Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...
 Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 

GSD in CATIA V5R21

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
Salutare, am nevoie de putin ajutor din partea celor ce stiu sa lucreze cu GSD in CATIA si nu numai.

Am de lucrat un bust. Acesta este facut in proportie de 90%, insa problema este la extragerea lui din GSD in part design pt a putea lucra mai departe cu el. La final, acest bust trebuie sa poata fi valid pt aplicarea functiei "pad" si pe urma "shell" pt ca mai apoi sa pot sa fac niste sisteme de prinderi si suporti in interior. Acesta va fi printat la o imprimanta 3D, asa ca trebuie sa iasa boboc.

Cine doreste sa ma ajute este binevenit. Cunostintele mele nu sunt foarte avansate, insa ma descurc cat de cat.

Mai jos este si un preview a ceea ce trebuie lucrat si sa iasa la final.

Attached Files



#2
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
In GSD sper ca i-ai dat un Join ca sa creezi din toate patch-urile alea o entitate. La join poti sa lasi tolerantele de unire la 0.1 sau 0.05, o sa-ti rezulte suprafete mai curate.
Apoi entitatea Join se poate transforma intr-un solid plin cu "close surface" in part design. Mai departe shell daca chiar ai nevoie*, pad(uri) pt sistemul de prindere etc

* - majoritatea imprimantele 3D nu umplu volumele compacte, ci creează o structura tip fagure la interior care ajuta la stabilitatea modelului. Sigur ca il poti creea si gol la interior, dar e posibil ca shell-ul să-ți dea erori  (dpdv matematic offset-ul geometriei cu o valoare mai mare ca a razelor mici de racordare din zona fetei poate fii imposibil)

#3
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
are si join, dar tot imi da erori la close surface.

edit: am reusit de i-am facut close surface, este ok din acest punct de vedere. tot gasea el contur deschis.
doar ca asa cum ai zis, nu pot sa-i fac "shell". ce as putea sa-i fac pt a reusi sa "scobesc" interiorul?

Edited by Dany_Darke, 24 March 2015 - 00:09.


#4
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
N-am acum catia la îndemâna - din join-ul inițial poți in gsd sa-i dai un Simplify surface sau cure surface cu maximum de eroare care il permite. Ar trebui sa rezulte un volum simplificat, fără trăsături, la care se poate face iar Close surface, aplica un thickness negativ (rezulta "golul")  si scade apoi  boolean  din volumul inițial.

Edited by SIR, 24 March 2015 - 00:23.


#5
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
se incheie cu eroare aceasta operatiune

Surface Simplication Operator:
The simplification is not done or is partial  because some impacted sets have internal boundary.
Select sets without internal boundary

#6
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Are cel puțin un defect joinul initial. Mărești eroarea permisă in surface simplification pana sari peste defect, sau aplici un heal surface cu parametrii măriți, sau extragi o noua suprafața din solid, care are deja pb rezolvată de Close surface....

Dacă e urgent pune undeva modelul si il rezolv..


#7
adypala

adypala

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 30.06.2013
Salut,

Ca sa obtii interiorul scobit cred ca ai putea sa folosesti comanda Thick Surface(la suprafetele unite cu Join) si sa dai directia spre interior.
Daca ai putea sa urci modelul,as putea incerca cateva solutii.

Edited by adypala, 24 March 2015 - 09:53.


#8
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Daca nu a mers shell-ul putine șanse sa mearga thick surface, pt ca ambele folosesc aceiași rutină de offset surface - care crapa din cauza imperfectiunilor, problemelor de continuitate a tangentelor si curvaturii si specificului modelului - raze mici si suprafete care matematic dispar la offset.

Din ce am vazut, mai e un defect de virtualizare chiar vizibil la partea stanga a fetei, buza superioara - asta daca domnul in cauză nu a parat candva o lovitura de topor cu capul :) Dar e reparabila, cel putin in 3D.



#9
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
colegul de mai sus a lucrat ceva la acest model, inca nu il pot vedea pt ca nu sunt acasa, o sa vad ce a reusit sa obtina.

cat despre thick, am incercat si aceasta operatiune, insa din pacate se incheie numai cu eroare, efectiv nu reuseste sa il ingroase. posibil sa fie exact ce a scris si colegul anterior si de aici sa fie si problema.

daca va fi necesar, voi apela la ajutorul tau. oricum, iti multumesc pt sfat si suportul acordat.

View PostSIR, on 24 martie 2015 - 11:52, said:

Din ce am vazut, mai e un defect de virtualizare chiar vizibil la partea stanga a fetei, buza superioara - asta daca domnul in cauză nu a parat candva o lovitura de topor cu capul Posted Image Dar e reparabila, cel putin in 3D.

Posted Image

din pacate este un om lovit de soarta si muncit.

pai acolo a fost reconstituita buza si de aceea este acea problema, doar ca nu am mai reusit sa obtin curbura corecta. si la nas in partea stanga este la fel.

ca idee, acesta va trebui ca la finalul proiectului, maxilarul sa se poata misca, de aceea, la un moment dat, acea curbura dintre buze va trebui sa dispara in prelucrarile ulterioare.

dar momentan imi trebuie sa-i fac aceeasi grosime la tot bustul, pt ca la imprimare sa iasa uniform si sa nu fie probleme de ansamblare pe urma. de aceea apelasem la acel "shell"

#10
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
O facem sa dispară usor in 3D. Ii taiem capul in doua, aruncăm jumatatea stanga si folosim numai cea dreaptă plus un mirror. Noroc ca n-are freza cu cararea pe stânga 😃

#11
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
numai de freze nu mai aveam eu timp la ce chin am cu el. si asa se incalzeste afara, merge la cheliuta.

da, intr-adevar merge si splituit in 2 si cu mirror. Posted Image

#12
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
multumesc pt tot ajutorul celor ce mi-au raspuns si ajutat ca sa ajung cu modelul in stadiul actual Posted Image Posted Image Posted Image

#13
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
Ai facut un model foarte fain !

#14
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu fara ajutorul vostru

colegul SIR m-a scos din incurcatura, ii multumesc din nou si nu numai lui

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate