izolare corecta mansarda
#1
Posted 14 October 2015 - 11:50
Salutare! Am o mare dilema si problema...trebuie sa-mi izolez acopersul la mansarda....constructorul meu vrea sa puna de la exterior la interior...un strat de polistiren, un strat de vata minerala si iar un strat de polistiren....! Mansarda va fi locuita! E ok? Citisem...tot pe aici...o alta varianta....strat de vata minerala....mai mic decat capriorii cu 2 cm, un alt strat de vata minerala caserata cu aluminiu si apoi gips carton! Sotul meu vrea varianta propusa de constructor....care e mai ok? Pareri...argumente?
|
#2
Posted 14 October 2015 - 12:04
Pune-ti sotul sa citeasca pe aici:
https://www.google.r...ansarda locuita si apoi hotarati. Solutia data de "constructor", nu pare OK. |
#3
Posted 14 October 2015 - 12:34
As fi tare curios daca cineva are ceva impotriva sandwich-ului, pentru ca intamplator, am ajuns in aceasi situatie. Cand am cumparat am avut (de la exterior la interior) aplicat pe lemn 5 cm de polistiren expandat + 10 cm de vata. Eu am adaugat, peste, 5 cm de polistiren expandat pe care l-am izolat contra vaporilor cu polistiren extrudat de 10 cm. Anul asta este primul an, prima iarna, nu am constatat inca probleme. ...insa am constatat o mare imbunatatire a izolarii fonice....termic, inca nu stiu ce sa spun, astept iarna...si inca nu am terminat de izolat peste tot, sunt abia la 25% din suprafata totala (doar o camera). Dar chiar si asa, masurat, constat o diferenta de un grad intre spatiul nou izolat si cel cu vechea izolatie. Ce ziceti? Vreo parere?
Edited by MembruAnonim, 14 October 2015 - 12:39. |
#4
Posted 14 October 2015 - 12:56
Nu se pune polistiren pe dinauntrul casei, mai ales in pod.
Risc de incendiu, condens, mucegai, nu umple bine golurile pe scurt naspa. Pune doar vata. primul strat vertical intre capriori (capriori de 12-13 vata de 10, tragi sarme orizontale sa tina statul), al doilea orizontal inca 10 cm si daca vrei sa exagerezi inca un strat de 5-10 vertical. Recomand sa iei vata buna buna (lambda 0.034 sau mai mic). Cu 20 cm ajungi la R aproape de 6, peste 5 cat e norma acum. Echivalent cu o vata cu lambda 0.042 de 25 cm dar cu 20 cm de 0.034 iesi mult mai ieftin decat cu 25 cm de 0.042. lar stratul de 10 e mai usor de facut structura de metal pentru rigips ca folosesti pe capriori bride normale de 10 cm si nici nu iti ia asa mult din spatiul interior. Iei vata fara aluminiu si folia de aluminiu din rola peste, ai mult mai putine imbinari si sanse mai mici sa tot gauresti folia - si le lipesti cu banda de aluminiu. Edited by Oxigen1234, 14 October 2015 - 12:59. |
#5
Posted 14 October 2015 - 13:54
Nu se pune polistiren din motivele expuse de oxigen + ca polistirenul se imbiba cu apa si se face mai greu , ingheata iar din cauza ciclurilor inghet-dezghet se face varza ! 20 cm de vata bazaltica cu folie in acoperis .Tavanul e drept sau in ape dupa forma acoperisului ? Daca e drept se mai pot baga 10 cm de bazaltica+folie in rigips !
|
#6
Posted 14 October 2015 - 14:17
Eu as avea mari dubii cu un constructor care vine cu asa idei.
Ce acoperis ai? Tabla sau tigla? Iti spun ce am pus eu, de la exterior la interior: Quote
Straturile sunt: - tigla - membrana impermeabila - astereala de lemn - vata minerala 25 cm (10 cm f densi si 15 mai putin densi), cu folie de aluminiu - folie dubla cu bule (Aluflex) - rigips. Problema cu mansardele este ca sunt friguroase, si toata casa sufera de lipsa izolatiei. Al preferat sa dublez capriorii cu profil de Aluminiu, ca sa intre mai multa vata. Edited by Strumfita, 14 October 2015 - 14:20. |
#7
Posted 14 October 2015 - 14:30
Strumfita, on 14 octombrie 2015 - 14:17, said:
Eu as avea mari dubii cu un constructor care vine cu asa idei. Ce acoperis ai? Tabla sau tigla? Iti spun ce am pus eu, de la exterior la interior: Problema cu mansardele este ca sunt friguroase, si toata casa sufera de lipsa izolatiei. Al preferat sa dublez capriorii cu profil de Aluminiu, ca sa intre mai multa vata. |
#8
Posted 14 October 2015 - 15:04
@Strumfita - vata nu se alege dupa densitate ci dupa parametrii tehnici, in principal "lambda".
Sub nici o forma nu se pune "inghesuita" - la o vata de 10 cm se lasa 10 cm spatiu, ea se "umfla" in cateva zile dupa despachetare. Ca si montaj se pune intai primul strat vertical intre capriori - bazaltica sau minerala nu conteaza, important e cat izoleaza. Apoi neaparat se fixeaza acest strat desi la inceput sta inghesuita intre capriori - in timp o sa cada si va inghesui stratul de sub ea si pe alocuri raman goluri deci punti termice, colturi reci, igrasie. De aceea se pun sarme intre capriori cu cuie. Sub capriori se face o structura metalica pentru rigips prinsa de capriori cu bride de 10-15-20 - depinde cata vata se mai pune in afara de primii 10 cm. Apoi se baga vata si daca sunt mai multe straturi la fiecare se trage sarma sa sustina. Straturile se pun incrucisate, daca primul e vertical - al doilea orizontal, apoi iar vertical. Apoi folia aluminizata (bariera de vapori) si rigipsul, preferabil folia sub structura metalica sa ramana putin aer intre folie si rigips, fara nici o gaura ca intra umezeala in vata. Daca pui folie cu bule (tot aluminizata si ea) nu mai e nevoie de folia simpla, insa tot trebuie grija sa fie lipita impermeabil la imbinari. Foarte importanta este si calitatea foliei anticondens care se pune sub tabla/tigla, adica imediat peste lemn la astereala si care permite iesirea umezelii dar opreste intrarea ei, ca membranele respirante tip goretex din hainele impermeabile. Edited by Oxigen1234, 14 October 2015 - 15:11. |
#9
Posted 23 October 2015 - 21:20
Eu am pus trei straturi de vata bazaltica de 10 cm fiecare (30 cm grosime la final).
Structura e astfel -tabla tip lindab -folie anticondens -scandura -vata -folie aluminiu (rola de 50m lipita intre ele cu banda adeziva tot din aluminiu) -rigips Ca sa intre cei 30 cm de vata am folosit in loc de capriori dulapi de 30 cm latime si 7 cm grosime pusi pe cant |
#10
Posted 23 October 2015 - 22:52
eu nu inteleg cum ramane folia anticondens negaurita cand se fixeaza rigips-ul prin ea....
|
|
#11
Posted 23 October 2015 - 23:09
Ma gandeam si eu la aspect...pana la urma rezultatul conteaza, adica sa nu treaca vaporii de apa.
Cum faci asta, respectand si recomandarea : Quote preferabil folia sub structura metalica sa ramana putin aer intre folie si rigips Etansezi gaurile prin care trec suruburile. Cum? Cu un distantier sina....de exemplu. Vei avea : profil / bariera de vapori / distantier / rigips. Distantierul poate sa fie chiar o fasie de rigips lata si lunga cat profilul...sau polistiren....astfel se respecta si recomandarea spatiului dintre bariera si rigips. Oricum in mod normal nu cred ca trec vaporii prin gaurile date de suruburi (cu surubul obturand gaura) dar ma gandesc sa nu miste folia aia de la curentii de aer, largindu-se locul de patrundere al suruburilor. Edited by MembruAnonim, 23 October 2015 - 23:11. |
#12
Posted 10 November 2015 - 17:40
Buna ziua,
Aceeasi dilema o am si eu. In atasament am doua variante de izolare: Varianta A - cu izolatia de vata minerala pe langa invelitoare Varianta B - cu izolatia peste placa de beton care desparte acoperisul de mansarda Va rog sa ma lamuriti care dintre acestea este recomandata, avand in vedere ca podul este nelocuit dar doresc sa poata fi utilizat ca depozit (sa nu se incinga prea tare vara). De asemenea, in cazul variantei A, mai este necesara bariera de vapori notat cu (4)? Va multumesc anticipat pentru informatii! Attached Files |
#13
Posted 11 November 2015 - 13:08
Varianta C - se face izolatie un strat sub acoperis si un strat intre mansarda si pod. Asa nici nu se pierde multa caldura din mansarda sa incalzesti podul, nici nu apar temperaturi extreme in pod.
Bariera de vapori trebuie absolut peste tot unde e diferenta de temperatura, recomandabil si intre mansarda si pod, si intre pod si acoperis. Nu trebuie neaparat aluminizata, in fond e o banala folie din polietilena... Edited by Oxigen1234, 11 November 2015 - 13:12. |
#14
Posted 11 November 2015 - 16:15
Multumesc pentru raspunsul prompt, despre astereala ce imi puteti spune?
Daca nu pun, cum rezolv ptoblema ventilatiei de sub folia anticondens? |
#15
Posted 11 November 2015 - 22:53
mo_nroe, on 11 noiembrie 2015 - 16:15, said:
Multumesc pentru raspunsul prompt, despre astereala ce imi puteti spune? Daca nu pun, cum rezolv ptoblema ventilatiei de sub folia anticondens? Prin folia anticondens nu trece nimic (se monteaza pe partea dinspre interior ca sa nu permita patrunderea vaporilor in perete); Bariera de vapori permite migrarea vaporilor de la fata interioara a foliei catre cea exterioara si nu permite patrunderea picaturilor de apa de la exterior spre interior (se monteaza pe fata exterioara a peretelui). Edited by geopalade, 11 November 2015 - 22:54. |
|
#16
Posted 12 November 2015 - 00:09
geopalade, on 11 noiembrie 2015 - 22:53, said:
Daca am inteles bine sint doua tipuri de folii (bariera de vapori si anticondens); Prin folia anticondens nu trece nimic (se monteaza pe partea dinspre interior ca sa nu permita patrunderea vaporilor in perete); Bariera de vapori permite migrarea vaporilor de la fata interioara a foliei catre cea exterioara si nu permite patrunderea picaturilor de apa de la exterior spre interior (se monteaza pe fata exterioara a peretelui). Folia anticondens se monteaza peste astereala, sub invelitoare. Scopul este de a impiedica picaturile de apa formate prin condens sau care ajung sub invelitoare (mici deficiente de montaj, etc) sa ajunga in stratul de termoizolant. Foliile anticondens ceva mai bune au intr-adevar si proprietatea de a permite eventualilor vapori de apa care au ajuns in termoizolant sa poata iesi....asta daca nu condenseaza in interior. Folia bariera de vapori se monteaza in interior, deci pe fata calda a peretelui. Ea impiedica vaporii de apa sa intre in vata si sa condeseze acolo, punctul de roua, in functie de temperaturile exterioara si interiara si de umiditate fiind in interiorul stratului de termoizolant. |
#17
Posted 06 December 2015 - 15:44
Salutare.Am nevoie și eu de puțin ajutor am ajuns la izolarea podului la o casa veche,pod nelocuit care sub grinzi are un rând de scânduri pe care s-a prins trestie și apoi s-a tencuit ulterior am mai aplicat plasă și doua mâini de glet.Între grinzi este un spațiu de aprox. 14 cm unde am zis că pun 15 cm de vată,iar peste grinzi mai pun un rând de rigle de 5 cm perpendiculare și încă un strat de vată de 5 cm,iar deasupra plăci de OSB. Acum întrebarea mea este dacă este corect până aici și unde este indicat să pun bariera de vapori pt. că pe partea de interior nu o mai pot aplica,iar dacă o aplic doar între grinzi se face barieră pe suprafața lor plus că este foarte greu de etanșat. Și a doua problemă este în legatură cu tipul de vată am găsit un model cu caract. mai bune-firmă medie și una cu caract. mai slabe-firmă de renume (nu am dat nume pt că nu vreau să se interpreteze) și nu știu pe care să o aleg sau poate recomandați voi ceva.
|
#18
Posted 07 December 2015 - 09:24
Eu as pune peste "trestie" bariera de vapori/folie de polietilena si peste ea vata. Si peste grinzile vechi macar niste grinzisoare de 10x10 si la vreo 60 cm. sa nu faca burta OSB-ul, plus al 2-lea rand de vata perpendicular. Si as mai pune ceva pluta sau burete PU (care se pune sub parchet) ca bucati intre grinzile vechi si cele 10x10 si pe ele sub OSB ca sa nu scartaie.
Vata am luat cu lambda 0.035 - este sigurul parametru care conteaza, nu numele. Edited by Oxigen1234, 07 December 2015 - 09:26. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users