Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Canon 5Ds - 50.6 MP

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,978
  • Înscris: 20.01.2005

View PostStefanSC, on 05 februarie 2015 - 11:17, said:

Cum a ajuns amicul tau la 1000 de euro pe carduri si 1000 de euro pe HDD, nu stiu.

Daca tragi cu D810 raw-uri necomprimate de 14 bit, un raw are 73 Mb.
https://photographyl...810-buffer-size

Am vazut ca sunt multi care trag minim 2000 de poze la o nunta. Asta inseamna peste 140 Gb.
La asa volum, cardurile de 32 Gb sunt prea mici, la fel si HDD-urile de 2 Tb. Ma rog, poti folosi HDD-uri de 2 Tb dar le umpli foarte repede.
Daca un raw are 73 Mb, iti trebuie carduri foarte rapide/scumpe.

Daca mai si filmeaza, e jale...

Dar backup ?

-

Edited by katran, 05 February 2015 - 12:09.


#20
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,233
  • Înscris: 24.02.2007
Simplu, nu tragi 14-bit uncompressed la nunti :)

#21
lucian2008

lucian2008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 543
  • Înscris: 29.01.2008
Nicolae, sincer ma bucur ca ai niste clienti educati. Eu am fost la fel de fel de nunti / botezuri in calitate de invitat si am vazut rezultatele fotografilor oficiali cat si felul in care percepe lumea diversele interpretari artistici ale unui cadru. Au fost cazuri cand la vizionarea fotografiilor, cativa (mai multi) au cazut pe spate de uimire cand au vazut o sepia sau un B&W, desi respectivele fotografii erau niste snapshot-uri de toata jena.

Nu am tehnica necesara / nici echipamentul pentru a realiza ceva deosebit insa stiu sa apreciez o fotografie de calitate.

Din punctul meu de vedere este foarte important sa ai clienti care apreciaza la adevarata valoare fotografiile realizate, lucrul acesta te motiveaza si te ajuta extraordinar de mult sa iti imbunatatesti tehnica, dar si sa investesti in scule de calitate. Faptul ca un fotograf este cautat de clienti spune destul de multe despre ceea ce face, comparativ cu cei care alearga dupa clienti.

#22
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

Quote

Daca tragi cu D810 raw-uri necomprimate de 14 bit, un raw are 73 Mb.
Nu ai nici un motiv ca la volumul de lucru aferent unei nunti sa tragi RAW-uri uncompressed de 14 biti. Repet: trebuie sa aloci prea mult timp prelucrarii pentru a vedea diferenta intre 14 si 12 biti, intre uncompressed si losless compressed ca sa justifice utilizarea setarii de 14 biti la o nunta.

Quote

La asa volum, cardurile de 32 Gb sunt prea mici, la fel si HDD-urile de 2 Tb.
Sunt optime dpdv al dimensiunilor raportate la riscul de defectare si cost.

Quote

Daca un raw are 73 Mb, iti trebuie carduri foarte rapide/scumpe.
Controllerul unui D800 nu va vedea diferenta dintre un card de 800x si unul de 1066x Posted Image.

Quote

Asta inseamna peste 140 Gb.
In 2TB intra cam 10 nunti la dimensiunile astea. In 4x2TB iti intra 40 de nunti.
Exista vreun fotograf de nunta solo care are 40 de week-end-uri ocupate pe an?
Care este rostul la a tine RAW-uri de la un eventiment la 6-9-12 luni dupa ce ai predat pozele clientilor?

Edited by StefanSC, 05 February 2015 - 12:59.


#23
Sinisther

Sinisther

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 939
  • Înscris: 19.06.2008
hmmm....daca baietii de la Canon au batut si ei palma cu divizia de senzori de la Sony, cred ca se poate vorbi deja de monopol pe piata de senzori de dimensiune mare(1"+APSC+FF). Exceptand Fuji toti "marii producatori" de aparatura foto cred ca isi fac senzorii la ei(am exclus Samsung si Sigma deocamdata pt ca au cota de piata f mica).

#24
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,978
  • Înscris: 20.01.2005
Mai este si Panasonic.
Iar senzorul de pe Nikon D7100 nu este facut de Toshiba ? Toshiba a mai facut senzori si pentru alte modele de camere de la Nikon ?

#25
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Răbdare, să vedem cu ce o să ne amuze ziua de mâine când pică embargo-ul la știri. Oricum, dacă la FF lucrurile sunt aproximativ clare, le-a venit mintea la cap și fac ceea ce puteau face din 2009 de când a ieșit ur-7D, adică un mulți-megapixel-5D. Cu același 1080/30p. Posted Image

La crop e amuzant rău, se pare că o să scoată un 550D mk V și - NOUTATE - un D7200 (7100? habar n-am cum le zice Nikon la aparatele lor cu ecran sus în ziua de azi) cu montură Canon, amândouă cu senzor Sony de 24 MP. Diferența e poziționarea butoanelor în partea de sus. Asta înseamnă și că tocmai s-au căcat - marketing-wise - pe propriul 7D mk II, abia lansat de câteva luni și pe 70D, care rămân în urmă la numărul de MP.

View Postnicolaie, on 31 ianuarie 2015 - 23:11, said:

Canon are probleme in ultima vreme cu DR-ul, cu zgomotul la ISO mic de pe anumiti senzori.

Canon încă face (făcea) măgăria de a nu merge pe valorile native ale senzorului, cel puțin la toată seria de 18 MP așa era.

Edited by AlexIP, 05 February 2015 - 17:29.


#26
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006
Prietenul meu trage 14 bit necomprimat pentru a scoate maximum dintr-o fotografie. Nici eu nu am inteles de ce dar am tras impreuna o nunta si eu i-am dat aprox. 30 de giga partea mea, D700 12 bit comprimat, iar el a descarcat 120 de giga. Cat despre costul total al cardurilor si harddiskurilor, asa mi-a spus ca a cheltuit, asa v-am spus, nu m-am apucat sa ii numar cardurile. El lucreaza pe apple, are un hard extern cu time machine si acolo vorbim de alte preturi oricum.

Omul isi permite cheltuiala, daca trage cu D800, 70-200 vr2 si 24-70, nu cred ca problema e sa isi cumpere carduri ...

Edited by nicolaie, 05 February 2015 - 17:27.


#27
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View PostStefanSC, on 05 februarie 2015 - 12:58, said:

Nu ai nici un motiv ca la volumul de lucru aferent unei nunti sa tragi RAW-uri uncompressed de 14 biti. Repet: trebuie sa aloci prea mult timp prelucrarii pentru a vedea diferenta intre 14 si 12 biti, intre uncompressed si losless compressed ca sa justifice utilizarea setarii de 14 biti la o nunta.
...
Știi care e faza? Dacă ai la dispoziție calitate maxima în RAW de 14 biți fără compresie atunci așa vei trage, chiar dacă ai și opțiuni mai puțin fomiste și absolut decente dpdv al calității de imagine. Asta ți-o garantez. Sunt motive care țin de comportarea noastră ca ființe umane. Tu cum faci?

Există și o parte bună: stimulează industria de medii de stocare.
:)

#28
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Mi-a placut faza de mai sus cu 2000 de cadre trase. Pare logic sa nu tragi mai mult dar am vazut fotografi care livreaza 3-5000 de imagini (sau cel putin asa sustin - ei si clientii lor). Nu subestimati dorinta de cantitate a unora.

Cat despre partea cu 14 biti, e ca livratul materialelor catre client la 20 de megapixeli si peste. Risipa inutila de spatiu din teama de "daca o sa am nevoie"

#29
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

View Postcalexe, on 05 februarie 2015 - 20:38, said:

Tu cum faci?
Pentru peisaje pe care le trag de pe trepied, cu MLU, telecomanda samd, RAW14 uncompressed deoarece trag lent, cadre putine pe care incerc sa le gandesc in avans si pe care le prelucrez destul de complex.

Pentru actiune trag RAW12 biti, compressed lossless si cu crop 1.2x activat. Asta deoarece imi da buffer mult mai mare iar imaginile conteaza sa fie sharp si momentul bine surprins. Si de regula trag mult mai multe imagini.

Poze YOLA: JPEG Vivid.

View Postmiromulus, on 05 februarie 2015 - 21:41, said:

Mi-a placut faza de mai sus cu 2000 de cadre trase. Pare logic sa nu tragi mai mult dar am vazut fotografi care livreaza 3-5000 de imagini (sau cel putin asa sustin - ei si clientii lor). Nu subestimati dorinta de cantitate a unora.
Am vazut si eu fotografi din acestia. De regula un corp de D800 e de vreo doua ori mai scump decat tot echipamentul lor.

#30
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,233
  • Înscris: 24.02.2007
Chiar as vrea sa vad cateva poze unde sa se simta diferenta intre raw compressed/uncompressed respectiv 12/14 biti.

#31
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,978
  • Înscris: 20.01.2005
A venit confirmarea oficiala:

http://www.dpreview....anon-eos-5ds-sr


Pana la urma ISO nativ maxim este intr-adevar ISO-6400, extins la ISO-12800.

Edited by katran, 06 February 2015 - 08:39.


#32
eliz

eliz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 394
  • Înscris: 17.02.2004

View Postkatran, on 04 februarie 2015 - 11:47, said:

Chiar si la tehnologia actuala Canon poate sa scoata FF-uri cu 50 Mp si sa ofere cel putin aceeasi calitate ca aceea a unui crop Canon (de ex. 7 DII). Daca nu ma insel ar avea cam aceeasi densitate de pixeli. Fireste ca trebuie obiective care sa suporte rezolutie asta.
Pui un obiectiv PRO in fata, deschizi diafragma, tii ISO jos (ISO-100...200), lumina buna. Ar trebui sa iasa bine. Probabil ca nu multe obiective suporta rezolutia asta, dar aceeasi discutie este si la D810.
pentru ce sa deschizi diafragma?
Panasonic GH2, 4/3 16Mpx, anul 2010 = pixel pitch 3,6 microni
Canon ... , FF 50Mpx, anul 2015 = pixel pitch 4,1 microni
deci eu zic ca astia pe format 4/3 sa nu isi bata capul in 2015 cu capra vecinului Posted Image

#33
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,978
  • Înscris: 20.01.2005
Eliz,

La Olympus si Pansonic obiectivele sunt proiectate sa "reziste" la densitatea asta de pixeli. Gama m4/3 este noua, iar obiectivele sunt facute in ultimii 4 ani (sunt vreo 50 de obiective).
Iar daca vorbim despre obiectivele  Olympus facute pentru DSLR inainte de 2010, stii cu cat a crescut numarul de pixeli la Olympus din 2009 pana acum ?
Cu 33%, adica de la 12 Mp la 16 Mp.
Din cauza ca senzorul este mic, se pot face obiective bune la preturi mici si dimensiuni rezonabile.

La Canon, un FF cu 50 Mp inseamna o creste cu mai mult de 100% a numarului de pixeli fata de cat aveau celelalte camere pana acum.
Si fireste ca sunt obiective care suporta densitatea asta de pixeli, dar sunt si obiective care nu au fost proiectate sa tina la atat de multi MP.
Nu cred ca inginerii de la Canon s-au gandit la FF-uri de 50MP, acum 7-10 ani cand au proiectat obiectivele.
Si daca era asa de simplu de sarit la 50Mp, fii sigur ca sarea de mult timp Canon-ul.
N-am zis ca nu se pot face obiective noi, dimensionate pentru densitatea asta de pixelii. Cand le scot, la ce pret...etc, sunt detalii.

Ok, cateva exemple de poze facute cu 5D-ul. Unele arata foarte bine:
http://web.canon.jp/...samples/eos5ds/

Edited by katran, 06 February 2015 - 15:33.


#34
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006
Daca 7D vine cu calitate a imaginii destul de buna iar 5Ds are aceeasi densitate, eu zic ca o sa fie ok. 5Ds/r or sa fie folosite la landscape si studio, nu cred ca e nimeni nebun sa faca altceva cu el, deci ISO mic, diafragme inchise. La fel se vorbea si cand a aparut D800, ca multi pixeli, ca zgomot, difractie, si uite ca e ok.

#35
merlin Gl

merlin Gl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 914
  • Înscris: 19.04.2007
Off topic .. Mai fratilor, citesc si ma crucesc!  Cum "pana mea" trag unii la evenimente zeci si zeci de giga de cadre?  Eu trag de 6 ani doar cu D700 la calitate maxima 14 bits, necomprimat si abia daca am depasit de vreo doua ori 24-28 de giga .. mai exact 1000-1200 de cadre pe eveniment cap coada, 24 ore. Ce Dumnezeu trageti fratilor in "poza" de trebuiesc  mii de cadre la un eveniment pe care il acoperi lejer in 3-400 de cadre bune spre foarte bune, fara grupuri, desigur!  Ma luminati si pe mine?  Vreau si eu sa pricep si sa invat! .. multumesc!

#36
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Nu arata rau sample-urile dar nici nu vad ceva sa lesin prin ele. Adevarat, au 50 de megapixeli dar nu vad pe nicaieri probleme.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate