Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Scopul vieții conform lui Șri Cetanya

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
110 replies to this topic

#37
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
6.4  Bhakti executat datorită atingerii iubrii divine prema (prema bhakti)

Servus Ana

Două tipuri de prema bhakti

1. Prema bhakti, care rezultă prin practicarea lui Vaidhi-Bhakti, care
urmează regulile stricte din bhakti-yoga
și prin care îl obții pe Domnul Suprem din regiunea lumii spirituale, Vaikuntha în care
Măreția, Opulența și Maiestatea Acestuia sunt proeminente
iar devotul se află într-o relație de iubire în servitudinea față de Acesta,
nepermițându-și o relație intimă cu Acesta.

2. Prema bhakti ,care rezultă prin practicarea lui Raganuga-Bhakti, care
urmează iubirea locuitorilor din regiunea lumii spirituale în care se află Domnul Suprem în forma sa originală,
în care Dulceața Sa acoperă Măreția, Opulența și Maiestatea Sa,
unde locuitorii spirituali ai acestei "regiuni" numită Goloka-Vrindavan se află în relații de iubire intimă cu Krișna.

Prin etapă în practicarea lui Raganuga Sadhana Bhakti începe cu Șravan Dasa – Ascultarea relatărilor
despre jocurile iubirii lui Krișna in Vrindavan așa cum și Bhaktivinoda Thakur scrie în
Harinam-cintamani, furnizând și detaliile acestei practici spirituale:

ei ekadas bhava sampura sadhane
pancha dasa lakhya hoy sadhakjive
sravan, baran ara smaran, apana
sampatti ei pancha vidha dasay ganan


Sadhana (practica) care este legată de cele 11 elemente ale inițierii Siddha-pranali (ekadas-bhava) în care devotul este inițiat în caracteristicile propriului corp spiritual, are loc în cinci etape progresive:
1) Shravan – dasha (stadiul ascultării)
2) Baran- dasha (stadiul acceptării inițierii Siddha Pranali)
3) Smaran-dasha (Stadiul aducerii aminte - al meditației - în care se pătrunde în propriul corp spiritual, la început conceput mental, în jocurile lui Krișna, pentru a-și proba dăruirea în jocurile Acestuia)
4) Apana –dasha (Stadiul matur al meditație, în care se pătrunde în jocurile lui Krișna fără mare greutate)
5) Sampatti dasha (Stadiul perfecțiunii, în care devotul este chiar fără voia sa absorbit în jocurile pline de iubire și minunăție ale lui Krișna)

Pentru a executa raganunga bhakti este esențial să cunoști bine jocurile intime ale lui Krișna,
și să dezvoți atracție pentru un anumit tip de jocuri, ce sunt prefigurate de un anumit tip de iubire spirituală,
așa cum sunt relatate în cărți ca Govinda Lilamrita, Krishna Bhavanamrita și Krishnanika Kaumudi,

În momentul în care lăcomia pentru acestea a apărut înseamnă că ești apt să primești inițierea Siddha Pranali
prin care ți se dezvăluie corpul spiritual cu care trebuie să intri în jocurile lui Krișna pentru care ai dezvoltat gust.

Inițierea Dikșa îți revelează forma Obiectului Iuibirii Divine (o anumită formă concretă a lui Bhagavan).
Inițierea Siddha Pranali îți revelează propria formă spirituală, adică îl dezvălui pe cel ce ce ia ca adăpost iubirea divină pentru zeitatea sa tutelară.

Edited by madhukar, 15 May 2015 - 19:28.


#38
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
fii atent aici banc:
2 prieteni merg pe strada si observa un om care maltrata un caine
unul din ei zice:
- ar fi corect ca cei ce trateaza astfel animalele sa se reincarneze in animale ca sa sufere si ei acelasi tratament...
celalalt il aproba dar cand se apropie de omul cu cainele se indreapta spre caine si-i zice:
- asa-ti trebuie!

#39
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
7. Iubirea divină în servitudine prin practica vaidhi-bhakti
(vaidhi-bhakti - urmarea principiilor stricte bhakti-yoga prin care se ajunge în regiunea Vaikuntha a Maiestății și opulenței Domnului Suprem)

Caitanya Caritamrita 2.8.71
prabhu kahe eho haya age kaha ara
raya kahe dasya-prema sarva-sadhya-sara


(după ce a auzit despre Prema-Bhakti)
Domnul (Șri Cetanya) spuse: asta e în regulă - prabhu kahe eho haya
Continuă să vorbești mai departe - age kaha ara
Ramananda Raya spuse: Iubirea divină în servitudine - raya kahe, dasya-prema
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.

Pentru a subblinia faptul că Iubirea divină în servitudine dasya-prema
este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya, Ramananda Ray citează versul 9.5.16 din Șrimad Bhagavatam,
în care Durvāsā Muni eulogizează Iubirea divină în servitudine a lui Mahārāgi Ambarīș:
72
yan-nāma-¶ruti-mātreṇa pumān bhavati nirmalaḥ
tasya tīrtha-padaḥ kiḿ vā dāsānām ava¶iṣyate


Doar prin auzirea acelui nume (al Domnului Suprem) - mātreṇa ¶ruti yat nāma
Un om devine pur - pumān bhavati nirmalaḥ
Ce mai rămâne de atins pentru cel ce servește - kiḿ vā tasya dāsānām
Piciorele asemenea unor locuri de pelerinaj (ale Domnului) - tīrtha-padaḥ
Apoi îl citează pe Yāmunācārya din a sa Stotra-ratna (43).

73
bhavantam evānucaran nirantaraḥ
pra¶ānta-niḥ¶eṣa-mano-rathāntaraḥ
kadāham aikāntika-nitya-kińkaraḥ
praharṣayiṣyāmi sa-nātha-jīvitam


Servindu-Te tot timpul pe Tine (Domnul Suprem) - anucaran nirantaraḥ bhavantam
Roata minții devine cu siguranță complet liniștită - ratha manaḥ eva niḥ¶eṣa pra¶ānta
Când voi fi în exclusivitate unul dintre servitorii eterni - kadā aham aikāntika antaraḥ kińkaraḥ nitya
Ai unui astfel de Stăpân, voi trăi cu adevărat fericit - sa-nātha jīvitam praharṣayiṣyāmi

#40
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Incatanrea numelor spirituale ale Personalității Supreme

Mai înainte Ramananda Raya a lăudat efectele incantării Numelor Spirituale ale Domnului Suprem.

Când spui Numele Sfinte și nu esti atent la ceea ce spui, fără însă a-ți dori ceva,
atunci Numele Sfinte îți dau mukti -eliberare:

āpannaḥ saḿsṛtiḿ ghorāḿ
yan-nāma viva¶o gṛṇan
tataḥ sadyo vimucyeta
yad bibheti svayaḿ bhayam (B
hagavat Puran1.1.14)

Intelepții ii spusera lui Suta Gosvami:
Incantand Numele Spirituale fără atașament (neatent) - gṛṇan yan-nāma viva¶aḥ
când ești încurcat in complicata samasara (lanțul repetatelor nașteri și morți) - āpannaḥ ghorām saḿsṛtim
te eliberezi imediat de aceasta - vimucyeta sadyah tataḥ;
căci de această (incantare a Numelor Spirituale) îi este frică Fricii în personă - yat bibheti bhayam svayam.

Adică nici Frica nu se apropie de cei ce incantează Numele Spirituale.
Concluzia ar fi că oricând incantarea Numelor sfinte este auspicioasă.
1. Pentru materialist
2. Pentru cel ce cultivă Cunoașterea Transcendentală și care vrea să atingă mukti
3. Pentru devot care mediteză asupra jocurilor lui Radha-Krișna.

De aceea cu căt incantezi mai mult cu atât ești mai aprope de țel.
Meditația ce-i drept este greu de făcut la servici, pe drum, în mașină.
De preferat e să te afli într-un loc sfânt ca Radha-kund și să-ți amintești jocurile încântătoare ale Cuplului Divin - Radha-Krișna,
sub îndrumarea celor ce cunosc tehnica acestei aduceri aminte (meditații)
și treptat primind indicații asupra propriei forme spirituale - siddha deha,
te vei afla în absobția propriului corp spiritual – svarup aveșa – pătrunzând astfel în acele jocuri divine.

#41
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
8. 1 sakhya-prema - iubirea prietenească spirituală

(urmând raganuga-bhakti - urmarea stării sufletești a locuitorilor din Goloka Vrindavan)

După ce a auzit despre iubirea divină în servitudine
Domnul spuse: asta e în regulă - prabhu kahe eho haya
Continuă să spui ceva mai mult - age kichu ara

adică Șri Cetanya nu a fost etuziasmat nici de acest fel de iubire,
având în vedere că Ramananda Ray nu a făcut nici un fel de referire la raga-atmika bhakti,
acel bhakti care este saturat de iubire și care poare fi găsită numai în lumea spirituală Goloka Vrindavan.

Ca urmare
Ramananda Raya spuse: iubirea prietenească divină - rāya kahe sakhya-prema
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.
Astfel Ramananda Ray pătrunde în Vrindavan unde există
raga-atmika bhakti – serviciul devoțional al atașării sufletești,
pentru a expemplifica iubirea prietenească divină, citându-l pe Šuka (Bhāgvatam. 10.12.11):

75
itthaḿ satāḿ brahma-sukhānubhūtyā
dāsyaḿ gatānāḿ para-daivatena
māyā¶ritānāḿ nara-dārakeṇa
sārdhaḿ vijahruḥ kṛta-puṇya-puñjāḥ


În acest fel dintre transcendentaliștii care au atins fericirea realizării strălucirii impersonale a Domnului - ittham satām anubhūtyā sukha brahma
Dintre cei care au aceptat servitudinea pentru Domnul Suprem - gatānām dāsyam para-daivatena
Și dintre cei care se află sub influența energiei materiale iluzorii - māyā-ā¶ritānām
Cei ce a au acumulat nenumărate fapte pioase - kṛta-puṇya-puñjāḥ
Se joacă asemenea copiilor oamenilor împreună (cu Domnul Suprem) - vijahruḥ sārdham nara-dārakeṇa

Această joacă se află pe platforma atașamentului sufletesc – raga-atmika bhakti,
care poate fi atinsă prin practica (sadhana) numită raga-anuga bhakti.

#42
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Servus Ana,

după cum ți-am scris, iată postez ceva mai mult despre Iubirea prietenească spirituală

Vibhava (pariticipanții și stimulii) în Iubirea prietenească spirituală - Sakhya rasa

1. Participanții în care apar emoțiile - Alambanas

1.1 Cel ce ia adăpost la Obiectul Iubirii - Ashraya alambana - devotul

Cel ce degustă starea prieteniei spirituale, prietenii lui Krișna,
- au un puternic sentiment de posesiune (mamata) pentru El,
- posedă încredere profundă în El,
- sunt ferm fixați asupra Lui,
- îi fac pe alții să profite în urma comportamentului lor și
- sunt profund absorbiți în a-L servi pe Krishna în starea sentimentală a prieteniei spiritual.

Ei au fost descriși în Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.8 ) după cum urmează:

rUpa-veSa-guNadyais tu samaH samyag ayantritAH
vizrambha-sambhRtatmano vayasyas tasya kIrttitAH
(transliterare Harward-Kyoto)

Cei ce sunt identici cu Krishna din punct de vedere al formei, calităților și îmbrăcăminții,
și care sunt lipsiți de orice rețineri, sunt cei ce servesc,
având o încredere profundă în Krishna, care este plină de intimitate;
ei sunt cunoscuți ca vayasyas (prieteni).

Prietenii - vayasyas - lui Krishna sunt de două feluri:
- pura-sambandhi (cei ce rezidează în oraș) și
- vraja-sambandhi (cei ce rezidează în Vraja).

Cei ce rezidează în oraș îi includ pe Arjuna, Bhimasena, Draupadi, Sridama brahmana (Sudama Vipra).
Dintre aceștia Arjuna este considerat cel mai de seamă.

Vraja-vayasyas sunt descriși în Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.16) astfel:

kSaNAdarzanato dInAH sadA saha-vihariNaH
tad-eka-jIvitAH proktA vayasyA vrajavAsinaH
ataH sarva-vayasyeSu pradhAnatvaM bhajanty amI
(transliterare Harward-Kyoto)

Cei care
devin tulburați când Krishna nu mai poate fi văzut pentru o clipă,
care tot timpul se joacă cu El și
care-L consideră mai drag decât viața lor,
se numesc vraja-vayasyas.

Din aceste motive ei sunt considerați ca fiind cei mai de seamă printre prietenii lui Sri Krishna.
Prietenii vayasyas lui Krishna in Gokula sunt de patru feluri:
(1) suhrit sakha,
(2) sakha,
(3) priya-sakha și
(4) priyanarma-sakha.

#43
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
(1) Suhrit-sakha
Cei a căror prietenie este amestecată cu un pic de sentiment protector, parental
Și care sunt puțin mai în vârstă decât Krișna,
Care poartă un toiag și alte arme
și care tot timpul vor să-l apere pe Krișna de persoane răuvoitoare
Dintre aceștia fac parte Subhadra, Mandalibhadra, Bhadravardhana, Gobhata, Yaksa, Indrabhata, Bhadranga, Virabhadra, Mahaguna, Vijaya and Balabhadra.
Dintre aceștia cei mai de seamnă sunt Mandalibhadra și Balabhadra.

(2) Sakha
Sunt cei ce sunt puțin mai tineri decât Krishna,
și a sakhya (prietenie) este amestecată cu o urmă de dasya (servitudine)
și care sunt în mod exclusiv atașați de fericirea de a-l servi în mod intim pe Krishna.
Dintre aceștia fac parte Vishala, Vrisabha, Ojasvi, Devaprastha, Varuthapa, Maranda, Kusumapida, Manibandha și Karandhama.
Dintre aceștia cel mai de seamnă este Devaprastha.

(3) Priya-sakha
sunt cei ce au aceeași vârstă cu cea a lui Krishna și iau în exclusivitate adăpostul atitudinii de prietenie - sakhya.
Dintre aceștia fac parte Șridam, Sudam, Dama, Vasudama, Kinkini, Stoka-krishna, Amshu, Bhadrasena, Vilasi, Pundarika, Vitanka and Kalavinka.
Aceștia îi fac tot timpul pe plac lui Krishna prin tot felul de jocuri, lupte la sol, lupte cu bețe și alte feluri de amuzamente.
Dintre aceștia cel mai de seamnă este Șridam.

În comentariul său la Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.36–8 )
Srila Jiva Gosvami spune că deși Dama, Sudama, Vasudama și Kinkini sunt priya-sakhas,
ei pot fi priviți și ca priyanarma-sakhas pentru că ei personifică
inima lui Krișna și pătrund întreaga Sa ființă. Pentru a evidenția acest lucru, el citează din Gautamiya-tantra(15.38 ):

dAma-vasudAma-sudAma-kiGkiNIn pUjayed gandha-puSpakaiH
antaHkaraNa-rupas te kRSNasya parikIrtitAH
AtmAbhedena te pUjyA yathA kRSNas tathaiva te


Deoarece Dama, Vasudama, Sudama și Kinkini personifică inima lui Krișna, ei sunt descriși ca demni de a fi venerați ca însuși Krișna.
De aceea în ceremonia cunoscută ca avarana-puja, este descrisă în Hari-bhakti-vilasa (7.360–76) o metodă particulară de venerare,
la care se face referință în versurile citate din Gautamiya-tantra, în care acestor patru personalități le sunt oferite mai întâi flori plăcut mirositoare și lemn de santal.

(4) Priyanarma-sakha
Sunt în orice privință superirori celorlalte trei tipuri de sakhas.
Ei sunt angajați în servicii deosebit de confidențiale și au o bhava specială (sakhi-bhava – împărtășesc starea iubirii spirituale a prietenelor Radhei).
Cu alte cuvinte ei execută servicii confidențiale pentru dragele - preyasis
lui Krishna, ei asistându-l pe Krishna în întâlnirile cu dragele Sale
și doresc să le facă plăcere acestora.

Dintre aceștia fac parte Subala, Arjuna, Gandharva, Vasanta, Ujjvala și Madhumangala.
Dintre aceștia Subal și Ujjval sunt cei mai de seamă.

Cele patru tipuri de prieteni - sakha sunt de trei feluri:
- nitya-siddha (suflete etern perfecte care au fost totdeauna în Vrindavana spirituală),
- suracara (cei ce au fost anterior semizei și au atins această poziție prin practică spirituală)
- sadhana-siddha (cei ce au fost anterior oameni și au atins această poziție prin practică spirituală).
Deși suracaras au atins perfecțiunea tot prin sadhana-bhakti, ei sunt clasificați separat pentru ai distinge de ceilalți practicanți.

Edited by madhukar, 19 May 2015 - 12:32.


#44
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Tot pentru tine Ana

Sakhya rasa – Iubirea spirituală prietenească

Vișaya-alambana – Obiectul Iubirii – bhagavan Șri Krișna

Uneori Șri Krishna ia o formă cu două brațe, iar alteori cu patru brațe.

Calitățile pe care El le afișează ca Vishaya-alambana – Obiect al Iubirii în sakhy-rasa – iubirea spirituală prietenească sunt:

El este frumos îmbrăcat (suveșa);
El posedă toate calitățile divine privind caracteristicile și însemnele de pe corpul Său (sarva-sat-lakșan-anvita);
Este extraordinar de puternic (balishtha);

Este cunoscătorul a multor limbi (vividhadbhuta-bhshanvita);
Cuvintele Sale sunt foarte plăcute urechii și pline de dulceață și gust (vavadüka);
Este învățat în toate ramurile cunoașterii și este expert în adoptarea comportamentului corespunzător (supandita);

Este ager iar inteligența sa este foarte subtilă (buddhiman);
Este isteț și astfel capabil să inventeze noi și noi idei într-o clipă (vipula-pratibhanvita);
Este expert, fiind în stare să ducă la îndeplinire sarcini dificile foarte repede (daksha);

Este milos și astfel nu poate tolera suferința altora (karuna);
Este cel mai de seamă dintre eroi (vira-shekhara);
Este expert în cele 64 de arte și în jocurile amoroase (vidagdha-rasika);

El iartă ofensele altora (kșama-șila);
Este obiectul afecțiunii tuturor (raktaloka);
Are mari opulențe (samriddhiman);

Este tot timpul fericit și nu este atins nici de cea mai mică urmă de nefericire (sukhi); și
Este superior tuturor (variyan).

#45
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
9. vatsalya-prema - iubirea parentală spirituală

După ce a ascultat despre iubirea prietenească divină
Domnul spuse: asta e superlativ- prabhu kahe eho uttama
Continuă să spui mai mult - age kaha ara
Ramananda Raya spuse: iubirea parentală divină - rāya kahe vatsalya-prema
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.

Tika:
Faptul că Ramanada Ray a pătruns în Vrindavan prin amintirea iubirii prietenești a copiilor
care se joacă pur și simplu cu Krișna acolo, îl face pe Șri Cetanya să afirme c
ă în sfârșit această afirmație privind scopul vieții este foarte bună.
Și totuși Acesta nu este pe deplin mulțumit.

De aceea îi cere lui Ramananda Raya să continue să vorbească mai departe.
Ca urmare Ramananda Raya ridică ștacheta și declară vatsalya-prema este esența tuturor scopurilor vieții
Pentru a exemplifica gloria iubirii parentale, Ramanada Ray dă un citat din Bhagavat Puran 10.8.46
în care Maharagi Parikșit îl întreabă pe Șukadev Gosvami:

77
¶rī-rājovāca
nandaḥ kim akarod brahman ¶reya evaḿ mahodayam
ya¶odā ca mahā-bhāgā papau yasyāḥ stanaḿ hariḥ


Regele spuse: Oh brahman - ¶rī-rājovāca brahman
Ce fel de activități auspicioase au fost executate de Nanda (tatăl lui Krișna) - kim ¶reya akarod nandaḥ
Asfel încât (să obțină) marea perfecțiune - evaḿ mahodayam
și Yașoda (Mama lui Krișna) (să aibă) marea fericire - ca ya¶odā mahā-bhāgā
ca Domnul Suprem să sugă (lapte) de la sânul acesteia - hariḥ papau stanaḿ yasyāḥ

Apoi a citat Šrīmad-Bhāgavatam (10.9.20) pentru a arăta ca iubirea parentală a mamei Yașoda
este atât de exaltată încăt ea-l poate controla pe Krișna, deși Acesta este Controlorul tuturor.
Acesta este nivelul în care Devotul controlează Obiectul Devoțiunii - Domnul Suprem.
Mama Yașoda îl leagă astfel pe Krișna de piuăa de lemn.

78
nemaḿ viriñco na bhavo na ¶rīr apy ańga-saḿ¶rayā
prasādaḿ lebhire gopī yat tat prāpa vimuktidāt


Nici Brahma, nici Șiva și nici măcar Șri (Zeița Fericirii), care este foarte aproape (de Domnul Suprem) - nemaḿ viriñco na bhavo na ¶rīr apy ańga-saḿ¶rayā
Nu au obținut mila acordată acestei păstorițe (Yașoda) - prāpa imam prasādaḿ lebhire tat gopī
De Cel ce dă eliberarea (din lumea materială – Domnul Suprem Krișna) - vimukti-dāt

#46
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică spirituală

10.1 prema kanta - cea mai de seamă iubire spirituală

După ce a ascultat despre iubirea parentală divină
Domnul spuse: asta e excelent- prabhu kahe eho uttama
Continuă să spui mai mult - age kaha ara
Ramananda Ray spuse: iubirea erotică divină - rāya kahe prema kanta
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.

Pentru a demonstra veridicitatea afirmației sale Ramananda Ray citează Șrimada Bhagavatam 10.47.60:

80
nāyaḿ ¶riyo 'ńga u nitānta-rateḥ prasādaḥ
svar-yoṣitāḿ nalina-gandha-rucāḿ kuto 'nyāḥ
rāsotsave 'sya bhuja-daṇḍa-gṛhīta-kaṇṭha-
labdhā¶iṣāḿ ya udagād vraja-sundarīṇām


O vai, nici măcar Zeița Fericirii (care e consoarta lui Narayam în lumea spirituală Vaikuntha) - u na ayam ¶riyah
care are iubire divină din belșug -nitānta-rateh
și nici femeile din paradis (planetele paradisiace din lumea materială - svar-loka)
care au aroma florilor de lotus -svar-yoșitām nalina-gandha și strălucesc - rucām
nu au obținut mila - prasādam care a fost manifestată de Acesta (Krișna) -udagād asya
în festivalul gusturilor iubirii - rāsa-utsave
(când) brațele sale au îmbrățișat gâturile- bhuja-danda-grihīta-kantha
iubitelor din Vrindavan - vraja-vallabhīnām
ce să mai spunem despre celelalte (femei)? - kuto 'nyām

81
tāsām āvirabhūc chauriḥ smayamāna-mukhāmbujaḥ
pītāmbara-dharaḥ sragvī sākṣān manmatha-manmathaḥ

(citat din Șrimada Bhagavatam 10.32.2)

Eroul (Krișna) apăru în fața lor (gopiilor) - ¶auriḥ āvirabhūt tāsām
Cu un zâmbet pe fața sa asemenea lotusului - smayamāna mukha ambujaḥ
Purtând un dhoti galben și o ghirlandă de flori- dharaḥ ambara pīta srak-vī
(Care prin frumusețea Sa) agită (erotic) mintea direct - matha mana sākṣāt
(a lui Cupidon) – Agitatorului minților (tuturor) - manmathaḥ

82
kṛṣṇa-prāptira upāya bahu-vidha haya
kṛṣṇa-prāpti-tāratamya bahuta āchaya


Există nenumărate mijloace de a-L obține pe Krișna - haya bahu-vidha upāya prāptira kṛṣṇa
Există nenumărate gradații superioare și inferioare ale obținerii lui Krișna -āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa
Tika:
Aceste gradații superioare și inferioare depind de tipul de relație eternă pe care devotul o stabilește cu Krișna,
într-o anumită formă eternă de a Sa (de exemplu într-un anumit spațiu al Vrndavanei forma eternă de copil sau forma de tânăr).

83
kintu yāńra yei rasa, sei sarvottama
taṭa-stha hañā vicārile, āche tara-tama


Deși pentru unul (devot) un anumit gust (al iubirii divine) este cel mai bun dintre toate - kintu yāńra yei rasa sei uttama sarva
Dacă se consideră dintr-un punct de vedere neutral - vicārile taṭa-stha
Există (gusturi ) inferiore și superionare (ale iubirii divine) - hañā āche tara-tama

84
yathottaram asau svāda- vi¶eṣollāsa-mayy api
ratir vāsanayā svādvī bhāsate kāpi kasyacit


Astfel dintre toate gusturile particulare (ale iubirii divine) –yatha kasyacit svāda- vi¶eṣa
Deși făcute din iluminare - api mayy ullāsa
cel mai înalt este cel care apare - uttaram kāpi bhāsate
din dorința pentru dulcea iubirea erotică divină -vāsanayā svādvī ratir

#47
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică divină
10.2 iubirea erotică divină – conține calitățile celorlalte tipuri de iubire


85
pūrva-pūrva-rasera guṇa — pare pare haya
dui-tina gaṇane pañca paryanta bāḍaya


Calitățile fiecărui gust anterior al iubirii divine - guṇa pūrva-pūrva rasera
Se află în următoarele (gusturi) - haya pare pare
Începând numărătoarea cu cel de-al doilea, al treilea -gaṇane dui-tina (și) crescând până la al cincilea (gust al iubirii divine)- bāḍaya paryanta
pañca
Tika:
Cel de-al doilea gust al iubirii divine este Dasya Rasa, în care se află toate calitățile existente în prima Rasă – Șanta Rasa - starea sentimentală a păcii în care Obiectul iubirii este Șri Krișna
manifestat ca întruchipare a eternității, cunoașterii și extazului, supremul atma-rama (suflet satisfăcut în sine însuși).
Cel de-al treilea gust al iubirii divine este Sakya Rasa (Iubirea prietenească divină), în care se află calitățile Raselor anterioare.
Cel de-al patrulea gust al iubirii divine este Vatsalya Rasa (Iubirea parentală divină), în care se află calitățile Raselor anterioare.
Cel de-al cincilea gust al iubirii divine este Madhurya Rasa (Iubirea erotică divină), în care se află toate calitățile Raselor anterioare.

Acest lucru este explicat în versul următor.

86
guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase
¶ānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise


Odată cu creșterea calităților, crește și gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya
Creșterea calităților are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase
de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (și) erotică - ¶ānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete

87
ākā¶ādira guṇa yena para-para bhūte
dui-tina krame bāḍe pañca pṛthivīte


Așa cum și calitățile elementelor materiale - yena guṇa bhūte
Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame
(începând cu cele ale) spațiului și așa mai departe - ākā¶a-ādira
În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina
Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte

Tika:
În primul element, spațiu, se află sunetul sau vibrația – simțul auzului.
În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital – simțul atingerii.
În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma – simțul vederii.
În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul- simțul gustului.
În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul – simțul mirosului.

#48
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică divină
10.3 iubirea erotică divină – înseamnă obținerea deplină a lui Krișna

88
paripūrṇa-kṛṣṇa-prāpti ei 'premā' haite
ei premāra va¶a kṛṣṇa — kahe bhāgavate


Obținerea completă a lui Krișna - prāpti paripūrṇa kṛṣṇa
Este atinsă prin iubirea divină - ei haite premā
Despre acest tip de iubire (prin care se obține Krișna în forma sa completă) ei premāra
prin care Krișna se află sub controlul (devotului) - kṛṣṇa vasa
Se vorbește în Bhagvat (Puran) - kahe bhāgavate

Tika:
În acest sens Ramananda Ray citează cuvintele lui Krișna înregistrate în Șrimad Bhagavatam (10.82.44),
în momentul în care Acesta se întâlnește cu gopiile (păstorițele) după o despărțire de ani de zile,
în locul sfânt numit Samanta Panceaka în timpul unei eclipse solare.
După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras și le-a îmbrățișat pe fiecare, a zâmbit și a spus:

89
mayi bhaktir hi bhūtānām amṛtatvāya kalpate
diṣṭyā yad āsīn mat-sneho bhavatīnāḿ mad-āpanaḥ


Serviciul devoțional pentru Mine califică cu siguranță - bhaktiḥ mayi kalpate hi
Toate ființele pentru viața eternă - bhūtānām amṛtatvāya
Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obține pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ
Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat

Tika:
Bhakti (sadhana) fără Iubire pentru Krișna, duce la viața eternă, dar nu și la Krișna.
Gopiile îl iubesc pe Krișna; de aceea ele îl obțin pe Krișna și viața eternă cu Acesta.

#49
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10.4 iubirea erotică divină – e atât de mare încât Krișna nu o poate răsplăti

90
kṛṣṇera pratijñā dṛḍha sarva-kāle āche
ye yaiche bhaje, kṛṣṇa tāre bhaje taiche


Promisiunea hotărâtă a lui Krișna pentru totdeauna este că - pratijñā dṛḍha kṛṣṇera sarva-kāle āche
Așa cum o persoană îl venerează (pe El)- yaiche ye bhaje
La fel și Krișna o venerează pe aceasta - taiche kṛṣṇa bhaje tāre
Tika:
Ideea este că exact starea, sau relația pe care devotul și-o dorește în raport cu Krișna, este starea sau relația în care Krișna reciporchează cu acesta.
Acest lucru este confirmat de Krișna în Bhagavad-gita 4.11, vers care este citat în continuare de Ramananda Ray.

91
ye yatha mam prapadyante tams tathaiva bhajamy aham
mama vartmanuvartante manushyah partha sarvasah
(Bhagavad-gita 4.11)

Așa cum o persoană mă venerează - yatha ye mam prapadyante
Cu siguranță la fel și Eu o venerează pe aceasta - eva tatha aham bhajami tan
O fiu al lui Partha toți oamenii - partha sarvasah manushyah
Urmează calea Mea (prefigurată de Mine) - anuvartante vartma mama

92
ei 'preme'ra anurūpa nā pāre bhajite
ataeva 'ṛṇī' haya — kahe bhāgavate


Bhagavat (Puran) spune că - bhāgavate kahe
(Domnul Suprem) nu este în stare să venereze (să răsplătească) în aceeași măsură -nā pāre bhajite
Acea iubire (erotică a gopiilor) ei premera
De aceea (Domnul Suprem) este dator (gopiilor) - ataeva haya ṛṇī

Tika:
Cu alte cuvinte iubirea gopiilor pentru Krișna pare să fie atât mare,
încât Krișna se simte dator față de ele. Acest sentiment al lui Krișna față de gopii
este exprimat în Bhagavat Puran 10.32.22, care este citat de Ramananda Ray în versul următor.

93
na pāraye 'haḿ niravadya-saḿyujāḿ
sva-sādhu-kṛtyaḿ vibudhāyuṣāpi vaḥ
yā mābhajan durjara-geha-¶ṛńkhalāḥ
saḿvṛ¶cya tad vaḥ pratiyātu sādhunā


Nu sunt în stare (să vă recompensez) nici într-o viață ca cea a zeilor - na pāraye aham api vibudha-āyuṣā
pe voi care m-ați venerat - vaḥ yāḥ mā abhajan
Prin propriile voastre activități sfinte - sva kṛtyam sādhu
Lipsite de orice înșelăciune - niravadya-saḿyujām
tăind lanțul vieții familiale care este dificil (de tăiat) - saḿvṛ¶cya geha-¶ṛńkhalāḥ tat durjara
Fie ca propriile activități să vă fie returnate - sādhunā vaḥ pratiyātu

Tika:
Această afirmație este făcută în contextul jocurile manifestate în planul material.
Bageanul (venerarea gopiilor) constă în iubirea lor erotică pentru Krișna.

#50
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică divină

10.5  Frumusețea lui Krișna este sporită de prezența gopiilor

94
yadyapi kṛṣṇa-saundarya mādhuryera dhurya
vraja devīra sańge tāńra bāḍaye mādhurya


Deși frumusețea lui Krișna este suprema dulceață- yadyapi saundarya kṛṣṇa dhurya mādhuryera
Asocierea cu zeițele din Vraja (face ca) dulceața sa să crească - sańge devīra vraja mādhurya tāńra bāḍaye

95
tatrāti¶u¶ubhe tābhir bhagavān devakī-sutaḥ
madhye maṇīnāḿ haimānāḿ mahā-marakato yathā


În acel loc Domnul Suprem, fiul lui Devaki - tatra bhagavān sutaḥ devakī
(deveni) și mai deosebit de frumos datorită lor (zeițelor din Vraja) ati-¶u¶ubhe tābhiḥ
Asemenea pietrei prețioase Marakata - yathā mahā-marakataḥ
În mijlocul pietrelor prețioase aurii (zeițele din Vraja)- madhye maṇīnām haimānām

96
prabhu kahe ei 'sādhyāvadhi' suni¶caya
kṛpā kari' kaha yadi āge kichu haya


Domnul replică: Aceasta este cu siguranță limita perfecțiunii - prabhu kahe ei su ni¶caya avadhi sādhya
Dacă (totuși) mai există ceva yadi kichu haya
Fi milostiv și vorbește mai departe - kṛpā kari kaha āge

#51
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică divină

10.6 Cel mai de seamă tip de iubire erotică spirituală – Iubirea Radhei

97-98
rāya kahe, — ihāra āge puche hena jane
eta-dina nāhi jāni, āchaye bhuvane

ińhāra madhye rādhāra prema — 'sādhya-¶iromaṇi'
yāńhāra mahimā sarva-¶āstrete vākhāni


Ramananda Raya replică: Până astăzi nu știu - raya kahe eta-dina nahi jani
să existe în lume o astfel de persoană - achaye bhuvane hena jane
care să întrebe dincolo de aceasta (dincolo de iubirea gopiilor) - puche age ihara
Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara
este coroana din pietre prețioase a (tuturor) scopurilor (vieții) - siromani sadhya
despre a cărei măreție se vorbește în toate scripturile - yanhara mahima vakhani sarva-sastrete

Tika:
Servitoarele Radhei - Mangeariile - datorită empatiei pe care o au cu Radha, simt ceea ce simte și Radha
și astfel simt aceleași sentimente pe care Radha le are față de Krișna.
Și deși ele simt cele mai deosebite sentimente ale iubirii Radhei față de Krișna,
ele rămân în continuare departe de Krișna, neîndrăznind în nici un fel
să-l iubească direct pe Krișna și să aibă o relație directă cu Acesta.

În mod direct ele sunt servitoare ale Radhei, aflându-se în dasya rasa.
Pntru că ele însă simt aceleași sentimente ale Radhei,
Rupa Gosvami fiind Rupa Mangeari în Krișna lila,
consideră că mangeariile se află în madhurya rasa cu Krișna,
deși ele participă în jocuriile erotice ale lui Krișna doar ca servitoare.

Școala Gaudiya Vaișnava din Vrindavan consideră această iubire a mangerariilor ca fiind cea mai înalt tip de iubire
pe care un practicant o poate atinge, accentuând în mod deosebit natura de servitoare a Radhei.
De aceea practicanților le este sugerat să mediteze ca fiind o servitoare a Radhei
și în nici un caz să nu mediteze ca fiind o iubită directă a lui Krișna,
o nayka - o eroină a iubirii erotice - care se află într-o relație de iubire erotică directă cu Krișna,
așa cum de exemplu sakhiile Radhei o au cu Krișna, fiind în același timp prietene cu Radha.

Conform altor Vaișnavi se poate accepta ambele tipuri de iubiri erotice
cea a unei nayka (eroine a jocurilor amoroase) în care te afli într-o relație directă cu Krișna
cât și ce a unei mangeari, în care acționezi și ca o servitoare intimă a Radhei, degustând propria Ei iubire pentru Krișna
așa cum este descrisă Ananga Manjari, sora mai tânără a Radhei.
Ananga Mangeari este Sri Jahnava Thakurani in Gaura lila, soția lui Nityananada Prabhu.

#52
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. prema kanta - iubirea erotică divină
10.7 Lacul Radhei îi este la fel de drag lui Krișna ca Radha însăși

8.99
yathā rādhā priyā viṣṇos
tasyāḥ kuṇḍaḿ priyaḿ tathā
sarva-gopīṣu saivaikā
viṣṇor atyanta-vallabhā


Așa cum Radha îi este dragă lui Vișnu (Krișna) - yathā rādhā priyā viṣṇos
La fel de drag îi este lacul ei - tathā priyaḿ kuṇḍam tasyāḥ
Iar dintre toate gopiile ea este cu siguranță singura - sarva-gopīṣu sā eva ekā
Care-i este deosebit de dragă lui Vișnu (Krișna) - atyanta-vallabhā viṣṇoḥ.

Tika:
Nu toate locațiile din lumea spirituală sunt la fel
În Nectarul Instrucțiunii (Upadeș-amrita), Mantra 9, Șrila Rupa Gosvami
arată în mod clar că există o diferență între diferitele locații din lumea spirituală:

vaikunthaj janito vara madhu-puri tatrapi rasotsavad
vrindaranyam udara-pani-ramanat tatrapi govardhanah
radha-kundam ihapi gokula-pateh premamritaplavanat
kuryad asya virajato giri-tate sevam viveki na kah


(Pentru că Șri Krișna) s-a născut în Mathura (madhu-puri) – janito madhu-puri
(aceasta) este superioară Vaikunthei (lumea spirituală a formei Narayan a Domnului Suprem, în care Krișna personal nu există), - vara vaikunthat
Și totuși (superioară acesteia) este pădurea Vrindei - tatra api aranyam vrinda
(Pentru că acolo) are loc festivalul gusturilor iubirii divine - utsavat rasa
(Datorat) mâinilor și abdomenului iubitului (Krișna) - pani udara ramanat
Și totuși (superior acesteia) este dealul Govardhan tatra api govardhanah
Și încă superior acestuia este lacul Radhei – iha api radha-kundam
Pentru că este plin cu vârf de nectarul iubirii erotice a Domnului din Gokula (Krișna)- aplavanat amrita prema pateh gokula
Care persoană inteligentă nu ar servi acest (lac)- kah viveki na kuryat sevam asya
Situat la poalele dealului (Govardhan)? - virajatah tate giri

#53
Iztaccihuatl

Iztaccihuatl

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,930
  • Înscris: 21.04.2014

View Postmadhukar, on 19 mai 2015 - 11:39, said:

Servus Ana,

după cum ți-am scris, iată postez ceva mai mult despre Iubirea prietenească spirituală

Vibhava (pariticipanții și stimulii) în Iubirea prietenească spirituală - Sakhya rasa

1. Participanții în care apar emoțiile - Alambanas

1.1 Cel ce ia adăpost la Obiectul Iubirii - Ashraya alambana - devotul

Cel ce degustă starea prieteniei spirituale, prietenii lui Krișna,
- au un puternic sentiment de posesiune (mamata) pentru El,
- posedă încredere profundă în El,
- sunt ferm fixați asupra Lui,
- îi fac pe alții să profite în urma comportamentului lor și
- sunt profund absorbiți în a-L servi pe Krishna în starea sentimentală a prieteniei spiritual.

Ei au fost descriși în Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.8 ) după cum urmează:

rUpa-veSa-guNadyais tu samaH samyag ayantritAH
vizrambha-sambhRtatmano vayasyas tasya kIrttitAH
(transliterare Harward-Kyoto)

Cei ce sunt identici cu Krishna din punct de vedere al formei, calităților și îmbrăcăminții,
și care sunt lipsiți de orice rețineri, sunt cei ce servesc,
având o încredere profundă în Krishna, care este plină de intimitate;
ei sunt cunoscuți ca vayasyas (prieteni).

Prietenii - vayasyas - lui Krishna sunt de două feluri:
- pura-sambandhi (cei ce rezidează în oraș) și
- vraja-sambandhi (cei ce rezidează în Vraja).

Cei ce rezidează în oraș îi includ pe Arjuna, Bhimasena, Draupadi, Sridama brahmana (Sudama Vipra).
Dintre aceștia Arjuna este considerat cel mai de seamă.

Vraja-vayasyas sunt descriși în Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.16) astfel:

kSaNAdarzanato dInAH sadA saha-vihariNaH
tad-eka-jIvitAH proktA vayasyA vrajavAsinaH
ataH sarva-vayasyeSu pradhAnatvaM bhajanty amI
(transliterare Harward-Kyoto)

Cei care
devin tulburați când Krishna nu mai poate fi văzut pentru o clipă,
care tot timpul se joacă cu El și
care-L consideră mai drag decât viața lor,
se numesc vraja-vayasyas.

Din aceste motive ei sunt considerați ca fiind cei mai de seamă printre prietenii lui Sri Krishna.
Prietenii vayasyas lui Krishna in Gokula sunt de patru feluri:
(1) suhrit sakha,
(2) sakha,
(3) priya-sakha și
(4) priyanarma-sakha.

View Postmadhukar, on 19 mai 2015 - 12:28, said:

(1) Suhrit-sakha
Cei a căror prietenie este amestecată cu un pic de sentiment protector, parental
Și care sunt puțin mai în vârstă decât Krișna,
Care poartă un toiag și alte arme
și care tot timpul vor să-l apere pe Krișna de persoane răuvoitoare
Dintre aceștia fac parte Subhadra, Mandalibhadra, Bhadravardhana, Gobhata, Yaksa, Indrabhata, Bhadranga, Virabhadra, Mahaguna, Vijaya and Balabhadra.
Dintre aceștia cei mai de seamnă sunt Mandalibhadra și Balabhadra.

(2) Sakha
Sunt cei ce sunt puțin mai tineri decât Krishna,
și a sakhya (prietenie) este amestecată cu o urmă de dasya (servitudine)
și care sunt în mod exclusiv atașați de fericirea de a-l servi în mod intim pe Krishna.
Dintre aceștia fac parte Vishala, Vrisabha, Ojasvi, Devaprastha, Varuthapa, Maranda, Kusumapida, Manibandha și Karandhama.
Dintre aceștia cel mai de seamnă este Devaprastha.

(3) Priya-sakha
sunt cei ce au aceeași vârstă cu cea a lui Krishna și iau în exclusivitate adăpostul atitudinii de prietenie - sakhya.
Dintre aceștia fac parte Șridam, Sudam, Dama, Vasudama, Kinkini, Stoka-krishna, Amshu, Bhadrasena, Vilasi, Pundarika, Vitanka and Kalavinka.
Aceștia îi fac tot timpul pe plac lui Krishna prin tot felul de jocuri, lupte la sol, lupte cu bețe și alte feluri de amuzamente.
Dintre aceștia cel mai de seamnă este Șridam.

În comentariul său la Bhakti-rasamRta-sindhu (3.3.36–8 )
Srila Jiva Gosvami spune că deși Dama, Sudama, Vasudama și Kinkini sunt priya-sakhas,
ei pot fi priviți și ca priyanarma-sakhas pentru că ei personifică
inima lui Krișna și pătrund întreaga Sa ființă. Pentru a evidenția acest lucru, el citează din Gautamiya-tantra(15.38 ):

dAma-vasudAma-sudAma-kiGkiNIn pUjayed gandha-puSpakaiH
antaHkaraNa-rupas te kRSNasya parikIrtitAH
AtmAbhedena te pUjyA yathA kRSNas tathaiva te


Deoarece Dama, Vasudama, Sudama și Kinkini personifică inima lui Krișna, ei sunt descriși ca demni de a fi venerați ca însuși Krișna.
De aceea în ceremonia cunoscută ca avarana-puja, este descrisă în Hari-bhakti-vilasa (7.360–76) o metodă particulară de venerare,
la care se face referință în versurile citate din Gautamiya-tantra, în care acestor patru personalități le sunt oferite mai întâi flori plăcut mirositoare și lemn de santal.

(4) Priyanarma-sakha
Sunt în orice privință superirori celorlalte trei tipuri de sakhas.
Ei sunt angajați în servicii deosebit de confidențiale și au o bhava specială (sakhi-bhava – împărtășesc starea iubirii spirituale a prietenelor Radhei).
Cu alte cuvinte ei execută servicii confidențiale pentru dragele - preyasis
lui Krishna, ei asistându-l pe Krishna în întâlnirile cu dragele Sale
și doresc să le facă plăcere acestora.

Dintre aceștia fac parte Subala, Arjuna, Gandharva, Vasanta, Ujjvala și Madhumangala.
Dintre aceștia Subal și Ujjval sunt cei mai de seamă.

Cele patru tipuri de prieteni - sakha sunt de trei feluri:
- nitya-siddha (suflete etern perfecte care au fost totdeauna în Vrindavana spirituală),
- suracara (cei ce au fost anterior semizei și au atins această poziție prin practică spirituală)
- sadhana-siddha (cei ce au fost anterior oameni și au atins această poziție prin practică spirituală).
Deși suracaras au atins perfecțiunea tot prin sadhana-bhakti, ei sunt clasificați separat pentru ai distinge de ceilalți practicanți.

View Postmadhukar, on 19 mai 2015 - 13:19, said:

Tot pentru tine Ana

Sakhya rasa – Iubirea spirituală prietenească

Vișaya-alambana – Obiectul Iubirii – bhagavan Șri Krișna

Uneori Șri Krishna ia o formă cu două brațe, iar alteori cu patru brațe.

Calitățile pe care El le afișează ca Vishaya-alambana – Obiect al Iubirii în sakhy-rasa – iubirea spirituală prietenească sunt:

El este frumos îmbrăcat (suveșa);
El posedă toate calitățile divine privind caracteristicile și însemnele de pe corpul Său (sarva-sat-lakșan-anvita);
Este extraordinar de puternic (balishtha);

Este cunoscătorul a multor limbi (vividhadbhuta-bhshanvita);
Cuvintele Sale sunt foarte plăcute urechii și pline de dulceață și gust (vavadüka);
Este învățat în toate ramurile cunoașterii și este expert în adoptarea comportamentului corespunzător (supandita);

Este ager iar inteligența sa este foarte subtilă (buddhiman);
Este isteț și astfel capabil să inventeze noi și noi idei într-o clipă (vipula-pratibhanvita);
Este expert, fiind în stare să ducă la îndeplinire sarcini dificile foarte repede (daksha);

Este milos și astfel nu poate tolera suferința altora (karuna);
Este cel mai de seamă dintre eroi (vira-shekhara);
Este expert în cele 64 de arte și în jocurile amoroase (vidagdha-rasika);

El iartă ofensele altora (kșama-șila);
Este obiectul afecțiunii tuturor (raktaloka);
Are mari opulențe (samriddhiman);

Este tot timpul fericit și nu este atins nici de cea mai mică urmă de nefericire (sukhi); și
Este superior tuturor (variyan).

Multumesc, Madhukar.

#54
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Servus Ana,
tot pentru tine:

10. prema kanta - iubirea erotică divină

10.8 Krișna însuși este cel mai atras de Radha

Caitanya Caritamrita 2.8.101-109

Domnul spuse: Vorbeşte mai departe, e o fericire să te ascult - prabhu kahe — āge kaha, pāi sukhe śunite
Un râu de nectar nemaiîntâlnit curge din gura ta - nadī amṛta vahe mukhe tomāra

Datorită temerii (datorate) de celelalte legături cu familia de gopi- ḍare anya-apekṣā gopī-gaṇera
(Krişna) nu şi-a manifestat intensitatea iubirii - nā sphure gāḍhatā premera
(şi de aceea) a furat-o pe Radha - curi kari' nila rādhāke.

Tika:
Acest episod este descris în Dansul Rasa din Nişa lila (Jocurile din toiul nopţii) în Şrimad Bhagavatam,
în care Krişna o fură pe Radha din mijlocul gopiilor, pentru a se bucura cu ea de jocurile iubirii.

Intensitatea iubirii lui Krişna pentru Radha poate fi atunci înţeleasă - gāḍha-anurāga kṛṣṇera rādhāya tabe jāni
Dacă luăm în considerare că de dragul Radhei - yadi lāgi rādhā
(Acesta) a renunţat direct la gopii - kare tyāga sākṣāt gopīre

Apoi Ramananda Raya replică - tabe raya kahe
Ascultă despre măreţia acelei iubiri- suna mahima premera
În cele trei lumi nu există compaţie cu iubirea Radhei - tri jagate nahika upama radha-premera

Părăsind cercul dansului Rasa al grupului Gopilor- chadiya mandali nritya rasa ganera gopi
(şi) dorind să se lamenteze (mânată de gelozie) Radha fugi în pădure- radha cahi' vilapa kariya phire vane

kamsarir api samsara-
vasana-baddha-srinkhalam
radham adhaya hridaye
tatyaja vraja-sundarih


Iar duşmanul lui Kamsa (Krişna) legat cu lanţurile puternice - api kamsa-arih baddha-srinkhalam
Ale dorinţei de a se bucura de plăcere - vasana samsara
Luând-o pe Radha în inimă - adhaya radham hridaye
Le părăsi pe frumoasele din Vraja - tatyaja vraja sundarih

itas tatas tam anusritya radhikam
ananga-bana-vrana-khinna-manasah
kritanutapah sa kalinda-nandini
tatanta-kunje vishasada madhavah


Mintea fiindu-i deranjată datorită ranei - manasah khinna vrana
(Provocată) de săgeata lui Cupidon - bana ananga
regretând purtarea (Sa) şi lamentându-Se - anutapah krita vishasada sah
Krişna o căută pe Radha- madhavah tam anusritya radhikam
Încoace şi încolo, prin crângurile de pe marginea malurilor Yamunei - itah tatah kunje tata-anta kalinda-nandini

Luând în consideraţie aceste două versuri (din Bhagavat-Puran) - vicarile ei dui slokera
Se poate înţelege subiectul- jani artha
Prin a cărui consideraţie se trezeşte o mină de nectar - yena vicarite uthe khani amritera

Degustând jocuri în compania a sute de mii de gopii - rasa-vilasa sange sata koti gopi
(şi) Aflându-se în mijlocul lor (în tot atât de multe forme) rămase într-o singură formă alături de Radha - tara madhye rahe eka-murtye pasa radha.

Edited by madhukar, 27 May 2015 - 11:55.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate