Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
13667 replies to this topic

#1297
sound08

sound08

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 16.11.2008
Eu am decis să rămân la traseul clasic. Voi pleca pe 01 august spre Thassos pe ruta Sofia - Kulata (E79). Plecând din Craiova, voi trece pe la Vidin (cu toate că ocolesc nițel, nu mai depind de bacul din Bechet). Singura problemă la traseul ales pare să fie ocolul de la Petrich, da nici ăla nu e dramatic, l-am mai făcut acum 2 ani și n-a fost nicio problemă.
În Grecia, da, se merge cu farul stins, dar nu cred să te vâneze cineva pentru asta.

@legolas9: În Bulgaria n-o să ai probleme cu Digi, probabil nici în Grecia (evident, vorbim de servicul roaming). L-am testat în câteva țări din UE, a mers perfect, la costuri decente (spre exemplu, trebuie să plătesc vreo 12 euro pentru 2 săptămâni în roaming, în care am sunat și am fost sunat ori de câte ori a fost nevoie, plus accesat de câteva ori netul, pentru hărți, mail sau informații punctuale).
Procura de la proprietar e obligatorie de fiecare dată când ieși din țară cu o mașină care nu îți aparține. Că nu ți se cere mereu, e altă treabă.

#1298
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ieri a revenit la vatră şi corespondentul meu de pe Sithonia, mai precis din Sarti.
Veştile aduse de el sunt bulversante, într-un fel sau altul.
Mai întâi, nouă nu ne-a putut rezerva nimic la singura locaţie ce avea singura cameră disponibilă, deoarece camera pe care trebuia s-o ocupăm noi tocmai se dăduse unor slovaci, veniţi cu banul în mână.
Apoi, chiar atunci sosiseră în staţiune... 6 autocare pline-ochi. Dintre acestea, 4 erau cu turişti sârbi, unul cu slovaci şi unul cu unguri.

Pe lângă autocare, el a remarcat creşterea bruscă a numărului de maşini cu numere de Ungaria şi de Slovacia, tot ieri. Se pare că în aceste două ţări s-a dat startul unui program de genul Litoralul pentru toţi.
Sâmbătă, plaja devenise super-aglomerată în toate zonele - iar cei care aţi fost în Sarti ştiţi cât de întinsă este acea plajă. De aceea a mers la Kalamitsi, sperând s-o găsească mai liberă, dar nu: era plină-ochi şi aceea.
Singura criză pe care a remarcat-o a fost cea a valurilor; eu îi spusesem că la Sarti va avea parte de valuri, dar timp de 7 zile marea a fost calmă. O fi protestat şi ea, în felul ei.
El a plecat duminică dimineaţa din Sarti şi, la ora 10, între Nea Moudania şi Nikiti se circula bară la bară, ca-n Bucureşti.
A văzut cam 10 echipaje de poliţie (dintre care trei de la rutieră) între Sarti şi Promahonas şi cam tot 10 echipaje de poliţie (toate de la rutieră) între Kulata şi Sofia. Numeroasele echipaje de poliţie a fost singurul lucru care nu i-a plăcut la acest traseu.
Între Sofia şi Ruse n-a mai întâlnit nicio maşină alb-albastră cu girofar, toţi se urcau pe acceleraţie unde se putea.
Între Byala şi Ruse, acolo unde se întâlneşte varianta Kulata (DN3) cu varianta Makaza (DN5), s-a circulat încet (maxim 80 km/h), din cauza aglomeraţiei. La pod a mers repede (cca 20 minute).
Pe o porţiune de 3 km până la Kulata, bulgarii au dat drumul la noua autostradă; cică acum nu se mai trece prin Kulata şi astfel Shell-ul va fi pe partea stângă, mergând spre vamă, nu spre dreapta. Bănuiesc că, odată ajuns lângă vamă, pot întoarce pentru a merge acele sute de metri până la benzinărie.
Lucrările la autostrada dintre Promahonas şi Salonic, în zonele Assiros şi Sidirokastro, sunt oprite din lipsă de fonduri, de aceea acolo se circulă când pe porţiunile noi, când pe cele vechi.

Deci, doamnă Merkel, n-aţi reuşit să loviţi prea tare în turismul grecesc şi zeii lor să vă împiedice să reuşiţi.
Nu uitaţi că Germania nu are nici zei, nici muntele Olimp, aşa că aveţi grijă.

Îndemnul cu care închei, deocamdată, relatarea de la faţa locului, este spus de Giannis Parios: Γι αυτό σου λέω πάμε (De aceea îţi spun: pleacă).
Voi reveni aici când voi ajunge în Vourvourou.
Vacanţe plăcute tuturor şi nu mai judecaţi după aparenţe, viaţa e frumoasă (η ζωή είναι όμορφη/ωραία - dacă nu e corect, să mă corecteze cineva).

Edited by PSC, 20 July 2015 - 13:44.


#1299
amedeog

amedeog

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 17.02.2010

View PostSheffieldMac, on 19 iulie 2015 - 11:04, said:

Nu vb de cele gatso tip cutie ca la noi pe dn1 care sunt pe la benzinariu, ci de stalpii L ce par a avea camere fata / spate sus pe stalp si un ochi de pisica sau flash tot sus... dar nu imi pot da seama daca sunt traffic cams sau radar. Pe net nu am gasit referinte despre ele. Si de ce ar avea un ochi de pisica acolo sus ?

Am vazut si eu asemenea camere pe drumul dintre Vidin si Vratsa .Nu mi-am dat seama daca sunt de supraveghere trafic sau radar.Prefer prima varianta,pt.ca am trecut cam repede prin zona lor.Vom vedea daca ne vin ceva surprize peste cateva luni.Posted Image

#1300
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

View PostPSC, on 20 iulie 2015 - 13:25, said:

Pe o porţiune de 3 km până la Kulata, bulgarii au dat drumul la noua autostradă; cică acum nu se mai trece prin Kulata
Asta, daca se confirma, ar fi stirea zilei.
Personal am pierdut enorm blocat fiind in Kulata in coloana de tiruri (21 iunie).

#1301
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

View PostPSC, on 20 iulie 2015 - 13:25, said:

Pe o porţiune de 3 km până la Kulata, bulgarii au dat drumul la noua autostradă; cică acum nu se mai trece prin Kulata
Poate confirma cineva aceasta noutate?

#1302
NHT

NHT

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 08.08.2006
amenzile cross border sunt valabile din Nov 2013 si ultimele tari care au aderat de directiva europeana 2015: UK, Irlanda, Danemarca.
Mai ramane ca Germania sa limiteze viteza pe Autobahn si ne luam toti biciclete Posted Image

http://www.itsintern...arm-of-the-law/
http://www.thisismon...ding-fines.html

Conservative and Labour groups in Strasbourg support the new law.
But several MEPs expressed concerns over the enforcement of the fines with German MEP Ismail Ertug asking: 'When you commit an offence you can be written to directly. The question is what happens after that?
'We've not actually got to the point of paying the fine. What about the situation where the person who commits the offence refuses to pay the fine? What happens then?'
European Commission's Transport Commissioner Violeta Bulc said the procedure for non-payment of fines would be included in the review of the new rules due next year.

Edited by NHT, 20 July 2015 - 15:54.


#1303
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBlueKing-69, on 20 iulie 2015 - 15:36, said:

Asta, daca se confirma, ar fi stirea zilei.
Personal am pierdut enorm blocat fiind in Kulata in coloana de tiruri (21 iunie).
S-ar confirma. Eu l-am îndrumat pe om după cum am mers anul trecut, însă el s-a rătăcit. Numai aşa s-ar explica rătăcirea, prin schimbarea drumului, adică deschiderea bucăţelei de autostradă (a avut indicaţiile mele, harta mea şi GPS-ul, nu puteau greşi toate trei în altă situaţie). Anul trecut era şantier şi un nor de praf, munceau pe rupte bulgarii, aşa că n-ar fi exclus ca într-adevăr să se fi deschis acea mică porţiune, probabil pentru a vedea cam cum este preluat traficul. De asemenea, n-ar fi exclus ca atunci când vom ajunge noi să găsim o nouă schimbare.
Oricum, bulgarii aveau de gând, în 2014, ca în 2016 să inaugureze toată autostrada Sofia-Kulata.
Ne-am obişnuit cu ai noştri, care n-au niciun interes să dea drumul la autostrăzi căci e mai rentabil să stea cu radarul la pândă şi să-i sancţioneze pe cei sătui de mers ca melcul în coloane.

#1304
legolas9

legolas9

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.07.2015
Pentru cei care aleg traseul prin makaza am câteva informații de la un prieten tocmai s-a întors du thassos.A confirmat prezenta acelor camere radar pe stâlpii în forma de L dar a precizat ca exista panouri de atenționare radar înainte cu aproximativ 1 km.De asemenea a fost oprit de politie,mergea cu 86 km/h în zona de 50.i-a dat 10 euro inițial, dar nu a fost suficient și a mai plusat cu 10.In vama la Giurgiu 06:30 duminica a stat aproximativ 10 min iar la întoarcere tot duminica,seara pe la 21:00 aproape o ora.a zis ca nu știe de ce rămânând blocat pe pod.la makaza în jurul prânzului 10 min.
Sper ca am fost de ajutor.
Seara buna.

#1305
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 860
  • Înscris: 05.09.2007
Inca o intrebare: la intoarcere, in Makaza se poate cumpara vigneta? Daca nu, unde ar fi primul punct de unde se poate lua? Merci.

Edited by flaviuf, 20 July 2015 - 20:59.


#1306
legolas9

legolas9

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.07.2015
Este un chioșc în vama.imediat după ce treci de polițiști te poți parca. Cel puțin așa era anul trecut în septembrie.dar dacă ai programat concediu mai mult de 7 zile Ia-ti de la ruse 2 vignete și nu mai probleme.

#1307
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,381
  • Înscris: 23.04.2007

View PostSheffieldMac, on 19 iulie 2015 - 18:18, said:

Sfatul meu, pana ne dam seama ce naiba sunt astea Posted Image trebuie respectata la sange limita de viteza in localitatile dintre byala si gurkovo (mare grija ca una sau doua sunt pe limita de 40). Dupa zona asta nu am mai vazut camere de tipul asta, doar cutii ca pe dn1 care sunt marcate in linkurile anterioare.
Am intrebat la o benzinarie din zona gurkovo daca astea noi sunt radare sau nu si benzinarul o rupea pe romana ca nu, doar cutiile gen gatso sunt radar. Acum ce sa zic, nu stiu daca sursa e de incredere Posted Image
Bun.Putem centraliza informatiile?
Sunt 5 cam+Polikraisthe confirmate+...

#1308
dordevil

dordevil

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 18.07.2007

View PostBlueKing-69, on 20 iulie 2015 - 15:38, said:

Poate confirma cineva aceasta noutate?

Salutare! Se pare ca joi o sa deschida doar 3 km de autostrada ptr a ocoli Kulata, Chuchuligovo si Marino Pole, iar pe 1 august ar deschide lotul 4 al autostrazii (cel putin asa am inteles eu).
Aici am gasit stirea: http://www.novinite....way's Lot 4

Edited by dordevil, 20 July 2015 - 23:28.


#1309
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,583
  • Înscris: 17.08.2007
Nu am mai fost demult prin Sofia. Deci unde incepe si unde se termina aceasta autostrada ? Am si eu un drum la final de August.

Edited by atupi, 20 July 2015 - 23:47.


#1310
dordevil

dordevil

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 18.07.2007

View Postatupi, on 20 iulie 2015 - 23:46, said:

Nu am mai fost demult prin Sofia. Deci unde incepe si unde se termina aceasta autostrada ? Am si eu un drum la final de August.

Lotul 4 e Sandanski - Kulata, deci fix la iesirea din Bulgaria si prin urmare o sa scapam de ocolirea prin Petrich.

#1311
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
Salutări din Thassos !

Sunt la hotel şi netul merge cam slăbuţ, dar o să încerc să salvez ce scriu înainte de a posta, ca să nu mă trezesc că pică netul şi am scris degeaba.

Deci, s-o luăm metodic.
Luni, 20 iulie 2015, am plătit taxa de pod la Giurgiu (13 ron) la ora 9 dimineaţa şi ne-am aşezat la coadă la semafor (vorba vine, pt. că semaforul era nefuncţional şi era câte un om în fiecare parte, aceştia doi comunicând între ei). După 20 de minute coada a început să se mişte foarte încet, şi după ce am intrat pe pod mi-am dat seama de ce. De când am început să ne mişcăm cu vieza melcului şi până aproape de a intra pe partea bulgărească au mai trecut încă 15 minute, fiindcă asfaltul pe pod (pe firul pe care se circulă) are denivelări mari şi dese şi nu le poţi încăleca pt. că rişti să loveşti maşina pe dedesubt. Aşa că faci diverse slalomuri în aşa fel încât să prinzi denivelările aproape de roţi. Astfel am reuşit să nu julesc deloc maşina, dar a trebuit să merg aproape continuu cu viteza întâi. În total am pierdut la pod 35 de minute.
Apoi intri pe partea bulgărească şi mergi lejer cu 40 - 50 - 60 km/h, dar numai până se termină podul, de acolo începând coada din vamă, fiindcă ieri poliţiştii de frontieră au avut chef să verifice şi talonul maşinii (ca niciodată). Maşina e pe firmă, iar talonul îl am într-un plastic în care se află şi permisul de conducere, aşa că mă şi apucasem să caut prin torpedou procura, dar tipul mi-a mulţumit sec, mi-a înapoiat actele şi ne-a urat "drum bun", astfel că la vamă nu am pierdut mai mult de 15 minute (coadă de vreo 30 de turisme în total - TIR-urile erau trase pe dreapta şi pe pod în tranşa respectivă nu au trecut decât autoturisme şi 2 autocare). Total 50 de minute pierdute cu trecerea în Bulgaria, în condiţiile în care au fost puţine maşini şi am trecut din prima (mă gândisem să ajung la pod cam pe la ora 9, ca să fi trecut deja puhoiul, şi s-a dovedit aproape corect).

Buuun, acum să spun despre oprirea de la OMV-ul de la gara Ruse, de unde ne-am cumpărat vignetele (şi pt. dus, şi pt. întors). În loc să o luaţi către Varna, intraţi spre centru înainte de pasaj, apoi la primul semafor faceţi stânga şi mergeţi până la gară, vis-a-vis de care este benzinăria OMV. Atenţie însă că înainte de gară este o trecere de pietoni care e supraînălţată cu cca. 15 - 20 cm faţă de nivelul asfaltului, aşa încât aveţi de depăşit un adevărat calmator lat de vreo 4 metri, cum sunt cele din Stara Zagora. Noroc că trecea cineva şi am oprit, altfel îl luam în plin. În rest nimic special, vignetele costând 10 leva fiecare - plata cu cardul.
Am ales bine OMV-ul de la gară în detrimentul celui de pe Hristo Botev, pt. că n-am stat decât la un singur semafor, iar la întoarcerea pe centură am câştigat câţiva kilometri, pt. că ieşi în centură mai la vest şi nu trebuie să te mai întorci pe acelaşi drum.

Despre camerele fixe pt. care a pus @Mihai_3 coordonatele pot spune că 4 din ele sunt la locul lor (cea din Radanovo fiind în incinta Rompetrol, exact cum am bănuit), iar a cincea probabil nu am văzut-o, fiind una din cele două dintre Stara Zagora şi autostradă, dar contează mai puţin, fiindcă cele 2 camere sunt semnalizate prin indicatorul "Atenţie radar", şi ştiind de existenţa camerelor am redus viteza instantaneu la 60 km/h, cât e restricţia de viteză în cele 2 zone.
Despre camerele noi m-am lămurit cu acele "bucle", şi pot spune că nu sunt puse numai între Byala şi Gurkovo, ci între Ruse şi Stara Zagora, şi sunt puse câte una în toate satele prin care intri (între Ruse şi Gurkovo - inclusiv la ieşirea din Gurkovo şi cu excepţia satului Polsko Kosovo - e posibil să mai fi scăpat de camere şi alte sate, dar nu prea cred), plus 2 camere la restricţii de viteză pe DN5 (între Tulovo şi Stara Zagora). Doar DN6 a scăpat de aceste camere şi se poate merge pe el în continuare cu 120 km/h.
Dar toate aceste camere sunt presemnalizate cu indicatoare pe care scrie "Radar", deci mi se pare o regulă de bun simţ ca între Ruse şi Gurkovo să reduci viteza la cea legală dacă eşti în localitate şi vezi indicatorul de "Radar". Singura excepţie ar fi în satul Polsko Kosovo, cum spuneam şi mai sus, dar acesta este foarte mic.
Deci nu e neapărat necesar să reducem viteza când intrăm în localitate, ci doar când apare indicatorul de "Radar".
La benzinăria Rompetrol de pe partea sudică a centurii oraşului Stara Zagora am intrat în vorbă cu un angajat, care mi-a spus că toate aceste camere noi nu sunt încă funcţionale, dar nu sunt sigur că a înţeles ce l-am întrebat, aşadar ar cam trebui să ţinem cont de aceste camere până ce vom şti sigur dacă sunt funcţionale sau nu.

Despre podul din sudul oraşului Măglij pot spune că e la locul lui, am ieşit de pe DN6 şi am trecut acel pod spre sud pentru a trece prin Tulovo. Deci alarma a fost falsă, exact cum am spus într-un post anterior.

La Kârgiali benzinăria OMV era aglomerată, la fiecare pompă era coadă de 3 - 4 maşini, majoritatea fiind pe drumul de întoarcere spre România.
Se cumpărau şi vignete, semn că nu s-au găsit în vama Makaza. Aşa că este foarte bine să vă cumpăraţi de la Ruse ambele vignete (pentru ducere către Grecia şi pentru întoarcere spre România), altfel riscaţi să parcurgeţi la întoarcere vreo 50 de km între Makaza şi Kârgiali fără vignetă.

Preţurile la combustibil au fost la OMV Kârgiali 2,26 leve litrul de benzină CO95, 2,30 leve la motorină şi 0.95 leve la GPL. Eu am făcut plinul cu benzină CO100 (MaxMotion100), care m-a costat 2,51 leve litrul. Consideraţi cursul la 1,95 leve/euro şi faceţi transformările singuri (am observat că la o gheretă de lângă vama Ruse, înainte de giratoriu pe stânga, se putea vinde 1 euro cu 1,92 leve, şi se putea cumpăra cu 1,98 leve, deci cursul normal e cel pe care-l ştiam de la Plovdiv din noiembrie 2014, adică 1,95).

În fine, la ora 16.15, în vama Makaza nu erau decât 9 maşini în faţa noastră, am trecut în 5 minute, în condiţiile în care maşina din faţa mea avea număr de Norvegia, iar poliţiştii de frontieră s-au câcâit vreo 2 - 3 minute numai cu acea maşină. Chiar i-am reproşat nevesti-mii: "uite, dragă, ăştia vin cu maşina în Grecia tocmai din Norvegia, mii de kilometri, şi tu nu vrei să mai mergi nici măcar 1200 până la Atena" (eu visez la alte ciclade şi la Creta, iar nevastă-mea nu mai vrea să mergem cu maşina, s-a săturat, că deh, nu trage ea de bagaje prin aeroporturi).

Cam asta a fost ... Dacă am uitat ceva, vă rog să-mi spuneţi.
Până la urmă n-am fost 3 maşini, ci doar două, a treia venind prin Serbia/Macedonia - ştiu câte ceva, dar mâine o să încerc să aflu mai multe detalii şi le voi posta pe celălalt topic. Dar chiar şi aşa, n-am fost singur, ci în tandem, iar ultimele informaţii referitoare la camere nu erau deloc încurajatoare.
Aşa încât mă declar mulţumit de timpul scos. Am plecat de la OMV-ul de la gara din Ruse la 10.15 şi la 16.15 am ajuns la Makaza, în condiţiile în care am făcut o primă pauză de 20 de minute la Rompetrolul de pe centura SZ, şi o a doua pauză de 35 de minute la OMV Kârgiali. Deci am condus efectiv 5 ore şi 5 minute, ceea ce mi se pare ok.


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by Barboso, 21 July 2015 - 10:40.


#1312
Lucian BLK

Lucian BLK

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 28.04.2006

View PostBlueKing-69, on 20 iulie 2015 - 15:36, said:


Asta, daca se confirma, ar fi stirea zilei.
Personal am pierdut enorm blocat fiind in Kulata in coloana de tiruri (21 iunie).

Asa este! Eu m-am intors sambata. Se circula pe un singur sens al noii autostrazi.

#1313
piciul

piciul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,197
  • Înscris: 07.01.2007

View Postdordevil, on 20 iulie 2015 - 23:28, said:

Salutare! Se pare ca joi o sa deschida doar 3 km de autostrada ptr a ocoli Kulata, Chuchuligovo si Marino Pole, iar pe 1 august ar deschide lotul 4 al autostrazii (cel putin asa am inteles eu).
Aici am gasit stirea: http://www.novinite....way's Lot 4


Destul de buna stirea,teoretic inseamna ca nu mai trebuie sa ne intoarcem spre statia de alimentare Shell ca sa alimentam la iesirea din Bulgaria

#1314
i93mid

i93mid

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 249
  • Înscris: 27.06.2005
Nu imi este clar care e faza cu astia 3 noi km. sunt pe ambele sensuri?asta inseamna ca nu mai e omv-ul acela spre grecia si Shell pe drumul de intoarcere?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

3 user(s) are reading this topic

2 members, 1 guests, 0 anonymous users

marian.bazavan, dante20

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate