Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
PFA-Taxe 2016
#1
Posted 09 December 2015 - 17:38
Salut,
Mi s-a oferit posibilitatea sa ma angajez prin PFA. Salariul pe care mi l-a propus firma este de 2.000 RON pe luna. Vreau sa stiu, tinand cont de prevederile din noul cod fiscal, cat o sa trebuiasca sa platesc la stat taxe ? Adica cu cati bani o sa raman din 2.000 dupa ce platesc toate taxele. Totodata, PFA va fi inregistrat la adresa parintilor mei, unde locuiesc si eu, exista riscul sa creasca impozitul de 20ori asa cum am vazut pe alte site-uri ?? Tin sa precizez ca activitatea nu se va desfasura in locuinta ci la sediul firmei respective. Va multumesc. |
#2
Posted 09 December 2015 - 17:46
- impozit 16%;
- sanatate 5.5%; - pensii 10.5% Daca pui locul activitatii la alta adresa atunci nu are treaba impozitul cu locuinta parintilor ci cu locul in cauza. |
#3
Posted 09 December 2015 - 17:52
banuiesc ca e ceva pe IT si atunci ai norma de venit. Adica taxele de mai sus se aplica la acea norma, nu la venitul tau real (mai mare sau mai mic). Interseaza-te.
Oricum, tu ar trebui sa ceri firmei sa-ti plateasca aceste taxe. Deci sa-ti dea 2000 lei + 32% ca sa platesti taxele. Ei ies oricum in castig, pentru ca pentru un salariu de 2000 lei pe contract ar trebui sa plateasca 3400 lei cu toate taxele si impozitele. Deci 2640 e parfum pentru ei. Desigur, toate socotelile astea pica daca vei avea de plata impozitul ala gigantic pe sediul social. Edited by Michidoo, 09 December 2015 - 17:53. |
#4
Posted 09 December 2015 - 17:52
contabil si impozit marit pentru sediu in functie de orasul in care locuiesti.
|
#5
Posted 09 December 2015 - 17:53
Faza cu PFA nu mai are nici un "farmec" din 1 ianuarie 2016.
Daca iti plateste net 2000 lei, o sa ramai cu salariul minim pe ec cand tragi linie. |
#6
Posted 09 December 2015 - 17:55
mai nou se baga pe PFA complet si salarii de sub 1400 lei net ? saracie mare, nu te incurca, shaormariicastiga mai mult
Edited by OmulLLORT, 09 December 2015 - 17:55. |
#7
Posted 09 December 2015 - 18:14
Michidoo, on 09 decembrie 2015 - 17:52, said:
banuiesc ca e ceva pe IT si atunci ai norma de venit. Adica taxele de mai sus se aplica la acea norma, nu la venitul tau real (mai mare sau mai mic). Interseaza-te. Oricum, tu ar trebui sa ceri firmei sa-ti plateasca aceste taxe. Deci sa-ti dea 2000 lei + 32% ca sa platesti taxele. Ei ies oricum in castig, pentru ca pentru un salariu de 2000 lei pe contract ar trebui sa plateasca 3400 lei cu toate taxele si impozitele. Deci 2640 e parfum pentru ei. Desigur, toate socotelile astea pica daca vei avea de plata impozitul ala gigantic pe sediul social. Salut si mersi de raspuns. Informatiile mele despre contabilitate sunt echivalente cu zero deoarece nu am avut niciodata tangente cu acest domeniu. Da, este vorba despre IT. Am vazut ca la mine in oras norma de venit pe anul acesta a fost in jur de 12.000 pentru IT. Asta inseamna ca respectivele taxe mi se vor aplica o singura data pe an avand ca reper respectiva suma indiferent de cat castig ? Imi cer scuze daca este reclama, dar am gasit site-ul acesta: http://www.lacontabi...-taxele-anuale/ si daca pun acolo suma de 12.000 imi apare de plata aproximativ 5941. Totusi ma gandesc ca la 2.000 x 12 = 24.000 sa platesti aproximativ 6.000 nu este chiar asa rau. Stiu ca cel mai bine era cu contract de munca, dar din pacate sunt "obligat" de situatie sa accept PFA-ul. Totusi cea mai mare nelamurire este cea referitoare la impozitul pe proprietate. Eu nu o sa efectuez activitea in casa in care locuiesc, ea se va desfasura la sediul firmei respective. E posibil sa ma trezesc cu un impozit enorm ? Am fost la finante, dar cei de acolo nu mi-au oferit niciun fel de informatie concreta apeland la scuza :"nici noi nu stim cum va fi". Va multumesc inca o data. Edited by jeav12, 09 December 2015 - 18:17. |
#8
Posted 09 December 2015 - 18:18
Procentele se aplica la norma daca te incadrezi in acele CAEN-uri.
