Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Din istoria așa-zisei nații secuiești și a așa-zisului „bloc unitar” secuiesc

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#73
C18

C18

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 23.01.2018
A spune că Radu nu e nume românesc e ca și cum ai spune că John nu e nume englezesc. "La origini". Pomenirea presupusei origini chiar nu e necesară.

#74
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Kristo Gyula: „Limba secuilor ardeleni nu poate fi considerată unitară. În formularea lui Lorand Benko: „Din punct de vedere dialectal, Pămîntul Secuiesc de azi se divizează puternic, există multe semne care ne îndeamnă să credem că secuimea purta deosebiri de limbă esențiale și la venirea ei aici. Pot fi deosebite cel puțin trei tipuri dialectale principale: 1. cel al secuilor din Marossek, care - față de cei din zona Târgu-Mureșului - s-au menținut în părțile cursului superior-mijlociu al rîului Niraj și în zona Târnavei Mici; 2. cel al secuimii din părțile Telegd-Odorhei; 3. cel al secuilor de Sepsi, Kezd, Orbaiszek, pătrunși în sus în Ciuc și apoi în Gheorgheni ... Aceste grupuri lingvistice separate au relații ușor demonstrabile pe baza istoriei dialectale și a onomasticii cu ungurimea din părțile apusene, și anume: secuii din Telegd înainte de toate cu unitățile de limbă maghiară din Baranya și Valko, cei din Sepsi-Orbaiszek-Kezd-Ciuc cu Orseg și Orvidek, iar secuii din regiunea Mureșului cu Orseg-Orvidek, precum și cu diaspora maghiară din jurul Bratislavei. De aici reiese înainte de toate că la început secuimea nu era unitară, ci s-a recrutat din diferite grupuri de unguri.(NOTA mea (Iohanan): În final nu este vorba că secuii ar proveni din unguri, ci că grupurile de secui au provenit din sălășluiri cu diferite grupuri de unguri.) Împreună cu faptele dialectologice, are însemnătate documentară și corespondența dintre multe toponime secuiești și toponime din părțile de apus ale țării: dintre numele geografice ale părții Telegdiszek (Udvarhelyszek) Bagya, Dalya, Rugon, Bibarc, Atya, Bod, Daroc, Valko se găsesc și în județul Baranya și în Szeremseg-ul de vest. Numele de localități Telegd și Kusmod din Telegdiszek au corespondent în Bihor, dar Telegdiszek are legătură toponimică și cu județul Abauj: Gagy, Tarcsa, Fancsal, Karacsony. Dintre acestea din urmă, Gagy se găsește și în Baranya. Hidronimul Homorod apare în regiunile Bratislava, Valko, Bihor, Sătmar și Telegdiszek. Paralele materialului toponimic din Marosszek apar, în parte, în regiunea Bratislava, în parte, în Orseg și în regiunea Orvidek aflată azi în Burgenland-ul de Sud (Unyom, Csiba, Koronka, Bo, Bode, Kebele). Pe baza acestora se zărește și calea de venire a secuilor în Ardeal, care trebuia să aibă punctul de plecare în Ungaria de Vest și de Sud-Vest și să treacă prin Bihor și Abauj. Cei care se aflau de la început la linia de apărare de la răsărit (Bihor, Ugocsa, Szabolcs), au putut ajunge în Ardeal pe o cale scurtă. Ea ducea desigur, și în cazul secuilor, prin Porțile Mezeșului și nu pe lângă Mureș.
(trad. Paszka Imre, reviz. text. Mihai Cozma, Szeged, 2004)

#75
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Kristo Gyula: „În legătură cu descălecatul secuilor în Ardeal, ne oferă învățăminte importante denumirile grupurilor și scaunelor secuiești. Original, izvoarele amintesc șapte grupuri de secui. Numele acestora sînt: Telegd, Maros, Aranyos, Sepsi, Orbo, Kezd și Ciuc. Telegd este unul singur în Bazinul Carpatic, și anume, în comitatul Bihor, lângă Crișul Repede, la poalele de apus ale Munților Apuseni., acolo unde câmpia se întîlnește cu regiunea muntoasă. E posibil ca, începînd cu secolul al X-lea, secuimea să fi îndeplinit aici sarcina de apărare a graniței; ne sînt cunoscute într-un sector de câteva zeci de kilometri, la Biharia și Tărian, urme argeologice din timpul descălecatului. Avem date și referitoare la faptul că, deși mai departe de Tileagd, dar încă în Bihor, a existat în 1217 și unitatea de sutime Sceculzaz. Membrii acesteia erau, probabil, niște secui rămași pe loc, deoarece în 1217 secuii din Telegd au și trecut în Ardeal.

Numele celorlalte grupuri de secui sînt, fără excepție, de proveniență hidronimică. Numele de apă Ciuc a fost adus de secui în Ardealul de Est chiar de la poalele Alpilor, de la cel mai apusean punct al teritoriului de sălașe al ungurilor. După toate probabilitățile, numele Sepsiszek, Orbaiszek și Kezdiszek, cuprinse în denumirea sintetică Haromszek (Trei Scaune), provin din Ardealul de Sud, ele fiind explicate tradițional din numele de localități (Szasz-) Sebes, (Szasz-) Orbo și (Szasz-) Kezd, unități ale Pămîntului Săsesc. Pe locul lor de azi, aceste cinci nume (adică: Telegd, Ciuc, Sebes - Sepsi, Orbo, Kezd) sînt denumiri transferate (unul din Bihor, unul din Ungaria de Vest, trei din alte ținuturi ale Ardealului), celelalte două par ardelene, deoarece Mureșul curgea prin Scaunul Mureș, la fel și Arieșul prin Scaunul Arieș.

Dacă locul lui Orbo este contestat în interiorul Ardealului, cel al Sebes-ului nu, iar al lui Kezd e sigur. Sebes și Kezd sînt la o distanță de peste 100 de km unul de altul, deci înainte de a ajunge în Ardealul de Est, secuii trăiau pe un teritoriu de sălașe relativ larg. Din Ardealul de Sud, secuii nu au dus cu ei mai multe nume în patria lor nouă din Ardealul de Est, de aceea se poate presupune că nu au șezut multă vreme acolo. Dacă numele Sebes, Orbo și Kezd nu ne-ar îndruma, nici nu am ști deloc că în cursul peregrinării lor, secuii au atins și Ardealul de Sud. Întrebarea e cum se raportează în timp și spațiu așezarea secuilor în Ardealul de Sud cu cea a sașilor. Eu sînt de părerea că secuii nu i-au anticipat aici pe sașii veniți în timpul lui Geza al II-lea, ci i-au urmat. Dacă aici ar fi existat un teritoriu cu așezări al secuilor, capabil de a asigura apărarea graniței, e puțin posibil ca Geza II să fi urgentat chemarea sașilor tocmai pe acest teritoriu. Așezarea „blîndă” aici a sașilor a permis ca în a doua jumătate a secolului al XII-lea, la marginea de nord a teritoriului locuit de ei să găsească adăpost și secuii, care - așa cum arată caracteristicile de limbă ale secuimii din Trei Scaune - veneau de departe, din Orșeg și Orvidek (Austria și Slovenia de astăzi). Ei au venit în Ardealul de Sud, probabil, pe drumul Mureșului. Când, însă, sașii au vrut să se extindă spre nord, secuii au fost în calea lor și regele Andraș al II-lea, care îi sprijinea pe sași, le-a predat acestora pămînturile secuilor din Pămîntul Sebeș, constrîngîndu-i în felul acesta pe secui să migreze mai departe, spre răsărit. (...)”
(trad. Paszka Imre, reviz. text. Mihai Cozma, Szeged, 2004)

#76
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Practic, cu acest citat, înțelegem foarte clar că în realitate așezarea secuilor în Transilvania a avut loc în secolele XIII-XIV, astfel punîndu-se în lumină desființarea de la sine a unor basne istoriografice pe care le vehiculează unii despre o așa-zisă „mie de ani în Transilvania”; de fapt vedem foarte clar că în ceea ce îi privește pe secui, abia pe baza a câtorva documente pot să justifice prezența lor din secolele XIII-XIV, adică o vechime de locuire de 700-800 de ani, ceea ce înseamnă că „mia aia de ani” pe care o visează unii s-ar putea să existe, însă numai în fantasmele lor „istoriografice”, adică de falsificare cu scopuri pur politicianiste a istoriei.

Kristo Gyula: „Dacă facem abstracție de această știre (notă: o menționare a unui arhidiacon de Kezd pe la 1200), avem în total șase date despre secui până la năvălirea tătarilor. Majoritatea acestora (patru la număr) se referă la secuii din Ardealul de Sud. Dintr-o diplomă a lui Bela al IV-lea, datată în 1250, aflăm că oastea lui Ivahin, comitele de Sibiu, au luptat în Bulgaria sași, români, secui și pecenegi. Știrea ne trimite la vremea din jurul anului 1210, ori la unul din anii următori, adeverind că - după situația în curs de formare, dar mai târziu închegată în privilegiul Andreanum - nu numai sașii aparțineau de autoritatea comitelui de Sibiu, ci și românii, secuii și pecenegii, prin urmare toate aceste etnii au trăit la începutul secolului al XIII-lea pe teritoriul Pămîntului Sașilor ale cărui granițe se conturau categoric în 1224. Din 1213, luăm cunoștință de faptul că episcopul Ardealului, Vilmoș, a predat cavalerilor de cruciadă germani zeciuiala adunată de la toată populația din Țara Bîrsei, cu excepția zeciuielii ungurilor și secuilor mutați acolo. Adică, tocmai în acest timp erau secuii în migrație spre răsărit, deoarece se putea aștepta apariția lor și în Țara Bîrsei. După o informație din 1222, regele Andraș al II-lea a permis cavalerilor germani și însoțitorilor acestora să treacă fără obligație de vamă peste pămînturile secuilor și românilor. În acest timp, putem conta - în regiunea Oltului, dar într-un loc greu de stabilit mai deaproape - cu un teritoriu de sălașe al secuilor. Andreanumul menționa în 1224 că Andraș al II-lea a predat sașilor pămînturile secuilor din Țara Sebeșului. (...) în 1224 secuimea - sau un grup al ei - încă se afla în Pămîntul Sașilor, nu a atins partea de sud a Pămîntului Secuilor, la limita de apus a acestuia. (..) În 1252, pămîntul Szek de la cotitura Oltului (în împrejurimile localităților Arapatak și Hidveg, la nord de Brașov), aflat între teritoriile românilor din Cîrța, secuilor din Brașov și secuilor din Sebeș, a fost donat de regele Bela al IV-lea comesului Vince fiul lui Akadas secui din Sebeș, pentru serviciile făcute ca sol în țări străine.

Următoarele date din timpul premergător năvălirii tătarilor nu se leagă de secuii din Ardealul de Sud. În diploma papală din 1235, citim despre J., arhidiaconul de Telegd care îl reprezenta pe episcopul Ardealului. Localitatea la care se referă nu putea fi Tileagd din Bihor, pentru că aceasta se găsea pe teritoriul episcopiei de Oradea. (...) Din datele de mai târziu, devine clar că arhidiaconatul de Telegd avea ca teritoriu de autoritate scaunele Odorhei, Mureș și Ciuc, pe acesta din urmă încă nu-l ocupaseră secuii. ... Acest grup de secui, venit în Ardeal din Ungaria de Vest, prin Bihor, trăia deci în 1235 într-o organizație bisericească formată deja aici, prin urmare, așezarea ei în centrul Ardealului poate fi imaginată pentru un timp anterior acestui an. Este în coincidență cu acest fapt constatarea arheologiei: cel puțin după mărturia descoperirilor din scaunul Cristur, așezarea secuilor în acest spațiu a avut loc la cotitura secolelor XII-XIII sau la începutul secolului al XIII-lea.

Și ultima știre premergătoare năvălirii tătarilor o avem din anul 1235, în ea se pomenește despre un comite secui (comes et ductor Siculorum). Însă, evenimentul în legătură cu care apare acesta - Bogomer, fiul lui Soboslo - s-a întîmplat în 1228, adică demnitatea de comite secuiesc exista deja pe atunci. Acest document ne îndeamnă și el să considerăm că în anii 1220 numărul secuilor era atât de mare în Ardeal, încât Andraș al II-lea a trebuit să pună în fruntea lor un superior aparte. Paralela cu organizarea sașilor cuprinsă în Andreanum este evidentă. În 1224, regele a predat în grija comitelui de Sibiu o Țară a Sașilor bine circumscrisă și, tot atunci, Țara Secuilor pe cale de a se forma unitate teritorială a dat-o în grija unui comite al secuilor. Miezul acestei unități teritoriale trebuia să fie scaunele Mureș și Odorhei, secuii care au părăsit Pămîntul Sașilor din Ardealul de Sud au ocupat în a doua jumătate a secolului al XIII-lea și începutul secolului al XIV-lea partea cu munți înalți din spatele acestora, asemănătoare unui semicerc, spațiul imediat anterior cu bazine și munți al Carpaților (scaunele Sepsi, Orbai, Kezdi, Ciuc). La vest de scaunul Mureș s-a format spre sfîrșitul secolului al XIII-lea scaunul Arieș în așa fel că deja Iștvan al V-lea, apoi în 1289 regele Laslo al IV-lea au dat secuilor și pămîntul Arieș al cetății Turda. (...) Până la începutul secolului al XIV-lea, popularea scaunului Trei Scaune s-a produs în mare parte a lui, deoarece în 1324, diplomele îi pomenesc pe secui și în Ciucul ocupat mai târziu.”
(trad. Paszka Imre, reviz. text. Mihai Cozma, Szeged, 2004)

#77
Sucre-Bolivar

Sucre-Bolivar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,652
  • Înscris: 06.09.2017
https://blogulluisuc...e-gyula-kristo/

Ionatan, vezi Kristo nu a scris doar despre secui . Posted Image

#78
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Recent Academia Ungară de Științe a pronunțat un fals istoric absolut grosolan, pretinzînd că secuii nu ar fi o minoritate etnică, că nu ar fi o naționalitate distinctă de cea ungară, arătînd din nou că prelucrarea politicianistă a istoriei nu a încetat, ci este în plină floare la Buda Pesta. Luînd ca și criterii exclusiv limba și „cultura”, academicienii politicianiști ai Ungariei au falsificat în modul cel mai grosolan istoria în tentativa lor de avansare mai departe cu procesul ungurizării prin maghiarizare a secuilor, secui despre care se știe și am văzut și pe acest topic că au fost încă de la origine și s-au păstrat până în ziua de azi ca un popor distinct de poporul ungar, chiar dacă la un moment dat au renunțat la limba lor originară și au trecut la ungară după o fază de bilingvism, așa cum spune și istoricul Kristo Gyula, pe care l-am citat mai sus. Practic avem de a face cu prelucrarea politicianisto-naționalistă a istoriei reale a secuilor, în scopul expansiunii națiunii ungare pe teritoriul României și a revendicării de așa-zise autonomii ungare (dar sub denumirea înșelătoare și parșivă, și într-o astfel de situație neîntemeiată, de „autonomie secuiască”) prin intermediul ginții secuiești care este din nou băgată, și ca o fidelă slugă parșivă se bagă din nou în „avangarda” ungară împotriva „dușmanilor”. Fapt interesant este că aceiași secui au între ei pe unii care pretind că totuși secuii ar fi ei înșiși o naționalitate, proclamând un așa-zis Consiliu NAȚIONAL Secuiesc, organism însă care apare ca fiind total în inferioritate la nivel de putere în comparație cu UDMR.

Istoricul Mircea Dogaru a devoalat cu ani în urmă care este mecanismul și scopul acestor manevre ungaro-secuiești, de unde deducem natura ascunsă revanșardă, revizionistă și iredentistă a politicii ungare și hungariste:
Dr. Mircea Dogaru: „(...) Dovadă că, astăzi, ungurii își spun și „maghiari”, în timp ce secuii și ceilalți deznaționalizați care n-au fost niciodată unguri, doar „maghiari”. Iar numele de „ungur”, „Ungaria” și „maghiar” se amestecă într-un carusel amețitor până și în noua lege de maghiarizare care se vrea o „lege a statutului maghiarilor din țările vecine”, mai puțin cele apte de ripostă, ca Austria. Cităm din articolul 6 al Proiectului, care afirmă că scopul noii găselnițe a Budapestei este „asigurarea apartenenței maghiarilor de dincolo de hotare la națiunea ungară pentru propășirea lor pe pământul natal, precum și pentru asigurarea conștiinței lor identitare”. De unde putem înțelege că ungurii din Ungaria dau unora „din afara cetății” numele de „maghiar” și „conștiința identitară” corespunzătoare cu, evident, condiția să rămână pe pământul străin respectiv, care, astfel, devine, ca „natal”, și el parte a națiunii și patriei ... ungare.”

https://www.hirado.h...iunea-maghiara/

#79
Alexandru H.

Alexandru H.

    Parakoimōmenos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,151
  • Înscris: 03.03.2007
Deci e ca la voi, la ardeleni - erati olahi, adica robi ai maghiarilor (adusi ca sa lucrati pamantul ardelenesc in secolele 12-14), iar dupa 1918 ati fost adoptati ca romani dupa ce v-au fugit stapanii...

Posted Image

#80
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016
Dogaru ala e un prost.
"ungur" spun numai romani, de la sinonimul Ungaria = Unguri

Ei spun insa Magyarország si magyar
Nu exista poporul sau natiunea ungara, exista poporul sau natiunea maghiara
Nu exista limba ungara, exista doar limba maghiara.
Secui apartin neamului maghiar, precum moldovenii neamulul roman. That's all
Restul a CanCan romanesc.

#81
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Problema este că istoriografia, și nu doar cea română, te contrazice flagrant, și te asigur că sfidarea matale la adresa istoriografiei nu impresionează pe nimeni care are bun-simț și onestitate în studiu și cercetare. Masa de manevră a falsificatorilor de istorie este spre exemplu dintre aceia care, îndobitociți fiind, au început să considere că românii sînt migrați târziu din Albania, iar unii chiar plănuiau niște atentate teroriste pe undeva prin spațiul intracarpatic.

#82
Alexandru H.

Alexandru H.

    Parakoimōmenos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,151
  • Înscris: 03.03.2007

View PostIochanan, on 20 iulie 2018 - 10:15, said:

Problema este că istoriografia, și nu doar cea română, te contrazice flagrant, și te asigur că sfidarea matale la adresa istoriografiei nu impresionează pe nimeni care are bun-simț și onestitate în studiu și cercetare. Masa de manevră a falsificatorilor de istorie este spre exemplu dintre aceia care, îndobitociți fiind, au început să considere că românii sînt migrați târziu din Albania, iar unii chiar plănuiau niște atentate teroriste pe undeva prin spațiul intracarpatic.

Lasand gluma la o parte, a nega migratiile medievale ale vlahilor inseamna sa le contesti insasi rolul economic si social pe care-l jucau in Balcani. Si mai ignori ceva - felul in care s-a format identitatea romaneasca - o sinteza a mai multor grupuri etnice, intrate treptat in spatiul romanesc (evident, nu neg posibilitatea unor grupuri autohtone existente din timpul migratiilor - numai ca alea sunt mult mai putin documentate decat grupurile din Balcani) si care s-au coalizat, vorba colegului de la Valea Silicoanelor, in niste Romanii dupa model bizantin. Teoria continuitatii e invechita si lipsita de temei stiintific, existand doar ca proptea a nationalismului polemic de secol 19-20 - baza ideologica si demografica a unitatilor politice de la nord de Dunare o formeaza imigrantii din sud.

#83
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Topicul parca era despre secui.

#84
ionelmironescu

ionelmironescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 25.09.2017

View PostAlexandru H., on 20 iulie 2018 - 09:02, said:

Deci e ca la voi, la ardeleni - erati olahi, adica robi ai maghiarilor (adusi ca sa lucrati pamantul ardelenesc in secolele 12-14), iar dupa 1918 ati fost adoptati ca romani dupa ce v-au fugit stapanii...

Posted Image
1. Valahii nu au fost robi nicăieri. Au fost iobagi.Poate nu știi care este diferența.
2. Au existat și iobagi unguri.
3.NU a fost nici un ardelean romin adoptat ca romin. Ei au fost romini ca și alții: moldoveni, olteni.
Observ că nu te poți comcentra cind scrii și de aceea scrii copilării. La acest nivel poți discuta doar cu west point și cu sucre bolivar.

View Postlucifer76, on 20 iulie 2018 - 18:25, said:

Topicul parca era despre secui.
Secuii sint in cea mai mare parte romini maghiarizați. Acolo sint și azi sate de romini care nu mai cunosc limba romină dar au conștiință rominească pt faptul că ei sint ortodocși. Pe YouTube am văzut un sat in care singurul vorbitor de romină era preotul. E o probă clară de maghiarizare.
Secuii aduși in regiunea HarCov in evul mediu au fost acolo minoritari. Alții nu au mai venit. Numărul secuilor s-a mărit prin maghiarizarea rominilor de acolo. Cei care au luat altă religie și limba maghiară au pierdut conștiința națională rominească și azi afirmă că ei sint unguri dintotdeauna.

View PostIochanan, on 20 iulie 2018 - 10:15, said:

Problema este că istoriografia, și nu doar cea română, te contrazice flagrant, și te asigur că sfidarea matale la adresa istoriografiei nu impresionează pe nimeni care are bun-simț și onestitate în studiu și cercetare.
Am constatat că la unguri nu există onestitate, mai precis este extrem de rară. Ungurii, toți aproape, ne urăsc. Am avut experiențe personale. Nu vorbesc din auzite.

Edited by lucifer76, 21 July 2018 - 03:10.


#85
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016

View PostWestPoint, on 20 iulie 2018 - 10:07, said:

Dogaru ala e un prost.
"ungur" spun numai romani, de la sinonimul Ungaria = Unguri

Ei spun insa MagyarorszĂĄg si magyar
Nu exista poporul sau natiunea ungara, exista poporul sau natiunea maghiara
Nu exista limba ungara, exista doar limba maghiara.
Secui apartin neamului maghiar, precum moldovenii neamulul roman. That's all
Restul a CanCan romanesc.

Ungur spun numai romanii. Romanii si restul planetei. Ar fii cazul sa termini cu prosteala.

#86
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016
Exact, la fel ca si la germani. Toata lumea ii numeste germani, ei se numesc nu "germanen" ci deutsche

#87
ionelmironescu

ionelmironescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 25.09.2017

View PostWestPoint, on 20 iulie 2018 - 10:07, said:

Dogaru ala e un prost.
"ungur" spun numai romani, de la sinonimul Ungaria = Unguri

Ei spun insa Magyarország si magyar
Nu exista poporul sau natiunea ungara, exista poporul sau natiunea maghiara
Nu exista limba ungara, exista doar limba maghiara.
Secui apartin neamului maghiar, precum moldovenii neamulul roman. That's all
Restul a CanCan romanesc.
In acest caz nu Dogaru e prostul.
Ungur nu spun numai rominii! Hungary e mumele Ungariei pe englezește de ex.  Cel francez e asemănător. Se pronunță ONGRI, cu accent pe GRI, deci ce spui tu nu este adevărat, adică ești un incult care te dai mare pe aici. La noi numele oficial al ungariei in trecut a fost R.P. Ungară, nu a fost R P Maghiară!
Așa că ce spui tu că...nu există limba ungară e o prostie.
Nu e cazul să ne inveți tu pe noi rominește.
Ungur și maghiar sint in rominește sinonime.
Limba ungurească și limba maghiară sint expresii identice.
Incearcă să te abții să mai dai rominilor lecții de cum să spună pe rominește!Posted Image

Edited by ionelmironescu, 21 July 2018 - 17:19.


#88
ionelmironescu

ionelmironescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 25.09.2017

View PostIochanan, on 20 iulie 2018 - 07:13, said:

Recent Academia Ungară de Științe a pronunțat un fals istoric absolut grosolan, pretinzînd că secuii nu ar fi o minoritate etnică, că nu ar fi o naționalitate distinctă de cea ungară, arătînd din nou că prelucrarea politicianistă a istoriei nu a încetat, ci este în plină floare la Buda Pesta
Te avinți cam tare cu tirada asta. Nu există secui. Toți vorbesc ungurește și se declară unguri. Dacă ei spun că sint unguri, tu spui că sint secui.

Te contrazici singur in postarea 74, unde arăți că secuii sint veniți din mai multe locuri și că vorbeau pe atunci cu toții ungurește.

#89
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016
@ionelmironescu

Quote

limba ungară
Incult esti tu si vei muri tot asa.
Am spus ca ungur spun numai romanii si altii care habar nu au.
Regatul Ungar nu mai exista demult, exista Magyarország si magyar.
La fel, se spune german, dar ei spun "deutsch". Ai trait 40 de ani in Germania si nu ai invatat nici macar atit.

Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel,
Nyújts feléje védő kart,
Ha küzd ellenséggel;
Bal sors akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbűnhődte már e nép
A múltat s jövendőt!


Das Lied der Germanen Deutschen

Edited by WestPoint, 21 July 2018 - 17:49.


#90
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011

View Postionelmironescu, on 21 iulie 2018 - 17:36, said:

Te avinți cam tare cu tirada asta. Nu există secui. Toți vorbesc ungurește și se declară unguri. Dacă ei spun că sint unguri, tu spui că sint secui.

Te contrazici singur in postarea 74, unde arăți că secuii sint veniți din mai multe locuri și că vorbeau pe atunci cu toții ungurește.
Dacă citeai și citatul pe care l-am dat la postarea #67 ai fi văzut că lucrurile stau altfel.
Și era numai cu o pagină în urmă, peste care probabil că ai trecut așa în stil rumânesc.
Dau încă o dată citatul aici, să nu te mai obosești să treci până pe cealaltă pagină:

Kristo Gyula: „Răspunsul la întrebarea de unde au venit secuii în Bazinul Carpatic poate fi desprins numai din cercetarea istoriei străvechi și a originii secuilor. Din partea mea, eu am răspuns că strămoșii secuilor, la origine de limbă turcică, au pornit din Asia Centrală, de unde, atingînd Cazaria din regiunea Caucazului, au ajuns la bulgarii de lângă Volga, apoi, ca tovarăși de drum ai ungurilor, au venit de acolo și ei în Bazinul Carpatic. Din punctul de vedere al Ardealului, este important să hotărîm doar în problema că din care părți ale Bazinului Carpatic și când au venit secuii în Ardeal, deoarece azi știm cu siguranță deplină că secuii nu pot fi considerați populație băștinașă în Ardeal. Dat fiind că secuii erau un popor de nomazi călăreți, încă de la alăturarea lor în secolul al IX-lea la unguri, erau tratați de aceștia - într-o vreme ca parte a unei organizații numite sintetic „kavari” - ca trupă de oaste auxiliară, de aceea, în secolele X-XII au trăit la marginile Bazinului Carpatic. În izvoarele din Ungaria secolelor XIII-XIV se găsesc date despre câte un grup al secuilor în comitatele Sopron, Zala, Baranya, respectiv Ugocea, Szabolcz și Bihar. Din această împrejurare se poate deduce că îndeplineau serviciu de pază la marginile apusene și răsăritene ale teritoriului de sălașe al ungurilor în Bazinul Carpatic, pe când la nord și la sud același serviciu era îndeplinit de alte grupuri ale kavarilor.

„În viața secuilor din Bazinul Carpatic, secolul al XI-lea a adus schimbări destul de importante. În secolul al XI-lea, secuii - față de alți bulgari de pe Volga, care au trecut la credința islamică - au rămas păgâni, după aceea, în secolul al XI-lea, părțile lor ajunse în Bazinul Carpatic și-au părăsit păgânismul și, împreună cu ungurii, au preluat creștinismul. În secolul acesta, au trecut printr-o fază de bilingvism, după care au trăit și faza schimbului de limbă, devenind pe deplin unilingvi, populație de limbă maghiară. Organizația de oști din populația auxiliară numită sintetic kavar, încă în secolul al X-lea existentă, a dispărut, cu toate că statul ungar de tip european constituit din timpul regelui Iștvan continua să-și organizeze apărarea granițelor pe bază etnică. Cadrul organizării noi din secolul al X-lea era asigurat de comitatele de graniță (comiți de cetăți de graniță), care însemna în sens social o oarecare siguranță și situație excepțională pentru populația lor. În fond, secuimea se compunea din elemente libere și și-au păstrat independența și în cadrul comitatelor de graniță. Trăiau în societate gentilică, în condiții în care din punct de vedere militar respectau ordinele superiorilor, dar, altfel, trăiau după regulile strămoșești ale gintei structurate pe bază generică, rezolvîndu-și treburile în cadrul acestor forme. Situația lor de periferie, de la granițe, cu avantaje comerciale și de obținere a prăzii din participarea la acțiunile militare ale regelui, a amînat desfășurarea rapidă a procesului de structurare socială a lor și i-a ajutat să-și mențină situația juridică și economică solidă.”
(trad. Paszka Imre, reviz. text. Mihai Cozma, Szeged, 2004)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate