Tractiunea feroviara electrica in Romania
Last Updated: Feb 14 2015 01:48, Started by
machine_man_04
, Feb 13 2015 23:02
·
0
#1
Posted 13 February 2015 - 23:02
Buna seara.Stiu ca tractiunea electrica/electrificarea feroviara in Romania, la CFR, este in curent alternativ, avand pe linia de contact tensiunea de 27.000 V (27 kV), iar tractiunea feroviara urbana, in cazul tramvaielor si metroului din Bucuresti, este in curent continuu, undeva in jur a 700-750 V (daca nu ma insel).La tractiunea feroviara urbana, in cazul tramvaielor, tensiunea se culege aerian, prin pantograf, de la catenara, iar la metrou se culege de pe sina laterala (sau sina a treia), exceptie facand manevra in depouri, unde culegerea tensiunii se face asemanator tramvaielor.In cazul trenurilor si tramvaielor, exista tensiune doar pe firul de contact, rotile vehiculelor fiind metalice si, respectiv, sinele fiind puse la masa, fara sa electrocuteze "trecatorii".Insa am o curiozitate: daca la metrou e la fel, adica tensiune zero pe sine.Oare de ce este interzis saritul in zona sinelor in statiile de metrou din Bucuresti?
|
#2
Posted 13 February 2015 - 23:12
Din cauza ca sina a3-a este mai aproape de celelalte sine decat in cazul catenarei plus ca nu ai cum sa parasesti repede locatia in caz ca vine un tren, cum e cazul tramvaiului.
BTW: vezi ca e o lege in care cine este prins la mai putin de 20 m de axul liniei primeste amenda, singura exceptie e cand stai pe platforma peronului. |
#3
Posted 13 February 2015 - 23:19
Intr-adevar, stiu ca iei amenda daca sari "pe sine", am stat trei ani in Bucuresti si am mers destul de des cu metroul.Numai ca nu am inteles daca principiul e acelasi: potential zero pe sine
|
#4
Posted 13 February 2015 - 23:26
Potential zero. Uita-te atent si n-ai sa vezi nicio masura speciala de asigurare a izolatiei fata de pamant, asa cum e la "sina a treia".
|
#5
Posted 13 February 2015 - 23:40
Am inteles si, da, intr-adevar, am vazut ca nu sunt luate masuri speciale (sau chiar deloc) de izolatie a caii de rulare (sinelor) fata de "sina a treia".Practic, circuitul electric consta in ordinea urmatoare: sina a treia, captatorul, motoarele de tractiune, calea/sina de rulare.Presupun ca intre sina de rulare si pamant exista o conexiune electrica prin cablu sau platbanda, unde, prin pamant/masa, se inchide circuitul cu substatia de tractiune.Cand garnitura/rama electrica de metrou trece prin tunel intre statii, in anumite zone, la garniturile vechi, luminile se opresc.In cazul asta, se schimba substatia de tractiune?
|
#6
Posted 13 February 2015 - 23:41
Nu, luminile se sting când rama trece de pe un fir de circulaţie pe altul.
|
#7
Posted 14 February 2015 - 01:48
machine_man_04, on 13 februarie 2015 - 23:02, said:
Oare de ce este interzis saritul in zona sinelor in statiile de metrou din Bucuresti? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users