Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 

KIA SORENTO-impresii,pareri,comentarii,sfaturi,etc.

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#19
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Masina este dotata cu cauciucuri 245x75 r16 all season,cum a venit din Italia,dar daca ar fi sa-mi cumpar cauciucuri as cumpara aceasi dimensiune dar de la Michelin,respectiv Michelin Latitude cross 245x75 R16 care au o textura speciala  -40% offroad si 60% onroad(am avut aceste cauciucuri pe Ford Ranger Wildtrak si s-au comportat extrem de bine atat vara cat si iarna in orice conditii de trafic normal-fara offroad extrem-asta ar fi alegerea mea.Cat despre schimburi ,procedezi foarte bine daca le faci pe toate-vei avea un punct de referinta,asa am facut si eu,am schimbat tot:filtre ,uleiuri (motor,diferentiare,cutie viteza,cutie transfer.Atentie la specificatiile uleiului pentru cutia transfer,trebuie respectat intocmai daca nu vrei sa ai probleme,iar la cantitate,cartea tehnica zice 1l dar in masina mea a intrat 2l.In rest,toate corespund.Cu distributia nu vei avea probleme intrucat la acest tip de motor distributia este pe lant cu care se merge sute de mii de km.Succes si astept si alte impresii dupa mai multa folosire.

Edited by ovidiumaja, 28 April 2015 - 19:18.


#20
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Michelin Latitude cross au marcajul M+S ? Intre 245/70/16 sau 225/75/16, parca as merge mai degraba pe a 2-a, respectiv mai inguste, ce recomanzi pentru utilizara normala pe sosele si soft offroad (teren cu drum forestier si la deal, pescuit, iarna in Maramures, tractat remorca - uneori in zona nisipoasa) ?

Edited by zvic, 28 April 2015 - 21:18.


#21
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Eu personal sunt adeptul cauciucurilor mai late.Dupa cum spuneam,am avut 245x75 R16 pe Ranger si le-am folosit cu brio ,iarna.la schi in Maramures la Suior,la Cavnic-am mers pe traseul(inchis iarna)-Cluj-Dej-manastirea Rohia-un drum forestier cu zapada de 1m si apoi am coborat la Cavnic,totul a mers perfect fara nici o problema,este drept 4x4 de pe Ranger este in opinia mea mult mai bun decat cel de pe Sorento(nici acesta nu este chiar de lepadat).Concluzia o tragi singur si alegi ce-ti place tie.O ultima mentiune:cauciucurile mai inguste ruleaza mai bine on road dar se afunda mai mult in teren moale,nisip,zapada,etc.

Edited by ovidiumaja, 28 April 2015 - 22:01.


#22
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009

View Postovidiumaja, on 22 aprilie 2015 - 20:57, said:

Pentru posesorii mai vechi de Sorento,am o intrebare despre masina:in momentul in care opresc motorul,o supapa electrica care are legatura cu turbina face un zgomot urat(daca se scoate conectorul electric de pe supapa zgomotul dispare)Supapa respectiva se afla in compartimentul motor,in partea dreapta,foarte aproape de suportul telescop .Stiti cumva cum poate afecta functionarea motorului sau a turbinei aceasta supapa ,si eventuale metode de remediere(in afara de inlocuirea acesteia).Multumesc anticipat pentru eventualele sfaturi tehnice.

Revin cu o clarificare:piesa care facea galagie odata cu oprirea motorului este electrovalva care comanda vaacumatic valva EGR.Am demontat valva EGR de pe masina si am curatat-o cu un spray special pentru curatare EGR(dupa cum am citit pe instructiunile de folosire a sprayului se poate curata EGR-ul sicu el montat pe masina).Acum masina merge impecabil.

#23
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,029
  • Înscris: 09.05.2006

View Postovidiumaja, on 28 aprilie 2015 - 21:59, said:

.O ultima mentiune:cauciucurile mai inguste ruleaza mai bine on road dar se afunda mai mult in teren moale,nisip,zapada,etc.

Asta e o mentiune de-a ta personala. Nu asta e o problema dar e una gresita. BMW-urile X5, X6, Porsche Cayenne de exemplu, sunt niste SUV-uri sau SAV-uri sau SAC-uri si au anvelope late si foarte late si sunt masini de alergat pe drumuri asfaltate si nu prea pretabile offroad. O anvelopa lata confera stabilitate pe asfalt nu doar prin latime dar si prin talonul mic.

Orice set de roti de iarna sau de teren accidentat au un  talon mare si un diametru mai mic. Implicit ele sunt mai inguste decat cele de asfalt (vara).

#24
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
http://forum.club4x4...ri/page2-merita citit.

#25
luky35

luky35

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.01.2012
Zvic,
daca nu te superi ,de unde ai cumparat masina,si cat ai dat pe ea? ,vreau si eu sa iau una ,era sa cumpar una din cluj,tot autoutilitara dar cineva afost mai decis si a cumparat-o inaintea mea.

#26
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Suna-ma la tel.0746040468 si-ti dau ,cu placere,toate detaliile.

#27
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Acuma ca mi-am luat si eu parca vad tot mai multe pe strada, ieri si azi am vazut 5 Sorento la mine in oras.

Am facut si revizia, schimbat uleiuri la diferentiale, cutie transfer, cutie viteze si motor, placute de frana, filtre, a trebuit sa schimb discurile fata, mai trebuie sa schimb o bucsa, o planetara si cureaua de accesorii. Distractia asta m-a costat 2300ron.

Vineri sunt programat la RAR.

#28
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Am trecut de RAR fara probleme ... deocamdata. CIV il primesc abia marti.

In schimb am cateva intrebari despre tractiune. La mine am varianta part time 4wd (EST) , adica 2HI, 4x4HI si 4x4Lo. Asa am vrut sa o iau, in 2hi trage doar spatele, e ok pe timp de vara si timp uscat si consumul e mai mic. Problema este locul in care parchez, adica o copertina in panta si trec si peste o bordura (am facut niste rampe de beton), daca urc cu fata nu am probleme dar cand merg cu spatele in 2HI... patinez pe beton. Inteleg faza cu distributia maselor dar totusi ... am patit deja de mai multe ori sa-mi patineze spatele cand urc cu spatele, in mai multe situatii. E normal sau trebe sa schimb repede gumele?

Edited by zvic, 08 May 2015 - 21:00.


#29
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Este foarte normal,fenomenul descris mai sus se intampla la toate masinile cu tractiune spate si cuplu mare,deoarece sunt usoare pe spate(greutatea preponderenta-motor+cutie sunt pe fata) si cuplul mare produc repede pierderea aderentei.Incearca acelasi lucru cu un sac de ciment(macar)in portbagaj si vei constata contrarul fenomenului descris mai sus,in aceleasi conditii si cu aceleasi cauciucuri.

#30
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Ieri am facut un drum mai lung, cca 400km pe ruta Zalau-Ciucea-Oradea-Beius si retur. Masina se comporta foarte bine, zdrangane in spate (hayonul) pe drumuri mai rele (de la Oradea incolo e foarte prost) dar se infige acceptabil in depasiri, ia frumos virajele, motorul e elastic si confortabil. Consumul nu l-am facut, dupa cum scade acul estimez un 8% in 2HI dar ramane sa-l fac la plin. Sunt multumit de prestatia pe asfalt.

Am prins si o iesire pe iarba umeda/teren moale, o singura data m-am impotmolit putin dar am reusit sa ies destul de lejer. Cu ocazia asta am testat putin cum derapeaza cand impinge doar spatele si la viteza mica pare destul de controlabila, nu stiu cum va fi la viteza mai mare.

Asta ma duce la intrebarea urmatoare. In cazul meu, cu 4x4HI prin cutie de transfer, in ce conditii pot folosi sistemul pe sosea? Adica ei spun in carte ca pe sosele alunecoase se poate, dar ce considera sosele alunecoase? Sosea uda in timpul unei ploi usoare se incadreaza aici ? Sau doar daca e mai ... torentiala? Iarna cand drumul e cat de cat curatat si alterneaza asfalt uscat cu zone de gheata/zapada batatorita, cum e?

In ce priveste cauciucurile, cred ca o sa iau Michelin 245/70 R16 107T TL Latitude ALPIN MI de iarna si le las si vara, la ce am avut pana acum am tot tinut 2 seturi si le tot schimbam, la cati km fac pe an ajung sa imbatraneasca cauciucul si inca nu sunt uzate. Le-a folosit cineva? Ce parere aveti de ele? Probabil o sa se uzeze mai mult vara dar la <15000km pe an, daca fac 3 ani cu ele tot e bine.

#31
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Sistemul tau 4x4 nu se foloseste pe sosea decit in caz de extrema urgenta (acoperit cu zapada, gheata, noroi), suprafete care permit ruperea aderentei. Pe ploaie aderenta este comparabila cu cea de pe uscat, problema este acvaplanarea care depinde de viteza in primul rind.

#32
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Conducerea vehiculului
• Acest mod este folosit pentru urcarea [i coborârea pantelor foarte `nclinate, conducere off-road, rulare pe drumuri acoperite cu nisip sau noroi etc., aducând trac]iunea la maximum.
• Acest mod se dezactiveaz\ automat la o vitez\ de peste 30 km/h (19 mile/h) [i trece `n modul 4WD AUTO la peste
40 km/h (25 mile/h). Dac\ vehiculul decelereaz\ sub 30 km/h (19 mile/h), transferul se face din nou `n modul 4WD LOCK.
4WD AUTO (4WD LOCK este dezactivat) (Indicatorul luminos nu este aprins) |
• Când rula\i pe carosabil normal, dezactiva\i modul 4WD LOCK ap`sând butonul 4WD LOCK (indicatorul luminos se
stinge). Conducerea pe carosabil normal [n modul 4WD LOCK (mai ales la curbe) poate duce la zgomote mecanice sau vibra\ii. Zgomotul ]i vibra\iile dispar când modul 4WD LOCK este dezactivat. Unele componente ale trenului de rulare pot fi afectate de conducerea prelungit` cu zgomote ]i vibra\ii.
• Când modul 4WD LOCK este dezactivat, se poate sim\i un ]oc când puterea de trac\iune este direc\ionat` [n [ntregime c`tre ro\ile din fa\`. Acest ]oc nu este o defec\iune mecanic`.
Selectare mod transfer trac]iune pe patru ro]i (4WD)
Mod transfer Buton selectare Indicator luminos Descriere
• Când rula]i `n modul 4WD AUTO, vehiculul func]ioneaz\ similar cu un vehicul conven]ional 2WD `n condi]ii nor -
male de operare. Oricum, dac\ sistemul detecteaz\ c\ este nevoie de modul 4WD, puterea de trac]iune a
motorului este distribuit\ automat pe toate cele patru ro]i, f\r\ interven]ia [oferului.
• Când rula]i pe carosabil normal [i pavaj, vehiculul se comport\ ca unul cu trac]iune pe dou\ ro]i - 2WD.
4WD LOCK (IIndicatorul luminos este aprins)
Acest mod este folosit pentru urcarea [i coborârea pantelor foarte `nclinate, conducere off-road, rulare pe
drumuri acoperite cu nisip sau noroi etc., aducând trac]iunea la maximum.
• Acest mod se dezactiveaz\ automat la o vitez\ de peste 30 km/h (19 mile/h) [i trece `n modul 4WD AUTO la peste
40 km/h (25 mile/h). Dac\ vehiculul decelereaz\ sub 30 km/h (19 mile/h), transferul se face din nou `n modul 4WD LOCK.
4WD AUTO (4WD LOCKeste dezactivat) Indicatorul luminos nu este aprins)✽ NOT|
• Când rula\i pe carosabil normal, dezactiva\i modul 4WD LOCK ap`sând butonul 4WD LOCK (indicatorul luminos se
stinge). Conducerea pe carosabil normal [n modul 4WD LOCK (mai ales la curbe) poate duce la zgomote mecanice sau vibra\ii. Zgomotul ]i vibra\iile dispar când modul 4WD LOCK este dezactivat. Unele componente ale trenului de rulare pot fi afectate de conducerea prelungit` cu zgomote ]i vibra\ii.
• Când modul 4WD LOCK este dezactivat, se poate sim\i un ]oc când puterea de trac\iune este direc\ionat` [n [ntregime c`tre ro\ile din fa\`. Acest ]oc nu este o defec\iune mecanic`.
Conducere `n siguran]\ cu trac]iune pe patru ro]i
• Nu `ncerca]i s\ intra]i `n ap\ adânc\ sau noroi pentru c\ acest lucru poate duce la oprirea motorului [i`nfundarea ]evilor de e[apament. Nu rula]i pe pante abrupte pentru c\ acest lucru necesit\ calit\]i deosebite la men]inerea controlului vehiculului.
• Când urca]i sau coborâ]i pante,rula]i cât mai drept posibil. Fi]i foarte aten]i la coborârea sau urcarea pantelor, deoarece pute]i r\sturna foarte u[or vehiculul,actiona]i cu aten]ie `n func]ie de `nclinare, teren [i condi]iile de
umezeal\/noroi existente.
AVERTIZARE
- Conducerea cu trac]iune pe patru ro]i
Condi]iile on-road sau off-road care necesit\ trac]iune pe patru ro]i `nseamn\ c\ toate func]iile vehiculului dvs. sunt solicitate la maximum, spre deosebire de condi]iile normale de rulare. ~ncetini]i [i fi]i preg\ti]i pentru schimb\rile care
intervin pe suprafa]a de trac]iune de sub ro]ile vehiculului. Dac\ ave]i veun dubiu `n leg\tur\ cu siguran]a drumului din fa]\, opri]i-v\ [igândi]i-v\ cum pute]i proceda mai bine. Nu v\ dep\[i]i abilit\]ile [i nu trece]i de nivelul de operare `n
siguran]\ al vehiculului
Pasajele de mai sus au fost copiate din manualul de utilizare Kia Sorento-poate lamuresc unele nelamuriri vis a vis de modul de functionare 4x4 a lui Sorento.

Edited by ovidiumaja, 11 May 2015 - 06:56.


#33
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Ovidiu, m-am mai documentat si eu, explicatia asta nu se prea potriveste cu ce avem noi, cel putin eu nu am 4wd lock. Practic cand cuplez 4x4HI este ca si cand ai avea diferential blocat intre punti, din cate stiu eu nu avem si diferential in cutia de transfer. Asta inseamna ca daca faci viraje, puntile fiind blocate nu permit viteze diferite, ceea ce duce la zgomote si suprasolicitarea cutiei de transfer, cu riscul de a se strica. Cum spunea Dan mai sus, se poate folosi pe sosea doar cand rotile pot rupe aderenta.

La Sorento cu sistem full time 4wd si doar 2 pozitii de 4x4Auto si 4x4LO, este cuplata fata tot timpul si are un diferential blocabil (din butonul 4wdlock) in cutia de transfer, care se foloseste in aceleasi conditii in care folosim noi part time 4wd. Acolo se potriveste descrierea de mai sus. Practic in loc de 2HI au 4x4 auto cu diferential central deschis.

Acuma ma gandesc ca poate era mai avantajos sistemul cu 4x4 auto, mai ales iarna pe sosele. In offroad nu ai nici un dezavantaj deoarece poti bloca diferentialul central si esti ca la 4x4HI la noi. Nu stiu daca iti permite decuplarea completa a puntii fata ca sa favorizezi consumul.

#34
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009

View Postzvic, on 11 mai 2015 - 16:54, said:

Ovidiu, m-am mai documentat si eu, explicatia asta nu se prea potriveste cu ce avem noi, cel putin eu nu am 4wd lock. Practic cand cuplez 4x4HI este ca si cand ai avea diferential blocat intre punti, din cate stiu eu nu avem si diferential in cutia de transfer. Asta inseamna ca daca faci viraje, puntile fiind blocate nu permit viteze diferite, ceea ce duce la zgomote si suprasolicitarea cutiei de transfer, cu riscul de a se strica. Cum spunea Dan mai sus, se poate folosi pe sosea doar cand rotile pot rupe aderenta.

La Sorento cu sistem full time 4wd si doar 2 pozitii de 4x4Auto si 4x4LO, este cuplata fata tot timpul si are un diferential blocabil (din butonul 4wdlock) in cutia de transfer, care se foloseste in aceleasi conditii in care folosim noi part time 4wd. Acolo se potriveste descrierea de mai sus. Practic in loc de 2HI au 4x4 auto cu diferential central deschis.

Acuma ma gandesc ca poate era mai avantajos sistemul cu 4x4 auto, mai ales iarna pe sosele. In offroad nu ai nici un dezavantaj deoarece poti bloca diferentialul central si esti ca la 4x4HI la noi. Nu stiu daca iti permite decuplarea completa a puntii fata ca sa favorizezi consumul.

When 4WD is selected with the transfer shift knob, the vehicle will switch to 4WD operation after a few seconds.To avoid shift shock, when the vehicle is stopped and you make a transfer case shift using the transfer shift know, wait until the corresponding indicator light in the instrument cluster illuminates before driving.Knob position This is used to set different positions.2HI (Rear-wheel drive) This mode is used, when driving on normal roads and highway.4HI (High-range 4-wheel drive)This mode is used, when driving offroads,wet or snow covered roads with normal speed.The 4WD indicator light ( ) will be turned on to remind you that you are in the 4HI mode.
DRIVING YOUR VEHICLE
• Do not select four wheel drive on flat and normal roads.• Four-wheel driving on flat roads for a long period causes poor fuel economy and noise and it also causes tires to wear faster.• Four-wheel driving on flat and normal roads can result in a severe binding and chattering condition when turning the steering wheel.• Four-wheel driving on flat roads for a long period can also cause the differential oil temperature to increase, resulting in damage to parts in the power train.
When the vehicle shifts into 4WD mode, a slight mechanical sound and vibration may be felt and does not indicate a problem with the system
4LO (Low-range 4-wheel drive)
Use 4LO for climbing or descending hills, off-roads driving and towing the vehicle, especially when increased power is required.
The 4WD LOW indicator light ( )will be turned on to remind you that you are in the 4LO mode.Transfer shift knob operation By turning the transfer knob (4HI,4LO), both front and rear axles are engaged.
This improves the traction characteristic.
2HI ➝ 4HI
Turn the transfer knob from the 2HI mode to 4HI mode at speed below 80km/h.
It is not necessary to depress the clutch pedal or put the shift lever into
N (Neutral) position (Manual Transmission) or put the shift lever into N (Neutral) position (Automatic Transmission).
Perform this operation when driving straight. There will be a few seconds of time delay before come into 4HI mode when you shift the knob to 4 HI from 2HI.
4HI ➝ 2HI
Turn the transfer knob from the 4HI mode to the 2HI mode at speed below 80km/h. It is not necessary to depress the clutch pedal (manual transmission) or put the shift lever into N (Neutral) (automatic transmission).Perform this operation when driving straight. Perform this operation when driving straight.If the transfer mode does not shift into 2HI mode when you turn the transfer knob to 2HI, drive straight ahead with accelerating or decelerating,or drive in reverse.
4HI ↔ 4LO
1. Stop the vehicle.
2. Depress the clutch pedal for the manual transmission or put the shift lever into N (Neutral) for the automatic transmission.
3. 4HI ➝ 4LO
: Select the 4LO mode.
4LO➝ 4HI
: Select the 4HI mode.
4. Before releasing the clutch pedal (Manual transmission) or shifting to other ranges from N range (Automatic transmission) ,wait for
corresponding indicator light turns on or off in the cluster.
4WD LOW DRIVING YOUR VEHICLE
If the vehicle moves while the transfer shift is in process, the gearbox may be damaged.
For Safe Four-Wheel Drive
Operation
• Your vehicle allows you to drive in on-road and off-road conditions.
• However, do not try to drive in deep standing water, mud, or over steep hills.
• When you are driving up or down hills, drive as close to straight up and down the hills as possible. Use extreme caution in going up or
down steep hills, since you can flip your vehicle over depending on the grade, terrain and water/mud conditions.
DRIVING YOUR VEHICLE
4-26
WARNING - Four-Wheel Driving
The conditions on-road or offroad that demand four-wheel drive mean all functions of your vehicle are exposed to more extreme stress than under highway conditions. Slow down,look ahead, and be ready for sudden changes in the composition and traction of the surface
under your tires. If you have any doubt about the safety of the conditions you are facing,stop and consider the best way to proceed. Do not exceed the ability of yourself or your vehicle to operate safely.
WARNING - Steep Hills
Driving across the contour of steep hills can be extremely dangerous. This danger can come from slight changes in the hill angle which can destabilize the vehicle. Even if the vehicle power, it can lose that stability if the vehicle stops its forward over without warning and without time for you to correct a mistake that could cause serious injury or death.
-Copiat din manualul de utilizare Sorento de 140cp si tractiune spate(celalalt manual este pentru Sorento de 170cp si tractiune fata-cel putin asa cred.

#35
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Asta suna mai ok, se potriveste cu ce avem noi. Anyway, pe zi ce trece imi place tot mai mult. Azi mi-a sosit CIV, zilele astea merg sa o inmatriculez.

#36
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
De cateva zile am o problema la pornire. Daca motorul e cald, porneste foarte greu (invartw mult demarorul pana porneste). In schimb cu motoeul rece, porneste aproape la sfert de cheie.

Problema a aparut doar de vreo 3 zile, inainte nu am avut problema asta.

Aveti vreo idee ce ar putea fi?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate