Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Sunt manualele scolare facute in bataie de joc? Se pleaca de la premiza ca un elev poate invata singur din manual?
Last Updated: Oct 09 2016 17:35, Started by
cd9
, Jun 17 2015 18:39
·
0
#1
Posted 17 June 2015 - 18:39
Am constatat ca este practic imposibil sa inveti (adica sa poti interioriza conceptul ala) ceva dintr-un manual scolar. In cel mai bun caz il poti folosi ca o lista ceva mai detaliata cu conceptele pe care statul roman se asteapta ca tu, elevul, sa le stii sau un memorator mai elaborat. Am ajuns sa cred ca nu s-a plecat niciodata de la premiza ca un elev ar putea invata singur din manual. In mare, ma refer la manualele de informatica si matematica. Pe langa faptul ca se incurajeaza practici proaste, informatiile mai sunt prezentate si in sictir, cel putin asa vad eu lucrurile.
Imi pun intrebarea: de ce? Incep sa cred ca manualele sunt tratate mai mult ca pe niste referinte si se exclude din start posibilitatea elevului de a invata de unul singur din manual. Este asta adevarat? Voi ce parere aveti? Edited by cd9, 17 June 2015 - 19:05. |
#3
Posted 17 June 2015 - 18:48
MooF2010, on 17 iunie 2015 - 18:45, said:
de la ce editura cumperi? |
#4
Posted 17 June 2015 - 18:58
Da, sunt scrise ca niste referinte. Nu prea ai cum invata din ele, contin definitii seci ce le gasesti si pe wikipedia.
Daca te uiti pe manualele de la americani (1000+ pagini) vezi o diferenta de la cer la pamant. In manualele noastre nu se pune accent pe intelegere. De exemplu, eu si acum am probleme in a intelege ce "reprezinta" un morfism. In cartea de mate e definit ca o functie: f : G1--> G2 si f(x*y) = f(x) # f(y), unde * si # sunt legile de compozitie specifice G1 si G2. Da, stiu definitia, stiu sa verific daca o functie e morfism pt 2 grupuri, dar nu "vad" ce e in spatele acestui concept, ce a dus la necesitatea definirii lui. O fi algebra abstracta, dar nici chiar in halul asta. Edited by 0x3F, 17 June 2015 - 19:02. |
#5
Posted 17 June 2015 - 19:16
In invatamantul romanesc se pune accent pe cantitate , nu si pe calitate. Astfel elevii uita instant ceea ce au invatat mecanic , pentru ca nu inteleg ceea ce invata . Elevii romani stiu ca sunt recompensati doar daca stiu multa materie , doar daca tocesc ca niste calculatoare , nu si daca au inteles in detaliu ceea ce au invatat.
Albert Einstein spunea: "Dacă nu poți explica ceva unui copil de șase ani, atunci nici tu nu ai înțeles." |
#6
Posted 17 June 2015 - 19:20
_-AppleS-_, on 17 iunie 2015 - 19:16, said:
In invatamantul romanesc se pune accent pe cantitate , nu si pe calitate. Astfel elevii uita instant ceea ce au invatat mecanic , pentru ca nu inteleg ceea ce invata . Elevii romani stiu ca sunt recompensati doar daca stiu multa materie , doar daca tocesc ca niste calculatoare , nu si daca au inteles in detaliu ceea ce au invatat. Albert Einstein spunea: "Dacă nu poți explica ceva unui copil de șase ani, atunci nici tu nu ai înțeles." |
#7
Posted 17 June 2015 - 19:22
depinde. cele de mate de ganga mi se par relativ ok. e drept, nu prea am invatat eu de pe cel de a 12 a, dar in a 11a, cand inca nu stiam de resurse mai bune, cel de analiza a fost okish.
|
#8
Posted 17 June 2015 - 19:24
#9
Posted 17 June 2015 - 19:30
0x3F, on 17 iunie 2015 - 19:24, said:
Cum asa? Ce alte resurse ai avut care sa coincida cu programa? de exemplu, analiza de a 12 a (si ceva peste), am invatat-o singur, e o carte "The Chemistry Maths Book" (o gasesti pdf), are explicate (nu foarte formal de ficare data, dar nici la scoala nu ti se demonstreaza multe chestii, as spune ca pe alocuri e chiar mai formala decat manualul) destul de fain o gramada de concepte. algebra... nu prea am invatat, mi-a fost lene, iar la scoala nu prea eram atent la mate oricum, la chestii de bac ma descurc. |
#10
Posted 17 June 2015 - 19:48
cd9, on 17 iunie 2015 - 18:39, said:
Imi pun intrebarea: de ce? Incep sa cred ca manualele sunt tratate mai mult ca pe niste referinte si se exclude din start posibilitatea elevului de a invata de unul singur din manual. Este asta adevarat? Voi ce parere aveti? Edited by DiaboliKa, 17 June 2015 - 19:48. |
|
#11
Posted 17 June 2015 - 20:03
DiaboliKa, on 17 iunie 2015 - 19:48, said:
De ce? Pentru ca dorinta de a scoate un manual la tipar e mai mare fata de ceea ce ar trebui sa contina. Manualul pe care il ai e doar o copie a altor manuale vechi. Cate exemple n-am gasit din astfel de carti si date "copy-paste" in cele noi! Nici nu se sinchiseau sa schimbe cifrele. Plus ca nu erau aceeasi autori. Sau alta smecherie: marirea fontului si spatierea exagerata intre paragrafe. Pentru a avea mai multe pagini. Edited by cd9, 17 June 2015 - 20:04. |
#12
Posted 17 June 2015 - 21:47
Sa raspund la intrebarea topicului: Dupa cum ai concluzionat, nu se pleaca de la premisa ca un elev sa poata invata singur din manual. Cadrul didactic explica lectia, unde e cazul intareste afirmatiile cu cele mentionate in manual, apeleaza la exercitii si teme pentru a oferi o paleta variata spre o buna intelegere si aprofundare a cunostintelor.
Cadrul didactic poate sa ceara citirea lectiei inaintea orei propriu-zise, unde urmeaza a fi explicata, sau dupa presupusa ora - pentru o mai buna asimilare a informatiilor si incurajarea elevului din proprie initiativa spre lectura, rationament, deductie. Cu referire la prima parte, acesta e un exercitiu de adaptare la noua informatie, de extragere a acestora ce urmeaza a fi expuse pentru rationament clar s.a.m.d. Sunt sigura ca ai avut un astfel de exercitiu si ai observat in clasa ca v-ati impotmolit in termeni si explicatii iar procentajul in ceea ce consta deducerea si intelegerea lectiei respective precum si abordarea exercitiilor este destul de redus. Maxim 40%. Atunci cand citesti o lectie noua, creierul face o selectie a evenimentelor trecute si asemanatoare care ar putea sa se potriveasca cel mai bine situatiei in cauza. In cazul in care citesti ceva total nou, nu ai avut de-a face cu acel concept, se taie firul, pauza. In astfel de cazuri, e greu sa culegi informatii ajutatoare strict pentru acea problema si esentiale fara a da rateuri. Invatarea unei lectii noi, fara profesor, presupune un mai mare efort, inseamna sa stii deja acele lucruri. Edited by DiaboliKa, 17 June 2015 - 21:52. |
#13
Posted 17 June 2015 - 23:01
Nu in bataie de joc, ci din prostie. Cei care "produc" manuale, nu au nici o tangenta cu invatamantul, ci doar cu mediul de afaceri.
|
#14
Posted 18 June 2015 - 07:49
Si cu toate impedimentele astea,Romania inca mai prodice pe banda rulantă olimpici.
|
#15
Posted 18 June 2015 - 12:15
O produce dar nu învățând după manuale.În alte state s-a forțat editarea de manuale cât mai complete de mulțimea tot mai crescândă a familiilor ce preferă homeschooling, din diferite motive. Daca ar fi și la noi astfel de materiale ar fi cu „muuuuult” mai mulți olimpici.
|
|
#16
Posted 18 June 2015 - 13:15
Poate ai dreptate.Insa eu sunt de parere ca cine are inclinatii spre un anumit domeniu,invata indfierent ce manuale are.Aici intervine totusi rolul profesorului,care din punctul meu de vedere este cel mai important in pregatirea elevului.In concluzie,profesori dedicati sa fie,ca restul se rezolva.
|
#17
Posted 18 June 2015 - 15:39
Să fie. Dar nu-i normal. Niciodată nu e bine ca toate pârghiile să fie numai către corpul profesoral. Oricât de dedicat ar fi, e nevoie ca și părintele/elevul să poată (real) contesta/alege direcția și stilul de învățare. Un învățământ total privat ar oferi posibilitatea scuturării corpului didactic de frunzele uscate.
|
#18
Posted 07 August 2015 - 23:57
Există anumite manuale (ne-şcolare) cu numele explicit "XXX fără profesor", de ex "limba franceză fără profesor", etc. Aceastea sînt manuale la care din start se presupune că vor fi parcurse doar prin studiu individual. Manualele de şcoală NU sînt concepute aşa, sînt concepute explicit ca suport pt nişte lecţii predate de profesor.
Deci dacă chiuleşti de la ore, ghinion, manualul nu va putea suplini 100% ce ai pierdut. De asemenea dacă încerci să foloseşti manualul în mod extraşcolar, de ex. pt a învăţa în avans materia dintr-o clasă superioară, iarăşi nu merge, trebuie să cauţi altceva. Noroc cu internetul în zilele noastre, că e doldora de documentaţie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users