Tesla Model X

#37
Posted 02 October 2015 - 20:21

pai daca iti cumperi un full electric iti da statul 4000 si ceva de euro momentan(20.000 lei) drept stimulent, la hybride mai putin.
dpmdv nu electric e solutia, problema cu bateriile e importanta, adaugand foarte multe costuri suplimentare, dar teoretic elimina foarte multe ce tine de motor in sine. Faptul ca totul este asezat precum un pat iarasi s-a observat ca ajuta mult la siguranta si stabilitate plus masinile devin mult mai practice. Tehnologia vine cu ceva avantaje, dar la fel de bine cele pe hidrogen sau alte variante care folosesc un rezervor par mult mai eficiente, necesitand timp de alimentare mult mai mici si ar trebui sa fie mai putin poluante. Ramane de vazut ce ne rezerva viitorul, dar pana atunci un hybrid cu motor mare pe benzina suna bine ![]() |
#38
Posted 02 October 2015 - 20:30

Cat mi-a dat statul era fix pretul de rezervare a modelului S.Deci iti acoperi avansul.La casa iti trebuie bransament trifazic ca altfel te manca dracu pana se incarca.O incarcare full te costa undeva maxim 50RON.
Edited by ZIGZAG20, 02 October 2015 - 20:35. |
#39
Posted 02 October 2015 - 21:20

Cam asa arata un battery pack de Tesla S:
[ http://samochodyelektryczne.org/img/tesla_model_s/zoom/tesla_model_s_327.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://files.wizkid057.com/teslapack/update3/2014-09-09%2021.56.46.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cred ca se schimba pe dedesupt in service cand trebuie... [ http://i1346.photobucket.com/albums/p697/IQeditor/Embed_undefloor_battery_pack_zpsbb03f2d6.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by andreic, 02 October 2015 - 21:24. |
#40
Posted 02 October 2015 - 22:28

Cu exceptia designului putin discutabil in fata, masina arata bine, pretul e de speriat, dar daca il compari cu un Q7 sau altceva cu performante similare e in aceeasi liga, usile alea sunt foarte faine, pacat ca nu au pus si in fata asa ceva.
Preferata mea ramane Model S din cauza designului elegant si a pretului mult mai accesibil. |
#41
Posted 02 October 2015 - 23:45

Aberatii.
E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice. Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele. Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea. Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda. Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit. Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri. Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO. |
#42
Posted 03 October 2015 - 00:53

Asa au zis si de Prius si ca va fi o moda trecatoare, exact ca si cu touchscreen-ul la telefon si istoria ne arata ca ne inselam uneori, acum mai toate telefoanele au ecran tactil si din ce in ce mai multi fabricanti incearca si lanseaza modele hibride, masinile electrice inca sunt tabu si mare parte din ce se afla in piata se ridica la nivelul de glume de amateur stand-up comedy
![]() Edited by connectorxp, 03 October 2015 - 00:56. |
#43
Posted 03 October 2015 - 07:45

Aberatii. E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice. Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele. Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea. Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda. Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit. Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri. Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO. Cred că nu înțelegi fenomenul: omul a lansat o alternativă, poate și viabilă, la motorul cu ardere internă. E normal ca prețurile să fie foarte mari acum când tehnologia e la început și producția e mică. Posibil, chiar probabil, ca prețul să scadă în timp. Ca și completare la povestea cu mașina, el și fratele lui au ceva care se numește Solar City, cu care produc energie electrică https://en.wikipedia.../wiki/SolarCity , care alimentează (direct sau indirect) stațiile de încărcare Tesla, apoi mai au un sistem de stocare casnic pentru energia electrică, powerwall http://www.teslamotors.com/powerwall Iar ca fapt divers, a pus patentele Tesla, gratuit, la dispoziția tuturor constructorilor auto (Mercedes și BMW au profitat, deja) Edited by iladi, 03 October 2015 - 07:48. |
#44
Posted 04 October 2015 - 23:06

#45
Posted 05 October 2015 - 00:28

Pai faci peste 400km zilnic? Multi nu fac nici intr-o saptamana. Ar fi o ideie de lasat la incarcat in weekend. Nu știu cum ar fi din Timișoara în Croația, sunt stații de reincarcare? |
#46
Posted 05 October 2015 - 01:00

Vor fi destui care sa o cumpere. Si cine are bani de asa ceva nu o cumpara pentru economia cu combustibilul, sigur mai are una pe langa pentru drumurile lungi.
|
#48
Posted 05 October 2015 - 17:40

tehnologia asta n-o sa fie niciodata pt omul de rand fiindca nu exista suficiente rezerve de litiu pe pamant pt trecerea intregului parc auto pe aceasta tehnologie. asa ca a fost, este si va fi o jucarie pt oameni cu bani. Contrar numelui, o baterie Litium-Ion contine foarte putin litium! Dar sa stii ca nu e greu sa cauti pe net cu ce anume se mananca "litiumul" asta. Dupa terminarea tututor resurselor din pamant, se poate obtine litium din oceane, dar momentan nu este economic. Litium-ul este 100% reciclabil! Alte elemente din bateria litium-ion sunt cele care se pot gasi mai greu. ![]() Is There Enough Lithium to Maintain the Growth of the Lithium-Ion Battery Market? Quote Tesla is expecting to produce 500,000 cars per year by 2020. With an assumed average capacity of 65 kilowatt-hours per vehicle (taking into account both the smaller battery of the expected Model S and the larger batteries like those in the P85 and P85D), 500,000 65-kilowatt-hour batteries per year would require, at about 10 kilograms of lithium per battery, 5 million kilograms (5,000 metric tons) of refined lithium per year. Quote In an act of wild speculation, let’s suggest that the world will see 100 Tesla-size battery production factories by 2040 (or hopefully much sooner). This is enough to produce about 100 million EVs per year, plus a ton of stationary storage (global sales of cars are about 80 million per year, so 100 million a year seems about right when we’re including many years of sales in the future, with a larger global population). If this is the case, and the basic battery requirements don’t change too much, the world would need about 800,000 metric tons of lithium by 2040. And that’s just for battery production and doesn’t include the many other uses of lithium. Quote Can lithium batteries scale up? According to this quick and purely speculative math, the short answer is, with current reserves, not just no, but hell no. With known lithium “resources” at 39.5 million tons, we get about 50 years of supply with 100 Gigafactories, which is a bit more comforting, but still not exactly a viable long-term solution. Sursa: http://www.greentech...m-Ion-Battery-M Si ca idee, odata cu automatizarea completa a masinilor, nu este necesar a se produce acelasi numar de masini electrice egal cu cele pe combustie interna. Se estimeaza ca nu este nevoie decat de 20% din masinile existente in prezent. Eu as renunta cu bucurie sa fac pe maimuta la volan in oras daca as putea apasa pe un buton si sa vina o masina sa ma duca la destinatie. Gandeste-te cat de gol ar fi orasul daca masinile ar fi conduse tot timpul, unde este nevoie si cand este nevoie (ca un serviciu de taxi). Iar pentru cei care isi fac griji ca producerea unei masini electrice + bateria este mai poluanta decat ceea ce conduc ei acum: - un VW Gold 2.0 TDI scoate pe teava in 5 ani (16.000 km/an x 5 = 80.000 km) - 2.536 tone CO2 fara a mai mentiona alte tone de NOx!!! (Asta cand este noua!) http://www.offsetter...ions-calculator http://publications....-5-2014-eng.pdf Chiar crede cineva ca producerea unei baterii poate produce 5.000 de tone (pt 150.000 de km) de CO2 fara a mai pune la socoteala poluarea si energia necesara extractiei de petrol, rafinarea si transportul pana la pompa??? - Liderul pe partea tehnica de la Tesla, JB Straubel, a declarat ca emisiile din procesul de fabricatie a unei masini + baterie sunt rascumparate dupa 1 an de la punerea pe drum a masinii, asta inseamna ca pentru poluarea provocata de un VW Golf de-a lungul vietii se pot produce cel putin 10 masini TESLA cu baterii de 85kwh!!! Tesla Model 3 va avea o baterie mai mica de 50kwh. - o baterie litium-ion se poate recicla intre 80 si 95% in functie de compozitie http://www.lion-eng....Engineering.pdf - pentru cei care tot tipa: "dar carbunele!!!" - Romania are un imens potential al energiei regenerabile! Daca guvernul s-ar mobiliza, Romania ar putea functiona pe 100% energie curata numai din eoliene, hidrocentrale si nucleara, fara a pune potentialul de energie iradiabila (solara) in calcul care este mai bun ca al Germaniei! Germania fiind nr.1 in lume la cantitatea de energie solara instalata, singurul minus pentru noi fiind marimea suprafetei tarii ... In 2013 Romania si-a asigurat necesarul energiei electrice din urmatoarele surse: 1. Non-renewable energy sources: 62.42%, as follows 27.25% - coal 19.61% - nuclear 14.35% - natural gas 0.08% - naphta 1.13% - other conventional sources 2. Renewable energy sources: 37.58%, as follows 27.36% - hydro-energy 8.94% - wind power 0.37% - biomass 0.85% - solar energy 0.05% - other renewable sources Sursa: https://en.wikipedia...ergy_in_Romania Deci, daca e sa adunam sursele nepoluante, avem 37.58% + 19.61% (nucleara) = 57.19% - surse nepoluante Mai departe avem: Quote Wind power in Romania reached in 2014 an installed capacity of 2,954 MW,[1] up from the 14 MW installed capacity in 2009.[2] Romania has the highest wind potential in South Eastern Europe of 14,000 MW. A study of Erste Bank places Romania and especially the Dobrogea Region with Constanţa and Tulcea counties as the second best place in Europe (after Scotland) to construct wind farms due to its large wind potential Sursa: https://en.wikipedia...ower_in_Romania In 2013 - Romania a produs din eoliene 2,599MW (8.94%). Daca potentialul este de 14.000MW, atunci inseamna ca Romania ar putea produce 45% din necesar numai din eoliene! 57.19% + 45% = 102.19% (ne mai ramane si pentru export fara punerea in functiune ale reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda) Pe langa toate astea adaugam si potentialul de energie solara (0.85% capacitate instalata in 2013) dupa cum se vede in imaginea de mai jos. [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/SolarGIS-Solar-map-Europe-en.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cat despre Tesla, isi aminteste cineva cat te mult costau PC-urile cand au aparut? Nu va mai plangeti atata, logic ca sunt scumpe acum, cineva trebuie sa plateasca pentru R&D. Altii platesc, pentru ca voi sa va bucurati in viitor, nu mai fiti asa invidiosi! [ http://media.techeblog.com/images/classics_.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by kriss2005, 05 October 2015 - 18:08. |
#49
Posted 05 October 2015 - 20:19

Cred că nu înțelegi fenomenul: omul a lansat o alternativă Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine. Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic. Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche. Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic. Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!! Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic. |
#50
Posted 05 October 2015 - 20:39

Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine. Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic. Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche. Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic. Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!! Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic. O simpla cautare pe google te-ar face fericit: http://lmgtfy.com/?q... battery weight Battery voltage: 375 V Battery cells: Li-ion Battery weight: 1200 lb/544 kg (85 kWh) 60, 85, 85-performance kWh Acum te rog spune-ne si noua exact impactul ecologic. Sper ca nu doresti sa vina Elon Musk sa-ti spuna personal datele tehnice. |
#51
Posted 05 October 2015 - 21:26

- un VW Gold 2.0 TDI scoate pe teava in 5 ani (16.000 km/an x 5 = 80.000 km) - 2.536 tone CO2 fara a mai mentiona alte tone de NOx!!! (Asta cand este noua!) http://www.offsetter...ions-calculator http://publications....-5-2014-eng.pdf Quote Deci, daca e sa adunam sursele nepoluante, avem 37.58% + 19.61% (nucleara) = 57.19% - surse nepoluante Edited by crokodilu, 05 October 2015 - 21:30. |
#52
Posted 05 October 2015 - 22:09

Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine. Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic. Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche. Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic. Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!! Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic. |
#53
Posted 06 October 2015 - 06:12

Bateriile astea nu sunt la fel cu alea pe care nu te lasă să le iei în avion fără precauții suplimentare pentru că pot să ia foc singure?
Just asking... |
|
#54
Posted 06 October 2015 - 10:10

Cateva cazuri s-au raportat cand masina a luat foc. Insa probabil au proiectat-o sa nu se aprinda asa de repede.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users