Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

Escrocii de la ARCA Space Corp. lovesc in Las Cruces (New Mexico) cu avionul AirStrato

- - - - -
  • Please log in to reply
753 replies to this topic

#1
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Escrocii de la ARCA Space Corporation lovesc în Las Cruces (New Mexico, US) cu "avionul" AirStrato

Dupa cum se remarca în imaginile video de mai jos, luate dintr-un jurnal de știri american, Dumitru Popescu pare sa fi reușit s-o pacaleasca pe guvernatoarea statului New Mexico, Suzana Martinez, din declarațiile acesteia și ale comentatorului postului TV reieșind ca ARCA va primi 500 mii dolari ajutor de stat cu speranța ca fabrica șefului ARCA va genera 100 locuri de munca.


Este de ajuns însa sa te uiți la caracteristicile tehnice ale avionului AirStrato pentru a constata ca acestea sunt o înșiruire de aiureli. Aparatul nu poate zbura. Imaginile video cu el în aer sunt trucaje.

Citez din foaia de date a lui Air Strato varianta Explorer versiunea fără celule foto-solare:

- Empty weight - 185 kg
- Max. take-off weight - 230 kg
- Engine - Robbe 8085/10

- Engine thrust at sea level - 6 x 20 kgf
- Power generator for hybrid version - 5,100 W
- Take-off speed - 54 km/h
- Endurance - 20 hours
Sursa: http://airstrato.com/en/explorer.html

Asa cum rezulta din fisa tehnica a motorului utilizat in 6 exemplare de ARCA (vezi: http://www.sierra.ro... ) acesta trebuie sa tragă 125 A la 45 V adică 5625 W pentru a genera ~ 20 kgf. In consecința cele 6 propulsoare necesita pe total 6 * 5625 W = 33.75 kW!!
Generatorul de electricitate furnizează doar 5.1 kW deci nu ajunge nici măcar pentru învârtirea elicei unui singur motor astfel încât ea sa genereze 20 kgf. In loc de 120 kgf, AirStrato are sub 20 kgf tracțiune (prea putin pentru masa lui de 185 - 230 kg) iar 5 din motoarele sale stau degeaba deoarece nu exista energie pentru ele.

Ar trebui ca DNA-ul sa pună mana pe cei de la ARCA, dacă mai vin în Romania, sa le facă un dosar pentru tentativa de înșelăciune ținând cont ca cer înainte de livrare 30% din cei 140000 dolari preț pretins pentru avion (vezi: http://www.airstrato...information.pdf). Evident, nu au cum sa-l furnizeze decât macheta scara 1:1. Acest Dumitru Popescu se învârtește de o condamnare pe care în final, la noi sau în alta țară, o va incasa.

#2
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,007
  • Înscris: 02.12.2007
Nu stiu daca acele calcule ale tale sunt bune dar un lucru e clar: DNA-ul n-are treaba cu ce se intampla pe teritoriul altei tari, asta e treaba autoritatilor acelei tari.
Daca e o teapa atunci chestia asta e la fel ca absolut ca celelalte tepe atunci cand statul vrea sa creeze locuri de munca pe bani publici: bani publici aruncati pe geam. Autoritatile de acolo nu o sa se sesizeze pentru ca chiar autoritatile accepta si finanteaza tepele.

#3
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 energizer777, on 27 iulie 2015 - 02:16, said:

din declarațiile acesteia și ale comentatorului postului TV reieșind ca ARCA va primi 500 mii dolari ajutor de stat cu speranța ca fabrica șefului ARCA va genera 100 locuri de munca.

Juma de milion?! Astia nu sint bani nici macar de borduri... Uite aici cum se dau 9 milioane (de euro!) pe borduri, jardiniere si alte alea: http://www.hotnews.r...l-capitalei.htm

Intimplator 8.8 milioane a strins si "Exploding Kittens" (un joc stupid de carti!) pe kickstarter ... http://www.theguardi...ame-kickstarter

#4
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
In varianta cu panouri foto-solare, AirStrato Explorer atinge 18000 m, altitudine la care poate zbura cu 152 km/h folosind 2.8 kW!!
Versiunea cu generator electric (putere disponibila 5.1 kW) are 2500 m altitudinea nominala și viteza de croaziera 60 km/h (cu doar 6 km/h !! peste cea de la decolare care este 54 km/h).
Sursa: http://airstrato.com/en/explorer.html

Au avut ceva în minte cei de la ARCA aruncând cele doua puteri în foaia de caracteristici. Cea necesara la înălțime mai mare au pus-o mai mica pe motiv de scădere a densității aerului deci a rezistentei la înaintare. Totuși sa pretinzi ca un avion de minim 185 kg poate zbura cu 152 km/h folosind numai 3.8 Cai Putere (2.8 kW) este ridicol.

#5
humusdelombriz

humusdelombriz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 08.07.2015

 energizer777, on 27 iulie 2015 - 02:16, said:

Escrocii de la ARCA Space Corporation lovesc în Las Cruces (New Mexico, US) cu "avionul" AirStrato
... Acest Dumitru Popescu se învârtește de o condamnare pe care în final, la noi sau în alta țară, o va incasa.
esti actionar la aceasta firma ? ...
ma rog, "actionar pacalit" ?

#6
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Nu sunt acționar. Orice om care știe formula Puterea = Tensiunea x Intensitatea (vezi calculele din capul topicului) realizează repede ca ARCA a scris la cacialma datele tehnice ale lui AirStrato și în consecința nu investește în asemenea proiect.

#7
Eduardo-S

Eduardo-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 527
  • Înscris: 26.05.2015

Quote

Escrocii de la ARCA Space Corporation lovesc în Las Cruces (New Mexico, US) cu "avionul" AirStrato.

Nu sunt escroci, cand erau inca in Romania scria pe site-ul lor ceva de genul: "Nu suntem escroci, nu vrem sa dam niciun tun, nu vrem bani de la buget, suntem doar niste baieti care vor sa zboare in spatiu".

#8
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Conform articolului citat mai jos, ARCA primește 560 mii dolari dar asta pare sa fie legat de crearea a cel putin 20 locuri de munca cu un salariu de 52000 $/an. Trebuie sa fie o portița de scăpare, cât de cât legala, prin care D. Popescu sa pună mana măcar pe 100 - 150 mii și apoi sa dispară din New Mexico. Evident, dacă primește 560 mii $ și da 20 * 52000 $ = 1.04 mil. $ nu este nici o afacere.

ARCA Space Corp. to open U.S. headquarters in Las Cruces

The Romanian-based aerospace research and development company, formed in 1999, will receive $60,000 from the city and $500,000 from the state in Local Economic Development Act funding. The money will be tied to job creation, said Gary Camarano, the city's economic development director. The company plans to create 20 jobs within the first year of operation at the airport and in excess of 100 within two years, Martinez said. The jobs are expected to have an average annual salary of $52,000, she said.
vezi: http://www.lcsun-new...eadquarters-las

#9
brin

brin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 606
  • Înscris: 06.04.2014
Lasand alte discutii deoparte,ARCA nu-i nimic serios. E drept ca nu cer bani de la stat ci doar donatii ,sponsorizari de la diversi.
Si eu m-as juca pe banii altora. Probabil chiar as crede in visele mele cat timp primesc finantare.
Altfel....ma trezesc plin de transpiratie si cu stomacul gol.

N-au niciun proiect inovator sau de luat in seama. O joaca de oameni mari frumos intitulata.

#10
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Cine mai foloseste in sec 21 unitatea de masura kgf in specificatii tehnice ???

Era suficient ca sa realizezi ca sunt rupti de realitate....

Unitatea pt. forta este N ( foarte apropiata de kgf).
In cel mai rau caz, la americani putea fi exprimata in livre forta sau alta aiureala de-a lor, insa N este unitate universala, pe tot globul.

Legat de ridicare, atata vreme cat este un motoplanor ultralight, se poate ridica si cu 20N ( eventual cu un sut in fund, sau poate ii pun si lui un balon....), poate il ridica vantul ca pe zmeu, etc., nu aici e problema; se poate ridica, si poate si zbura.
Pe de alta parte, chiar trebuie sa-l ridice vantul, (sau tractat) deoarece randamentul elicilor este de ~ 10%, deci infim...

Desigur, viteza maxima nu poate fi atinsa decat in picaj...

La 18 km altitdine, aerul este suficient de rarefiat ca sa poata atinge viteza de croaziera de 152 kmh chiar si cu o forta  mica, - insa elicile din poza au randament foarte-foarte mic si la altitudine normala, dar la 18 km.
Elicile necarenate au randament de ~ 10+ %.
Carenate au ~ 30%.
Din acest motiv, randamentul final al propulsorului, nu poate obtine performanta, si viteza respectiva este atinsa numai daca este prins de un uragan - relativ la ordinea zilei in state... :)
.

Edited by loock, 27 July 2015 - 09:24.


#11
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Tocmai am găsit o discuție sub un articol intitulat "Air Strato: UAV dezvoltat de catre ARCA" (FEBRUARY 12, 2014), vezi: http://www.resboiu.r...-de-catre-arca/ . Exista acolo cineva care se semnează Stelian si aduce alte argumente în sprijinul ideii ca AirStrato nu reprezinta altceva decât o butaforie.

Edited by energizer777, 27 July 2015 - 09:32.


#12
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Ca sa fie clar, mai explic odata.

Motoarele pot dezvolta 20+ N la elice, insa la o altitudine normala, nu la 18 km ( pot avea si geometrie variabila, tot nu au cum)
Avionul poate atinge viteza de 152 kmh la 18km cu acea forta, insa elicile nu mai pot dezvolta acea forta la 18 km....

#13
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014
Hai mai coborati cu picioarele pe pamant. 500 000 dolari e fix nimic pentru proiectul asta. Nu se incurca pentru banii astia nimeni.

Probabil au gresit niste calcule dar asta nu inseamna ca este un trucaj. Mai mult de atât,  cel care sustine asta poate fi actionat in judecata pentru calomnie.



#14
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Si acum o încălcare a principiului conservării energiei care apare în foaia tehnica a lui Air Strato:

Rate of climb - 3 m/s (vezi: http://airstrato.com/en/explorer.html )

Pe planeta Pământ în condiții de g = 9.81 m/s^2 puterea minima teoretica pentru ridicarea unui obiect de 185 kg (masa lui AirStrato) cu 3 m/s este:

P = m * g * dh/dt = m * g * v = 185 kg * 9.81 m/s^2 * 3 m/s = 5.44 kW adică mai mare decât cei 5.1 kW disponibili pe AirStrato!!

La acești 5.44 kW mai trebuie adăugată puterea necesara menținerii avionului în zbor orizontal și de asemenea ținut cont de randamentele elicilor și motoarelor din cauza cărora mai exista și o putere pierduta. Deci acei 3 m/s sunt doar o cifra aruncata sa dea bine fără a tine seama de puterea disponibila la bord.

Edited by energizer777, 27 July 2015 - 10:06.


#15
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,310
  • Înscris: 06.08.2005
Cred ca toate calculele ignora faptul ca aeromodelul ala trebuie să aibă și o cantitate considerabila de energie înmagazinare în baterii, care sa contribuie cu mai mult de 50% din OEW. La dimensiunile  lui n-ar trebui sa cântărească mai mult de 75-max100kg Empty weight. Generatorul ala sau celulele solare nu au alt rost decât sa mărească range-ul și endurance-ul (cum draq le zice la astea pe românește?)



#16
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,783
  • Înscris: 15.08.2014
Raza şi autonomia. greu cu
lb română.

#17
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,149
  • Înscris: 28.06.2005
Nu ma pricep absolut deloc la aceste calcule de putere necesare decolarii, totusi incerc o intrebare care poate fi naiva:
Daca acest avion nu este construit pentru a decola de la sol ci pentru a fi propulsat de un alt aparat de la 10-12 km, ar putea motorul/motoarele/elicele lui sa faca ceea ce spun cei de la ARCA?

#18
energizer777

energizer777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 27.05.2015
Daca ar putea AirStrato Explorer versiunea solara, lansat de la o anumita altitudine (ex. folosind un balon), sa zboare cu 2.8 kW cât scrie în specificațiile sale?

Aplicând relația valabila în zbor orizontal cu viteza constanta pentru orice altitudine:

Puterea = Tracțiunea x Viteza

ar trebui ca AirStrato sa stea în aer cu o tracțiune T = 2.8 kW / 54 km/h = 19 kgf imediat după decolare, în apropierea solului, și T = 2.8 kW / 152 km/h = 6.76 kgf la 18000 m cu viteza de croaziera 152 km/h!!

Dacă  AirStrato zboară cu tracțiuni intre 6.76 kgf si 19 kgf la ce ii trebuie 120 kgf cât scrie în foaia sa de catalog? Cum un singur motor generează 20 kgf în elice de ce mai sunt necesare celelalte 5?

Cine a scris datele tehnice ale lui AirStrato și-a bătut joc. Mai nimic nu se leagă, peste tot numai contradicții.

Edited by energizer777, 27 July 2015 - 15:29.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate