![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Tesla Model X
Last Updated: Mar 14 2020 18:24, Started by
t-balt
, Oct 02 2015 11:19
·
0

#55
Posted 06 October 2015 - 10:23

#58
Posted 06 October 2015 - 10:30

Esti sigur? Adica avem precizie de 3 zecimale? Sa zicem 2 tone, inseamna 50% din greutatea combustibilului ars, oare asa e? Benzina cat emite?
Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 10:31. |
#59
Posted 06 October 2015 - 10:44

daca nu-ti place cu virgula ai 2536 de kg
![]() probabil ca din 4800 kg (sic!) de motorina si nu-stiu-si-nu-ma-intereseaza-cate kg de aer, prin combustie, rezulta 2500 kg de deseuri. Oricum, nici macar nu mi se pare relevant punctul de vedere ecologist in momentul de fata. Ceea ce mi se pare relevant este faptul ca a aparut o alternativa viabila, pentru unii, la transportul bazat pe combustibili fosili. Si o consider asemanatoare alternativelor din sistemele de operare pe calculator. Fiecare cu bune si rele, dar poti alege functie de nevoile personale. De asemenea mi se pare un avantaj tehnologic faptul ca se vor putea, in absenta motorului masiv din fata sau din spate, regandi structurile de rezistenta in particular si in general platforma masinilor. |
#60
Posted 06 October 2015 - 10:47

pai nu e deloc complicat de calculat, pune o medie de 120g/km de emisii CO2, inmultesti cu numarul de km, imparti la 100 si afli cate kg se emite, eventual de e prea mare, mai imparti la 1000 si afli in tone
![]() 120x80.000=9.600.000g CO2 = 9.6t CO2. http://www.servicii-...co2-calculator/ - de aici poti afla cat CO2 emit majoritatea masinilor si de acolo calculezi. Diferentele mai mari tin de nivelul NOx-elor, care sunt mult mai mari la diesel decat benzina. Spre exemplu un Insignia 2.0 cdti 160 CP elimina 124g, iar un 2.0 Turbo doar 24g. http://www.emissions...?page=2&ipp=25 |
#61
Posted 06 October 2015 - 10:58

Spre exemplu un Insignia 2.0 cdti 160 CP elimina 124g, iar un 2.0 Turbo doar 24g. http://www.emissions....?page=2&ipp=25 http://www.emissions...-16v-turbo-20cc http://www.emissions...-17-wheels-20cc Desigur motorul electric este o varianta interesanta, comparat cu cel cu combustie: mic, usor, nu mai ai nevoie de cutie sau transmisie, il legi direct la roata, nu face zgomot prea mare, nu scoate "fum". Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 11:03. |
#64
Posted 06 October 2015 - 11:18

[...]o alternativa viabila, pentru unii, la transportul bazat pe combustibili fosili[...] Alternativa aia o sa fie viabilă când o să înceapă să se implementeze rentabil (și complet nesubvenționat) pe transportul greu, rutier maritim și aerian. Până atunci, sunt doar exerciții pentru un procent minuscul de piață. Dacă vrei să faci o analogie cu sistemele IT, atunci Tesla e un Linux care costă de zece ori cât un Windows... Edited by buntzi, 06 October 2015 - 11:19. |
|
#65
Posted 06 October 2015 - 11:33

In final, tot nu am inteles: va deranjeaza tehnologia sau pretul? Sau gustul usor acrisor?
![]() Am specificat ca este o alternativa pentru unii. Desigur tot pentru aceia care is permit si sa cumpere sclavi pentru litiera, ca tot ne place sa dam exemple aiurea. Ca o mica lectie de istorie: cand a aparut motorul cu aburi, transportul greu se desfasura cu panze sau cu boi sau deloc. Si sunt sigur ca si atunci motorul cu aburi a fost primit cu tot atata entuziasm ca si transportul electric acum doar ca atunci lipsea internetul. Ce noroc ![]() Edited by iladi, 06 October 2015 - 11:36. |
#66
Posted 06 October 2015 - 12:27

Nu mă deranjează nimic în afara etichetei "viabil" pe care i-o pui cu atâta lejeritate. Transportul cu abur a fost viabil deoarece a permis viteze mult mai mari și independența față de condițiile meteo. Propulsia electrică nu oferă suficiente avantaje față de cea cu ardere internă ca sa se califice la capitolul "viabilă". Nimeni nu abordează subiectul noxelor și poluării din procesele tehnologice necesare producerii bateriilor și mutării materialelor dintr-o parte a lumii într-alta.
|
#67
Posted 06 October 2015 - 12:36

Daca privesti punctual (superficial?) da, electricul e perfect cat timp mergi cu el: nu tu zgomot, fum, emisii, simplu, mic. Dar daca iei in calcul autonomia si restul procesului, si deocamdata si pretul de achizitie, putem spune doar ca e de viitor.
Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 12:36. |
#68
Posted 06 October 2015 - 13:20

io nu-s asa bogat ca sa-mi pun problema din pct de vedere a mediului. io-s mai inapoiat. imi pun problema economic.
![]() Edited by Fane, 06 October 2015 - 13:21. |
#69
Posted 06 October 2015 - 13:34

Nu mă deranjează nimic în afara etichetei "viabil" pe care i-o pui cu atâta lejeritate. Transportul cu abur a fost viabil deoarece a permis viteze mult mai mari și independența față de condițiile meteo. Propulsia electrică nu oferă suficiente avantaje față de cea cu ardere internă ca sa se califice la capitolul "viabilă". Nimeni nu abordează subiectul noxelor și poluării din procesele tehnologice necesare producerii bateriilor și mutării materialelor dintr-o parte a lumii într-alta. transportul electric poate oferi independenta fata de resurse fosile. Care poate nu le ai in cantitati suficiente, sau poate se termina. Ca si fapt divers, si petrolul se muta dintr-o parte in alta a lumii. Si repet: este o alternativa viabila ( ![]() PS VIÁBIL, -Ă, viabili, -e, adj. Care prezintă condițiile, calitățile necesare pentru a dura, a se menține, a se dezvolta. [Pr.: vi-a-] – Din fr. viable. Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de blaurb. | Semnalează o greșeală | Permalink |
|
#70
Posted 06 October 2015 - 13:44

Eu cred că doar se înlocuiește dependența de o resursă fosilă cu alta. Poate și propulsia nucleară pentru nave părea viabilă în anii 60 când a apărut, dar uite că 50 de ani mai târziu a rămas în continuare apanajul câtorva unități, portavioane și spărgătoare de gheață.
Iar viabilitatea ar trebui să fie firească, nu impusă. Motoarele cu aburi au dispărut împinse de cele cu ardere internă, deși nu se punea problema de viabilitate atunci, erau deja în culmea progresului. Oare ar trebui să facem un topic în altă parte? Discuția cred că e viabilă ( ![]() Edited by buntzi, 06 October 2015 - 13:55. |
#71
Posted 07 October 2015 - 17:34

Aberatii. E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice. Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele. Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea. Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda. Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit. Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri. Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO. Cam dura analiza asta a ta... ai dreptate pana in momentul in care vom putea cumpara un sedan cu 35.000e, dupa acest moment o sa vezi toate taxi-urile din Europa (si nu numai) adoptand aceasta masina. Tot e ceva daca macar acestea nu vor mai emite noxe in oras... In EU un taxi alearga 250.000km/an, probabil ruleaza trei ani... asta inseamna o economie de combustibil de 50.000e Mi se pare best deal! La acesti bani este absolut fezabil sa folosesti acesta solutie, eu nu am firma de taxi, insa fac 70.000km pe an si ma tenteaza. Nu numai pretul dar si celelalte avantaje ale motorului electric sunt lucruri care trebuiesc luate in calul. S-ar putea ca la acel pret de 35.000e sa nu mai gasesc in piata prea multe optiuni cu putere mai mare. Noi vorbim de motor electric sau de baterii, cine a spus ca a inventat Tesla asa ceva... ?! |
#72
Posted 07 October 2015 - 17:40

Nu numai pretul dar si celelalte avantaje ale motorului electric sunt lucruri care trebuiesc luate in calul. S-ar putea ca la acel pret de 35.000e sa nu mai gasesc in piata prea multe optiuni cu putere mai mare. The Model 3 is likely to cost $55,000 to $60,000, Morgan Stanley said. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users