Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Last Updated: Feb 20 2020 23:15, Started by
alexcrist
, Feb 22 2015 17:46
·
0
#433
Posted 15 February 2019 - 19:31
alexcrist, on 15 februarie 2019 - 16:16, said:
Bătrânețea își spune cuvântul. Sau poate și motorul obscen de mare, 1,25, față de 0,9 al tău. Totusi, serios vorbind, vad ca nu ai oferta de la Allianz! Eu la ei am si RCA si CASCO de cand am masina si de fiecare data am primit preturi semnificativ mai mici de la ei decat de la ceilalti! Edited by DannyMC, 15 February 2019 - 19:33. |
#434
Posted 19 February 2019 - 11:45
Mi-am adus aminte și de Allianz:
[ https://i.imgur.com/9DONVlB.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] N-aș zice că e ”semnificativ” mai ieftin, la cei 4 lei diferență. Dar ai dreptate, e mai ieftin. Cât despre Casco la ei, fii fericit că ești bătrân. La tinerețea mea, în 2015 când am vrut să fac prima oară la ei, nu mai rețin cum era prețul față de Groupama, dar aveam franșiză obligatorie, că eram persoană cu risc crescut (din nou, vârsta). Nu știu dacă de-atunci am trecut de vreun prag la care am devenit persoană mai serioasă în ochii lor. |
#435
Posted 19 February 2019 - 12:17
Ce sa zic, mie mi-au facut mereu oferte mai ieftine! Si la CASCO de exemplu am 245 euro pentru ~7k euro valoare de asigurare.
Edited by DannyMC, 19 February 2019 - 12:17. |
#436
Posted 19 February 2019 - 12:28
Fără franșize? Altfel, râdem glumim, dar ține cont și de vârstă și vechimea permisului. Și nu cred că am ajuns acolo încă, da-n alte țări am înțeles că se folosesc și de culoarea mașinii, iar roșu e undeva acolo sus la riscuri crescute, față de negru care e la polul opus.
|
#437
Posted 19 February 2019 - 12:42
Depinde si de ce e inclus in casco, ca nu sunt toate la fel, nu e ca la RCA. Exista si la Groupama casco mai ieftin, de 245 euro la 7k euro valoare.
|
#438
Posted 19 February 2019 - 12:52
alexcrist, on 19 februarie 2019 - 12:28, said:
Fără franșize? Altfel, rĂądem glumim, dar ține cont și de vĂąrstă și vechimea permisului. Am avut oferta foarte buna la CASCO inca din primul an la valoarea de nou a masinii, (270 pentru 11000) dar ca sa fiu corect pana la capat este oferta facuta de Dacia prin brokerul de casa al Renault. Nu stiu cat de multa influenta are la CASCO varsta si vechimea permisului. Edited by DannyMC, 19 February 2019 - 12:53. |
#439
Posted 19 February 2019 - 13:55
Ambele au influență mai mult decât la RCA.
Repet: în primul an mi-au spus verde-n față, nu online, nu mail, nu telefon, nu broker terț, direct față în față cu agentul lor că nu-mi pot da o poliță fără franșiză din cauza vârstei și a vechimii. Ia că am reușit să fac o simulare, după mai multe încercări, că le cam scârțâie calculatorul de Casco. Casco cu franșiză obligatorie 0,5%, minim ~100E, prima 344E (preț redus, zic ei, probabil pentru client nou, adică în anul 2 n-o mai pup, și brusc crește polița cu 30E) cu taxa 15E pentru asistența rutieră basic. Toate la o valoare asigurată cu 800E mai mică. Păi nu știu ce zici tu, dar și la Groupama dacă bag franșiză de 100E ies tot acolo la preț, am valoarea asigurată mai mare, și sunt sigur că am acoperite și daune mai extravagante (daune doar la părțile vitrate, sau doar la jante și anvelope, aspirarea apei la motor, sau daune în afara drumurilor publice). Poate or fi asigurate și la Allianz (deși ar trebui să citesc cu atenție termenii, pentru că în simulator nu e specificat clar ce acoperă polița), dar chiar și-așa, rămânem cu același preț pentru o valoare asigurată mai mică. Oricum o dai, tot ies mai bine la Groupama. [ https://i.imgur.com/PmQTbwQ.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/BBpClCo.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ia, mai zi că vârsta nu afectează polița. Altfel, te sfătuiesc să arunci un ochi pe poliță, să fii sigur de riscurile acoperite. Nu pun la îndoială ce-ai zis (că ai toate riscurile acoperite), dar poate avem definiții diferite pentru ”toate”, sau poate te-a vrăjit brokerul și n-ai fost atent și la ce scrie pe hârtii. Dacă e cum zici, să-ți fie de bine dar momentam eu n-aș câștiga nimic. Poate peste vreo 5 ani, când mă mai coc, 'oi crește și-n ochii celor de la Allianz și Generali (că și la ăia aveam oferte astronomice) și voi fi demn de polițele lor la prețuri competitive. Nu mai zic de Uniqa, de la care primisem în primul an o ofertă de vreo 6000+ lei pe 1 an de casco, cam de 3 ori mai mult decât la Groupama pe vremea aia. |
#440
Posted 19 February 2019 - 14:11
Nu m-a vrajit nimeni sunt sigur ce scrie la mine in conditiile politei, altfel nu vorbeam!
In fine, nu incercam sa ma laud sau sa te fac sa te simti prost ca ai platit mai mult... Daca asa s-a inteles, scuze! Edited by DannyMC, 19 February 2019 - 14:11. |
#441
Posted 19 February 2019 - 14:15
Stai liniștit, nici eu nu încercam să mă dau mare. Dar știu că mulți brokeri merg cu vrăjeala, și dacă nu ești atent pici în plasa lor. De-aia am și zis, dacă ești sigur că ai totul inclus, fii fericit și mergi înainte. Eu ți-am arătat ce-mi dă mie calculatorul lor.
|
#442
Posted 03 March 2019 - 20:31
ODO: 83.243 km
[ https://www.zonerama.com/photos/154204846_1419x946_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 4 ani împliniți. Un an deja obișnuit pentru mine. Plimbări probabil mai puține ca număr, dar mai lungi ca distanță, și fără evenimente deosebite (cum a fost micul accident de anul trecut). Al doilea ITP trecut cu brio (chiar și cu supracontrol de la RAR), ceva investiții mai mult sau mai puțin necesare (discuri/plăcuțe frână, schimbat anvelopele de iarnă, al 3lea set de ștergătoare (nemontate încă), schimbat camera de bord), și ceva intervenții în garanție, dar nimic deosebit. În ultimul an am parcurs 22.700 km, cu aproape 800 în plus față de anul precedent, urcând media anuală totală la 20.800 km. Încă sunt în grafic pentru păstrarea garanției 7 ani, cu media actuală estimând 145k km în 7 ani. Câteva statistici totale, pe cei 4 ani și cei 83.243 km (cu o mică marjă de eroare, că n-am ținut evidența pe primele 2-3000 km):
La părți negative încă n-am ce zice, sunt la fel de mulțumit de alegere ca la început. Greieri persistenți în habitaclu nu am încă, doar vreo 2 tranzitorii care apar suficient de rar cât să nu fie suficient de deranjanți cât să-mi bat capul cu ei. Unul pare a fi undeva la stâlpul B din stânga (ori la centură, ori la plafon), unul undeva în zona oglinzii centrale (unde e oglindă aftermarket, camera de bord și senzorul de ploaie - deci statistic șanse 66% să nici nu fie zgomot din echipamentele originale ale mașinii). Tot fără să fie vina mașinii, nici bara față curentă (schimbată anul trecut la accident) nu pare a avea viață lungă. Nici eu n-am fost nevinovat (am mai atins-o de vreo 2-3 ori în mormane de gheață/zăpadă), dar grosul a venit acum vreo săptămână când iar am găsit-o lovită în parcare. Fără urmări vizibile mari, doar: număr îndoit, suport număr spart într-un colț, vopsea crăpată un pic în zonă, și posibil 1-2 cleme rupte pe dedesubt (bara avea un colț ușor ieșit în exterior lângă aripă, semn că fusese forțată destul de mult). În anul ce urmează probabil voi trece de pragul psihologic de 100k km. Să ne-auzim cu bine! |
|
#443
Posted 17 March 2019 - 10:47
ODO: 84.249 km
S-a ars și primul bec. Coincidență sau nu, unul din cele care presupuneam că o să cadă primele (cornering stânga), pentru că becurile de viraj sunt cele mai mult frecate, cu multe aprinderi/stingeri și prin oraș, și la drum lung, chiar și prin parcare. Sunt curios cât va mai rezista cel de pe dreapta. Momentul âdecesuluiâ a fost surprins și pe camera de bord, cu un efect interesant: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Kqvo66aiGuY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Becurile originale sunt Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W (12972LL, identice cu cele de fază scurtă), fabricate în China. Am comandat 2 becuri noi de la eMag, 19 lei/buc, fabricate în Germania. Să vedem diferența de calitate China vs. Germania Becul din dreapta îl schimb când se arde. N-am luat altceva mai puternic pentru că mi se pare lumină suficientă, și n-avea rost să sacrific durata de viață pentru mai multă lumină inutilă. Am rămas dezamăgit că se pare că nu există o avertizare de bec ars. Nici la cornering, nici la faza scurtă (am testat cu becul ars). Faza lungă sau semnalizările n-am cu ce să le testez, iar pe frână am LEDuri. Am căutat în manual și tot ce am găsit a fost asta: http://www.kirmanual...1/page.h141.jpg Quote
Check stop lamp fuse (if equipped) When the stop lamp fuse is disconnected, the warning illuminates for 10 seconds on the LCD display. Replace the fuse with a new one. If that is not possible you can start the engine by pressing the engine start/stop button for 10 seconds in ACC. |
#445
Posted 17 March 2019 - 11:56
Pentru că e ilegal? Pentru că deranjez pe ceilalți? Pentru că nu umblu cu cocalarisme? Pentru că nu e nevoie?
|
#447
Posted 17 March 2019 - 23:38
Schimba brokerul de asigurare. Ca ti-a luat cam mult la casco.
Mie mi-a luat asa CASCO - valoare asigurata 12500 de euro, am dat 1900 de lei la Generali (full casco, cu asistenta, jante si suprafete vitrate) dar cu fransiza ( ca deh varsta). Mie si cat am dat eu mi se pare mult. |
|
#448
Posted 18 March 2019 - 07:08
Nu mă interesează cu franșiză. Repet: și la Groupama, în caz de franșiză, polița scade cam cu valoarea franșizei.
|
#449
Posted 09 April 2019 - 19:08
ODO: 85.804 km
Vinerea trecută am fost la Rodav Vaslui să rezolv câteva lucruri: 1) revizia periodică: deviz total 748,28 lei. Mi-au tarifat doar 3,3L de ulei din 3,6 necesari, restul ducându-i eu, rămași de la revizia trecută când mi-au tarifat 4L întregi și mi-au lăsat ce-a rămas într-un bidon în portbagaj. În rest am observat că s-a ieftinit filtrul de polen, de la 105 lei la 90 (fără TVA). Am mai pus și-o ștampilă pe certificatul de garanție de la bateria Macht, să fie. 2) s-a luat codul de culoare de pe mașină și s-au dat mânerele la vopsit, pentru ușile față. Aștept să fiu sunat pentru montaj, la un moment dat. 3) buton de ”Terminare apel” de pe volan: după ce abia schimbasem modulul de butoane în iarna trecută (feb 2018) pe garanție, a început să facă aceleași figuri: butonul de ”Terminare apel” se comporta identic cu ”Inițiere apel”. De data asta se pare că s-a rezolvat prin simpla demontare a airbagului, scoaterea mufei conectată la butoanele respective, și curățarea ei cu spray de contacte. Operația s-a efectuat pe garanție. Se pare că s-a ajuns la aceeași soluție pe care o găsisem și eu pe internet, fiind și alții care se plângeau de o problemă similară pe Kia Soul. Sunt mari șanse ca schimbarea butoanelor anul trecut să se fi făcut degeaba. 4) În urmă cu 3-4 săptămâni, roata stânga-spate a început să scârțâie destul de tare în mers, și se și încălzea, ajungând uneori la temperaturi fabuloase. [ https://www.zonerama.com/photos/180127259_614x818_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu prea semăna cu scârțâitul de anul trecut, deoarece atunci tăcea imediat ce atingeam pedala de frână, acum nu, iar acum scârțâia mai tare și mai lung. Ridicată pe cric era evident că roata mergea frânată. După o ”diagnoză” prin telefon a ing. Viorel de la Rodav, într-un weekend plecat spre munte, s-a ajuns la teoria (confirmată și pe viu în service) că, pe timpul iernii, am avut marea baftă să prind mizerie undeva între plăcuță/etrier/disc, iar plăcuțele nu se mai depărtau suficient. După demontarea roții și curățarea plăcuțelor, totul este ok, confirmat deja după un drum de ~500km (inclusiv pe drumuri prăfuite). Operație efectuată tot pe garanție. Apropo, cine are treabă prin zona Matca-Cudalbi-Smârdan (județul Galați), aveți grijă că tot drumul e ras de din rădăcini. [ https://www.zonerama.com/photos/180127921_1092x819_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ==== În altă ordine de idei, s-a ars și al doilea bec. Mă așteptam să cedeze cel de viraj dreapta, dar a cedat faza scurtă din stânga. Numai bine comandasem 2 bucăți când s-a ars cel de viraj stânga, așa că am avut de rezervă să-l schimb pe loc. După schimbare am observat totuși ceva ce mă nedumerește. Becurile originale sunt Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W, 12972LL (Long Life), iar eu am cumpărat Philips H7 Vision, +30%, 12V, 55W, 12972PR (Premium). Dar nu găsesc nicăieri diferența dintre ele. Pur teoretic, din ce-am găsit pe un singur forum, Premium au filament mai subțire și dau mai multă lumină în detrimentul duratei de viață. Dar cum pot da mai multă lumină când sunt aceeași marcă și, conform specificațiilor oficiale, ambele sunt +30%? Încă n-am apucat să merg noaptea să văd dacă e vreo diferență între ele. Dacă observ ceva, le pun pe cele 2 Premium pe faza scurtă și pe cele 2 Long Life originale pe viraj. Edited by alexcrist, 09 April 2019 - 19:15. |
#450
Posted 09 April 2019 - 19:12
alexcrist, on 09 aprilie 2019 - 19:08, said:
În altă ordine de idei, s-a ars și al doilea bec. Mă așteptam să cedeze cel de viraj dreapta, dar a cedat faza scurtă din stânga. Edited by ro_explorer, 09 April 2019 - 19:12. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users