Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

NVIDIA RTX 4090 vs RTX 3090 Ti | ...

I5 10400F sau I5 11400F?

Google Pixel 6 vs Samsung S21 Fe
 Abatere de la autorizatie casa

Rețeaua RCS va pune Aleph si toat...

Subtitrarea film online

Navigatie blocata
 Recomandare tastatura

Slavia Praga - CFR Cluj 6.10.2022...

Problema citire stick USB

Recuperare document Office
 USB-C obligatoriu pe toate dispoz...

Thessaloniki - Izmir Ferry incep...

Informații despre VOYO !

VUNK - Felicitari, ai reusit!
 

Casa aproape pasiva in Hunedoara

- - - - -
  • Please log in to reply
461 replies to this topic

#163
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Au mai trecut cateva zile.
Am primit cateva schite cu fundatia/subsol si cu suprastructura. Nu e chiar varianta finala dar e pe-aproape. Cel putin eu sunt aproape multumit de cum a iesit, cu exceptia unor detalii - dar intai as vrea sa va intreb pe voi ce nu vi se pare in regula.

Subsolul:
Attached File  1.jpg   77.14K   84 downloadsAttached File  2.jpg   75.65K   81 downloadsAttached File  3.jpg   69.83K   86 downloads

placile si scheletul

Attached File  4.jpg   115.71K   90 downloadsAttached File  5.jpg   137.42K   84 downloadsAttached File  6.jpg   136.11K   85 downloadsAttached File  7.jpg   132.91K   82 downloadsAttached File  8.jpg   122.88K   79 downloadsAttached File  9.jpg   122.2K   82 downloadsAttached File  10.jpg   123.35K   100 downloads

suprastructura si apoi acoperisul

Attached File  11.jpg   187.47K   107 downloadsAttached File  12.jpg   209.98K   97 downloadsAttached File  13.jpg   193.98K   92 downloadsAttached File  14.jpg   215.32K   93 downloadsAttached File  15.jpg   174.47K   92 downloadsAttached File  16.jpg   161.37K   94 downloadsAttached File  17.jpg   154.44K   91 downloadsAttached File  18.jpg   177.01K   98 downloads

Au mai fost modificate un pic pozitia unor ferestre care nu ieseau exact unde le voiam eu pentru ca nu s-ar fi potrivit cu balotii. Asa ca le-am modificat. Conteaza mai putin balotii decat designul, nu-i asa?

Attached File  09 fatada sud 6 windows.jpg   82.87K   105 downloads

Deci ce vedeti in poze nu e exact pozitia finala. Dar e pe-aproape.Mai trebuie modificata si poztia ferestrei livingului, cu cca 50 cm mai spre stanga. Pentru a fi centrata pe interiorul peretelui in living. Asa cum e acum e total excentrica.

Culoarea voi incerca s-o fac galben-natur. Cam ca in poza asta

Attached File  RENDER 05.jpg   120.66K   104 downloads

Edited by addysoftware, 17 April 2016 - 21:44.


#164
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Canalul de aer (input) pentru soba m-am gandit sa il fac aici:Attached File  stove air input and output, two parallel tubes.gif   109.39K   74 downloads
(nordul e in stanga in aceasta sectiune).
Canalul de output este imediat langa el, dar vine din interiorul zidului colorat cu galben, care nu e de fapt zid ci "coloana de utilitati"; (e in acelasi timp si "zidul" dintre baie si scara, si are latimea de aprox 3 metri si un pic, cu usa cu tot; si inaltimea de cam 6 metri, adica e comun parter+mansarda), prin interiorul sau sunt conductele de apa, apa calda menajera, evacuarile, apa ptr incalzirea casei, schimbatoarele de caldura aer/aer, gaze arsa/apa, iesirea hotei, aductiune lumina, electricitate (48Vdc), etc. Si nu in ultimul rand, coloanele de incalzire cu gaze arse ale sobei.

Aici va fi evacuarea de vara a sobei (focarul din bucatarie si partea comuna a riser-ului de fum), direct spre acoperis.
Attached File  stove summer evacuation.gif   95.82K   75 downloads

Iarna iesirea riser-ului de fum dinspre acoperis va functiona insa doar la aprinderea focului, dupa incalzirea traseului urmand ca fumul sa circule in jos (pe masura ce se raceste) conform acestei schite de mai jos si sa fie evacuat pe sub placa prin beci apoi printr-o iesire in nordul casei.

Attached File  Peretele-soba.gif   11.25K   56 downloads

in schita nu sunt figurate desigur celelalte chestiuni enumerate mai sus, dar ele vor exista, desigur; de asemenea vor fi prevazute capace de vizitare-curatare la fumuri, trape de vizitare si reparatii la instalatii, etc; acel perete e, intr-un fel, "inima casei"...

#165
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,415
  • Înscris: 29.11.2007
1. Nu m-am lamurit, din desene, daca pui baloti si pt izolarea acoperisului ... Sau, cu alte cuvinte, nu-mi dau seama care esta adancimea cavitatii dedicate izolatiei podului.
2. Presupun ca toate contravantuirile scheletului sunt atat de minuscule si de rare pe motiv ca urmeaza toata acea dantelarie din lemn pt pozitionare balotilor din pereti. Care ar avea si rolul de rigidizare a scheletului ?!? ... Oricum mult, prea mult lemn consumat, dupa parerea mea .. Eu as fi facut altfel Posted Image
In plus, multa manopera pe o directie pe care nu stiu cati mesteri priceputi o sa gasesti. Cu alte cuvinte, provoci intamplarea Posted Image Asta, desigur daca nu mergi pe ideea de grinzi cu zabrele, din lemn. Caz in care poate ar trebui sa fii foarte atent la cantitatea de metal ce va fi in contact direct cu balotii ...
3. Ferestrele-mi par mici. Trebuie, insa, sa recunosc ca eu am o fixatie cu ferestrele mari si cu multa lumina naturala. Si, daca pe langa lumina asta naturala, mai profit si de ceva incalzire pasiva, nu ma deranjeaza; zau!
4. Fara sa ma pricep la structuri si calcule de rezistenta ... grinzile orizontale (ca nu stiu sa le spun altfel) ce sustin structura din lemn dedicata izolatiei, cele perpendiculare pe directia capriorilor ... grinzile acelea, deci, sunt montate pe capriorii scheletului intr-un mod (cu latura scurta pe caprior) "favorabil" unei solicitari de rotatie in punctul de imbinare pe care eu, spre exemplu, as fi evitat-o. Nu mi-as pune toata increderea in partea exterioara a grinzilor cu zabrele in care pare ca se sprijina.

Oricum, nu stiu ce dimensiuni ai acolo (nici macar cat sa le pot verifica in "The Span Book") si nici nu ma pricep la calcule de rezistenta structuri. Am comentat "la ochi" in raport cu ce-am vazut eu, de-a lungul timpului.

Spor la treaba!

Ia de te distreaza:
http://www.arhiconor...a/curs lemn.pdf

#166
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,816
  • Înscris: 11.03.2012

View Postaddysoftware, on 17 aprilie 2016 - 21:43, said:

Au mai trecut cateva zile.
Am primit cateva schite cu fundatia/subsol si cu suprastructura. Nu e chiar varianta finala dar e pe-aproape. Cel putin eu sunt aproape multumit de cum a iesit, cu exceptia unor detalii - dar intai as vrea sa va intreb pe voi ce nu vi se pare in regula..
Adi, urmareste sa ai minim 35cm de paie la planseul spre subsol; si minim 45cm de paie la planseul peste mansarda ! Lasa saltele alea din fibra lemnoasa pentru cei care nu pot termoizola din lipsa de spatiu. Categoric nu sunt deacord cu parerea vanzatorilor ca  20cm de termoizolant la planseu sunt suficienti - nu este ! Lor le e teama ca te vor pierde ca cumparator si deaceea invoca niste aberatii.
La pereti stiu ca ai prevazut peste 80cm - bravo!

Uitandu-ma la sectiune - nu sunt deacord cu glaful de sus a ferestrelor de acoperis. Acela trebuie sa fie orizontal, altfel iti vor fi aburite mereu acele geamuri. Rectifica.
Mie imi place cum a iesit ca geometrie.. Cum a ramas ca finisezi pe interior? Cu ce vei finisa pe exterior? Cu bariera contra vaporilor cum a ramas, din ce va fi prevazuta?Posted Image

Edited by andreilesan, 18 April 2016 - 07:24.


#167
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,816
  • Înscris: 11.03.2012

View Postaddysoftware, on 17 aprilie 2016 - 22:06, said:

Canalul de aer (input) pentru soba m-am gandit sa il fac aici:Attachment stove air input and output, two parallel tubes.gif
(nordul e in stanga in aceasta sectiune).
Eu as plimba mai mult aerul proaspat prin pamant ca sa vina in susbol mereu preincalzit. Iar din subsol l-as lua si l-as folosi la combustie. Cosul l-as prevedea cu canal de ventilare si as folosi acel canal pentru aerisirea subsolului. Adica cand nu se face focul canalul de ventilare impune improspatarea aerului din subsol, cand se face focul - cosul va impune improspatarea aerului din subsol. Astfel aerul din subsol va fi intotdeauna proaspat, racoros si uscat ceea ce este esential mai ales pentru pastrarea produselor vegetale care respira..acestea niciodata nu vor ingheta acolo, atata timp cat aerul este admis prin schimbatorul de caldura cu pamantul.  E verificat.

View Postaddysoftware, on 17 aprilie 2016 - 22:06, said:

Aici va fi evacuarea de vara a sobei (focarul din bucatarie si partea comuna a riser-ului de fum), direct spre acoperis.
Pozitia cosului imi place ca este aproape de coama. Prevede un spatiu tehnologic pentru acesta de minim 40x60cm..(latura mai mare este datorata canalului de ventilare).

Ca o parere personala nu stiu de ce nu ai vrea sa ai un cazan de zidarie in subsol, termoizolat bine si gata ! Soba va ingrela planseul si va ridica anumite probleme de rezistenta.. Eu as opta pentru cazanul la subsol.Posted Image

#168
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Imediat dau si explicatiile cerute:

1. Nu m-am lamurit, din desene, daca pui baloti si pt izolarea acoperisului ... Sau, cu alte cuvinte, nu-mi dau seama care esta adancimea cavitatii dedicate izolatiei podului.

40cm, pentru ca am optat pentru vata de sticla. Prea multa greutate, prea multa structura de lemn, prea mult cost cu manopera (...) m-au determinat pana la urma sa renunt la 80 cm baloti sub acoperis si sa aleg o solutie ....clasica.
Deja sunt ingrijorat: ce-o sa fac eu daca vata aia de sticla de 40cm se "lasa" si devine mai subtire? Cum sa evit chestia asta?

2. Presupun ca toate contravantuirile scheletului sunt atat de minuscule si de rare pe motiv ca urmeaza toata acea dantelarie din lemn pt pozitionare balotilor din pereti. Care ar avea si rolul de rigidizare a scheletului ?!? ... Oricum mult, prea mult lemn consumat, dupa parerea mea .. Eu as fi facut altfel ..

Asa se fac casele de baloti cu mai mult decat parter. Nu e tip Nebraska, autoportanta, greutatea suplimentara a mansardei care e practic etaj ar produce deformatii importante in timp.Deci trebuie o structura rigida. E practic o casa pe structura de lemn, nu de baloti. E doar izolata cu baloti si vata de sticla..
Dantelaria mai mult pare multa, dar e la fel si in cazul unui perete dintr-un singur rand de baloti, cu diferenta ca devine mai "subtire", cca 50cm in loc de un metru, si asta da alta impresie. Am vazut pe viu cum arata si mi se pare okay.

In plus, multa manopera pe o directie pe care nu stiu cati mesteri priceputi o sa gasesti. Cu alte cuvinte, provoci intamplarea ..

In privinta asta nu e asa: am deja echipa care a mai construit patru case de baloti pe acelasi sistem, doar ca au fost cu pereti "standard", de 40cm

Asta, desigur daca nu mergi pe ideea de grinzi cu zabrele, din lemn. Caz in care poate ar trebui sa fii foarte atent la cantitatea de metal ce va fi in contact direct cu balotii ...

Nu stiu exact care-i treaba cu grinzile cu zabrele. Am vazut deja cum arata structura de lemn, pe viu.
Metalul da, am citit si eu treaba asta. Voi incerca sa evit contactul direct. Dar nu peste tot, in pozitiile unde metalul nu va avea alta temperatura ca paiele, nu e nici o problema (cred); unde insa e metal care sigur va fi mai rece (de ex metalul care iese din beton pt a fixa stalpii) voi hidroizola metalul. Probabil badijonez cu smoala sau rasina sau ceva de genul.... De fapt probabil baietii astia fac deja asta, doar ca nu stiu eu trebusoara respectiva. Voi fi atent...

3. Ferestrele-mi par mici. Trebuie, insa, sa recunosc ca eu am o fixatie cu ferestrele mari si cu multa lumina naturala. Si, daca pe langa lumina asta naturala, mai profit si de ceva incalzire pasiva, nu ma deranjeaza; zau!

Oh, nu sunt mici, casa e mare! Garantez. Si mie mi se par mici cand ma uit asa la ele, dar la living pe sud fereastra are deschiderea de 3m x 2m si sticla e de 2,5 cu 1,5, adica nu e mica deloc; intr-o varianta am vrut fereastra imensa (cat tot peretele dinspre sud, 4m x 2m) dar am renuntat. Calculele imi indica ca nu e cazul sa trec de ~10-12 mp ferestre pe sud in total deoarece castigul termic creste din ce in ce mai slab. Castigul in scurtele perioade cu soare compenseaza cu greu sau nu compenseaza zilele lungi fara soare si noptile de iarna. Este un castig, desigur, dar depinde logaritmic de suprafata, si "punctul" de ingenunchere e pe la 10-12mp. Am fereastra de la living 3,75mp glazing, apoi bucataria 2,25mp, apoi mansardele care au suprafata efectiva de insolatie de cca 6-8mp (12mp suprafata geam, dar unghiul nu e 90 grd) asta face in total vreo 12 mp. Se mai adauga fereastele dispre vest, astea insa iarna au contributie nesemnificativa; Vara vor fi umbrite de vreo planta cu frunze mari, ca vita de exemplu. Insa acolo la mine oricum e frig, probabil nu va fi o problema caldura suplimentara pe vest nici chiar vara....

4. Fara sa ma pricep la structuri si calcule de rezistenta ... grinzile orizontale (ca nu stiu sa le spun altfel) ce sustin structura din lemn dedicata izolatiei, cele perpendiculare pe directia capriorilor ... grinzile acelea, deci, sunt montate pe capriorii scheletului intr-un mod (cu latura scurta pe caprior) "favorabil" unei solicitari de rotatie in punctul de imbinare pe care eu, spre exemplu, as fi evitat-o. Nu mi-as pune toata increderea in partea exterioara a grinzilor cu zabrele in care pare ca se sprijina.

Nu stiu inca ce sa-ti zic, cred ca las sa vina si informatiile de la structurist intai....

Oricum, nu stiu ce dimensiuni ai acolo (nici macar cat sa le pot verifica in "The Span Book") si nici nu ma pricep la calcule de rezistenta structuri. Am comentat "la ochi" in raport cu ce-am vazut eu, de-a lungul timpului.

Pai, nu mi-a dat cote la desenele astea... cele finale nu sunt gata inca

Spor la treaba!

Ia de te distreaza:
http://www.arhiconor...a/curs lemn.pdf


Mercic :)
\

Imediat iti raspund si tie Andrei...

#169
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
@Andrei
Adi, urmareste sa ai minim 35cm de paie la planseul spre subsol; si minim 45cm de paie la planseul peste mansarda ! Lasa saltele alea din fibra lemnoasa pentru cei care nu pot termoizola din lipsa de spatiu.

Un rand de baloti, cca 45 cm, am facut si eu calculele-estimari, cu mult timp in urma; subsolul va avea probabil zero grade, si 45 cm mi se pare destul de okay. Cum spui si tu de altfel.

La mansarda, cum ai citit deja in raspunsul catre DIY, vor fi 40 cm de vata...de sticla. Gasesc eu o solutie ca sa nu se lase. Poate bag o foaie de placaj subtire sau niste betisoare (hm) intre douazeci si douazeci de cm de vata, fixata in structura de lemn, cam cum se prindea geamul intre rame pe sistemul vechi, sprijinit pe cuie. Nu stiu, zic si eu...

Categoric nu sunt deacord cu parerea vanzatorilor ca 20cm de termoizolant la planseu sunt suficienti - nu este ! Lor le e teama ca te vor pierde ca cumparator si deaceea invoca niste aberatii.

Haha...normal! Eu nici nu discut cu vanzatorii, mi-am format deja parerile mele (bazate pe matematica... sau pe aritmetica, ca in fond calculele astea sunt simple, sunt de bun-simt...), de ani de zile...si le stii deja, ca am mai vorbit..

La pereti stiu ca ai prevazut peste 80cm - bravo!

Pai trebuia, ca la mine acolo e polu' frigului... mai ceva ca la miercurea Ciuc (sau poate e cam la fel). Dar oricum as fi facut cu 80 cm, chiar daca nu era atat de frig.

Uitandu-ma la sectiune - nu sunt deacord cu glaful de sus a ferestrelor de acoperis. Acela trebuie sa fie orizontal, altfel iti vor fi aburite mereu acele geamuri. Rectifica.

Te referi la astea, nu?

Attached File  ferestre mansarda interior.jpg   64.39K   49 downloads

Daca da, sa stii ca nu asa era schita mea data arhitectului. Era cu glafurile de sus aproape orizontale, pentru ca lumina sa intre si in camera. Nu mi-e de condens, pt ca ventilatie va fi, ferestrele vor fi tripan, si iarna s-ar putea sa adaug inca doua straturi de "folie de celofan", pe sistemul "ferestrelor de furtuna" ale americanilor. Vad ca mi-a facut tuneluri. Probabil pentru ca este o mare grinda longitudinala acolo. O sa-i scriu sa modifice, sa puna grinda sub si deasupra ferestrelor a.i sa acomodeze asa cum i-am dat eu initial.

Mie imi place cum a iesit ca geometrie..

da, nu e rea. Adica e cam cum am gandit-o eu, ca nah, nu avea ce sa se schimbe; dar ca sa fim cinstiti, mi-a dat si cateva solutii destul de misto, de exemplu intrarea in subsol e bestiala. Adica imi convine cum e acum pe proiect. Poate ca era inca mai ok pe dreapta, eventual (acum e "pe stanga"). Dar nu mi se pare neaparat incomoda pe stanga dpdv al aspectului. (O sa aiba totusi o balustrada si asta va veni chiar in fata livingului, dar sub nivelul geamului.) Mai vedem...

Cum a ramas ca finisezi pe interior? Cu ce vei finisa pe exterior? Cu bariera contra vaporilor cum a ramas, din ce va fi prevazuta?

Pe interior nici nu ma gandesc deocamdata. Probabil ca voi face cat se poate de clasic: rigips si lavabila. Vreau alb nu ma intereseaza briz-brizurile ci luminozitatea generala. Tavan fals de polistiren expandat, de-ala subtire, dat cu lavabil. Mi-am facut asa in apartament si arata foarte ok, pt mine, si e ieftin. Nu am pretentii de scumpatati, si asa casa asta costa destul de mult....

Pe exterior as vrea lambriu orizontal de lemn sau prefabricat, cam cum arata in randarea aia cu galben-natur. Un pic mai deschisa culoarea, acolo e inca prea inchis. Nu vreau ceva scump; oricum, o parte din fatada va fi acoperita ulterior cu panouri termice, pe aer cald... am mai scris pe-aici...

Bariera contra vaporilor nu am vazut-o inca prevazuta, dar va fi montata oricum, probabil din folie polietilena. Sau folie aluminizata, mai ajuta un pic si cu termo, ca reflecta IR. Nu stiu daca nu cumva e mai mult un placebo treaba asta (cu reflexia IR)... mie nu-mi inspira incredere. Poate-mi spui tu... "Deasupra" balotilor, dedesubtul scheletului pe care pun rigipsul. Trebuie sa las oricum niste spatiu pt instalatiile electrica, de apa si aer. Si de lumina. In aceasta privinta probabil insa ma razgandesc...aveam de gand mai demult sa aduc si lumina naturala (prin tuburi de lumina) in zonele de nord, dar nu cred ca e necesar, vad ca e destul de luminoasa casa; iar pt baie LED-urile sunt arhisuficiente.. cu consum mic..la 15W e lumina ca ziua.

#170
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Eu as plimba mai mult aerul proaspat prin pamant ca sa vina in susbol mereu preincalzit.

Subsolul meu are zero grade. Ma rog, pe-acolo. (Nu chiar zero, dar sigur 4 grd.)

Iar din subsol l-as lua si l-as folosi la combustie.

Hm, o sa ma gandesc si la asta. Nu e mare lucru sa intrerup acel tub... care deocamdata e doar pe hartie.

Cosul l-as prevedea cu canal de ventilare si as folosi acel canal pentru aerisirea subsolului. Adica cand nu se face focul canalul de ventilare impune improspatarea aerului din subsol, cand se face focul - cosul va impune improspatarea aerului din subsol. Astfel aerul din subsol va fi intotdeauna proaspat, racoros si uscat ceea ce este esential mai ales pentru pastrarea produselor vegetale care respira..acestea niciodata nu vor ingheta acolo, atata timp cat aerul este admis prin schimbatorul de caldura cu pamantul.  E verificat.

Ihi, ihi. E o idee buna. Uite asa mai adun idei de tehnologii.. Multumesc Andrei.

Pozitia cosului imi place ca este aproape de coama. Prevede un spatiu tehnologic pentru acesta de minim 40x60cm..(latura mai mare este datorata canalului de ventilare).

Yep.

Ca o parere personala nu stiu de ce nu ai vrea sa ai un cazan de zidarie in subsol, termoizolat bine si gata ! Soba va ingrela planseul si va ridica anumite probleme de rezistenta.. Eu as opta pentru cazanul la subsol.

Mi-a tunat mie sa am soba totusi in casa. Ptr ca oricum am nevoie si de soba de bucatarie. Adica, uite, cred ca stii totusi: nu e chiar soba, adica nu e masiva. e doar un focar f bine termoizolat sub scara, iar fumul se duce in sus, ca in schita. Nu e nimic greu acolo; masa termica, atata cata e, o formeaza structura acelui perete, in afara golurilor pt instalatii. La subsol e fundatie oricum ptr acel perete. Adica acel perete (gros in interiorul casei, are cam 50 cm, dar e mai mult gol in interior, 40cm e pe schita arhitectului dar in realitate vom vedea, ptr ca trebuie sa acomodeze toate instalatiile) se continua in jos ca structura de rezistenta de beton zidit din boltari de 25cm si cu stalpii armati de 40cm (probabil). Nu este sprijinit pe planseu ci e cam ca un fel de monobloc, de jos (de la cota de fundare) pana sus la acoperis. Cred (asta o zice si structuristul) ca are rezistenta optima astfel, si lateral are rezistenta la cutremure (cutr. la Hd sunt ceva mai slabe) fiind inter-prins cu planseele.

Foc in aceasta "soba" nu voi face decat in caz de failure al instalatiei de incalzire in pardoseala. In rest, foc se va face in general la bucatarie, cand se gateste iarna si nu am electricitate suficienta sau gaze sau alte nebunii. Instalatia (fumurile) e aceeasi, singura chestie suplimentara (care poarta denumirea pompoasa de "soba") e de fapt doar focarul de sub scara.
Deci, "soba" e doar backup. Baza e instalatia pe compost.

#171
vast

vast

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,464
  • Înscris: 04.05.2008
Salut Ady,

Nu am apucat sa citesc prea mult, dar fac o mica observatie referitor la casa: sugerez sa inchizi acel spatiu din fata usii de la intrare pentru a face un spatiu tampon. Astfel vei pierde iarna mult mai putina caldura la deschiderea usii principale a casei.

#172
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
De fapt chestiunea este in felul urmator. Peretele casei are grosimea de 1 metru. Sunt doua "usi". care se deschid diferit. Cea de exterior e o usa normala, cea de interior este o draperie, care va fi folosita ca atare doar iarna. In interiorul casei in acea zona este o separatie ca un holisor.: pe dreapta este peretele bucatariei cu un pantofar si un minidulap si o oglinda, pe stanga un perete
mic de cca 1.8 metri cu un dulap de hol si un cuier. In fundul holisorului, la trecerea spre restul casei, este o a doua draperie.

#173
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Ady poti sa.mi recomanzi un tip de ups sau invertor cu sinus pur de 24v pentru alimentarea unui hidrofor de 1.5kw si al unui frigider de pana in 100w ?  Conexiunea ar fi facuta la 2 panouri de 250 w si 2 acumulatori de 180ah.



#174
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Nu, imi pare rau. Eu imi voi face singur aceste dispozitive deoarece pretul de achizitie al unora de calitate este prea mare, iar cele ieftine sunt prea proaste pentru a le lua in considerare.

As putea doar sa-ti spun ca un hidrofor cu motor asincron poate absorbi la start cam de 6 ori curentul nominal (ceea ce in cazul tau ar fi 6 x 1,5kW = 9kW, adica vreo 40A din linia de 230V). Insa asta e doar un caz general, hidroforul tau poate e cu alt tip de motor. Oricum, trebuie sa te pregatesti pentru un invertor cu o putere minima de 3kW si cu varf de cel putin 6kVA, deci va fi foarte scump..
Frigiderul e nimica pe langa asta.
Ca fapt divers, acel invertor e posibil sa manance 150-200W doar functionand in gol. Majoritatea celor "de firma" au insa detectie de sarcina (adica stau in standby (consuma insa destul de mult si asa)) furnizand impulsuri de 220V scurte pe iesire o data pe secunda, si pornesc doar cand simt sarcina de minim cca 10-15W la iesire.

O solutie pt a reduce curentul de start al motorului este inserierea acestuia cu o rezistenta (de ex de resou) sau o inductanta (cateva zeci de spire pe un miez de traf maricel, de macar 5-700W) si scurtcircuitarea automata a acestui "balast" dupa cca 2 secunde.

Cu un astfel de balast inductiv, chiar si un invertor de 1500W/2000VA cu unda dreptunghiulara (asa-zisa "sinusoida modificata") ti-ar putea porni si "duce" hidroforul, dar trebuie ca invertorul sa fie macar garantat de producator ca suporta sarcini inductive (sa nu se "prajeasca" cand il folosesti pe un motor; inductanta respectiva nu se deosebeste aproape deloc de un motor, in esenta.).

#175
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Multumesc Ady de informatii.
Ca sa fiu mai clar ,eu incerc sa gasesc solutii de legare a pompelor(rusesti) pe care le am in prezent ,la sistemul solar(la panouri) si la viitoare eoliana de 2kw(generatorul e in lucru). Adica,am hidroforul de 1.5kw ce imi scoate apa din put (de pe la 7-8 m) ,o urc in bazin ,iar de acolo la linia prin cadere am pus o pompa de linie de 550 w de 4 bari pana in spate (70 m ) unde am reteau de picurare din gradina.
Problema e ca nu sunt decis daca sa bag bani in invertoare de sinus pur sau in pompe de 24 V dar cu debit si presiune mare (eventual echilibrat traseul cu suplimentare de 1-2 pompe pe linie, dar pe 12-24 v).

Edited by doarUNom, 23 April 2016 - 17:22.


#176
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Este preferabil sa iei pompe de 24V in viitor. Pana atunci, invertor cu unda dreptunghiulara de 2kW + bobina serie iti va rula foarte bine hidroforul. Ptr frigider, o alta bobina de putere mai mica (100W) si nr de spire mai mare (250-350) va face treaba.

Ar fi totusi o problema la utilizarea 24Vcc, esti foarte limitat la distanta. Pierderile pe cabluri sunt foarte mari. Daca te duci la mai mult de cativa metri, cablul trebuie sa fie foarte gros si scump. In aceasta situatie, singura varianta ramane tot invertorul (de unda dreptunghiulara, nu e chiar o problema ptr motoare) si hidroforul clasic, pe 230vca. Firele lungi vor juca rolul de balast destul de bine, daca sunt lungi, limitand curentul de start.


Pana la urma, ce fel de motoare ai, de fapt? Ce scrie pe eticheta lor?

Edited by addysoftware, 23 April 2016 - 19:48.


#177
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014

View Postaddysoftware, on 23 aprilie 2016 - 19:49, said:

Pana atunci, invertor cu unda dreptunghiulara de 2kW + bobina serie iti va rula foarte bine hidroforul.
Hm. Suna promitator. Am unul de 3kw . O sa fac poze la aparate(cand ajung la casa) si revin. Multumesc.


#178
geopalade

geopalade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 09.11.2004

View PostdoarUNom, on 23 aprilie 2016 - 21:31, said:

Hm. Suna promitator. Am unul de 3kw . O sa fac poze la aparate(cand ajung la casa) si revin. Multumesc.
Poti folosi pompa din atasament (24Vcc) care scoate 400 litri/ora la 12m inaltime de popare;
Poate fi folosita 3 ore continuu si apoi 30min pauza (in 3 ore scoti 1200 litri);
Daca este doar pentru irigatii poti sa pui doua panouri de 12V inseriate chiar linga put ca sa scapi de fire.
Am masurat un conductor litat de 4mmp sectiune si are 1,2-1,3 ohmi / 260m (un singur conductor);
Daca folosesti cablu de 4x2,5 sau 4x4 mmp legi doua conductoare in paralel si obtii 5 sau 8 mmp sectiune ceea ce e sufficient.

Attached Files


Edited by geopalade, 24 April 2016 - 11:04.


#179
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Confirm, citit pdf, e buna pompa si la 4A nu e un curent mare, confirm si cele spuse despre cablu. La cca 1 ohm vei pierde 4V ceea ce este de obicei acceptabil (bateriile au 28V la full.)
De asemenea, varianta cu panoul langa pompa e ok (un panou de 250W ca sa functioneze pompa si la soare mai slab si unghiuri nu tocnmai optime (dimineata si seara)).

#180
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014

View Postaddysoftware, on 23 aprilie 2016 - 19:49, said:

Pana la urma, ce fel de motoare ai, de fapt? Ce scrie pe eticheta lor?
Attached File  20160424_140524.jpg   1.57MB   37 downloads hidrofor Attached File  20160424_140602.jpg   1.73MB   36 downloads pompa de linie Attached File  20160424_182959.jpg   845.86K   35 downloadscontrolerul Attached File  20160424_183026.jpg   875.37K   35 downloadsAttached File  20160424_183122.jpg   1.08MB   36 downloadsinvertoareleAttached File  20160424_183209-1.jpg   1.07MB   36 downloadspanouri
Invertorul sinur pur l.am dat in lucru si in 1-2 saptamani sper sa fie gata.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate