Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Tractiunea feroviara electrica in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
machine_man_04

machine_man_04

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 25.12.2014
Buna seara.Stiu ca tractiunea electrica/electrificarea feroviara in Romania, la CFR, este in curent alternativ, avand pe linia de contact tensiunea de 27.000 V (27 kV), iar tractiunea feroviara urbana, in cazul tramvaielor si metroului din Bucuresti, este  in curent continuu, undeva in jur a 700-750 V (daca nu ma insel).La tractiunea feroviara urbana, in cazul tramvaielor, tensiunea se culege aerian, prin pantograf, de la catenara, iar la metrou se culege de pe sina laterala (sau sina a treia), exceptie facand manevra in depouri, unde culegerea tensiunii se face asemanator tramvaielor.In cazul trenurilor si tramvaielor, exista tensiune doar pe firul de contact, rotile vehiculelor fiind metalice si, respectiv, sinele fiind puse la masa, fara sa electrocuteze "trecatorii".Insa am o curiozitate: daca la metrou e la fel, adica tensiune zero pe sine.Oare de ce este interzis saritul in zona sinelor in statiile de metrou din Bucuresti?

#2
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Din cauza ca sina a3-a este mai aproape de celelalte sine decat in cazul catenarei plus ca nu ai cum sa parasesti repede locatia in caz ca vine un tren, cum e cazul tramvaiului.
BTW: vezi ca e o lege in care cine este prins la mai putin de 20 m de axul liniei primeste amenda, singura exceptie e cand stai pe platforma peronului.

#3
machine_man_04

machine_man_04

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 25.12.2014
Intr-adevar, stiu ca iei amenda daca sari "pe sine", am stat trei ani in Bucuresti si am mers destul de des cu metroul.Numai ca nu am inteles daca principiul e acelasi: potential zero pe sine :D

#4
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Potential zero. Uita-te atent si n-ai sa vezi nicio masura speciala de asigurare a izolatiei fata de pamant, asa cum e la "sina a treia".

#5
machine_man_04

machine_man_04

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 25.12.2014
Am inteles si, da, intr-adevar, am vazut ca nu sunt luate masuri speciale (sau chiar deloc) de izolatie a caii de rulare (sinelor) fata de "sina a treia".Practic, circuitul electric consta in ordinea urmatoare: sina a treia, captatorul, motoarele de tractiune, calea/sina de rulare.Presupun ca intre sina de rulare si pamant exista o conexiune electrica prin cablu sau platbanda, unde, prin pamant/masa, se inchide circuitul cu substatia de tractiune.Cand garnitura/rama electrica de metrou trece prin tunel intre statii, in anumite zone, la garniturile vechi, luminile se opresc.In cazul asta, se schimba substatia de tractiune?

#6
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Nu, luminile se sting când rama trece de pe un fir de circulaţie pe altul.

#7
shelder

shelder

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,415
  • Înscris: 28.10.2012

View Postmachine_man_04, on 13 februarie 2015 - 23:02, said:

Oare de ce este interzis saritul in zona sinelor in statiile de metrou din Bucuresti?
oare pentru ca au fost cazuri in care cel care a sarit acolo a vrut sa ia metroul intr-un mod diferit decat ar fi normal? calatorind astfel spre taramul de dincolo.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate