Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Toyota Auris 1.6 VVT-I

- - - - -
  • Please log in to reply
161 replies to this topic

#19
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Consumul este un pic cam maricel fata de viteza medie, mai ales ca zici ca nici nu ai facut cine stie ce multe depasiri.

#20
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 05.09.2007

 closchkutza, on 24 martie 2015 - 13:58, said:

Consumul este un pic cam maricel fata de viteza medie, mai ales ca zici ca nici nu ai facut cine stie ce multe depasiri.
Viteza medie nu are neaparat relevanta in consum, ci stilul si conditiile de mers.

Edited by flaviuf, 24 March 2015 - 14:59.


#21
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Consumul a fost influentat si de aproximativ 50 de km prin oras, unde am facut o multime de drumuri scurte si de unele momente de accelerari mai sanatoase.
Ca idee, cand am plecat din fata blocului din Bucuresti am setat pe zero consumul si cand am ajuns in Focsani, aveam 193 de km rulati si consumul mediu de 6.5% la o viteza medie de 73 km/h.
In Focsani am umblat 2 zile sa rezolv diverse maruntisuri si am facut cam 30-40 de km. Consumul a crescut la 7,1%.
Apoi am plecat inapoi spre Bucuresti, luni, si am ajuns in Afumati la ora 18. Din Afumati am stat in trafic bara la bara sau foarte prost pana in Crangasi.
In fata blocului aveam cifrele mentionate mai sus: 432 km rulati, viteza medie 67 km/h si consum mediu de 6.9.

Am condus cu o viteza apropiata de limita legala, cu unele momente cand am tras putin mai tare de masina, in primul rand sa ma obisnuiesc cu ea si in al doilea rand cand a fost nevoie sa depasesc.

Eu ma declar multumit de consum.

#22
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 05.09.2007
Pasul 2: fa o verificare CB vs clasicul plin-plin sa vezi daca CB-ul are vreo abatere (se mai intampla) de la consumul real.

Edited by flaviuf, 24 March 2015 - 15:10.


#23
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Cam asa consuma :)

#24
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 FlorinMihai, on 24 martie 2015 - 15:05, said:

Consumul a fost influentat si de aproximativ 50 de km prin oras, unde am facut o multime de drumuri scurte si de unele momente de accelerari mai sanatoase.
Ca idee, cand am plecat din fata blocului din Bucuresti am setat pe zero consumul si cand am ajuns in Focsani, aveam 193 de km rulati si consumul mediu de 6.5% la o viteza medie de 73 km/h.
In Focsani am umblat 2 zile sa rezolv diverse maruntisuri si am facut cam 30-40 de km. Consumul a crescut la 7,1%.
Apoi am plecat inapoi spre Bucuresti, luni, si am ajuns in Afumati la ora 18. Din Afumati am stat in trafic bara la bara sau foarte prost pana in Crangasi.
In fata blocului aveam cifrele mentionate mai sus: 432 km rulati, viteza medie 67 km/h si consum mediu de 6.9.

Am condus cu o viteza apropiata de limita legala, cu unele momente cand am tras putin mai tare de masina, in primul rand sa ma obisnuiesc cu ea si in al doilea rand cand a fost nevoie sa depasesc.

Eu ma declar multumit de consum.

Eu plecasem de la ideea ca acela este consumul strict extra-urban. In conditiile expuse mai sus, este un consum perfect normal.

 flaviuf, on 24 martie 2015 - 14:57, said:

Viteza medie nu are neaparat relevanta in consum, ci stilul si conditiile de mers.

Coroborat cu faptul ca a zis ca nu prea a facut depasiri (stil de condus lejer) are importanta. Daca ai viteza medie mica si stil de condus lejer, fara prea multe depasiri viteza medie va fi si ea mai mica insa si consumul va fi mai mic.
Opusul este un traseu foarte aglomerat unde se aplica un stil de mers "smucit", cu multe depasiri. In acest caz, consumul va fi mare insa viteza medie nu va avea valori mari. Dar cum initiatorul a zis ca nu a facut depasiri multe..m-am gandit ca fie suntem in primul caz fie pur si simplu a mers incet, ambele situatii nejustificand un consum mediu maricel. Este suficient de clar acum?

Edited by closchkutza, 25 March 2015 - 10:48.


#25
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010
Daca lipsa treptei a 6-a si ture multe dau o tenta sport unei masini... asa fac toate in 5 rapoarte la viteze de peste 100kmph, oricum 1.6-le respectiv consuma foarte mult dupa 100kmph raportat la performante, acelasi lucru se intampla si cu astra/ford sau alta compacta cu motor 1.6 aspirat in 5 trepte.
Legat de masina, ai facut o achizitie foarte buna la un pret decent, probabil poti s-o tii si 10 ani daca vei avea grija de ea si nu te plictisesti.

Edited by takemeintoyourskin, 25 March 2015 - 10:58.


#26
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 takemeintoyourskin, on 25 martie 2015 - 10:57, said:

Daca lipsa treptei a 6-a si ture multe dau o tenta sport unei masini... asa fac toate in 5 rapoarte la viteze de peste 100kmph, oricum 1.6-le respectiv consuma foarte mult dupa 100kmph raportat la performante, acelasi lucru se intampla si cu astra/ford sau alta compacta cu motor 1.6 aspirat in 5 trepte.
Legat de masina, ai facut o achizitie foarte buna la un pret decent, probabil poti s-o tii si 10 ani daca vei avea grija de ea si nu te plictisesti.

Este adevarat ca atunci cand ma uitam dupa masina mi-ar fi placut sa gasesc ceva cu 6 trepte de viteza, dar din pacate oferta e foarte limitata.
Singura pe care o gasisem interesanta era acea Mazda 3 despre care spuneam in primul post care avea motor de 2 litri benzina si cutie in 6 trepte, dar sunt sigur ca nici nu acea masina nu imi era rusine de consum :)).
A doua varianta era un Civic 1.8, dar la bugetul meu nu am gasit nimic.

Motorul de pe Toyota se comporta considerabil mai bine decat un Focus cu motor 1.6 si 101 cp (am condus destul de mult o astfel de masina si diferenta e semnificativa). Cat despre consum, Focusul cu acel motor e foarte insetat la viteza mai mare. Focusul cu motor de 115 cp nu l-am condus. Nici Astra.

In mare, cred ca singurul minus evident al masinii este lipsa celei de-a sasea trepte de viteza, dar pot trai linistit si cu 5.
Cu putin noroc, masina va sta la mine cel putin 4-5 ani. De aia am luat pana la urma Toyota, nu?

#27
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 867
  • Înscris: 05.09.2007

 closchkutza, on 25 martie 2015 - 10:45, said:

Este suficient de clar acum?
Mie mi-a fost clar de la inceput, tu ai facut initial o presupunere eronata...

Edited by flaviuf, 25 March 2015 - 13:41.


#28
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005

 FlorinMihai, on 25 martie 2015 - 11:21, said:



Este adevarat ca atunci cand ma uitam dupa masina mi-ar fi placut sa gasesc ceva cu 6 trepte de viteza, dar din pacate oferta e foarte limitata.
Singura pe care o gasisem interesanta era acea Mazda 3 despre care spuneam in primul post care avea motor de 2 litri benzina si cutie in 6 trepte, dar sunt sigur ca nici nu acea masina nu imi era rusine de consum :)).
A doua varianta era un Civic 1.8, dar la bugetul meu nu am gasit nimic.

Motorul de pe Toyota se comporta considerabil mai bine decat un Focus cu motor 1.6 si 101 cp (am condus destul de mult o astfel de masina si diferenta e semnificativa). Cat despre consum, Focusul cu acel motor e foarte insetat la viteza mai mare. Focusul cu motor de 115 cp nu l-am condus. Nici Astra.

In mare, cred ca singurul minus evident al masinii este lipsa celei de-a sasea trepte de viteza, dar pot trai linistit si cu 5.
Cu putin noroc, masina va sta la mine cel putin 4-5 ani. De aia am luat pana la urma Toyota, nu?

Aha, sa le intre unora in cap ca japonezele sunt mai scumpe la SH si tin mai bine la pret decat europenele.

#29
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Cati km preconizezi ca faci pe an?

#30
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 LauCalin, on 26 martie 2015 - 17:14, said:

Cati km preconizezi ca faci pe an?

Estimez ca nu voi depasi 15.000 de km anual.

#31
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,531
  • Înscris: 21.12.2006
Pentru consum mai bun, incearca sa rulezi cu masina la un regim de turatie cuprins intre 2500 - 2800 RPM, acolo curba de putere e plata, tocmai pentru economie!  Schimbi la turatii mai mari, pentru a cadea in intervalul indicat. La Yarisul meu cutia e reglata astfel incat sa rulez cu viteza legala exact in intervalul de rotatii "Eco" :)
Dupa 3000 RPM, incepe distractia!

Attached Files



#32
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

 FlorinMihai, on 26 martie 2015 - 17:19, said:

Estimez ca nu voi depasi 15.000 de km anual.

Peste 5 ani, daca vei avea grija de masini, imi faci un pret bun si va avea in jur de 100 000 de km poate ne auzim la un telefon. :D

#33
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 LauCalin, on 27 martie 2015 - 00:05, said:


Peste 5 ani, daca vei avea grija de masini, imi faci un pret bun si va avea in jur de 100 000 de km poate ne auzim la un telefon. Posted Image

:)) Am notat.

 nei-k, on 26 martie 2015 - 19:45, said:

Pentru consum mai bun, incearca sa rulezi cu masina la un regim de turatie cuprins intre 2500 - 2800 RPM, acolo curba de putere e plata, tocmai pentru economie!  Schimbi la turatii mai mari, pentru a cadea in intervalul indicat. La Yarisul meu cutia e reglata astfel incat sa rulez cu viteza legala exact in intervalul de rotatii "Eco" Posted Image
Dupa 3000 RPM, incepe distractia!

Sfatul tau se pliaza perfect pe stilul meu de condus. Imi place sa tin masina undeva intre 2500 si 3000 RPM si cand schimb sa urc mai spre 3500.
Problema apare la drum mai intins si cu limitare de viteza mai mare (drumuri europene si in special autostrada). La 100 km/h, acum sta la 2900 rpm, la 120 km/h sta la 3400 rpm. Pe autostrada nu am ajuns, dar dupa cum se pare, cred ca la un mers constant cu 140 km/h (acul vitezometrului), adica in limita legala de viteza, turometrul se aseaza foarte aproape de 4000 rpm, ceea ce inseamna un mers destul de turat si implicit un consum crescut.
Auris cu acest motor mi se pare ca se simte cel mai bine undeva intre 100 si 120 km/h. In zona asta masina se aude frumos, are resurse bune in caz de nevoie si consumul sta in limite decente.
Sunt convins ca daca as merge pana la mare pe autostrada cu pilotul setat la 140, consumul mediu ar fi undeva intre 8.5 si 9.5 litri la suta, deci destul de ridicat.

La urmatorul drum am sa incerc cateva teste de consum la diferite viteze si revin cu impresii.

#34
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,688
  • Înscris: 22.11.2007
ce se intampla la masina ta se intampla la toate masinile pe benzina aspirat.vorbesc in special cand vorbim de motoare mai mici(1.2-1.4-1.6)... asa sunt gandite ele, acolo se simt mai bine, in regimul ala de turatie.
si la cele cu 6 trepte sa stii ca treapta a6a este doar cu 100-200rpm mai putin decat la aceeasi masina, dar cu 5 trepte. deci nu ai de ce sa iti para rau ca nu ai 6 trepte, nu te gandi ca ce smecherie era.

nu cred ca se duce chiar asa de mult consumul la 140 la ora, poate un maxim 8.5. din pacate asta e un consum normal la o benzinara aspirata la viteza aia, care oricum nu e o viteza mica.. apropo daca ai 2900rpm la 100 sa stii ca e bine, la mai multe masini din clasa compacta de 1.6 (majoritatea) ai 3000rpm la 100 Posted Image.

masina ta cu motorul asta este printre cele mai puternice din clasa compacta. dar ca la orice aspirat daca vrei sa simti "puterea" o vei simti la ture mari. deci in depasiri sau cand ai nevoie de toti calutii trebuie sa nu ai nici cea mai mica teama de a ajunge cu masina la 5000-5500rpm. chiar si mai mult daca vrei sa simtit tot ce poate ea Posted Image.

Felicitari pt achizitie. ai facut o alegere excelenta pentru ca masina este intr-o stare foarte buna. La sh asta conteaza. nu prea iti "permiti" sa cauti o anumita marca, o anumita culoare, o anumita dotare etc. Important este sa gasesti o masina cu adevarat impecabila ceea ce nu e lucru usor :))

Edited by bossake, 28 March 2015 - 02:19.


#35
infernal

infernal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 774
  • Înscris: 11.01.2006
Îmi place mașina. Prețul e ok la KM ăia + că arată destul de bine.
Eu am o Corolla varianta SOL cu același motor 1ZR-FE . Avea în jur de 54.000 când am luat-o (în 2013) și am plătit 6500 atunci. Acum am 75K.
Nu te lua după computerul de bord când vine vorba de consum, fă-ți consumul la pompă.
Eu sunt mulțumit dacă consumă până în 10 %, am încercat diferite stiluri de condus, dar nu am reușit să scot mai puțin de 6%.
Am observat în pozele tale că ai și "Cruise" sau sistem de control a vitezei de croazieră fără a apăsa pedala de accelerație.
Nu știu prețurile de la reprezentanțele Toyota, dar îți pot spune că piesele pentru revizii costă aproximativ la fel ca la restul mașinilor.
Apropo de revizie când ai să schimbi uleiul să întrebi ce ulei îți vor pune. Pentru motorul ăsta producătorul recomandă ulei cu vâscozitate 0w-20.
Ca întrebare seria de șasiul începe cu litera "J" ?

Edited by infernal, 28 March 2015 - 17:03.


#36
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012

 infernal, on 28 martie 2015 - 17:00, said:

Îmi place mașina. Prețul e ok la KM ăia + că arată destul de bine.
Eu am o Corolla varianta SOL cu același motor 1ZR-FE . Avea în jur de 54.000 când am luat-o (în 2013) și am plătit 6500 atunci. Acum am 75K.
Nu te lua după computerul de bord când vine vorba de consum, fă-ți consumul la pompă.
Eu sunt mulțumit dacă consumă până în 10 %, am încercat diferite stiluri de condus, dar nu am reușit să scot mai puțin de 6%.
Am observat în pozele tale că ai și "Cruise" sau sistem de control a vitezei de croazieră fără a apăsa pedala de accelerație.
Nu știu prețurile de la reprezentanțele Toyota, dar îți pot spune că piesele pentru revizii costă aproximativ la fel ca la restul mașinilor.
Apropo de revizie când ai să schimbi uleiul să întrebi ce ulei îți vor pune. Pentru motorul ăsta producătorul recomandă ulei cu vâscozitate 0w-20.
Ca întrebare seria de șasiul începe cu litera "J" ?

Seria de sasiu incepe cu litera "N".
In ceea ce priveste revizia, la achizitionarea masinii am primit si un kit complet de revizie (ulei, filtre, bujii). Uleiul pe care l-am primit este un 5W30 de la Toyota.
Am facut revizia la un service auto din Focsani unde voi merge si de acum incolo. Service-ul este nou (are cam 1 an de cand este deschis) si am aflat de el de la un domn care avea tot un Auris si pe care l-am intalnit cand schimbam cauciucurile. Mecanicul care detine acest service a lucrat la Toyota peste 10 ani si detine o Toyota.
I-am spus la revizie ca am citit ca ar fi recomandat uleiul 0w20 si mi-a spus ca motorul asta, mai ales dupa cativa ani de utilizare, se impaca foarte bine cu 5W30 si mi-a recomandat ca de acum sa bag tot acest tip de ulei.
Mai mult decat atat, toate operatiunea (schimb ulei, filtre, bujii si o verificare simpla a principalelor elemente ale masinii, gen placute de frana, suspensii, joc la roti etc) m-a costat 60 de lei. Nu cred ca am vreo sansa sa gasesc undeva ceva mai ieftin de atat si cu un mecanic specializat in Toyota.

In ceea ce priveste consumul, eu merg preponderent in afara orasului (peste 80%), deci am stiut de la inceput ca un motor pe benzina, oricat de grumand va fi in oras, va scoate consumuri decente in afara.
Nu sunt vitezoman, iar masina imi ofera o stare de oarecare liniste si nu imi da senzatia ca trebuie sa o turez si sa scot untul din ea, deci regimul de viteza 70 sate si 120 extraurban va fi cel mai folosit.
In combinatie cu acel minunat Cruise Control (pe care am fost fericit sa il am pe masina), sunt convins ca voi reusi sa pastrez un nivel decent al consumului.

Abia astept sa vina vacanta de Paste ca sa pot sa mai fac cateva sute de kilometri.

Edited by FlorinMihai, 30 March 2015 - 10:31.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate