Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Last Updated: Feb 20 2020 23:15, Started by
alexcrist
, Feb 22 2015 17:46
·
0
#289
Posted 29 September 2017 - 20:21
_R_A_D_U, on 29 septembrie 2017 - 17:05, said:
Alex, nu vreau sa-ti poluez topicul... _R_A_D_U, on 29 septembrie 2017 - 17:05, said:
insa, daca nu folosesti masina 2 saptamini, de ce nu scoti borna de -? 2 săptămâni a stat rar degeaba, în general plec în fiecare weekend, și de obicei mă hotărăsc unde și cât (o zi, două, trei) cu o zi înainte, încât ”statul degeaba” în general se rezumă la 4 zile din 7. Să scot borna mereu, și la fiecare plecare să stau să reglez ceas, radio și alte trăznăi, e prea mare bătaie de cap. Și consider că, pentru o baterie OK și o mașină în stare tehnică bună (fără consumatori fantomă, scurtcircuite sau alte nebunii), n-ar trebui să fie o problemă. Ca fapt divers, de câteva zile tot degeaba stă. Azi m-am dus să văd care mai e treaba. Pus testerul, motor oprit, baterie ”full charged”. Pus contact, testerul arăta half-charged (normal cu contactul pus), mașina pornește și începe încărcarea. Sting farurile, după vreo 10 secunde se oprește și încărcarea, chiar complet (pe tester arăta doar ”full-charged”). Semn că bateria e 100% plină. Se mai aprindea din când în când becul de ”half-charging” sau, dacă aprindeam farurile și radioul, se aprindea și ”full-charging”, deci încărcarea pare în regulă. Totul îmi pare bun momentan, dar mai urmăresc. Cred că pur și simplu asta e, s-a descărcat bateria. Sâmbătă am și fâțâit-o destul la dat cu ceară, porniri scurte de 1 minut cât întorc mașina, a mai stat la spălătorie și-or fi pus și ăia muzică, mna... Nu știu dacă bateria e mai afectată de durata de timp, sau de km. Dar dacă are nevoie de redresor odată la 50k km, și-n rest nu-s probleme, eu-s mulțumit. _R_A_D_U, on 29 septembrie 2017 - 17:05, said:
In alta ordine de idei, dupa ce am citit la tine, am mers frumusel in atelier (detin un mic atelier mecanic) si am cautat cablurile de pornire. Acum ramine de vazut unde le ascund in masina. Nici nu stii cind ai nevoie de ele... _R_A_D_U, on 29 septembrie 2017 - 17:05, said:
Revenind la tinichelele vietii... Recunosc, n-am fost atent... la celelalte masini, intram repede, repede iesem, "dam pedala"/ opream si... plecam. La Fabia am observat aseara ca, atunci cind deschid portiera si intru-n masina, se aude un sunet ca de motoras / rotite, un fel de dddzzzait. Eu am dezactivat luminile cind portierele sunt deschise... Intimplarea a fost ca aseara, cind am intrat in masina sa iau telefonul uitat, sa fie o liniste de mormint si am auzit alea... Azi de dimi, inainte sa plec la scoala, am fost atent si am auzit iara sunetul ala. De curiozitate, am inchis usa si am deschis, pe rind, celelalte usi. La fel, se auzea acel sunet... Dupa ce inchizi usa, acel sunet dispare. De la ce sa fie? La tine se aude? Oricum, cind am timp voi da o fuga la Skoda sa vedem ce e cu ala... La mine se aude când efectiv pun contactul. Dacă asculți atent în ultima filmare de sâmbătă, când a pornit motorul, se aude. La secunda 3, fix când se aude clic-ul de contact, se aude un pufăit înfundat. La mine nici nu se aude de fiecare dată când pun contactul, ci doar dacă mașina a stat oprită mai mult timp - nu știu exact cât, dar cel puțin 5 minute. Nici dacă a fost încuiată nu se aude dacă n-a stat suficient. În funcție de mașină se mai pot auzi și diverse alte clic-uri, bâzz-uri în bord, pe la calculatoare. La Megane 2 se auzea de zici că încarcă un pistol [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MXFUUhUxsrw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (cam la sec 13-14, nu e filmarea mea) În schimb la mine se aude un CLIC destul de evident la aripa dreapta-spate, ca un sunet de zăvor, atunci când închid (fără să încui) toate ușile. N-am nici cea mai vagă idee de la ce. Și la Chewbacca lui lula_canci se aude la fel. Am zis că pun și filmarea cu testul de aderență pe ud: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G9dy8DE34d4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#290
Posted 30 September 2017 - 08:43
Acel sunet o fi de la blocarea capacului rezervor?
|
#291
Posted 30 September 2017 - 09:01
Sigur nu. Odată deoarece capacul la mine se deschide din interior prin cablu (precum capota), a doua oară că n-ar avea sens să se blocheze dacă nu încui ușile, ci doar le închid.
|
#292
Posted 10 October 2017 - 20:06
ODO: 51.807 km
Au venit săptămâna trecută noile anvelope de vară Continental PremiumContact 5, DOT 20/17. Le-am montat pe mașină, dar încă nu mi-am format o părere, pentru că n-am prea mai folosit mașina. Ca o mică statistică, pentru viitor: profilul Continentalurilor, noi, e de 8 mm. Profilul actual al celor Hankook, după 35.001 km de utilizare, e de 4mm. [ https://www.zonerama.com/photos/119571606_860x484_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.zonerama.com/photos/119571603_860x484_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#293
Posted 16 October 2017 - 14:14
Tu acum, in octombrie, iti montezi cauciucuri noi de vara pe masina? Cele de iarna cand le pui, in mai-iunie?
|
#294
Posted 16 October 2017 - 19:42
Păi ce-are? Am mers zilele astea în majoritate la temperaturi de 15-24 de grade și soare, cu ACul pornit. Asta e vreme de anvelope de iarnă?
|
#295
Posted 16 October 2017 - 20:58
Ti s-au tocit cam repede, dupa 25k ale mele conti de vara mai au 6mm, sunt foarte multumit de ele, mai mult ca sigur urmatoarele vor fi gy eagle f1 asy sau tot conti pr cont
|
#296
Posted 16 October 2017 - 21:22
Omul intelept iarna face car si vara sanie.
35000km cu niste Hankookuri, na, sa zicem ca e decent totusi, ca nu sunt tocmai premium... Edited by lula_canci, 16 October 2017 - 21:25. |
#297
Posted 17 October 2017 - 07:26
pielea, on 16 octombrie 2017 - 20:58, said:
Ti s-au tocit cam repede, dupa 25k ale mele conti de vara mai au 6mm Edited by alexcrist, 17 October 2017 - 07:27. |
#298
Posted 17 October 2017 - 08:27
Unii isi pun pneuri de iarna, eu saptamana trecuta mi-am echilibrat rotile de vara ca aveam 1000 km de făcut in exterior. Am prins minim 8 grade pe tihuta. In rest intre 12 si 23 grade
|
|
#299
Posted 27 October 2017 - 22:19
ODO: ~53.100 km
Când am montat Continentalurile de vară, i-am zis meșterului că mă întorc în 2 săptămâni. M-am ținut de cuvânt. Azi am trecut la anvelopele de iarnă. [ https://www.zonerama.com/photos/121608765_966x644_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#300
Posted 28 October 2017 - 21:11
ODO: ~53.200 km
O actualizare mai mare: 1) Am fost săptămâna trecută la Kia Iași, să-i întreb de sănătate, că a trecut mai mult de o lună de când am fost cu plafoniera și jantele la garanție, și n-au mai dat niciun semn. Am aflat următoarele:
Ca atare, azi am dat o fugă la Rodav Vaslui să le arăt problema. Deși am avut mici probleme cu programarea la telefon (a trebuit să sun de vreo 4 ori), acolo nu am fost dezamăgit. Am vorbit direct cu inginerul șef din service, i-am arătat problema pe viu, a venit cu diagnoza și-n jumătate de oră aveam completată fișa de comandă pe garanție a plăcuței pentru cele 2 butoane din volan. Azi nu a desfăcut tot volanul (cu airbag și toate cele), că a zis că slabe șanse să aibă ce să-i facă fără piesă de schimb. Scurt și la obiect. Acum aștept un răspuns, să vedem ce urmează. 3) Ieri, cumva, n-am nici cea mai vagă idee cum, am observat că nu-mi mai merge priza de 12V (cea fără brichetă, în care am permanent un încărcător USB). După mici investigații am găsit siguranța arsă. Nu prea văd niciun motiv pentru asta. Tot ce-mi trece prin cap e că încărcătorul să fi făcut vreun contact imperfect în priză (îl mai ating cu portofelul acolo). E posibil să se ardă siguranța de la așa ceva? Am înlocuit siguranța cu alta tot de 15A și azi nu am mai avut probleme. 4) Azi am făcut și-o prostie. Fiind cu capu-n traistă am reușit să zgârii pragul dreapta de o bordură. După ce n-au trecut nici 2 luni de când le vopsisem [ https://www.zonerama.com/photos/121655502_742x418_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.zonerama.com/photos/121655490_655x436_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și cam atât. ================================= La Rodav Vaslui am pierdut puțin timp și-n showroom. Mai nou au și parteneriat Ssangyong, și au și un manager de vânzări nou (e prima oară când îl văd), care știe meserie. Cum am început să ne învârtim pe lângă mașini a sărit ca un vultur pe noi, să ne arate, să ne explice, să ne întrebe dacă vrem upgrade (deși i-am zis că n-are nici 3 ani Kia mea ). Am studiat noul Rio. Din păcate, cele 2 din showroom nu erau foarte dotate, erau cel mult variante medii, dar una din ele era cu cutie automată. Însă, sincer, mi s-au părut ENORM de scumpe! Ambele variante, care nu aveau nici măcar volan de piele, ci cel mult motor de 1,4, BT și senzori de lumini (nu și de ploaie) și cam atât... treceau de 14k de euro! Sincer, enorm! Tot în showroom aveau un Rio 3 facelift (ca al meu, dar mai puțin dotat), redus la 10500 de euro. Și un Cee'd mai dotat ca cele două Rio 4, care costa vreo 12200 (iar preț cu remat, deși nu se mai aplică, sub 11k). Adică, serios, ce om normal ar da peste 14.000E pe un Rio aproape chel, când 2m mai alături e o mașină mai mare, mai dotată și la fel de bună, și mai ieftină? Chiar și fără Cee'dul de comparație, tot e enorm 14k pentru un Rio așa slab dotat. În fine... Am mai studiat și un Ssangyong Tivoli la ei. Sincer, chiar făinuță mașina, finisajele interioare chiar erau plăcute. Și destul de bine dotată, inclusiv 4x4, costa pe la 16k, mai ieftină decât un Duster. Edited by alexcrist, 28 October 2017 - 21:12. |
#301
Posted 05 November 2017 - 15:55
Am prins aseară o ceață, să-ți bagi dejtu-n ochi, nu alta. Pentru o vreme ca asta, oglinzile încălzite sunt aur pur.
[ https://www.zonerama.com/photos/122637031_1620x1080_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.zonerama.com/photos/122636479_1620x1080_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#302
Posted 06 November 2017 - 13:20
alexcrist, on 28 octombrie 2017 - 21:11, said: Am studiat noul Rio. Din păcate, cele 2 din showroom nu erau foarte dotate, erau cel mult variante medii, dar una din ele era cu cutie automată. Însă, sincer, mi s-au părut ENORM de scumpe! Ambele variante, care nu aveau nici măcar volan de piele, ci cel mult motor de 1,4, BT Č™i senzori de lumini (nu Č™i de ploaie) Č™i cam atât... treceau de 14k de euro! Sincer, enorm! .....Adică, serios, ce om normal ar da peste 14.000E pe un Rio aproape chel, .... Edited by MMike, 06 November 2017 - 13:23. |
#303
Posted 23 November 2017 - 22:50
ODO: 54.300 km
În seara asta fui la spălătorie, autoservire. Spălat, șters, și când să plec... baterie canci. E drept că am omis să sting farurile cât am șters-o, dar nu mi-a luat jumate de zi s-o șterg, și oricum s-au stins singure la un moment dat. Și sunt fix 2 luni de când a fost bateria pusă pe redresor, și mai puțin de 2000 km parcurși (ca de obicei, marea majoritate la drum lung). Ciudat e că testerul pus pe bateria fără consumatori încă arăta fully charged. Dar când puneam contactul se făcea roșu și acolo rămânea. [ https://www.zonerama.com/photos/124657915_343x611_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Partea bună e că acum aveam în portbagaj minunea de jump-starter. Conectat la baterie, pus contactul, și-a pornit la prima cheie fără niciun fel de sughiț. Deci măcar mi-am luat de-o grijă și cât timp am jucăria încărcată în portbagaj, stau liniștit oriunde aș fi. [ https://www.zonerama.com/photos/124657672_611x343_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Partea proastă e că nu e deloc normal. Ceva pe undeva se întâmplă. Partea bună e că mâine dimineață deja aveam programare la Kia Iași, pentru schimbarea plafonierei pe garanție (a venit comanda acum cam 2 săptămâni, dar din diverse motive nu am putut să merg până acum). Așa că le zic să se pună pe verificat să vadă ce nu e ok, că sigur ceva e. Oare să fie și ceva de la plafoniera defectă? Să ”fure” ea cumva curent? Dar habar n-am cum ar putea, pentru că oricum ar fi, i se taie alimentarea la încuierea ușilor. Vom vedea... |
|
#304
Posted 24 November 2017 - 19:36
Am fost la service, au schimbat plafoniera. În sfârșit am lumină uniformă. Să vedem cât ține, încercarea numărul 3.
Le-am zis de baterie, au spus că vor face un test de încărcare și un test de baterie. Testul de baterie a ieșit perfect. Pe hârtie scria ”Health 100%, Charge 94%”, în condițiile în care aseară la spălătorie am pornit cu jumperul, am mers 1km până acasă, dimineață acasă a pornit fără probleme singură (nu am pus bateria la redresor), iar în service cât au mișcat-o pe acolo, a mers. Testul de încărcare a ieșit bine, cică. Și au făcut și test de consum cu mașina încuiată, și a ieșit un consum de 0,01, și ar trebui să fie oricât sub 0,05, deci aparent nu am consumatori fantomă. Ei au presupus, la fel ca mine, că o fi fost ceva de la plafoniera defectă. Așa că vom vedea de acum dacă se mai repetă, sper să nu. Cu jantele... rămâne cum am stabilit. Kia România spune ”se vopsesc!”, Trado zice ”noi nu vopsim”. A rămas pe mine să găsesc o altă reprezentanță care și vopsește. Problema e că, cică, chiar dacă găsesc, nu se poate folosi același ”dosar”. Trebuie să mă duc iar la alții, să verifice ei, să facă iar poze, să trimită iar la aprobare... ehe, noi să fim sănătoși, că pentru asta n-am timp de umblat prin țară. Poate mai încerc la Vaslui și Galați, că mi-s mai accesibile. Dar în rest, de banii de benzină de alergat aiurea, le vopsesc eu pe banii mei. Deși înainte aș încerca să contactez Kia România cumva. A avut cineva noroc să primească un răspuns de la ei, pentru o problemă de garanție (de orice fel)? |
#306
Posted 30 November 2017 - 21:42
Nu pricep cum de n-am observat pe loc, dar aparent cei din service Iași mi-au montat aiurea plafoniera, și au împuns plafonul:
[ https://www.zonerama.com/photos/125412095_611x343_16.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Săptămâna viitoare mă duc peste ei iar. Nu eram 100% convins că nu mai calc benevol pe la ei, că nu mi-au lăsat o impresie nemaipomenită până acum. Dar dacă un lucru atât de banal au reușit să-l facă prost, după ce a trebuit să las mașina la ei o zi pentru ceva ce se rezolvă în 5 minute, deja mi-e clar. Despre baterie, indiferent ce le-a scos testul lor în service, se pare că bateria e pe moarte. Dacă stau 10-15 minute cu motorul oprit și farurile aprinse, e gata, nu mai pornește. Testat altă baterie similară (tot de 45) la mine, și n-are nicio problemă chiar și după 20 de minute de stat cu consumatori (faruri, plafoniere, radio, camera de bord...) și motorul oprit. Însă bateria mea, nema, moare, deși pe testerul meu (voltmetru simplu) încă arată peste 12,6V. Deci tensiune are, intensitate nu... Având în vedere că bateria a avut garanție doar 2 ani, nu 7, nu prea mai are rost să umblu la service cu ea. E foarte ciudat ca o baterie originală să pice după mai puțin de 3 ani, dar asta e, se întâmplă. Să vedem cu ce o înlocuiesc. Despre jante, am fost în treacăt prin Galați (cu alte treburi, și fără mașina mea) și am întrebat acolo dacă vopsesc jante. Au spus că în principiu ei vopsesc. Nu direct, dar au parteneriat cu alții, și pot rezolva așa ceva. Deci se poate, doar ăștia din Iași sunt mai fraieri... Însă trebuie iar sunat, programare la investigații, așteptat răspuns... cam complicat pentru o distanță așa mare, nu mi-e tocmai comod. Voi vedea dacă mă complic, că nu e tocmai o problemă majoră. Edited by alexcrist, 30 November 2017 - 21:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users