Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 

Eoliana cu generator din alternator auto

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#37
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Da, controlerul e fara senzori. N-am facut nici-o masuratoare, eram doar curios daca pot porni eoliana. Azi am montat doua pale a cate un metru, pe alternatorul modificat.Palele sunt acestea, copiate dupa Whisper 200, pale de tsr mare. http://www.ebay.co.u...=item233a9ede23
Desi nu bate vantul, am prins cateva reprize de max 2m/s, viteza masurata cu anemometru. In ciuda agatarii foarte mari a generatorului, daca invarteam palele cu mana, eoliana pornea. Deci e perfect realizabila o pornire la 2m/s, indiferent cat de mare e agatarea, daca eoliana e pornita cumva. Ramane de vazut si ce putere se obtine la 2m/s, tare mie ca nu mai mult de 10-20W, la 2m diametru pale. Cand am timp, testez si pornirea cu regulatorul brushless, atunci fac si masuratori.

Edited by pisicamatache, 21 January 2015 - 18:32.


#38
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 02.03.2008
Poze cu alternatorul cand ai lucrat la el daca ai poti pune te rog.
Cum ai asezat magneti pe rotor?
Eu mam blocat la partea asta.
Nu as vrea sa il modific prea mult.
Lenea e cucoana.

#39
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
O sa fac poze cu prima ocazie, cand il demontez. Statorul e nemodificat, pe rotor am montat 24 magneti N42, 20-10-5mm, asezati NN-SS-NN..., ca sa formeze 12 poli N-S-N-S...Intrefirul obtinut, cca un milimetru. Agatarea e insa foarte mare, eoliana nu poate porni decat la viteza mare a vantului, sau folosind generatorul ca motor.

#40
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 02.03.2008
Eu la alternatorul care il modific (de vreo 3 luni) locurile unde ar trebui sa pun magnetii sunt in forma de triunghi.
Si inca (eu) nu am reusit sa gasesc o solutie sa pun magnetii.
Mersi astept pozele.

Am si o poza.

Attached Files



#41
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Trebuie extrase ghearele, cu o presa de extras rulmenti, scoti apoi bobina si-ti ramane axul si miezul cilindric al bobinei. Peste acest miez, montezi un cilindru din otel de minim 5mm grosime, iar diametrul exterior, sa-ti incapa magnetii.
Asa arata presa, cu care am extras destul de usor ghearele...

Attached Files


Edited by pisicamatache, 21 January 2015 - 19:58.


#42
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 02.03.2008
Cand spui miezul cilindric te referi la partea de plastic pe care este bobina?

Mia venit o idee.
As putea sa las bobina acolo sa o acopar cu o "foita"de metal pe care sa lipesc magneti.

Ma gandesc sa fie cat mai ieftin si sa poata fi facut fara prea multe scule si cunostinte de mecanica si electrica.

#43
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
La cat costa magnetii, cca un euro bucata, cred ca-ti permiti sa dai o bere unui strungar, sa-ti faca o bucsa din fier. Ai magnetii sau trebuie sa-i cumperi ?
Miezul cilindric e din otel, o sa pun poze cand mai demontez unul.

Edited by pisicamatache, 21 January 2015 - 20:07.


#44
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 02.03.2008
Am unii din vreo 2 hdd si unii de ferita.
O sa incerc in wekend (daca am ceva timp) sa pun magneti invrun fel sa vad ce iese.

Care ar da o agatare mai mica?

Cei de ferita sau neodyum.

Mersi de informatii.

#45
Vox13

Vox13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 05.11.2011
Daca la generatorul tip alternator sau motor trifazic cu rotor in scurtcircuit cu magneti inplantati debiteaza direct pe o rezistenta fixa ca valoare  ce probleme   ar fi pentru un randament  cat mai bun?

Edited by Vox13, 21 January 2015 - 21:31.


#46
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
De cine e antrnat generatorul ? Daca e de o turbina eoliana, nu poate porni in sarcina, dar se poate face o automatizare care sa cupleze rezistenta, atunci cand turbina ajunge la o anumita turatie.

#47
Vox13

Vox13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 05.11.2011
Un dispozitiv mecanic sau unul electric.Cel mecanic ma gandesc ca poate fi un ambreiaj centrifugal ca cel de la motocoasa.Electric  nu am idee...

#48
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Un prim test cu alternatorul modificat si doua pale de 2m diametru. Viteza vantului, cca 5-6m/s.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j7Jdr2A5kYo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by pisicamatache, 31 January 2015 - 15:08.


#49
romulus69ro

romulus69ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,003
  • Înscris: 20.08.2012
Credeti ca poate fi folosit un retard electromagnetic pe incetinirea oprirea unei eoliene?

Descriere mod de lucru retard:
Sunt doua feluri de retardere: hidraulice și electrice, ambele având același scop, modul de operare fiind diferit. Retarderul hidraulic folosește forța de tractare vâscoasa care apare intre paletele dinamice și statice într-un compartiment umplut cu lichid, pe când cel electric folosește forța electromagnetica pentru încetinire.
Retarderele hidraulice sunt la rândul lor de diferite feluri, în funcție de fluidul folosit: ulei de transmisie, apa, sau o sursă separată de ulei. Când încetinirea e necesară, lichidul este pompat într-o cameră statică, iar forța de tractare vâscoasa încetinește vehiculul. Deoarece lichidul se încălzește foarte des, acesta e transportat printr-un sistem de răcire. Unul din avantajele acestor piese este faptul ca sunt foarte silențioase.
[ http://radiatoareoradea.ro/blog/wp-content/uploads/2012/11/retarder-electric-300x225.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Retarder Electric Camion
Retarderul electric folosește inducția electromagnetică pentru a oferi forța de retard. Retarderul electric este compus dintr-un rotor plasat pe ax sau transmisie și dintr-un stator plasat pe șasiul mașinii. Rotorul și statorul nu au contact direct fizic. Atunci când e necesară încetinirea, bobinele electrice din stator primesc energie de la baterie, astfel creându-se un câmp magnetic în care rotorul se poate mișca. Astfel rotorul primește curent cu un pol magnetic opus celui din stator. Cele doua poluri magnetice opuse încetinesc rotorul, implicit axul și transmisia mașinii.
Rotorul e răcit pe bază de aer, de către ventilatoarele proprii, ceea ce înseamnă ca sistemul de răcire a mașinii nu e suprasolicitat. Întregul sistem de operare a retarderului este foarte silențios.

P.S. Acum voi sa nu incercati sa faceti generator din acest retard, intrebarea este daca la o eoliana foate fi folosit ptr incetinire/franare genul asta de frana?

Attached Files


Edited by romulus69ro, 31 January 2015 - 20:49.


#50
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Ambele idei ar fi utile nu doar pentru franarea eolienei, ci si pentru pornirea ei, pentru a invinge agatarea. Functionarea ar fi inversa, adica lichidul ar trebui introdus in carter, abia dupa ce palele ar atinge o anumita turatie. Ai ceva poze cu retardul hidraulic, ideea pare interesanta...

#51
romulus69ro

romulus69ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,003
  • Înscris: 20.08.2012

View Postpisicamatache, on 31 ianuarie 2015 - 20:47, said:

Ambele idei ar fi utile nu doar pentru franarea eolienei, ci si pentru pornirea ei, pentru a invinge agatarea. Functionarea ar fi inversa, adica lichidul ar trebui introdus in carter, abia dupa ce palele ar atinge o anumita turatie. Ai ceva poze cu retardul hidraulic, ideea pare interesanta...
Uite o prezentare cu modul de lucru al retardului hidraulic si electromagnetic.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bXai8z99lUg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UHVldmmQ0t0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#52
Solarcells

Solarcells

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 12.03.2015
Cum ar trebui modificat un rotor bobinat clasic de către cei care le fabrică pentru a putea fi mai eficient,să intre mai multă sârmă și binențeles back EMF minim.Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/aIkNCGYXl50?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#53
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
DACA MI-AM FACUT O EOLIANA SAVONIUS CU ALTERNATOR AUTO MODIFICAT, CAM CAT AR TREBUI SA FIE   MULTIPLICATORUL , CAM CE RAPORT AR TREBUI?  eOLIANA ESTE O SAVONIUS IN 4 CUPE DE 130 CM DIAMETRU. AM SI UN MICUT DINAM MODELUL ACESTA CU 4 MAGNETI DE NEODIM DE 14 KG FORTA BUCATA.iMI INCARCA O BATERIE DE MOTOSCUTER 10A  LA VANT DE 25 KM/H CAM IN 3-4 ORE/ VANT AM CAM IN MEDIE 12KM/H  IARNA SA SPUNEM DUPA CUM APRECIEZ EU, VARA, NU M-AR INTERESA

Edited by adrianmardare31, 12 December 2017 - 19:08.


#54
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017

View Postst3fan19, on 21 ianuarie 2015 - 19:43, said:

Eu la alternatorul care il modific (de vreo 3 luni) locurile unde ar trebui sa pun magnetii sunt in forma de triunghi.
Si inca (eu) nu am reusit sa gasesc o solutie sa pun magnetii.
Mersi astept pozele.

Am si o poza.
Eu m-am cam enervat ca nu gaseam o freza si am luat la flex din grosimea ghearelor 5-6 mm si mi-au intrat magnetii.   Imi aprinde un bec de masina( de far) la undeva 250 rot /min maxim , agata binisor . Magnetii i-am asezat polul nord sa vina in dreapta  si sud pe stanga ( privind din lateral alternatorul) astfel mi-au venit n.sn.s.ns toti 12.Asa mi-a spus un domn pe forum aici si vad ca mi-a spus bine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate