Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sfat Achizitie Suzuki GV (2005–2007) VS Toyota Rav4 (2005)
Last Updated: Dec 09 2019 08:53, Started by
CznMrs
, Aug 12 2015 09:09
·
0
#1
Posted 12 August 2015 - 09:09
Salut!
Sunt intereast de achiziționarea unui 4x4 ce poate fi folosit ca masină de familie dar si de muncă ceea ce implica drumuri de exploatare si offroad. de preferat ca motorul să fie pană in 2000 cmc, in funcție de sfaturile voastre ma voi hotărî dacă să fie benzină sau diesel. Din cercetarile mele, modelele mai sus menționate sunt preferate, mai ales GV care are un interior mai placut. Am ales cate două motorizari cele mai frecvente pentru aceste masini. Suzuki GV - Diesel - 1.9 DDiS 1870 cm³ 103 kW; 140 cp Benzină - 2.0 16V 1995 cm³ 95 kW; 129 cp (pareri despre transformare pe GPL-este loc pentru ascunderea buteliei(rezervor) pentru a nu sacrifica spatiul si functionalitatea portbajajului???) Toyota Rav4 - Diesel - 2.0 D-4D 1995 cm³ 85 kW; 116 cp Benzină - 2.0 1998 cm³ 110 kW; 148 cp (idem cu GPL-ul) Aștept părerile voastre despre motorizari, intreținere, piese, potențialul offroad si alte păreri. Va mulțumesc Edited by CznMrs, 12 August 2015 - 09:16. |
#3
Posted 12 August 2015 - 16:44
CznMrs, on 12 august 2015 - 09:09, said:
Salut! Sunt intereast de achiziționarea unui 4x4 ce poate fi folosit ca masină de familie dar si de muncă ceea ce implica drumuri de exploatare si offroad...... Pentru partea subliniata din cerintele tale - Grand Vitara ! Pe langa garda la sol si console, GV are si posibilitatea de 4x4 Lock ( blocarea diferentialului central). Pe sosea, RAV-4 va fi mai confortabila si mai fasneata. Acum, vorbind de masini cu 10 ani in spate, conteaza mai mult starea in care gasesti o masina sau alta decat marca sau modelul. Daca nu te deranjeaza designul si interiorul mai spartan, te poti uita si dupa un Subaru Forester 2006-2007. Sta semnificativ mai bine pe drum decat ambele modele enuntate iar pe coclauri este mult mai competent decat RAV-4. Dar aici nu ai decat varianta de motorizare pe benzina ( 2.0 aspirat sau 2.5 turbo). La aspirat se poate pune GPL cu rezervor toroidal in locul rotii de rezerva fara a sacrifica spatiul din potrbagaj. Dar pentru drumurile grele, va trebui totusi sa gasesti o solutie pentru o roata de rezerva ( fie in portbagaj, fie montata pe un suport pe masina). La Grand Vitara si RAV-4, avand roata de rezerva pe usa din spate ( era sa zic hayon), nu stiu daca este spatiu sub podeaua portbagajului pentru rezervorul de GPL. Trebuie verificat. Daca este, din acest punct de vedere ar avea un "+" fata de Forester. |
#4
Posted 13 August 2015 - 01:30
Problema cu Foresterul ala e ca e scump la intretinere, numai un amortizor costa 3-4.000 lei.
Edited by Tipiric, 13 August 2015 - 01:31. |
#5
Posted 13 August 2015 - 08:11
Tipiric, on 13 august 2015 - 01:30, said:
... Foresterul ala e ca e scump la intretinere, numai un amortizor costa 3-4.000 lei. Daca nu dadeai duma cu pretul la amortizoare, mai-mai ca nu te-as fi contrazis ! Un amortizor Self-Leveling costa intr-adevar undeva la 2000-2500 Lei. Daca vrei neaparat din asta ! Un amortizor normal insa, costa ... cat un amortizor normal ! Adica 3-400 lei. |
#6
Posted 15 August 2015 - 08:43
Tinand cont de drumurile mai grele, Grand Vitara, cu mentiunea ca ai inversat puterile. Ala pe benzina are 140 iar dieselul 130. Din cate stiu dieselul a cam avut probleme cu FAPul, motorul nefiind unul f modern proiectat de la bun inceput pt a-i fi montat FAP.
Tractiune 4wd adevarata cu diferential central si reductor, nu cu un simplu cuplaj pt puntea spate cum e la Rav4. Scuturi metalice pe dedesubt (mai multe, nu doar la motor). Ranforsari solide pe sub caroserie. Desi sub RAV4 pe sosea, diferentele nu vor fi prea mari. Tipiric, on 12 august 2015 - 11:16, said:
GV e mult mai slab calitativ ca Rav4, tabla, materiale interior, etc. Ca parere personala, daca ai posibilitatea, nu folosi aceeasi masina si pt santier si pt familie. Edited by underb, 15 August 2015 - 08:35. |
#7
Posted 24 August 2015 - 20:00
marr, on 12 august 2015 - 16:44, said: Pentru partea subliniata din cerintele tale - Grand Vitara ! Pe langa garda la sol si console, GV are si posibilitatea de 4x4 Lock ( blocarea diferentialului central). Pe sosea, RAV-4 va fi mai confortabila si mai fasneata. |
#8
Posted 24 August 2015 - 21:52
Rav4 nu are dif central. Are un cuplaj pt puntea spate care, intr-adevar, poate fi blocat.
Edited by underb, 24 August 2015 - 21:53. |
#9
Posted 24 August 2015 - 21:55
Atata timp cat poate transfera o parte din cuplu catre puntea spate, inseamna ca are un diferential.
GV-ul are probabil cutie de transfer....nu stiu solutia tehnica aleasa, dar dupa reputatie cam asa ar trebui sa fie. |
#10
Posted 24 August 2015 - 22:11
Diferenta este ca diful are roti dintate iar cuplajul transmite cuplul prin frecare, valoarea lui si timpul in care il poate transmite fiind limitate.
Cuplajul nu e diferential. Dif e cuplat la cutia de viteze, el trimitand mai departe cuplul spre cele 2 punti, la fel ca o cutie de transfer doar ca nu e tot timpul blocat. In plus poate trimite tot cuplul unei singure punti, fata sau spate. La cuplaj puntea fata e pe direct iar spatele e un 'apendice' care poate fi cuplat sau decuplat. Cele 2 solutii sunt similare pana dai de greu. In plus, reductorul ajuta mult. Si nu vb doar de sit cand ai nevoie de forta ci si cand vrei sa mergi mai incet pt a nu-ti farama masina si nu esti nevoit sa o tii din ambreiaj. Edited by underb, 24 August 2015 - 22:08. |
|
#11
Posted 25 August 2015 - 19:07
Eh...da, asa e....soluțiile tehnice sunt fundamental diferite
|
#14
Posted 01 December 2019 - 23:26
Va salut,
In momentul de fata si eu sunt in cautarea unei masinute, dar nu reusesc sa iau o decizie ... 1. Grand Vitara, 2.0 benzina, cutie manuala sau automata, 2006-2009 2. Rav 4, 2.0 benzina, cutie manuala sau automata, 2006-2009 Ca si utilizare ma intereseaza pentru: - naveta zilnica(implicita va avea instalatie GPL) - iesiri la pescuit(Dunare, Olt, Delta) - beginner off-road - tractare rulota cu MMA 1000kg. |
#15
Posted 08 December 2019 - 22:32
|
#16
Posted 09 December 2019 - 08:53
R3dWolf, on 01 decembrie 2019 - 23:26, said:
Va salut, In momentul de fata si eu sunt in cautarea unei masinute, dar nu reusesc sa iau o decizie ... 1. Grand Vitara, 2.0 benzina, cutie manuala sau automata, 2006-2009 2. Rav 4, 2.0 benzina, cutie manuala sau automata, 2006-2009 Ca si utilizare ma intereseaza pentru: - naveta zilnica(implicita va avea instalatie GPL) - iesiri la pescuit(Dunare, Olt, Delta) - beginner off-road - tractare rulota cu MMA 1000kg. Rav4 e bun doar de asfalt, iar interiorul mi s-a părut mic, în special portbagajul. Nu aș avea încredere în Rav4 in afara asfaltului. Vitara ar fi o opțiune, dar problema este rugina și câți bani mai costa după achiziție pentru modificări. Dar la fel suferă la capitolul portbagaj. Daca nu stai în București, de ce nu un Land Rover Discovery 2? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users