Vodafone Spania - țepari care căștigă la experiență și ne bat la tupeu
Last Updated: Oct 21 2015 20:37, Started by
benis
, Sep 21 2015 18:22
·
0
#1
Posted 21 September 2015 - 18:22
Luni (acum 2 săptămâni) cumpăr repede o cartelă de Vodafone Spania cu o opțiune de net, considerând că economisesc niște bani, eu având 4G pe Orange în roaming . Sigur, nu sunt născut ieri și știu că din nefericire internetul nu înseamnă peste tot internet așa că o mai întreb pe vânzătoare dacă toate serviciile vor funcționa. Ea m-a asigurat că toate serviciile vor funcționa fără probleme. Respir astfel ușurat, mai ales că îl aveam pe mine și pe ghid care știa spaniolă. Deși există wifi în multe locuri, totuși prefer să am netul meu 4G, mai rapid și mai rapid. Din nefericire marți constat că internetul funcționează defectuos și mă decid să merg la magazin, că doar e dreptul meu de consumator să beneficiez de garanție la produsele și serviciile achiziționate. Din nefericire pot abia miercuri să ajung la magazin și tot din nefericire doamna de acolo îmi spune că nu are cum să mă ajute și mă trimite la un shop Vodafone. Acolo însă este deschis abia după-masă deci urmează o nouă tură de așteptare. Din fericire după masa spre seară am de făcut o tură în mall-ul în a cărui incintă se află magazinul Vodafone. Urmează, evident, o nouă tură de așteptare de anvergură. Din fericire, așteptarea pare să fi meritat, tânărul fiind dispus să mă ajute, venind chiar el cu inițiativa să deschidă un google translate pe laptopul magazinului, astfel înțelegerea nemaifiind o problemă, mai ales că eu deja mai înțeleg u pic de spaniolă. Tot el apelează pentru mine serviciul Vodafone de consultanță, probabil, unde după o convorbire de lungă durată se ajunge la concluzia că o posibilă soluție ar fi resetarea sistemului. La timpul de așteptare cu repornirea se mai adaugă și timpul de așteptare cu reindexarea aplicațiilor din telefon pentru că am scos din greșeală bateria înainte de a opri telefonul. Consultantul mă previne că dacă nici acum nu merge, nu se poate face nimic și, ghici ce, nu mergea! Bun, bun, dar eu am cumpărat un serviciu și dacă nu se poate asigura funcționarea acestuia, aș dori banii înapoi. Consultantul îmi spune însă că tot ceea ce poate face este să depună o reclamație la Vodafone dar asta va dura iar pentru bani tot ceea ce pot face este să mă adresez magazinului din care am cumpărat cartela și ei vor trata ulterior cu Vodafone. Părea chestia logică într-un fel, în fond, nu? Clienta pe care a preluat-o chiar știa engleză și mi-a tradus. Chiar și dânsa a avut multe probleme cu Vodafone.
Iată-mă astfel întors la magazinul inițial. Doamna nu mai era acolo, era un coleg. O iau din nou de la capăt și de data asta aud alta: Aplicațiile voip nu ar merge și de fapt doamna ar fi trebuit să ne explice acest lucru. Poate așa se explică atitudinea femeii ce ne-a pus pe drumuri, știa ea ce știa. Astfel, el va trimite situația la Vodafone (a făcut copie după bon) dar va trebui să revenim a doua zi pentru a o întâlni pe vânzătoare. Iată-ne reveniți (eu și ghidul) din nou, și ne așteaptă o altă oră la coadă acolo. De data asta însă tipa a devenit mai recalcitrantă, explicându-ne că se declară incompetentă dar nu mincinoasă. Ne-a spus că "nu se garantează funcționarea serviciului". Cu alte cuvinte, avem un personal impertinent care se pișă pe legi și se eschivează de orice răspundere. Evident, nu am văzut banii înapoi, am deschis însă o sesizare pentru protecția consumatorilor la ei. La ei, nici vorbă de e-mail (la noi am rezolvat totul prin e-mail, foarte civilizat). Concluzie: Vodafone Spania sunt niște nemernici fără pereche, lucrează nu nemernici și sunt un fel de stat în stat, nu respectă nici o lege scrisă sau lege a bunului simț. Nici nu e de mirare, spaniolii de fel sunt oameni mai moi și pot fi păcăliți în fel și chip. Oricum, la 15€ 1.2 GB sunt cam de 15 ori mai scumpi ca providerii de la noi. Acuma să nu-mi veniți cu salariile din Spania că în nici un caz nu sunt de 15 ori mai mari ca la noi. |
#2
Posted 21 September 2015 - 18:33
Nu mai ai un topic despre asta? http://forum.softped...terese-incotro/
|
#3
Posted 21 September 2015 - 18:35
Parca toate problemele (telecom.) din lumea asta il cauta doar pe benis.
Ai avut pana acum vreo experienta fara necazuri cu (macar) un operator? |
#4
Posted 21 September 2015 - 18:35
Acela nu este un subiect dedicat. Am deschis un subiect în care se poate discuta în speță despre Vodafone, la cerere.
|
#5
Posted 21 September 2015 - 18:38
benis, on 21 septembrie 2015 - 18:35, said:
Acela nu este un subiect dedicat. Am deschis un subiect în care se poate discuta în speță despre Vodafone, la cerere. Nu putem sa discutam de Vodafone Spania pentru simplu motiv ca nu traim in Spania, deci nu ne putem da cu parerea despre asta, in Romania pentru mine Vodafone functioneaza ireprosabil. Parerea mea este ca te isterizezi prea mult, ia-o ca pe o experienta neplacuta si mergi mai departe, nu cred ca este chiar un capat de tara My 2 cents |
#6
Posted 21 September 2015 - 18:43
Motivul pentru care am deschis subiectul este pentru că în Spania trăiesc mulți români, mulțiu dintr ei prezenți pe forum. Ba chiar am o presimțire că este posibil ca diaspora să aibe o prezență proporțional mai mare pe forum decât cei din țară din motive de informare în special. Evident că nu este deschis pentru românii din România, ci pentru cei din Spania sau cei ce doresc să călătorească acolo. Consider că e normal ca alții să se poată informa să nu cumva să calce pragul infamilor din Spania. Atât!
Edited by benis, 21 September 2015 - 18:45. |
#7
Posted 21 September 2015 - 19:49
La tuenti e 7 euro primul giga si 4 euro restul de giga cati vrei sa iti iei intr-o luna. Se iau pe rand.
|
#8
Posted 21 September 2015 - 20:04
#9
Posted 21 September 2015 - 20:22
Eu pot sa-mi dau cu parerea de Vodafone Spania desi (si in mare masura pentru ca) nu stau acolo. Daca credeti ca benis scrie mult stati putin sa vedeti aici ... desi o sa incerc sa fac foileton ca altfel o sa-mi da lumea report ca fac spam.
PREFATA Spania este "una dintre tarile alea" unde se dau prepay-urile "cu buletinul". Partial probabil din cauza asta preturile sint mai mari (la greci cind s-a introdus circul "cu buletinul" au crescut preturile cu ceva gen 40%) dar relativ nerelevant, te duci in vacanta ce conteaza ca e 10 sau 15 euro. Problema insa e ca multe din magazine nu au SIM-uri, ci doar "credit" (presupun ca nu merita sa faca toate hirtiile pentru 10 euro, e un efort prea mare - in plus probabil ca trebuie sa indeplinesti anumite conditii, daca da dreptul oricarui SRL sa iti inregistreze SIM-uri degeaba le mai inregistrezi ca n-o sa ai nici o incredere in baza aia de date). E ok daca esti in Barcelona sau Valencia dar daca esti pe vreo insula (altminteri binisor populata) cel mai apropiat loc de unde poti cumpara un SIM e la un singur magazin, la 50 km (daca e si ala). A si ca sa puna capac iti trebuie teoretic si NIE/NIF, adica practic rezidenta acolo ca sa iei un SIM (in functie de cit de hamesiti sint aia de la magazin poti sa scapi - sau nu). INTRODUCERE Chestia cu inregistrarea e bineinteles doar un fel de a spune ca o sa gasesti SIM-ul la suprapret, daca te gindesti din timp sa il comanzi de la un intermediar de pe ebay sau din alte anunturi sau daca esti intr-un oras suficient de mare sa poti sa te duci (de obicei simbata) la un flea market unde-i plin de telefoane, cartele si orice altceva. Deci producem un SIM care costa vreo 15 euro cash si are credit mai putin de 10. Cam atit despre oprirea teparilor care vor un SIM anonim, o sa ii coste probabil cu vreo 5 euro mai mult decit la magazin... Acest SIM est desigur ... Vodafone. CAPITLOUL I Este anul 2012. Internetul mobil nu este ceva chiar nou, sintem la a nu stiu cita generatie de iphone (nu ca nu existau smartphone-uri la venirea iphone-ului, de fapt a fost un pas semnificativ inapoi...). Incerc un plan de pe site si din brosura (trebuia de trimis un SMS la un numar), ciuciu - nu se activeaza nici un internet - mi se duc toti aia aproape 10 euro. Cred ca intre timp am mai pus 5 sau 10 euro care s-au dus si aia dar in fine, reusesc sa ajung la un shop. La shop Vodafone in mijlocul lu' Barcelona (parca, poate era Valencia), plin de turisti, aia sint bilingvi in spaniola si un giberish local (astia au mai multe limbi locale ciudate). Adica nu vorbesc altceva, in particular engleza (dar nu numai, mai eram dotati cu ceva limbi prin arsenal, degeaba - trebuia sa ma uit la telenovele). Pina la urma reusesc sa ma inteleg cu una de la telefon - ma transfera intr-un meniu din care pot sa-mi aleg limba ... supriza imi spune robotul (la un volum enorm) ceva de genul "PENTRU LIMBA ROMANA APASA 1" (in romana evident). COOL. Nu aveau engleza ca o paranteza dar ce mai conteaza. Acolo mi se spune ca planul acela pe care tot incercam sa il activez de fapt nu exista si m-am abonat la nu stiu ce joc (desi planul exista atunci si pe site si in pliantul pe care il luasem chiar atunci de la shop). DAR au alte planuri de internet, care nu apar pe nicaieri si poate sa-mi dea un plan saptaminal, cel mai lung de la prepay. Da, in 2012 Vodafone Spain la cartela avea cel mai lung plan: - saptaminal - nu se putea activa de pe net sau cu vreun robot - a si durat mai mult de 24 ore sa-l activeze - nu se putea activa de la sine saptamina urmatoare O alta chestie interesanta: verificatul creditului prin USSD era 11 centi. Plus e o confuzie totala intre preturi cu si fara tva. ... va urma (stati linistiti ca nu va las in 2012). |
#10
Posted 21 September 2015 - 20:30
Spaniolii sunt cei mai mari tepari ......... latini ..... un fel de tigani
Edited by hightech-sys, 21 September 2015 - 20:33. |
|
#11
Posted 21 September 2015 - 21:15
Capitolul II (urmare de la http://forum.softped.../#entry17892867 )
Tot 2012, ceva mai incolo. Intre timp primesc oferta speciala de verificare gratis a creditului prin USSD pentru doua luni (creditul fiind pe zero...). Serios. Dupa nenumarate sesiuni telefonice la suport reusesc sa imi fac un cont corect pe "Mi Vodafone" sa pot sa-mi vad online contul (nota: asta s-a intimplat in general la toti operatorii mari, inclusiv Vodafone Romania si da stiu sa folosesc un browser...). Au tipul telefonului folosit si IMEI-ul si alte chestii inutile dar este monstruos de greu de gasit cind expira cartela (e un sistem invers fata de la noi, e valabila n luni si gratia e o luna, versus in jur de valabilitate o luna si gratie 300 zile la noi). In continuare oferta cu care am luat teapa e pe net si singura varianta de a activa netul saptaminal (adica cel mai lung) e la telefon. De data asta dureaza vreo trei zile activarea, prima data efectiv nu fac nimic, a doua oara imi promit ca escalate si chiar ma suna a treia zi si s-a rezolvat. De notat ca nu exista meniu sa alegi ce limba vrei decit dupa ce suni la operator si reusesti sa-l faci sa te transfere in meniul de alegere a limbii. |
#12
Posted 21 September 2015 - 21:21
benis, on 21 septembrie 2015 - 18:22, said:
Oricum, la 15€ 1.2 GB sunt cam de 15 ori mai scumpi ca providerii de la noi. Acuma să nu-mi veniți cu salariile din Spania că în nici un caz nu sunt de 15 ori mai mari ca la noi. Attached FilesEdited by lik_lights, 21 September 2015 - 21:33. |
#13
Posted 21 September 2015 - 21:30
lik_lights, on 21 septembrie 2015 - 21:21, said:
nici una pana in acest moment nu sunt 4G. Asta în condițiile în care pe aeroport de-abia mai mișcă rețelele lor. Sau mai bine activezi un pachet de roaming (dacă te mulțumești cu câteva sute de MB) și nu te doare capul: Serviciu funcțional, schimbi operatorul la 2 click-uri distanță dacă nu îți place calitatea serviciului, etc. Și da, și-au luat niște fete din grup ceva cartelă din aia și din câte am înțeles au reușit să plătească cumva mai mult ca în reclamă. Am impresia că Spania, la fel ca Grecia sau orice țară din asta sudică tipică e un fel de no man's land în domeniul reglementărilor, fiecare face ce vrea și aparent și poporul de pe-acolo e suficient de puțin cultivat încât oricum acceptă orice mizerie. Ce-i trist însă e că apar și tot felul de persoane care îi dau înainte cu civilizația spaniolă și mai că ai pune botul dacă te-ai uita doar la poze. Am niște cadre beton atât de noapte cât si de zi de pe acolo. În rest, ca la noi, se fură inclusiv în aeroport la bagajele de cală. Aparent pentru ei e ok treaba asta, la fel cum e ok să nu vorbești/scrii decât o limbă, dar și aia prost încât străinii te corectează. (da, pliantele erau pline de greșeli și o tipă cu noi care știa limba le descoperea cum descoperi gândacii de bucătărie într-o shawormerie insalubră.) Edited by benis, 21 September 2015 - 21:35. |
#14
Posted 21 September 2015 - 21:36
Aceeasi teapa e si in Franta,U.K,cam toate societatile vestului.Pentru ca aia acolo nu mai gandesc pentru ei,sunt docili si letargici mintal din cauza ,,democratiei'' aplicate.Dar nu sunt singurii.
Acelasi lucru il fac UPC si RDS la noi de exemplu.Mai e o tactica nesimtita,cand suni la o firma ceva stai 5+ minute sa iti raspunda cineva(apel taxabil).E o intelegere intre firma si providerul de telefonie sau pur si simplu o smecherie a providerului. Edited by Navai, 21 September 2015 - 21:44. |
#15
Posted 21 September 2015 - 21:38
Totuși, în Austria/Germania nu e chiar așa. În Germania am avut problemă cu o cartelă de Aldi și am sunat la ei și pentru că serviciul nu era funcțional din vina lor mi-au restituit creditul consumat la apelul de relații cu clienții, precum și o parte din suma "tocată" pentru extraopțiune. Nici vorbă de țigăneala din Spania.
Edited by benis, 21 September 2015 - 21:39. |
|
#16
Posted 21 September 2015 - 21:40
Daca ai internet mobil wifi sau 3G vorbesti pana faci spume la gura.Eu folosesc operator virual cand vorbesc in tara.Cel mai mult folosesc whatsapp dar cum soacra nu are whatsapp ma folosesc de clckphone."Numar de telefon propriu
Beneficiezi de propriul tau numar de telefon fix de Romania. ClickPhone iti ofera GRATUIT un numar de telefon fix de forma 031XXXXXXX sau 0371XXXXXX pe care il poti folosi unde ai o conexiune la internet." Cei care te suna platesc exact ca si o convorbire facuta pe un numar fix din tara.Easy! Attached FilesEdited by lik_lights, 21 September 2015 - 21:46. |
#17
Posted 21 September 2015 - 21:49
Păi eu exact clickphone, callromania și alonia folosesc în combinație. În sensul că sun cu Alonia și la primire redirecționez pe cei 2 și primesc mail dacă ratez vreun apel.
Aici vorbim strict de internet, internetul îl servesc wifi doar dacă e semnal bun (și nu am softul pe telefon obosit că asta aparent e o problemă la LG și nu numai) și pentru mobilitate- 3G însă prefer 4G, like a boss. Se aud apelurile voip pe 4G în casca Plantronics zici că nu e adevărat. Bine, dacă interlocutorul e pe 2G sau are ceva Digi congestionat, ata ete... Edited by benis, 21 September 2015 - 21:51. |
#18
Posted 21 September 2015 - 21:52
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users