Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Aflare data la care a fost facut un root unui telefon

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
JeRo

JeRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.04.2010
Buna ziua, am un telefon pe care, de curand l-am trimis in service, datorita unor probleme la diplay, pentru a fi reparat in cadrul garantiei. Problema este ca reprezentantii service-ului mi-au retras garantia ca urmare a unor "interventii software neautorizate", ceea ce este o aberatie, pentru ca, de cand detin eu telefonul, nu au existat astfel de interventii asupra lui. Astfel, am motive sa cred ori ca respectivii au initiat un root fara permisiunea mea in timp ce produsul se afla in service, ca sa scape de o cheltuiala de 600 de lei, ori cei de la care am cumparat telefonul sa fi facut asta inainte de a il achizitiona. Asadar, imi doresc sa stiu daca se poate afla data exacta la care a fost facut ultima data un root telefonului si cum se poate face asta?

#2
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010
Probabil ai luat telefonul de la un magazin de genul "cacat.gsm"

#3
JeRo

JeRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.04.2010

 Robiacs, on 21 februarie 2015 - 12:10, said:

Probabil ai luat telefonul de la un magazin de genul "cacat.gsm"

Acum depinde de fiecare cum catalogheaza magazinul emag. Dupa toata povestea asta, tind sa il includ si eu in categoria sepcificata de tine Posted Image). Nu, telefonul este luat de pe emag, care pare a avea reputatia cea mai buna in mediul online, dar se pare ca asta nu e suficient.
Poate ajuta sa specific ca am primit din partea service-ului si o poza care sa "ateste" acea interventie neautorizata, in care e prezentat telefonul care se afla intr-un proces de reinstalare de software banuiesc. E acolo si o data "APR-09-2014", in chenarul de sub banda care indica nivelul de completare al procesului. Sa fie aceea data? Poza este in atasament.

http://www.imageuplo...o.uk/image/5uiz

Edited by JeRo, 21 February 2015 - 12:40.


#4
nick5roo

nick5roo

    În nebunia telefoniei mobile, oamenii vorbesc singuri pe stradă.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,852
  • Înscris: 27.09.2008
Poate a fost resigilat, returnat de cineva care a facut root.

#5
antinVidia

antinVidia

    - I'm deranged -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,302
  • Înscris: 14.02.2007
Care magazin (dintre cele mari) are o imagine buna peste tot? Niciunul. Peste tot exista cumparatori cu probleme, dar nu toti au probleme.

Eu am cumparat si de la eMAG si de la PCGarage, destul de multe chestii si nu am avut probleme. Am trimis si retururi la ambele magazine, am avut de 2 ori probleme de garantie si s-au rezolvat pana la urma (la PCGarage), deci per total ma declar multumit. Am mai spus-o si in alte randuri, aveti grija cu resigilatele. Sunt foarte multe resigilate care functioneaza aparent ok, dar au anumite defecte mai greu de observat. Cumparatorul initial le observa si alege sa trimita produsul ca retur decat sa piarda timpul cu garantia si sa riste sa nu Ii fie inlocuit produsul. Produsele ajung la eMAG, ei le inspecteaza vizual si le supun la niste teste de baza, care de cele mai multe ori nu scot la iveala anumite defecte, apoi le scot la vanzare ca resigilate. Eu unul nu cumpar resigilate.

Edited by antinVidia, 21 February 2015 - 12:55.


#6
nick5roo

nick5roo

    În nebunia telefoniei mobile, oamenii vorbesc singuri pe stradă.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,852
  • Înscris: 27.09.2008

 WordOfTanks, on 21 februarie 2015 - 11:56, said:

root checker - android market.
Root checker basic si pro, nu iti spun data cand ai facut root ci data cand ai verificat.

#7
JeRo

JeRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.04.2010

 antinVidia, on 21 februarie 2015 - 12:54, said:

Care magazin (dintre cele mari) are o imagine buna peste tot? Niciunul. Peste tot exista cumparatori cu probleme, dar nu toti au probleme.

Eu am cumparat si de la eMAG si de la PCGarage, destul de multe chestii si nu am avut probleme. Am trimis si retururi la ambele magazine, am avut de 2 ori probleme de garantie si s-au rezolvat pana la urma (la PCGarage), deci per total ma declar multumit. Am mai spus-o si in alte randuri, aveti grija cu resigilatele. Sunt foarte multe resigilate care functioneaza aparent ok, dar au anumite defecte mai greu de observat. Cumparatorul initial le observa si alege sa trimita produsul ca retur decat sa piarda timpul cu garantia si sa riste sa nu Ii fie inlocuit produsul. Produsele ajung la eMAG, ei le inspecteaza vizual si le supun la niste teste de baza, care de cele mai multe ori nu scot la iveala anumite defecte, apoi le scot la vanzare ca resigilate. Eu unul nu cumpar resigilate.

Telefonul nu a fost unul resigilat. Eu l-am cumparat sub titlul de telefon nou, deci teoretic n-ar trebui sa existe problema aceasta, insa de asta vreau sa ma si conving, daca cumva a fost resigilat sau au fost interventii asupra lui chiar inainte ca acesta sa fi fost pus in vanzare, pentru ca, in acel caz, am inentia de a intenta un proces impotriva magazinului respectiv.

Edited by JeRo, 21 February 2015 - 13:06.


#8
nick5roo

nick5roo

    În nebunia telefoniei mobile, oamenii vorbesc singuri pe stradă.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,852
  • Înscris: 27.09.2008
http://forum.softped...a#entry16613370
Vezi aici, cu ANPC rezolvi. Chiar am scris si eu acolo de o patanie a emag, care au vandut produse resigilate pe post de noi, au luat amenda 4000 lei si schimbarea produsului. Nasul meu a patit-o.

#9
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Daca este vorba de garantia obligatorie oferita de vinzator (minim 2 ani, dar trebuie sa fie cumparat ca si consumator final, adica persoana fizica) nu au cum sa-ti retraga garantia pentru probleme fizice din cauza software-ului.

#10
JeRo

JeRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.04.2010

 nick5roo, on 21 februarie 2015 - 13:03, said:

http://forum.softped...a#entry16613370
Vezi aici, cu ANPC rezolvi. Chiar am scris si eu acolo de o patanie a emag, care au vandut produse resigilate pe post de noi, au luat amenda 4000 lei si schimbarea produsului. Nasul meu a patit-o.
In prima instanta, la ANPC intentionam sa si apelez, dar n-aveam dovezi si nici telefonul inca nu mi l-am recuperat. Mi-ai oferit o pista si iti multumesc! Deci au mai practicat lucrul asta, pana acum tindeam sa cred ca service-ul ar fi fost cel vinovat, dar se pare ca ar trebui sa-mi indrept mult mai serios atentia si catre magazinul in cauza.

 f300, on 21 februarie 2015 - 13:15, said:

Daca este vorba de garantia obligatorie oferita de vinzator (minim 2 ani, dar trebuie sa fie cumparat ca si consumator final, adica persoana fizica) nu au cum sa-ti retraga garantia pentru probleme fizice din cauza software-ului.
Garantia este oferita de catre producator timp de doi ani, iar telefonul este cumparat pe persoana fizica, intr-adevar. Da, asta a fost si argumentul meu, ca problema telefonului este una de ordin fizic, nu software si ca mi se pare aberant sa mi se retraga garantia pe baza acestui motiv, insa, argumentul meu nu li s-a parut suficient doamnelor operatoare. Am cerut chiar sa vorbesc cu tehnicianul care s-a ocupat de acest caz si ambele dati a evitat sa o faca, pe motiv ca tehnicienii nu au program de relatii cu clientii, ori el era singurul in masura sa ma edifice in acest caz, asta m-a si facut sa devin atat de revoltat. Problema cea mai mare este ca, in tara, ei pretind ca ar fi singurul service GSM LG autorizat si o constatare a unui alt service nu prea am unde altundeva sa o fac, pentru recuperarea garantiei, ceea ce iarasi este un lucru execrabil din partea companiei LG insesi (asta daca nu cumva am fost mintit de catre reprezentantii ESD-ROM, service-ul de care vorbesc). Am trimis un e-mail celor de la LG pentru a obtine o lista cu toate service-urile autorizate din tara si sper sa primesc un raspuns pana luni totusi.

#11
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
eMag-ul mai cumpara telefoane de la QuickMobile, aia fac tot felul de manevre ca sa evite garantiile.
Ai expus problema in termeni destul de vagi, nu vad sa-ti fi mentionat cei de la garantie ceva despre root.
Si nu, nu se poate afla data in care s-a facut root.

#12
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
@initiator: Cred ca mergi pe o panta total gresita. Datoriile legale ale producatorului sint mult mai mici decit ale vinzatorului si pot sa faca circ cu tine. Vinzatorul insa e obligat sa-ti ofere de asemenea o garantie  de minim 2 ani (la produsele astea). Si acolo conditiile sint mult mai stricte, nu merge asa ca nu reparam display-ul ca ai instalat angry birds si avem small print ca nu ai voie. Pentru ca nu au ce small print sa aibe, e o datorie legala. Nu te intereseaza ca LG ca service GSM autorizat, ca sint 1 sau 100. Tu discuti exclusiv cu vinzatorul.

#13
nick5roo

nick5roo

    În nebunia telefoniei mobile, oamenii vorbesc singuri pe stradă.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,852
  • Înscris: 27.09.2008
mai poti citi aici
http://forum.softped...t#entry15805930

#14
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010
Eu de exemplu, am fost cu telefonul rootat la garantie ( LG L4 II ) pt. ca avea cativa pixeli morti si trebuia schimbat displayul. Cei de acolo nu au avut nicio problema, mi-au schimbat displayul in 30 minute si nici n-au marait ca avea root telefonul. A fost cumparat de la un magazin mai mic, marketonline, insa garantia am avut-o direct la service-ul LG.

Plus, parca era si o lege in UE care spunea ca garantia nu se anuleaza pt. schimbari software decat daca service-ul demonstreaza ca defectul e cauzat de schimbarile pe care le-ai facut tu.

Edited by Robiacs, 21 February 2015 - 14:30.


#15
JeRo

JeRo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.04.2010

 gumball3000, on 21 februarie 2015 - 13:59, said:

eMag-ul mai cumpara telefoane de la QuickMobile, aia fac tot felul de manevre ca sa evite garantiile.
Ai expus problema in termeni destul de vagi, nu vad sa-ti fi mentionat cei de la garantie ceva despre root.
Si nu, nu se poate afla data in care s-a facut root.
Am postat intr-un post anterior un link catre poza pe care reprezentantii service-ului mi-au trimis-o drept proba doveditoare a unei inerventii software neautorizate pe dispozitiv si in acea poza apare scris cu rosu, intr-un chenar alb, cuvantul "ROOTED". Deci, fix un eventual root insinueaza respectivii.

 f300, on 21 februarie 2015 - 14:03, said:

@initiator: Cred ca mergi pe o panta total gresita. Datoriile legale ale producatorului sint mult mai mici decit ale vinzatorului si pot sa faca circ cu tine. Vinzatorul insa e obligat sa-ti ofere de asemenea o garantie  de minim 2 ani (la produsele astea). Si acolo conditiile sint mult mai stricte, nu merge asa ca nu reparam display-ul ca ai instalat angry birds si avem small print ca nu ai voie. Pentru ca nu au ce small print sa aibe, e o datorie legala. Nu te intereseaza ca LG ca service GSM autorizat, ca sint 1 sau 100. Tu discuti exclusiv cu vinzatorul.
Cand am incercat sa iau legatura cu reprezentantii emag, am fost redirectionat catre un iermediar numit Depanero, care s-au spalat pe maini foarte repede cand le-am sesizat cazul si mi-au spus ca nu ei mi-au retras garantia, ci service-ul ESD-ROM, ca urmare a constatarilor acelei interventii neautorizate.

#16
eu-DECEBAL

eu-DECEBAL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,589
  • Înscris: 01.03.2015
Salut. Acest topic a fost abandonat insa poate gasesc pe cineva amabil sa-mi spuna cum afla cei din service daca ai facut root? Nu vreau sa sterg nici-un bloateware sau pentru ca asa isi dau seama imediat. Prin rootcheker nu pot pentru ca trebuie acordat dreptul de root ca aplicatia sa vada daca ai root. Vreau sa-mi cumpar o tableta si vreau sa-i fac root pentru ca m-am obijnuit asa. :) Vreau sa fac prin apk si la nevoie unroot. Cum afla? Va multumesc pentru raspuns.

#17
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Daca nu umbli la fisierele de sistem si o derootezi, nu afla.
Daca tableta nu mai porneste deloc, nu afla.
Daca ii repui firmware-ul original, iar nu afla.

#18
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,883
  • Înscris: 03.02.2005
Sau, la unii producatori, precum e la Sony, daca deblochezi bootloader-ul, poti risca pierderea garantiei, insa depinde de politica firmei care vinde sau ofera garantia, cei de la Sony pe site-ul oficial au aceasta ambiguitate in text:

Quote

[...]
Voiding the warranty
If you unlock the boot loader, you may void the warranty of your device and/or any warranty from your operator. See your device's warranty statement for details.[...]
Text extras de pe pagina oficiala de development de la Sony: Unlock your boot loader
In cazul dispozitivelor de la Sony, de cele mai multe ori, mai ales pentru modelele mai noi, este necesara deblocarea bootloader-ului pentru a se instala kernel-uri cu suport pentru recovery (TWRP, CWM etc.) prin intermediul carora sa se root-eze sau sa se instaleze ROM-uri customizate.

Asadar, un service poate verifica, daca telefonul mai este in stare functionala (porneste) daca s-a deblocat bootloader-ul si nu neaparat daca dispozitivul a fost root-at.
Ca si-n cazul root-arii nu se poate afla cand a fost efectuata operatiunea ci daca a fost efectuata.

Trebuie studiat in fiecare caz in parte daca pentru respectivul model exista un asemenea procedeu de deblocare/blocare a unei partitii sau zone de memorie (boot, system etc.)
Asa profan zis, bootloader-ul joaca un rol echivalent BIOS-ului de la PC-uri.

Exista in unele cazuri pasi pentru reblocarea bootloader-ului, caz in care nu poate fi detectata deblocarea anterioara. Reblocarea la Sony se face prin rescrierea in zona de memorie a bootloader-ului a unei informatii critice, ce ar trebui obtinuta anterior deblocarii de pe acelasi model, rescrierea folosind informatii obtinute de pe alt model duce la bick-uirea hardware a dispozitivului, caz in care nu mai ai ce-i face, nu mai misca nimic, nici led, nici vibratie, nimic, nimic, asadar, trebuie foarte mare atentie.

Link: What is a bootloader?.

Edited by Ciubex, 24 November 2016 - 13:12.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate