Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
13641 replies to this topic

#6841
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,363
  • Înscris: 23.04.2007
Salutare !
Cu intarziere,revin cu scurte impresii referitoare la drumul spre Parga.
Am plecat duminica,2.09 la ora ~06.45 din Bucuresti.Dupa 2 pauze(alimentare benzina+farmacie)in Giurgiu,am ajuns in vama la 08.32(bun google maps cu al lui timeline).Plecat la 08.52. Am avut emotie ca va fi coada mare(duminica dimineata,deh!),dar s-au miscat repede vamesii,se lucra pe 2 randuri.
La 09.01 ajuns la OMV Hristo Botev,unde am stat 30minute(vinieta+gpl-ul s-au facut repede,mai mult a durat pana ne-au incalzit niste sandwich-uri si invartit batu' in cafea Posted Image).

2ore53min/252km mai tarziu am ajuns la restaurantul Dobrevski @12.25 unde ne-am luat niste frigarui iar la 12.54 am plecat.
Am mai facut o alimentare+pauza cu GPL(preturile au variat in Bg undeva la 0.95-1.1leva) la OMV A2 Hemus,apoi inca una la Shell-ul de pe bucatica de A3 de dinainte de Kulata(16.19-16.37).Merci PSC pt pontul cu aceasta benzinarie(parca tu ai zis de ea-f ok-curata).

Intre 18.25 si 18.36 am facut o pauza de GPL la Avin-ul de pe A2 Egnatia Odos/Olympus Plaza
https://www.google.r...949!4d22.541939
3ore07min/300km mai tarziu,undeva pe la 21.44 am ajuns la cazarea din Ag.Kiriaki langa Parga.Total calatorie=15 ore din usa in usa.

Vama Kulata-s-a mers f rapid(undeva in jurul orei 16.45),maxim 10minute a durat toata oprirea.
La Free Shop-ul din vama am fost la intoarcere pt alimentare cu masline(2.4E cele verzi si 4.6 cele throuba(specifice Thassos-ului)/kg) dar si nelipsita Mastiha Posted Image
Camera din Trastelnik nu stiu daca am servit-o Posted Image
Politie in BG era ici-colo dar apatica,fara clienti,mai mult de decor.
In Grecia am vazut politia prin parcari,una avea si radar dar nu aveam(cum Posted Image) viteza.
Confirm si eu spusele lui PSC.Pe centura Salonicului se circula haotic.Nu stiu daca sunt straini(ca e aeroport doar) cu masini inchiriate,dar marea majoritate a "nebunilor" sunt cu nr de Grecia.Iar in 2016 si 2017 circ ca pe zona de iesire spre Kassandra nu mai vazusem(pana la vremea aceea).
Zona proasta de drum expres/autostrada in zona Sidirokastro era acum pe banda 1 mare parte delimitata de jaloane.Pe banda doi am putut circula cu 60-75 rezonabil ,am incetinit la acelasi pod/trambulina care era si data trecuta.
Intre Salonic si Igoumenitsa toate bune,doar ca mai ales pe centura Salonicului si putin dupa asfaltul mai e denivelat si rugos sau peticit rugos,usor deranjant(fata de restul autostrazii,nu fata de "autostrazile" de la noi) Posted Image
In zona tunelelor nu am vazut tipenie de politie.S-a circulat fluid.
Pt mine,avand nevoie de GPL,am folosit cu succes aplicatia MyLPG dar si FuelGR in paralel(mai ales pt preturi-aici,ca o remarca,nu sunt mereu updatate dar nici mari diferente). Rezervorul de 35litrii(30folosibili) imi oferea autonomie de cel putin 320-450km,deci am alimentat pana in Kulata,Olympus Plaza cat si iesirea spre Karteri(unde mai sunt iar) si nu mi-am facut probleme.
Pretul la GPL varia intre 0.82-0.89euro.
Returul s-a facut vineri 07.09 cu plecare la ora 13.08 din zona Parga.Oprire la intrare pe Egnatia(zona Mazarakia-pt gpl),apoi vizita scurta Metsovo+masa "pranz"(14.48-16.29).La Olympus Plaza am facut iar plinul(18.17-18.33) iar Vama Kulata 20.09-20.34(vama+duty-free). Iar,vama a mers f repede,sumar.
20.50-21.21 Pauza de masa la Omv Sandanski(patiserie rece,re-reincalzita,toalete murdare-nu recomand !).
Am mers intins toata noaptea,de-abia dupa Byala am terminat gazul si am realimentat in Lukoil Ruse(gazul in toate tarile unde am fost e mai bun ca la noi-cel putin la autonomie).Vama am parcurs-o intre 04.01 si 04.08 dimineata,deci a mers brici.In jur de 05.20 ajungeam acasa Posted Image
Returul de vineri seara spre sambata fara nici un incident,nici politie,noi si soseaua. Trafic lejer.
Atat la dus cat si la intors defileul Struma a fost foarte liber,s-a circulat intins.
Zona Byala-Ruse inca in reasfaltare(3 benzi pe unele sectoare),fara marcaje uneori(cam derutant noaptea).
In rest,cam toate bune Posted Image

Edited by AdrianHH, 17 September 2018 - 12:35.


#6842
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Exact acolo este mai dificil acum, pe sectoarele cu trei benzi de după ieșirea din Ruse, cele proaspăt asfaltate. N-ar fi dificil, dacă meltenii ce merg spre Byala ar ști că banda de coborâre are linie continuă (sau dublă continuă) și s-ar abține de la depășiri. Însă, cum marcajele încă nu există, profită de ocazie.

Bulgarii, deci, se mișcă mai repede decât noi. La ieșirea de pe autostradă, la Blagoevgrad, înainte de a trece prin dreptul Metro-ului, am putut vedea că lucrările la autostrada nouă avansează binișor. Mai sunt porțiuni unde de-abia se pregătește terenul, însă de la Strumyani la Sandanski sunt tot mai multe indicatoare de avertizare privind existența șantierului autostrăzii și a ieșirilor destinate camioanelor și utilajelor.

Grecii, acel popor de puturoși - așa cum este văzut în Occident - s-au apucat, în sfârșit, de terminarea autostrăzii Promahonas-Salonic. După tergiversări, amânări și altele asemenea, acum lucrează la drum. Să vedem când vom avea autostradă și acolo... Practic, cine vrea să ajungă la Atena va avea autostradă cap-coadă, de la vamă până în punctul unde va dori să iasă de pe autostradă.

Bulgarii au vignetă, grecii au puncte de taxare pe autostrăzi.

Noi avem vignetă, acum vor să ne taxeze și pentru autostrăzi. Dar la noi nu se mișcă absolut nimic, ba din contră, a început să se strice și ceea ce, cu foarte mare chiu și vai, s-a făcut. Se cârpește în draci, iar în rest se fac studii peste studii și propuneri peste propuneri, toate nefinalizate, ceea ce arată factori de decizie cu impotență 100%.
Avem accize în combustibili, prețul benzinei este aproape la fel ca în Bulgaria (OMV MaxxMotion vs. Shell Power Racing), însă calitatea combustibilului este net inferioară. În cazul meu, pe drumul din Bulgaria am avut un consum de 5,85%, în condiții de mers normale (șosea națională, autostradă, localități, trafic aglomerat, trei sectoare cu mers sportiv). În România, pe șosea națională și o brumă de autostradă am un consum de 7,5-8%.

#6843
dacrad2

dacrad2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 03.04.2017
Părerea mea că dacă spui că ai avut un anume consum  trebuie sa iei in considerare mai multi factori și nu numai calitatea  benzinei. Eu de exemplu în Romania  la drum întins am un consum cam de 5,9 iar în Bulgaria mi-a ieșit peste 6 la același stil de condus. Apropo OMV are rafinărie in Bulgaria?
Eu cred că unii dintre voi va entuziasmați prea tare și ziceți că la noi nimic nu e bun iar la ei la bulgari,totul e excelent. La bulgari drumul spre kulata are 2 benzi,la noi E85 are o banda jumătate pe sens și se merge excelent,carosabilul e foarte bun. Nu sunt ei mai buni că noi și nici noi nu stam chiar așa de rău la drumuri ,chiar daca nu sunt autostrăzi. In drum spre Grecia am intrat prin Sofia prin centru și sincer mi s-a părut de 100 de ori mai frumos centrul Bucureștiului. Singurul loc,in Bulgaria pe care am văzut-o,care într-adevăr mi-a plăcut,a fost zona veche din Velico Tarnovo,restul orașului arata jalnic. Și celelalte orașe prin care am fost in trecere arătau destul de jalnic (Plovdiv, Vidin,Bansko).
Știu că mulți dintre colegii de pe acest topic nu vor fi de acord cu ce am spus,dar din punctul meu de vedere incerc sa vad mai obiectiv lucrurile și să nu mă las dus de val că la alții e mai bine. Eu din punctul meu de vedere comparația o fac cu Dubai și niciuna din tarile astea: Romania Bulgaria Grecia nu se compara la infrastructura și la multe altele cu acest emirat.
Scuze daca e considerat off topic de către barbosso dar mă deranjează faptul că la ei ar fi foarte bine și la noi cel mai rau sau cele mai relevante lucruri.

#6844
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,363
  • Înscris: 23.04.2007
Cu tot respectul,as vrea sa analizam putin.
1.Calitatea carburantului. Nu imi place exprimarea asta,dar mai toata lumea("se stie") a constatat ca (in orice tara la sud sau vest de noi) masina merge mai bine cu ,carburantii de acolo(autonomie,putere,mers mai lin,silentios,etc).
O fi efect placebo in masa? Eu unul nu as vrea sa cred asta.
Referitor la gaz(ca de benzina si motorina e plin forumul de cazuri expuse).Am peste 40k km in ultimii 2 ani in tara.Mai mult de 350km nu am reusit(si asta pe DN2 mers caaaalm) cu un plin de gaz(am mers si pe DN,A,campie,munte,deal,you-name-it).Cu gaz din BG am reusit 400 respectiv 440km(acelasi plin de 30.2-30.8litrii),cu gaz din GR am 420 si 400+,cu gaz din Slovenia am reusit 400 si din Italia-440km.Toate "recordurile" in concedii,cu lada pe portbagaj,cu AC(10-80% din timp,dupa caz) si talpa(in concedii nu fac economie Posted Image ). Instalatia merge bine,am deja 3 revizii in ultimele 10 luni. Eu nu am explicatie decat ca ai nostri ...masluiesc mai mult sau mai putin.
2.Drumurile.
Cei mai multi dintre noi cel putin au tranzitat Bulgaria.Sunt zone si zone.Dar
a)Bulgarii au multe localitati ocolite de centuri. In Ro nu exista ideea de comuna sau sat ocolit de centura,de-abia avem cateva orase.
b)Bulgaria are tangenta=tranzitare est-vest pe autostrada 3 benzi. Mai ceva decat Belgradul. Capitala noastra e la pamant in materie de tranzit diagonal.Iar sfertul(si ceva) de centura modernizata are niste noduri de toata jena care distrug orice tentativa de tranzit rapid.Sa mai spun ca Bucurestiul e la campie iar o parte din Sofia nu?Oricine a fost in Zona Lyulin intelege ce zic.
c)Pe un traseu montan(Yablanitsa-Sofia)bulgarii au facut de mult timp autostrada aia(asa peticita,crapata,in lucru mai mereu cate ceva). Dar nene,au tras tare unde e greu. Comparativ,in loc sa se munceasca dupa 90 sa facem autostrada pe Valea Prahovei si sa lasam DN1 Buc-Comarnic, noi am inceput cu partea usoara si relativ inutila pt nevoia generala.Idem si pe Bucuresti-Nadlac.
d)Sofia e legata de alta capitala complet pe autostrada(Istanbul). Sarbii deja lucreaza la autostrada spre Sofia pe partea lor iar la bulgari mare lucru nu e de facut.
e)Bulgarii au buget,populatie net inferioare noua. Si totusi rezultatele(cel putin km de autostrada) spun multe.
f)Calitatea asfaltului. Pai cine merge an de an pe aceleasi drumuri nu are cum sa observe ca la ei asfaltul rezista mult mai bine de-alungul anilor decat la noi. Nu dau contracte cu dedicatie ca sa se repare drumul imediat cum iese din garantie(mica).
Astea imi vin in minte asa,la prima vedere.
Mai fac un test comparativ.Incerc sa iau ce e mai bun la noi(ca drum).
Ruse-Kulata.~500km din care 300DN+200Autostrada.Google Maps zice cca 5h57min.
Constanta-iesire Bacau.500Km(300Dn+200 autostrada).Google Maps zice 5h53min.
Am pus rutele aici
https://www.google.r...d41.3875814!3e0
https://www.google.r...ba4dd22!1m0!3e0
Deci,
Ei : autostrada montana si autostrada de deal/Dn de 1 banda in cea mai mare parte a drumului/Traversat o capitala pe autostrada.
Noi : autostrada de campie-fara urcari sau coborari,cea mai plata autostrada la noi/Unul din cele mai rapide Dn-uri din tara cu doua benzi aproape tot drumul/Nici macar putina centura,d-apoi traversare.
Daca as pune traversat capitala calculul pe partea romana ajunge in balarii.
Am incercat si alta varianta cu 300km DN+200km Autostrada in Ro(si cu partea de centura "rapida") dar si Valea Oltului+DN pe 2 benzi :
https://www.google.r...ta=!4m2!4m1!3e0
Rezultat : 6h5min.
Trageti voi concluziile.
PS : sper sa nu ma "penalizeze" iar Barbosso pt postul acesta lung Posted Image

Attached Files

  • Attached File  bg.png   714.33K   33 downloads
  • Attached File  ro1.png   652.44K   33 downloads
  • Attached File  ro2.png   753.36K   28 downloads

Edited by AdrianHH, 18 September 2018 - 11:11.


#6845
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006

 AdrianHH, on 18 septembrie 2018 - 10:59, said:

Ruse-Kulata.~500km din care 300DN+200Autostrada.Google Maps zice cca 5h57min.
Constanta-iesire Bacau.500Km(300Dn+200 autostrada).Google Maps zice 5h53min.
Am incercat si alta varianta cu 300km DN+200km Autostrada in Ro(si cu partea de centura "rapida") dar si Valea Oltului+DN pe 2 benzi :
Și apropo de centuri, lucru observat de mine încă înainte ca Bulgaria să se apuce de autostrăzile de dincolo de Sofia spre Kulata, la noi, pe traseele calculate de tine, traversezi între 40 și 50 de localități (numărate la repezeală), la ei vreo 16 - 17. Sigur, mai exact ar fi dacă am putea aduna kilometri parcurși în localități, dar e destul de relevantă și simpla numărătoare a localităților.

#6846
dacrad2

dacrad2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 03.04.2017
Cu ce sunt de acord cu voi e că drumurile principale de la noi au fost prost concepute și trec prin toate localitățile de pe traseu,dar cu restul nu. Până când și eu nu voi avea un consum evident mai mic cu combustibil de la bulgari sau greci nu voi crede că e mai bun al lor. Dacă într-adevăr ar fi așa ,benzinăriile fi Giurgiu  ar falimenta,s-ar duce toți la bulgari sa ia că e mai ieftin și mai bun,dar vad destule benzinării acolo.
Iar despre șpagă să știți că nu s-au inventat la noi.Concluzia voastră e că este mai bine la ei,iar daca e așa recomandarea  este sa va mutați la bulgari,in acest fel veți scuti și din kilometrii de acolo spre greci.
Nu am pretenția să fiți de acord cu mine dar nici dracul nu e așa de negru la noi precum pretindeți.

Edited by dacrad2, 18 September 2018 - 16:40.


#6847
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,039
  • Înscris: 26.04.2007
tocmai ce m-am intors acum cateva zile din Kefalonia....
intrebare: as mai merge ?
raspuns: cu siguranta da !

Iata cateva recomandari ce imi trec acum prin minte:

1) nu plecati fara sa aveti din timp rezervare la ferry pentru ca altfel riscati sa ramaneti pe chei ori in Nydri ori in Fiscardo (se tine cont de rezervarile facute !) veti fi intrebati numarul rezervarii pentru a va putea vinde bilete la ferry-ul pe care intentionati sa il luati. Daca nu aveti rezervare atunci va va da un numar de ordine si cu ala reveniti dupa ce toti cei cu rezervare s-au prezentat si suit deja pe ferry abea apoi puteti sa cumparati bilete.
2) incercati sa va programati timpul de asa natura incat sa fiti cu minim 1 si jumatate inainte sa plece ferry-ul din oricare din porturile de mai sus
3) din pacate tot periculoase au ramas drumurile in Bulgaria (in opinia mea) pe timpul noptii si la fel de mizerabil este asfaltul si galagios (mai ales aici pana in Yablanitsa)
4) sectiuni noi de autostrada (cel putin pentru mine) in Bulgaria si Grecia
5) punct taxare nou (cel putin pentru mine) langa vama din Kulata pe partea greaca

#6848
Freddy12

Freddy12

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,491
  • Înscris: 15.09.2010
@dacrad2: Eu nu ma pricep la motoare dar mi-a zis un amic un lucru interesant. Aveam consum de motorina mai mic atunci cand alimentam de la PETROM in comparație cu motorina de la Mol iar el mi-a zis ca o motorina mai rafinata iti da consum mai mare. Asa o fi si la benzina, ma gandesc eu. Deci bulgarii au benzina mai buna si de aceea ai un consum usor mai mare.

#6849
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 AdrianHH, on 18 septembrie 2018 - 10:59, said:

PS : sper sa nu ma "penalizeze" iar Barbosso pt postul acesta lung
Te-am "penalizat" eu cu un like și sper că și Barbosso va face la fel.

Noi n-am fi făcut offtopic aici, dacă nu se venea cu ideea că noi avem infrastructură bine făcută. Poate, doar centura de vest a Ploieștiului... deși și aceea, dacă era făcută mai cu cap, pe traseul actual putea fi cel puțin drum expres, dacă nu autostradă. Au pus giratoriile alea stupide, periculoase chiar și la mers cu viteza legală (o spun, fiindcă știți cum se aleargă și pe acolo), în loc să facă pasaje denivelate. Iar pe Ploiești-Câmpina, în loc să dea drumul la limită de 120, țin tot 100 și stau și la vânătoare. Păi e normal să alergi ca nebunul după ce, tot ca nebunul, stai în coloană pe toată Valea Prahovei.

Gata cu offtopic-ul și de la mine.

#6850
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Sâmbătă, 22 septembrie, vor curge lacrimi amare fiindcă va trebui să părăsim Grecia, definitiv pentru acest an.
Totuși, dacă există cineva care va plânge mai devreme (îl asigur de tot sprijinul meu sufletesc), îl rog să posteze aici informații despre devierea din Kulata, respectiv dacă autostrada mai este închisă pe sensul Kulata-Sandanski.
Mulțumesc.

#6851
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Viața în Grecia, ca peste tot în lume, nu este doar roz. Aici chiar trebuie să muncești pentru a-ți asigura traiul zilnic. Deosebirea dintre România și Grecia este că în Grecia, dacă muncești, se vede. În România, pe lângă faptul că avem o monedă cu un curs de schimb întreținut artificial, sunt atât de multe taxe și șpăgi de dat atunci când vrei să faci ceva de capul tău, încât mai bine te lași - sau te zbați de-ți sar capacele și, după vreo 3 ani de muncă, poți să te gândești și la concediu. Aici, în Grecia, datorită reliefului și a faptului că toate localitățile sunt făcute din același șablon, cam oriunde te-ai afla, pare că ești în vacanță (cu anumite excepții, desigur).
Și aici există bisericuțe, mâncătorie, invidie - știm din Legendele Olimpului că pe aceste meleaguri a fost deschisă Cutia Pandorei. Însă comunitățile sunt foarte unite și, dacă e să ai nevoie de ajutor și ești bine văzut, se implică toată lumea să te ajute.
Noi, românii, suntem bine văzuți pe aici ca turiști și grecii se oferă să ne ajute, fiindcă știu că, în urma ajutorului oferit, noi le lăsăm bani din care să-și câștige traiul zilnic.

#6852
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,809
  • Înscris: 22.12.2005
Chapeau.

#6853
balauru_zumzum

balauru_zumzum

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 09.11.2005

 hanks, on 28 mai 2018 - 11:46, said:

Traseul pe care ti-l recomand este acesta: https://goo.gl/maps/ySgudMMP3Fk
Eu am mers de doua ori in Thassos pana acum, am trecut vama la bulgari (prin Vama Veche) in jur de 6 dimineata, desi am observat ca majoritatea recomanda plecarea mult mai devreme, chiar 10-11 seara.
Anult acesta am platit (deja) un card de asistenta rutiera 9695, e prima data cand o fac, pana acum n-am folosit.


Referitor la 9695,


Am si eu card anual la ei.
Nu am avut nevoie deocamdata, insa nu se stie niciodata.

Acum vad ca ofera 20% reducere daca se achita cu un card Unicredit, eu am platit pretul intreg 350 ron in primavara :rantcurse:

Am vazut pe pagina lor de facebook ca lumea este multumita de ei, am sa las aici un link cu un review daca nu este voie sa postez se poate sterge fara suparare https://www.facebook...8484668932286:0

#6854
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,853
  • Înscris: 04.07.2010
Salutare !

În noaptea de 18/19 septembrie ne-am întors din Grecia (Thassos). Din păcate acolo net-ul a fost slab chiar şi pentru mobile şi tablete, darămite pentru leptopiseţul meu, aşa că nu am mai putut intra pe Forum din 12 septembrie înainte de plecare. Scuze !

Pe 18, la ora 17.10 intram în Bulgaria pe la Makaza (unde stătusem 13 minute din cauza unei maşini cu numere de Belgia - am povestit la topicul "Cu maşina prin Grecia").

După un popas ceva mai lung la OMV Kârgiali, ar fi de spus că iarăşi am luat o mică plasă la tranzitarea oraşului Haskovo. Dacă la dus indicatoarele "Makaza" sunt excelent plasate, pentru întoarcere au apărut 2 - 3 indicatoare noi "Ruse", însă exact la ultima intersecţie indicatorul lipseşte. Acolo trebuie făcut stânga pe bulevard, însă nefiind indicator am luat-o înainte, şi când am văzut că drumul se îngustează şi ajunge în bălării ne-am întors la intersecţia cu pricina. Din partea asta era indicator de Ruse, aşa că n-au mai fost probleme.
Pragurile împotriva vitezomanilor sunt doar între Haskovo şi Kârgiali, inclusiv, n-are rost să mai detaliem.
Între Haskovo şi Dimitrovgrad deja autostrada e asfaltată integral şi impecabil, şi se circulă normal şi ziua şi noaptea. Ar mai fi necesare doar câteva marcaje pe asfalt şi montarea luminilor pe stâlpi.
Între Radievo şi Bjal Izvor este încă asfalt nasol cam de la mijlocul distanţei şi până la intrarea în Bjal Izvor, dar se merge, chiar dacă maşina trepidează.
Am zis să mergem non-stop până la OMV Polikraişte, însă nevoile fiziologice ne-au obligat să oprim mai devreme. Am ales Rompetrolul de la intrarea sudică în Veliko Târnovo, care s-a dovedit o bună alegere, adică deşi toaletele sunt într-o clădire separată în spate, totuşi sunt spaţioase, curate şi asigură tot confortul. Iar plata la casă (pt. 2 cartuşe de ţigări s-a făcut cu cardul).

Ar mai fi de spus că asfaltarea nouă dintre Trastenik şi Ruse (de fapt până pe la km 17) s-a cam încheiat, deşi s-ar mai impune câteva lucrări. Există un "prăguţ" la ducere şi unul la întoarcere, dar ce mă intrigă pe mine este că au apărut câteva marcaje pe şosea deşi în acele locuri s-ar părea că mai trebuie pus un strat asfaltic. În fine ...

La final ar mai fi de spus că la ducere nu a fost deloc poliţie (noaptea), iar la întoarcere tot noaptea am întâlnit doar un echipaj chiar la ieşirea din Gurkovo către VT, dar era în mişcare, a tras pe dreapta chiar în faţa noastră. Deja prinsesem viteă, că deh, se vedea indicatorul de ieşire din oraş, dar nu ne-au oprit.


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 21 September 2018 - 12:55.


#6855
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008
"Cu masina spre Grecia prin Bulgaria"


Am mutat o parte din posturi pe topicul dedicat Bulgariei, ca nu mai aveau treaba cu Grecia, si sper sa nu fie nevoie sa revin si sa sterg din urma, ca sa opresc prelungirea discutiilor offtopic.

Multumesc !

Edited by Barboso, 22 September 2018 - 15:31.


#6856
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Am revenit pe meleagurile natale azi dimineaţă, în jurul orei 2. Drumul Sarti-Promahonas a fost excelent; nu se cunoaşte absolut deloc că e sfârşit de septembrie, vremea era călduroasă, aglomeraţia mare spre Halkidiki, vara rezistă.
În vama Promahonas am avut cam 25-30 de maşini în faţă, o singură coadă, dar a mers foarte repede, în maxim 5 minute parcam la Hellenic Free Shops.
Se circulă normal de la Kulata la Sandanski, pe autostradă, nu mai există devierea prin Kulata pe care am constatat-o la venire spre Grecia. S-a refăcut asfaltul spre Shell-ul de la Kulata şi urmează lucrări la acostament.
Cu 10 km înainte şi după Sandanski am stat după o Lada care căra o remorcă cu struguri şi care nu trecea de 40 km/h. Mereu linie continuă şi aglomeraţie pe contrasens, n-am putut depăşi decât după ce am ieşit din Sandanski.
Preţul la Shell 100 a urcat la 2,79 leva/litru, la Ploski. Calitatea benzinei parcă nu mai e aceeaşi ca în anii trecuţi.
Am mers fără oprire, în condiţii bune, 260 km între Ploski şi Zlatna Panega. Puţină aglomeraţie în Blagoevgrad, venea lumea la Metro. S-a trecut lejer.
Tangenta Sofiei, aproape liberă, ca şi autostrada Lyulin.

Echipaje de poliţie:
- unul în Sandanski,
- unul în Strumyani,
- unul în Dolna Gradeşniţa (de mult timp nu i-am mai văzut acolo),
- ultimul, după trecerea pe sub podul care duce spre Yana (previzibil deja).
La ieşirea de pe defileul Strumei, venind de la Kresna la Blagoevgrad, pe primul pod pe sub care trece şoseaua noastră avusese loc un accident. Două maşini, probabil dorind să se evite, nimeriseră în parapeţii podului. Amândouă stăteau cu o roată şi cu jumătate de bot suspendate peste şoseaua noastră, dar nu era pericol să cadă peste noi, rămăseseră prinse în vergelele parapeţilor. La fel de prinşi erau şi şoferii în ele. Pe contrasens, dinspre Blagoevgrad veneau maşini de poliţie şi de pompieri (descarcerare). Urât.
Pe defileu n-am putut merge constant, urcam şi coboram între 50 şi 70 km/h din cauza unui fricos care frâna în fiecare curbă. Însă drumul pe acolo e foarte frumos şi relaxant.
Pe tangenta Sofiei, un bulgar idiot a intrat din oraş fără să acorde prioritate, noroc că banda 2, de lângă mine, era liberă şi am tras brusc de volan către acolo. După ce a trecut de mine s-a strecurat printre alţi doi care circulau pe benzile 2 şi 3, apoi printre alţi doi care mergeau pe benzile 1 şi 2. Am crezut că e urmărit de cineva, dar nu, aşa mergea el. Oricum, nu merge nimeni cu 80 sau 90 pe acolo, toată lumea o ţine cu 100.
Bulgarii au început să depăşească tot mai riscant.

La Dobrevski am oprit şi pentru cumpărături, nu numai pentru masă. Am ajuns exact la ora 20:00, moment în care vânzătorii (ţigani bulgari - o premieră) erau plictisiţi, mesele ocupate pe jumătate de românii dintr-un autocar care plecau mai departe spre Grecia şi mâncarea pe terminate. Eu am luat ultima porţie de ghiveci; nu mai exista decât salată de cartofi, ca garnitură. Nu mi-a plăcut faptul că acei vânzători puneau direct mâna pe carne când o aşezau pe grătar.
Cumpărăturile le-am făcut de la magazinul de acolo. Uleiul de măsline de Kalamata Gold costă 29 leva (cutia de 3 litri, aciditate 0,3).
Vă mai recomand să cumpăraţi, la borcane din sticlă cu capac metalic:
- zacuscă macedoneană de casă (makedonski domaşen aivar) de la Arriva;
- midii de Nesebăr (midi po Nesebărski) de la Morski Ribolov - Nesebăr OOD;
- salată de Nesebăr (marinovana karakuda), tot de la Morski Ribolov - Nesebăr OOD;
- iaurt din lapte de capră şi iaurt din lapte de oaie (capacele au animalele desenate pe ele);
- caşcaval din lapte de capră (bucată semirotundă cu ambalaj albastru).
De la Dobrevski la Ruse am venit pe întuneric. Am plecat la ora 21, iar după ora 22 drumul era aproape complet liber. Am mers pe lungi porţiuni constant cu 110-120, o plăcere. Nici ţipenie de poliţist, iar localităţile Obnova, Bălgarene şi Volovo erau pustii. Câţiva pietoni am văzut doar în Rumyanţevo şi Petrevene, cele două de după Zlatna Panega.

Staţia Shell de la Ruse era închisă. Popici de plastic blocau intrarea, nu ştiu care era motivul. Cel care robotea prin benzinărie mi-a spus numai în bulgară ceva, nu ştia engleză.

Vama Ruse era aproape liberă, doar trei camioane pe culoarele lor, iar în faţa mea o maşină şi un autocar, pentru plata taxei de pod. În spatele meu nu era nimeni.

Vama Giurgiu era complet liberă, n-am avut maşină pe coridorul meu şi nici pe celelalte, însă vameşii erau la varice, trei la numări, din care doi făceau controlul. O privire pe CI-uri şi atât, n-au mai vrut şi talonul maşinii.

În Jilava era un echipaj de poliţie la vânătoare, prinsese un BMW X5 bulgăresc cu care mă intersectasem pe traseu la un moment dat, însă doar ca şi participant la trafic. Prin Bulgaria a mers chiar frumos atât cât am văzut eu. Probabil că a căzut de fraier la fel cum am căzut şi eu în Bulgaria, în anul 2009, când erai oprit şi în funcţie de cât de bengoasă era maşina ta.

Concluzie: dacă vremea este favorabilă, varianta Kulata este de preferat a fi abordată noaptea, de la ora 0:00 încolo, indiferent de sensul de mers. Porţiuni întregi de drum sunt libere, drumul e drept, curbele sunt previzibile, localităţile sunt libere, atenţie doar la trecerile de pietoni cu bumpere.

În Lukovit am circulat în ambele sensuri pe direcţia de mers spre Sofia; probabil că s-au îndurat să schimbe asfaltul pe sensul celălalt, în sfârşit. Deocamdată atenţie sporită şi acolo, denivelările sunt foarte mari, recomand maxim 30 km/h.
Carosabil prost avem şi pe autostrada Hemus, dinspre Sofia spre Ruse, după ce urcăm dealul. Recomand 110-120 km/h, nu mai mult. Deşi am mers pe înserat, porţiunile cu devieri de pe un sens pe altul, la tuneluri, sunt bine semnalizate şi, dacă aveţi răbdare (50-60 km/h), treceţi fără probleme.
N-am încetinit la niciun tunel, nici eu şi nici nimeni altcineva din coloană nu a avut 80 km/h la limitări, toţi aveam cam 100 km/h (cel mai puţin am avut 90).
Niciun echipaj de poliţie între ramificaţia spre Yana şi Ruse.

Edited by PSC, 23 September 2018 - 17:13.


#6857
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,853
  • Înscris: 04.07.2010

 PSC, on 23 septembrie 2018 - 17:06, said:

... Niciun echipaj de poliţie între ramificaţia spre Yana şi Ruse.

Unul din avantajele majore alr traverării Bulgariei pe timp de noapte ! Cum spuneai într-un alt post, trebuie "să reconsideri" aspectul ăsta.
Tu enumeri la fiecare drum echipajele de poliţie întâlnite, în timp ce eu de vreo 3 ani n-am mai întâlnit poliţie decât o dată sau de două ori în total prin toată Bulgaria.

Un alt aspect: pe autostrăzi la fiecare intrare din lateral eu am grijă să nu circul pe banda 1. În felul acesta nu am niciodată probleme cum ai întâlnit pe tangentă. Lasă-i naibii de nebuni să intre cu ce viteză vor, tu condu preventiv, chiar dacă n-o să mai ai ce povesti. Cred că e mai ok aşa.


Sănătate şi bine ai revenit !

#6858
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Mulţumesc.
Aşa cum spui tu, am procedat pe centura Salonicului, spre Nea Moudania; am evitat banda 1 tocmai din cauza mulţimii acceselor spre diverse zone. Dar n-a fost bine nici aşa, deoarece circulam legal (90 km/h, cât era limita acolo). Dar a fost bine când am urcat la 140, am avut drumul liber în faţă.
Inclusiv eu, când am accesat centura venind dinspre vamă spre Halkidiki, am avut probleme la a mă încadra în trafic dacă respectam viteza legală (90); trebuia să urc la 120 ca să mă încadrez.
Se tot spunea de schimbarea codului rutier în Grecia, dar parcă se conduce mai haotic pe acea şosea decât înainte de schimbare. Deşi sunt camere şi limită de 90, nimeni nu are mai puţin de 110 acolo. Accesul pe şi de pe centură trebuie făcut cu minim 100, altfel incomodezi.
Din fericire, e singura zonă în care am întâlnit haosul ăsta.

 PSC, on 23 septembrie 2018 - 17:06, said:

În Lukovit am circulat în ambele sensuri pe direcţia de mers spre Sofia; probabil că s-au îndurat să schimbe asfaltul pe sensul celălalt, în sfârşit.
În Lukovit s-a circulat în ambele sensuri pe direcţia de mers spre Sofia. Asta am vrut să spun, dar, din cauza vitezei, mi-a ieşit altceva.
Din cauza vitezei de scriere, nu a vitezei din Lukovit. Pe acolo, deocamdată, viteza maximă posibilă este 30 km/h.
Atenţie şi la pietonii care se aruncă pe "zebre" pe considerentul "Lasă, că mă vede şoferul".

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate