Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Casa mica in Timisoara
#344
Posted 16 September 2015 - 20:39
Probleme la primirea AD. Garajul este lipit la un colt de casa vecinului. Trebuie aprobare de la ISC. Se ocupa arhitecta de aprobare.
Un verisor al nasei tocmai a fost certificat in case pasive si am mers sa discut el. Recomandarile lui pentru mine: 1. izolare termica 25cm placa, 20 perete si 40 tavan/acoperis . izolata si fundatia, dar n-am discutat cu cat recomanda 2. evitarea puntilor termice (balcoanele izolate si terasele "rupte" de casa) 3. ermetizarea casei prin folosirea unor membrane airtight pentru a nu "respira" casa - nu stiam de asta. 4. termopane cu coeficient cel putin 0.8 W/m²K - recomandare sa pun ferestrele in afara zidariei. 5. ventilare cu recuperare de caldura. cel putin sa prevad in etapa de constructie conductele/prizele de aer. Mi-a prezentat sistemul de incalzire in pardoseala si in tavan, mi-a placut idea de incalzire in tavan. Poate fi combinata cu o racire in tavan Adica poate fi trecut un agent cu temperatura de 15°C pentru a asigura racirea camerei si nu mai ai nevoie de aer conditionat (supnea ca pt. sistemele obisnuite de AC ai nevoie de 4°C, pentru ventiloconvertoare 11°C dar pentru asta doar 15°C). Mi-a placut idea, acum depinde de buzunar. Poate fi combinata cu centrala de gaz pentru a asigura ambele variante racire/incalzire. Plus mi se pare mai "sanatoasa" ideea asta. Incalzirea sa se faca cu o centrala in condensatie legata la un boiler cu serpentina mare plus panouri solare legate la serpentina secundara. Multe idei faine, dar de care trebuie sa ai bani. |
#345
Posted 16 September 2015 - 20:52
Quote izolata si fundatia, dar n-am discutat cu cat recomanda Adica si aia din pamant sau doar elevatia? Quote ermetizarea casei prin folosirea unor membrane airtight pentru a nu "respira" casa Si cum ramane cu "e mai buna vata ca lasa peretii sa respire"?! |
#346
Posted 16 September 2015 - 21:05
oMariusRO, on 16 septembrie 2015 - 20:52, said:
Adica si aia din pamant sau doar elevatia? oMariusRO, on 16 septembrie 2015 - 20:52, said:
Si cum ramane cu "e mai buna vata ca lasa peretii sa respire"?! Dp lul dv e okay sa se foloseasca polistirenul. L-am intrebat care e parerea lui referitor la faptul ca nemtii nu mai folosesc polistirenul (sunt persoane pe forum care sustin ca nemtii il dau in draci jos) si mi-a spus ca e o aiureala, il folosesc si n-au nicio problema. |
#347
Posted 16 September 2015 - 21:16
#348
Posted 16 September 2015 - 21:17
Interesante solutii.
1. Cand vorbesti de izolarea placii cu 25cm ma gandesc ca te referi la izolarea placii peste sol. Ma intrebam cam care ar fi solutia de izolare in cazul in care placa peste sol este la nivelul subsolului. Am vazut o casa recent construita, nu are placa peste sol la subsol, tipul a pus dale de pavaj, si se lauda cu o foarte constanta temperatura ambientala la subsol. ?! 2. Ceva special legat de izolarea balcoanelor? Ruperea teraselor aflate la nivelul solului de structura casei mi-o pot inchipui realizata prin inserarea unui strat termoizolant care sa fragmenteze planurile. 3. Ermetizarea casei ... "membrane airtight". Detalii? 4. Montarea tamplariei suprafetelor vitrate in afara zidariei. Ce anume preia greutatea respectivelor ferestre? Stratul de termoizolant? Interesanta solutia cu racirea in tavan. Cine proiecteaza asa ceva? |
#349
Posted 16 September 2015 - 21:34
Kendo, on 16 septembrie 2015 - 20:39, said:
4. termopane cu coeficient cel putin 0.8 W/m²K Kendo, on 16 septembrie 2015 - 20:39, said:
Mi-a prezentat sistemul de incalzire in pardoseala si in tavan, mi-a placut idea de incalzire in tavan. Poate fi combinata cu o racire in tavan Adica poate fi trecut un agent cu temperatura de 15°C pentru a asigura racirea camerei si nu mai ai nevoie de aer conditionat (supnea ca pt. sistemele obisnuite de AC ai nevoie de 4°C, pentru ventiloconvertoare 11°C dar pentru asta doar 15°C). Mi-a placut idea, acum depinde de buzunar. Poate fi combinata cu centrala de gaz pentru a asigura ambele variante racire/incalzire. Plus mi se pare mai "sanatoasa" ideea asta. La racirea radianta trebuie sa poti tine sub control umiditatea din incapere.. daca umiditatea creste - se va putea forma condens si pe tavan chiar daca diferenta de temperatura intre aer si suprafata e de doar 2K.. Eu nu as folosi racirea radianta decat daca am si suprafete mai reci decat acele suprafete radiante. Astfel umiditatea tinde sa se depuna pe acea suprafata mai rece si condensul este evacut din incapere.. Cel mai simplu este sa se foloseasca ventiloconvectoare care sa functioneze in tandem cu suprafetele radiante.. Si racirea poate fi realizata folosind doar panza freatica, daca temperatura acesteea pe timp de vara nu sare de +14 grdC.. P.S. Racirea se poate realiza si prin "'sistemul de ventilare cu recuperarea caldurii din aerul viciat"".. Edited by andreilesan, 16 September 2015 - 21:44. |
#350
Posted 16 September 2015 - 21:43
Quote Si aia din pamant. Eu sunt curios cu cat ar schimba asta "socotelile". Cati kWh/mp/an se castiga de pe urma izolarii fundatiei din pamant... Quote El nu sustine ca trebuie sa respire peretii, dar trebuie sa detii controlul umiditatii. Nu ma gandeam ca ar sustine el asta, dar sunt destui care o fac... |
#351
Posted 16 September 2015 - 21:47
#352
Posted 16 September 2015 - 22:02
viotl, on 16 septembrie 2015 - 21:16, said:
Adica cel mult. ? 21-Lancer, on 16 septembrie 2015 - 21:17, said:
Interesante solutii. 1. Cand vorbesti de izolarea placii cu 25cm ma gandesc ca te referi la izolarea placii peste sol. Ma intrebam cam care ar fi solutia de izolare in cazul in care placa peste sol este la nivelul subsolului. Am vazut o casa recent construita, nu are placa peste sol la subsol, tipul a pus dale de pavaj, si se lauda cu o foarte constanta temperatura ambientala la subsol. ?! normativ_privind_calculul_termotehnic_al_elementelor.PNG 80.4K 135 downloads 21-Lancer, on 16 septembrie 2015 - 21:17, said:
2. Ceva special legat de izolarea balcoanelor? Ruperea teraselor aflate la nivelul solului de structura casei mi-o pot inchipui realizata prin inserarea unui strat termoizolant care sa fragmenteze planurile. In acest caz cota balconului trebuie sa fie mai jos fata de podeaua etajului cu diferenta de izolatie in ideea de a fi la acelasi nivel la final. 21-Lancer, on 16 septembrie 2015 - 21:17, said:
3. Ermetizarea casei ... "membrane airtight". Detalii? 21-Lancer, on 16 septembrie 2015 - 21:17, said:
4. Montarea tamplariei suprafetelor vitrate in afara zidariei. Ce anume preia greutatea respectivelor ferestre? Stratul de termoizolant? [ http://www.sdac.ro/site/wp-content/uploads/2011/04/window-detail_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 21-Lancer, on 16 septembrie 2015 - 21:17, said:
Interesanta solutia cu racirea in tavan. Cine proiecteaza asa ceva? andreilesan, on 16 septembrie 2015 - 21:34, said:
Si eu cred ca aici ai vrut sa spui cel mult 0,8 W(mpK). Am gresit. .... Scuze andreilesan, on 16 septembrie 2015 - 21:34, said:
Si la ventiloconvectoare se poate folosi temperatura de +15 grdC (+12 intrare si +17 iesirea).. La racirea radianta trebuie sa poti tine sub control umiditatea din incapere.. daca umiditatea creste - se va putea forma condens si pe tavan chiar daca diferenta de temperatura intre aer si suprafata de doar 2K.. Eu nu as folosi racirea radianta decat daca am si suprafete mai reci decat acele suprafete radiante. Asrfel umiditatea tinde sa se depuna pe acea suprafata mai rece si condensul este evacut din incapere.. Cel mai simplu este sa se foloseasca ventiloconvectoare care sa functioneze in tandem cu suprafetele radiante.. Si racirea poate fi realizata folosind doar panza freatica, daca temperatura acesteea pe timp de vara nu sare de +14 grdC.. De acest aspect trebuie avut grija! [ http://www.kefa-international.com/uploads/pics/Wassergehalt_06.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In tabelul de mai sus la temperatura de 26°C si umiditate 50% ai avea 21,63 / 2 = 10,815g/Kg ceea ce la 15°C (sa zicem ca aceasta este temperatura la care este racit tavanul) ar fi mai mult decat concentratia de saturatie 10,79 si ar aparea condensul. Daca gresesc va rog sa ma corectati oMariusRO, on 16 septembrie 2015 - 21:43, said:
Nu ma gandeam ca ar sustine el asta, dar sunt destui care o fac... Edited by Kendo, 16 September 2015 - 22:04. |
|
#353
Posted 16 September 2015 - 22:14
Kendo, on 16 septembrie 2015 - 20:39, said: 4. termopane cu coeficient cel putin 0.8 W/m²K - recomandare sa pun ferestrele in afara zidariei. Aha. Deci bluEvolution cica ofera un U standard de 0.83 W/m2K. Iar in oferta primita de la ei nu am gasit geam sub 0.92 (si asta la geamurile mari ca la cele mici sarea de 1 - cu cat e geamu mai mare cu atat U este mai mic) Si asa se afla in marja de maxim 1.3 din tabel. Cei mai buni ca si valori ale transmitantei termice au fost cei de la qfort (0.72 W/m2K pentru un geam de 4 mp) Aceaste valoari depind foarte mult de montaj. Deci atentie la tamplarie. |
#354
Posted 16 September 2015 - 22:30
La termopane e important ca profilul sa ocupe cat mai putin din aria geamului pentru ca in profil apar cela mai mari pierderi. Adica profilul reprezinta 10% din geam, dar 20-30% din pierderile prin tot elementul constructiv (cifrele sunt doar ca si exemplu comparativ )
Mai spunea o idee interesanta. In Nemtia statul returneaza 80% din investitia in casele pasive. Ca sa faca o casa pasiva neamtul cheltuieste 1000€/m² si primeste 800€ inapoi de la stat, deci isi construieste o casa cu 200€/m² la care factura de energie consumata ajunge 400€/an! |
#355
Posted 17 September 2015 - 07:26
Kendo, on 16 septembrie 2015 - 22:30, said:
Mai spunea o idee interesanta. In Nemtia statul returneaza 80% din investitia in casele pasive. Ca sa faca o casa pasiva neamtul cheltuieste 1000€/m² si primeste 800€ inapoi de la stat, deci isi construieste o casa cu 200€/m² la care factura de energie consumata ajunge 400€/an! |
#356
Posted 17 September 2015 - 07:47
papanini, on 16 septembrie 2015 - 22:14, said:
Aha. Deci bluEvolution cica ofera un U standard de 0.83 W/m2K. Iar in oferta primita de la ei nu am gasit geam sub 0.92 (si asta la geamurile mari ca la cele mici sarea de 1 - cu cat e geamu mai mare cu atat U este mai mic) Si asa se afla in marja de maxim 1.3 din tabel. Cei mai buni ca si valori ale transmitantei termice au fost cei de la qfort (0.72 W/m2K pentru un geam de 4 mp) Aceaste valoari depind foarte mult de montaj. Deci atentie la tamplarie. E important si ce distantier se alege: Uw = 0,84 W/m²K - fereastra standard cu distantier de aluminiu Uw = 0,76 W/m²K - fereastra standard cu distantier cald Se reduc pierderile cu 10%. Edited by Kendo, 17 September 2015 - 08:00. |
#357
Posted 17 September 2015 - 10:43
Eu vad problema cu racirea radianta in felul urmator:
Ca sa ai confort vara, trebuie doua conditii indeplinite: 1. Temperatura mentinuta la nivel normal (< 27 C) => sarcina sensibila pe sistemul de climatizare 2. Umiditatea mentinuta la nivel normal (~ 50 %) => sarcina latenta pe sistemul de climatizare Eu consider ca umiditatea trebuie redusa nu doar pentru a evita condensul, ci si pentru a asigura confortul. Consider ca daca reusesti sa asiguri temperatura corecta, evitand aparitia condensului prin jonglarea cu temperatura suprafetelor radiante, ai rezolvat doar jumatate din problema confortului. Iar in racirea cu aer, problema umiditatii se rezolva ca efect colateral al procedeului de racire. Uite aici niste agregate interesante: 1. Dezumidificator incastrabil in perete, costa vreo 1500 EUR: http://hidros.eu/deu...nti-radianti/fh 2. Dezumidificator de tubulatura, costa vreo 2000 EUR: http://hidros.eu/deu...nti-radianti/gh 3. Unitate de ventilare cu recuperare de caldura si dezumidificator integrat, costa vreo 5000 EUR: http://hidros.eu/deu...ti-radianti/fhe Aceleasi produse se vand sub mai multe brand-uri (HiDew, Rossato Group, etc), dar preturile sunt cam la fel. Au si reprezentante in Romania. Un dezumidificator clasic scoate aer mai cald decat la intrare, din cauza energiei consumate de compresor, care se transforma in caldura si se regaseste pe condensatorul frigorific prin care trece aerul la iesire. Dezumidificatoarele de mai sus trebuie conectate la circuitul de racire cu agent termic si scot aer la temperatura la care l-au absorbit, surplusul de caldura de la compresor este trimis catre chiller. Intrebare: oare daca punem un dezumidificator clasic (~ 300 EUR) sau vreun aparat A/C split undeva in hol se poate asigura dezumidificarea necesara? |
|
#358
Posted 17 September 2015 - 11:02
kolfleading, on 17 septembrie 2015 - 10:43, said:
Intrebare: oare daca punem un dezumidificator clasic (~ 300 EUR) sau vreun aparat A/C split undeva in hol se poate asigura dezumidificarea necesara? |
#359
Posted 17 September 2015 - 11:25
Multumesc mult.
Azi am luat decizia finala (pana cand ma razgandesc iar ) sa folosesc la pereti grafitat de 20cm. E ~50lei/m², la care se mai adauga accesorile si manopera. |
#360
Posted 17 September 2015 - 11:53
Kendo, on 17 septembrie 2015 - 11:25, said:
Azi am luat decizia finala (pana cand ma razgandesc iar ) sa folosesc la pereti grafitat de 20cm. E ~50lei/m², la care se mai adauga accesorile si manopera. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users