti sa-ti faci cont si sa vezi ce datorezi, amenzi, taxe etc
deci poate scrie pe net lamentandu-se dar nu poate sa se informeze? :nonobad:
https://plata.dfmt.ro/Plata/Main.aspx

#385
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
"Într-o Românie normală, cei care au fost numiți în funcții de conducere ar trebui să demisioneze în secunda imediat următoare momentului în care au murdărit imaginea instituției pentru care lucrează, de la care-și primesc salariul. Dacă nu vor, atunci trebuie demiși.

Într-o Românie normală, nu ar trebui să avem discuții despre abuzurile comise de cei care sunt plătiți din banul public, din taxele și impozitele pe care le plătesc milioane de români, din profitul și afacerile pe care le fac prin muncă grea milioane de români. Discuțiile astea nu își au rostul, abuzurile trebuie sancționate, nu comentate.

Într-o Românie normală, senatorii și deputații ar trebui ca cel puțin trimestrial să meargă în zonele pe care le reprezintă și să le comunice oamenilor ce fapte bune au făcut pentru locuitorii acelei zone, dar și pentru România. Când acest lucru nu se întâmplă, atunci respectivii trebuie să își prezinte demisia.

Într-o Românie normală, conducătorii națiunii ar trebui să fie un exemplu pozitiv pentru națiune, nu unul negativ. Pentru că dacă liderii se comportă ca niște bădărani atunci și simpli cetățeni se vor comporta la fel. Dacă liderii comit abuzuri, la fel vor face și cetățenii. Dacă liderii fură sau fac evaziune, la fel vor face și restul oamenilor.

Lucrurile sunt simple. Din păcate sunt greu de rezolvat. Atunci când decizia de a stopa corupția depinde de stiloul unui guvern ori partid de guvernământ plin de indivizi corupți, lucrurile nu vor avea în veci o finalitate bună.

România nu mai este de mult timp o țară normală. În ciuda faptului că speranțe încă mai există, lucrurile nu se vor schimba prea curând. Este foarte greu să se întâmple asta, din moment ce pare că ne convine situația, ne-protestând, ignorând.

România, din păcate, a devenit țara absurdului. Țara unde legile sunt făcute de oameni anchetați penal."  Intr-o Românie normală.

Edited by poadol, 20 April 2017 - 16:04.


#386
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Daca cei din ministere fac asta: "Ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan a declarat că mai multe grupuri de lucru din minister lucrează concomitent la modificarea tuturor capitolelor din Codul Fiscal. În circa două luni va intra în dezbatere publică draftul care va fi trimis în Parlament." sa-i trimitem pe legiuitori = parlamentari sa administreze tara ca aia, guvernul impreuna cu cei din ministere, care ar trebui sa o faca sunt ocupati cu alte treburi, sau sa inteleg ca au prea mult timp liber si nu prea au ce face cu el? Posted Image

Guvernul plus grupurile din minister si-au depasit atributiile?

Parlamentarii au prea mult de munca si le usureaza aceasta munca cei din minister?

Cat de util mai este Romaniei de la 0 (zero) la 100 (o suta) Parlamentul din tara din moment ce avem Parlament European in Uniunea Europeana si se dau extrem de multe OUG-uri la fiecare guvernare?

OUG - ordonanta de urgenta

Edited by poadol, 21 April 2017 - 12:10.


#387
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Cate banci cu capital exclusiv romanesc mai are Romania?

Aproape niciuna, important este ca se dau firimituri populatiei saracite in continuare de catre conducatorii-hoti ai Romaniei. Posted Image

“La acest moment, data estimativă a implementării fuziunii este 1 mai 2017, dată condiţionată de emiterea hotărârii judecătoreşti prin care s-a constatat legalitatea hotărârilor adunărilor generale ale acţionarilor celor două bănci privind aprobarea fuziunii prin absorbţie dintre Banca Comercială Carpatica (societate absorbantă) şi Patria Bank (societate absorbită) şi s-a dispus înregistrarea în Registrul Comerţului a menţiunilor corespunzatoare referitoare la fuziune.”, se specifică într-un document al Patria Bank.

Noua bancă care va fi prezentă în 73 de oraşe la nivel naţional, prin 111 sucursale, are peste 240.000 clienţi şi 3,81 miliarde lei în active.

Patria Bank (fosta Nextebank), instituţie controlată de fondul de investiţii Emerging Europe Accession Fund, a devenit acţionarul majoritar al Băncii Carpatica după ce a cumpărat în două etape o participaţie de 64,16% la banca controlată de omul de afaceri Ilie Carabulea pentru suma de 144 milioane de lei."

Fuziunea dintre Banca Carpatica şi Patria Bank a fost aprobată după câteva luni de întârziere

Edited by poadol, 25 April 2017 - 11:20.


#388
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
"Într-o astfel de societate bolnavă se nasc şi se dezvoltă tendinţe bolnave, tendinţe de a da reguli pentru tot şi toate. De a considera poporul într-atît de prost şi incapabil încât să faci reguli până la felul cum să ţină mătura în mâna şi cum să măture, de la dreapta la stânga sau invers."

„Pizdificarea” bărbatului sau DE CÂND (S-)AU MU(ie)RIT BĂRBAȚII?

#389
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

"„Sunt cu totul de acord că pacea, liniștea publică este o mare binefacere;

cu toate acestea nu vreau să uit că datorită ordinii perfecte au ajuns toate popoarele la tiranie.

(…) O națiune care nu cere guvernului ei decât menținerea ordinii [a păcii publice] este deja,

în adâncul inimii, o sclavă.”

Alexis de Tocqueville



Alexis de Tocqueville vorbește la un moment dat de comportamentul viciat al celor care, cu gândul numai la treburile lor, întorc spatele treburilor publice. Iată magnificul pasaj:


„Când totalitatea cetățenilor nu vrea să se ocupe decât de treburile particulare, partidele (…) au toate șansele să devină stăpânele treburilor politice.
Putem vedea atunci adesea pe scena mare a lumii (…) o mulțime reprezentată de câțiva oameni. Aceștia vorbesc singuri în numele unei majorități absente sau neatente; numai ei acționează în mijlocul unei nemișcări generale; ei hotărăsc în toate, după capriciul lor; ei schimbă legile și tiranizează după plac moravurile; și rămânem uluiți văzând în ce număr mic de mâini nevolnice și ticăloase poate cădea un popor mare.”


Recunoaștem în descrierea aceasta situația în care am ajuns în România. Comoditatea cetățeanului preocupat numai și numai de treburile lui, lipsa de civism, lenea politică, ar fi numele păcatului pe care-l descrie aici de Tocqueville. Urmarea acestui păcat este căderea, cu vremea, în prizonieratul clasei politice, în „mâini nevolnice și ticăloase”.

Obișnuiți decenii la rând să hotărască Partidul pentru noi, nemaiprivindu-i pe miniștri și pe înalții slujbași ca slujitori ai noștri, ne-a fost greu să schimbăm paradigma societății totalitare cu una democratică și să înțelegem că „cei aleși” au să ne dea socoteală pentru tot ce fac.

Că puterea cu care au fost investiți trebuie să se consume numai pentru binele nostru, al „lor” neintrând nici o clipă în ecuație.

Întorcând spatele celor chemați să ne slujească, i-am lăsat să-și facă de cap. Obișnuindu-i cu lenea noastră cetățenească, ei au ocupat spațiul rămas gol, s-au destrăbălat în el, și-au creat mecanismele de autogenerare a puterii sub masca jocului democratic. Au făcut ce-au vrut cu forța de decizie care le-a fost pusă în brațe, simțind că nimeni nu-i controlează și nimeni nu le va cere vreodată socoteală. Au furat cu nemiluita banii publici, au sărăcit țara, ne-au lăsat fără spitale și medici, cu școala și mințile vraiște, ne-au distrus patrimoniul, au închis drumurile celor mai buni dintre noi și i-au făcut să plece. Nepăsându-ne de felul în care se iau hotărârile în numele nostru, am ajuns la bunul plac al intereselor și capriciilor lor. Ne-am pomenit de fapt acolo unde eram pregătiți de-atâta vreme să fim. Lenea socială, acesta e „păcatul cetățenesc” în care trăim de un sfert de secol.
Când am început să ne trezim și să înțelegem că destinele ne-au fost confiscate, când am început să strigăm în stradă „corupția ucide”, era deja prea târziu. Pe fondul acestei delăsări și al acestui dezinteres afișat ani la rând față de lucrul public, calea tuturor uzurpărilor posibile a fost deschisă. Acum suntem prizonierii câtorva zeci de mii de indivizi lipsiți de scrupule care se prefac că veghează la binele nostru, știind prea bine că sunt de fapt liberi să dispună cum vor de puterea pe care au înhățat-o: să dea ce legi le convin, să taie păduri, să dărâme case strămoșești („ființa de timp” a unei națiuni), să fure titluri academice, să se organizeze în mafii locale. Ei știu că marea masă a electoratului nu se poate organiza într-un corp de control al puterii, iar că societatea civilă activă, formată din cetățenii care au conștiința suveranității lor și care știu să ceară socoteală, este firavă pe lângă masa alegătorilor ignoranți și dresați de-a lungul anilor să voteze cu inima ușoară chiar împotriva lor."
Primejdia care ne paște. Despre lehamite

Edited by poadol, 08 June 2017 - 10:28.


#390
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Oare asa sa fie?

"Decimarea SISTEMULUI nu a început cu hachițele unui autocrat și nici cu o conspirație a unei facțiuni pentru a răsturna o alta și a-i lua puterea și banii. A început printr-o promisiune oficială că ne vom schimba, făcută celor pe care îi imploram să ne accepte în marea familie occidentală. Promisiune formalizată ulterior prin documentele de aderare la NATO, la UE și de intrare în parteneriatul strategic cu SUA.

Promisiune pe care statul român și-o va onora pe deplin doar atunci când SISTEMUL, oamenii care au stăpânit fraudulos politica, administrația, economia de stat și o bună parte din cea privată, justiția, serviciile și media vor fi înlăturați definitiv de la putere, vor plăti pentru faptele comise și își vor pierde averea acumulată ilegal.

Dincolo de miile de mesaje de susținere transmise din 2005 încoace de tot felul de emisari occidentali, există două confirmări cât se poate de palpabile că, în ciuda unor derapaje inerente (detalii mai jos), lupta anticorupție a rămas o întreprindere multilaterală și nu se va încheia ca o afacere tipic românească, ca o autostradă ce se termină, brusc, în câmp.

Prima: dacă lupta anticorupție ar fi fost o inițiativă a SISTEMULUI și s-ar fi desfășurat după obiectivele și metodele SISTEMULUI nu ar fi luat niciodată amploarea la care a ajuns. Nu ar fi intrat la închisoare nici unu la sută din câți au fost condamnați. S-ar fi optat pentru aceeași metodă pe care SISTEMUL a practicat-o zeci de ani: marginalizarea.

Nu ar fi fost nevoie nici de arestări, anchete, procese și cu atât mai puțin de condamnări la închisoare și confiscări de averi. SISTEMUL ar fi purtat o discuție civilizată cu cel devenit indezirabil, el ar fi făcut un pas înapoi și s-ar fi retras, precum Iliescu, să-și consume disidența și milioanele agonisite în Primăverii, sau, pe stil nou, la Nisa.

Formula ar fi fost nu doar ideală, ci singura prin care capii SISTEMULUI își puteau face, în continuare, jocurile de putere, dar fără să pericliteze rețeaua care le asigura supraviețuirea și perpetuarea controlului asupra țării. A fost formula prin care comuniștii și urmașii lor au rezistat zeci de ani la putere. De ce să schimbi ceva ce merge uns?

Pentru că nu li s-a dat de ales. Cei care au negociat cuplarea la NATO, UE, SUA, au acceptat să distrugă SISTEMUL. Mi-e greu să cred că au fost atât de înguști la minte încât să nu realizeze că, în clipa în care vor ajunge în închisoare mii de noduri ale rețelei, aceasta nu va mai putea supraviețui."  SISTEMUL a pierdut definitiv războiul

#391
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Intrebare: Statul ar trebui sa finanteze productia:

- armei termobarice;
- cortului special în care cei contaminaţi biologic pot fi trataţi?

"Armata speră ca cele două invenţii să fie fabricate în serie. Banii ar trebui să vină de la Ministerul Economiei, cel care coordonează şi deţine fabricile de armament din România. Cercetătorii din armată au fabricat în ultimii cinci ani peste 150 de arme prototip. Puţine proiecte au primit însă finanţare pentru a fi puse în practică în România."

România pregăteşte arma termobarică

#392
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Ce parere au liderii partidelor din Romania si conducatorii Romaniei (presedintele tarii, parlamentari si administratorii locali) despre aceste lucruri (descrise mai jos in link)?

"„Situația copiilor din mediul rural este disperată”, susținea la finele anului trecut Philip Alston, raportorul special ONU pentru sărăcie extremă şi excluziune socială. Acesta menționa că riscul de sărăcie pentru copiii de la țară este de trei ori mai mare decât pentru cei din mediul urban, iar situația se înrăutățește de la un an la altul. Dacă în 2012, unul din 10 copii din zonele rurale au declarat că se culcă flămânzi, în 2014 această rată a crescut la 1 din 8 copii ..."

225.000 de copii din România merg la culcare flămânzi

Niciuna, deoarece banuiesc ca sunt extrem de multumiti cum au reusit sa-si traga mariri de salarii si pensii speciale. Posted Image  Posted Image

Edited by poadol, 04 July 2017 - 13:19.


#393
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Asa se cheltuie (risipa sau nu cine stie?) banii pe care romanii ii cedeaza, din taxe, accize si impozite conducatorilor tarii:

"”România liberă” a obținut desfășurătorul ordinelor de ministru prin care au fost alocate fondurile pentru Programul Național de Dezvoltare Locală 2 (PNDL 2) în data de 15 iunie. Dirijarea preferențială a unor fonduri destinate comunităților locale a înclinat balanța moțiunii de cenzură.

PNDL 2 a fost înființat la începutul acestui an chiar de către Guvernul Grindeanu, printr-o ordonanță de urgență, fiind vorba de alocarea a 30 de miliarde de lei pentru 9.500 de obiective de investiţii, dintre care 2.500 de creşe şi grădiniţe, 2.000 de şcoli şi 5.000 alte obiective. Pe hârtie, o intenție pozitivă, însă un raport anterior al Curții de Conturi avertiza că banii pentru PNDL 1 au fost cheltuiți discreționar, fără un control eficient. Vreme de cinci luni de zile, ministrul Dezvoltării Regionale, Sevil Shhaideh, care gestionează PNDL 2, a tergiversat aplicarea programului, după cum reiese chiar din acuzațiile fostului premier Sorin Grindeanu.

Însă, pe 15 iunie, după ce majoritatea miniștrilor  PSD, inclusiv Shhaideh, au anunțat că și-au dat demisiile  din Guvernul Grindea­nu, ministrul Dezvoltării a semnat câteva zeci de referate privind deblocarea unor fonduri din PNDL 2."

"Alocări la foc automat

Acestea au primit undă verde între orele 17.01 și 17.39, ministrul rămânând după program chiar într-o zi în care își dăduse demisia din Cabinetul Grin­deanu. Cele mai interesante alocări vizează județele fidele lui Liviu Dragnea sau cele ai căror lideri erau în cumpănă înaintea moțiunii de cenzură. Astfel, la 17.01 apare referatul de aprobare a fondurilor pentru județul Ialomița, condus de Marian Neacșu, unul dintre locotenenții lui Liviu Dragnea. La 17.08 a plecat un alt referat prin care se aprobau banii pentru județul Brăila, fieful lui Mihai Tudose, cel care avea să devină premier. Peste numai un minut, la 17.09 a fost rezolvat și ordinul pentru Buzău, județ condus de Marcel Ciolacu, promovat între timp vicepremier de către Liviu Dragnea. La 17.18 a fost servit și județul Dâmbovița, fieful baronului Adrian Țuțuianu. La 17.22 a venit rândul județului Olt, controlat de baronul Paul Stănescu. La 17.32 se aprobă și referatul pentru județul Teleorman, fieful șefului PSD, Liviu Dragnea.

În fine, la 17.39 este semnat și referatul pentru București, în condițiile în care primarul Capitalei, Gabriela Firea, s-a dovedit unul dintre cei mai înverșunați adversari ai lui Sorin Grindeanu. Nu au fost uitate județele unde existau semne de întrebare față de demersul lui Liviu Dragnea de a dărâma un guvern PSD prin moțiune de cenzură. Astfel, la 17.03 este aprobat referatul pentru județul Iași, în contextul în care primarul Mihai Chirica făcea lobby printre aleșii PSD pentru a vota împotriva moțiunii de cenzură. La ora 17.11 este aprobat ordinul pentru județul Caraș-Severin, în condițiile în care parlamentarii PSD din acest județ erau nehotărâți în privința votului."

EXCLUSIVITATE. Cele 38 de minute în care Shhaideh a „rezolvat” moțiunea lui Dragnea. Cum au fost folosiți banii Guvernului în bătălia din PSD | DEZVĂLUIRE ROMÂNIA LIBERĂ

#394
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
In ce fel se va imbunatati sanatatea pensionarilor daca primesc medicamente gratuite sau medicamente mai ieftine in loc de preventie?????

Si din citatul de mai jos se poate vedea cum Statul condus de PSD ne vrea mai saraci (taxa de solidarietate este baza de la care se pleaca pentru a saraci si mai mult poporul roman):

"Disputele pe marginea Legii vaccinării, în contextul crizei vaccinurilor, discriminările salariale ale personalului din sistem, precum și lipsa de pe piaţă a unor medicamente vitale pentru diverse patologii sunt tot atâtea restanţe ale primelor șase luni de guvernare. În plus, blocarea proiectului ce vizează construirea a opt spitale regionale până în 2020 și reabilitarea spitalelor judeţene a fost menţionată de PSD drept argument pentru demiterea guvernului PSD.

Însă, noutatea absolută din noua variantă a programului de guvernare se referă la intenţia introducerii unei taxe de solidaritate de la 1 ianuarie 2018. Deși nu se știe încă ce cuantum va avea, specialiștii estimează că va fi vorba despre o taxare progresivă, în funcţie de nivelul de salarizare, principalii beneficiari fiind românii cu venituri reduse."

Ce schimbări pregătește noul Executiv în Sănătate: Introducerea unei taxe de solidaritate și medicamente mai ieftine pentru pensionari

#395
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Un guvern supradimensionat are Romania la ora actuala, fiind 28 de persoane in actualul guvern, dupa cum urmeaza:


Miniștrii Guvernului României

Mihai Tudose Prim-ministru (are 50 de ani şi este din Brăila)

Sevil Shhaideh viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administrației publice și fondurilor europene (are 52 de ani, este de religie musulmană şi este din Constanţa)

Graţiela Leocadia Gavrilescu viceprim-ministru, ministrul mediului (are 51 de ani este din Ploiesti, Prahova nascuta in Bucureşti)

Ion - Marcel Ciolacu viceprim-ministru (are 49 de ani este din Buzău)

Carmen Daniela Dan ministrul afacerilor interne (are 46 de ani este din Videle, Teleorman)

Teodor - Viorel Meleşcanu ministrul afacerilor externe (are 76 de ani este din Brad, Hunedoara)

Adrian Ţuţuianu ministrul apărării naționale (are 53 de ani este din Târgoviște, Dâmbovița)

Ionuţ Mişa ministrul finanţelor publice (are 42 de ani este din Constanţa)

Tudorel Toader ministrul justiţiei (are 57 de ani este din Iaşi)

Petre Daea ministrul agriculturii și dezvoltării rurale (are 67 de ani este din Șișești, județul Mehedinți)

Liviu - Marian Pop ministrul educaţiei naționale (are 43 de ani este din Vişeu de Sus, Maramureş)

Lia - Olguța Vasilescu ministrul muncii și justiției sociale (are 42 de ani este din Craiova si fost preşedinte al Organizaţiei de Tineret România Mare Dolj)

Mihai - Viorel Fifor ministrul economiei (are 47 de ani, Cercetător ştiinţific, este din Isalnita, Dolj, ales din partea PSD Arad)

Toma - Florin Petcu ministrul energiei (are 39 de ani este din Giurgiu)

Alexandru - Răzvan Cuc ministrul transporturilor (are 33 de ani este din Giurgiu)

Ilan Laufer ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat (are 33 de ani este din Bucureşti)

Florian - Dorel Bodog ministrul sănătății (are 45 de ani este din Oradea)

Lucian Romaşcanu ministrul culturii și identității naționale (are 50 de ani este din Buzău)

Adriana - Doina Pană ministrul apelor şi pădurilor (are 60 de ani este din comuna Matei judeţul Bistriţa-Năsăud)

Lucian Puiu Georgescu ministrul cercetării și inovării (are 57 de ani este din Galati)

Lucian Şova ministrul comunicațiilor și societății informaționale (are 57 de ani este din Bacău)

Marius - Alexandru Dunca ministrul tineretului și sportului (are 36 de ani este din Braşov)

Mircea - Titus Dobre ministrul turismului (are 38 de ani este din Constanţa)

Andreea Păstîrnac ministrul pentru românii de pretutindeni (are 49 de ani este din Braşov)

Gabriel Petrea ministrul consultării publice și dialogului social (are 32 de ani este din Focşani)

Viorel Ilie ministrul pentru relaţia cu Parlamentul (are 52 de ani este din Moinesti Bacău)

Rovana Plumb ministrul delegat pentru fonduri europene (are 57 de ani este din Bucureşti)

Victor Negrescu ministrul delegat pentru afaceri europene (are 31 de ani este din București)

Edited by poadol, 06 July 2017 - 13:36.


#396
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Romanii platesc taxe, impozite, accize si alte marafeturi de genul taxei locale pentru a da lefuri grase sau foarte grase angajatilor din primarii?

Si in continuare daca la nivel central stam cum se poate vedea mai sus la nivel local stam si mai bine agresiunea Statului administrat sau mai corect spus FURAT de catre cei pusi sa administreze banii si bunurile societatii fie ca sunt alesi sau numiti sunt "agresivi" la cote maxime: (aflandu-se la borcanul cu miere, baga mana, apoi daca toata lumea tace baga antebratul, din nou tacere baga bratul si daca tacerea continua sa persiste intra cu totul in borcanul cu miere; borcanul cu miere fiind banii contribuabililor pentru a fi folositi in interesul tuturor, salariile bugetarilor din primarii nefiind interesul tuturor evident)

Quote

    "Galaţi: niciun funcţionar nu va încasa sub 3.300 de lei pe lună

Prima veste legată de „reglarea” salariilor din Primăria Galaţi este aceea că leafa primarului Ionuţ Pucheanu se va dubla. Adică va creşte de la 6.256 de lei (cât a primit pentru luna iunie) la 13.050 de lei (cât va primi pentru luna iulie).

Chiar dacă suma pare impozabilă, în realitate este salariul net, căci la el se aplică sporuri de vreo 30% (dispozitiv, condiţii vătămătoare etc) care acoperă şi chiar depăşesc cuantumul impozitelor calculate şi reţinute. Principiul este valabil la toate lefurile din sectorul bugetar, cu menţiunea că există şi situaţii speciale în care sporurile pot depăşi 100% din leafă (chiar dacă legea le limitează, de regulă, la maximum 30%).

Şi în cazul viceprimarilor Sorin Enache şi Picu Apostol Roman, lucrurile par să arate foarte bine, căci vor sări de la 5.494 de lei net în iunie la 11.600 de lei în iulie, adică mai mult decât dublu. Acelaşi salt salarial face şi administratorul public (city-managerul) oraşului.

Cel mai supărat pare să fie secretarul Consiliului Local, Radu Kovacs, care lua până acum cel mai mare salariu din Primărie, respectiv 9.829 de lei net, pentru ca prin noua majorare să se alegă în plus cu un „mizilic” de doar 1.771 de lei în plus lunar. Faţă de cele câte peste 6.000 de lei în plus care revin lunar viceprimarilor, secretarul CL pare de-a dreptul nedreptăţit.

Sume între 10.000 şi 11.600 de lei pe lună vor încasa arhitectul şef, dar şi şefii de direcţii şi de servicii. Până şi un şef de birou va lua o leafă între 7.000 şi 8.500 de lei lunar."

Cum au ajuns femeile de serviciu din primării să încaseze salarii cât profesorii

Edited by poadol, 02 August 2017 - 14:47.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate