Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Eoliana cu generator din alternator auto
Last Updated: Dec 28 2017 23:56, Started by
pisicamatache
, Jan 07 2015 12:50
·
0
#19
Posted 09 January 2015 - 17:31
Varianta cu rebobinat statoarele, lipite, o vazusem pentru a elimina surplusul de conductor ( vor fi numai 2 capete in loc de 4 sau 6....) respectiv o pierdere mai mica in stator. si s-ar fi dublat sau triplat tensiunea (functie de cate statoare folosesti ) pentru aceeasi turatie,
La statoarele inguste, ca si cel de alternator laturile inactive ale bobinelor au aceeasi lungime poate chiar mai mare... cupru consumat inutil... in plus exista avantajul obtinerii mai rapide a tensiunii dar in detrimentul curentului ( asta daca se mareste numarul de spire prin micsorarea diametrului). Si cealalta varianta varianta pare OK, cu stator individual, rotoare decalate... dar sa vedem: un stator are cam 3cm latime ferestrele statorului sunt drepte ( sau eu nu am vazut pana acum stator cu sloturile usor inclinate.....), pasul de bobinaj la alternator este 1-4-7..etc asta inseana ca sunt 3 "dinti" in interiorul bobinei pe care trebuie sa "calce polul magnetic ( asta fiind si marimea polului ), daca inclin magnetii astfel incat sa se apropie si de un "dinte" vecin, care ar insemna al patrulea... inseamna scadere drastica a randamentului . Statorul are 36 sloturi asta inseamna 6(sau12) bobine/ faza, 12 poli magnetici ; fiecare slot este dispus la cate 10 grade geometrice Acele 10grade sun si cele caredetermina unghiul de decalaj intre rotoare Problema pe care u vad e ca daca sunt 2 rotoare decalate ( adica la 5 grade) se va gasi intre ele adica la 2.5 grade un punct in care cele 2 rotoare incearca sa ajunga in echilibru fata de restul fortelor... imparteala fiin egala fortele vor fi egale... tot greu de scos din acel punct , respectiv pornire la viteza mare a vantului Daca se face imparteala la 3 rotoare ( adica 3.33 grade defazate intre ele) tot se va gasi un punct de echilibru dar mult mai usor de scos din acea stare caci vor fi 2>1.. Ce ar ramane de stabilit dimensiunile optime ale magnetilor ce trebuie folositi si marimea intrefierului, dupa parerea mea cred ca ar trebui cautati magneti intre 5 si 10mm grosime |
#20
Posted 09 January 2015 - 18:47
-La eolianele profesionale care mai dau si ceva productie nu doar experimentare se folosesc in exclusivitate generatoare speciale cu autoexcitatie montate direct pe ax prevazute cu cutie de vit.automata...restul sant povesti sf.Ori ce jmekerie cu mai multe alternatoare etc.etc.produce conform legii si sarcini corespunzatoare asa dar pentru a obtine oarecare randament si nu doar o morisca e bine sa nu uitam legea de baza cum ca;...,,nimic nu se castiga ci totul se transforma''...Sorry.
macoveiciuc, on 08 ianuarie 2015 - 20:11, said:
..... un indivit alimenta de la o baterie de 9v primarul unui traf ( la 240V) traf Edited by Arayan, 09 January 2015 - 18:54. |
#21
Posted 09 January 2015 - 19:18
Arayan, on 09 ianuarie 2015 - 18:47, said:
-La eolianele profesionale care mai dau si ceva productie nu doar experimentare se folosesc in exclusivitate generatoare speciale cu autoexcitatie montate direct pe ax prevazute cu cutie de vit.automata...restul sant povesti sf.Ori ce jmekerie cu mai multe alternatoare etc.etc.produce conform legii si sarcini corespunzatoare asa dar pentru a obtine oarecare randament si nu doar o morisca e bine sa nu uitam legea de baza cum ca;...,,nimic nu se castiga ci totul se transforma''...Sorry. ....Tipul acela o fi fost extraterestru...pentru ca daca bagi c.c.dintr-un acumulator intr-o bobina de trafo aceasta se va arde.La microunde si in general in sisteme wireles este cu totul altceva,acolo sant radiatii si respectiv semnale radio modulate care au o intensitate neglijabila spre deosebire de curentul din acumulator... Inainte sa fii doar carcotas citeste cu atentie daca tot vrei sa faci asta Mai exact am spus BATERIE de 9 V si tu ti-ai imaginat ce? acumulator de care de are nu stiu ce curent? si in plus stii cum e bobinat un primar de traf de microunde? cate spire si ce sectiune are conductorul? sau ce suprafata are in sectiune acel transformator? si in plus era vorba de ce camp magnetic putea sa debiteze acel electromagnet, ca in asta s-a transformat , alimentat de la o banala baterie de 9V cateva sute de mAh, La fel am specificat ca am inlaturat secundarul (care sa doar ca sa stii debiteaza pana la 2300V pe o infasurare ,depinde de tipul trafului si 4.5V pe cea de a doua) Si apropo de tot ce ai zis si ca aici tot se vorbeste despre alternatoare... Cum mama masii rezista bobina din rotorul alternatorului? nu tot CC e alimentata? ai sa spui repede ca are regulator de incarcare , da dar ala limiteaza curentul... si mai departe nu mai are rost dar pana aici chiar nu ma pot abtine |
#22
Posted 09 January 2015 - 20:56
-Stimate coleg;Intamplator lucrez in domeniu asa ca dupa cate stiu un trafo nu poate fi decat trafo...iar daca ai bagat 9v.cc in el doar asa ca sa vezi cum a devenit un simplu electromagnet pana cand descarca bateria ma rog este placerea d-tale,pe care eu nu o comentez,problema e doar ca nu reusesc sa-i vad si rostul intr-o instalatie eoliana....
-,,Cum mama masii rezista bobina din rotorul alternatorului? nu tot cu CC e alimentata? '' -Pai rezista pentru ca acel curent este procesat(indus) instantaneu in stator conform legii lui Lentz... -...,,ai sa spui repede ca are regulator de incarcare care limiteaza curentul.''.. -.Regulatorul de incarcare nu limiteaza curentul ci regleaza tensiunea de excitatie prin controlarea tensiunii cc generat in sistem....De aceia se si numeste regulator de tensiune...sorry. http://www.e-automob...r-tensiune.html Edited by Arayan, 09 January 2015 - 20:58. |
#23
Posted 11 January 2015 - 12:03
Un test in sarcina, cu alternatorul modificat. Se pare ca in urma testului, am ars ori regulatorul ori motorul bormasinii. Sper sa fie regulatorul...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0kGXZ8VuZZw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#24
Posted 11 January 2015 - 12:31
Ăsta ar fi bun de ceva? :http://www.ebay.de/i...=item20f42f6b3e ,mă gândesc că dacă se folosește un multiplicator de turație împreună cu niște pale cu TSR mare ar ieși ceva curent din el !
|
#25
Posted 11 January 2015 - 16:09
Viorelsolar, on 11 ianuarie 2015 - 12:31, said:
Ăsta ar fi bun de ceva? :http://www.ebay.de/i...=item20f42f6b3e ,mă gândesc că dacă se folosește un multiplicator de turație împreună cu niște pale cu TSR mare ar ieși ceva curent din el ! 6000 rpm este exagerat de mare turatia |
#26
Posted 11 January 2015 - 16:29
Vanzatorul da si un grafic, conform caruia,ca generator, ar putea genera la 500RPM, peste 12V. Desigur ca puterea la aceasta turatie, ar fi foarte mica. Ar merge poate folosita multiplicarea turatiei, dar nu avem de unde sti ce agatare are . Fiind proiectat ca motor, deci pentru folosirea eficienta a magnetilor, probabil intrefierul e foarte mic si magnetii nu sunt inclinati, deci agatarea ar putea fi foarte mare.
|
#27
Posted 11 January 2015 - 17:38
#28
Posted 14 January 2015 - 01:28
nu vad decat ambreiaj de pornire (cum ai mai incercat) + multiplicare de turatie. Sau rebobinare in loc de multiplicator, da si elicea va fi mai mica.
Poate merge pornit ca motor brushless - 1-2 secunde cat s-o ia din loc . Anemometru ai, stii cand sa-i dai bice. oricum suna complicat. ----------------------- PS nu zic ca e o solutie.. da ideea are ingeniozitate - un "multiplicator" in pulsuri care chiar se bazeaza pe agatare magnetica si acumularea de energie elastica in sfoara rasucita [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JsUUES--QGc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La verticale lente cu cuplu mare (sa sara peste cogging) ar merita incercat. Edited by blimpyway, 14 January 2015 - 01:32. |
|
#29
Posted 15 January 2015 - 19:36
Sa stii ca am recitit recent topicul despre eoliana monopala, unde s-au discutat solutiile reamintite de tine. Multiplicarea de turatie, plus ambreiaj magnetic dupa multiplicator, ideea ta, ar rezolva toate problemele. Desi poate e mai complicat, pornirea generatorului ca motor brushless, ar permite pornirea oricat de mare ar fi agatarea, chiar cu multiplicator si fara ambreiaj.
|
#30
Posted 19 January 2015 - 09:27
pisicamatache, on 08 ianuarie 2015 - 21:01, said: Un regulator brushless, folosit in modelism e foarte ieftin. Daca masor viteza cu un anemometru, la 2m/s, sa zicem, comand pornirea ...motorului, care are sarcina palele. Acesta se va invarti, apoi palele incep sa se tureze. Motorul va ramane fara sarcina, adica consumul regulatorului va scadea la zero. Acest semnal va putea fi folosit pentru a opri alimentarea regulatorului. De aici in colo, motorul va fi generator. Chiar daca pare complicata sau fantezista, solutia o vad perfect realizabila si fiabila. Singura complicatie, ar fi un anemometru, care sa comande pornirea,la viteza vantului dorita. |
#31
Posted 19 January 2015 - 09:46
PS si nu ai nevoie de anemometru, e suficient sa ridici un magnet in dreptul unui senzor hall sau releu reed cand vantu sufla peste 2m/sec.
Imagineaza-ti un american windmill in miniatura. Adica multe pale, ca sa aibe cuplu mare. Pe ax e rasucita o ata de care atarna un magnet, pana in dreptul senzorului. Pui saibe pe magnet ca sa reglezi greutatea - deci viteza vantului la care magnetul e ridicat. Sunt si alte variante, de ex cu snur rasucit (invartit de elicea de pornire) si un arc |
#32
Posted 19 January 2015 - 10:17
Poate si o simpla tabla din aluminiu, cu o balama deasupra, ar fi suficent. Daca nu bate vantul, tabla sta vertical, din cauza greutatii. Daca bate, va incepe sa se ridice...Pe ea un magnet, care ajunge in dreptul unui senzor. Asta e partea simpla, mai complicata e electronica...Aceasta trebuie sa comande regulatorul brushless, iar dupa ce palele se tureaza, sa sesizeze scaderea curentului consumat de regulator si sa-l opreasca. Daca se foloseste un regulator folosit in modelism, mai e o problema...Acesta e comandat cu semnal dreptunghiular, de 50Hz si latime variabila. In functie de latime, se regleaza turatia, sensul de rotatie, franarea. Si comanda asta trebuie rezolvata, dar totul e posibil.
Am intors problema pe toate partile, cu toate complicatiile, solutia asta, cu folosirea generatorului ca motor, are multe avantaje, cel mai mare, s-ar putea multiplica turatia palelor. Sper sa am timp sa testez metoda, am cam tot ce-mi trebuie, doar sa conectez jucariile intre ele. Edited by pisicamatache, 19 January 2015 - 10:18. |
#33
Posted 19 January 2015 - 10:28
de fapt e suficient sa invarti elicea cateva secunde, cat timp ai masurat, fara vant, ca atinge de la 0 turatia de incarcare a acumulatorilor. Vant deja stii ca este suficient cat sa tina elicea turata.. nu e mare filosofie
Oricum tre sa tii cont ca daca deja se invarte elicea sa nu pornesti. Quote
Poate si o simpla tabla din aluminiu, cu o balama deasupra, ar fi suficent. PS O problema ar putea fi inertia mare a elicii. controleru de brushless... astea chioare de modelism sesizeaza sensu corect al elicii din feedback - tensiunea de la infasurari. Daca nu are suficient "zvac" la primele pulsuri nu "simte" daca se invarte la stanga sau la dreapta. S-ar putea sa ai nevoie fie de un rulment unisens intre elice si "motor" fie de un controler cu senzor hall. In primul cazi invarti motoru in gol cat timp stii ca-i trebuie elicii sa prinda suficienta viteza. Edited by blimpyway, 19 January 2015 - 10:49. |
|
#34
Posted 20 January 2015 - 08:54
Ai dreptate cu inertia, ESC-ul de modelism, nu poate porni un motor in sarcina. Ar trebui un regulator cu senzori Hall, cum au toate motoarele brushless, de biciclete si scutere electrice. Am ambele tipuri de regulatoare, dar cel fara senzori n-ar implica nici-o modificare in generator. Chiar azi fac un test, am o Ista Breeze de 500W, montata de cateva zile, pentru teste, inca n-am vazut-o invartindu-se, n-am avut vant peste 2-3m/s.
De proba, pot pune si 3 pale de un metru lungime pe alternatorul modificat, sa vad daca porneste. Eu unul zic ca vor porni ambele... Edited by pisicamatache, 20 January 2015 - 08:56. |
#35
Posted 20 January 2015 - 12:35
Testul cu Ista Breeze...
Desi exista ceva ezitari, pana la urma porneste. Vinovata de pornirea greoaie, poate fi si asezarea asimetrica a magnetilor pe rotor, pentru a reduce agatarea. Vantul, nici macar n-a adiat in timpul testului, eoliana se invarte doar antrenata de propriul generator. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bE2Pfs5U8xI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#36
Posted 21 January 2015 - 00:13
Inteleg ca-i fara senzor.. tare. O fi mai dastept decat credeam eu, se prinde ca are inertie mare.
Acu poti sa-ti faci vant cand nu ai vant. "ezitarea" cred ca e normala, am impresia ca la prima pornire (cand il alimentezi) face si o tatonare inainte-inapoi, sa vada care-i sensul corect. Cand opresti din comanda RC ramane alimentat si controleru cred ca retine pozitia in care s-a oprit rotorul. Pe urma o ia direct in sensul corect usurel, sa nu-l incinga curentu. Ai masurat curentu (cu elice) la pornire? Dar in gol? (cand nu mai impinge elicea) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users