Casa aproape pasiva in Hunedoara
#19
Posted 04 January 2015 - 02:50
Algarve nu, in Lagos, Nigeria.
Vantul nu bate aproape deloc, valea e adapostita bine. Ar fi suficient pentru ventilatie dar n-ar produce nici un watt cu o eoliana. Pe de alta parte pparaiasul curge zdravan toamna si primavara, si nici iarna nu e de lepadat. In orice caz nu ingheata. Dealurile se continua pe intinderi mari de teren si sunt formate cred din roci poroase/sedimentare, astfel ca debitul paraului variaza semnificativ cu ploile, dar are totusi o persistenta de vreo doua luni dupa ultima ploaie, si ar trebui sa fie de ajuns (sa zicem ploua in noiembrie, as avea energie pana la sfarsitul lui ianuarie; din februarie de obicei vremea se mai insenineaza si daca am o zi cu soare la 10-12 zile e suficient pentru sa-mi incarc bateriile (total 2kWh); fara soare imi restrang activitatea la cei 300Wh pe zi si cu asta basta) |
#20
Posted 04 January 2015 - 02:53
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 02:50, said: Vantul nu bate aproape deloc, valea e adapostita bine. Ar fi suficient pentru ventilatie dar n-ar produce nici un watt cu o eoliana. Pe de alta parte pparaiasul curge zdravan toamna si primavara, si nici iarna nu e de lepadat. In orice caz nu ingheata. |
#21
Posted 04 January 2015 - 03:00
Locatia este de la lacul Cincis vreo 25km spre vest. Nu e vant, dar in rest e minunat. Exista linie electrica in apropiere dar costa 6 stalpi pana la teren. Deci mai bine off-grid. Si asa prefer off-gridul idn considerente de lipsa a facturilor
Paraul are pe terenul meu o diferenta de nivel foarte mica, abia cca o jumatate de metru, asa ca doar cand are debit mare (vreo 3-4 galeti pe secunda) o sa pot stoarce cativa wati, si asta doar cu o turbina Kaplan eficienta (o multime de bani....). Daca totusi voi calcula ca e mai rentabil sa cumpar inca vreo 4-6 panouri fotovoltaice de banii aia, paraul va ramane nefolosit. Dar asta ramane de vazut in viitor. |
#22
Posted 04 January 2015 - 03:14
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 03:00, said:
Paraul are pe terenul meu o diferenta de nivel foarte mica, abia cca o jumatate de metru, asa ca doar cand are debit mare (vreo 3-4 galeti pe secunda) o sa pot stoarce cativa wati, si asta doar cu o turbina Kaplan eficienta (o multime de bani....) Uite ceva care imi place mult: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W1PR9fhsf9c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ma gandesc sa folosesti cuplul apei,ea curge indiferent de viteza,sa o punem la treaba deci Vezi daca e fezabila metoda asta https://www.google.r...XJWeVkz;480;360 Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 03:41. |
#23
Posted 04 January 2015 - 03:47
Hm. Las trebusoara asta pe mai tarziu. Deocamdata preocuparea numarul unu pentru mine este definitivarea proiectului casutei, in ultima varianta. O sa postez o schita aici maine sau poimaine, acum e cam tarzior
|
#24
Posted 04 January 2015 - 03:47
Sau [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MEbyFYsn_Gk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#25
Posted 04 January 2015 - 03:51
Multumesc insa foarte mult pentru discutie
Asta ultima e interesant facuta Seamana cu ventilatoarele din aerele conditionate. |
#26
Posted 04 January 2015 - 06:48
Am vazut la canadieni, insa din cate tin minte, grosimea balotilor era de 1-1,2 m... Caut saptamana viitoare o brosura groasa cat o carte, pe care am impresia ca am pastrat-o, ti-o voi da, daca o gasesc.
Eu personal cred ca poti rezolva relativ usor problema incalzirii/racirii casei (daca ai pereti suficient de grosi) precum si a circulatiei aerului. Mie probleme serioase mi se par obtinerea apei calde menajere (iarna) si a energiei electrice necesare... |
#27
Posted 04 January 2015 - 09:30
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
.. vreau sa-mi fac o casa aproape pasiva. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control; 2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc.. Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna? addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici? Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:
Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa.. Bravo pentru curaj! |
#28
Posted 04 January 2015 - 10:52
#30
Posted 04 January 2015 - 12:45
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:
.. Multe din calculele legate de hidrodinamica de fapt le voi relua aici pe softpedia in curand, pe topicul de IPAT peste cateva saptamani. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:
.. Nu pentru a elimina banii am considerat circulatia prin termosifon (o pompa grundfos sau wilo e cca 250 euro) ci pentru a elimina necesarul de energie electrica pentru ele. Am calculat termosifonul si e capabil sa asigure o circulatie naturala suficienta pentru a disipa 3.5kW la un dt de doar 3 grd celsius, deci in intervalul de temperatura tur-retur 26...29 grd. Bineinteles, mai trebuie luat la mana si puricat, caci nu vreau sa am surprize; e o investitie pe care o faci o singura data, si daca nu functioneaza conform proiectului e nasol rau de tot. Dar voi incerca sa ma asigur din toate punctele de vedere ca va functiona impecabil addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:35, said:
da, o sa am circuit de amestecare, electrovalve cu reglare (ca robinetele cu motoras, nu stiu precis ce denumire au), etc. Si trebuie sa prevad si posibilitatea necesitatii cresterii fluxului de apa prin compost, pentru racirea acestuia. E prevazuta de fapt, dar nu am calculat-o inca "la precizie". |
#31
Posted 04 January 2015 - 15:46
De la coada la cap:
Eu iti propun sa nu poluiezi topicul de IPAT cu calcule personalizate. Poti sa-i anunti pe colegii de acolo (oferindu-le link-ul topicului acesta) ca vrei sa faci niste calcule si sa te ajute, dar sa te ajute aici, la d-ta pe topic.. Altfel va fi varza subiectul d-tale si va fi extrem de dificil de urmarit.. Nu, voi cere doar informatii punctiforme, uneori pentru a-mi confirma unele informatii pe acre le am deja, alteori pentru formule si alte chestii pe care nu le-am gasit inca sau nu mai stiu pe unde le-am mai ratacit. De exemplu de curand am intrebat - si am obtinut raspuns clar, dupa cateva discutii - care este disipatia unei suprafete de 1mp de pardoseala la 1 grd celsius diferenta fata de aerul ambiant. Rezultatul: P=11W/mpK. Absolut satisfacator. Foarte interesant! Circulatie naturala la un dT=3K, inca nu am avut solicitari, dar ma abonez si la topicul d-tale. Am o mare rugaminte daca ai surse cu metodologia de calcul - posteaza-le aici, te rog mult.. Din ce am observat in Romania multi proiectanti se feresc de circulatia naturala ca de ""duca-se in pustiu"".. Am calculat, dar nu folosind formule ci: - un program de calcul a pierderii de presiune in tevi (de diferite tipuri, printre care si pexal si ppr) - forta arhimedica rezultata la o diferenta de temperatura de 1 grd celsius, de 2 grd, de 5 grd. nu mai stiu exact ce am mai facut, e multisor de-atiunci, dar voi relua in curand procedura... si o s-o postez aici.. Din rezulate, din ce-mi aduc aminte am pornit de la premisele urmatoare: - sa asigur o disipatie de 1.5kW (necesara la +23 temp interior si -8 temp exterior) - incalzirea ar fi fost in pereti (de beton armat de 13cm, izolat cu polistiren de 50cm), incepand de la compostorul de la subsol, urcare verticala printr-o cionducta groasa, ajunge in varful casei, apoi de la varful acoperisului (fireste, sub izolatie), tavanul mansardei, peretii exteriori, pardoseala parterului, si incheind circuitul in compostor. - sa am o diferenta de temperatura cat mai mica, deoarece nu as avea motive logice ca la etaj sa am o temperatura in casa de 26 grd si la parter doar 20 grd. O diferenta de temperatutra mica pe circuit in aceatsa configuratie ar asigura si o diferenta mica de temperatura overall in casa. ...si am incercat prima data cu 1 grd apoi cu 2 grd apoi cu 3 grd. Folosind teava de 10cm diametru pentru urcare si 16 tevi de 2 cm dia interior pentru coborare. In cele din urma, cu 2 grade diferenta asigur totusi disipatia de 1.5kW care compenseaza total pierderile casei. Dar asta in pereti de beton, cum am spus. .... si mi-a rezultat o necesitate de transport a apei la care la o diferenta de temperatura de 2 grade fluxul rezultat prin termosifon era cam de 3 ori mai mare decat cel necesar. Trag bineinteles concluzia, ca un profan ce sunt, ca daca la 2 grd am un termosifon cu o viteza de 3 ori mai mare decat necesarul, a. sistemul va functiona si practic b. in cel mai rau caz, admitand ca naiba-stie-formulele-nu-sunt-bune-sau-dracu-sa-le-ia, tot am o rezerva suficienta.... in cel mai rau caz voi avea o diferenta de temperatura ceva mai mare. In aceasta idee, tevile care se indesesc sub pardoseala parterului le voi putea cupla/decupla din circuit cu ajutorul unor valve simple si ieftine, pentru a putea controla o eventuala supraincalzire a parterului fata de etaj SI la ce ti-ar trebui aceste elevtrovane de amestec? Daca realizezi circulatia naturala prin compost racirea lui va fi asigurata, caci cu cresterea fluxului de caldura va creste si debitul agentului termic/de racire. Va creste, dar nu ai control aupra acestei cresteri. In acest sistem controlul este esential. Compostarea este un proces sensibil. E necesar un ec hilibru intre productia si extractia de energie, echilibru care nu poate fi asigurat doar prin calcule. Solutia, pentru a nu folosi o pompa, sunt valvele reglabile, cu motoras. S-ar putea sa le confectionez singur, caci banuiesc ca au un cost exorbitant. Si aceste lucruri pe care le fac vreau sa fie inspiratie si pentru altii, care poate nu au bani precum Bill Gates.. |
#32
Posted 04 January 2015 - 17:14
@ andreilesan
Daca ai diferenta de cota de 10m, devine interesant din mai multe puncte de vedere.. 1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control; 2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc.. m-am gandit si eu la astea doua. Mai sunt si alte avantaje: scurgere naturala pentru ape uzate, posibilitate termosifon pentru incalzire solara cu apa cum ai spus, dar si cu aer cald pe acelasi principiu, folosind o mini-sera amplasata in aval cu cativa metri. In orice caz, dezavantaje ar fi: excavatia mai costisitoare, necesitatea proptirii dealului cu betoane, hidroizolatie mai sofisticata.. oricum, la un moment dat o sa trebuiasca sa pun in balanta totul si sa aleg o varianta... Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale. si eu zic la fel.. Daca vrei sa folosesti baloti de baie sigur vei merge pe varianta casei pe o structura de rezistenta din lemn (sau cel putin asa mi se pare mie normal sa fie, dar nu exclud si alte variante). Eu unul as fi adeptul structurii de lemn, daca pretul acesteia ar fi avantajos in comparatie cu varianta de beton.. 40x40cm te refereai la beton sau la lemn? La beton. Dar daca as fi nevoit sa folosesc planseu de beton cred ca tot 40x40 ar trebui sa fie si stalpii din lemn. Nu stiu insa ce sens ar avea planseu de beton pe stalpi de lemn. Nu "rimeaza". Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna? Inca nu am solutia perfecta, ma tot gandesc la felurite variante, dar cred ca voi folosi o membrana hidroizolanta intre finisajul interior si tencuiala balotilor (de exemplu folie subtire.. Ar fi vreun dezavantaj daca as folosi folia lucioasa de aluminiu? ma gandesc ca are si emisivitate scazuta in infrarosu si astfel mai reduce intrucatva transmisia caldurii). Nu sunt adeptul teoriei respiratiei peretilor, deoarece voi tine sub control vaporii cu ajutorul ventilatiilor. Am deja la bloc conditii asemanatoare si sunt satisfacut de ele. La exterior balotii vor fi din nou tencuiti, probabil cu lut si plasa anti soareci, apoi un strat de aer, apoi fatada. Deci fatada ventilata. Dar nu ventilata complet deschis cum se obisnuieste, ci ajustabil, ca sa pot regla efectele in functie de anotimp. Sper ca ne vei arata cum ai ajuns la valorile necesarului de incalzire. Asta e foarte simplu (dar mi-a luat multe luni pana am cules date si am pus totul cap la cap) In principiu acum folosesc un fisier excel
Chestiunea se simplifica mult in cazul pilonilor de lemn deoarece acestia sunt intrinsec termoizolanti, ma rog, suficient... De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici? Din electronica. In primul rand mi s-a parut mereu o neghiobie folosirea furtunelor subtiri de cate 100 metri pentru IPAT. Dar deh, asa e moda. Mai simplu la instalare. Dar circuitele de 100 metri si cu o grosime de 1 cm au o rezistenta considerabila.. In sistemul meu, asigur incalzirea prin 16-32 de tevi de 2 cm diametru si 20 metri lungime. 32 de rezistoare de valoare relativ mica in paralel. Desigur, ai nevoie de un conductor gros pentru a alimenta cele 32 de rezistoare in paralel Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. Nu e chiar neobisnuita. M-am gandit sa folosesc o singura soba pentru toata casa, asa ca va trebui sa fie maricica. Ideal ar fi fost s-o inglobez intr-un perete central, dar daca imi va iesi pana la urma un anumit plan care imi da tarcoale dar nu-mi iese inca perfect, nu voi mai avea perete central... De asemenea trebuie sa aiba o sectiune de aprindere rapida, folosibila si eventual si pe gaze (biogaz), pentru bucatarie. Focarele vor fi alimentate cu aer direct de afara printr-o teava. Focarul de incalzire al casei va fi termoizolat (caramida de samota) pentru a atinge temperaturi mari (randament mare, ardere buna, rapida. Paote si gazeificare, cine stie...). Fumul as vrea sa-l fac de aceasta data (am mai facut o soba de teracota acum cca 15 ani si a fost foarte buna, dar era altfel, aproximativ clasica, simpla serpentina de etaje in S) inspirat din sobele racheta: un circuit vertical pornind din focar, urcand pana sus la etaj, apoi coborand intr-o multime de etaje (in S) inapoi pana la un nivel apropiat de al focarului, dar la o distanta considerabila de acesta (50cm), pentru a nu se reincalzi semnificativ de la el. Gazele la acest nivel vor fi pierdut majoritatea energiei si vor fi expulzate tot prin corpul sobei vertical in sus din nou, reincalzindu-se (partial) suficient ca sa faca tiraj si sa iasa pe cos. O sa incerc niste teste inainte de a face aceasta constructie sa vad daca ar functiona cu o inaltime de aproximativ 6 metri in aceasta configuratie. ...ventilatia,,,, Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa.. Da... Bravo pentru curaj! Mercic Edited by addysoftware, 04 January 2015 - 17:27. |
#33
Posted 04 January 2015 - 17:44
Digix, on 04 ianuarie 2015 - 12:00, said:
De furat și de pe aici niște idei. Aha, casa lu' Cristian. Multumesc frumos. O stiam, oricum, mai demult. Dar vad ca a refacut situl, e diferit oarecum de cum il tineam eu minte doarUNom, on 04 ianuarie 2015 - 10:52, said: pe astea nu le stiam inca, ma uit acum.. Mercic. Oricum devorez tot ce e legat de subiect, de vreo 6 ani.. |
|
#34
Posted 04 January 2015 - 17:49
addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
@ andreilesan Daca ai diferenta de cota de 10m, devine interesant din mai multe puncte de vedere.. 1. Amplasarea panourilor solare cu agent solar antigel in vale si cu circulatie naturala spre casa din deal - fara nevoie de energie pentru pompare sau automatizare control; 2. Amplasarea in vale a sorbului tubului de ventilare pentru preincalzirea aerului de la sol pe timp de iarna - fara nevoie de energie la ventilatoare etc.. m-am gandit si eu la astea doua. Mai sunt si alte avantaje: scurgere naturala pentru ape uzate, posibilitate termosifon pentru incalzire solara cu apa cum ai spus, dar si cu aer cald pe acelasi principiu, folosind o mini-sera amplasata in aval cu cativa metri. In orice caz, dezavantaje ar fi: excavatia mai costisitoare, necesitatea proptirii dealului cu betoane, hidroizolatie mai sofisticata.. oricum, la un moment dat o sa trebuiasca sa pun in balanta totul si sa aleg o varianta... Deci, din punctul meu de vedere casa ar fi indicat sa ramana in deal si nu in vale. si eu zic la fel.. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
Daca vrei sa folosesti baloti de baie sigur vei merge pe varianta casei pe o structura de rezistenta din lemn (sau cel putin asa mi se pare mie normal sa fie, dar nu exclud si alte variante). Eu unul as fi adeptul structurii de lemn, daca pretul acesteia ar fi avantajos in comparatie cu varianta de beton.. 40x40cm te refereai la beton sau la lemn? La beton. Dar daca as fi nevoit sa folosesc planseu de beton cred ca tot 40x40 ar trebui sa fie si stalpii din lemn. Nu stiu insa ce sens ar avea planseu de beton pe stalpi de lemn. Nu "rimeaza". Daca ai vrea sa folosesti incalzirea radianta prin tavan, atunci ai putea doar sa tencuiesti planseul peste registrul de tevi (cum se tencuiau o data pe tesuiala).. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
Insa, cea mai ""interesanta'" intrebare catre d-ta este: Cum te-ai gandit sa compui peretele incat sa nu ti se formeze condens in paie iarna? Inca nu am solutia perfecta, ma tot gandesc la felurite variante, dar cred ca voi folosi o membrana hidroizolanta intre finisajul interior si tencuiala balotilor (de exemplu folie subtire.. Ar fi vreun dezavantaj daca as folosi folia lucioasa de aluminiu? ma gandesc ca are si emisivitate scazuta in infrarosu si astfel mai reduce intrucatva transmisia caldurii). Nu sunt adeptul teoriei respiratiei peretilor, deoarece voi tine sub control vaporii cu ajutorul ventilatiilor. Am deja la bloc conditii asemanatoare si sunt satisfacut de ele. La exterior balotii vor fi din nou tencuiti, probabil cu lut si plasa anti soareci, apoi un strat de aer, apoi fatada. Deci fatada ventilata. Dar nu ventilata complet deschis cum se obisnuieste, ci ajustabil, ca sa pot regla efectele in functie de anotimp. De ce sa mai tencuiesti cu lut plasa antisoareci daca vei avea o fatada ventilata? addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
Sper ca ne vei arata cum ai ajuns la valorile necesarului de incalzire. Asta e foarte simplu (dar mi-a luat multe luni pana am cules date si am pus totul cap la cap) In principiu acum folosesc un fisier excel
Chestiunea se simplifica mult in cazul pilonilor de lemn deoarece acestia sunt intrinsec termoizolanti, ma rog, suficient... addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said: De unde te-ai inspirat cu teava de 10cm ? Sau asa ti-a rezultat din calcule? Ai putea sa le prezinti si aici? Din electronica. In primul rand mi s-a parut mereu o neghiobie folosirea furtunelor subtiri de cate 100 metri pentru IPAT. Dar deh, asa e moda. Mai simplu la instalare. Dar circuitele de 100 metri si cu o grosime de 1 cm au o rezistenta considerabila.. In sistemul meu, asigur incalzirea prin 16-32 de tevi de 2 cm diametru si 20 metri lungime. 32 de rezistoare de valoare relativ mica in paralel. Desigur, ai nevoie de un conductor gros pentru a alimenta cele 32 de rezistoare in paralel addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
Soba speciala: poti sa o descrii un pic? Mai facut curios si cu asta. Nu e chiar neobisnuita. M-am gandit sa folosesc o singura soba pentru toata casa, asa ca va trebui sa fie maricica. Ideal ar fi fost s-o inglobez intr-un perete central, dar daca imi va iesi pana la urma un anumit plan care imi da tarcoale dar nu-mi iese inca perfect, nu voi mai avea perete central... De asemenea trebuie sa aiba o sectiune de aprindere rapida, folosibila si eventual si pe gaze (biogaz), pentru bucatarie. Focarele vor fi alimentate cu aer direct de afara printr-o teava. Focarul de incalzire al casei va fi termoizolat (caramida de samota) pentru a atinge temperaturi mari (randament mare, ardere buna, rapida. Paote si gazeificare, cine stie...). Fumul as vrea sa-l fac de aceasta data (am mai facut o soba de teracota acum cca 15 ani si a fost foarte buna, dar era altfel, aproximativ clasica, simpla serpentina de etaje in S) inspirat din sobele racheta: un circuit vertical pornind din focar, urcand pana sus la etaj, apoi coborand intr-o multime de etaje (in S) inapoi pana la un nivel apropiat de al focarului, dar la o distanta considerabila de acesta (50cm), pentru a nu se reincalzi semnificativ de la el. Gazele la acest nivel vor fi pierdut majoritatea energiei si vor fi expulzate tot prin corpul sobei vertical in sus din nou, reincalzindu-se (partial) suficient ca sa faca tiraj si sa iasa pe cos. O sa incerc niste teste inainte de a face aceasta constructie sa vad daca ar functiona cu o inaltime de aproximativ 6 metri in aceasta configuratie. addysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 17:14, said:
...ventilatia,,,, Aici ar fi de discutat ceva mai mult.. Cred ca mult depinde si de cum este/va fi proiectata casa.. Da... Bravo pentru curaj! Mercic Edited by andreilesan, 04 January 2015 - 17:49. |
#35
Posted 04 January 2015 - 17:55
Pt soba studiaza una performanta in clopote si cu aer secundar,eventual preincalzit si cel primar,colegul andreilesan e maestrul aici,vezi topicul http://forum.softped...obe-focare/Â Â
Pt mai multa eficienta ma gandeam la o chestie,si anume montarea unui bazin sub cada de dus care are incorporat un recuperator de caldura care e pe returul IPAT,cu electrovalve modifici traseul apei prin recupertor cand intri in dus blocand in acelasi timp scurgerea din bazin,un senzor de temperatura iti comanda revenirea la circuitul normal si golirea bazinului atunci cand apa are o temperatura mai mica sau egala cu cea din circuit. Dusul e locul unde ai apa calda in volum mare care e risipita altfel. La planseu,avand in vedere ca il folosesti doar ca atelier de bricolat diverse poti merge pe o structura usoara umpluta cu PET-uri si ceva izolatie fonica,ai o inertie termica mult mai buna si nu ingreunezi structura. Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 17:57. |
#36
Posted 04 January 2015 - 18:55
Pt soba studiaza una performanta in clopote si cu aer secundar,eventual preincalzit si cel primar,colegul andreilesan e maestrul aici,vezi topicul http://forum.softped...-sobe-focare/
Ma uit pe ele, in seara asta stau calare pe chestia asta Pt mai multa eficienta ma gandeam la o chestie,si anume montarea unui bazin sub cada de dus care are incorporat un recuperator de caldura care e pe returul IPAT,cu electrovalve modifici traseul apei prin recupertor cand intri in dus blocand in acelasi timp scurgerea din bazin,un senzor de temperatura iti comanda revenirea la circuitul normal si golirea bazinului atunci cand apa are o temperatura mai mica sau egala cu cea din circuit. Dusul e locul unde ai apa calda in volum mare care e risipita altfel. La mine nu e. Decat partial. In primul rand scurgerea se va face printr-o teava ingropata in pardoseala, deci va ceda caldura (de la 33 grd la 24 grd) tot in casa, in podea. Apoi as putea introduce teava de aductiune a apei (cu temperatura decca 6-8 grade) prin interiorul tevii de evacuare, in contrasens, realizand astfel un schimbator de caldura deosebit de eficient, temperatura de evacuare a apei de la dus ajungand probabil spre 9-10 grade. La planseu,avand in vedere ca il folosesti doar ca atelier de bricolat diverse poti merge pe o structura usoara umpluta cu PET-uri si ceva izolatie fonica,ai o inertie termica mult mai buna si nu ingreunezi structura. Nu prea merge, desi e doar atelier va avea cativa pereti mobili (practic vor fi cred 4 dulapuri fata-spate de mari dimensiuni (2 x 0.4m x 2.2m x 5m ) pentru a putea stoca in mod eficient si comod de accesat tot ce nu am acum posibilitatea de cand m-am mutat la bloc, si a-mi crea astfel 5 spatii de lucru multifunctionale... ---------- Ma folosesc de acest prilej pentru a va introduce in cea mai recenta (de vreun an) idee, care mi-a dat peste cap planurile unei case standard, cu pereti si usi, fie ele si glisante.. O sa va descriu totusi verbal cea mai recenta configuratie (pe acest calculator nu am inca posibilitatea de a converti cad-jpg) Planul meu actual este de a incerca sa inventez o configuratie optima pentru parter astfel incat, cu ajutorul peretilor mobili, sa inghesui intr-un spatiu relativ redus: baie, bucatarie, dormitor, dressing, salon/living, scara, soba, intrarea... Imaginati-va un dreptunghi orizontal de cca 6m inaltime si 12 metri latime. Imaginativa ca peretii camerelor sunt mobili, pentru a putea expanda spatiul si a elimina camerele nefolosite. Sunt doar eu cu sotia, nu avem copii, deci... aceasta configuratie este convenabila. Dar nu e deloc usor de facut.. optimizarea fata de punctele cardinale, iluminatul si incalzirea naturala e challanging... Stanga (vest) de sus in jos:
si nu reusesc sa gasesc cea mai optima varianta: si grasa, si laptoasa, si devreme acasa... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users