Casa in Timisoara
Last Updated: Sep 08 2023 12:30, Started by
kolfleading
, Jan 31 2015 23:38
·
104
#3529
Posted 18 July 2019 - 18:32
cumparator, on 18 iulie 2019 - 15:51, said:
De ce ati vandut apartamentul? Eu as vrea sa il inchiriez pe al meu. george_alexandru, on 18 iulie 2019 - 17:08, said:
Altfel, ca sa nu-i iasă treapta aia in hol, ar putea sa o lase mai mică după ce le modifica pe restul. |
#3530
Posted 18 July 2019 - 19:23
Felicitari pentru mutare. Si eu am stat, toata copilaria si pana anul trecut, doar la bloc. Lucrul care m-a uimit aici, pe langa spatiu, este, cum spui si tu, separarea pe etaje, care e fantastica. Sus pot copiii sa se joace, sa tipe, sa faca ce vor si noi adultii ne putem intelege jos. In alta ordine de idei, aerul. Mult mai tarziu ajunge CO2-ul, probabil, la nivele suparatoare. E drept, la bloc era si suprafata mai mica si camerele un pic mai scunde. Dar e ... deosebit. Si inca nu e gata curtea.
|
#3531
Posted 22 July 2019 - 07:50
Numaram treptele la mine si imi dadea cu virgula... O treapta pe podest nu te-ar coafa? Eu asa am facut pentru ca intre podest si etaj nu era spatiu necesar sa pun 7 trepte. Jos nu e asa problema ca poti iesi cu scara un pic mai mult (o treapta) decat e golul de scara.
|
#3532
Posted 22 July 2019 - 08:24
Am si eu o intrebare stupida.
Cum stie centrala ca trebuie sa porneasca si sa reincalzeaca apa in boiler daca incepi sa consumi la greu apa calda ? Detecteaza scaderea temperaturii in serpentina si porneste ? Edited by d_dutca, 22 July 2019 - 08:28. |
#3533
Posted 22 July 2019 - 08:46
d_dutca, on 22 iulie 2019 - 08:24, said:
Cum stie centrala ca trebuie sa porneasca si sa reincalzeaca apa in boiler daca incepi sa consumi la greu apa calda ? Se foloseste un termostat (mecanic sau electronic) cu senzorul lipit pe boiler sau imersat intr-o teaca de sonda de temperatura (daca boilerul are asa ceva). Termostatul comanda on-off centrala. Temperatura apei o setezi pe termostat. Varianta 2: centrala prevazuta din fabrica sa functioneze si cu boiler extern Se foloseste o sonda de temperatura care se leaga direct in centrala. Sonda se baga intr-o teaca de sonda de temperatura a boilerului. Temperatura apei o setezi direct la centrala. |
#3534
Posted 22 July 2019 - 12:50
Am nevoie de un ... instrument ... pentru curatat/intretinut aprox. 100 mp de gresie.
Aspirator am deja. Cred ca am nevoie de un mop electric cu abur. Caut ceva de calitate, la care sa gasesc si accesorii si consumabile. Buget aprox. 1000 RON. As aprecia orice recomandari. |
#3535
Posted 22 July 2019 - 19:28
Noi am luat un Kärcher SC4, de pe Amazon.de, în 2015. Bun, nu fantastic. Sau cel puțin nu un accesoriu cu perie rotundă, care se dezintegrează prea ușor, zic eu. Nu l-am folosit de ceva vreme, ne-am descurcat cu mopuri clasice.
Dar cred că de vreo două ori pe an coboară doamna milităria din pod și joacă în DirtBusters. Accesoriul ăla am văzut după aia la BlueSys că nici nu e așa scump. Nu știu ce variante ar fi fost, non-Kärcher, nouă ni s-a părut ok și l-am luat. |
#3536
Posted 22 July 2019 - 19:41
Eu am asa ceva :
https://www.amazon.c...gateway&sr=8-17 Luat de pe Amazon, bunicel pentru un apartament. Accesoriile tot de pe Amazon. |
#3537
Posted 23 July 2019 - 12:42
In final am comandat un Karcher FC5.
Nu e cu abur, dar aparatele cu abur in zona 800 - 1000 RON mi s-au parut slabute. https://www.kaercher...5-10555000.html |
#3538
Posted 23 July 2019 - 14:17
Mi-am dorit apa calda la temperatura constanta.
Am ales urmatoarea varianta: incalzesc apa din boiler la 50 - 60 C si folosesc o vana de amestec ESBE VTA 322 pentru a reduce temperatura la 42 C. Avantaj 1: apa la temperatura constanta, fata de varianta cu extragere directa din boiler la robinet, unde apar variatii de temperatura chiar si de 10 C, in functie de cum se raceste / incalzeste boilerul. Avantaj 2: Boilerul are doar 120 litri dar cantitatea de apa calda extrasa la robinet este mult mai mare, pentru ca se amesteca si cu rece. Mi-am dorit si bucla de recirculare, sa nu trebuiasca sa astept 2 minute pana vine apa calda. Am folosit o pompa Wilo Star Z Nova. Am apa calda la robinet in < 5 secunde. Dar aici apar doua probleme. Problema 1: Daca las pompa sa mearga de capul ei, la debitul maxim, consuma cam multa apa calda. Debitul de recirculare este prea mare. Problema 2: Desi teoretic n-ar trebui sa fie asa, apare totusi un fenomen nedorit, numit "temperature creep". Adica apa care vine recirculata vine calda, tot mai calda, iar vana de amestec, in recirculare, nu are de unde sa ia apa rece sa prepare apa la 42 C, asa ca temperatura in bucla creste treptat pana depaseste valoarea setata pe vana de amestec. Si cand deschizi robinetul, te trezesti cu apa foarte fierbinte, mai fierbinte ca de obicei, apoi incet se raceste, pe masura ce vana de amestec incepe sa intre in regim normal de functionare. In sisteme cu vana de amestec si bucla de recirculare, pentru a preveni cresterea necontrolata a temperaturii, se recomanda o anumita schema hidraulica. Am aplicat aceasta schema dar tot n-am reusit sa reglez suficient debitele recirculate incat sa nu apara "temperature creep". https://www.caleffi....r-recirculation Pentru rezolvarea acestor probleme am aplicat urmatoarele solutii: Solutia 1: Am pus pompa de recirculare pe un programator orar, 06:00 - 22:00. Am luat un termostat electronic de pe okazii si l-am setat sa porneasca la 40 C si sa se opreasca la 42 C. Am alimentat pompa de recirculare prin acest termostat, iar sonda am pus-o pe teava de recirculare, inainte de pompa. Am rezolvat ambele probleme, s-a redus foarte mult consumul de energie termica prin bucla de recirculare si s-a limitat temperatura apei la 42 C. Numai ca pompa mergea 5 minute si apoi se oprea iarasi 5 minute. Nu prea mi-a placut acest regim de functionare on-off. In acest regim, bucla de recirculare disipa cam 150 W putere termica medie (0.15 kWh caldura in fiecare ora de functionare). Bucla are vreo 25 ml, izolata cu Armacell ArmaFlex 13 mm. Asa ca acum am in teste Solutia 2: Am inseriat la iesirea din pompa un robinet de tip Return Temperature Limiter (RTL, limitator de temperatura de retur), care se inchide/deschide actionat de un bulb termostatic si mentine temperatura apei care iese din el la o valoare setata. La origine, robinetul a fost gandit pentru incalzire in pardoseala de confort, pe suprafete mici, in paralel cu calorifere la temperatura inalta. https://www.imi-hydr...27-970ff919ec69 Am pastrat in circuit termostatul electronic, pentru protectie. El va opri pompa de recirculare daca din orice motive apa ajunge la 42 C, dar, in rest, pompa merge continuu intre 06:00 si 22:00. RTL-ul, reglat pe pozitia 3.5, pastreaza temperatura apei intre 37 si 39 C. Ramane sa vad cum se comporta in timp. Daca va intereseaza, o sa mai revin cu feedback. Attached Files |
|
#3539
Posted 23 July 2019 - 23:10
Nu stiu daca eu temperature creep am, insa am o vana de amestec de la Caleffi, cu plaja de la 40 la 60 de grade. Instalatorul ii zicea vana anti-oparire. Ei bine, acum, cand e soare, apa din boiler, incalzita la 85 de grade uneori, nu stiu daca mai e amestecata cum trebuie. Prin vana de amestec trece apa fierbinte inspre intrarea de apa rece, iar asta face uneori ca si apa rece sa vina la inceput fierbinte.
Nu am pus inca o supapa de sens, insa cu prima ocazie cred ca voi pune. Posibil ca si plaja de 40-60 sa nu fie cea mai inspirata, avand in vedere ca apa poate ajunge aproape fiarta in boiler vara. Iarna merge ok. Soarele nu o poate infierbanta iar centrala e pusa pe 52 maxium cred, deci e "in range". |
#3540
Posted 24 July 2019 - 09:00
Ai si tu bucla de recirculare, ca acolo apare fenomenul? Pe boiler si eu am vana anti-oparire (de amestec) si stiu ce spui. Pune mana pe teava de apa rece care intra in vana de amestec si o sa vezi ca e si aia calda, sau chiar fierbinte. In momentul in care tu dai drumul la apa calda, vana ar vrea sa iti bage si apa rece pentru a scoate apa la temperatura setata, insa daca pe intrarea de apa rece ai de fapt apa calda nu prea are ce face si asa vine la inceput apa fierbinte. Posibil ca daca pui vana de amestec mai departe un pic de boiler fenomenul sa se diminueze.
|
#3541
Posted 28 July 2019 - 22:07
Dezgrop si eu putin mortii, fiind abia la pagina 113 a jurnalului, dar a aparut o intrebare pe care nu as vrea sa o uit pana termin de citit tot jurnalul: Ai facut ceva calcule de ai ajuns la grosimile respective ale polistirenului? Intreb pentru ca, cel putin pana la pagina unde am ajuns eu cu citit stiu ca ai folosit 10 cm extrudat la elevatii si partea exterioara a fundatie (zone care nu sunt foarte expuse inghetului si crivatului) la nivelul solului aveai in jur de 18 cm (pe si sub placa)la acoperis era in discutie ca pui ceva echivalent cu cca 30 cm de vata (si e oarecum normal pentru ca prin tavan sunt cele mai mari pierderi) in schimb la peretii exterior optasesi pentru doar 12 cm de polistiren. In opinia mea, peretii ocupa cea mai mare suprafata din totalul casei si sunt printre cei mai expusi vantului si gerului. Sunt suficienti cei 12 cm daca ne raportam la restul termoizolatiei?
|
#3542
Posted 29 July 2019 - 06:55
Sunt 12 cm de grafitat, hai sa zicem echivalent cu 15 cm polistiren alb.
Am mai scris pe alte topicuri...Incalzirea in pardoseala m-a costat cam 5000 EUR. Daca eram mai destept si nu ma luam dupa altii, cheltuiam acesti bani pe termoizolatie suplimentara si faceam casa aproape pasiva. barladi, on 28 iulie 2019 - 22:07, said:
Sunt suficienti cei 12 cm daca ne raportam la restul termoizolatiei? Pe de o parte, nu ar fi daunat cu nimic daca era mai mult. Pe de alta parte, in perioada Dec 2018 - Mai 2019, incalzirea a mers in parametri nominali (chiar daca casa nu a fost locuita) si am consumat 600 mc gaz (~ 1000 RON). Suprafata incalzita 60 mp parter + 65 mp etaj + 75 mp mansarda = 200 mp. Tot atata am platit si la apartament, doar ca acolo aveam doar 72 mp utili. Deci raportat la mp util, la casa am costuri de 3 ori mai mici decat la apartament. Edited by kolfleading, 29 July 2019 - 06:57. |
#3543
Posted 29 July 2019 - 10:17
Cred ca sotia se uita in browser history . In weekend a pus Kaercherul cu aburi la treaba. Pana sa faca asta traia cu impresia ca faianta mai inchisa la culoare e relativ curata. Dupa o tura de abur s-a socat cat praf putuse sa adune.
|
|
#3544
Posted 29 July 2019 - 22:12
kolfleading, on 29 iulie 2019 - 06:55, said:
Sunt 12 cm de grafitat, hai sa zicem echivalent cu 15 cm polistiren alb. Am mai scris pe alte topicuri...Incalzirea in pardoseala m-a costat cam 5000 EUR. Daca eram mai destept si nu ma luam dupa altii, cheltuiam acesti bani pe termoizolatie suplimentara si faceam casa aproape pasiva. Mi-e greu sa raspund la aceasta intrebare, intrucat nu exista un criteriu clar dupa care sa stabilim daca este sau nu este suficient. Pe de o parte, nu ar fi daunat cu nimic daca era mai mult. Ma refer daca ai facut calcule cu diverse moduri de aranjare ale termosistemului. Gen sa fi pus 5 cm pe elevatii sau pe fundatii si de diferenta de bani sa fi crescut stratul pe peretii exteriori. Sau mai pe romaneste, unde e mai bine sa distribui banii de termoizolatie - la pereti, la elevatie, la fundatie? |
#3545
Posted 30 July 2019 - 15:37
Nu am facut calcule, dar, la elevatii si fundatii, pentru mai putin de 10 cm grosime...parca nici nu merita deranjul. Nu e o cantitate foarte mare, nu faci mare economie de la 10 cm la 5 cm.
|
#3546
Posted 30 July 2019 - 21:44
mmmgigi, on 17 iulie 2019 - 06:08, said:
Iar de asta ce parere ai ca si comparatie cu Atrea.400? http://ensy.no/en/pr...-400-bh-and-bv/ La pret cred sunt pe acolo amandoua. (1580 + TVA am primit oferta pe cel de sus). Ensy are recuperator de caldura rotativ: un disc cu gaurele prin care trece aerul. Intr-o parte a discului trece aerul evacuat, in cealalta parte trece aerul introdus. Discul se roteste permanent si asa se face recuperarea continua de caldura (si umiditate). Problema este ca la recuperatoarele rotative se poate contamina aerul introdus cu mirosuri si cine mai stie ce alte ...bacterii...daca aerul evacuat vine din baie (WC). Eu as cam vrea sa includ si baile in circuitul de ventilatie. Extractia sa se faca din bai. Asa ca nu mi-as pune recuperator rotativ. Quote
The main disadvantages of this type of heat recovery units are that, firstly, the using them is possible if the ducts of supply and exhaust air are closed to each other, secondly, the using these devices leads to electricity extra consumption which needs for the electromotor, thirdly, polluted air partially can be carried to supply air flow. Pollution can be reduced by using special constructive measures (e.g. purge zone), but they can’t ensure complete treatment of air./10, p.92./ Therefore, a rotating wheel isn’t allowed to use in ventilation systems of cleanrooms. Also, if the exhaust air from a bathroom exhaust system contains odors or it is toxic using a wheel isn’t acceptable. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users