Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Cronica de Film a lui Marian R.

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
yronick

yronick

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 08.03.2012
Am luat decizia de-a muta proiectul RECVIÉM PENTRU UN FILM de pe un forum cultural și pustiu, pe un forum ce are parte de ceva vizitatori. Acolo am scris 7 cronici pe care nu le republic aici iar motivul mutării a fost acela că neprimind feed-back nu am putut face treaba asta în continuare la nivel calitativ corespunzător + că îmi lipseau acele discuții cu userii care mă făceau să trag anumite concluzii și să-mi schimb (sau nu) viziunea, pentru că, așa cum s-a dovedit, nu mereu e așa cum văd eu lucrurile. Din păcate sau din fericire. Voi începe o serie de cronici văzute din unghiul unui neavizat în domeniul cinematografiei, dar cu ceva studii de sociologie, care s-a intersectat puțin și cu minunatul domeniu al Esteticii ce încorporează și cea de-a 7-a artă. Rog a nu se interveni în acest topic, vreau să-l păstrez curat, eventualele opinii vor fi făcute pe un topic separat care va fi deschis după publicarea primei cronici și va fi adresat în special celor care au văzut respectiva ecranizare, altfel, vă rog să vă abțineți! Urmează...

Edited by yronick, 22 August 2015 - 13:21.


#2
yronick

yronick

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 08.03.2012
(8) Închisoarea Îngerilor
(1994)


[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/1_zpsquj6km7j.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

"I belive in two things: Discipline and BIBLE. Here you will have both. Puneți-vă încrederea în Dumnezeu, curul vostru îmi aparține"

Cronica nr. 8 a proiectului meu reunește două elemente ale filmelor recenzate anterior (dovedite a fi de specialiști cronici, nu doar simple recenzii): Frank Darabont și Morgan Freeman și prezintă o poveste deosebită pe care am avut ocazia să o vizionez la TV la sfârșitul anilor '90, cam în vremea în care începuse apocalipsa culturală la televizor și scoaterea acestor filme prin înlocuirea filmelor pentru retardați cu bătăuși de pe PRO TV și a kitchoaselor pline de roz producții indiene de pe Antena 1.
Shawshank Redemption sau Închisoarea Îngerilor (14 octombrie 1994) e o producție în regia lui Frank Darabont, regizorul-artist care a continuat ecranizarea romanelor lui Stephen King cinci ani mai târziu cu The Green Mile, film ce a făcut subiectul cronicii nr. 6/99 a curajosului proiect început de mine.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/11_zpsvhzntcuz.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Un sinopsis foarte-foarte scurt:

Anul 1947. Andy Dufresne, un tânăr bancher, este condamnat la închisoare pe viaţă pentru uciderea soţiei şi a amantului acesteia, deşi Andy declară că este nevinovat. În închisoare, Andy il întâlneşte pe Red, un bărbat de culoare închis de 20 de ani. Andy va pune la cale un ingenios plan de evadare, dar şi de pedepsire a tiranicului director al închisorii.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/6_zpsihoomicq.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Deși acțiunea se desfășoară la fel ca în The Green Mile, adică tot într-o instituție penitenciară, relațiile dintre deținuți și gardieni sunt total diferite iar storyline-ul începe cu o încercare de echilibrare a tasurilor balanței justiției în sala de Tribunal, când protagonistul Andy Dufresne este judecat pentru presupusul asasinat asupra soției sale. Contabilul Andre Dufresne este condamnat la două sentințe de închisoare pe viață după ce judecătorul și-a permis să facă o remarcă personală și total neprofesionistă:
"Îmi îngheață sângele în mine numai când mă uit la dumneata!"

Dubla sentință a închisorii pe viață poate fi greu de înțeles în afara contextului credinței în existența reîncarnărilor, sistem religios și filosofic adoptat de orientali (și dacă sentința ți se dă în timpul celei de-a 108-a vieți?) O astfel de idee, cel puțin aberantă dacă nu interesantă, de dublă maximă-pedeapsă, o întâlnim și în arhicunoscutul serial Prison Break, al cărui fan am fost și eu, dubla pedeapsă cu moartea.

Prima audiere a celui care avea să devină veteranul închisorii, prizonierul Red (interpretat în stilul unic a lui Morgan Freeman), pentru eliberarea condiționată după trecerea celor 20 de ani de pedeapsă, are loc în momentul încarcerării lui Dufresne, care e adus alături de un lot de condamnați asupra cărora se fac pariuri de către veterani. Chiar după 20 de ani de detenție, Red apare ca un mielușel în fața birocraticei comisii de eliberare condiționată, ca un copil fără experiență de viață, în ciuda celor 20 de ani de regim de viață versat și absurd petrecuți printre elementele reziduale ale societății.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/3_zpsgwtdte6s.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din proaspătul lot de condamnați face parte și un personaj-clișeu care a început să mă enerveze, întrucât nu-i mai văd locul și utilitatea uneori, doar reușește să-mi trezească o stare latentă și ascunsă de milă. Genul de om tocilar, gras și cu ochelari care-și lua capace în liceu, e lansat și aici, iar gardianul intra peste el în celulă ca să-i demonstreze de fapt, că Statul nu a făcut o eroare atunci când l-a adus acolo și că nu-l poate elibera doar așa că lu' mă-sa i s-a făcut dor de el și nimic mai mult. Ăsta e doar un element printre multe alte mii cu care trebuie să te obișnuiești atunci când treci prin sistemul de penitență justițiar, descris genial de absurd de Franz Kafka în PROCESUL.
Tim Robbins face rolul "criminalului" tăcut, gânditor. Andy nu ține Biblia sub brat și nu o invocă la orice pas, la fel cum face dictatorul închisorii, care e cel mai mare "susținător" al lui Dumnezeu, dar nu ezită să îi împuște pe cei care i-ar putea amenința poziția. Andy nu invoca Biblia, doar o folosește. La propriu și la figurat.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/9_zpss7o3iaj7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Relația dintre gardieni și prizonieri e clasica legătură sclav-stăpân cu beneficii reale doar pentru o parte. Prima încercare de schimbare și ridicare a barierelor apare pe clădirea închisorii, când într-o zi de vară timpurie, un mic pluton de prizonier se oferă voluntari să ajute la refacerea acoperișului fabricii ce susținea mica industrie penitenciară. Auzind banala discuție a unor gardieni (gen de discuție de care eu, unu, sincer m-am săturat să aud și nu-mi pot da seama cum acești retarzi de oameni au reușit să pună mâna pe niște resurse deși e evident că sunt atât de proști încât încă joacă la Loterie), Andy reușește să atragă atenția unui sclav-gardian asupra problemelor financiare venite odată cu o moștenire și să-i propună să opereze el documentele și bilanțurile pentru care trebuie să dea socoteală și impozit în fața Fiscului, totul în schimbul a unui rând de bere pentru colegii prizonieri care au muncit cu el pe acoperiș.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/4_zpsljzk15tb.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

E primul moment din cele trei în care autorul scenariului pune problema unei Libertăți autentice chiar dacă ea nu are loc efectiv în afara gratiilor. Al doilea și al treilea moment îți trezesc aceleași stări rarisime dar umane.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/13_zpssayc3vy3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Brooks, bătrânul deținut care a încetat să mai numere anii și care e în Shawshank de o viață, cel care împarte aceleași cărți roase de vreme deținuților, suferă de "instituționalizare". Eliberarea, pentru el, devine o dramă. Poate pentru că el și-a pierdut, în negura vremurilor, speranța, căci până la urmă, filmul despre speranță este.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/2_zpskemyzjzm.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu vreau să închei cronica nr. 8 înainte de a comenta puțin despre sistemul de a reabilita deținuții înainte de vreme, aici, în străinătate și aiurea. Înainte ca directorul închisorii să joace ruleta rusească cu un glonț, e o scenă peste care nimeni-nimeni nu a putut trece, cea a întâlnirii dintre Red, și comisia de Eliberare Condiționată, a treia oară care se dovedește cu noroc până la urmă. Eu declar că sistemul e cretin și pe această cale dovedesc, iată:

Te consideri reabilitat?
Da!
(REJECTED!)


Te consideri reabilitat?
I don't give a shit!
(APROVED!)


La noi, în RO e puțin altfel, adică mai rău, legea e foarte permisivă, crede-mă că mă pot declara expert în Drept Penal chiar dacă nu am rahat de diplomă. Am învârtit și întors pe toate părțile Codul Penal ca pe cubul lui Erno Rubik, o făceam din hobby. Văzusem la emisiunea de pe B1 TV, Condamnații, cum un gunoi care comisese trei omoruri fusese condamnat pe viață și spunea senin că abia așteaptă să treacă cei douăzeci și ceva de ani rămași ca să iasă condiționat. Primea vizite de la domnul vierme avocat care i-a adus la cunoștință drepturile și apoi, ne ținea nouă, telespectatorilor, lecții de viață, de etică și deontologie. Ne zicea cum stă treaba cu viața, cum ar trebui să ne creștem copiii, că cică un TV și un calculator nu are ce căuta în camera unui copil.
DA! așa o fi, ce, te contrazicem noi pe tine, domnule Enache Marian?

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/tomescu_zps5v9bhqd2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pregătiți-vă de clipa când vor veni adevărații stăpâni!

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/Ion-Tomescu_zpspkk3ibgj.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

(Unul e actor, interpretează rolul unui director al unei instituții corecționale, altul e director pe bune, interpretează rolul unui om fără a fi, care conduce o instituție subordonată unui minister mult blamat pe bună-dreptate. Vezi și tu asemănarea? Nu?)

Pe lângă meritul de a fi pe deplin educativ și plin de pilde, filmul reușește să fie și spectaculos. Închisoarea ajunge să fie prezentată ca un loc oarecare, cu oameni buni și răi, un loc cu care te obișnuiești, locul care devine "acasă" pentru unii din ei. Shawshank e casa deținuților care uită de timp, pentru că 40 de ani sau 50 de ani în închisoare le sunt egali. Primii doi ani sunt mai grei. Aceasta e viața lor, cuprinsă între niște ziduri alb-negre și inundate...uneori, de câte o undă de lumină "din afară". Shawshank e un coș de gunoi pentru amintiri și o grădină unde se cultivă frustrări și resemnare...sau așa ceva. Mai ales.

Un film pentru care nu mai găsesc epitete, pentru că epitetele sunt raționale. La sfârșitul celor două ore și jumătate, probabil că veți avea un nod în gât. Și o emoție atât de mare și atât de intensă precum albastrul Pacificului, cu atât mai strălucitor cu cât este opusul albului si negrului din Shawshank.
Oceanul Pacific? Shit! Mă sperie de moarte ceva atât de mare! I hope that Pacific is so Blue! as in my dreams.
I hope!


[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/5_zpsuin8dhi1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Picanterii în loc de WISDOM:

Scena cu deschiderea conversației din curtea închisorii dintre Red și Andy  – cea în care Red prinde mingea de basseball a fost filmată timp de 9 ore. Morgan Freeman a trebuit să facă lucrul ăsta timp de 9 ore fără a se plânge. A doua zi, pe platou, Morgan a putut fi văzut cu o curea  care-l ajuta să-și țină brațul.

Inițial rolul lui Andy a fost propus lui Tom Hanks, Kevin Costner, Tom Cruise, Nicolas Cage, Johnny Depp și Charlie Sheen. Kevin Costner a refuzat pe motiv că se angajase să joace în Dansând cu lupii (1995) iar Tom Hanks începuse colaborarea cu Robert Zemeckis pentru Forrest Gump (1994). Dacă ar fi acceptat rolul în Shawshank, probabil l-ar fi refuzat pe cel din The Green Mile (1999) care până la urmă este tot marca lui Darabont. Refuzul lui Kevin Costner pentru rolul lui Andy Dufresne a fost o decizie pe care a regretat-o puternic mai târziu...

Cu toate că nu este menționat în film, motivul încarcerării lui Brooks este crima comisă împotriva soției și a fiicei sale după ce a pierdut o „mână” la Poker.
Asociația Americană Umanitară (AHA) a monitorizat filmarea scenelor ce implica hrănirea ciorii lui Broks iar membrii acesteia au avut unele obiecții cu privire la folosirea unui vierme viu pe post de hrană pentru pasărea lui Brooks, pe motiv că acesta a fost crud fiind necesară folosirea unui vierme mort din cauze naturale. A fost găsit unul iar scena, refilmată.

Unul din motivele pentru care nu s-a folosit titlul complet al romanului lui Stephen King – Rita Hayworth and Shawshank Redemption a fost acela că ar fi existat o percepție la Hollywood prin care se credea că filmul e o biografie a Ritei Hayworth. Frank Darabont chiar a primit cereri de casting de la mai multe actrițe, fotomodele și din partea agențiilor acestora.

Stephen King a declarat ulterior că romanul său este o culme a tuturor amintirilor pe care le-a avut în urma vizionării filmelor cu închisori de când era copil.

“The Romanian title for the movie is "Închisoarea îngerilor", which means "Angels' Prison." (IMDb – Internet Movie Data Base)

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/Cronica%20de%20film/12_zpszpdaxkcd.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by yronick, 23 August 2015 - 11:34.


#3
yronick

yronick

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 08.03.2012
(9) Portocala Mecanică
(1971)

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/a_clockwork_orange___alt__minimalist_poster_by_disgorgeapocalypse-d77i1ai.png_zpszakrmjpl.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
"E amuzant cum culorile lumii reale par într-adevăr reale numai atunci când le vezi pe ecran"

A Clockwork Orange sau Portocala Mecanică (13 februarie 1972 - UK) e o capodoperă a unui artist total - mult blamatul și controversatul regizor și scenarist Stanley Kubrick, asasinat la data de 7.3.1999 (la 4 zile după finalizarea și predarea  Eyes Wide Shut). Totodată, Kubrick e printre cei mai bine cotați regizori (locul 8 în top 250 conform topului realizat de Internet Movie Data Base, înaintea unor nume grele ca Tarkovski, Chaplin, Coppola, Woody Allen sau Tarantino ), și nr. 2 în preferințele mele, artist ce m-a încântat cu DR. Strangelove or: How do I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 2001: A Space Odyssey, Full Metal Jacket, The Shining și nu în ultimul rând cu Eyes Wide Shut. După umila părere de neinițiat în cinematografie, Kubrick e unicul regizor care a realizat numai capodopere. Se merge mai departe încât se zvonește că Guvernul U.S. l-a folosit pentru a truca aselinizarea din 1969 a lui Neil Armstrong, primul om pe Lună (aviz conspiraționiștilor) cu celebrul său citat One small step for man, one giant leap for mankind). Ok, de ajuns cât l-am ridicat în slăvi, (pe bună dreptate) continuăm...

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/0_zpsi7th3mp5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Portocala Mecanică, ecranizare ce a fost lansată în Marea Britanie la un an de la apariția ei, e considerat unul din cele mai controversate filme din istoria cinematografiei, fiind cenzurat timp de aproape 30 de ani datorită violenței, considerată exagerată la acea vreme însă pentru standardele contemporane această violență consider că e ridicol de modestă.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/cinematografia-cenzurata-scene-memorabile-care-au-fost-interzise-ce-filme-legendare-din-ultimii-100-de_3_zpsxbbjdhrw.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sinopsis: O gașcă de tineri rebeli care o freacă aiurea toată ziua, terorizează orașul noaptea comițând infracțiuni violente. Ca în orice grup, apar conflictele, iar Alex, șeful bandei e trădat și ajunge în închisoare unde află de un program guvernamental aflat în fază experimentală care îi va aduce libertatea în numai 2 săptămâni de tratament.

Acțiunea se petrece posibil în UK dacă ne luăm după indicatorii precum: volanul pe dreapta al mașinii Durango 95 care gonea în miez de noapte, accentul personajelor, religia lui Alex, uniforma gardienilor, iar ca timp, în vremurile contemporane lansării filmului - judecând după unii indicatori precum referirea bătr♪nului la zborurile pe Lună genurile de muzică ce se ascultau atunci, chiar și de către golani (spre deosebire de muzica ascultată azi chiar și de cei cu pretenții). Revin.
[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/6_zpswgl6unvl.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ecranizarea e o fabulă sociologică care arată mecanismele sociale ale unui sistem în stare să facă orice pentru a-și ține la butoane elementele care l-au creeat și-l țin în viață. Unul din primele elemente sociologice apar odată cu scena bătrânului bețiv care e luat la omor de gașca lui Alex după ce acesta nu a înghițit balada de dor și amor pentru Molly Malone: Niciodată n-am suportat să văd un bătrân jegos, urlând cântecele deocheate ale lu' tac-său și râgâind-râgâind printre versuri de parcă ar avea o orchestră în burta lui puturoasă. Critica adusă de bătrân la adresa societății (Cui folosește zboruri pe Lună și altele dacă nu mai există respect?) e imediat sancționată de tinerii rebeli.

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/7_zpsxqakau2d.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Scena violului din casa scriitorului, un loc intitulat HOME a rămas în mintea publicului și a criticilor de film ca una traumatizantă (și în a mea deasemenea), deși Kubrick a tăiat scena când Alex o penetra efectiv pe soția acestuia în ritmul celebrului cântec Singin' in the Rain cu trimitere la muzicalul realizat de Gene Kelley din 1952.
Gașca violentă ce-l are ca lider pe Alex poartă o costumație atipică, aparte, ce nu are cum să nu-ți atragă atenția - sunt îmbrăcați în alb, poartă pălării melon și au un fel de centură de castitate cu rolul de-a proteja glandele endocrine secretoare de testosteron = hormonul masculin al agresivității și violenței ieșite din comun, violență de care dau dovadă aceștia în urma consumării mai multor pahare de lapte proaspăt în lăptăria Korova. Se pare că s-a creeat un laitmotiv, un fel de idee călăuzitoare, întrucât filmul abundă în astfel de scene în care personajele sunt lovite în respectiva zonă anatomică

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/5_zpskmv5xu2i.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cea mai bună scenă de dragoste a tuturor timpurilor este după opinia unora, printre care mă aflu și eu, asta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kLoVSAcz7M8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

motiv pentru care îi mulțumim pe această cale lui Stanley Kubrick. Un motiv în plus pentru care consider acest film ca fiind minunat este fie și numai datorită soundtrack-ului ce adună la un loc capodopere ale muzici clasice și nu numai: Wendy Carlos - Country Lane, Oranje minuet, Time Steps, Biblical Daydreams; Nikolai Rimski-Korsakov - The sea and the Sinbad ships, Artur Fred - Singin' in the Rain și bineînțeles Simfonia nr. 9 în D minor de Ludwig van

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/portocala013.jpg_zpscqhsgtpc.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Limbajul nu poate fi nici el dat la o parte, fiind o combinație minunată de rusă cu accent cockney londonez (Hy-hy-hy there! sau I apoly-logis), iar epitetele colorate nu lipsesc nici la întâlnirea prietenoasă dintre cele două bande care se lasă cu sânge și sirene: Iată-l pe grăsanul, jegosul și împielițatul de Billy-Boy în persoană! Ce mai faci, sac cu balegă împuțită? Vino să primești una în boașe...dacă ai așa ceva, eunuc fricos și retardat ce ești! Toate aceste elemente nu scad câtuși de puțin din valoare filmului.
Alex trece de la anti-erou la erou în timpul ispășirii pedepsei și revenirii acasă.
"Răutatea sa nu este produsul unei condiționări sociale sau genetice, ci propria sa problemă în care s-a angajat cu toată luciditatea" - autorul romanului după care s-a scris scenariul- Anthony Burgess ...spre deosebire de autorul acestor cronici a cărui răutate e strict produsul condiționării sociale românești, care a și declarat în public de nenumărate ori, că nu are nimic de împărțit cu X sau cu Y ci pur și simplu vă urăște fără discriminare și necondiționat. Metoda de reeducare se bazează pe reflexul condiționat descoperit de Pavlov cu al său cățel care saliva când auzea clopoțelul sau când vedea lumina lanternei. Metoda e una certă, având solide baze științifice și dacă nu mă crezi poți încerca și tu asta. Spre exemplu dacă vei să te lași de fumat dă-ți o palmă peste coaie de fiecare dată când tragi un fum și îți garantez că vei simți o repulsie de fiecare dată când vei simți miros de țigară. Funcționează, Pavlov, rus, ce naiba!

[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/giphy_zpsoaxhtjcf.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

După ce Alex trece printr-un parasuicid, ziarele condamnă Guvernul pentru tratamentul inuman provocat, părinții îi cer iertare după ce au permis unui străin să-i închirieze camera, brusc toată lumea e la picioarele lui. Dar e total aiurea și Kubrick aberează puțin. Nu ai parte de așa ceva după ce ești nefericitul supraviețuitor al unui parasuicid. Statul dacă ar descoperi o astfel de metodă de reducere a infracționalității prin control și distrugerea totală a liberului arbitru ar aplica-o în continuare și ar face tot posibilul să o bage pe gât populației astfel încât la final toată lumea să fie mulțumită

Din culise și picanterii, în loc de concluzie:

-Majoritatea persoanelor fac asocierea cu naționala de fotbal a Olandei atunci când e amintită expresia Portocala Mecanică

-Stanley Kubrick i-a cerut asistentului său să distrugă toate imaginile neutilizate în producție.

-Alex performând "Cântând în ploaie", în timp ce-l atacă pe scriitor și o violează pe soția acestuia nu era trecut în scenariu. Stanley Kubrick a petrecut patru zile făcând diverse experimente cu această scenă, găsind-o prea convențională. În cele din urmă el l-a abordat Malcolm McDowell și l-a întrebat dacă știe să danseze. Au încercat din nou pe scenă, de data aceasta cu McDowell dansând și cântând singur piesa așa cum și-a putut-o aminti. Kubrick a fost atât de entuziast încât a cumpărat rapid drepturile de autor pentru "Cântând în ploaie" cu 10.000 $.

-Potrivit spuselor lui Malcolm McDowell, haioasa scenă de sex accelerat, a fost inițial filmată ca un take neîntrerupt pe o durată de 28 de minute.

-Doctorul ce stătea în picioare în timpul tratamentului lui Alex din sala de cinema era medic adevărat, nu actor. Acesta se asigura în permanență că ochii lui Malcom McDowell nu se usucă.

-În timpul filmărilor scenei Ludovico, Malcolm McDowell a fost zgâriat pe una dintre corneele sale și a orbit temporar. Aceasta a mai suferit și unele fracturi de coaste în timpul filmărilor scenei cu lupta dintre cele două bande rivale.

-Deși interpretează un copil de 15 ani, (17 în a doua jumătate a filmului), Malcolm McDowell avea de fapt 27 la momentul filmărilor.

-Politicianul care încearcă să-l îmbuneze pe Alex din scena de la final seamănă izbitor de mult cu prințul Charles al Marii Britanii.
-Scena finală a fost refăcută de 74 de ori.


[ http://i736.photobucket.com/albums/xx10/marian-rughinis/A%20Clockwork%20Orange/final_zpsg67kg9br.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
I was full cured!


Marian R.™
©

#4
yronick

yronick

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 08.03.2012
Când muncești câteva ore bune să aduni informații, muncești și la redactare se întâmplă să îți scape și două greșeli de exprimare pe care le-am văzut ulterior. Nu mai e valabilă opțiunea de edit pentru postarea trecută? că aș vrea să modific...

Edited by yronick, 25 August 2015 - 21:17.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate