Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 

Incident vechi, potential extrem de periculos - acum rezolvat

- - - - -
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#19
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,324
  • Înscris: 01.12.2001
Te uiti la stopurile celui din fata ta (te tii la 200m de cel din fata)

#20
crstn

crstn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 05.06.2005

View PostDaian95, on 06 octombrie 2015 - 18:11, said:

Eu am patit cu nebuni care ma orbeau cu farurile si nici macar nu s-au deranjat sa le inchida, in situatii de astea e bine sa tii axul drumului si sa reduci foarte mult viteza.

Mai ramane sa tina si celalalt axul drumului ... si se produc ceva ingerasi

1945

#21
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Adm, de curiozitate, ce experiență în ani și kilometri ai? Am mers pe ceață, pe ninsoare, pe ploaie violentă și știu ce înseamnă lipsă de vizibilitate și ce sentiment de falsă siguranță poate crea. Am văzut accidente mortale în care pietonul a fost lovit de mașină cu 40 km/h, ultima oară de Crăciun, în zonă Brailei când pietonul a decedat dând cu capul de asfalt. Mașină implicată, un Logan, nu avea nici o urmă, șoferul mergea încet fiind ceață+întuneric.

Edited by Bogdansv1, 06 October 2015 - 18:41.


#22
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008
Asa cum spunea si colegul de mai sus Bogdansv1, pe DN-uri circulatia este dificila noaptea, la noi In Romania; sunt in general neiluminate, intalnesti carutasi fara nici o lumina, oameni bauti, animale, tractoare, remorci, atelaje oprite pe dreapta dar care mai ocupa o bucata de banda, soferi care merg cu faza lunga (in general basarabenii practica treaba asta in mare parte), deci da am toate motivele sa circul prudent si sa imi fac griji in privinta deplasarii.

#23
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,552
  • Înscris: 03.04.2013

View PostOctavian_SK, on 06 octombrie 2015 - 18:29, said:

este foarte neclara....din "contrasens" inseamna pe sensul tau de mers in directie contrara sensului de mers;
Ar fi frumos si de apreciat daca ai posta si o sugestie.
Altfel e doar troll. Nu-i bai, nu am probleme din astea. Chiar vreau sa stiu.

View PostBarboso, on 06 octombrie 2015 - 18:37, said:

La o intrebare atat de exacta, nu pot raspunde decat la fel de exact: intre deloc si pana la oprire completa, in afara carosabilului, poate fi orice.
Ai o zi proasta, asa-i?
Erai mai cooperant si intelegator la alte chestii pe subiect - sint convins ca ai inteles ce vreau sa spun.
Deci - ce crezi ca as mai putea zice ca sa fie mai exact.

#24
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Cu toate ca pragraful care cuprindea conduita preventiva a fost scos din contextul legii,nu este rau ca atunci cand consideri ca nu esti in deplina siguranta,sau cand intuiesti un eventual pericol sa reduci viteza pana la limita minima de manevrabilitate in siguranta a masinii.Se poate numi si o conducere defensiva,eu unul consider ca nu dauneaza nimanui sa o aplice.Nu exista o viteza minima obligatorie decat pe sectoarele de drum unde este reglementata prin indicatoare,dar viteza o adaptezi functie de conditiile de trafic,starea carosabilului,conditii meteo,etc.Depinde numai de constiinta si bunul simt al fiecaruia cum aplica toate acestea.

#25
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostBogdansv1, on 06 octombrie 2015 - 18:40, said:

șoferul mergea încet fiind ceață+întuneric.

Ceata+intuneric este una din situatiile cele mai periculoase cand orice om prudent ar trebui sa evite orice deplasare cu masina.

#26
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Cu toate ca pragraful care cuprindea conduita preventiva a fost scos din contextul legii,nu este rau ca atunci cand consideri ca nu esti in deplina siguranta
ei pe dracu? nu cumva ar trebui sa fim noi mai catolici putin decat papa?!?
daca e noapte si de pe contrasex vin sute, zeci, mii de masini, eu zic sa stai acasa... pentru ca sa circuli cu 3km/h doar ca sa fii in siguranta, nu e o solutie... nici pentru tine, nici pentru cei din spatele tau care poate au treaba Posted Image

@viotl
tu n-ai dreptul sa faci galagie, pentru ca esti dator oricum...
titlul nu se reflecta in primul post asa cum ar fi normal si cum ar trebui!!!

@ipopovici11
e grea şofereala... doar pe soare si asfalt uscat ar trebui sa circulam, nu?

Edited by Nero-d, 06 October 2015 - 20:31.


#27
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

View Postipopovici11, on 06 octombrie 2015 - 20:28, said:



Ceata+intuneric este una din situatiile cele mai periculoase cand orice om prudent ar trebui sa evite orice deplasare cu masina.

Hmmmm... este o situație frecventă în această perioadă pe malul Dunării. Și nu cred că se blochează economia pentru asta.

#28
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postviotl, on 06 octombrie 2015 - 19:16, said:

Deci - ce crezi ca as mai putea zice ca sa fie mai exact.
Imprejurarile exacte.  Una e sa mergi in linie dreapta pe DN cu doua benzi largi pe sens, luminat de luna / felinare, altceva e sa mergi cum am mers sambata noapte, pe DJ de cel mult 5 metri latime totala, pe serpentine prin padure.  Una este ca celalalt sa mearga dintr-o rigola-n alta, altceva este sa-l vezi mergand linistit.  Una e sa-ti prajeasca retina cu xenon AM ce vaneaza avioane, altceva este sa aiba farurile reglate.  Una e sa fiti doar voi doi pe drum, altceva este sa fiti in doua coloane bara la bara.  Etc...

"Intilnirea cu un alt vehicul" poate fi cu unul ce vine din sens opus sau cu unul ce-ti iese in fata (sau direct in portiera) de pe-un drum lateral (sau chiar si ajungerea lui din urma, ori un vehicul stationat), "pe drum drept" poate fi vorba despre asfalt bun sau despre linie dreapta, "cu vizibilitate buna" poate insemna ca nu era nimic sa-ti obstructioneze vederea, dar era bezna, sau ca era luna plina ori felinare de puteai merge (nu c-as recomanda) si fara faruri.

Edited by Barboso, 06 October 2015 - 20:32.


#29
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
@Adm, cred sincer ca ai postat in gluma. Nu poti sustine serios asa ceva.



Conduceam intr-o noapte, eu la volan bineinteles si taicamiu in dreapta. Iesisem din Urziceni si ma indreptam spre Cilibia. Cei din zona, stiu drumul.
Ploua, destul de tare. Aveam o Dacia 1410 si mergeam in afara localitatii cam cu 140km/h. La un moment dat, venea o masina din fata si bineinteles ca farurile respectivului, pe ploaie, orbeau destul de tare.
Am franat, instinctiv. De obicei, nu franam, cum zice Adm intr-un post anterior. Am incetinit destul de mult si dupa ce trece cel de pe contrasens, in fata noastra, o minunata ditamai caruta cu paie. Aproape am oprit pe loc ca se deplasa foarte incet, am depasit-o.

Taicamiu, se uita la mine si nu-i vine sa creada.
Ma intreaba: ai vazut-o?
Zic, nu.
Si atunci, de ce ai franat?
Zic, instinctiv, am simtit ca e ceva acolo, chiar daca, nu se vedea nimic nici macar inainte sa ma orbeasca cel de pe contrasens.

Asa ca, uneori, daca nu exista instinctul, e bine sa existe preventia.
Altfel, risti sa dai peste paiele omului si la viteza mare, sa devii pe loc ingeras, sau drac, depinde de ce-ai facut in viata pana atunci :D

#30
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Dar poate ne spune  initiatorul care a fost "potentialul extrem de periculos"?
Ca asa, cred ca toti soferii am avut situatii care se puteau sfarsi nasol, dar am avut noroc.

View PostBogdansv1, on 06 octombrie 2015 - 20:30, said:

Hmmmm... este o situație frecventă în această perioadă pe malul Dunării. Și nu cred că se blochează economia pentru asta.

Pai transportul de marfa n-are incotro, eu vorbeam de soferii obisnuiti. Eu cel putin refuz sa conduc pe ceata+noapte. Cred ca e singurul caz , in afara de cel in care ninge abundent si se inchid oricum drumurile. Dar si pe ala l-as prefera in loc de noapte+ceata.

Edited by ipopovici11, 06 October 2015 - 20:36.


#31
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Ce va mai place sa exagerati!
Adica ai Dacia 1410, ploua si ai incetinit in curba, cand aveai 140 km/h?

Esti nebun? Puteai sa decolezi!

Sa nu uitam ca initiatorul spune vizibilitate buna, nu zice nimic de ploaie sau curbe!
Zice: noapte si drum drept!!!!

Deja topicul devine clasica lupta intre "mai catolici decat Papa" vs restul lumii!

#32
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostAdm, on 06 octombrie 2015 - 20:35, said:

Ce va mai place sa exagerati!
Adica ai Dacia 1410, ploua si ai incetinit in curba, cand aveai 140 km/h?


Prinde Dacia 1410 viteza asta?

#33
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
F greu, pe 3 km si cu garnitura de chiuloasa arsa!

#34
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

View Postipopovici11, on 06 octombrie 2015 - 20:36, said:


Prinde Dacia 1410 viteza asta?
La vale și barabula prinde viteză asta.

Pentru Adm, aștept răspunsurile la întrebările mele.
Caz pățit de un coleg acum ceva ani pe drumul dintre Brașov și Târgu Mures. Noapte, drum drept prin pădure. La un moment dat s-a trezit că o căprioară iese în viteză si-i intră în geamul lateral spate.
Poate părea exagerat dar să mutăm întâmplarea la câmpie tot pe noapte și drum drept când vine un câine de vreo 40 kg pe neașteptate. Din reflex, tragi de volan și iei capul de pod! De asta spuneam că limitarea câmpului vizual oferă un FALS sentiment de siguranță. Viteza poate duce la consecințe dramatice. Vedeți în topicul principal de accidente cum o șoferiță din Bacău a spulberat o căruță și a omorât 4 sau 5 oameni. Cred că a gândit la fel ca Adm, are vizibilitate și mașină puternică, nu trebuie să reducă viteza.

Edited by Bogdansv1, 06 October 2015 - 20:53.


#35
AlinAraboaie

AlinAraboaie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 25.09.2015
Tot n-am inteles despre ce e topicul....

#36
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

View PostAlinAraboaie, on 06 octombrie 2015 - 20:54, said:

Tot n-am inteles despre ce e topicul....
Nu ești singurul și nefiind clar, putem crea scenarii multiple cum s-a și întâmplat, de altfel.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate