Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Inmatriculare masina din RO in DE

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007
Deoarece romanii prefera sa cumpere masini SH cu sute de mii de km la bord, de preferabil BMW si VW, nu am gasit cumparator pentru Fiatul meu cumparat de nou in Romania, asa ca, masina fiind intr-o stare buna si intretinuta, am inmatriculat-o in DE.
Iata procedura pentru cei care vor sa faca acest lucru:

Acte necesare:
- certificat COC. In Germania este contra cost, variaza intre 80-150 euro. Eu am facut rost de el gratis, masina fiind cumparata de noua in RO, dealerul este obligat sa ti-l dea gratuit, daca nu l-ai primit la cumparare
- talon si carte de identitate romaneasca
- dovada verificarii tehnice si a gazelor in Germania. Sa va asigurati ca masina e in stare buna. Deoarece stiam ca la sfarsitul lunii mai voi pleca acasa am facut inainte un check la un service german cu intentia ca eventualele nereguli sa le rezolv acasa. Din cauza manoperei e o diferenta semnificativa de pret intre atelierele nemtesti si romanesti, insa la mine nu a fost cazul, totul era in regula n-a trebui sa repar nimic. Daca te pricepi la reparat, piesele costa cam cit in Ro si exista serviceuri unde contra unei chirii modeste poti sa-ti repari singur masina.
- numar de asigurare. Am preferat sa fac asigurarea la un birou si nu pe net. Spre surpriza mea m-a costat mai putin decit sumele afisate de catre simularile pe internet. Mai mult decit atit omul mi-a spus (din propria initiativa, fara sa intreb) ca se va interesa si va incerca sa faca o reducere daca reuseste sa obtina o confirmare ca in Ro n-am avut accidente. Voi afla saptamina viitoare daca a reusit sau nu. Altfel asigurarea pe un an costa 500 euro, fara Casco, asta din urma n-am facut deoarece masina nu valoreaza atit de mult incit sa se merite.
- formular SEPA pe care treci IBAN-ul contului tau sau a altei persoane de unde se va plati impozitul. Formularul se gaseste la inmatriculari si e bine sa-l completezi cit astepti, astfel mai cistigi citeva minute.

Procedura:
1. Suni si faci rezervare la TUV/DEKRA sau la un service care face TUV pentru verificare technica si gaze. Direct la TUV e mai ieftin (~80 euro) decit la service (~110)
2. Te duci la un asigurator si obtii un numar de asigurat. Se poate face si pe net insa nu cunosc procedura, am preferat sa stau fata in fata cu asiguratorul.
3. Mergi la biroul de inmatriculari. Se poate face si rezervare, eu m-am dus dimineata la 7:50, am tras biletul 22. La 8 s-a deschis, am intrat la 9, am iesit la 9:20. Am dat actele la tanti, cind a terminat am primit un card si o hirtie A5, pe care e scris numarul de inmatriculare cu pixul. Cardul primit bagi in automatul de plata, iti afiseaza suma si platesti contrvaloarea serviciilor, in cazul meu 35 euro.
4. Cu foaia A4 pe care e scris numarul de inmatriculare te duci la o ghereta unde ti se vor ambutisa numerele de inmatriculare. Atentie ca sunt mai multe firme, preturile difera. Eu am intrat in prima ghereta si am platit 34 de euro, iar 200 m mai incolo era scris mare un numar 8 euro, parctic daca cascam ochii ieseam la juma de pret
5. Cu numerele noi, cele vechi, romanesti, si cu chitantele de la automatul unde ai platit serviciul de inmatriculare te duci inapoi la ghiseul de informatii al biroului de inmatriculari, dai la tanti numerele si chitanta, de la ea primesti talonul, cartea de identitate, bulinele pentru numere cu verificarea technica si restul actelor. Tot de aici mi-am procurat si bulina aceea care se lipeste in parbriz, care atesta norma de poluare a masinii. In centrul unor orase nu ai voie sa intri daca n-ai bulina verde, iar daca te prinde fara bulina iei amenda. Costa 7 euro, deci nu se merita riscul.

Sper sa va fie de folos.

#2
serox_3

serox_3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 12.01.2007
Si cum ai procedat sa scoti masina de la impozit in Romania?

Edited by serox_3, 12 June 2015 - 17:29.


#3
dualis

dualis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 19.03.2009

 fezo, on 12 iunie 2015 - 17:09, said:

Altfel asigurarea pe un an costa 500 euro, fara Casco, asta din urma n-am facut deoarece masina nu valoreaza atit de mult incit sa se merite.
Sigur e doar 500 ?

#4
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014

Quote

In centrul unor orase nu ai voie sa intri daca n-ai bulina verde, iar daca te prinde fara bulina iei amenda. Costa 7 euro, deci nu se merita riscul.
Si daca  e o masina straina (dinafara tarii, deci nu are cum sa aiba bulina) are voie ?

#5
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011

 OmulLLORT, on 12 iunie 2015 - 17:48, said:

Si daca  e o masina straina (dinafara tarii, deci nu are cum sa aiba bulina) are voie ?

Nu. Trebuie sa obtii vignetta mai intai. Poti face asta online; trimiti copie dupa certificatul masinii apoi primesti prin posta vignetta; asa am procedat eu cu vre-o 5 ani in urma, nu vb din auzite

LE: bineinteles poti sa o faci si in persoana dar e pierdere de timp


uite aici

http://www.tollticke...aspx?lang=en-GB

Edited by Octavian_SK, 12 June 2015 - 18:24.


#6
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 dualis, on 12 iunie 2015 - 17:29, said:

Sigur e doar 500 ?

La un A3 de vreo 12 ani, motor 1,9 e un pic sub 400 euro, pe proprietar de 28 de ani. Cât ar fi fost și la noi dacă nu scădeau prețurile pentru tineret.

#7
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007

 OmulLLORT, on 12 iunie 2015 - 17:48, said:

Si daca  e o masina straina (dinafara tarii, deci nu are cum sa aiba bulina) are voie ?
Eu n-am avut cit am stat pe nr. romanesc, nici nu stiam ca e obligatobligatoriu.

Edited by fezo, 12 June 2015 - 20:25.


#8
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 fezo, on 12 iunie 2015 - 17:09, said:

Deoarece romanii prefera sa cumpere masini SH cu sute de mii de km la bord, de preferabil BMW si VW, nu am gasit cumparator pentru Fiatul meu cumparat de nou in Romania, asa ca, masina fiind intr-o stare buna si intretinuta, am inmatriculat-o in DE.
Iata procedura pentru cei care vor sa faca acest lucru:

Acte necesare:
- certificat COC. In Germania este contra cost, variaza intre 80-150 euro. Eu am facut rost de el gratis, masina fiind cumparata de noua in RO, dealerul este obligat sa ti-l dea gratuit, daca nu l-ai primit la cumparare
- talon si carte de identitate romaneasca
- dovada verificarii tehnice si a gazelor in Germania. Sa va asigurati ca masina e in stare buna. Deoarece stiam ca la sfarsitul lunii mai voi pleca acasa am facut inainte un check la un service german cu intentia ca eventualele nereguli sa le rezolv acasa. Din cauza manoperei e o diferenta semnificativa de pret intre atelierele nemtesti si romanesti, insa la mine nu a fost cazul, totul era in regula n-a trebui sa repar nimic. Daca te pricepi la reparat, piesele costa cam cit in Ro si exista serviceuri unde contra unei chirii modeste poti sa-ti repari singur masina.
- numar de asigurare. Am preferat sa fac asigurarea la un birou si nu pe net. Spre surpriza mea m-a costat mai putin decit sumele afisate de catre simularile pe internet. Mai mult decit atit omul mi-a spus (din propria initiativa, fara sa intreb) ca se va interesa si va incerca sa faca o reducere daca reuseste sa obtina o confirmare ca in Ro n-am avut accidente. Voi afla saptamina viitoare daca a reusit sau nu. Altfel asigurarea pe un an costa 500 euro, fara Casco, asta din urma n-am facut deoarece masina nu valoreaza atit de mult incit sa se merite.
- formular SEPA pe care treci IBAN-ul contului tau sau a altei persoane de unde se va plati impozitul. Formularul se gaseste la inmatriculari si e bine sa-l completezi cit astepti, astfel mai cistigi citeva minute.

Procedura:
1. Suni si faci rezervare la TUV/DEKRA sau la un service care face TUV pentru verificare technica si gaze. Direct la TUV e mai ieftin (~80 euro) decit la service (~110)
2. Te duci la un asigurator si obtii un numar de asigurat. Se poate face si pe net insa nu cunosc procedura, am preferat sa stau fata in fata cu asiguratorul.
3. Mergi la biroul de inmatriculari. Se poate face si rezervare, eu m-am dus dimineata la 7:50, am tras biletul 22. La 8 s-a deschis, am intrat la 9, am iesit la 9:20. Am dat actele la tanti, cind a terminat am primit un card si o hirtie A5, pe care e scris numarul de inmatriculare cu pixul. Cardul primit bagi in automatul de plata, iti afiseaza suma si platesti contrvaloarea serviciilor, in cazul meu 35 euro.
4. Cu foaia A4 pe care e scris numarul de inmatriculare te duci la o ghereta unde ti se vor ambutisa numerele de inmatriculare. Atentie ca sunt mai multe firme, preturile difera. Eu am intrat in prima ghereta si am platit 34 de euro, iar 200 m mai incolo era scris mare un numar 8 euro, parctic daca cascam ochii ieseam la juma de pret
5. Cu numerele noi, cele vechi, romanesti, si cu chitantele de la automatul unde ai platit serviciul de inmatriculare te duci inapoi la ghiseul de informatii al biroului de inmatriculari, dai la tanti numerele si chitanta, de la ea primesti talonul, cartea de identitate, bulinele pentru numere cu verificarea technica si restul actelor. Tot de aici mi-am procurat si bulina aceea care se lipeste in parbriz, care atesta norma de poluare a masinii. In centrul unor orase nu ai voie sa intri daca n-ai bulina verde, iar daca te prinde fara bulina iei amenda. Costa 7 euro, deci nu se merita riscul.

Sper sa va fie de folos.

Pai depinde si de cat cereai tu pe Fiat.Ca normal ca nu o sa-ti dea nimeni preturi fanteziste pe el.Cat e un Fiat ca al tau in DE? Si cat cereai tu?
Una peste alta la ce suma ai iesit si cat te costa daca inmatricularea era facuta in RO si masina adusa din DE?

#9
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007

 serox_3, on 12 iunie 2015 - 17:21, said:

Si cum ai procedat sa scoti masina de la impozit in Romania?
Am primit o adeverinta  ca masina a fost inmatriculata in Germania, actele si numerele romanesti retinute si anulate.

 ady_77, on 12 iunie 2015 - 20:23, said:


Pai depinde si de cat cereai tu pe Fiat.Ca normal ca nu o sa-ti dea nimeni preturi fanteziste pe el.Cat e un Fiat ca al tau in DE? Si cat cereai tu?
Una peste alta la ce suma ai iesit si cat te costa daca inmatricularea era facuta in RO si masina adusa din DE?
Am cerut 3000 de euro. Masina din 2009, revizii la zi, motor 120 ps, benzina, seturi anvelope vara/iarna noi. Kilometri 120 mii. Ti se pare mult?
Cu inmatriculare in Ro iar masina in De merge doar 6 luni, daca dupa aceasta perioada te prine politia ramii fara acte si numere si primesti amenda pentru evaziune fiscala. Aici nu merge cu smecherii ca in Ro cu numere bulgare.
Am scris mai sus cit a costat: 100 verificarea tehnica, inmatriculare si numere 77, asigurare pe un an 500, impozitul nu stiu, fiindca e calculat de catre fiscul german si luat direct din contul curent.

#10
Isaak

Isaak

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 459
  • Înscris: 08.06.2011
As avea si eu o intrebare, putin offtopic: stie cineva cit timp poti circula in Germania cu o masina inmatriculata in Romania?

#11
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 fezo, on 12 iunie 2015 - 20:36, said:

Cu inmatriculare in Ro iar masina in De merge doar 6 luni, daca dupa aceasta perioada te prine politia ramii fara acte si numere si primesti amenda pentru evaziune fiscala. Aici nu merge cu smecherii ca in Ro cu numere bulgare.

Aiurea. Nu merge daca esti fraier sa spui tu ca ai venit cu masina acum un an jumate. Asta daca te opreste cineva vreodata, lucru foarte improbabil.
Altminteri sint romanasi cu loganuri romanesti din 2007 in Germania.

#12
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007

 f300, on 12 iunie 2015 - 20:48, said:

Aiurea. Nu merge daca esti fraier sa spui tu ca ai venit cu masina acum un an jumate. Asta daca te opreste cineva vreodata, lucru foarte improbabil.
Altminteri sint romanasi cu loganuri romanesti din 2007 in Germania.
Am plecat din Ro tocmai pentru ca m-am saturat de astfel de smecherii. De ce primul gind al romanului este cum sa fenteze sistemul? Din cite stiu ei se uita la data Anmeldungului. Daca au trecut 6 luni si tu n-ai nimic cu ce sa demonstrezi ca masina inca n-a implinit 6 luni in Germania esti bun de plata. In zona in care stau e plin de polonezi, si masinile cu nr strain sunt vinate. Si eu am fost oprit insa perioada de 6 luni nu expirase inca.

Edited by fezo, 12 June 2015 - 21:17.


#13
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011
Practic nu au cum sa demonstreze ca masina are mai mult de 6 luni acolo; banuiesc ca daca ai rezidenta permanenta se leaga de asta

#14
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Cazul unui prieten polonez: a luat un radar, i-a venit amenda cu poza acasa in Germania (desi avea nr de Polonia - probabil colaborarea intre politiile De-Pl e mai buna decat intre De-Ro) si suplimentar (dar cu alta scrisoare) i-a venit impozitul retroactiv de cand au expirat cele 6 luni de cand isi facuse Anmeldung-ul (asta insemnand cam 8 luni) plus amenda de rigoare.
Nu i-a luat nimeni numerele, nu i-au luat actele sau altele de genul. A continuat sa conduca masina respectiva inca 1 an si un pic, pana a vandut-o, timp in care a platit impozitul si in care a mai fost oprit datorita numerelor de Polonia. Dupa aceea si-a cumparat masina din De, pe care evident a inmatriculat-o aici.

#15
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 fezo, on 12 iunie 2015 - 21:01, said:

Am plecat din Ro tocmai pentru ca m-am saturat de astfel de smecherii. De ce primul gind al romanului este cum sa fenteze sistemul? Din cite stiu ei se uita la data Anmeldungului. Daca au trecut 6 luni si tu n-ai nimic cu ce sa demonstrezi ca masina inca n-a implinit 6 luni in Germania esti bun de plata. In zona in care stau e plin de polonezi, si masinile cu nr strain sunt vinate. Si eu am fost oprit insa perioada de 6 luni nu expirase inca.

Poate ca tu te-ai saturat de smecherii,insa smecheriile alea sunt facute tocmai pentru a evita bataia de joc. Din ce vad mai sus ai platit €170 sa o inmatriculezi in DE.Iti dai seama ca daca ar fi tot atat in Ro sa inscrii o masina nimeni nu s-ar mai chinui cu numere straine.Insa la taxele aberante din RO,trebuie sa fii nebun sa nu faci smecherii.Uite de ex,aici in Irlanda,daca tu vii cu masina ta si te muti aici dintr-o alta tara UE si faci dovada ca aveai masina pe numele tau cu minim 6 luni inainte sa vii aici,nu platesti nici o taxa pentru a avea numere de IRL.Ca sa nu-ti mai spun ca,cu toate ca au si astia taxa de inmatriculare,e mult mai mica si mult mai ok raportat la veniturile de aici.Insa cand auzi taxe de mii de euro in Ro pentru masini de cateva sute,tu ce ai face?
Iar la intrebarea cu pretul masinii tale,pretul tot timpul il face piata,nimeni altcineva.Cat costa in DE o masina identica cu a ta?

#16
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007

 ady_77, on 13 iunie 2015 - 00:06, said:

Insa la taxele aberante din RO
Taxele aberante din RO sunt puse tot de smecheri care conduc Romania. Schimbarea e in oameni, insa acasa nimeni nu doreste o schimbare adevarata. Romanii sunt conduci de oamenii pe care-i merita.

 ady_77, on 13 iunie 2015 - 00:06, said:

Cat costa in DE o masina identica cu a ta?
Mai mult decit am cerut eu in Romania pe ea.

 ady_77, on 13 iunie 2015 - 00:06, said:

Insa cand auzi taxe de mii de euro in Ro pentru masini de cateva sute,tu ce ai face?
Parintii mei s-au descurcat 40 de ani fara sa aiba masina.

Pina la urma fiecare face cum vrea, nu mai polemizez pe subiect, intentia mea a fost sa ajut pe cei care vor sa-si inmatriculeze masina in Germania.

Edited by fezo, 13 June 2015 - 13:30.


#17
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 fezo, on 13 iunie 2015 - 13:18, said:

Taxele aberante din RO sunt puse tot de smecheri care conduc Romania. Schimbarea e in oameni, insa acasa nimeni nu doreste o schimbare adevarata. Romanii sunt conduci de oamenii pe care-i merita.


Mai mult decit am cerut eu in Romania pe ea.


Parintii mei s-au descurcat 40 de ani fara sa aiba masina.

Pina la urma fiecare face cum vrea, nu mai polemizez pe subiect, intentia mea a fost sa ajut pe cei care vor sa-si inmatriculeze masina in Germania.

Ok,tu de ce nu te descurci fara masina? In Germania de ce nu te descurci fara masina? Daca tot o dai cum a fost acum 40 de ani...

#18
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014

 ady_77, on 13 iunie 2015 - 15:53, said:


Ok,tu de ce nu te descurci fara masina? In Germania de ce nu te descurci fara masina? Daca tot o dai cum a fost acum 40 de ani...
Si in Germania te descurci fara masina, dar acolo apartamentele in orase costa de 4-5 ori cat in RO, deci esti cam fortat sa alegi o localitate mai mica daca vrei sa fii proprietar, nu ca n-ai putea sta in chirie o buna parte din viata. Avand autostrazi cam peste tot faci repede o naveta de 40-50km.La noi doar baștanii astia de carton stau la viloace inafara orasului, si mananca paine cu parizer.

Mentalitate de roman, daca n-ai loc de parcare unde vrea muschiu tau, lasi masina pe banda de mers si esti revoltat ca nu sunt parcari.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate