Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 

SpaceX

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
536 replies to this topic

#181
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Imagini noi cu lansarea Falcon Heavy. Pentru prima data avem imagini si cu boosterul central care se prabuseste in ocean la cativa metri de barja autonoma Of Course I Still Love You.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/A0FZIwabctw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#182
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
SpaceX realizeaza a cincea lansare pentru constelatia Iridium

spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180402104102

#183
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
7 lansari pana acum in 2018
Capsula Dragon e inca sus la statie.
S-au reutilizat atat racheta cat si capsula de la zborurile anterioare.

#184
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Este oficial s-a aflat locatia pentru big falcon rocket
https://arstechnica....-the-bfr-there/

#185
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
Falcon 9 Block 5 la primul zbor

spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180513140009

#186
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Cam cat de mari sunt rachetele? Un clip foarte tare:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cLJkk-iHr8Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#187
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
11 lansari in 2018

spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180605151819

Falcon 9 Block 4 la ultimul zbor

spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180702141528

#188
doxan

doxan

    Disident politic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,502
  • Înscris: 22.12.2015
Miliardarul nipon Yusaku Maezawa, primul turist spatial care o sa survoleze Luna la bordul unei capsule Dragon ! Se vorbeste de 2023-2025.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PPMvvUEenUU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ccica japonezul o sa invite inca 6-8 artisti care vor calatori gratuit.

#189
gaby_matei

gaby_matei

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 08.05.2018
Mie mi se pare foarte mişto tot proiectul ăsta.
https://dearmoon.earth

#190
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

View Postdoxan, on 18 septembrie 2018 - 20:03, said:

Miliardarul nipon Yusaku Maezawa, primul turist spatial care o sa survoleze Luna la bordul unei capsule Dragon ! Se vorbeste de 2023-2025.
E o mica mare diferenta intre a pune un colet pe orbita si a ajunge pe Luna. N-o sa survoleze nici o luna, nici in 2025, nici mai tirziu. Deocamdata Tesla pierde bani in draci si daca nu ajunge sa faca si niste profit pentru fraierii de investitori o sa se duca dracului. La fel, probabil si SpaceX e pe minus zdravan de tot.

In alta ordine de idei, mai stie cineva daca ARCA Space Corporation a ajuns pe luna cu balonu ala?

#191
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
Cel mai greu satelit telecom
spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180730225930

Prima reutilizare a unei rachete Falcon 9 Block 5
spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180808154337

SpaceX in ritm sustinut
spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180914232748

#192
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View PostMosotti, on 21 septembrie 2018 - 21:33, said:

E o mica mare diferenta intre a pune un colet pe orbita si a ajunge pe Luna. N-o sa survoleze nici o luna, nici in 2025, nici mai tirziu. Deocamdata Tesla pierde bani in draci si daca nu ajunge sa faca si niste profit pentru fraierii de investitori o sa se duca dracului. La fel, probabil si SpaceX e pe minus zdravan de tot.

In alta ordine de idei, mai stie cineva daca ARCA Space Corporation a ajuns pe luna cu balonu ala?
Postarea dumitale (in special ultima propozitie) arata ca esti total pe langa subiect.
Era acum vreo 2 zile o postare a unui idiot referitor la SpaceX, din fericire stearsa intre timp.

Oare de ce va inghsuiti asa, cu infatuare de atotcunoscatori, si numai in negativ?
Poate pentru ca nu sutenti constienti de cat de putin stiti sau intelegeti?

Poate ca asa sunt inca unii romani, vor ca si altii sa greseasca, sa o dea in bara, sa le fie rau, poate asa le mai usureaza necazurile zilnice.

Space X asta a facut ceea ce n-au reusit tari dezvoltate in decurs de zeci de ani si cu zeci de ori mai multi bani.
Tot asa, erau acum vreo 15 ani destui care nu aveau incredere, care ziceau la fel, ca e bullshit, ca e gogoasa, ca nu se poate (astia erau din cei naivi) sau ca nu va fi decat o joaca, mica distractie (cei din bransa care au observa imediat realitatea dar trebuiau sa o minimalizese si sa o denigreze, de teama). Acum uite ca lanseaza racheta dupa racheta, performanrele sunt mult mai mari decat cele mai optimiste previziuni (cine  s-a gandit vreodata ca s-ar putea ajunge ca ESA/Ariane sa fie in pericol de iesire din business, inclusiv cu noua racheta 6, din cauza concurentei SpaceX daca nu schimba puternic programul, abia schimbat de altfel?).

Sunt multi detractori, interesati direct sau doar din cei care dau din gura ca sa-si satisfaca orgoliile, la fel ca si in cazul Tesla. Ce treaba au unii cu finantele companiilor altora, cu banii altora, nu pot dormi ei de grija celolalti, vor sa arate ce fraieri sau prosti au fost aia care au indarznit sa faca ceva, sau ce bine ar fi fost daca ei ar fi in locul celorlalti?
Am vazut si pe sectiunea de Auto, cativa care terfelesc permanent Tesla si masinile alea, cu o ura diabolica, bolnava de-a dreptul, si pentru ce?

Pana una alta, adica pana sa moara capra alora si prostul de grija altuia, sunt tot mai multe masini Tesla pe strazi, tot mai multe lansari reusite ale Falcon.

Live with that!

#193
autumnspring

autumnspring

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 26.09.2018
Si cu toate astea, expeditia spre Marte e inca departe.
Mai nou am auzit ca au amanat expeditia din nou, spre  2027-2030, data initiala fiind 2023-2024.

O sa se duca si  SpaceX la fund cum s-a dus si Mars One.

Edited by Dany_Darke, 05 October 2018 - 23:05.


#194
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
Falcon 9, oficial la categoria 3 de rachete

spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20181117145850

Edited by myspace, 19 November 2018 - 01:16.


#195
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Ce scrie acolo in Spacealliance in romana trebuie inteles ca fiind ceva usor depasit.
Odata ca s-a renuntat complet la ideea recuperarii si reutilizarii treptei a doua de la F9 eforturile fiind concentrate spre finalizarea BFR. Treapta a doua a lui Falcon 9 va fi modificata si adaptata pentru recuperare, doar ca model de test la scara mica pentru viitoarea racheta mare, dar nu ca si produs de serie sau cu utilizari ulterioare la F9.

Chiar acea BFR, despre care in septembrie se spunea ca a ajuns la configuratia finala, acum Musk vorbeste de cateva schimbari importante. Dat fiind termenul destul de apropiat la care este prevazut un zbor de test, probabil ca nu vor fi lucruri fundamentale, atata vreme cat s-au construit deja dispozitive specifice dimensiunilor anuntate.
Posibil ar fi de ex sa nu mai vedem varful acela ascutit (unde ar fi si cabina principala) ci in loc de ogiva sa vedem o constructie mai “boanta” adica un dom identic cu cel folosit la rezervoarele de combustibil. Asta ar insemna folosirea aceleiasi matrite si tehnologii, posibil cu ceva ranforsari suplimentare. Nu inseamna ca s-ar scurta si timpul de realizare. Oricum sunt destule lucruri ciudate acolo, adica nu dupa carti sau chiar dupa bunul simt tehnic dar exact inovatia permanenta este una din caracteristicile principale ale echipei SpaceX.
De curand chiar oficiali NASA au declarat ca daca BFR si New Glenn a lui Bezos vor functiona corespunzator, NASA va inceta programul SLS- Orion dupa mai mult de 10 ani de incercari si peste 10 miliarde cheltuite cu proiectarea. O palma data marilor subcontractori traditionali, Boeing in special.
Apropo de Boeing, tocmai au platit niste firme de lobby sa besteleasca SpaceX si racheta ei viitoare.

Edited by Rosebud09, 19 November 2018 - 02:17.


#196
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008

View PostRosebud09, on 19 noiembrie 2018 - 02:13, said:

Ce scrie acolo in Spacealliance in romana trebuie inteles ca fiind ceva usor depasit.
Odata ca s-a renuntat complet la ideea recuperarii si reutilizarii treptei a doua de la F9 eforturile fiind concentrate spre finalizarea BFR. Treapta a doua a lui Falcon 9 va fi modificata si adaptata pentru recuperare, doar ca model de test la scara mica pentru viitoarea racheta mare, dar nu ca si produs de serie sau cu utilizari ulterioare la F9.

Chiar acea BFR, despre care in septembrie se spunea ca a ajuns la configuratia finala, acum Musk vorbeste de cateva schimbari importante. Dat fiind termenul destul de apropiat la care este prevazut un zbor de test, probabil ca nu vor fi lucruri fundamentale, atata vreme cat s-au construit deja dispozitive specifice dimensiunilor anuntate.
Posibil ar fi de ex sa nu mai vedem varful acela ascutit (unde ar fi si cabina principala) ci in loc de ogiva sa vedem o constructie mai “boanta” adica un dom identic cu cel folosit la rezervoarele de combustibil. Asta ar insemna folosirea aceleiasi matrite si tehnologii, posibil cu ceva ranforsari suplimentare. Nu inseamna ca s-ar scurta si timpul de realizare. Oricum sunt destule lucruri ciudate acolo, adica nu dupa carti sau chiar dupa bunul simt tehnic dar exact inovatia permanenta este una din caracteristicile principale ale echipei SpaceX.
De curand chiar oficiali NASA au declarat ca daca BFR si New Glenn a lui Bezos vor functiona corespunzator, NASA va inceta programul SLS- Orion dupa mai mult de 10 ani de incercari si peste 10 miliarde cheltuite cu proiectarea. O palma data marilor subcontractori traditionali, Boeing in special.
Apropo de Boeing, tocmai au platit niste firme de lobby sa besteleasca SpaceX si racheta ei viitoare.

S-ar putea sa fie un pic altfel :). Pare ca planul s-a mai schimbat o data si ne indreptam, asa cum aminteste si articolul, spre o treapta a doua recuperabila sub forma unei navete. De altfel o solutie logica, naturala, capabila sa rezolve problemele tehnice cu care se confrunta acum SpaceX; plus o serie de oportunitati pe care le deschide pentru viitor.
Deocamdata, pana la FH sau BFR, Falcon 9 ramane racheta care trebuie sa asigure profitul companiei.

#197
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View Postmyspace, on 19 noiembrie 2018 - 21:51, said:


S-ar putea sa fie un pic altfel Posted Image. Pare ca planul s-a mai schimbat o data si ne indreptam, asa cum aminteste si articolul, spre o treapta a doua recuperabila sub forma unei navete. De altfel o solutie logica, naturala, capabila sa rezolve problemele tehnice cu care se confrunta acum SpaceX; plus o serie de oportunitati pe care le deschide pentru viitor.
Deocamdata, pana la FH sau BFR, Falcon 9 ramane racheta care trebuie sa asigure profitul companiei.
Da, altfel decat zici dumeata sau cei din revista unde ai citit.
E problema costurilor: ca sa faca treapta  1 recuperabila a insemnat renuntarea la 30% din capabilitatea de lansare sateliti. Compensat aproape in totalitate ulterior cu imbunatatirea motoarelor, dar tot 30% minurs ramane, daca consideram noile motoare si fara adaosul pentru recuperare. De fapt se foloseste si varianta fara recuperarea treptei 1, pentru sarcini mai mari de satelizat.

Extrapoland pentru treapta a doua, apare iarasi pierdere de sarcina utila pentru ca echipamentul suplimentar pentru recuperare mananca din resursa de satelizare. Ok, ramane mai mica, e de unde, ca nu toti satelitii sunt mari si grei ca o basculanta.
Problema este complicata, adica partea tehnica, logistica si pana la urma financiara. Daca acum, la separarea treptelor viteza este 5000-8000 kmh, depinde de misiune, in cazul treptei a doua e vorba de 28.000-35.000 km/h si distanta mare fata de locul de lansare. Deja pentru misiuni pentru orbita inalta/viteza mai mare recuperarea tr. 1 se poate face doar pe barja in ocean, pentru ca distanta, viteza si inaltimea la separare fac ne-economica sau imposibila aterizarea pe uscat.
Nu inseamna ca nu s-a incercat gasirea unei solutii, ca acolo nu se lucreaza dupa aprecieri si pareri. Tot asa cum s-a incercat, fara succes dupa aprope 20 de incercari, recuperarea coifului de protectie.

Aripi in genul navetei spatiale trecute: idee buna dar numai pentru o parte a recuperarii, in scopul reducerii vitezei si asigurarii manevrabilitatii in faza finala fara cheltuiala mare de combustibil (cum se propune pentru BFR, dar acolo e complet alta treaba, e vorba in primul rand de scara si raportul volum/suprafata raportat la masa).
Toate informatiile din ultima spatamana, inclusiv twitter de la Musk indica clar ca nu e se mai merge pe treapta 2 de la Falcon 9 recuperabilia, actualul block 5 e si cel final, ci folosirea unor trepte 2 de Falcon 9 pentru teste in vederea stabilirii configuratiei finale pentru BFR, testarea scutului termic, maevrabilitate, toate astea la scara mica- mai putin de 1/3- fata de viitoare BFR propusa.

Pentru FH sunt prevazute 2 lansari, pe contract, in 2019.

#198
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008

View PostRosebud09, on 20 noiembrie 2018 - 18:35, said:

Da, altfel decat zici dumeata sau cei din revista unde ai citit.
Nu este nici o problema sa fie mai multe pareri, e bine pentru diversitate. Pe de alta parte prudenta este o calitate - in special in domeniul acesta atat de complex, e recomandata. Nu stii niciodata suficient, mereu inveti cate ceva Posted Image.

Quote

E problema costurilor: ca sa faca treapta  1 recuperabila a insemnat renuntarea la 30% din capabilitatea de lansare sateliti. Compensat aproape in totalitate ulterior cu imbunatatirea motoarelor, dar tot 30% minurs ramane, daca consideram noile motoare si fara adaosul pentru recuperare. De fapt se foloseste si varianta fara recuperarea treptei 1, pentru sarcini mai mari de satelizat.

Extrapoland pentru treapta a doua, apare iarasi pierdere de sarcina utila pentru ca echipamentul suplimentar pentru recuperare mananca din resursa de satelizare. Ok, ramane mai mica, e de unde, ca nu toti satelitii sunt mari si grei ca o basculanta.
Problema este complicata, adica partea tehnica, logistica si pana la urma financiara. Daca acum, la separarea treptelor viteza este 5000-8000 kmh, depinde de misiune, in cazul treptei a doua e vorba de 28.000-35.000 km/h si distanta mare fata de locul de lansare. Deja pentru misiuni pentru orbita inalta/viteza mai mare recuperarea tr. 1 se poate face doar pe barja in ocean, pentru ca distanta, viteza si inaltimea la separare fac ne-economica sau imposibila aterizarea pe uscat.
Nu inseamna ca nu s-a incercat gasirea unei solutii, ca acolo nu se lucreaza dupa aprecieri si pareri. Tot asa cum s-a incercat, fara succes dupa aprope 20 de incercari, recuperarea coifului de protectie.

Aripi in genul navetei spatiale trecute: idee buna dar numai pentru o parte a recuperarii, in scopul reducerii vitezei si asigurarii manevrabilitatii in faza finala fara cheltuiala mare de combustibil (cum se propune pentru BFR, dar acolo e complet alta treaba, e vorba in primul rand de scara si raportul volum/suprafata raportat la masa).
Toate informatiile din ultima spatamana, inclusiv twitter de la Musk indica clar ca nu e se mai merge pe treapta 2 de la Falcon 9 recuperabilia, actualul block 5 e si cel final, ci folosirea unor trepte 2 de Falcon 9 pentru teste in vederea stabilirii configuratiei finale pentru BFR, testarea scutului termic, maevrabilitate, toate astea la scara mica- mai putin de 1/3- fata de viitoare BFR propusa.

Pentru FH sunt prevazute 2 lansari, pe contract, in 2019.
Lucrurile acestea sunt cunoscute si clare, evident. Totusi marele avantaj al lui Falcon 9 este ca vorbim despre un sistem scalabil/adaptabil - astfel ca, modificari specifice ar putea face ca raportul sarcina utila vs cost de transport pentru treapta a doua recuperabila (energetic/financiar/complexitate tehnica etc), sa devina avantajos. O treapta a doua sub forma de 'mini-naveta' este la alt nivel fata de restul pietei si inca o data, deschide multe alte perspective pentru SpaceX - spre ex. misiuni de andocare/alimentare, indepartarea de deseuri orbitale etc. Iar Musk este constient de aceste avantaje. Timpul ramane sa dovedeasca daca e corect.

Edited by myspace, 21 November 2018 - 00:22.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate