Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dinamica economica, sociala si culturala a oraselor din Romania
#19
Posted 24 May 2015 - 20:30
Parcuri industriale... cartiere rezidentiale...bilet unic pt mijloacele de transport in comun(momentan pt zona A)
|
#20
Posted 25 May 2015 - 13:18
http://www.digi24.ro...noi investitori
Quote La fabrica de la Căteasca, ce se întinde pe cinci hectare, vor lucra aproximativ 600 de persoane. Investitorul turc a construit fabrica de la zero şi a fost atras în zona Argeşului de Renault. Vorbim despre unul dintre cei mai importanţi producători de componente pentru industria auto la nivel mondial. Printre clienţii companiei se numără producătorii de autoturisme Renault Citroen, Fiat, Ford, Peugeot, Toyota. În judeţul Argeş sunt 40 de companii, furnizori de piese pentru Uzina Dacia de la Mioveni, iar numărul de angajaţi ai acestora depăşeşte 10.000 de persoane. Ma gandesc ca pana acum si scaunele alea s-or fi importat, pentru ca inteleg ca Renault si cu turcii astia colaburau dinainte. In plus, poate vor vinde si celor de la Ford, ca doar sunt aproape. Edited by cristi7, 25 May 2015 - 13:18. |
#21
Posted 25 May 2015 - 16:48
Nu prea mai are trecere threadul daca nu sunt certuri )
Mai incerc eu: Cu privire la incercarea RCS&RDS de a sparge monopolul de pe piata distributiei din Oradea, se pare ca Guvernul nu prea e incantat deloc si incearca sa descurajeze prin toate mijloacele. Mai intai interventia publica a sefului ANRE. Acum prin intermediul prefectului. http://www.voceatran...area-hotararii/ Quote
Asocierea dintre municipalitatea orădeană, firmele RDS&RCS şi Delalina pentru distribuţia de energie electrică în Oradea, aprobată de Consiliul Local luna trecută nu a trecut de controlul de legalitate exercitat de Prefectura Bihor. Potrivit prefectului Claudiu Pop, Prefectura a retrimis hotărârea Consiliului Local Oradea pentru a fi revocată. Electrica a sesizat nelegalitatea hotărârii, după care a cerut un punct de vedere de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE). |
#22
Posted 25 May 2015 - 21:40
In chestia asta tin cu RCS/RDS Nu de alta, dar am interactionat cam prea mult pentru gustul meu cu cei de la Electrica in ultima vreme.
Cat despre investitia din Arges, cineva ar trebui sa se intrebe ce o sa se intample daca Dacia se retrage la un moment dat din Romania (deja au X fabrici prin lume, pot oricand muta productia intr-o tara mai ieftina, de fapt au si facut "amenintari" mai mult sau mai putin voalate). |
#23
Posted 25 May 2015 - 23:18
Cand "cultivi" cu investitii asa bine o zona cum e respectiva zona, plecarea unui investitor nu inseamna sfarsitul! E adevarat ca nici bine nu iti e, dar hai sa ne gandim ce lasa in urma: o infrastructura industriala bine pusa la punct (ca ma gandesc ca nu or duce cu ei chiar toate liniile si toti robotii - cladirile cel putin sigur nu ) si o forta de munca calificata, cu vechime si experienta. Mai lasa si niste furnizori bine pozitionati, plus o mare presiune sociala si chiar economica pentru Guvern.
Toti acesti factori ar putea sa faciliteze venirea unui alt investitor de acelasi calibru. E la fel, daca vrei, cu situatia in care cel mai mare angajator IT din Cluj o sa plece maine. Exista pericolul asta, dar simpla plecare a angajatorului nu afecteaza decat temporar piata muncii din zona si economia locala, pentru ca daca respectivul a format deja sute sau mii de oameni, e usor ca altcineva sa vina si sa profite de acest lucru. Nu trebuie comparat cu situatia in care Mechel inchide combinatul (1) sau pleaca Celestica sau Faist din Oradea (2), ori cum a plecat Nokia de la Cluj (tot 2). (1) un astfel de combinat se inchide pentru ca nu mai e rentabil pe piata. sau pt ca jocurile la nivel macro sunt de asa natura incat cine il detine il inchide ca sa vanda de la el direct din tara. Pentru ca moare industria in care oamenii aia is specializati. (2) se inchide o fabrica de "imbinatori" -> oameni care nu reprezinta nicio miza pentru un nou investitor. Muncitori necalificati gasesti pe oriunde, astfel ca faptul ca intr-un loc apar brusc 1000 in plus nu inseamna mare lucru pt investitor daca nu vine la pachet si cu alte subventii. In cazurile astea ai adevarate drame sociale. Pentru ca oamenii fie nu mai reprezinta o miza pentru piata muncii in ce priveste calificarea lor, fie oricum nu au reprezentat niciodata. Pentru astia nu se prea gaseste un investitor urgent. Poate doar norocul sa faciliteze asta. Edited by cristi7, 25 May 2015 - 23:20. |
#24
Posted 26 May 2015 - 00:05
Sunt prea multe fabrici dependente de Dacia in judetul Arges ... un investitor nou nu vine peste noapte daca pleaca Dacia ... ce ar face oamenii aia pana ar porni productia noul investitor? Nokia a fost nesemnificativa pentru judetul Cluj raportat la cum e Dacia pentru judetul Arges, industria dezvoltata pe orizontala pentru Nokia a fost aproape inexistenta, oamenii usor de bagat in orice alta industrie pentru ca erau muncitori de duzina/cu salarii mici (deci fara prea multe pretentii) si nu erau nici asa de multi incat sa nu poata fi relativ usor absorbiti de alte afaceri (vreo 3500, care la numarul de angajati ai judetului Cluj nu reprezinta decat 1.7%). Mechel nu mai zic, erau relevanti doar in Campia Turzii (daca intrebi locuitorii din Cluj majoritatea nici macar nu au auzit de inchiderea Mechel). Nokia dadea bine in statisticile de exporturi, impactul asupra pietei muncii insa era relativ mic (salarii mici, oameni fara pregatire deosebita, etc). In Arges daca se intampla ceva cu Dacia, vreo 20% din angajatii judetului ar fi afectati.
Edited by utopium, 26 May 2015 - 00:06. |
#25
Posted 26 May 2015 - 00:59
Si unde bati, ca nu inteleg?
Adica e rau ca Dacia are o pondere atat de mare din industria Pitestilor? E adevarat ca exista un risc, dar riscul asta, in contextul in care apare o noua fabrica este diminuat, nu accentuat. Tocmai faptul ca incet incet vin furnizorii in zona va face ca Dacia sa nu se duca de aici prea curand. Daca ar pleca maine, ce ar face cu toti furnizorii astia? Ii duc si pe ei cu ei in noua locatie? Cam greu... Le cumpara marfa produsa aici? Cam scump. Cu cat se cimenteaza mai mult toata reteaua de productie, cu atat e mai greu sa plece Dacia de acolo vreodata. |
#26
Posted 26 May 2015 - 01:13
Dacia a dus-o bine in perioada asta in Europa pentru ca a fost criza iar strainii si-au cumparat masini mai ieftine. In Romania insa Dacia a cazut destul de rau in cap (ca si toata piata de auto noi de altfel). Daca vesticii vor incepe din nou sa cumpere masini mai scumpe decat Dacia, s-a cam terminat cu veselia pentru ca Dacia nu mai vinde mare lucru in Romania si nu se mai poate baza pe noi cum o facea acum 8-10 ani (cand Romania era piata principala). A nu se intelege ca am ceva cu Dacia, momentan am un Logan pe care intentionez sa-l schimb cu un alt Logan (daca imi mai raman bani dupa ce imi termin de amenajat noul apartament ), deci eu chiar le sustin activitatea, dar sunt tot mai putini in Romania care fac asta, majoritatea daca ar avea 10.000 de euro cash la dispozitie pentru masina nu si-ar lua Logan ca mine ci vreun second german de 3-4 ani. Eu chiar sper sa le mearga, dar cu un guvern care nu intentioneaza sa le faca autostrada spre Sibiu (si si-a batut joc de cumparatorii Dacia prin taxele aberante pentru Euro 3 cu vechime de 8-10 ani, mult mai mari decat la alte masini mai poluante), cumparatori romani care prefera secondurile, cumparatori straini care isi revin din criza, etc s-ar putea sa nu le mai mearga foarte bine in viitor.
Edited by utopium, 26 May 2015 - 01:15. |
#27
Posted 26 May 2015 - 19:18
utopium, on 26 mai 2015 - 01:13, said:
Dacia a dus-o bine in perioada asta in Europa pentru ca a fost criza iar strainii si-au cumparat masini mai ieftine. In Romania insa Dacia a cazut destul de rau in cap (ca si toata piata de auto noi de altfel). Daca vesticii vor incepe din nou sa cumpere masini mai scumpe decat Dacia, s-a cam terminat cu veselia pentru ca Dacia nu mai vinde mare lucru in Romania si nu se mai poate baza pe noi cum o facea acum 8-10 ani (cand Romania era piata principala). A nu se intelege ca am ceva cu Dacia, momentan am un Logan pe care intentionez sa-l schimb cu un alt Logan (daca imi mai raman bani dupa ce imi termin de amenajat noul apartament ), deci eu chiar le sustin activitatea, dar sunt tot mai putini in Romania care fac asta, majoritatea daca ar avea 10.000 de euro cash la dispozitie pentru masina nu si-ar lua Logan ca mine ci vreun second german de 3-4 ani. Eu chiar sper sa le mearga, dar cu un guvern care nu intentioneaza sa le faca autostrada spre Sibiu (si si-a batut joc de cumparatorii Dacia prin taxele aberante pentru Euro 3 cu vechime de 8-10 ani, mult mai mari decat la alte masini mai poluante), cumparatori romani care prefera secondurile, cumparatori straini care isi revin din criza, etc s-ar putea sa nu le mai mearga foarte bine in viitor. Nu stiu de unde o scoti pe asta ca vanzarile Dacia sunt in scadere, cand, dimpotriva, atat inEuropa cat si in Romania vanzarile au crescut. Stai linistit ca nu trece criza atat de repede, in unele state europene aceasta abia fiind stopata, iar in altele cresterile sunt nesemnificative. Criza are efecte mai devastatoare pe plan psihologic, nimeni nu se va mai arunca cu capul inainte dupa lectia invatata. Un nou boom economic european sau eventual mondial nu va fi prea curand. Te cam deranjeaza investitiile si performantele economice ale altor zone din Romania si cauti previziuni sumbre acolo unde lucrurile merg bine. |
#28
Posted 26 May 2015 - 19:48
cristi7, on 25 mai 2015 - 16:48, said:
Nu prea mai are trecere threadul daca nu sunt certuri ) Eu abia acum am vazut topicul. Daca-l vedeam mai din timp as fi intrat. Pe celalalt topic se facea referire la Topul Forbes. Consider ca poate fi o baza pentru discutii: http://www.forbes.ro...ri_0_8385-10472 TOP 10 cele mai bune orașe pentru afaceri Locul 1: Timișoara În Timișoara, oraș aflat pe primul loc în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri”, serviciile și industria sunt ramuri economice în plină ascensiune, stimulate de facilități acordate de autorități, dar și de accesul la infrastuctura dezvoltată din Europa de Vest. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Timișoara Locul 2: București Capitala generează cel mai mare PIB din țară și beneficiază de cea mai bună infrastuctură și cea mai bună forță de muncă. Cu toate acestea, este doar al doilea cel mai bun oraș pentru afaceri. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri : București Locul 3: Cluj-Napoca Companiile din IT propulsează orașul Cluj-Napoca pe locul 3 în topul celor mai prietenoase orașe cu mediul de afaceri. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri : Cluj-Napoca Locul 4: Ploiești Ploieștiul -”orașul aurului negru” – se află pe locul 4 în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri” și face pași de uriaș spre revenirea la gloria industrială de altădată. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Ploiești Locul 5: Oradea În Oradea, localitatea de pe locul 5 în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri”, lupta pentru atragerea investitorilor este dusă pe două fronturi: intern, dar mai ales cu orașe din alte țări din Europa de Est. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Oradea Locul 6: Iași După o perioadă neagră pentru economia ieşeană, soldată cu lichidarea a sute de firme şi companii, mediul de afaceri din Iași, oraș aflat pe locul 6 în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri, face eforturi să-şi revină. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Iași Locul 7: Arad Aradul este propulsat pe locul 7 în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri” de industria auto. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri : Arad Locul 8: Constanța Constanța înseamnă mult mai mult decât primarul Radu Mazăre, turismul din sezonul estival și cluburile din Mamaia. Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Constanța Locul 9: Pitești Ce a mai rămas din gloria industrială de altădată a orașului Pitești? Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri: Pitești Locul 10: Sibiu Companiile germane sunt principalii investitori străini în Sibiu, localitate aflată pe locul 10 în ”Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri”, însă exemplul lor a fost urmat și de firme din alte țări. |
|
#29
Posted 26 May 2015 - 19:50
#30
Posted 26 May 2015 - 20:03
Fumatorul, on 26 mai 2015 - 19:50, said: Multumesc. Stiam ca vazusem Suceava pe 12 dar credeam ca m-am inselat. Si-ar fi fost bine... daca anallistii economici au facut topul pe bune e chiar grav rau... in orasul de pe locul 12 eu nu vad nimic care sa justifice o asemenea clasare. Conform ultimului referendum populatia orasului Suceava a scazut cu vreo 25.000 locuitori, o buna parte plecand la munca in strainatate. Pe locul vechilor fabrici s-au construit centre comerciale pe care Forbes le da ca criteriu in clasificare... atat ca prin ele poti numara lejer clientii. In afara de Betty Ice, n-am vazut nimic de mai mare anvergura care sa ia locul fostelor fabrici. Ce mai este ca productie sunt firme cu maxim cateva zeci de angajati. Turismul este si el aproape inexistent, servicii iarasi lipsa. Si cred ca Suceava a ramas singura resedinta se judet unde apa calda furnizata de primarie este dupa program si nu non-stop. |
#31
Posted 26 May 2015 - 20:32
toniq, on 26 mai 2015 - 19:18, said:
Nu stiu de unde o scoti pe asta ca vanzarile Dacia sunt in scadere, cand, dimpotriva, atat inEuropa cat si in Romania vanzarile au crescut. Edited by utopium, 26 May 2015 - 20:43. |
#32
Posted 26 May 2015 - 20:50
utopium, on 26 mai 2015 - 20:32, said:
Dacia vindea 113.000 masini in Romania in 2005 (cand romanii erau semnificativ mai saraci decat acum, cel putin ca salarii in euro) iar in 2014 a vandut cam 25.000. Fa singur calculele de cate ori au scazut vanzarile in Romania. Sigur, momentan merge bine treaba la export. Pana la urma nu vad de ce sa nu fie luata in calcul serios eventualitatea ca vor avea probleme cu vanzarile in viitor, uita-te la Ford ce s-a ales din planurile lor de investitii in Romania (productia e mult mai mica decat anuntasera ei cand au investit, trimit oamenii periodic in somaj tehnic/concediu prelungit/etc) ... asta strict datorita faptului ca vanzarile nu merg cum ar vrea ei. Sper ca asta sa fie singura replica pe care i-o voi da lui utopium. NU sunt economist dar parca in 2005 era alta intreaga piata auto din Romania. In plus si creditarea era mult mai facila in timp ce acum este restrictiva. Iar dupa criza este posibil ca si cumparatorul sa fi devenit mai precaut. Referitor la Ford, unul din motivele invocate de ei ca scuza pentru nerespectarea planului de investitii, este lipsa infrastructurii. Repet, nu sunt economist dar incerc sa-mi explic anumite lucruri, luand informatii si de la cei in domeniu. Informatiile spuse de mine sunt din ceea ce am mai inteles si eu din emisiunile lui Moise Guran. |
#33
Posted 26 May 2015 - 20:53
Bogdansv1, on 26 mai 2015 - 20:03, said:
in orasul de pe locul 12 eu nu vad nimic care sa justifice o asemenea clasare. In rest, aceleasi observatii pe care le-am mai facut ... se folosesc date de PIB/somaj judetene si se aplica pentru orase ... chestie care favorizeaza Timisoara si dezavantajeaza Clujul. In momentul in care iei datele pe orase de la MFP (ma rog, centralizate de diversi privati care au baza de date completa a MFP), deja se cam schimba treburile (Clujul depaseste Timisoara ca si cifra de afaceri, la somaj nu mai are minusul pe care il are la judet, etc). Bogdansv1, on 26 mai 2015 - 20:50, said:
Repet, nu sunt economist dar incerc sa-mi explic anumite lucruri, luand informatii si de la cei in domeniu. Informatiile spuse de mine sunt din ceea ce am mai inteles si eu din emisiunile lui Moise Guran. Edited by utopium, 26 May 2015 - 20:56. |
|
#34
Posted 26 May 2015 - 22:57
utopium, on 26 mai 2015 - 20:32, said:
Dacia vindea 113.000 masini in Romania in 2005 (cand romanii erau semnificativ mai saraci decat acum, cel putin ca salarii in euro) iar in 2014 a vandut cam 25.000. Fa singur calculele de cate ori au scazut vanzarile in Romania. Sigur, momentan merge bine treaba la export. Pana la urma nu vad de ce sa nu fie luata in calcul serios eventualitatea ca vor avea probleme cu vanzarile in viitor, uita-te la Ford ce s-a ales din planurile lor de investitii in Romania (productia e mult mai mica decat anuntasera ei cand au investit, trimit oamenii periodic in somaj tehnic/concediu prelungit/etc) ... asta strict datorita faptului ca vanzarile nu merg cum ar vrea ei. Dupa cum se poate vedea cu ochiul liber, vanzarile Dacia pe plan mondial sunt progresive, deci nu prea sunt motive de ingrijorare. [ http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1815/11938619/2/vanzari-masini-dacia-2013-101.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cat priveste vanzarile Dacia in Romania, cel putin in 2014 sunt in crestere. Quote Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%. Quote "2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Deci teoria ta nu se confirma, iar din moment ce vnzarea este in crestere atat pe plan mondial, cat si in Romania, nu vad motivele tale de ingrijorare. Eventual frustrarea ca si alte regiuni ale Romaniei in afara clujelului mai produc cate ceva... Tot pentru amicul utopium....anul asta la uniter Bucurestiul a luat spuma spumelor, adica Clujelul 1 premiu, Tg. Muresul 1 premiu, iar Bucurestiul...restul. http://www.uniter.ro...a-castigatorii/ Edited by toniq, 26 May 2015 - 22:57. |
#35
Posted 26 May 2015 - 23:01
toniq, on 26 mai 2015 - 22:42, said:
Eventual frustrarea ca si alte regiuni ale Romaniei in afara clujelului mai produc cate ceva... Eu nu inteleg sincer cum gandesti tu ... eu sunt in mintea ta un dusman al altor regiuni, dar bag 10.000 de euro la fiecare 10 ani in cate o masina facuta in Arges (vorba aia, la "mitici") in loc sa-mi iau vreun second german (ca majoritatea din zona) ... nu stiu de ce am impresia ca nici tu nu contribui la bugetul Argesului, doar iti place sa-i ataci pe altii ca sunt dusmanii altor regiuni Tu acum te dai sustinator Dacia doar ca sa te contrazici cu mine, pe cand eu ii sustin cotizand din buzunar (deja a doua oara in ultimii 10 ani). Daca aveam vreo frustrare pe Arges, fii convins ca imi luam orice alta masina, la banii de Dacie gasesti Skoda Rapid de 2 ani vechime si sub 40.000 de km la bord daca nu vrei sa maresti bugetul si sa iei una noua. Tot ce zic e ca in conditiile in care Ford Romania se taraie mai mult decat merge, vanzarile de masini noi sunt la pamant in Romania, poate ar trebui ca cineva sa se gandeasca sa dezvolte si alte industrii intr-un judet ca Arges, nu sa devina tot mai dependenti de un singur producator care daca va avea probleme va trage tot judetul la pamant. Edited by utopium, 26 May 2015 - 23:11. |
#36
Posted 26 May 2015 - 23:12
Altele sunt contextele din 2005 si astea din 2015. Pe atunci romanul nu avea acces la alte marci de masini cu atata usurinta si nici la piata SH. In plus, pe atunci a iesit pe piata si Solenza, dupa care Logan.
Practic lumea s-a umplut de masini si respectivele masini abia acum au inceput sa iasa de pe piata iarasi. Ca vreo 7-8 rezista si ele fara probleme. Anul respectiv e un varf de piata. In mod sigur, analizat pe tari, Dacia are varfuri de acest gen in fiecare. Insa ce conteaza sunt vanzarile per ansamblu, zic eu. Practic, asa cum Dacia a inceput sa iasa pe piata europeana dupa 2005, tot asa au inceput sa vina si alte masini dinspre piata europeana spre RO tot inceput cu acel an. Asta a scazut vanzarile Dacia in RO, dar le-a crescut fulminant in restul Europei. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users