Schimbare Senzor Canon 70D, probleme Cris Professional
#1
Posted 16 December 2015 - 12:01
Salutare. Am achiziționat un Canon 70D pe persoană juridică. Am observat încă din prima zi că are un hot pixel (de fapt sunt mai mulți) pe senzor.
Am vrut să schimb aparatul, dar, fiind achiziționat pe persoană juridică, am întâmpinat probleme. Am preferat să trimit aparatul în service, pentru remaparea senzorului. Cei de la Cris mi-au trimis aparatul a doua zi. Nu-mi venea să cred: așa servicii mai rar. Aparatul prezenta aceleași probleme. Am sunat înapoi, mi s-a spus că lor „le arată totul ok pe soft”. Luat legătura cu Canon România, le-am explicat situația, un domn amabil de acolo s-a oferit să-l schimbe, având în vedere că aparatul e nou, cu câteva cadre trase, dar că trebuie să-l trimit din nou la Cris. Trimis la Cris, scris în colet că am discutat cu Canon și că vor să mi-l schimbe, trimis și e-mail, sunat. Sunt informat a doua zi că „s-a schimbat senzorul camerei”. Am rămas tablou, toate telefoanele, mesajele au fost ignorate, ei și-au făcut treaba de service. Întrebarea mea, ce teste să fac pentru noul senzor, am înțeles că senzorii de la Canon sunt foarte sensibili la schimbare și trebuie să fie bine calibrați, cum pot verifica asta? Mulțumesc. |
#2
Posted 16 December 2015 - 12:17
Cum cei de la Cris au spus ca la ei pe soft senzorul este ok la cel vechi, tot asa fa si tu, spunele ca e defect din nou, si soliciti înlocuirea aparatului.
Vorbeste din nou cu domnul de la Canon. Si mai spunele ca daca nu iti înlocuiesc aparatul, te vei duce la OPC! Edited by wb626ek, 16 December 2015 - 12:18. |
#3
Posted 16 December 2015 - 12:37
AddRien, on 16 decembrie 2015 - 12:01, said:
Salutare. Am achiziționat un Canon 70D pe persoană juridică. Am observat încă din prima zi că are un hot pixel (de fapt sunt mai mulți) pe senzor. Am vrut să schimb aparatul, dar, fiind achiziționat pe persoană juridică, am întâmpinat probleme. Am preferat să trimit aparatul în service, pentru remaparea senzorului. ps. nu are importanta ca sunteti persoana fizica sau juridica - produsu e defect (indiferent de statutul clientului) Edited by STARTREK1, 16 December 2015 - 12:38. |
#4
Posted 16 December 2015 - 12:42
Asta se intampla doar in romanica noastra.
In alte tari din vest, nu conteaza motivul invocat, iti înlocuiesc sau dau banii inapoi. |
#5
Posted 16 December 2015 - 12:53
Nu am vrut să solicit banii înapoi pentru că e mai complicat, abia reușisem să obțin banii pentru achiziție. Am vrut să-l trimit înapoi să mi-l schimbe și, spre stupefacția mea, mi s-a spus că nu poate fi schimbat la magazin pentru că ei au primit discount de la Canon direct, iar dacă vreau să schimb aparatul cu unul nou, trebuie să plătesc diferența față de cât este la prețul actual. 1100 de lei, mai exact.
Pe scurt, o încâlceală. Revenind la problema mea. Mă deranjează că un produs nou, cu defect nu a fost schimbat, ci umblat în el și schimbat senzorul. Mă îndoiesc, sincer, că s-a făcut treabă bună din moment ce prima operație a fost un eșec. Cum pot verifica totuși dacă e calibrat corect? Mulțumesc |
#6
Posted 16 December 2015 - 13:01
Atasezi un RAW (arhivat) in care se vad pixelii hot? De curiozitate
Edited by dani.user, 16 December 2015 - 13:01. |
#7
Posted 16 December 2015 - 13:02
LE Am sunat pe cei de la Cris, am zis că refuz să primesc aparatul. Totuși, e o aberație să primesc un aparat reparat de nou. Am să sun din nou la Canon România.
Atașez și imaginile cu pixelul/pixelii. Attached FilesEdited by AddRien, 16 December 2015 - 13:03. |
#8
Posted 16 December 2015 - 13:04
STARTREK1, on 16 decembrie 2015 - 12:37, said:
... ps. nu are importanta ca sunteti persoana fizica sau juridica - produsu e defect (indiferent de statutul clientului) În afara returului necondiționat singura opțiune a unui client nemulțumit (persoană juridică sau persoană fizică) este reclamația la service. Iar în caz de nemulțumire în continuare - instanța. Asta zice legea, nu eu. Sunt în temă, știu ce spun. Evident, printre chestiunile legale pot exista și negocieri separate. Chiar am dat un exemplu mai sus de retur necondiționat ca persoană juridică. Succesul depinde de oamenii implicați, de comportamentul civilizat de ambele părți. Numai că e bine să știi care sunt limitele legale și ce anume poți forța. Dincolo de asta, pe cazul concret, nu cred că 1 (unul) hotpixel e motiv de reclamație în service. Cred că orice producător de camere are pe undeva o asemenea clauză. Iar dacă te duci la ISO mare vei vedea mulți hot-pixeli. Ce vreau să spun e că mă cam îndoiesc că din 1000 de senzori identici este vreunul fără niciun un hot pixel (înainte de mapping). Adică poți schimba 1000 de camere și să rămâi cu aceeași problemă, sau mai rău. |
#9
Posted 16 December 2015 - 13:13
@calexe Pixelul respectiv e de fapt o grupare de mai mulți pixeli, la rezoluția aia. Dacă e mărit la maximum, sunt vreo 6-8 pixeli grupați. În realitate, senzorul are o mulțime de pixeli hot (de ordinul sutelor, așa cum se observă în poza crop). Pozele au fost convertite din raw în jpeg din motive de mărime.
Încă o chestie, pixelul respectiv e prezent de la iso foarte mic. Imaginea la iso400 e edificatoare. Testul standard al celor de la Canon e la iso 3200 cu 5 secunde timp de expunere. |
#10
Posted 16 December 2015 - 13:15
Scuze, dar am nevoie de raw sa verific cu o metoda mai "speciala" (no interpolation)
|
|
#11
Posted 16 December 2015 - 13:16
Astea-s imaginile salvate și trimise lor pe e-mail. Ia să caut, sper că nu le-am șters pe cele raw.
|
#12
Posted 16 December 2015 - 13:30
AddRien, on 16 decembrie 2015 - 13:13, said:
Pixelul respectiv e de fapt o grupare de mai mulți pixeli, la rezoluția aia. Dacă e mărit la maximum, sunt vreo 6-8 pixeli grupați. În realitate, senzorul are o mulțime de pixeli hot (de ordinul sutelor, așa cum se observă în poza crop). Pozele au fost convertite din raw în jpeg din motive de mărime. ... Rămân însă chestiunile legale spuse de mine mai sus, care, din păcate, sunt alea care sunt. Iar dacă ești deja în conflict cu service-ul mă tem că o negociere amiabilă, în sensul schimbării camerei, devine dificilă. De aia ziceam că e bine să cunoști limitele legale. Ca să știi când poți da cu pumnul în masă și când e mai indicat să încerci din start o rezolvare amiabilă. Uneori rezolvi cu vorba bună. Succes totuși! Edited by calexe, 16 December 2015 - 13:31. |
#14
Posted 16 December 2015 - 13:47
Mulțumesc pentru sugestii, calexe. Știam treburile astea, de-asta am acceptat să-l trimit în service din prima. Oricum, nu credeam că nu se poate rezolva cu o simplă remapare.
Nu am dat cu pumnul în masă, am sunat în schimb acum, ceva mai revoltat să-i întreb de ce nu au ținut cont de ce le-am spus. Atât timp cât vorbisem deja cu cei de la Canon România, și erau de acord să mi-l schimbe, ei au ignorat problema și au rezolvat-o cum au știut. Le-am spus că refuz coletul. Oricum, ce e interesant: după l-am trimis prima dată mi-au explicat la telefon că pot să li-l trimit din nou, că pot încerca să-mi schimbe senzorul, dar că, e posibil să iasă mai rău în urma operației, adică să mă pomenesc cu mai mulți pixeli morți. @dani.user Văd că am șters imaginile raw. Am găsit una făcută aiurea, dar, presupun că e de-ajuns, oricum. Ai link aici, că e prea mare pentru upload: https://www.wetransf...16114051/8152c5 @STARTREK1, firma e ATU IT SRL, adică www.cameredigitale.ro sau 3e.ro Edited by AddRien, 16 December 2015 - 13:44. |
#15
Posted 16 December 2015 - 14:40
@dani.user Poți să ne comunici constatările tale, sunt curios? Mulțumesc.
Edited by AddRien, 16 December 2015 - 14:40. |
|
#16
Posted 16 December 2015 - 14:50
Imediat, cand prind o pauza.
Edited by dani.user, 16 December 2015 - 16:57. |
#17
Posted 16 December 2015 - 17:01
In imaginea atasata se vad 3 pixeli verzi apropiati.
Untitled.png 82.27K 54 downloads Nu stiu care-s tolerantele la service, dar nu cred ca inlocuieste nimeni senzorul doar pentru atat. Edited by dani.user, 16 December 2015 - 17:18. |
#18
Posted 16 December 2015 - 17:18
AddRien, on 16 decembrie 2015 - 13:47, said:
Mulțumesc pentru sugestii, calexe. Știam treburile astea, de-asta am acceptat să-l trimit în service din prima. Oricum, nu credeam că nu se poate rezolva cu o simplă remapare. AddRien, on 16 decembrie 2015 - 13:47, said:
... Nu am dat cu pumnul în masă, am sunat în schimb acum, ceva mai revoltat să-i întreb de ce nu au ținut cont de ce le-am spus. Atât timp cât vorbisem deja cu cei de la Canon România, și erau de acord să mi-l schimbe, ei au ignorat problema și au rezolvat-o cum au știut. Le-am spus că refuz coletul. ... AddRien, on 16 decembrie 2015 - 13:47, said:
... că pot încerca să-mi schimbe senzorul, dar că, e posibil să iasă mai rău în urma operației, adică să mă pomenesc cu mai mulți pixeli morți. ... Poate că cel mai indicat lucru ar fi să mai încerci o negociere amiabilă cu cel de la Canon RO, care a apucat să promită că se schimbă camera. Ăia de la service n-o vor schimba dacă nu o pot deconta. Le trebuie o aprobare de la un superior. Baftă! AddRien, on 16 decembrie 2015 - 13:47, said:
... adică www.cameredigitale.ro sau 3e.ro Edited by calexe, 16 December 2015 - 17:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users