In codul fiscal ai conditiile privitoare la impozitul pe cladiri: https://static.anaf....7_2015.htm#T9C2 Edited by neagu_laurentiu, 09 December 2015 - 18:26. |
#9
Posted 09 December 2015 - 18:18
ai cautat in alte parte? am exemple de firme celebre care "angajau" in felul asta si au disparut.
|
#10
Posted 09 December 2015 - 18:39
neagu_laurentiu, on 09 decembrie 2015 - 18:18, said:
Procentele se aplica la norma daca te incadrezi in acele CAEN-uri. In codul fiscal ai conditiile privitoare la impozitul pe cladiri: https://static.anaf....7_2015.htm#T9C2 Va multumesc pentru toate informatiile. Din ce am citit acolo in cazul meu se va aplica Quote ART. 459 - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art. 458. (2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457. (3) Dacă suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, se aplică următoarele reguli: a) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457; în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458. Eu cred ca intru in categoria (2). andreim77, on 09 decembrie 2015 - 18:18, said:
ai cautat in alte parte? am exemple de firme celebre care "angajau" in felul asta si au disparut. Din pacate orasul in care sunt nu prea dispune de foarte multe locuri de munca in acest domeniu, singurele locuri pe care le-am gasit erau cele de operator introducere date, in care salariul era chiar minim pe economie. Daca inchid pfa-ul dupa 6-8 luni taxele raman la fel ca cele calculate pe intreg anul sau e posibil sa platesc mai putin ? Ca un mic offtopic: E prima oara cand am de-a face cu institutile/legile statului si va zic sincer ca am innebunit cand am vazut ca cei de la finante imi ziceau " o sa traim si o sa vedem", "nici noi nu stim". Va multumesc mult tuturor pentru toate informatiile oferite . Edited by jeav12, 09 December 2015 - 18:42. |
|
#11
Posted 09 December 2015 - 18:46
http://static.anaf.r...27_2015.htm#A69
(5) În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate independentă, care generează venituri din activităţi independente, altele decât venituri din profesii liberale şi din drepturi de proprietate intelectuală, definite la art. 67, pe perioade mai mici decât anul calendaristic, norma de venit aferentă acelei activităţi se corectează astfel încât să reflecte perioada de an calendaristic în care a fost desfăşurată activitatea respectivă. |
#12
Posted 10 December 2015 - 12:30
jeav12, on 09 decembrie 2015 - 18:39, said:
Ca un mic offtopic: E prima oara cand am de-a face cu institutile/legile statului si va zic sincer ca am innebunit cand am vazut ca cei de la finante imi ziceau " o sa traim si o sa vedem", "nici noi nu stim". |
#13
Posted 11 December 2015 - 21:12
Salut,
Dupa lungi discutii cu firma, mi-au propus un venit mai mare si in acelasi timp mi-au zis ca ei pot sa plateasca aceste taxe in locul meu. Adica ei o sa-mi dea un brut de 3.000 ron, din care o sa-mi scada taxele ( pe care le platesc ei ) si eu raman cu restul. Intrebarea mea este, e posibil/legal ca ei sa plateasca taxele ce imi revin mie astfel incat sa nu ma mai plimb eu cu hartii pe la fisc ? Edited by jeav12, 11 December 2015 - 21:13. |
#14
Posted 12 December 2015 - 01:38
nu trebuie sa te plimbi pe la fisc. Ai pe site-ul anaf Spatiul Privat Virtual, te inregistrezi acolo si iti completezi online declaratiile. Plata poti sa o faci direct in conturile de la trezorerie. Deci niciun drum la fisc. Ti-as recomanda sa-ti asumi responsabilitatea pentru toata partea fiscala a PFA-ului pentru ca, desi are forma de persoana juridica, tu vei raspunde (si plati) ca persoana fizica. Deci cred ca e in interesul tau sa-ti tii contabilitatea si sa stii ce se declara in numele tau.
Totusi, ai rezolvat problema taxelor, dar nu si a impozitului pe cladire, pe care nu stiu daca ti-l mai platesc ei. Intereseaza-te daca e suficient ca la infiintare sa declari ca nu desfasori activitate economica la sediul social. |
#15
Posted 14 December 2015 - 19:03
Am o nelamurire , PFA are sediu social sau sediu profesional ? Am vazut ca pe internet lumea se refera la sediul PFA ori ca Social ori ca Profesional.
Si atunci cand completez actele pentru inregistrare eu ce calitate am: persoana fizica, fondator, titular ? E prima oara cand am ma izbesc de atat de multe acte si de domeniul acesta. Edited by jeav12, 14 December 2015 - 19:06. |
|
#16
Posted 15 December 2015 - 18:41
o persoana juridica (fie ca e SRL, PFA, ONG) trebuie sa aiba un sediu social, adica locul acela unde te pot gasi autoritatile, fie ca te viziteaza pentru controale, fie ca iti transmit corespondenta. Punctul de lucru este locul unde iti desfasori activitatea propriu-zis.
Acum, PFA-ul are un statut cam jumi-juma, daca ma intrebi pe mine. Adica sigur, esti persoana juridica, ai numar la Registrul Comertului, certificat fiscal etc, dar cand te duci la fisc sa-ti platesti taxele nu te primesc la firme (unde e si coada mai mica, sau deloc), ci trebuie sa stai la coada cu persoanele fizice. Iar cand te identifica, nu o fac dupa CUI, ci dupa CNP. Adica e ca si cand esti o persoana fizica ce declara anumite venituri, doar ca in calitate de PFA ti se impune o anumita organizare contabila. La acte completeaza persoana fizica. Fondator e pentru ONG-uri, titular habar n-am, asociat pentru SRL...Vezi ca e birou de informare la Registrul comertului, te pot ajuta cu acte. Contra cost, desigur. Dar, sincer, avand in vedere ca infiintezi PFA-ul pentru un singur scop, firma ar trebui sa se ocupe de infiintare sau cel putin sa-ti plateasca taxele. Eu ti-am mai zis si repet: ai rezolvat problema impozitului pe cladire? Daca te arunci cu capul inainte, atata timp cat lucrurile nu sunt clarificate, s-ar putea sa iesi in pierdere. |
#17
Posted 16 December 2015 - 14:29
Michidoo, on 15 decembrie 2015 - 18:41, said:
o persoana juridica (fie ca e SRL, PFA, ONG) trebuie sa aiba un sediu social, adica locul acela unde te pot gasi autoritatile, fie ca te viziteaza pentru controale, fie ca iti transmit corespondenta. Punctul de lucru este locul unde iti desfasori activitatea propriu-zis. Acum, PFA-ul are un statut cam jumi-juma, daca ma intrebi pe mine. Adica sigur, esti persoana juridica, ai numar la Registrul Comertului, certificat fiscal etc, dar cand te duci la fisc sa-ti platesti taxele nu te primesc la firme (unde e si coada mai mica, sau deloc), ci trebuie sa stai la coada cu persoanele fizice. Iar cand te identifica, nu o fac dupa CUI, ci dupa CNP. Adica e ca si cand esti o persoana fizica ce declara anumite venituri, doar ca in calitate de PFA ti se impune o anumita organizare contabila. La acte completeaza persoana fizica. Fondator e pentru ONG-uri, titular habar n-am, asociat pentru SRL...Vezi ca e birou de informare la Registrul comertului, te pot ajuta cu acte. Contra cost, desigur. Dar, sincer, avand in vedere ca infiintezi PFA-ul pentru un singur scop, firma ar trebui sa se ocupe de infiintare sau cel putin sa-ti plateasca taxele. Eu ti-am mai zis si repet: ai rezolvat problema impozitului pe cladire? Daca te arunci cu capul inainte, atata timp cat lucrurile nu sunt clarificate, s-ar putea sa iesi in pierdere. Am vorbit la RC si cei de acolo mi-au explicat. Mi-au zis in felul urmator: sa completez hartiile de inregistrare si sa specific ca la sediul social care cica e profesional pentru PFA nu efectuez activitati. Astfel mi-a dat 2 declaratii pe proprie raspundere in care sa precizez acest lucru. Mi-a explicat respectiva doamna de acolo ca impozitul se va calcula ca si pana acum intrucat eu nu desfasor activitatea economica acolo. Mi se pare incredibil cat de multe articole, tot felul de ambiguitati pot exista intr-o lege. Pe formularele respective era o chestie sa aleg intre: titular.reprezentant si inca ceva, iar respectiva doamna m-a pus sa desenez un patrat langa ele in care sa precizez "persoana fizica autorizata" si sa-l bifez. Am ramas socat cand mi-a zis aia sa desenez un patrat... Maine trebuie sa ma duc sa ridic actele. Am ramas cu un gust destul de amar dupa aceasta prima experienta cu legile din Romania. Va multumesc tuturor pentru ajutor si informatii. Edited by jeav12, 16 December 2015 - 14:30. |
#18
Posted 17 December 2015 - 10:09
hehe, esti abia la inceput. N-ai ajuns inca sa te inregistrezi la fisc. Daca nu-ti angajezi contabil, o sa te-ntrebi cum inregistrezi facturile, cum completezi registrele, declaratiile etc. O sa devii un mic contabil.
Sfatul meu e ca atunci cand te duci la fisc sa soliciti si parola pentru Spatiul Privat Virtual. O sa te scuteasca de multe cozi la fisc (daca o sa lucrezi la propriu la aia, presupun ca nu o sa-ti poti lua o zi libera sa-ti depui declaratiile - si daca-ti iei, incearca sa eviti sa fie ultima zi - eu numai atunci nimeresc iar ultima data am avut placerea sa vad cum 2 cucoane de la coada au cedat nervos si s-au luat de par - la propriu!) Edited by Michidoo, 17 December 2015 - 10:09. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users