Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Informatii

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005

View PostAstor, on Jan 9 2006, 17:08, said:

Nu si patronasii, ei neavand venituri salariale (si nu stiu daca pana azi a aparut vreo banca sa considere dividendele ca venituri). Tu nu gresesti cu calculele tale, intr-adevar dintr-o 1000 $/€ / luna ramai cu mai mult ca patronas decat ca salariat. Dar tu probabil habar nu ai ce implica asta (cate drumuri, declaratii, taxe si taxulete, etc). Uneori iti vine sa-ti bagi &%@#$%%$# in tot. E ca si cum intri intr-o horă ce tocmai e inventata si cantata de niste maimuțe bete. Daca nu tii ritmul cu haosul legislativ .. te-ai ars.

Crede-ma, pentru 1.000 $/€ lunar nu cred ca renteaza. De la 2.000 in sus, poate..

PS: incearca sa afli si ce implica dizolvarea unei firme, sa faci una noua e chiar floare la ureche pe langa asta. D-aia incearca unii sa scape de ele. ;)

PS: veniturile din chirii nu se impoziteaza? Stiu ca e si evaziunea pe PF e o solutie dar .. e stupid sa-ti mai faci firma atunci.  :D

Ok!
Taxele...nu-i problema le fac deja de 2 ani pt cineva....iar statul la coada il va face altcineva.
Apoi toate chelt.(3%+imp si taxe sal min) va fi refacturat din 3 in luni, adica nu pierd nimic...este intelegerea cu firma.

#20
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003
Daca scapi de drumuri si stat la cozi atunci da, o firma poate fi rentabila si pentru un venit de ~ 1.000$ pe luna.  Acum. Pentru ca nu stii niciodata ce O.U.G. data pe ultima suta de metri inainte de "demisia irevocabila" poate transforma definitiv patronasul in vasal al statului. :)

#21
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003
Inchizi firma. Chiar asa, cum se poate defiinta o firma? In ce conditii? Ce se intampla cu activele sale?

#22
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005

View Postjohnny bravo, on Jan 9 2006, 18:35, said:

Inchizi firma. Chiar asa, cum se poate defiinta o firma? In ce conditii? Ce se intampla cu activele sale?

Am inteles ca inchisul este de 10 ori mai greu decat deschisul....

Apropo legat de infintarea firmei....cea mai buna solutie este infintarea firmei cu impozit pe Profit si nu microintreprindere.
Firma mea(unde sunt angajat) nu este platitoare de TVA asa ca nici eu nu o sa o fac cu plata TVA-ului....dar vor fii dezavantaje la achizitionare unei masini prin firma.(nu se poate deduce TVA-ul).
Pot sa bag orice cheltuiala prin firma, chiar daca sunt deductibile sau nu...adica scot bani din firma fara probleme.
Daca la un control mi se gaseste ca nu am platit impozitul corect...il platesc cu o penalizare...dar important este ca nu i-au amenda.
O alta metoda de scot banii din firma sunt contractele de imprumut...eu(altul) imi imprumut firma deaorece ea trecuie sa supravietuiasca cu ceva....eu trebuie sa scot imprumutul din firma si gata.
Nu este obligatoriu sa am angajat, motiv pt care economisesc 18mil(taxe si impozite sal min) pe an.
Cum eu mai sunt angajat la alta firma(sau raman la firma mama cu sal min) cu timp partial, scap si de cei 6.5% sanatate.
Totul se invarte in jurul unui contabil bunicel, sau care are relatii ....

#23
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005

View Postanicoara, on Jan 9 2006, 16:53, said:

Nu uitati sa nu fiti asociat unic - > va puteti angaja cu sal minim pe economie - > nu mai platesti 6% sanatate pe dividente

Asta in ideea cu microintreprinderea.

In opinia mea astazi este mai rentabila firma impozitata la profit (nu micro) fara angajati, doar cu un administrator cu indemnizatie 25% din sal minim si o chirie pe sediu. Pentru firme 1 man show o chirie de 300-400 euro nu va fi niciodata exagerata.

din start nu ai profit
din chirie 100 lei platesti 8 lei imp pe chirii+6% din sal minim pe economie sanatate + 16% din 1/4 sal minim imp venit ca administrator.

daca nu ai taxa de sanatate pe administrator o platesti la chirii. Poti evita daca inchiriezi de la o pers de incredere care este angajata.

Nu te pot contacta pe PM.
Intr-adevar mi se pare mai valabila varianta cu imp pe profit.
Nu am inteles insa niste lucruri din textul de mai sus:
-25%-este timp partial cu 2 ore pt sal min pe econ?
-eu nu as vrea sa am alti asociati, si angajati...dar sunt angajat la alta firma cu timp partial si platesc cei 6.5
%, plus ca voi fii cred angajat si la firma de acum cu sal min pe economie(deci iarasi platesc 6.5%).....mai are legatura in cazul acesta sanatate pe dividente????
-chestia cu 100lei platesti 8lei imp...sunt datele pt venitul pe un an de zile pt chirie?adica cele care le i-au cei de la administratia Fina.?
-sa presupunem ca angajez pe proprietar la mine in firma cu timp partial 2 ore...ce rezolv cu chiria?????

Poate ma lamuresc si eu ca nu prea inteleg....

#24
xoo

xoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 16.10.2005

Quote

plus ca voi fii cred angajat si la firma de acum cu sal min pe economie(deci iarasi platesc 6.5%).....mai are legatura in cazul acesta sanatate pe dividente????

La firma la care lucrezi nu vei mai fi angajat. Totul se va derula pe firma ta. Cu alte cuvinte intre cele doua firme se va face un contract de prestari servicii tu fiind prestatorul iar ei beneficiarii. Nu prea vad cum veti face cu plata salariului. Nu vei mai fi platit lunar cu banii aia, veti face cate un contract de prestari servicii pentru fiecare proiect la care lucrezi, si vei fi platit in functie de acel proiect. 25% in avans si restul la predarea lui sa zicem.
Tu te vei angaja la tine la firma. Nu incurca asociatul unic cu angajatul.
Poti sa fi asociat unic si sa nu dai peacolo daca ai un director/manager/administrator angajat.
Deci tu te vei angaja sa zicem pe postul de manager sau administrator si iti vei plati un salariu minim pe economie, la care evident platesti 6,5% sanatate.
Vezi ca la ce vrei tu sa faci mai este un inconvenient. Daca firmei la care lucrezi nu-i convine ceva... te zboara deacolo fara nici o problema. Cum? Nu mai faceti nici un contract.
Tu ai vorbit cu ei inainte de a te apuca sa faci firma asta? Sa vezi daca sunt de acord cu metoda asta?

#25
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005

View Postxoo, on Jan 10 2006, 11:28, said:

La firma la care lucrezi nu vei mai fi angajat. Totul se va derula pe firma ta. Cu alte cuvinte intre cele doua firme se va face un contract de prestari servicii tu fiind prestatorul iar ei beneficiarii. Nu prea vad cum veti face cu plata salariului. Nu vei mai fi platit lunar cu banii aia, veti face cate un contract de prestari servicii pentru fiecare proiect la care lucrezi, si vei fi platit in functie de acel proiect. 25% in avans si restul la predarea lui sa zicem.
Tu te vei angaja la tine la firma. Nu incurca asociatul unic cu angajatul.
Poti sa fi asociat unic si sa nu dai peacolo daca ai un director/manager/administrator angajat.
Deci tu te vei angaja sa zicem pe postul de manager sau administrator si iti vei plati un salariu minim pe economie, la care evident platesti 6,5% sanatate.
Vezi ca la ce vrei tu sa faci mai este un inconvenient. Daca firmei la care lucrezi nu-i convine ceva... te zboara deacolo fara nici o problema. Cum? Nu mai faceti nici un contract.
Tu ai vorbit cu ei inainte de a te apuca sa faci firma asta? Sa vezi daca sunt de acord cu metoda asta?

Contractul va fii anual, cu plata pe luna a 1000$ presupunem...
Legat de "zburat",nimic nu este sigur,dar sunt si avantaje ca dupa un an daca au
nevoie de mine o sa le cer mai mult.
Asa ca salariat taci si gata, pana nu iti gasesti in alta parte nu ai ce face.
Oricum ei au nevoie de mine....
De ce nu sa raman cu sal min la ei si restul pe firma???? (dubla incredere...)
Legat de cei 6.5%, daca platesti ca asociat(patron) undeva in tara asta pe salariu 6.5%, mai este nevoie pt dividente????
Caci eu nu as mai vrea sa angajez pe nimeni pe firma...!!!!
(o firma cu un asociat si fara angajati care poate aduce venituri nu se poate?)

#26
xoo

xoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 16.10.2005
Fara nici un fel de angajat? Nici macar administrator?! Nu are cum sa functioneze. Pai cine semneaza contractele? Cine furnizeaza banii?
Cum adica anual? Si care va fi obiectul contractului? Ca trebuie stipulat ceva clar. Firma X se obliga sa faca Y in z timp. Nu poti sa zici in contract Firma X se obliga sa faca.. ne mai gandim noi ce... in.. ne mai gandim noi cand vrem.

Edited by xoo, 10 January 2006 - 12:45.


#27
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005

View Postxoo, on Jan 10 2006, 12:42, said:

Fara nici un fel de angajat? Nici macar administrator?! Nu are cum sa functioneze. Pai cine semneaza contractele? Cine furnizeaza banii?
Cum adica anual? Si care va fi obiectul contractului? Ca trebuie stipulat ceva clar. Firma X se obliga sa faca Y in z timp. Nu poti sa zici in contract Firma X se obliga sa faca.. ne mai gandim noi ce... in.. ne mai gandim noi cand vrem.

Chestia cu angajatul o sa mai verific,dar asa am inteles de la cineva....la micro este obligatoriu.
Exista notiunea de consultanta financiara...in fiecare luna sunt rapoarte de diagnostic si analiza fianciara.
Se face un tacam clar si se specifica ca firma va oferi acest tacam lunar, timp de un an de zile.
Daca nu merge asa, atunci in fiecare luna eu fac un raport pe ceea ce am lucrat(repet munca mea de multe ori este repetitiva..analize indicatori, diagnoza lunara, fundamentare costuri) si imi factureaza acest pachet.
Nu inteleg care ar fii problema.

#28
anicoara

anicoara

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,252
  • Înscris: 28.01.2005
OK, am primit niste pm-uri si ma vad obligat sa detaliez citeva idei:

1. Asociat unic / mai multi asociati

- este o hotarire care trebuie luata la inceput. Ulterior orice schimbare de actionariat fie si cu 1% costa si mai ales aduce obligatoriu control de la Adm Financiara. Aviz si celor care vor sa vanda/cumpere firme. Ca sa nu mai spun ca trebuie sa aduci toate bilanturile din 2000 incoace.
- un asociat unic care este evident si administrator nu poate fi angajat ca Director General la firma. Nu stiu exact de ce, dar asa spune toata lumea.
- daca conduci firma de pe post de Administrator si nu Director se pune problema cum o faci, zilnic ? Daca vrei sa decontezi benzina, tel, etc inseamna ca o faci zilnic dar atunci ar trebui sa fi si platit cu o suma lunara, de aici ideea cu 2 ore / zi , sal minim.
- conform normelor din Nov se plateste 6% sanatate pe dividente daca nu platesti ceva pe alta varianta (ex. angajat). Nu pot sa jur ca indemnizatia de administrtator se considera leafa deci elimina acest impozit. Nici ca o slujba de 2 ore rezolva asta, la aceasta idee astept si eu informatii dar oricum este bine sa fiti angajati in alta parte.

- impozitele pentru indemnizatia de administrator sunt:
---- 16% din valoarea ei - imp venit
---- 6% din valoare dar nu mai putin de 6% din sal minim - sanatate

#29
chitanr

chitanr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 30.08.2005
Tu te referi la administrator angajat cu conventie, ca daca este asa
atunci impozitul este de 10% cu retinere la sursa si atat.
Este identic cu comisionarii, regularizarea se face la sf anului pe angajat.

Pai angajarea tb. cu:
-contract individual de munca,
-comisionariatul(10%retinere la sursa)...
nu stiu sa existe altceva.

#30
anicoara

anicoara

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,252
  • Înscris: 28.01.2005
2. Microintreprindere / cu impozitare

- micro va exista numai pina la 1 ian 2007 fiind incompatibila UE
- micro necesita minim 1 angajat cu norma intreaga (pt cei scrupulosi) sau 2 ore (pt cei cu l'as ca ne descurcam noi)
- la micro contabilitatea este mai laxa dpdv al cheltuielilor care scad profitul. Nu in sensul ca sunt alte reglementari ci ca o "greseala" nu este vanata la control decit daca a produs efecte. Ori efectele unei inregistrari ilegale a unei cheltuieli (ex: un vibrator) sunt:
---- pt normala: scaderea profitului -> scaderea imp pe profit ; cresterea TVA deductibil -> scaderea TVA catre stata ; lipsa impozitarii angajatului care a primit un avantaj care se asimileaza cu un salariu
---- pt micro : din toate cele de mai sus lipseste scaderea profitului
Acum. cu toate ca toate sunt pedepsibile, controalele se axeaza in general pe profit si tva deci la micro o sa sape mai putin

Cum se scot banii ?
- la micro ideea e sa-i scoti pe dividente (sa ai profit) ca doar de aceea ai micro ! deci imp pe dividente si eventual taxa pe sanatae
- la normala bagi pe cheltuiala, de preferinta una cit mai putin impozitata. Ideea mea este ca aceasta sa fie o chirie deoarece:
--- poate avea o valoare destul de mare
--- se impoziteaza cu 16% jumatate din valoarea ei + taxa sanatate de care scapi daca primitorul este angajat

Important: Important: Important:
La micro daca cumperi un mijloc de inventar (auto) platesti impozit 3% la normale 16% (nu exista scutire pt profitul reinvestit) se poate contracara cu un leasing.

Avind in vedere ca micro obliga minim un angajat precum si impozitul pe dividente in opinia mea micro nu este cea mai buna solutie. Vine tare din urma PFA pt cei care au meserii corespunzatoare.

Si oricum, pt cei care vor "sa-si salveze salariul" NU SE MERITA ! Ai mult prea mult stres datorita normelor si schimbarilor de care aflii prea tirziu, chiar si de pe internet iar un contabil adevarat costa ! Sa stiti ca sunt foarte multi habanamisti si in profesia asta si mai ales daca il platesti la negru esti total descoperit!

View Postchitanr, on Jan 10 2006, 13:20, said:

Tu te referi la administrator angajat cu conventie, ca daca este asa
atunci impozitul este de 10% cu retinere la sursa si atat.
Este identic cu comisionarii, regularizarea se face la sf anului pe angajat.

Pt a primi bani in calitate de Administrator unic completezi 2 declaratii, una pentru casa de pensii si una pentru casa de sanatate in care declari citi iti plateste firma. Nu exista un contract "de munca". Formularele le gasesti pe internet. De asemeni exista postate pe acest forum normele de aplicare pentru contributia de sanatate din care rezulta clar ca se aplica si la indemnizatii de conducere, participare la profit, dividente, etc

Edited by anicoara, 10 January 2006 - 13:30.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate