Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Campanie/Petitie - noua lege acce...

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 

Cu mașina prin Grecia

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
1185 replies to this topic

#469
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,187
  • Înscris: 12.09.2013
Oricum, pe Ioania Odos de la iesirea de pe Egnatia si pana la Patras, am facut foarte mult azi.Am respectat restrictiile de viteza.Rar mergi cu 120 km/h!!!Ce fel de autostrada mai e si asta?Oricum, multa lume respecta restrictia.

#470
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

 crista68, on 18 iulie 2018 - 13:10, said:

... Tot timpul m-am bazat pe harti si pe indicatoarele din teren ...

Şi eu la fel. Nu folosesc GPS deloc, mai mult încurcă, e mai bine fără.
Mereu am hărţile de hârtie în torpedou, sunt sfinte. Dar le folosesc doar când e nevoie, în rest mă uit doar după indicatoare, sau rog copiloata (aka nevasta) să fie ea atentă la indicatoare.
Însă asta pot s-o fac pentru că deja cam am în cap drumurile din Grecia. Ba chiar, în iunie am uitat să mai pun hărţile în torpedou, dar m-am descurcat de minune să ajung din amintiri şi după indicatoare la Kavala în port, chiar dacă era noapte. Iar la întoarcere a fost şi mai simplu.

 abancor, on 18 iulie 2018 - 19:29, said:

... Nu e clar unde e ieșire pe drum național și unde e intersecție de autostrăzi ... Toate sînt pe panouri verzi ...

Eu m-am descurcat de fiecare dată. E foarte clar dacă e ieşire spre un drum naţional sau spre o autostradă. Panoul e verde, dar în interiorul panoului scrisul e înconjurat de chenar. Dacă interiorul chenarului e albastru, atunci se iese spre un drum naţional, iar dacă e verde, atunci se iese spre o altă autostradă. Simplu !

Oricum, la început de august o să experimentez personal cum e Kombosul Egnatia Odos - Ionia Odos şi o să postez aici. De fapt eu îmi planific să ies mai întâi spre Arta ca să ajung la Shell, pentru a reface plinul, apoi o să reintru pe EO pentru a merge mai departe spre Karteri.


Sănătate şi tcb !

#471
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
@abancor: ai dreptate, kombosurile de pe autostrăzi sunt semnalizate cu indicatoare verzi, exact cum ai spus tu:
Attached File  Indicator1.jpg   86.84K   40 downloads Attached File  Indicator2.jpg   85.09K   37 downloads Attached File  Indicator3.jpg   108.98K   39 downloads.

Și da, trebuie să știi localitățile de pe parcurs și/sau numărul drumului. Te rog să mă scuzi, îmi fac mea culpa !

Aveam în minte altceva, anume kombosurile de pe drumurile normale, dar am "încurcat borcanele". Pe acele indicatoare scrisul pe albastru sau pe verde spune dacă intri pe drum normal sau pe autostradă:
Attached File  Indicator4.jpg   113.73K   43 downloads Attached File  Indicator5.jpg   90K   36 downloads.


Sănătate și scuze încă o dată !

#472
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007
http://www.tion.ro/s...-grecia/2079163

Atentionare de la MAE in privinta circulatiei prin grecia..
Se pare ca ar fi adoptat un nou cod rutier.
Amenzi mari, suspendarea permisului pentru fapte de la viteza, parcat pe locul destinat pers cu handicap, bautura la volan , telefon la volan ,chiar si pentru o tigara aruncata pe geam!
Woow.. si eu care consideram Grecia o tara foarte relaxata si permisiva..

A fost careva recent "certat cu legea " prin Grecia?
O sa mergem mai cuminti si decat prin Serbia!

Am facut captura de ecran ca nu pot selecta textul

Attached Files



#473
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 00:39, said:

... Se pare ca ar fi adoptat un nou cod rutier ...

S-a discutat deja subiectul, pe pagina precedentă.

Relax, s-au modificat unele sancţiuni, atâta tot. În rest, nimic schimbat.
De fapt, dacă ne uităm mai atent la link-uri, vedem că sunt numai site-uri cu audienţă scăzută. Concluzia e clară, zic eu, le e foame şi cel mai simplu e să facă din ţânţar armăsar.

Să ne calmăm, deci ...


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 19 July 2018 - 00:52.


#474
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007

 OvidiuNS, on 17 iulie 2018 - 01:20, said:



Ștefane, cred că e o neĂźnțelegere la mijloc, omul Ăźntreba dacă e vreo scofală să eviți autostrada (și toll-urile) și să mergi pe lĂąngă ea.

Ce spui tu e corect, am fost Ăźn toate locurile menționate, Ăźnsă nu are legătură cu speța, no offence ...


Sănătate și tcb !
Pai cred ca daca vrei sa ajungi din Evzonoi sau cum se cheama punctul de intrare in Gr din Macedonia si pana la Igoumenitsa, pe drumul vechi , national, o singura zi nu iti ajunge. Dai banii pentru timpul castigat.  Pe drumul national prin muntii aia nici nu-mi pot imagina ce trafic era inainte sa se construiasca autostrazile.  Au avut nevoie de ele ca de aer.  Cred ca ce e acuma la noi pe valea oltului la noi e pistol cu apa in comparatie cu ce era la greci pe sosele.

 abancor, on 18 iulie 2018 - 19:29, said:

E bună Ăźntrebarea cu semnalizarea, pentru că am observat că grecii au semnalizarea pe autostrăzi foarte primitivă, prost concepută. Nu e clar unde e ieșire pe drum național și unde e intersecție de autostrăzi. Vezi și ieșirea din A Salonic - Atena către Egnatia (e o simplă semnalizare spre Kozani, arată exact la fel ca orice altă ieșire, nu te prinzi că acolo e autostradă, știu pe cineva care a ratat ieșirea aia, avea de mers spre Igoumenitsa). Toate sĂźnt pe panouri verzi și uneori nu menționează artera pe care ieși, alteori menționează numai numărul șoselei europene (E75 de pildă, de parcă toată lumea știe traseele E-urilor).
Prin urmare, probabil așa e și Ăźn cazul Egnatia - Ionia. Pesemne e mai ĂźntĂźi ieșirea de Ioannina și Arta pe național, pe urmă ieșire de Arta pe autostradă. Dacă nu știi că urmează aia pe autostradă, ieși pe națională.
Deci, nu strică o descriere a situației exacte din teren, e vreo mențiune clară pe panouri pe unde să o iei pe autostradă? Normal e să fie presemnalizat.

In caz de nelamuriri se poate consulta codul rutier. Indicatoarele rutiere respecta un cod al culorilor. Indicatoarele albastre indica drumuri  nationale. Cele verzi autostrazile. Daca vrei pe autostrada te uiti doar dupa indicatoarele verzi.  Si in caz de nesiguranta /amxietate,  se poate naviga cu google maps pe telefon, cu hartile descarcate inainte prin wi-fi sa  poti naviga offline, in zona de  roaming.
Daca semnalizarea rutiera la greci este primitiva, atunci ce sa mai spunem despre semnalizarea din Romania?

 raducut123, on 18 iulie 2018 - 19:55, said:

Oricum, pe Ioania Odos de la iesirea de pe Egnatia si pana la Patras, am facut foarte mult azi.Am respectat restrictiile de viteza.Rar mergi cu 120 km/h!!!Ce fel de autostrada mai e si asta?Oricum, multa lume respecta restrictia.
eu am vazut in zona aia politia cu radar laser.. si veneam la vale cu 140 in zona de 100 probabil..  daca m-a vazut in iunie.. atunci naspa..

Edited by tfmercedez, 19 July 2018 - 01:03.


#475
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
O singură menţiune mai fac, despre codul rutier elen:
De ce nu apare nimic pe site-ul MAE în legătură cu asta, dar toată lumea citează MAE ca sursă?

Grecia este, încă, o ţară permisivă dpdv rutier. Adică poţi să circuli fără stres, dacă circuli corect. Acum vreo 6-7 ani, în Bulgaria erai oprit chiar dacă circulai corect, pentru tot felul de motive, toate ducând la foame. Au şi grecii stomac, deh...

Eu rămân la concluzia mea: vor să-i sperie pe cei - tot mai mulţi - care vor să meargă în Grecia, în loc să se ducă la Mamaia şi Costineşti. Uite, cum e crista68, care e speriată de schimbarea autostrăzilor între ele... Nu trebuie acuzată, în România nu are unde să înveţe asta; dar dacă cineva ca ea citeşte anunţul ăla şi îl interpretează ad litteram, evident că nu mai pleacă. Căci din anunţul ăla se poate concluziona că poliţia stă din 10 în 10 km cu anunţul în mână.

Pe Ionia Odos am mers cu 130 peste tot pe unde am putut. Nu mai ştiu pe unde erau restricţiile. Autostrada era aproape pustie, nu cred că am întâlnit mai mult de 100 de autovehicule pe ea. Dar era la mijloc de iunie, acum poate că e altă situaţie.
În schimb, drumurile naţionale mi s-au părut foarte aglomerate.

#476
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 01:05, said:

In caz de nelamuriri se poate consulta codul rutier. Indicatoarele rutiere respecta un cod al culorilor. Indicatoarele albastre indica drumuri  nationale. Cele verzi autostrazile. Daca vrei pe autostrada te uiti doar dupa indicatoarele verzi.  Si in caz de nesiguranta /amxietate,  se poate naviga cu google maps pe telefon, cu hartile descarcate inainte prin wi-fi sa  poti naviga offline, in zona de  roaming.
Daca semnalizarea rutiera la greci este primitiva, atunci ce sa mai spunem despre semnalizarea din Romania?
S-a lămurit mai sus deja chestiunea.
Treaba asta nu ține de codul rutier, ci de capacitatea de a organiza lucrurile, în general, de la cum stai la coadă, cum chemi liftul, pînă la cum circuli în giratoriu și cum semnalizezi inteligibil șoselele, capacitate care descrește, în Europa, dinspre nord și vest, spre sud și est, astfel încît în Balcani pînă și un giratoriu ridică probleme. Nu intru în detalii.
Grecii au toate panourile pe autostradă verzi. Ideea e să le colorezi în funcție de destinația sau rangul drumului semnalizat, nu de rangul drumului pe care e amplasat panoul, că dacă le faci pe toate verzi, dracu mai știe care e autostradă și care drum național. Vezi mai sus exemplele date de OvidiuNS: ieșire de pe autostradă pe altă autostradă (primele 2 poze), respectiv de pe autostradă pe drum național (poza 3). Singura subtilitate pare a fi indicarea faptului că autostrada e drum european. Probabil dacă te prinzi de chestia asta nimerești mai ușor, deși n-am verificat dacă e așa în toate cazurile.
În România semnalizarea e la fel de primitivă (în multe cazuri) ca în Grecia.
Adevărul e că, la vest de Arad, adică în partea de Europă care începe acolo, poți ajunge oriunde ușor, numai după indicatoare (plus o hartă, ca să știi cîteva orașe importante de pe parcurs). La noi, la bulgari și la greci, nu. Ca să explic mai pe larg exemplul din pozele 1 și 2 ale lui OvidiuNS, singurul cuvînt de nelipsit de pe panourile alea ar fi fost Igoumenitsa A2, eventual cu menționarea orașelor mai mari de pe parcurs (Kozani, Veria, Ioannina). Fix ce trebuia să apară pe panou nu apare, zici că e o ieșire oarecare.
Mai mult, dacă nu mă înșel, grecii nu fac diferență între ieșiri și noduri, o diferență făcută, într-un fel sau altul, în toate țările civilizate, tocmai pentru că sînt informații importante pentru șoferi. Una e o ieșire către un oraș, pe drum normal, alta e un nod de autostrăzi, unde nu ieși nicăieri, doar eventual te muți de pe o autostradă pe alta. La greci apare Exit sau Kombos după reguli de ei știute (la o intersecție de autostrăzi nu ar trebui să apară semnul Exit, iar la cea dată mai sus exemplu, apare).
Cam asta e pe scurt o mică explicație a calificării semnalizării de pe autostrăzile grecești drept primitivă și prost concepută. Sau, dacă vreți, haotică și nestandardizată. Sau toate 4 la un loc. Ca și la noi, de altfel.

Edited by abancor, 19 July 2018 - 10:23.


#477
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007
Cum sa nu faca diferenta intre iesiri si noduri grecii? Scrie mare si clar INTERCHANGE. Ia vezi unde se desparte autostrada dinsore Salonic, in ruta de Igoumenitsa de autostrada care merge sore Atena. E suficient de bine semnalizata.
De 11 ani merg in grecia cu masina, si sincer, ajung cu ochii inchisi oriunde, si niciodata nu mi-am pus problema semnalizarilor.
Un singur lucru am bagat la cap: daca drumul nu este neasfaltat , inseamna ca nu am ce cauta acolo. La ei orice drum practicabil de un autoturism obisnuit este asfaltat. Drumurile neasfaltate sunt offroad si ai nevoie de un utilaj soecializat. In Romania spre comparatie, doar drumul principal este asfaltat prin sate, restul e drum de piatra sparta sau pamant.
La ei sunt asfaltate unele drumuri, atat de meschine, cu inclinatii cum numai in Grecia am vazut. Tine doar de curajul soferului daca se incumeta pe acolo.
Singurele drumuri neasaltate pe care le-am ginit, sunt cele "trhnice" care duc la instalatiile de turbine eoliene de pe crestele muntilor, evident obiectiv privat, nu turistic. E plin in grecia de asa ceva.

#478
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 10:57, said:

Cum sa nu faca diferenta intre iesiri si noduri grecii? Scrie mare si clar INTERCHANGE. Ia vezi unde se desparte autostrada dinsore Salonic, in ruta de Igoumenitsa de autostrada care merge sore Atena. E suficient de bine semnalizata.
Cred că vedem fiecare altceva. Tocmai intersecția aia e în pozele lui OvidiuNS. Zi-mi după ce îți dai seama că aia e A2 care duce la Igoumenitsa, cînd semnul arată ca o ieșire oarecare spre orașele Kozani și Veria. Și nu scrie Interchange, ba mai rău, la ieșire scrie Exit.
În schimb, pe tot traseul A2 de acolo mai departe, ieșirile sînt denumite Interchange.
Exact ce ziceam, lipsă de standardizare, fiecare șantier de autostradă a avut regulile lui de semnalizare, și nici alea coerente.
Prin urmare, e natural să te întrebi dacă e semnalizată calumea ieșirea din A2 pe A5, ca să nu ieși mai repede, pe drumul național. De fapt, chestiunea e mai cotoioasă, șpilul nu e intersecția A2 x A5, ci vechea ieșire de Arta, în sensul că trebe retro-modificată semnalizarea existentă de la ieșirea A2 Ioannina, ca lumea să nu iasă pe acolo spre Arta, ci să afle că urmează o altă ieșire spre Arta, pe autostradă. O să aflăm cînd ajunge OvidiuNS pe acolo.

#479
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cum-necum, primitivă sau mai avansată, semnalizarea în Grecia există. Autostrăzile există şi ele. La noi...
Este adevărat că plătim taxe mai mari pe autostrăzile din Grecia decât vigneta la noi, dar la fel de adevărat este că nu plătim nimic pentru celelalte drumuri (căci plătim pentru autostrăzi).
Cam toate drumurile importante au carosabil bun, în Grecia; mă refer la drumurile naţionale (ethniko) şi cele regionale (eparhio). Drumurile locale sunt varză şi la ei, vezi de exemplu drumul care leagă Parga de Syvota, prin Anthousa. Iar în staţiuni şi oraşe au şanţuri transversale prost astupate, parcă ar fi bumpere pe invers.
Cu marcajele, însă, stau prost în ansamblu. Liniile discontinue şi cele continue, "zebrele", zonele haşurate din intersecţii, uneori abia se mai văd. Uneori nu-mi dădeam seama dacă drumul are o bandă sau două benzi, în anumite porţiuni, mai ales că fiecare circula cum i se părea lui OK, mai aproape sau mai departe de axul drumului (linie dublă continuă).

Şi ca să lămuresc termenii - asta fiindcă unele indicatoare în grafia latină sunt mâzgălite de naţionaliştii extremişti:
Interchange înseamnă Komvos. Nu Kombos. V-ul este scris cu litera Beta, care seamănă cu B. În greacă, B se scrie MP.
Exit înseamnă Exodos.
Niciodată n-am fost indus în eroare de Exodos vs. Komvos.

Pe drumurile pe care le-am parcurs de foarte multe ori nu mai folosesc GPS, dar pe cele pe care am mers de puţine ori da. Nu înseamnă că mă chiorăsc în telefon, în loc să mă uit la indicatoare - depinde cum am chef. Însă pe GPS poţi vedea din vreme anumite aspecte care pe drum pot fi obstrucţionate: din cauza vremii (cum a fost grindina prin care am trecut la sosire în Grecia, când totul era alb în faţa mea, inclusiv indicatoarele), din cauza unei curbe, din cauza nopţii, sau din cauza unui TIR care îţi fură peisajul.

Un mic offtopic: Bulgaria - deşi drumul dintre Varna şi Sunny Beach îl ştiu pe dinafară, tot pun GPS-ul să mă ducă, deoarece ştiu cu un minut înainte când urmează o serpentină. Serpentinele chiar nu stau să le memorez.

Cel mai greu, însă, mi-a fost la bifurcaţia către Nea Moudania, la ieşirea de pe drumul expres spre Kalamaria. Acolo m-am pierdut de două ori. Trebuie să te prefaci că ieşi de pe drumul expres - pentru asta ţii banda 1 - apoi să te încadrezi spre Nea Moudania în stânga, pe sub şosea, ţinând pe lângă zid.
Dacă mergi conform indicatorului, spre dreapta, nimereşti în altă zonă, în Kalamaria.
Iar dacă te fură drumul, ajungi cu siguranţă tot în Kalamaria, deoarece ai impresia că trebuie să ţii drumul drept şi larg, înainte, nu cel îngust, pe sub şosea.
Singura soluţie este să reduci viteza la 40-50 şi să fii atent, chiar dacă asta înseamnă să te împingă grecii din spate, supăraţi.

#480
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 10:57, said:

Un singur lucru am bagat la cap: daca drumul nu este neasfaltat , inseamna ca nu am ce cauta acolo.
Am corectat eu.
Eh... pentru plaje, te cam bagi şi pe drumuri neasfaltate - vezi cazul plajei Rodia, de pe Sithonia.
Singurul motiv pentru care nu m-am băgat pe acolo este că drumul e îngust şi, în cazul în care te întâlneşti cu altă maşină, eşti nevoit să mergi foarte aproape de râpă şi nu ştiu cât de stabil e drumul... Marea majoritate trec, mie mi-a fost teamă din cauza asta.
Altminteri, pe Lefkada am mers pe drumuri unde oglinzile retrovizoare treceau - ambele - la câţiva cm de case.

Edited by PSC, 19 July 2018 - 12:08.


#481
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 10:57, said:

... La ei orice drum practicabil de un autoturism obisnuit este asfaltat. Drumurile neasfaltate sunt offroad si ai nevoie de un utilaj soecializat ...

Eeeei, nici chiar aşa. Ştim foarte bine că există drumuri asfaltate către cele mai neînsemnate obiective, dar există multe drumuri neasfaltate care duc către locuri de interes turistic.
Ar trebui făcută o distincţie între continent şi insule, pentru că pe continent un singur astfel de drum îmi vine în minte (cel către cascada de lângă Gialova, în Peloponez), chiar dacă m-am tot gândit în ultimul sfert de oră. Cred că dacă iau harta şi mă gândesc la toate locurile pe unde am fost, voi mai găsi câteva, dar într-adevăr sunt puţine şi sunt excepţii de la regulă.
Însă dacă te gândeşti la insule, sunt multe drumuri neasfaltate, multe chiar celebre (drumul către Saliara beach şi Porto Vathi Marble beach, drumul către Paradise beach, drumul către Giola etc. - în Thassos, drumul din Ponti către Porto Katsiki, drumul către Agiofili etc. - în Lefkada, drumul la Gialiskari beach, drumul către Agios Pavlos, drumul către Kedrodassos etc. - în Creta etc.).
În general, cu cât insula este mai puţin "turistică", cu atât mai multe drumuri sunt neasfaltate (ex. Limnos, Evia etc.).


Sănătate şi tcb !

#482
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007

 abancor, on 19 iulie 2018 - 11:25, said:


. Tocmai intersecția aia e Ăźn pozele lui OvidiuNS. Zi-mi după ce Ăźți dai seama că aia e A2 care duce la Igoumenitsa, cĂźnd semnul arată ca o ieșire oarecare spre orașele Kozani și Veria. Și nu scrie Interchange, ba mai rău, la ieșire scrie Exit.

La locul de iesire scrie exit dar cu cateva sute de metri in "amonte" precis este un idicator pe care se anunta unde duce urmatoarea iesire.

#483
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

 abancor, on 19 iulie 2018 - 11:25, said:

... șpilul nu e intersecția A2 x A5, ci vechea ieșire de Arta, în sensul că trebe retro-modificată semnalizarea existentă de la ieșirea A2 Ioannina, ca lumea să nu iasă pe acolo spre Arta, ci să afle că urmează o altă ieșire spre Arta, pe autostradă ...

Eeei, nici în vestul Europei nu există aşa ceva. Spre Arta se poate merge fie pe autostradă, fie pe naţional. Deci nu e corect să se modifice indicatorul vechi, acela trebuie să stipuleze că la ieşirea respectivă se poate apuca spre Ioannina sau spre Arta (pe naţional). Şi atât. Abia mult după aceea este intersecţia autostrăzilor, din ce văd pe gmaps, deci nu are rost să se modifice indicatorul.

La urma urmei, am o documentare făcută înainte de a pleca la drum, nu mă duc complet habarnagiu sperînd să mă lămuresc după indicatoare sau sperînd că mă duce GPS-ul orbeşte.
De fapt eu când plec de acasă din Ro deja am în cap tot drumul prin Grecia şi ştiu exact toate localităţile importante pe lângă care trec. Şi tot mi se mai întâmplă să greşesc drumul din neatenţie. Însă ştiind totul încă înainte de a pleca la drum, îmi dau seama imediat dacă am luat-o greşit.

Recomand tuturor ca înainte de a pleca la drum să recapitulaţi tot drumul până la destinaţie, chiar dacă folosiţi GPS. Şi memoraţi localităţile importante pe lângă care treceţi. În felul acesta nu vor fi probleme decât din neatenţie.


Sănătate şi tcb !

#484
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

 PSC, on 19 iulie 2018 - 11:49, said:

Niciodată n-am fost indus în eroare de Exodos vs. Komvos.

Cel mai greu, însă, mi-a fost la bifurcaţia către Nea Moudania, la ieşirea de pe drumul expres spre Kalamaria. Acolo m-am pierdut de două ori. Trebuie să te prefaci că ieşi de pe drumul expres - pentru asta ţii banda 1 - apoi să te încadrezi spre Nea Moudania în stânga, pe sub şosea, ţinând pe lângă zid.
Dacă mergi conform indicatorului, spre dreapta, nimereşti în altă zonă, în Kalamaria.
Iar dacă te fură drumul, ajungi cu siguranţă tot în Kalamaria, deoarece ai impresia că trebuie să ţii drumul drept şi larg, înainte, nu cel îngust, pe sub şosea.
Singura soluţie este să reduci viteza la 40-50 şi să fii atent, chiar dacă asta înseamnă să te împingă grecii din spate, supăraţi.

Ideea era să facă ei o diferențiere, cumva, între ieșirile normale și nodurile de autostrăzi. Momentan, toate sînt Komvos, iar Exodos e doar indicatorul care arată că pe acolo ieși, ia de volan sau te sui pe parapet.
În schimb, la ce zici tu acolo e rîndul meu să mă mir. În tot jurul Salonicului, direcția Halkidiki e foarte bine semnalizată, și, culmea, foarte deștept, pentru că indică clar o destinație generală și îndepărtată, nu următorul sat. Peste tot e foarte clar pe unde să ții drumul, inclusiv unde zici tu. Uită-te pe google. Mai întîi ai un panou clar de preselectare, cu vreun km înainte, care arată că banda 1 va merge spre Salonic, și banda 2 spre Halkidiki (bine, de fapt după desprindere ambele benzi 1 și 2 merg spre Halkidiki, spre Salonic se desprinde altă bandă): https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Apoi ai indicator la fel de clar care arată direcția Halkidiki aici: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Apoi se fac 4 benzi, e suficient să stai pe 1 sau 2, fără încetinire (normal să îi superi pe greci, cum să mergi cu 50 pe autostradă!?) și fără să schimbi banda, dar dacă mai aveai vreun dubiu, mai ai aici un indicator care arată direcția spre Halkidiki: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Da, nu e la fel de clară ca semnalizarea din Ungaria, Austria, Italia etc., ar mai fi ajutat încă un indicator deasupra benzilor, dar e mult mai clară decît aia de care discutăm noi - A1 x A2.

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 12:49, said:

La locul de iesire scrie exit dar cu cateva sute de metri in "amonte" precis este un idicator pe care se anunta unde duce urmatoarea iesire.
Eu am spus care e problema: nu e semnalizat faptul că pe acolo trebuie să o iei spre Igoumenitsa, nici măcar faptul că pe acolo continuă A2 (asta e cea mai cea chestie - faptul că traseul normal, înainte, e autostrada veche, de Atena, și nu respectă traseul A2, deci ca să rămîi pe A2 spre Igoumenitsa trebe să știi că tre să ieși pe acolo; adică nici nu e semnalizată calumea continuarea A2, mergi pe A2 și deodată devine A1).
A pus OvidiuNS poze cu indicatoarele de acolo. Arată-mi te rog cum îți dai seama că tre să o iei pe acolo spre Igoumenitsa, sau măcar cum știi că e autostradă. Măcar una din astea 2 condiții să fi fost îndeplinită, dar nu e nici una.
Treaba cu Exit și Interchange ar fi fost o idee de diferențiere a ieșirilor. Așa cum e acum, nu folosește la nimic, toate sînt Interchange.

 OvidiuNS, on 19 iulie 2018 - 13:32, said:

Eeei, nici în vestul Europei nu există aşa ceva. Spre Arta se poate merge fie pe autostradă, fie pe naţional. Deci nu e corect să se modifice indicatorul vechi, acela trebuie să stipuleze că la ieşirea respectivă se poate apuca spre Ioannina sau spre Arta (pe naţional). Şi atât. Abia mult după aceea este intersecţia autostrăzilor, din ce văd pe gmaps, deci nu are rost să se modifice indicatorul.
Păi, dacă nu anunți dinainte, cum știi că mai încolo ai posibilitatea de a merge pe autostradă? Vezi Arta, o iei pe acolo.
În vest, la toate intersecțiile se recapitulează destinațiile importante, inclusiv cele de pe bifurcații. E normal ca deja Arta să apară ca destinație pe mai multe panouri pe A2, ca destinație pentru A5, iar la Ioannina să apară clar Arta ieșire pe DN5, Arta înainte pentru A5.

 OvidiuNS, on 19 iulie 2018 - 13:32, said:

Recomand tuturor ca înainte de a pleca la drum să recapitulaţi tot drumul până la destinaţie, chiar dacă folosiţi GPS. Şi memoraţi localităţile importante pe lângă care treceţi. În felul acesta nu vor fi probleme decât din neatenţie.
Culmea e că nici memorarea asta nu te ajută în cazul A2. Pentru că poți să crezi că ieșirea aia e un drum național către Kozani, iar tu rămîi pe autostradă așteptînd (degeaba) să ajungi la autostrada de Kozani.
La fel și la Arta. De pildă, la ieșirea Ioannina de pe A2, ce naba vrea să zică indicatorul ăsta? https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Că ai autostrada 7 spre Preveza?

Edited by abancor, 19 July 2018 - 13:53.


#485
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007
Autostrada deserveste o intreaga zona prin care trece. Nu toti care circula pe ea, urca la un capat si coboara la celalalt capat.  Este si normal sa fie trecute pe indicatoare doar localitatile mai importante de pe traseu.  Odata la cateva sute de km mai apare si un indicator general in zonele de interes "general" daca este un nod rutier mai important. In serbia spre exemplu este pe undeva un indicator care zice generalist,   Turcia , Bulgaria la stanga , inainte Macedonia, Grecia. Probabil nodul spre Nis.
Apoi apar distantele pana la Skopja, Athina.

Dar responsabilitatea traseului este doar a "capitanului"  sa nu se rataceasca. Este datoria lui sa se informeze asupra traseului. Eu daca vin de la Bucuresti pe Valea Oltului, pe nici un indicator nu voi gasi Timisoara, eventual Nadlac, Arad, Oradea.

Si eu dupa ce am luat permisul  credeam ca voi vedea pe indicatoare fix orasul cel mai important de oe traseul care ma intereseaza pe mine. Daca eu plec din Timisoara spre constanta, in prima parte a calatoriei nu voi gasi pe nici un indicator mentionat Constanta sau Galati in zona de vest a tarii. Pana acolo mai manci o pita pe drum.
De la Igoumenitsa se poate lua ferry spre Corfu, spre Barii in Italia, spre Sicilia, Croatia. Dar nu am avut pretentia sa vad Corfu sau Roma pe indicatoarele alea. Dar la primul drum am studiat harta, si stiam ca trebuie sa o tin spre Kozani sau Ioanina, sau "sa ma feresc de Atena".

Attached Files



#486
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

 tfmercedez, on 19 iulie 2018 - 14:03, said:

Autostrada deserveste o intreaga zona prin care trece. Nu toti care circula pe ea, urca la un capat si coboara la celalalt capat.  Este si normal sa fie trecute pe indicatoare doar localitatile mai importante de pe traseu.
[...]
si stiam ca trebuie sa o tin spre Kozani sau Ioanina, sau "sa ma feresc de Atena".
Da, iar cel mai important oraș de pe traseul unei autostrăzi este capătul celălalt. De aia la Viena apare deja A1 Salzburg, deși e la 300 km, și pînă acolo mai ai și alte orașe mari. Dar știi că dacă ai treabă la St Polten, tre să o iei pe autostrada de Salzburg. Nu e nici o aberație să scrii pe indicator Igoumenitsa, sau măcar A2. Nu apare nici una, nici alta.
Cum știi că pe acolo e A2, și nu un drum național către Kozani și Veria? Mai ales că pînă la acest moment, ai văzut numai indicatoare identice (pentru că, repet, grecii NU fac diferența între semnalizarea unei autostrăzi și a unui drum național - normal ar fi ca toate celelalte indicatoare să fi fost albastre, așa știam că aici e o autostradă).
Nu cred că e greu de înțeles ce zic. Repet întrebarea: de unde știi că pe acolo continuă A2? Cum reiese asta din indicatoarele alea?
(Vezi ce discut cu OvidiuNS mai sus despre A5 spre Arta, unde situația e mai dificilă, mai întăi ai drum național către Arta, iar peste cîțiva km ai autostradă).

Edited by abancor, 19 July 2018 - 14:29.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate