Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Lada Niva

- - - - -
  • Please log in to reply
347 replies to this topic

#1
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
Deci sa incepem... voi incerca sa va tin la curent cu evolutia celei mai spectaculoase inventii in materie de automobile a tuturor timpurilor : Lada Niva !!! :))) Este cea mai tare masina din galaxie !!! Citez din "user guide" : "The VAZ2121 is a comfortable, high speed, all wheel drive, Cross Country, economy car intended to carry passengers and loads on paved roads of any kind and on dirt roads. The car design makes it possible to operate the car at ambient temperatures ranging from plus 45"C down to minus 40 "C." ...si marmota invelea ciocolata in staniol... Cel mai amuzant lucru este cel cu confortul care tinde (in sus) catre cel al unui tractor fabricat inaine de '89.

Dar una peste alta daca cineva vrea o a doua masina "just for fun" in afara soselelor ieftina si fara pretentii exagerate eu personal incep sa cred din ce in ce mai mult (si pe zi ce trece mai mult) ca asta e solutia. Mai nou o folosesc si in oras pentru ca face fata cu usurinta conditiilor de iarna si de drum oribile ca se gasesc acum aici.

Masina costa 6300 EUR CIP si/sau 9400 EUR DDP. Eu zic ca face banii astia mai ales ca are 65000 KM sau 18 luni garantie. Pina acum am facut cu ea 5000 si ceva km si n-am avut nici o problema. N-am contorizat citi km au fost pe sosea si citi in afara ei... Una din distractiile preferate mai nou este sa o tractez pe aia mica cu sania pe coamele dealurilor din imprejurimi.  

Citeva detalii tehnice gasiti aici http://www.lada.ro/s...icatiilada.html

Altminteri masina asta se fabrica de cca. 30 de ani (cu imbunatatiri minore) si se regaseste pe TOATE continentele... Cred ca si in Antarctida a fost dusa de rusi... M-am mirat la rindul meu cite fan-cluburi exista pe tot mapamondul.

I-am pus un MP3 player cu niste boxe si am ramas absolut surprins de sound... Doar trebuia sa acopar cu ceva zgomotele de tot felul. Totul a fost cca. 7 milioane la un atelier local... Super faina treaba. Intentionez sa-i pun bull-bar, troliu si eventual niste halogene asa mai mult pentru aspect. Oricum nu intentionez sa o "bibilesc" prea mult ca nu asta-i scopul...

Daca aveti intrebari "feel free"... Voi reveni cit pot de des cu eventuale raspunsuri si alte informatii sau chiar poze eventual.

#2
Ahile

Ahile

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,651
  • Înscris: 11.07.2004
9400 de Euro pare destul de mult pentru "a piece of crap".
Daca totusi e musai sa mergi prin noroaie atunci nu pare mult.
Nu stiu sigur ca n-am mers si nici nu intentionez.
Banuiesc ca e sub Logan din toate punctele de vedere, mai putin comportamentul de drumuri desfundate.

#3
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005

View PostAhile, on Jan 17 2006, 18:44, said:

9400 de Euro pare destul de mult pentru "a piece of crap".
Daca totusi e musai sa mergi prin noroaie atunci nu pare mult.
Nu stiu sigur ca n-am mers si nici nu intentionez.
Banuiesc ca e sub Logan din toate punctele de vedere, mai putin comportamentul de drumuri desfundate.

Mda... nici pentru mine n-a fost implicita decizia de a da banu`... Initial voiam Forester da` n-a fost sa fie.... Pe de alta parte daca _chiar_ ai treaba in afara soselei eu zic ca e OK ! Si inca o chestie : daca o lovesti/zgirii/etc. nu-ti pare rau... Este absolut relaxant s-o conduci prin padure. Inainte de Craciun am fost IN padure cu ea pe zapada ca sa adun conuri de brad ca voia femeia sa faca decoratii pt. pomul de iarna. Negasind conuri pe jos am urcat pe capota si am cules conurile chiar din brazi... Got the ideea ?... Treaba este ca daca as fi luat ceva "decent" pe la fo' 30-40 mii de EUR n-aveam inima sa ma duc cu pe toate coclaurile fara sa ma gindesc ca vre-un bolovan asuns sau vre-o creanga mai pirdalnica ma costa cit o Niva... :))) Si inca ceva : asta e facuta din masina ! Adica din fier de la mama lui... Are din fabrica tot felul de aparatori pe dedesubt si nu sint puse numai la mishto...

Da ! Este sub Logan sau ceva mai jos cu alea-alea... :(

#4
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Pentru coclauri si numai pt coclauri eu zic ca e cea mai buna alegere la un pret mic.
Sa o stapanesti sanatos, fara probleme, si cat mai multe coclauri "escaladate" :)

#5
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
am vazut-o la un drive test la un dealer de pe aici. pot sa spun ca mi-era mila de mine sa ma duc pe picioare pe unde au bagat chestia asta.

chiar ma mir ca ala de la volan mai avea rinichi dupa ce a sarit niste maluri cu ea si a luat oblic niste brazde maricele.

pentru scopul propus pot zice ca e o alegere chiar buna. foarte buna. asta si cu aro ultimele modele pre-crosslander.

#6
seerkan

seerkan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 577
  • Înscris: 26.10.2004
Pune niste poze cu interiorul daca ai

#7
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
@MATRIXU : Multumesc, sper si eu sa ma distrez cit mai mult timp cu ea... :)

@sebulbus : treaba cu rinichii e valabila si pe unele sosele... Deh : iarna nu-i ca vara.

@seerkan : vin si pozele, dar aici cu voia ta un pic de off-topic poate este de folos si altora =>

Acum citeva saptamini intru cu o cunostinta intr-o cafenea _selecta_ (!!!) din Brasov. In afara de noi mai erau inauntru doar cele doua chelnerite. Alegem o masa cu 4 locuri, scoatem jachetele le punem fiecare pe scaunele alaturate si ne asezam fata-n-fata. Comandam si discutam de ale noastre. La un moment dat in spatele meu la masa vecina iau loc doi tipi. Nu i-am vazut ca eram cu spatele la ei. Ii aud ca discuta si comanda si ei. Dupa 5-10 minute tipii pleaca. Dupa vre-o alte 10 minute dau sa platesc si eu. Portofelul nu mai este la locul lui... Ma pipai si-l gasesc in alt buzunar fata de unde stiam eu ca trebuie sa fie... Dau sa scot banii si big surprise banii lipsesc... Fo' 3 mil ROL... Plateste amicul meu... Imbrac jacheta intr-un puhoi de injuraturi... Ma caut de aparatul foto si constat ca lipseste si ala... Alte injuraturi. Tot acolo aveam si mobilul care a ramas la locul lui din fericire. Deci : altentie mare la buzunarele voastre. Baietii "e" profesionisti si am mai auzit de astfel de chestii tot in Brasov si tot in localuri bune.

Nu-i mare lucru pina la urma si acum dupa ce am digerat la greu intimplarea as zice ca au fost baieti de treaba ca in portofel aveam toate actele si cardurile si talonul si alte alea... Va dati seama ce lucru dracu` era sa le refac pe toate...

Scuze pentru OFF...

In fine. Voiam doar sa zic ca mi-am comandat noul aparat foto si cind va veni voi pune si poze. Pina atunci incerc sa pun ceva poze de test (ca sa vad daca pot) facute in noiembrie trecut la o iesire de duminica foarte "light" si fara gume de iarna.

Attached Files



#8
sorin mok

sorin mok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 05.04.2005
: Felicitãri, bunã alegere!!
Nu degeaba maºina a fost încã din anii 80 lider de vânzãri în Franþa iar în ultimii ani, în Germania - e favorita fermierilor, vânãtorilor ºi pescarilor. Am vãzut cã ºi în þãrile nordice e foarte aprec iatã de tinerii acre cautã o maºinã pentru aventurã. Se pare cã are un raport preþ -performanþe - posibilitãþi de divertisment imbatabil (eventual ar concura cu Mahindra.dar e ºi mai inconfortabilã, are arcuri lamelare).
E drept cã nu dã bine pe Calea Victoriei, dar locul ei nu e acolo.

Din ce-am citit pe niºte situri franceze de off-road, principala ei problemã este abuzul ºi "optimismul" proprietarilor care supraevalueazã standardele de afbricaþie ruseºti confundându-le cu T34; adicã, nu o îngrijesc absolut deloc, pe principiul "e tablã sãnãtoasã, ruseascã". Dar swe pare cã este ºi defectul lui Defender, considerat de muli admiratori "indestructibil" ºi tratat în consecinþã.

Multã baftã!! :inlove

Attached Files


Edited by sorin mok, 18 January 2006 - 12:59.


#9
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
am aranjat sa merg si eu cu ea la drive test. tot pe brazde. care aici sunt inghetate bocna acum.

sper sa supravietuiesc ;)

#10
Rinno

Rinno

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 06.01.2006
Cam cat consuma urbau/extraurban ???
Costuri revizii alte detali despre ea ...........................

#11
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
@sorin mok : multumesc pentru felicitari ! Sint perfect de acord cu tine in ceea ce priveste specificul ei de masina de teren... In fond sint chestii de gust. Am remarcat si eu cit este de atipica intr-o parcare de McDonalds... Ca sa nu vorbim de Calea Victoriei sau fo' parcare de la Hilton sau Inter sau altele de genul asta.
Pe de alta parte daca te hotarasti sa-ti iei o masina de asta atunci ar fi de dorit sa stii sa faci deosebirea dintre o cheie inelara si una tubulara. ;) La un moment dat va trebui sa le folosesti pentru ca pe acolo unde mergi cu ea s-ar putea sa nu gasesti pe cineva sa te tracteze. Este un risc asumat. Eu stiu ca orice care are piese in miscare la un moment dat se uzeaza si se strica sau pur si simplu nu se uzeaza si se strica. Si atunci trebuie facut ceva in functie de ce ai la dispozitie si ce stii sa faci.
Slava Domnului pe vremuri am avut doua Dacii la care aveam in portbagaj (cei mai in virsta poate i-si amintesc) intre telescoape in acel faimos dulap de scule o pompa de benzina, sigurante, cablu, becuri, bujii, capac de delco etc. si un set bun de chei. Aici se procedeaza exact la fel.

@sebulbus : sa nu-ti fie frica de test ! Da-i bataie ! In functie de ce ai condus inainte socul o sa fie mai mic sau mai mare... :))) Zgomotul este pe masura si va rog sa ma credeti nu este facut de motor. Asta este destul de bine izolat fonic. Dar sint cele 3 diferentiale si la mine sint si gumele de iarna... Horror peste o anume viteza sau la anumite viteze cind intra in rezonanta unele cu altele.

@Rinno : nu am niste cifre riguroase, dar un consum mixt este undeva pe la 10%. Reviziile si piesele de schimb sint foarte ieftine (de ex. in comparatie cu Renault Laguna). Parca i-mi aduc aminte ca zicea un amic de-al meu ca un schimb de discuri de ambreiaj este de cca. 6 mil ROL cu tot cu piese de schimb si manopera. Revin cu detalii.

#12
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
Iata pentru cei interesati citeva date tehnice (luate de aici : http://www.autolada.ro/ladaniva.html) :

Numar locuri : 5
Volum portbagaj : 150 litri; 400 litri cu bancheta rabatata
Masa utila : 400 kg
Masa proprie : 1150 kg
Masa totala autorizata : 1550 kg
Garda la sol : 220 mm
Viteza maxima : 135 km/h
Consum carburant (la 100 km) :
- 90 km/ora, treapa V, extraurban: 9 l
- 120 km/ora, treapa V, extraurban: 11 l
- urban: 12 l
Panta maxima de urcare pe drum uscat in treapta I si reductorul cuplat in treapta mica (II) : 58 grade
Unghiul de rasturnare : 48 grade
Masa maxima tractata : fara sistem de franare: 400 kg
cu sistem de franare: 1490 kg
Motor : 1690 cm3, 4 cilindri in serie, injectie multipunct, alimentare benzina
Alezaj × cursa : 79 x 80 mm
Putere motor : 59 kW (80 CP) / 5600 rot/min
Momentul maxim al motorului : 133Nm la 3200rpm
Transmisia : ambreiaj cu monodisc, cutie de viteze 5 trepte si reductor cu 2 trepte
Sistem franare : servohidraulica: fata cu disc, spate cu tambur
Turatie la mers in gol : 800 (±50) rpm
Sistem de aprindere : electronic asistat de calculator
Combustibil : benzina cu cifra octanica 95
Dimensiuni de gabarit : 3740 x 1680 x 1640 mm

#13
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
ok, fost la arat cu lada de la o firma de aici. o sa o compar cu ce am prins mai frecvent, aro 10, aro 244 si Mitsubishi l200 (de fapt asta nii nu se pune, e de vreo 3-4 ori mai scump, minim).

interior: mi-aduce aminte de o combinatie de aro10, cu Dacia 1300. ani lumina pana si in spatele lui 244. ah well, macar gasesti cam tot ce-ti trebuie pe camp, desi puteau sa le puna mai bine.
e mica, deci si interiorul e inghesuit, nu pot sa ies 3/4 pe geam ca la 244 ca sa vad santurile din fata, iar podeaua parca e luata de la o masina din anii 80, asa mi se pare de nasoala mocheta si restul.

exterior: butt ugly :), nici nu stiu daca se poate comanda cu vopsea metalizata, dar mare diferenta nu face. n-are faruri sus, nici troliu, nimic deosebit de vazut.

overall: are garda la sol cam mica, a ramas suspendata un pic pe prag cand ieseam dintr-un canal de irigatii pe unde cu aro si l200 ma joc. fiind scurta, totusi urca rampele abrupte mai fara griji.

galagie cat cuprinde, suspensie de crezi ca-i batuta in cuie, dar probabil si indestructibila. am urcat linistit pe caramizi puse de-a latul, prin santuri si pe brazde si eu. pot zice ca mi-am belit mai rau coloana, dar wtf, a meritat.
e comod de condus pentru ca-i micuta, ai impresia ca o intorci si in loc, daca iti pui mintea.

n-am vazut ce-i pe sub ea, dar e posibil de la garda joasa sa agati cate ceva, in special gogoloiul ala mare unde e cardanul de pe spate.


per total e ok. galagioasa, incomoda, nasoala, dar indestructibila. e masina ideala pt mers la vanatoare, pazit campuri, etc dar nu m-as duce cu asta sa-mi iau guma :)

poate totusi situatia se poate imbunatati cu bare si vopsea metalizata, dar nu cred ca iese mare lucru.

fata de ce vine din fabrica eu mi-as lua minim 2 roti in plus la mine (una pe plafon si una pe usa portbagajului din spate), bari si as inalta un pic suspensia.  a, si ceva oglinzi mai mari, ca alea de pe ea zici ca-s puse sa-si faca nevasta machiajul, nu sa vezi tot ce-i in jur.
daca ar trebui sa merg noaptea as lua si 2 proiectoare de plafon (de-alea cu puteri astronomice care sunt ilegale pe drum public ;) )


no over :)

#14
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
Da, sebulbus are dreptate... Asta este prima impresie.  Dupa aia te mai obisnuiesti cu ea si treci cu vederea una-alta. Oricum senzatia ca esti in tractor ramine stabila si nu dispare. Ca este mica ??? Hehehehe... Mica era daca stateai in spate. Atunci sa fi vazut tu ingesuiala dracu'... Eu am 185 cm si ma simt OK cu scaunul dat la maxim in spate. Altminteri dau cu genunchiul in chestiile alea de schimbat faza scurta-lunga si semnalizare... O alta treaba foarte ciudata este ca pedalele de frina si acceleratie sint FOARTE aproape si la o apasare pe frina risti sa se tureze motorul si se uita lumea la tine de parca ai fi incepator... Probabil mai catre primavara va trebui sa (re)aranjez un pic pedalele.

Mocheta ??? WOW !!! A mea n-are asa ceva... Potzi s-o speli cu furtunul si pe dinauntru... Are niste material plastic pe jos din cite am vazut eu. Deci nimic care retine umezeala...

Faruri ? Alea pe care le are de la mama ei sint destul de bune desi n-ar strica niste proiectoare suplimentare... Da` nu pentru tuning ci pentru utilitate. Tre' sa vad daca nu cumva trebuie ceva baterie mai mare daca pun ceva k lumea deoarece daca pui de alea ce se gasesc la benzinarii n-ai facut nimic. Alta : plafonierele interne dau ceva mai putina lumina decit o bricheta, deci si acolo trebuie becuri cu putere mai mare sau alta solutie de iluminat interiorul.

Galagie ? Da-i volum tare la radio si nu se mai aude... ;) Nu-i chiar tehnologie germana, as zice din contra...

Bullbar cred ca merita sa-i pui da` cu troliu cu tot. O sa fac asta la primavara. Poate fi de real ajutor. Ieri am scos-o si eu un pic la aer curat si m-a scapat numai lopata din dotare dintr-o situatie mai "delicata"... Acolo unde m-am "agatat" eram numai trei : masina, singuratatea si cu mine - vorba poetului. Sigur cu troliul ar fi fost mai elegant dar in sinul mamei naturi te folosesti de ce ai... Eu am mai pus niste praguri d-alea de tzava serioasa care te protejeaza cind aluneci lateral si decorul e cu bolovani sau buturugi. :)

Daca o ridici artificial sa ai "ground clearance" mai mare risti sa-i scazi unghiul de rasturnare si nu cred ca este prea bine.

Eu inca n-am reusit sa-i lovesc "burta" dar am inteles ca ce are pe dedesubt (gen carcasele diferentialelor, etc) sint facute din otel ceea ce este mai bine decit fonta clasica. Ideea este ca daca dai de bolovani fonta fiind casanta se sparge (si ramii fara ungere) iar otelul fie se deformeaza un pic fie rezista la soc... :)

Oglinzi... Hmmm... Eu as zice ca cu cit sint oglinzile mai mari in caz de ceva nasol si paguba este mai mare. Iar pe strada oricum pe tine te depasesc altii nu tu pe ei. :) Am vazut unele cu oglinzi mari... N-am avut senzatia ca-mi trebuiesc altele...

#15
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
ei, a ta avea radio, a mea mocheta.. am impresia ca le fac din amintiri.

nu, pentru mine nu e ce trebuie, cel putin nu cat are 2 usi. daca trebuie scos ceva din ea sau dati jos oameni pe frigul asta stau usile prea mult deschise si bine nu poate fi.

a, si alta problema, pe asta n-am cum pune o scara pliabila. cea mai mica pe care o am iese vreo 1m si ceva in spate de zici ca-i portavion.

daca ii pui consumatori suplimentari trebuie alt alternator si probabil si alt acumulator. dar nu pot zice ca nu merita. cel putin cand intri noaptea printre pomi daca n-ai vazut o buturuga te-ai scos.

mi s-a intamplat la aro 10 sa imi descalte o janta si a fost chinul dracului, ca pe namol nu sta masina pe cric. daca aveam mai multe becuri o vedeam din prima. farurile de pe masini normale sunt facute sa-ti lumineze un drum neted de asfalt, nu coclaurile patriei :)

troliu.. daca iei unul bun, si tot restul ii dublezi valoarea :) depinde cat de des te impotmolesti. cauta un vinci de-ala mecanic cu parghie. faci muschi un sfert de ora, dar e la fel de bun.

#16
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
zicea sebulbus de scara plianta : este corect. Arata ca dreaq si e instabila pe portbagaj. Eu i-am pus un portbagaj pe capota de dimensiuni uriase. Cineva chiar i-mi zicea ca uite ce masina i-au pus la portbagajul ala. :) Sigur ca arata ca dracu... Nici nu te astepti la altceva. Eu am dus odata cu ea niste jgheaburi de cablu de 3m pe o distanta de fo 70 km  :cursing: da` am mers ca si cum as fi transportat oua. Da` WTF ? Nu-i masina de mers la teatru... (vezi poza). Un portbagaj de asta ca al meu e bun la chestii voluminoase si nu prea grele (gen parapanta). Deoarece in ultima vreme m-am procopsit si cu o casa la curte  :coolspeak: (care are nevoie de renovari) i-am pus un cirlig de remorcare (inca nu era pus la vremea cind era facuta poza) pentru a putea tracta o remorca cu care intentionez sa car tot felul de materiale.

sebulbus : nu-i mai usor sa pui si tu remorca la L200 decit sa incarci in bena ditamai generatoru ? Nu strici masina si dublezi capacitatea de transport...

O alta observatie corecta este ca daca faci tuning la Niva este ca incet i-i dublezi/triplezi valoarea. De ex. dat fiind pretul CIP de 6300 EUR pe mine directia servo m-a costat aproape un sfert de masina daca nu ma insel... :w00t:

In fine. Nu intentionez sa fac din ea ce nu se poate (si nici nu merita). O folosesc "as it is" cu eventuale imbunatatiri rationale. Este a doua masina folosita acolo unde Laguna n-are cum sa faca fata (cu toate abrevierile de trei litere pe care le are) sau pur si simplu mi-e mila de ea.

Acum ca au fost afara -26 grade a pornit la prima cheie si dupa 5 minute deja scotea caldura la greu. Deh' se vede de unde provine... Oricum am observat ca daca dimineata (cind uleiurile din ea inca sint ingetate) folosesc reductorul cind pornesc cu ea la drum motorul este mult mai putin solicitat si schimbatul vitezelor este mult mai usor.

Attached Files



#17
Rinno

Rinno

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 06.01.2006
Servo lai montat dupa sau inainte de achizitionare?
Si carligul tot de la Lada??

#18
elzopilote

elzopilote

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 04.06.2005
@Rinno : Da, ambele au fost montate de ei... Numai ca, cirligul a venit mai tirziu... Servodirectia este italiana (zic ei - eu n-am verificat, de unde si pretul maricel... :w00t: ) Insa face toti banii. Mai ales ca la parcari si in afara soselelor ai destul de mult de "lucru". Si atunci ori ai muschi ori ai servo.  :)

BTW : vad ca si gumele tale sint destul de murdare.  :D  Nu ti-e mila de Tucson sa-l bagi in noroaie ? Totusi e masina scumpa...  :confuzzled:

O alta idee interesanta este un cric pneumatic. Sebulbus zicea mai sus ca 'geaba era ala de fabrica la el ar fi fost nevoie si de o scindura mai groasa... care poate n-o ai la tine taman cind e nevoie. Vezi fisierul atasat sau la http://nivaventure.f....umatique.pdf....

La acelasi link mai sint si alte informatii utile dar cam "centrate" pe Niva...

Attached Files



Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate