Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Ghid rapid de infiintare PFA: acte, pasi, taxe, ponturi

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#19
RaduSchmitzer

RaduSchmitzer

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 11.06.2014
Multumesc mult - este cumva un interval de timp in care trebuie sa merg la ANAF cu aceste acte? Ce se intampla daca nu merg? Pot "taia" facturi intre timp?
super zi, Radu

#20
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,571
  • Înscris: 30.07.2003
La PFA timpul e de max 30 zile, altfel intri in alte nebunii.
https://static.anaf....i/gl1_51.htm#I2

Poti emite facturi incepand cu data eliberarii certificatului de la Registrul Comertului sau de la data mentionata la finante ca incepi activitatea (daca vrei mai tarziu).

Edited by neagu_laurentiu, 12 September 2014 - 11:56.


#21
blue_wings

blue_wings

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 24.05.2007
Pasul 1 este la registrul comertului unde lucrurile nu sunt chiar asa complicate, asa cum par din explicatii. La primul drum va luati hartiile de completat, formulare si platiti taxa pentru verificare si rezervare nume (72 Lei) - va indica doamnele de la birouri ce si cum. La al doilea drum depuneti actele la aceleasi birouri, platiti taxa de inmatriculare (154 Lei), cazier (20 Lei) si xerox (1,38 Lei !?!). Total 247,38 Lei. La al 3-lea drum va ridicati certificatul de inmatriculare.

Pasul 2 este la finante... si aici trebuie depuse niste formulare functie de modalitatea de impozitare, asigurari sociale de platit si eventual inregistrare in scopuri de TVA.

Pasul 3 - acum e acum... ca nu prea spune nimeni ce mai e de facut mai departe. Nu cumva la pasul asta se face un cont bancar plus card, o stampila si se achizitioneaza registrele si alte documente? Concret e cam dificil de gasit o astfel de informatie. Cu contabilitatea care sunt pasii? Cum se completeaza, ce se trimite periodic, ce si cum se face?
Complicam lucrurile??? Sa bagam in ecuatie si PayPal... si deja nici contabilii nu mai au raspunsuri concrete... ceata fiind deasa rau.

#22
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,571
  • Înscris: 30.07.2003
Pasul 3 tine de desfasurarea activitatii, e personal.

#23
blue_wings

blue_wings

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 944
  • Înscris: 24.05.2007
Nu e chiar personal... deci acum am si raspunsul la pasii 2 si 3.

Dupa ridicarea certificatului de inregistrare/inmatriculare se face intai stampila, se cumpara registrele (RJIP si RI) care trebuie snuruite si numerotate inainte de a merge la finainte.

La finante se depune declaratia 220 plus cele 2 registre pentru inregistrare (dureaza cam 1 saptamana pana se pot ridica)

Contul bancar se poate face dupa aceea.

#24
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,571
  • Înscris: 30.07.2003
Stampila n-are nici o legatura. E optionala, pe la unele banci m-am lovit de ea. Declaratiiile in pasul II. Registrele in functie de tipul de impozitare, tine de contabilitate, ca si unele declaratii. De asta devine personala treaba sau oricum au un caracter restrans/local si nu general.

Edited by neagu_laurentiu, 20 November 2014 - 10:08.


#25
Gandhi05

Gandhi05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 17.12.2007
Buna ziua,

Ma gandesc sa-mi fac PFA pentru a putea obtine un profit de pe urma pasiunii mele, adica filmarea si montajul de filmulete/clipuri video, majoritatea in zone turistice, pentru a promova turismul din Romania.

Ce nu stiu e daca pot sa-mi fac PFA pentru asa ceva in conditiile in care nu am nicio diploma care sa dovedeasca faptul ca ma pricep la asta. Tot ce stiu am invatat singur, acasa. Am lucrat apoi aproape doi ani ca si editor imagine la o televiziune locala dar din ce am gasit pana acum, experienta nu ma prea ajuta, am nevoie de diplome.

Am absolvit in schimb facultatea de Economie a Turismului si Serviciilor, n-are legatura cu partea de media dar are legatura cu turismul si serviciile.

As aprecia o lamurire pe tema asta.

Multumesc

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,571
  • Înscris: 30.07.2003
http://static.anaf.r...OUG_44_2008.htm

OUG 44/2008 said:

Art. 8. -
(3) În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activităţi economice este necesară îndeplinirea unor condiţii de pregătire profesională şi/sau de atestare a pregătirii profesionale, persoanele prevăzute la art. 4 trebuie să facă dovada îndeplinirii acestora.
Adica nu toate activitatile. Eu inteleg ca numai cele reglementate: http://cnred.edu.ro/...ii-reglementate

OUG 44/2008 said:

4. Documente care atestă pregătirea sau experienţa profesională
Pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii, în vigoare la data eliberării acestuia, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate, atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Cu asa ceva se demonstreaza cand e cazul (conform legii).

Acum eu stiu ca la Registrul Comertului se cam sare calul si cer de la toti o pregatire ! Trebuie sa mergi sa vezi ce-ti spun iar daca nu te accepta sa-ti indice si baza legislativa (eu alta nu cunosc).

Edited by neagu_laurentiu, 02 December 2014 - 13:42.


#27
Gandhi05

Gandhi05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 17.12.2007
Multumesc.

#28
_Anna

_Anna

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 03.09.2014
Buna seara!
Multumesc pentru claritatea informatiilor. Aveam nevoie :) In ianuarie intentionez sa imi fac PFA pentru o frizerie. Stie cineva ce alte autorizatii trebuiesc? Multumesc!

#29
kaponeis

kaponeis

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 29.08.2009
Buna seara,
momentan lucrez in strainatate. As vrea sa imi infiintez PFA de Romania. Trebuie sa depun actele la ghiseu personal?
Se poate sa apelez la o firma  de genul:
http://www.fabrica-d...ntare-firma.php
pt a completa offline/scanat formularele necesare?
Pot mandata un membru al familiei prin procura sa imi creeze PFA?

#30
iulianalucas

iulianalucas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 21.02.2012
Ca sa nu mai pierd timp pe drumuri, eu am apelat la un avocat din Bucuresti si pentru un onorariu de 300 lei, am avut gata totul in cateva zile.
http://www.avocat-fi...intare-pfa.html

Am avut nevoie de actul pentru stabilirea sediului profesional si diploma de facultate.

#31
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,697
  • Înscris: 06.10.2012
Eu am postat acest ghid pt a economisi aia 300 lei.
Asa, avocati care infiinteaza firme, sunt pe toate drumurile.

#32
iulianalucas

iulianalucas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 21.02.2012

View Post-Diana-, on 16 februarie 2015 - 08:38, said:

Eu am postat acest ghid pt a economisi aia 300 lei.
Asa, avocati care infiinteaza firme, sunt pe toate drumurile.

Este util ghidul postat de dumneavoastra si se poate infiinta un pfa de unul singur, dar cand programul nu-ti permite sa stai aproape toata ziua pe la cozi si sa te lupti cu toata birocratia, prefer sa apelez la o peresoana abilitata sa ma ajute cu acest lucru, chiar daca trebuie sa platesc pentru acest lucru.

Edited by iulianalucas, 17 February 2015 - 16:04.


#33
Ciprianionut88

Ciprianionut88

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 16.02.2015
Salut am un srl din 2008 la care sunt administrator si sunt in prag de insolvente am datorie catre o filma de leasing si hotarire judecatoreasca,executare silita,poprire pe cont. Acum am o afacere si trebui sa deschid o firma noua in care sa am o implicare de 50% partenerul are functia de administrator.Va intreb in situatia in care urmeaza sa am cazier financiar eventual poprire pe contul personal in ce masura poate afecta bunul mers al noii afaceri,se poate ca in baza executarii silite sa se extinda si la noua firma unde am 50%.Contabila sugereaza ca ar fi mult mai bine sa cer radierea firmei,situatie ce dureaza 3-4 luni,dar exista posibilitatea sa scap de cazierul financiar.Va multumesc pentru ori ce sugestie.

Salut am un srl din 2008 la care sunt administrator si sunt in prag de insolvente am datorie catre o filma de leasing si hotarire judecatoreasca,executare silita,poprire pe cont. Acum am o afacere si trebui sa deschid o firma noua in care sa am o implicare de 50% partenerul are functia de administrator.Va intreb in situatia in care urmeaza sa am cazier financiar eventual poprire pe contul personal in ce masura poate afecta bunul mers al noii afaceri,se poate ca in baza executarii silite sa se extinda si la noua firma unde am 50%.Contabila sugereaza ca ar fi mult mai bine sa cer radierea firmei,situatie ce dureaza 3-4 luni,dar exista posibilitatea sa scap de cazierul financiar.Va multumesc pentru ori ce sugestie.

#34
basarabia

basarabia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 30.05.2009
Salut, cum crede-ti la punctul 9,
9. Pregatiti in copie toate documentele care atesta pregatirea si experienta profesionala: diploma de licenta in copie, alte diplome, cursuri, etc.
Toate copiile se inscriu cu ` Conform cu originalul ` si se semneaza.

Se poate pune o adeverinta sau un certificat ca am lucrat ca voluntar la ONG pe   departamentul IT.

#35
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,774
  • Înscris: 25.01.2007
am depus azi actele la registrul cometrului.
vineri sunt gata hartoagele firmei.

ce pasi mai am de facut?
de cumparat registrul de inventar si registrul de incasari si plati. sau le pot face si io acasa, la imprimanta?

cu astea doua, plus
declaratiei 070 „Declaratie de înregistrare fiscalã/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfãºoarã activitãti economice în mod independent” si
declaratiei 220” Declaratie privind venitul estimat “
ma duc la anaf. la anaf se rezolva repede? termin tot vineri?

dupa anaf ma duc sa cumpar casa de marcat.

corect?

#36
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,697
  • Înscris: 06.10.2012
Reg. inventar si incasari si plati costa 10 lei fiecare.
Vezi ca trebuie inregistrate la ANAF si ele, te duci frumos si iti da nr de inreg pe care sa nu il pierzi, ca mine. :)

Cu declaratiile la ANAF termini intr-o ora, nu e bataie mare de cap daca te pricepi la completat hartii. Zambeste si tu frumos ofiterului de acolo ca sa te ajute cu completarea corecta.

Cu casa de marcat nu stiu, la ce activitate prestez eu, nu am nevoie de casa de marcat. Din fericire. :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate