Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Casa aproape pasiva in Hunedoara

- - - - -
  • Please log in to reply
461 replies to this topic

#19
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Algarve nu, in Lagos, Nigeria.
Vantul nu bate aproape deloc, valea e adapostita bine. Ar fi suficient pentru ventilatie dar n-ar produce nici un watt cu o eoliana.
Pe de alta parte pparaiasul curge zdravan toamna si primavara, si nici iarna nu e de lepadat. In orice caz nu ingheata. Dealurile se continua pe intinderi mari de teren si sunt formate cred din roci poroase/sedimentare, astfel ca debitul paraului variaza semnificativ cu ploile, dar are totusi o persistenta de vreo doua luni dupa ultima ploaie, si ar trebui sa fie de ajuns (sa zicem ploua in noiembrie, as avea energie pana la sfarsitul lui ianuarie; din februarie de obicei vremea se mai insenineaza si daca am o zi cu soare la 10-12 zile e suficient pentru sa-mi incarc bateriile (total 2kWh); fara soare imi restrang activitatea la cei 300Wh pe zi si cu asta basta)

#20
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 02:50, said:


Vantul nu bate aproape deloc, valea e adapostita bine. Ar fi suficient pentru ventilatie dar n-ar produce nici un watt cu o eoliana.
Pe de alta parte pparaiasul curge zdravan toamna si primavara, si nici iarna nu e de lepadat. In orice caz nu ingheata.
Atunci paraiasul o sa fie  calul de bataie Posted Image ,vezi daca poti face un amenajament astfel incat sa folosesti cat mai mult din forta lui,si o picatura daca curge sa o storci de energie :P

#21
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Locatia este de la lacul Cincis vreo 25km spre vest. Nu e vant, dar in rest e minunat. Exista linie electrica in apropiere dar costa 6 stalpi pana la teren. Deci mai bine off-grid. Si asa prefer off-gridul idn considerente de lipsa a facturilor :D

Paraul are pe terenul meu o diferenta de nivel foarte mica, abia cca o jumatate de metru, asa ca doar cand are debit mare (vreo 3-4 galeti pe secunda) o sa pot stoarce cativa wati, si asta doar cu o turbina Kaplan eficienta (o multime de bani....). Daca totusi voi calcula ca e mai rentabil sa cumpar inca vreo 4-6 panouri fotovoltaice de banii aia, paraul va ramane nefolosit. Dar asta ramane de vazut in viitor.

#22
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 03:00, said:

Paraul are pe terenul meu o diferenta de nivel foarte mica, abia cca o jumatate de metru, asa ca doar cand are debit mare (vreo 3-4 galeti pe secunda) o sa pot stoarce cativa wati, si asta doar cu o turbina Kaplan eficienta (o multime de bani....)
Kaplan e scumpa si toata amenajarea tre sa fie ca la carte,cu filtrare si alte bazaconii.
Uite ceva care imi place mult:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W1PR9fhsf9c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Ma gandesc sa folosesti cuplul apei,ea  curge indiferent de viteza,sa o punem la treaba deci Posted Image

Vezi daca e fezabila metoda asta https://www.google.r...XJWeVkz;480;360

Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 03:41.


#23
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Hm. Las trebusoara asta pe mai tarziu. Deocamdata preocuparea numarul unu pentru mine este definitivarea proiectului casutei, in ultima varianta. O sa postez o schita aici maine sau poimaine, acum e cam tarzior :)

#24
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013
Sau [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MEbyFYsn_Gk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#25
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Multumesc insa foarte mult pentru discutie :)

Asta ultima e interesant facuta Seamana cu ventilatoarele din aerele conditionate.

#26
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Am vazut la canadieni, insa din cate tin minte, grosimea balotilor era de 1-1,2 m... Caut saptamana viitoare o brosura groasa cat o carte, pe care am impresia ca am pastrat-o, ti-o voi da, daca o gasesc.
Eu personal cred ca poti rezolva relativ usor problema incalzirii/racirii casei (daca ai pereti suficient de grosi) precum si a circulatiei aerului. Mie probleme serioase mi se par obtinerea apei calde menajere (iarna) si a energiei electrice necesare...

#27
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

.. vreau sa-mi fac o casa aproape pasiva.
Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • Constructia va fi probabil introdusa cu spatele intr-un deal cu inclinatia de cca 35 grd, cu vedere spre sud, la cca 10 metri altitudine fata de cota zero din vale. Nu prea imi convine sa construiesc pe vale, deoarece este extrem de umeda toamna si primavara. Desi s-ar putea sa-mi schimb inca o data planurile...
Daca ai diferenta de cota de 10m, devine interesant din mai multe puncte de vedere..
1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control;
2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc..
Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale.

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • Cred ca o sa optez pentru o structura de rezistenta de lemn, desi daca as gasi argumente suficiente as putea vira iarasi spre beton armat
  • Pereti vor fi in principiu din baloti de paie asezati pentru o grosime de 60-65 cm, cu paiele perpendicular pe fluxul de pierderi
  • Daca va fi necesar pentru sustinerea planseului intre etaje voi folosi eventual 12 stalpi de beton armat, daca lemnul nu va fi suficient. 40x40cm?
Daca vrei sa folosesti baloti de baie sigur vei merge pe varianta casei pe o structura de rezistenta din lemn (sau cel putin asa mi se pare mie normal sa fie, dar nu exclud si alte variante). Eu unul as fi adeptul structurii de lemn, daca pretul acesteia ar fi avantajos in comparatie cu varianta de beton.. 40x40cm te refereai la beton sau la lemn?
Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna?

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • suprafata utila 2 x 75mp P+M;
  • suprafata ferestre 12-18mp geam tripan suplimentat iarna cu panou special termoizolant cu 2 straturi subtiri de material plastic transparent (asemanator aceluia elastic-lipicios de ambalat alimente) separate de aer (18mm). ideea nu-mi apartine dar e bestiala.
  • necesar incalzire 1.5-2kW in februarie, 600-1000kg masa biologica uscata pe sezon.
Sper ca ne vei arata cum ai ajuns la valorile necesarului de incalzire.Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • Incalzire iarna: reactor biologic de compostare aeroba cu bacterii termofile (la subsol); circulatie termosifon, urcarea se va face printr-o conducta centrala groasa de PPR 10 cm dia sau mai groasa; la varful casei se va ramifica in cca 64 de circuite liniare (nu serpentine) din PPR de 1 inch si va cobora prin pereti si prin stalpii de beton; daca nu voi folosi stalpi de beton trebuie sa gasesc alta solutie deoarece nu vreau calorifere si acestia ar fi asigurat un mediu excelent de transfer al caldurii. Iau in considerare si ipoteza peretilor din material termoconductor (beton subtire) dar asta imi va da peste cap varianta "usoara", pe structura de lemn, pe care o vreau acum, ar insemna o revenire la structura "grea" de beton (varianta anterioara).
  • Incalzire backup: 1 soba speciala, mare, amplasata aproximativ central in casa, cu o parte plita ptr bucatarie si o fatada spre zona salon/dormitor.

De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici?


Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • Racire pasiva vara (aerisire nocturna).
Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

  • Ventilatie cu recuperare de caldura pe principiu pasiv (orientata pe directia vanturilor dominante care din pacate sunt foarte slabe) ajutata cu ventilatoare daca este necesar.
ce ziceti?

Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa..

Bravo pentru curaj! Posted Image

#28
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
http://agrointel.ro/...tretinere-zero/

http://www.energeia....a-energetic-77/

#29
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,791
  • Înscris: 03.02.2007
De furat și de pe aici niște idei.

#30
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:

.. Multe din calculele legate de hidrodinamica de fapt le voi relua aici pe softpedia in curand, pe topicul de IPAT peste cateva saptamani.
Eu iti propun sa nu poluiezi topicul de IPAT cu calcule personalizate. Poti sa-i anunti pe colegii de acolo (oferindu-le link-ul topicului acesta) ca vrei sa faci niste calcule si sa te ajute, dar sa te ajute aici, la d-ta pe topic.. Altfel va fi varza subiectul d-tale si va fi extrem de dificil de urmarit..Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:

.. Nu pentru a elimina banii am considerat circulatia prin termosifon (o pompa grundfos sau wilo e cca 250 euro) ci pentru a elimina necesarul de energie electrica pentru ele. Am calculat termosifonul si e capabil sa asigure o circulatie naturala suficienta pentru a disipa 3.5kW la un dt de doar 3 grd celsius, deci in intervalul de temperatura tur-retur 26...29 grd. Bineinteles, mai trebuie luat la mana si puricat, caci nu vreau sa am surprize; e o investitie pe care o faci o singura data, si daca nu functioneaza conform proiectului e nasol rau de tot. Dar voi incerca sa ma asigur din toate punctele de vedere ca va functiona impecabil Posted Image
Foarte interesant! Circulatie naturala la un dT=3K, inca nu am avut solicitari, dar ma abonez  si la topicul d-tale. Am o mare rugaminte daca ai surse cu metodologia de calcul - posteaza-le aici, te rog mult.. Din ce am observat in Romania multi proiectanti se feresc de circulatia naturala ca de ""duca-se in pustiu""..Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:

da, o sa am circuit de amestecare, electrovalve cu reglare (ca robinetele cu motoras, nu stiu precis ce denumire au), etc. Si trebuie sa prevad si posibilitatea necesitatii cresterii fluxului de apa prin compost, pentru racirea acestuia. E prevazuta de fapt, dar nu am calculat-o inca "la precizie".
SI la ce ti-ar trebui aceste elevtrovane de amestec? Daca realizezi circulatia naturala prin compost racirea lui va fi asigurata, caci cu cresterea fluxului de caldura va creste si debitul agentului termic/de racire.Posted Image

#31
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
De la coada la cap:

Eu iti propun sa nu poluiezi topicul de IPAT cu calcule personalizate. Poti sa-i anunti pe colegii de acolo (oferindu-le link-ul topicului acesta) ca vrei sa faci niste calcule si sa te ajute, dar sa te ajute aici, la d-ta pe topic.. Altfel va fi varza subiectul d-tale si va fi extrem de dificil de urmarit..Posted Image

Nu, voi cere doar informatii punctiforme, uneori pentru a-mi confirma unele informatii pe acre le am deja, alteori pentru formule si alte chestii pe care nu le-am gasit inca sau nu mai stiu pe unde le-am mai ratacit. De exemplu de curand am intrebat - si am obtinut raspuns clar, dupa cateva discutii - care este disipatia unei suprafete de 1mp de pardoseala la 1 grd celsius diferenta fata de aerul ambiant. Rezultatul: P=11W/mpK. Absolut satisfacator.

Foarte interesant! Circulatie naturala la un dT=3K, inca nu am avut solicitari, dar ma abonez  si la topicul d-tale. Am o mare rugaminte daca ai surse cu metodologia de calcul - posteaza-le aici, te rog mult.. Din ce am observat in Romania multi proiectanti se feresc de circulatia naturala ca de ""duca-se in pustiu""..Posted Image

Am calculat, dar nu folosind formule ci:
- un program de calcul a pierderii de presiune in tevi (de diferite tipuri, printre care si pexal si ppr)
- forta arhimedica rezultata la o diferenta de temperatura de 1 grd celsius, de 2 grd, de 5 grd.

nu mai stiu exact ce am mai facut, e multisor de-atiunci, dar voi relua in curand procedura... si o s-o postez aici..

Din rezulate, din ce-mi aduc aminte am pornit de la premisele urmatoare:
- sa asigur o disipatie de 1.5kW (necesara la +23 temp interior si -8 temp exterior)
- incalzirea ar fi fost in pereti (de beton armat de 13cm, izolat cu polistiren de 50cm), incepand de la compostorul de la subsol, urcare verticala printr-o cionducta groasa, ajunge in varful casei, apoi de la varful acoperisului (fireste, sub izolatie), tavanul mansardei, peretii exteriori, pardoseala parterului, si incheind circuitul in compostor.
- sa am o diferenta de temperatura cat mai mica, deoarece nu as avea motive logice ca la etaj sa am o temperatura in casa de 26 grd si la parter doar 20 grd. O diferenta de temperatutra mica pe circuit in aceatsa configuratie ar asigura si o diferenta mica de temperatura overall in casa.

...si am incercat prima data cu 1 grd apoi cu 2 grd apoi cu 3 grd. Folosind teava de 10cm diametru pentru urcare si 16 tevi de 2 cm dia interior pentru coborare.
In cele din urma, cu 2 grade diferenta asigur totusi disipatia de 1.5kW care compenseaza total pierderile casei. Dar asta in pereti de beton, cum am spus.

.... si mi-a rezultat o necesitate de transport a apei la care la o diferenta de temperatura de 2 grade fluxul rezultat prin termosifon era cam de 3 ori mai mare decat cel necesar.
Trag bineinteles concluzia, ca un profan ce sunt, ca daca la 2 grd am un termosifon cu o viteza de 3 ori mai mare decat necesarul,
a. sistemul va functiona si practic
b. in cel mai rau caz, admitand ca naiba-stie-formulele-nu-sunt-bune-sau-dracu-sa-le-ia, tot am o rezerva suficienta.... in cel mai rau caz voi avea o diferenta de temperatura ceva mai mare. In aceasta idee, tevile care se indesesc sub pardoseala parterului le voi putea cupla/decupla din circuit cu ajutorul unor valve simple si ieftine, pentru a putea controla o eventuala supraincalzire a parterului fata de etaj

SI la ce ti-ar trebui aceste elevtrovane de amestec? Daca realizezi circulatia naturala prin compost racirea lui va fi asigurata, caci cu cresterea fluxului de caldura va creste si debitul agentului termic/de racire.Posted Image

Va creste, dar nu ai control aupra acestei cresteri. In acest sistem controlul este esential. Compostarea este un proces sensibil. E necesar un ec hilibru intre productia si extractia de energie, echilibru care nu poate fi asigurat doar prin calcule. Solutia, pentru a nu folosi o pompa, sunt valvele reglabile, cu motoras. S-ar putea sa le confectionez singur, caci banuiesc ca au un cost exorbitant. Si aceste lucruri pe care le fac vreau sa fie inspiratie si pentru altii, care poate nu au bani precum Bill Gates..

#32
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
@ andreilesan

Daca ai diferenta de cota de 10m, devine interesant din mai multe puncte de vedere..
1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control;
2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc..


m-am gandit si eu la astea doua. Mai sunt si alte avantaje: scurgere naturala pentru ape uzate, posibilitate termosifon pentru incalzire solara cu apa cum ai spus, dar si cu aer cald pe acelasi principiu, folosind o mini-sera amplasata in aval cu cativa metri. In orice caz, dezavantaje ar fi: excavatia mai costisitoare, necesitatea proptirii dealului cu betoane, hidroizolatie mai sofisticata.. oricum, la un moment dat o sa trebuiasca sa pun in balanta totul si sa aleg o varianta...
Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale.
si eu zic la fel..

Daca vrei sa folosesti baloti de baie sigur vei merge pe varianta casei pe o structura de rezistenta din lemn (sau cel putin asa mi se pare mie normal sa fie, dar nu exclud si alte variante). Eu unul as fi adeptul structurii de lemn, daca pretul acesteia ar fi avantajos in comparatie cu varianta de beton.. 40x40cm te refereai la beton sau la lemn?

La beton. Dar daca as fi nevoit sa folosesc planseu de beton cred ca tot 40x40 ar trebui sa fie si stalpii din lemn. Nu stiu insa ce sens ar avea planseu de beton pe stalpi de lemn. Nu "rimeaza".

Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna?

Inca nu am solutia perfecta, ma tot gandesc la felurite variante, dar cred ca voi folosi o membrana hidroizolanta intre finisajul interior si tencuiala balotilor (de exemplu folie subtire.. Ar fi vreun dezavantaj daca as folosi folia lucioasa de aluminiu? ma gandesc ca are si emisivitate scazuta in infrarosu si astfel mai reduce intrucatva transmisia caldurii). Nu sunt adeptul teoriei respiratiei peretilor, deoarece voi tine sub control vaporii cu ajutorul ventilatiilor. Am deja la bloc conditii asemanatoare si sunt satisfacut de ele.
La exterior balotii vor fi din nou tencuiti, probabil cu lut si plasa anti soareci, apoi un strat de aer, apoi fatada. Deci fatada ventilata. Dar nu ventilata complet deschis cum se obisnuieste, ci ajustabil, ca sa pot regla efectele in functie de anotimp.

Sper ca ne vei arata cum ai ajuns la valorile necesarului de incalzire.Posted Image

Asta e foarte simplu (dar mi-a luat multe luni pana am cules date si am pus totul cap la cap)
In principiu acum folosesc un fisier excel
  • Am o estimare a temperaturilor medii exterioare pe fiecare luna din an

  • Formula de calcul e simpla, n-aveti cum sa pretindeti ca n-o stiti: P=lambda * suprafata * deltat / grosime

  • Geamurile au W/mpK, deci se calculeaza separat

  • usa va fi termoizolata
Fireste, am ignorat puntile termice deoarece le voi evita; voi izola fundatia, voi izola si talpa fundatiei, voi izola si sub casa potrivit cu regimul termic al pamantului.
Chestiunea se simplifica mult in cazul pilonilor de lemn deoarece acestia sunt intrinsec termoizolanti, ma rog, suficient...

De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici?


Din electronica. In primul rand mi s-a parut mereu o neghiobie folosirea furtunelor subtiri de cate 100 metri pentru IPAT. Dar deh, asa e moda. Mai simplu la instalare.
Dar circuitele de 100 metri si cu o grosime de 1 cm au o rezistenta considerabila..

In sistemul meu, asigur incalzirea prin 16-32 de tevi de 2 cm diametru si 20 metri lungime. 32 de rezistoare de valoare relativ mica in paralel.
Desigur, ai nevoie de un conductor gros pentru a alimenta cele 32 de rezistoare in paralel :D

Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. Posted Image

Nu e chiar neobisnuita. M-am gandit sa folosesc o singura soba pentru toata casa, asa ca va trebui sa fie maricica. Ideal ar fi fost s-o inglobez intr-un perete central, dar daca imi va iesi pana la urma un anumit plan care imi da tarcoale dar nu-mi iese inca perfect, nu voi mai avea perete central...

De asemenea trebuie sa aiba o sectiune de aprindere rapida, folosibila si eventual si pe gaze (biogaz), pentru bucatarie. Focarele vor fi alimentate cu aer direct de afara printr-o teava.

Focarul de incalzire al casei va fi termoizolat (caramida de samota) pentru a atinge temperaturi mari (randament mare, ardere buna, rapida. Paote si gazeificare, cine stie...). Fumul as vrea sa-l fac de aceasta data (am mai facut o soba de teracota acum cca 15 ani si a fost foarte buna, dar era altfel, aproximativ clasica, simpla serpentina de etaje in S) inspirat din sobele racheta: un circuit vertical pornind din focar, urcand pana sus la etaj, apoi coborand intr-o multime de etaje (in S) inapoi pana la un nivel apropiat de al focarului, dar la o distanta considerabila de acesta (50cm), pentru a nu se reincalzi semnificativ de la el. Gazele la acest nivel vor fi pierdut majoritatea energiei si vor fi expulzate tot prin corpul sobei vertical in sus din nou, reincalzindu-se (partial) suficient ca sa faca tiraj si sa iasa pe cos. O sa incerc niste teste inainte de a face aceasta constructie sa vad daca ar functiona cu o inaltime de aproximativ 6 metri in aceasta configuratie.


...ventilatia,,,,
Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa..
Da...
Bravo pentru curaj! Posted Image
Mercic Posted Image

Edited by addysoftware, 04 January 2015 - 17:27.


#33
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

View PostDigix, on 04 ianuarie 2015 - 12:00, said:

De furat și de pe aici niște idei.

Aha, casa lu' Cristian. Multumesc frumos. :) O stiam, oricum, mai demult. Dar vad ca a refacut situl, e diferit oarecum de cum il tineam eu minte :D

View PostdoarUNom, on 04 ianuarie 2015 - 10:52, said:

pe astea nu le stiam inca, ma uit acum.. Mercic. Oricum devorez tot ce e legat de subiect, de vreo 6 ani.. :D

#34
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

@ andreilesan

Daca ai diferenta de cota de 10m, devine interesant din mai multe puncte de vedere..
1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control;
2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc..


m-am gandit si eu la astea doua. Mai sunt si alte avantaje: scurgere naturala pentru ape uzate, posibilitate termosifon pentru incalzire solara cu apa cum ai spus, dar si cu aer cald pe acelasi principiu, folosind o mini-sera amplasata in aval cu cativa metri. In orice caz, dezavantaje ar fi: excavatia mai costisitoare, necesitatea proptirii dealului cu betoane, hidroizolatie mai sofisticata.. oricum, la un moment dat o sa trebuiasca sa pun in balanta totul si sa aleg o varianta...
Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale.
si eu zic la fel..
Nu-ti cunosc topologia terenului si deacea nu pot dezvolta idea, dar poate in timp vei posta-o si vom putea sa te ajutam sa pui in balanta.

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

Daca vrei sa folosesti baloti de baie sigur vei merge pe varianta casei pe o structura de rezistenta din lemn (sau cel putin asa mi se pare mie normal sa fie, dar nu exclud si alte variante). Eu unul as fi adeptul structurii de lemn, daca pretul acesteia ar fi avantajos in comparatie cu varianta de beton.. 40x40cm te refereai la beton sau la lemn?

La beton. Dar daca as fi nevoit sa folosesc planseu de beton cred ca tot 40x40 ar trebui sa fie si stalpii din lemn. Nu stiu insa ce sens ar avea planseu de beton pe stalpi de lemn. Nu "rimeaza".
Da, daca vei fi nevoit sa folosesti planseu de beton, atunci sigur structura nu va fi din lemn. Insa, ce te-ar conditiona sa folosesti planseul de beton (nu cunosc detaliile proiectului si deacea intreb)?
Daca ai vrea sa folosesti incalzirea radianta prin tavan, atunci ai putea doar sa tencuiesti planseul peste registrul de tevi (cum se tencuiau o data pe tesuiala)..

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna?

Inca nu am solutia perfecta, ma tot gandesc la felurite variante, dar cred ca voi folosi o membrana hidroizolanta intre finisajul interior si tencuiala balotilor (de exemplu folie subtire.. Ar fi vreun dezavantaj daca as folosi folia lucioasa de aluminiu? ma gandesc ca are si emisivitate scazuta in infrarosu si astfel mai reduce intrucatva transmisia caldurii). Nu sunt adeptul teoriei respiratiei peretilor, deoarece voi tine sub control vaporii cu ajutorul ventilatiilor. Am deja la bloc conditii asemanatoare si sunt satisfacut de ele.
La exterior balotii vor fi din nou tencuiti, probabil cu lut si plasa anti soareci, apoi un strat de aer, apoi fatada. Deci fatada ventilata. Dar nu ventilata complet deschis cum se obisnuieste, ci ajustabil, ca sa pot regla efectele in functie de anotimp.
Da, folia - bariera contra vaporilor (mai ales daca e din aluminiu) rezolva eliminarea atingerii punctului de roua in peretele de paie.
De ce sa mai tencuiesti cu lut plasa antisoareci daca vei avea o fatada ventilata?

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

Sper ca ne vei arata cum ai ajuns la valorile necesarului de incalzire.Posted Image

Asta e foarte simplu (dar mi-a luat multe luni pana am cules date si am pus totul cap la cap)
In principiu acum folosesc un fisier excel
  • Am o estimare a temperaturilor medii exterioare pe fiecare luna din an

  • Formula de calcul e simpla, n-aveti cum sa pretindeti ca n-o stiti: P=lambda * suprafata * deltat / grosime

  • Geamurile au W/mpK, deci se calculeaza separat

  • usa va fi termoizolata
Fireste, am ignorat puntile termice deoarece le voi evita; voi izola fundatia, voi izola si talpa fundatiei, voi izola si sub casa potrivit cu regimul termic al pamantului.
Chestiunea se simplifica mult in cazul pilonilor de lemn deoarece acestia sunt intrinsec termoizolanti, ma rog, suficient...
Bine, bine, posteaza aici proiectul de unde sa se poata extrage valorile suprafetelor participante in transferul termic si apoi mai vorbim.Posted Image

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici?


Din electronica. In primul rand mi s-a parut mereu o neghiobie folosirea furtunelor subtiri de cate 100 metri pentru IPAT. Dar deh, asa e moda. Mai simplu la instalare.
Dar circuitele de 100 metri si cu o grosime de 1 cm au o rezistenta considerabila..

In sistemul meu, asigur incalzirea prin 16-32 de tevi de 2 cm diametru si 20 metri lungime. 32 de rezistoare de valoare relativ mica in paralel.
Desigur, ai nevoie de un conductor gros pentru a alimenta cele 32 de rezistoare in paralel Posted Image
Posted Image  Da, Bravo! Nu stiu de ce, dar am constatat ca cu cei din electronica mi-a fost mult mai usor sa ma inteleg, decat cu colegii din Instalatii.. Probabil (este doar o banuiala) ca hidraulica care se invata acolo este inaplicabila in practica.  Posteaza proiectul ca sa vedem configuratia geometrica al retelei si apoi vom putea discuta despre impartirea pe tronsoane si pierderile de presiune pe fiecare circuit.

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. Posted Image

Nu e chiar neobisnuita. M-am gandit sa folosesc o singura soba pentru toata casa, asa ca va trebui sa fie maricica. Ideal ar fi fost s-o inglobez intr-un perete central, dar daca imi va iesi pana la urma un anumit plan care imi da tarcoale dar nu-mi iese inca perfect, nu voi mai avea perete central...

De asemenea trebuie sa aiba o sectiune de aprindere rapida, folosibila si eventual si pe gaze (biogaz), pentru bucatarie. Focarele vor fi alimentate cu aer direct de afara printr-o teava.

Focarul de incalzire al casei va fi termoizolat (caramida de samota) pentru a atinge temperaturi mari (randament mare, ardere buna, rapida. Paote si gazeificare, cine stie...). Fumul as vrea sa-l fac de aceasta data (am mai facut o soba de teracota acum cca 15 ani si a fost foarte buna, dar era altfel, aproximativ clasica, simpla serpentina de etaje in S) inspirat din sobele racheta: un circuit vertical pornind din focar, urcand pana sus la etaj, apoi coborand intr-o multime de etaje (in S) inapoi pana la un nivel apropiat de al focarului, dar la o distanta considerabila de acesta (50cm), pentru a nu se reincalzi semnificativ de la el. Gazele la acest nivel vor fi pierdut majoritatea energiei si vor fi expulzate tot prin corpul sobei vertical in sus din nou, reincalzindu-se (partial) suficient ca sa faca tiraj si sa iasa pe cos. O sa incerc niste teste inainte de a face aceasta constructie sa vad daca ar functiona cu o inaltime de aproximativ 6 metri in aceasta configuratie.
Interesant, insa eu iti propun sa citesti si acest material de prezentare a principiului ""in clopote"": http://soberustice.c...elor-in-clopote


View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:

...ventilatia,,,,
Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa..
Da...
Bravo pentru curaj! Posted Image
Mercic Posted Image
Ce sa zic, Adriane, m-ai intrigat.. Pacat ca am diin ce in ce mai putin timp, dar voi incerca sa te urmaresc de la distanta.Posted Image

Edited by andreilesan, 04 January 2015 - 17:49.


#35
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013
Pt soba studiaza una performanta in clopote si cu aer secundar,eventual preincalzit si cel primar,colegul andreilesan e maestrul aici,vezi topicul http://forum.softped...obe-focare/  

Pt mai multa eficienta ma gandeam la o chestie,si anume montarea unui bazin sub cada de dus care are incorporat un recuperator de caldura care e pe returul IPAT,cu electrovalve modifici traseul apei prin recupertor cand intri in dus blocand in acelasi timp scurgerea din bazin,un senzor de temperatura iti comanda revenirea la circuitul normal si golirea bazinului atunci cand apa are o temperatura mai mica sau egala cu cea din circuit.

Dusul e locul unde ai apa calda in volum mare care e risipita altfel.

La planseu,avand in vedere ca il folosesti doar ca atelier de bricolat diverse poti merge pe o structura usoara umpluta cu PET-uri si ceva izolatie fonica,ai o inertie termica mult mai buna si nu ingreunezi structura.

Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 17:57.


#36
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Pt soba studiaza una performanta in clopote si cu aer secundar,eventual preincalzit si cel primar,colegul andreilesan e maestrul aici,vezi topicul http://forum.softped...-sobe-focare/  

Ma uit pe ele, in seara asta stau calare pe chestia asta

Pt mai multa eficienta ma gandeam la o chestie,si anume montarea unui bazin sub cada de dus care are incorporat un recuperator de caldura care e pe returul IPAT,cu electrovalve modifici traseul apei prin recupertor cand intri in dus blocand in acelasi timp scurgerea din bazin,un senzor de temperatura iti comanda revenirea la circuitul normal si golirea bazinului atunci cand apa are o temperatura mai mica sau egala cu cea din circuit.
Dusul e locul unde ai apa calda in volum mare care e risipita altfel.


La mine nu e. Decat partial. In primul rand scurgerea se va face printr-o teava ingropata in pardoseala, deci va ceda caldura (de la 33 grd la 24 grd) tot in casa, in podea. Apoi as putea introduce teava de aductiune a apei (cu temperatura decca 6-8 grade) prin interiorul tevii de evacuare, in contrasens, realizand astfel un schimbator de caldura deosebit de eficient, temperatura de evacuare a apei de la dus ajungand probabil spre 9-10 grade.

La planseu,avand in vedere ca il folosesti doar ca atelier de bricolat diverse poti merge pe o structura usoara umpluta cu PET-uri si ceva izolatie fonica,ai o inertie termica mult mai buna si nu ingreunezi structura.

Nu prea merge, desi e doar atelier va avea cativa pereti mobili (practic vor fi cred 4 dulapuri fata-spate de mari dimensiuni (2 x 0.4m x 2.2m x 5m ) pentru a putea stoca in mod eficient si comod de accesat tot ce nu am acum posibilitatea de cand m-am mutat la bloc, si a-mi crea astfel 5 spatii de lucru multifunctionale...

----------

Ma folosesc de acest prilej pentru a va introduce in cea mai recenta (de vreun an) idee, care mi-a dat peste cap planurile unei case standard, cu pereti si usi, fie ele si glisante..
O sa va descriu totusi verbal cea mai recenta configuratie (pe acest calculator nu am inca posibilitatea de a converti cad-jpg)
Planul meu actual este de a incerca sa inventez o configuratie optima pentru parter astfel incat, cu ajutorul peretilor mobili, sa inghesui intr-un spatiu relativ redus: baie, bucatarie, dormitor, dressing, salon/living, scara, soba, intrarea...
Imaginati-va un dreptunghi orizontal de cca 6m inaltime si 12 metri latime. Imaginativa ca peretii camerelor sunt mobili, pentru a putea expanda spatiul si a elimina camerele nefolosite. Sunt doar eu cu sotia, nu avem copii, deci... aceasta configuratie este convenabila. Dar nu e deloc usor de facut.. optimizarea fata de punctele cardinale, iluminatul si incalzirea naturala e challanging...

Stanga (vest) de sus in jos:
  • baie [posibil pe nord-vest, dar asta ar anula posibilitatea luminii naturale, deoarece ar fi practic ingropata in deal probabil 5/6.... Inca nu stiu exact inclinatia dealului.
  • dressing pe vest. [nu reusesc sa-l pun pe sud, unde ar fi ideal ca sa il pot folosi la intrarea/iesirea din casa pe post de dressing/hall/entrance]
  • salon/living pe sud-vest [e in conflict cu dressingul, vreau lumina naturala in salon]
Dreapta, de jos in sus:
  • dormitor pe sud-est [ma tot gandesc sa il pun pe est si sa mut dressingul/hall pe sud-est, dar asta reduce spatiul disponibil pe aripa dreapta a casei cu aproximativ 0.8 metri si in plus introduce deranjarea celui-ce-doarme daca celalalt-vrea-sa-iasa-pe-afara]
  • bucataria pe nord-est (dar asta reduce lumina naturala din bucatarie...)
  • intrarea in casa pe sud-centru
  • soba in centrul casei, amplasata la cota x a inceputului peretelui mobil bucatarie/dormitor a.i. la mutarea peretelui bucatarie/dormitor aceasta sa devina parte integranta din bucatarie, pentru a fi folosita la gatit.
Camara are locul deja stabilit: nord-vest sau nord-est (langa bucatarie), sapata in deal, termoizolata fata de bucatarie cu 15 cm polistiren. In aceasta camara-beci temperatura de cca 7 sau 8 grd. va fi constanta year-long.

si nu reusesc sa gasesc cea mai optima varianta: si grasa, si laptoasa, si devreme acasa...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate