Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Impozitul auto raportat la capacitatea cilindrica - aberatie legislativa?!
#19
Posted 05 August 2015 - 14:36
Inainte de '89, cine avea un Trabant cu 23cp, era fericit, isi cara cu el cartofii, facea turul tarii in concedii. Azi, toti vrem de la 200cp in sus, ce-i sub, sunt harburi si conserve, nu ne ajung sa mergem pana la supermarket si inapoi. Nemtii aveau autostrazi si erau multumiti cu-n Golf1 de 75cp, noi n-avem o autostrada ca lumea, strazile pline de gropi, dar visam sute de cp.
|
#20
Posted 05 August 2015 - 14:37
Problema aberatiei la impozitul pe auto in ROmarlania este ca:
2000 cmc impozit 180 RON 2001 cmc impozit 720 RON - DE PATRU ORI MAI MULT !!! inteleg sa dublezi/triplezi/insutesti impozitul pe acel 1 cmc ca e bonus, de ce sa platesti si primii 2000 cmc de PATRU ori mai mult??? Asta e discriminare. Nu e taxare progresiva. Edited by Oxigen1234, 05 August 2015 - 14:40. |
#21
Posted 05 August 2015 - 14:50
Sunteti constienti ca boborul are drept de initiativa legislativa si ca va puteti aduna (ma refer la nemultumitii de taxarea suplimentara a motoarelor de peste 2 litri) si pune de-o lege noua, nu?
|
#22
Posted 05 August 2015 - 15:00
E in regula sa iei bani mai multi de la cineva care isi permite o masina mai puternica (si mai scumpa), dar totusi impozitul ar trebui stabilit in asa fel incat sa nu mai existe personae tentate de inmatricularea in Bulgaria. Altfel de fapt statul nu incaseaza nimic, plus sunt pline strazile de cazane cu ITP dubios si fara asigurare valabila.
Edited by Wotan, 05 August 2015 - 15:09. |
#23
Posted 05 August 2015 - 15:08
tracepath, on 05 august 2015 - 14:18, said:
Nu e impozit, ci taxa de drum. Logica lor e ca daca ai motor diesel sau ai GPL instalat, circuli mult mai mult, in consecinta uzura mai mare la drum. Eu platesc 752E / an pentru 3 litri benzina aici (si inca 28E/luna asigurarea). Daca ar fi fost sa inmatriculez masina in Romania, as fi platit mai mult anual. Pentru motoare mari e avantajoasa Olanda in comparatie cu Romania ( eu dau 950 euro la 4.400 cm3) dar pentru un Golf 4 TDi e probabil de vreo 10 ori impozitul in Olanda. Cel mai mic impozit nu cred ca scade sub 600 euro/an. Asta in caz ca se intreaba cineva de ce iubesc olandezii bicicletele. Edited by N62B44, 05 August 2015 - 15:09. |
#24
Posted 05 August 2015 - 15:13
A, mi-am adus aminte de o chestie:
Sa zicem ca-mi cumpar masina cu motor pe benzina, de 3 litri, nou, iar un vecin isi cumpara un VW la mana a doua, diesel, cu motor de 2 litri. El plateste impozit mult mai mic decat mine si mai mult ca sigur ca-si anuleaza DPF-ul, deci va polua de 10 ori mai mult ca mine. Cu toate astea, tot eu sunt ala jumulit de bani. Cred ca impozitul auto chiar n-are legatura cu vreun beneficiu adus mediului inconjurator, e doar de fatada, pentru ca in realitate impozitul e astfel calculat ca sa-i rupa la buzunar pe anumite categorii de oameni... Ceea ce e trist, pentru ca daca pe mine ma duce capul, invat bine si ajung un mare medic, avand salariu de 1500 euro, imi permit o masina de 20.000 euro cu motor mare, dar tot pe mine ma rupe statul cand e vorba de impozite. Pe cand gogu' de la tara, cu 4 clase, e sarac lipit, dar omul nu vrea sa fie luat de fraier, asa ca-si cumpara si el masina, de 2000 euro, non-euro, de lasa fum cand trece cu masina pe langa tine, zici ca e grenada fumigena. Dar statul ii ia de 10 ori mai putini bani, ca deh, are motor doar de 2000, nu ca mine, fraierul, care am muncit ca sa-mi permit motor mai mare Edited by alex2010, 05 August 2015 - 15:14. |
#25
Posted 05 August 2015 - 15:24
Esti belea cu poluarea ta . Prin definitie ,
IMPÓZIT, impozite, s. n. Prelevare obligatorie, fără prestație și nerambursabilă, efectuată de către administrația publică pentru satisfacerea necesităților de interes general. Impozitul nu are nicio treaba cu poluarea. La fel cum la casa nu platesti impozit diferentiat daca e facuta din chirpici sau nu ci zona in care e . Nici impozitul pe venit nu are nicio treaba cu poluare, nici impozitul la casa, nici impozitul pe dobanda la banca .... de ce ar avea impozitul pe masina legatura cu poluarea ? Si la urma urmei nu e Romania cacatul de pe fundul sacului care jecmaneste oamenii cu bani. Ai bani multi platesti pentru ei, asa e peste tot .... stii tu tarile ale in care amenzile de circulatie sunt direct proportionale cu salariul , gen Finlanda ... despre asta ce ai de comentant ? Si aia sunt praf nu ? |
#26
Posted 05 August 2015 - 15:42
yonut_a, on 05 august 2015 - 15:24, said:
Impozitul nu are nicio treaba cu poluarea. La fel cum la casa nu platesti impozit diferentiat daca e facuta din chirpici sau nu ci zona in care e . .... de ce ar avea impozitul pe masina legatura cu poluarea ? Iar cu impozitele pe locuinta nu mai stiu cum sta treaba acum, insa pana acum vreo 5 ani sigur conta si materialul de constructie, doar daca nu s-a schimbat ceva in ultima vreme... yonut_a, on 05 august 2015 - 15:24, said:
Ai bani multi platesti pentru ei, asa e peste tot .... La masini e ilogic sa impozitezi capacitatea cilindrica, e mult mai logic sa impozitezi o caracteristica ce aduce daune mediului sau drumurilor, in speta emisiile CO2 sau masa autovehiculului. |
#27
Posted 05 August 2015 - 15:43
alex2010, on 05 august 2015 - 15:13, said:
A, mi-am adus aminte de o chestie: Sa zicem ca-mi cumpar masina cu motor pe benzina, de 3 litri, nou, iar un vecin isi cumpara un VW la mana a doua, diesel, cu motor de 2 litri. El plateste impozit mult mai mic decat mine si mai mult ca sigur ca-si anuleaza DPF-ul, deci va polua de 10 ori mai mult ca mine. Cu toate astea, tot eu sunt ala jumulit de bani. Cred ca impozitul auto chiar n-are legatura cu vreun beneficiu adus mediului inconjurator, e doar de fatada, pentru ca in realitate impozitul e astfel calculat ca sa-i rupa la buzunar pe anumite categorii de oameni... Ceea ce e trist, pentru ca daca pe mine ma duce capul, invat bine si ajung un mare medic, avand salariu de 1500 euro, imi permit o masina de 20.000 euro cu motor mare, dar tot pe mine ma rupe statul cand e vorba de impozite. Pe cand gogu' de la tara, cu 4 clase, e sarac lipit, dar omul nu vrea sa fie luat de fraier, asa ca-si cumpara si el masina, de 2000 euro, non-euro, de lasa fum cand trece cu masina pe langa tine, zici ca e grenada fumigena. Dar statul ii ia de 10 ori mai putini bani, ca deh, are motor doar de 2000, nu ca mine, fraierul, care am muncit ca sa-mi permit motor mai mare 1. Legile-s facute de infractorii pe care i-ai votat in parlament 2. Taxa pe capacitate poate fi considerata si taxa pe lux. Nu ai nevoie de motor mai mare de 800cm³ sa ajungi la servici, daca vrei masina mare si puternica, platesti in plus. E simplu |
#28
Posted 05 August 2015 - 15:58
Karhu, on 05 august 2015 - 15:42, said:
La masini e ilogic sa impozitezi capacitatea cilindrica, e mult mai logic sa impozitezi o caracteristica ce aduce daune mediului sau drumurilor, in speta emisiile CO2 sau masa autovehiculului. De ce ar fi mai logic ? Pentru poluare si greutate exista taxa de timbru respectiv rovigneta. Impozitul e cu totul alta treaba |
|
#29
Posted 05 August 2015 - 15:59
#30
Posted 05 August 2015 - 16:01
Quote Ai platit in plus cand ai cumparat-o, cand ii faci asigurarea, cand o repari, cand ii faci plinul etc etc asta inseamna ca ti o permiti .... si iti asumi cheltuielile cu ea |
#31
Posted 05 August 2015 - 16:02
yonut_a, on 05 august 2015 - 15:58, said:
De ce ar fi mai logic ? Pentru poluare si greutate exista taxa de timbru respectiv rovigneta. Impozitul e cu totul alta treaba Uite, aici in Fi se impoziteaza dupa emisiile de CO2, nu exista nici taxa de timbru, nici vigneta. Intrebare de baraj: is astia mai prosti? |
#32
Posted 05 August 2015 - 16:06
Pentru ca marimea motorului este oarecum proportionala cu costul masinii ... si intradevar orice trece de 2-3l in sus e deja lux.
In Finlanda exista alte taxe de aia se impoziteaza asa .... la fel cum in Fi se face diferenta intre bogati si saraci la amenzi ... lucru care i mai ilogic, adica unu care castiga 2000E incalca aceleasi legi ca cel cu salariu de 20.0000E dar plateste mai putin |
#33
Posted 05 August 2015 - 16:16
Karhu, on 05 august 2015 - 15:59, said:
Ai platit in plus cand ai cumparat-o, cand ii faci asigurarea, cand o repari, cand ii faci plinul etc etc Nope, banii aia nu se duc la guvern, se duc la alte societati comerciale, si arata ca ai bani pentru "lux", deci, platesti. Mie imi place sa ma dau cu motocicleta, tie cu bicicleta. Eu platesc mai mult pentru a imi satisface placerea decat tine.. Karhu, on 05 august 2015 - 16:02, said:
Pai atunci de ce sa nu o impozitam dupa diametrul volanului? Sau dupa materialul folosit la tapiteria interioara? Sau dupa culoare? Uite, aici in Fi se impoziteaza dupa emisiile de CO2, nu exista nici taxa de timbru, nici vigneta. Intrebare de baraj: is astia mai prosti? E o corelare directa intre masina de lux si capacitatea cilindrica Daca vrei o masina mai mare in capacitate si sa platesti putin, iti cumperi turbo, e acelasi lucru |
|
#34
Posted 05 August 2015 - 16:22
yonut_a, on 05 august 2015 - 16:06, said:
Pentru ca marimea motorului este oarecum proportionala cu costul masinii ... si intradevar orice trece de 2-3l in sus e deja lux. Tot pe logica aia mergand, masinile cu tapiterie de piele sunt mai scumpe, mai de lux (in general) decat cele cu tapiterie de textil. De ce sa nu intre in calculul impozitului si tapiteria masinii? Sau sistemul de navigatie integrat? Sau farurile xenon? etc etc De ce doar capacitatea cilindrica? tsunnami, on 05 august 2015 - 16:16, said:
Nope, banii aia nu se duc la guvern, se duc la alte societati comerciale, si arata ca ai bani pentru "lux", deci, platesti. tsunnami, on 05 august 2015 - 16:16, said:
E o corelare directa intre masina de lux si capacitatea cilindrica Deci daca vrei corelare intre masina de lux si impozit, atunci trebuie sa te ghidezi dupa pretul de catalog al respectivei masini. Si sa nu-mi spui ca o Tesla, cu 0 cm3, nu e mai de lux decat un Logan. |
#35
Posted 05 August 2015 - 16:30
Acum nu te lega de fiecare aspect.
In Romania nu se numeste taxa pe lux. Cand am trait in Romania am avut 2 Megane, II si III ambele full-option, noi, motor de 1.9, de la servici, ei se ocupau cu taxele Nu-mi trebuie mai mult, si asta pentru ca imi place sa alerg in toata lumea. Nici in Germania nu-mi era rusine pe autostrada unde trecea de 200km/h si statea grozav la 170-180km/h confort pentru drum lung mai mult decat suficient Daca aveam un servici stabil, si foloseam masina 95% din timp in Romania, era Logan probabil sau Duster. Nu-ti trebuie mai mult. La motocicleta, am platit infinit mai mult, dar aia intra la categoria show-off, hobby, nebunie, lux Acum in State, as fi putut sa-mi iau masina de 5L, benzina e 2.5 RON/L, nu se platesc taxe aditionale Mi se rupe n-am nevoie. Am cumparat un Focus de 2L. Toti colegii mei (cei care nu au Audi sau BMW sau Mertz), au SUV-uri Si am dat pe Focusul full-option nou cat am dat pentru motocicleta second hand. Asa ca mai mult ma deranjeaza sa ridice TVA pentru toti decat sa puna o taxa pe lux sau capacitate, doar a celor care au masini mai mari decat e nevoie |
#36
Posted 05 August 2015 - 16:48
Sunt cativa pe-aici care zic ca n-are treaba impozitul cu poluarea - atunci cum isi explica faptul ca masinile electrice sunt exceptate de la plata impozitului; ca si cele hibrid,unde se plateste mai putin: "Guvernul României a decis să aplice o măsură fiscală de stimulare a achiziţiei şi posesiei de automobile ecologice. Executivul a redus cu 95% impozitul pentru autovehicule hibride, măsura fiind aplicată în 11 martie 2015 prin Ordonanţă de Urgenţă"
Deci daca imi cumpar Tesla S care costa 110 000 Euro, nu platesc "taxa de lux", in schimb daca iau un BMW seria 3 model 2005 cu 3000 cc, ala e lux si trebuie sa fiu taxat ca atare. De altfel mi se pare ca mai nou cam toate masinile de lux ( S Klasse, Seria 7, A8 au si modele cu motoras electric, automat se considera hibrid si platesti doar 5% din taxa de poluare). E corect, nu? Bravo statului roman! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users