Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

De ce sa-mi iau un SUV 4x4?

- - - - -
  • Please log in to reply
253 replies to this topic

#19
noone2

noone2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.03.2007

View Postacvaristul, on 10 aprilie 2015 - 08:53, said:


- cutia de viteze automata - la traficul din oras, cutia manuala o sa te umple de nervi,


Cine dracu se enerveaza schimband vitezele la masina? Daca si asta e o sursa de nervi...

#20
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 06.01.2008

View Postdacibesti, on 10 aprilie 2015 - 08:44, said:

ESPul nu e pus de moft, e dotare OBLIGATORIE de vreo 2 ani.
In oras nu prea se merita, multa lume (cei care stiu ce inseamna ESP) dezactiveaza acest sistem in oras.
De asta mor pe capete unii in oras atunci cand conduc masini fara ESP sau cu ESP dezactivat?

Edited by Hider141, 10 April 2015 - 09:32.


#21
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Mama ce topic aiurea, iar comentariile sunt apoteotice.

1. Nissan Q... (imposibil de scris) nu e SUV, e o incercare destul de nereusita, un monovolum evoluat.

2. Motorul de 1.6l - 130 CP e la limita pt o masina de 1.5t goala.
http://www.autoevolu...-awd-cvt-130-hp

3. Cutia de viteze pe un motor de 1.6 nu poate fi decat CVT, chestie foarte enervanta.
Masina trage greu si consuma multicel, avand in vedere cat te-ai astepta de la un diesel 1.6l.

4. 4x4 e folosit la nevoie, nu doar la offroad!
In cazul de fata nu vorbim de performante dinamice, pt ca oricum e un 4x4 part-time, dar oricum, eu prefer sa ma ajute si puntea spate daca pe jos aluneca.

5. Domnu deranjat de ESP e praf. Daca "e pe bune", il invit sa scoata ESP de la o tractiune spate (propulsie), chiar si un 2l, ca vada ce frumos este Posted Image

In rezumat:

Eu as lua acel motor, dar cu cutie manuala si 4WD.
De obicei sustin infocat cutia automata, dar CVT mi se pare o porcarie, ceva care strica ideea de cutie automata (a se retine ca CVT e totusi mai bun decat nenorocirile de cutii robotizate).

#22
matrwe

matrwe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 14.06.2012

View PostAdm, on 10 aprilie 2015 - 09:37, said:

2. Motorul de 1.6l - 130 CP e la limita pt o masina de 1.5t goala.
http://www.autoevolu...-awd-cvt-130-hp
Dada, stie lumea ca tie si, in general, voua de la autoevolution va trebuie motoare de vapoare sa puteti deplasa 1,5 sau 2 tone din loc. Totusi unii gasesc suficieti si 100 CP si cuplu de benzinar aspirat la masa de 1,3 tone.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Ma, teoretic te descurci si cu un scuter, dar nu e de dorit.

Ca sa ajungi din pct A in pct B, poti folosi picioarele, mijloace de transport in comun etc.
Ideea e sa ajungi placut si bine, iar masina asta costa destul de mult pt ce ofera.
De n-ar fi asa, am conduce toti Dacia 1310, de preferinta limitata pe la 110 Km/h!

Eu am damblaua mea.
Sub 200 CP ma enervez, asta nu implica ca merg cu 200 Km/h cum vad un drum drept, dar nu stau prea mult pe sosea in spatele celor cu 100 CP, care merg la consum.

Viata e prea scurta sa stai dupa altii.

Eu inca nu am vazut oameni care sa se planga ca au prea multi CP sub capota, dar am vazut destui oameni care saliveaza dupa un ciptuning de la 100 la 110 CP!

#24
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

View PostAdm, on 10 aprilie 2015 - 09:37, said:

5. Domnu deranjat de ESP e praf. Daca "e pe bune", il invit sa scoata ESP de la o tractiune spate (propulsie), chiar si un 2l, ca vada ce frumos este Posted Image

Eu am avut tractiune spate, cutie manuala, motor 4.0L benzina si nema ESP Posted Image E super fun, daca stii ce faci si iti place sa conduci. Altfel e pain in the ass.

On-topic: daca tot iei o masina inalta, cu aerodinamica mai proasta ca un turism -> consum mai mare, gen SUV -> piese mai scumpe, etc., te zgarcesti la tarate? Ia-l 4wd si stii o treaba, ai niste dezavantaje majore fata de un turism, in oras, dar macar iarna mergi cu un pic mai multa lejeritate. Plus ca la revanzare nu iti va lua nimeni o masina care consuma mult, e scumpa la piese si e buna numai pe asfalt. Eu unul nu inteleg rostul unor astfel de masini, ai toate dezavantajele unui SUV si nici unul din beneficiile unui SUV.

Daca ai de gand sa mergi 90% in oras, de ce nu iti iei un turism? E mai ieftin la achizitie, e mai ieftin la intretinere si va fi aproape la fel de capabil ca un asa zis SUV cu tractiune fata.

Edited by abunea, 10 April 2015 - 10:19.


#25
matrwe

matrwe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 996
  • Înscris: 14.06.2012
Adm, vezi sa nu fie viata prea scurta tocmai din cauza motivului tau de enervare.

Altfel, total de acord cu abunea: masina cocotata fara tractiune integrala o gasesc fara sens.

Edited by matrwe, 10 April 2015 - 10:20.


#26
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
4x4, SUV, 90% oras, motor diesel - asta e pentru fite . Singurul rost e ca stai mai sus si vezi peste masini cu folie pe luneta spate .
raportul optim la turisme de 100cp/tona , la suv trebuie sa stea putin mai bine plus cutie si reductoare daca tot e "autobuz" . Cunosc pe unul cu Toyota Challanger ce isi duce copilul la scoala , el la servici si se tot plinge de loc de parcare , consum, pret consumabile, piese etc . Diesel pe oras este moartea pasiunii, exact cum te-as stringe de git si te-as pune sa cinti iar daca nu poti sa te si bat .

#27
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Pentru 90% oraş…aş recomanda Hybrid.

#28
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010

View Postscoty, on 10 aprilie 2015 - 08:00, said:

nu sunt hotarat daca sa dau 2000 euro in plus pentru varianta 4x4, avand in vedere ca il voi folosi 90% in oras,
Doar daca locuiesti intr-un oras unde ninge multisor iarna. Altfel, bani in plus la achizitie, consum in plus, fara beneficii foarte tangibile.

View Postjericho, on 10 aprilie 2015 - 08:57, said:

neaparat diesel dar il foloseste 90% in oras... no comment

View Postxilo, on 10 aprilie 2015 - 10:31, said:

4x4, SUV, 90% oras, motor diesel - asta e pentru fite . [,,,]Diesel pe oras este moartea pasiunii, exact cum te-as stringe de git si te-as pune sa cinti iar daca nu poti sa te si bat .
Dar ce are diesel-ul pe oras?

#29
hugbear

hugbear

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 05.12.2007
Scoty, esti chitit tu pe QQ? La un S-Cross sau la noul Vitara ai apucat sa te uiti?

#30
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015

View PostMrReason, on 10 aprilie 2015 - 16:49, said:

Dar ce are diesel-ul pe oras?

Motorul diesel este facut pentru drumuri lungi... in drumuri scurte doar il obosesti inutil si-i scurtezi durata de viata. In plus, vei vedea iarna cum ingheti, un motor Diesel se incalzeste mai greu ca unul pe benzina. Intreaba si taximetristii, vei vedea ca multi si-au pus GPL pe masini cu motoare pe benzina pentru reducerea consumului. Costurile cu intretinerea unei masini pe motorina care ruleaza 90% in oras sunt mult mai mari fata de una echivalenta pe benzina.

#31
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010

View PostBogdansv1, on 10 aprilie 2015 - 19:08, said:

Motorul diesel este facut pentru drumuri lungi... in drumuri scurte doar il obosesti inutil si-i scurtezi durata de viata. In plus, vei vedea iarna cum ingheti, un motor Diesel se incalzeste mai greu ca unul pe benzina. Intreaba si taximetristii, vei vedea ca multi si-au pus GPL pe masini cu motoare pe benzina pentru reducerea consumului. Costurile cu intretinerea unei masini pe motorina care ruleaza 90% in oras sunt mult mai mari fata de una echivalenta pe benzina.
Vezi agentii de distributie din orase, majoritarea masinilor sunt diesel. Masina preferata a taximetristilor de la noi, aka loganul, e considerabil mai ieftina in varianta pe benzina decat cea diesel. Iar trucul cu GPL-ul cred ca doar de taximetristi e practicat.

#32
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
"agentii de distributie din orase"
Un agent o birjareste non stop , o calca de jar maninca , nu-l intereseaza cauciucuri, directie, consum - asta-i place la diesel , turatie si sa o pornesti dimineata si sa o opresti seara daca se poate . In regim de casa e bataie de joc , pac cheie, tac 10 minute, iar opresti stai 1 ora iar pornesti 10 minute , astfel de regim mai mult se preteaza la electrocare .

"loganul, e considerabil mai ieftina in varianta pe benzina decat cea diesel"
Motorul pe motorina la Logan a fost unul pacatos din cauza combustibilului si te ducea la niste costuri de reparatii de te scarpinai in cap .

"trucul cu GPL-ul cred ca doar de taximetristi e practicat."
Nu e nici un truc , te scoate mult mai ieftin la pretul de achizitie al combustibilului . Daca faci 3-4k km pe an nu e rentabil avind in vedere ca instalatia costa 25-28 mil amortizarea se face in ani.
O instalatie bine pusa la punct cu bujii dedicate gpl , filtre schimbate la timp este excelenta DAR numai 15-20% din posesori tin o evidenta a service-ului la gpl , restul sunt cu las' ca merge si asa... De curiozitate intreaba pe vreun cunoscut daca si-a schimbat bujiile pentru gpl , multi nu stiu ce e aia . Azi unul la magazinul de piese auto comanda corp clapeta complet echipat pentru 1,4 mpi ca-i merge anapoda relantiul , adica, in loc sa curete mpp-ul odata la 6 luni mai bine da 12 mil pe un corp clapeta - pe spinarea astora traiesc mecanicii Posted Image

Edited by xilo, 10 April 2015 - 20:15.


#33
MariusH21

MariusH21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.04.2015
Merita banii, mai ales iarna.

#34
ovidiu_ms

ovidiu_ms

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 06.02.2013

View Postdacibesti, on 10 aprilie 2015 - 08:27, said:

- SUV cu motor de 1.6!!! cati cai... 105?
- Astia 105 cai vrei sa iti traga SUVul? si mai vrei sa fie si sprinten pe desupra!
- 4x4 ca sa te dai cu el prin oras!
Mai sunt necesare comentarii?

Daca sta intr-un oras precum Deva, un SUV ar fi o alegere excelenta.

#35
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostAdm, on 10 aprilie 2015 - 09:57, said:

Sub 200 CP ma enervez

Viata e prea scurta sa stai dupa altii.
Posted Image hehe. Mie chestia cu 200 imi da o placere speciala combinata cu o siguranta voioasa.  Foarte buna si a doua remarca.

View Postabunea, on 10 aprilie 2015 - 10:17, said:

Eu am avut tractiune spate, cutie manuala, motor 4.0L benzina si nema ESP Posted Image E super fun, daca stii ce faci si iti place sa conduci. Altfel e pain in the ass.
Eheee! Daca vrei sa simti cu adevarat placerea condusului, alege un traseu frumos si mergi cu transmisie spate, fara sisteme electronice, cu un motor de la 3 litri in sus (V6/8 suna si trage bestial!).
La inceputurile descoperirii condusului de placere, venea adenalina direct cu galeata de la sub/supra virari mai maricele si apoi mai lungi... eram tot ud si bucuros, iar inima batea ca la pitpalac  :)

Cine vrea masina cu cai si ieftina, isi poate lua un Nissan Z (350/370- astea nu sunt Renault!) si are la dispozitie 3-400 de cai, insa conducand cu toate sistemele electronice in actiune, va avea doar senzatia ca merge ca TGV, pe sine...

#36
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005

View Postdacibesti, on 10 aprilie 2015 - 08:27, said:

- SUV cu motor de 1.6!!! cati cai... 105?
- Astia 105 cai vrei sa iti traga SUVul? si mai vrei sa fie si sprinten pe desupra!
- 4x4 ca sa te dai cu el prin oras!
Mai sunt necesare comentarii?
Daca citeai in link-ul dat vedeai ca acel 1.6 are 130 CP si l-am testat si duce foarte bine masina care are 1518 Kg!
Nu pentru a discuta performantele masinii (Honda a scos un motor 1.6 diesel care scoate 160 CP!) am deschis acest topic ci pentru a discuta daca merita investit intr-un SUV 4x4 care este folosit aproape tot timpul in oras, rar in afara orasului (la noi si in unele orase trebuie sa fii pregatit pentru off road) avand in vedere ca pe langa cele 2000 euro diferenta mai vine si o crestere a consumului avand in vedere ca masina are aproape 200 kg in plus fata de varianta 4x2!
Ca sa raspund si altor intrebari, stau intr-un oras de munte in care iarna ninge mult si pleaca greu de aici (desi intrebarea era la modul general) sunt fan diesel pentru cuplul mare la turatii mici, care asigura o excelenta frana de motor iarna si consumuri mici, nu sunt neaparat fan Nissan, acum am un Peugeot 308 1.6 HDI, dar care are dezavantajul de a fi foarte joasa pentru orasele si bordurile din RO. Acest model de Nissan mi s-a parut ca ofera un raport pret/calitate foarte bun si in general motorele pe motorina made in Franta sunt foarte bune (am avut mai multe HDI-uri cu care am trecut de 500000 km fara nici o problema la motor).

Edited by scoty, 11 April 2015 - 07:41.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate