![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Corporatiile ataca din nou

#19
Posted 24 April 2015 - 19:27

Daca prin contractul de vanzare-cumparare-licentiere te-ai obligat sa nu faci asta... nu, nu ai voie.
Dreptul de folosire a tehnologiilor lor(unice sau nu), a softwareului dezvoltat de ei vine la pachet cu obligatii. Mi se pare o chestie extrem de simpla. Iar daca vrei sa modifici ceva, mi s-ar parea normal sa iti cumperi ECU separat/diferit, dezvoltat de cine vrei tu si sa faca ce vrei tu. Numai ca nu va merge simplu, pentru ca au niste protocoale de comunicatie proprietare, dezvoltate si intretinute de ei. Si secretizate, in general. Pe de alta parte, presupun ca tot ceea ce se poate modifica, legal, se poate face cu softwareul lor de service. Oricum, pentru cine nu a inteles, "tinta" este copiatorul chinezesc. Edited by dexterash, 24 April 2015 - 19:28. |
#20
Posted 24 April 2015 - 19:34

As zice ca fix ECU-ul ala separat e o problema, nu a mea cumparator de buna credinta, ci a celui care il produce si vinde pt ca ala chiar e piraterie, nefiind altceva decat un chip cu o versiune modificata a softului masinii.
|
#21
Posted 24 April 2015 - 19:44

Si exact asta vor sa limiteze. De aceea, pentru a nu copia/analiza tehnologia, nu vor acces direct la software pentru nimeni.
De aceea spuneam ca se va face strict prin softwareul lor de service(bine, eu as fi ales alta cale, dar nu comentez). Orice alt mod ar trebui incriminat si vazut ca o tentativa de "spargere a lacatului de protectie". Pe de alta parte, sa stii ca exista ECUuri complete Open-Source si modificabile. Problema este ca un vehicul nu are doar un ECU, ci vreo 10-40, in functie de functii si toate comunica printr-un protocol privat intre ele. Si as putea fi si un pic pesimist: pe cand virusi pentru ECUurile auto? Iti dai seama cat de periculos ar fi sa-ti modifice cineva niste parametri intr-un oarecare ECU[tu neavand de unde sa stii ce serviciu de "tuning" ai contractat] si sa te trezesti ca bubuie vehiculul cu tine in el sau ca sistemele de asistenta la condus te baga intr-un copac? Not funny... |
#22
Posted 24 April 2015 - 19:50

asta va fi cea mai mare amenintare...ca sa ai un sistem sigur trebuie sa fie inchis...de asta parerea mea este ca internet of things va fi un esec...
|
#23
Posted 24 April 2015 - 19:54

Eu sper ca lumea va deschide ochii si va intelege ca orice este open, este open si pentru binevoitor, si pentru raufacator. Parca nu mi-as dori sa o pateasca si apoi sa spuna "fuck, ce am facut".
Ideea din spatele IoT nu este neaparat rea, dar trebuie "lucrat" extrem de bine la reguli. Altfel, iar se duce Obama in Silicon Valley sa ceara ajutor caci nu mai fac fata atacurilor amicilor de la estul nostru... |
#24
Posted 24 April 2015 - 20:05

Chestia cu drepturile de autor e tare de tot... de exemplu, acum, daca cumperi un cd de muzica, nu ai voie sa-l asculti cum mai mult de inca 5 persoane... iar daca il imprumuti unui prieten, prietenul trebuie sa plateasca un procent la producator...
(similar la filmele pe dvd) |
#25
Posted 24 April 2015 - 20:10

Tind cont ca masinile parcheaza singure deci softul poate comanda servodirectia, da se poate lasa o "bomba cu ceas" care sa-ti inoade mainile in mers si nu ai nicio sansa sa te opui tind cont de cat de greu manevrezi volanul unui masini cu servo nefunctional (mult mai greu decat la una care nu are din fabrica servo) si cat de usor o faci cu servo.
Pe de alta parte una-i una si alta-i alta. Au mai fost cazuri la americani, parca la Ford sau Chevy care au pus aparatura care sa cronometreze turele pe circuit (nu doar un simplu cronometru) dar pierdeai garantia daca foloseai masina in curse contra altor masini sau contra timp. Edited by underb, 24 April 2015 - 20:15. |
#26
Posted 24 April 2015 - 20:15

Pe de alta parte una-i una si alta-i alta. Ah, ca americanii nu stiu sa o explice asa(de fapt, tind sa cred ca nu doresc sa sperie populatia) este altceva si s-au folosit de unul dintre cele mai puternice atuuri pe care le au: "copyrightul". O buba genereaza pe alta si invers, iar implicatiile sunt multe... Edited by dexterash, 24 April 2015 - 20:19. |
#27
Posted 24 April 2015 - 20:33

Sunt sigur ca daca foloseau alta metoda, de alta natura pt a-si pune in practica intentiile (controlul asupra produsului dupa vanzarea lui) s-a fi lovit de o mult mai mare opozitie dar cum nimeni nu se pune cu copyrightul, incep sa-l foloseasca si in alte scopuri decat cel pt care a fost el gandit si asta e o problema dupa mine. De aia ziceam ca incepe sa semene a inchizitie si oricine vede altfel lucrurile este aratat cu degetul ca eretic, pirat in zilele noastre.
Daca au o problema cu cei care fac modding comercial sau fura tehnologie sa o rezolve fara a implica consumatorul. La fel, daca eu am o problema cu unul care imi strica masina, nu am nevoie de ajutorul gratuit al producatorului auto pt a-mi rezolva problema si, desi personal nu sunt de acord cu genul asta de modificari, in niciun caz nu as accepta o astfel de limitare. Edited by underb, 24 April 2015 - 20:35. |
#28
Posted 24 April 2015 - 20:35

Eu de asta am spus ca este de ciuperci articolul, pentru ca prezinta doar un punct de vedere (posibil sa fie chiar unul extrem de subiectiv).
Consumatorul este cel la care este tehnologia. Atat timp cat a plecat din fabrica, nu mai este in siguranta, oricate masuri de securitate ai lua. Ba mai mult, cand deja se cere dreptul de acces neconditionat la ea, poarta este ca si deschisa tuturor! Cat despre copyright... nu stiu de ce, dar, cu cat este mai la est o tara, cu atat populatia ei este mai "suparata" pe copyright. In acelasi timp, aceleasi tari sunt cele care fac cea mai putina cercetare/dezvoltare/productie si cele mai mici investitii(adica 0) in aceste domenii. Edited by dexterash, 24 April 2015 - 20:35. |
#29
Posted 24 April 2015 - 20:50

Multi sunt fanii unuia sau mai multor producatori din diverse domenii.
Personal il vad ca pe niste adversari. Ne batem amandoi pe banii mei si cum banii sunt la mine imi permit mai mult decat isi permite un producator situatia asta, chiar cu riscul de a fi clientul pe care nu se bate nimeni. Cum ziceam, cu toata inchizitia asta cu copyrightul, ma bucur ca traiesc intr-o tara estica unde imi permit libertatea sa-l vad exact ce este el de fapt si cum a fost gandit de la bun inceput, si sa-i arat fara frica cu degetul pe cei care abuzeaza de el prin tot felul de tertipuri. Din pacate din ce in ce mai putini isi permit luxul asta in vest unde lumea a ajuns sa fie speriata si de ce este legal. E drept ca si la noi sunt unii care isi permit mai mult decat e cazul, vezi manevra ilegala facuta de Apple de exemplu care, in ciuda legilor care tin de garantie, refuza ca dupa un update de soft sa-ti permita readucerea telefonului la starea in care l-ai cumparat desi asta e un drept garantat de lege atata timp cat nu faci nimic care sa-ti anuleze garantia. Edited by underb, 24 April 2015 - 20:53. |
|
#30
Posted 24 April 2015 - 20:58

E drept ca si la noi sunt unii care isi permit mai mult decat e cazul, vezi manevra ilegala facuta de Apple de exemplu care, in ciuda legilor care tin de garantie, refuza ca dupa un update de soft sa-ti permita readucerea telefonului la starea in care l-ai cumparat desi asta e un drept garantat de lege atata timp cat nu faci nimic care sa-ti anuleze garantia. Sa zicem ca fara update existau 0.01% sanse sa iti ia foc iPhoneul. Este de vina producatorul? Da. Vrea sa previna[de fapt, este obligat] acest lucru si sa remedieze? Da. Si atunci, unde este "manevra"? Cum ar fi sa ai un recall in service, ei sa anunte, tu sa nu te duci, iar apoi sa ii dai in judecata si sa ceri despagubiri pentru ca din cauza defectiunii (ne)remediate prin recall s-a intamplat ceva? Americanii nu se joaca atunci cand vine vorba de astfel de chestiuni. Dar am ajuns offtopic... Edited by dexterash, 24 April 2015 - 21:03. |
#31
Posted 24 April 2015 - 21:25

Manevra e ca multi utilizatori au dorit aducerea telefonului in aceeasi stare in care l-au cumparat, garantia era valabila, aveau dreptul asta dat de o lege neadapta dar in vigoare dar au fost trimisi la plimbare. Si nu, nu a fost nicio sansa de x la suta sa ia foc nimic. Vorbesc de Apple doar pe ca e o situatie cunoscuta de mai multi.
Lasand telefoanele deoparte, au fost si producatori auto care au conditionat continuarea garantiei de un update de soft al motorului in urma unor probleme cu volanta ale unui model pe care nu-l mqi retin din pacate, update in urma caruia puterea motorului la turatii mici a scazut vizibil. Situatia a fost discutata pe aria auto mai demult si dpdm situatia este un exemplu bun de abuz al adversarului. Probabil ca era prea scump ca in urma unui recall sa puna o volanta care sa reziste fara a altera caracteristicile motorului. Cam asta e problema de fapt si la asta se ajunge cand cumparatorului accepta prea usor politicile adversarului care isi vede intotdeauna interesul si care nu coincide intotdeauna si in totalitate cu cel al cumparatorului. PS. Vad ca ai mai editat. Niciunul din scenariile scrise de tine nu are legatura cu legea de care ziceam. E foarte bine ca un producator sa-si dea interesul pt a imbunatati un produs chiar si dupa ce a fost vandut dar nu cu forta si nu fara a-ti da acceptul ca renunti la un drept oferit de lege. Edited by underb, 24 April 2015 - 21:26. |
#32
Posted 24 April 2015 - 21:32

Si nu, nu a fost nicio sansa de x la suta sa ia foc nimic. S-a trezit vreun Gica si a zis "stai bre, ca stiu eu mai bine decat ei de ce fac astia update"? Da' Gica cine este? Unul care modifica iPhone si nu le mai putea modifica dupa? Uite d'asta e bine sa tratezi reticient orice afirmatie gasesti pe Internet. 80% din informatii sunt false, neadevarate sau nu prezinta realitatea completa.
puterea motorului la turatii mici a scazut vizibil Cand vezi producatorul/vanzatorul ca adversar apare o problema. Mare. Indiferent de cine este producatorul.
E foarte bine ca un producator sa-si dea interesul pt a imbunatati un produs chiar si dupa ce a fost vandut dar nu cu forta si nu fara a-ti da acceptul ca renunti la un drept oferit de lege. Edited by dexterash, 24 April 2015 - 21:34. |
#33
Posted 24 April 2015 - 21:55

Foarte posibil sa fi aparut si probleme. Cu toate astea consumatorul nu a avut de ales.
Legat de contract, nu, cu siguranta nu era stipulat asa ceva iar graficul de cuplu e dependent de zona geografica, clima, anotimp si asa mai departe. Vorbeam de un principiu sau mai multe. De faptul ca adversarul are din ce in ce mai multa putere in relatia cu un cumparator si de faptul ca indiferent de rezultat, poate cumparatorul n-ar trebui sa se resemneze si sa cedeze si mai mult. Ca doar asta e de fapt ideea topicului si chestii de genul asta ii dau idei adversarului care isi duce razboaiele cu alti producatori la mine acasa sau in garaj. Si daca crezi altfel, nu, am avut probleme cu adversarului, am fost multumit de produsele cumparate dar adversarul tot adversar ramane ![]() Nu vad nicio problema in asta, ba chiar un lucru bun. Nu sunt un cumparator fidel, rar am luat doua lucruri de la acelasi producator. Nu intentionat cel putin. Intamplarea a facut sa am 6 (chiar 7 daca ma gamdesc bine) electronice/electrocasnice mari Samsumg dar niciunul mic. De ex m-am avut niciodata 2 masini aceeasi marca desi am fost multumit de toate marcile detinute, imdiferemt ca au fost vb de marci coreene, frantuzesti sau germane. Nu stiu daca ai observat dar intotdeauna producatorii care sunt pe val isi permit cele mai multe arogante, intamplarea facand ca si cei din topic sa aiba o pozitie f buna in US. Edited by underb, 24 April 2015 - 21:58. |
#34
Posted 24 April 2015 - 22:01

Acum, ca sa fiu si eu carcotas, cel care face "tuning" pe munca altuia nu este producator, ci altceva...
Ah, da, daca produce de la 0 un ECU si il inlocuieste pe cel produs de catre "adversar"... da, putem discuta cu cea mai mare placere de producatori. In rest, intotdeauna producatorul va fi interesat sa-si apere imaginea/reputatia, de aceea va rezolva problemele intr-un mod care sa puna in balanta si producatorul si consumatorul. Altfel, producatorul "zboara" instant din piata. Eu sper sa faca ECUurile de pe masini(ca si din multe alte produse) atat de inchise si de protejate incat sa nu poata nici un Mustafa sau ZungLao sa se "prinda" cum functioneaza internele. [ iar la prima incercare de modificare/accesare neautorizata sa le trosneasca direct in fata :D ] Edited by dexterash, 24 April 2015 - 22:03. |
#35
Posted 24 April 2015 - 22:20

Atata timp cat orice service poate achizitiona legal aparatura care sa modifice direct parametrii unui ECU, fara ca informatia sa fie intermediata de producator (gen serviceul trimite in timp real datele catre prod iar producatorul spre masina) vor exista si prestatori care vor face modificari chiar daca nu vor putea clona acel ECU.
Cum ziceam, daca prod au un razboi cu Mustafa, sa-l aiba, dar nu la mine in garaj. |
|
#36
Posted 24 April 2015 - 22:29

Asa, legal, ai voie sa cumperi si cutite. Si bate de baseball. Si crose de golf. Da' este cam ilegal sa dai cu ele in oameni sau animale.
Ipotetic, care ar fi diferenta dintre tine si Mustafa? Edited by dexterash, 24 April 2015 - 22:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users